Aktuelt

Bildene selger boligen

Nå er det vår og da vil folk pusse opp, vaske og la hus og hjem skinne. I Eie eiendomsmegling skal vi også skinne litt ekstra denne våren. Vi lanserer nå nye salgsprospekter, designet som et lekkert og moderne boligmagasin med sølvomslag. Dette prospektet ble kåret til årets beste på Gullmegleren 2013, hvor vi også vant pris for vår rekrutteringskampanje. Våre annonser får også en ansiktsløftning, og med vår nye dyplilla logo skal vi skille oss ut i mengden. Vi velger nå å kun bruke ett bilde i boligannonsene våre. Vi kaller det «Money Shot». Inspirasjonen er hentet fra journalistikken. Der skal ett money shot fange leserens oppmerksomhet og generere mersalg. Overført til boligmegling skal vi sørge for at bildene skal fange det unike med din bolig, og gi folk opplevelsen av «Jøss, der kunne jeg tenke meg å bo». Naturlig lys og et ærlig visuelt utrykk er det vi skal formidle, for vi vet at for boligkjøperne er det bildene som selger boligen.

Når interessentene scanner nettet på jakt etter neste drømmebolig, er det bildene som avgjør. En undersøkelse gjennomført av Institute for Behavioural and Experimental Real Estate i usa, viser at om lag 60 prosent av den tiden en kjøper bruker på en boligannonse, brukes til å titte gjennom bildene. Videre er det hovedbildet på annonsen, som regel av husets eksteriør, som får mest oppmerksomhet, hevder forskerne. Uten et iøynefallende bilde er slaget tapt allerede før det har begynt, sier forskerne. Det er vi i Eie enige i, og derfor velger vi å være den eiendomsmegleren som satser på å bli best på bilder. Vi er også den eiendomsmegleren som er først ute med å ta i bruk bildetjenesten Instagram. Så dersom du er ute etter å se flere av våre lekre money shots, eller kun ønsker inspirasjon til din egen bolig: følg oss på @eieeiendom.

Var dette noe for deg?

Er du interessert i mer bolignyheter, og ønsker å holde deg oppdatert?


Meld deg opp til vårt nyhetsbrev!
Scroll videre for neste artikkel