Bilde 1 av Sandstuveien 52 DBilde 2 av Sandstuveien 52 D
Digital salgsoppgave
Sandstuveien 52 D

1184 Oslo • Oslo kommune

Prisantydning

kr 3 890 000

Fellesgjeld: kr 283 000Omkostninger: kr 115 070Totalpris: kr 4 288 070
Lys og gjennomgående 2(3)-rom med stort potensiale | Balkong | Parkering* | Tv, internett, Varmtvann og fyring inkl.
icon

Unngå doble renteutgifter

Last ned salgsoppgaveVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
27
Antall soverom
1 soverom
Etasje
2
Internt bruksareal (BRA-i)
58 m²
Bruksareal (BRA)
63 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
4 m²
Fellesutgifter
kr 5 273 / Mnd
Prisantydning
kr 3 890 000
Omkostninger
kr 115 070
Fellesgjeld
kr 283 000
Totalpris
kr 4 288 070
Fellesformue
kr 23 749
Byggeår
1956
Tomt
Eiet tomt 2646 m²
Oppdragsnummer
92240082
card-default

Vincent Mabuza

Eiendomsmegler / Partner
Les om Vincent
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 3 890 000,-
Fellesgjeldkr 283 000,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 173 000,-)kr 104 320,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
  
Totalpris kr 4 288 070
Eiendom
Sandstuveien 52 D, 1184 Oslo, Etasje: 2

Matrikkel
Gnr. 149 Bnr. 437 Snr. 27 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 58 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 58 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal):

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 4 kvm

Areal
Primærrom: 58 kvm, Bruksareal: 63 kvm, BRA-i: 58 kvm , TBA: 4 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1956

Tomt
Eiet tomt 2646 kvm

Prisantydning
3 890 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Robert Wilhelmsen Takstdato:

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 283 000,- pr.
Andel fellesformue: kr. 23 749,- pr.

Totalpris inkl. omkostninger
kr 3 890 000,- (Prisantydning)
kr 283 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 173 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 104 320,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 173 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 105 820,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 278 820,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 288 070,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 5 273,- pr. mnd.

Eier
Virk Group AS v. Harpal Singh Virk Group AS v. Shamsher Singh

Beskrivelse
Lys og gjennomgående 2(3)-roms eierleilighet, beliggende attraktivt og sentralt til på Brattlikollen. I umiddelbar nærhet finnes fasiliteter som offentlig kommunikasjon, matbutikker, parkområder m.m

Leiligheten består av: entré med god plass til oppbevaring, separat kjøkken, romslig stue, og soverom, bad og balkong. Det antas at leiligheten kan gjøres om til en 3-roms ved å flytte kjøkkenet til stuen.

Leiligheten er et oppussingsobjekt med stort potensial. Her kan du skape din egen drømmeleilighet!
  
  • God planløsning
  • Godt utleieobjekt!
  • Separat kjøkken (IKEA)
  • Nær flotte friområder på Ekeberg og Brannfjell
  • Balkong
  • Felles vaskeri i kjeller
  • Tv, internett, varmtvann og fyring inkl.
  • Leieplikt av garasjeplass kr. 4 463 per kvartal
  • Mulighet for kjøp av garasjeplass
  • Svært sentral beliggenhet, servicetilbud og kollektiv rett utenfor leiligheten

Parkering
Det gjøres oppmerksom på at det er leieplikt på garasjeplass av Sandstuveien Garasjeanlegg AS. Leien per kvartal er kr. 4 463,- som kommer i tillegg ifølge styreleder av Sandstuveien Garasjeanlegg AS.

Sameiere kan også kjøpe garasjeplass av Sandstuveien Garasjeanlegg AS. Kontaktperson er styreleder i Sandstuveien Garasjeanlegg AS, Henrik Danielsen, mobil 916 51 155. E-post: henrikdanielsen1@gmail.com

Ellers gateparkering etter gjeldende bestemmelser.

Beliggenhet
Området er et fredelig og barnevennlig nabolag med nærhet til skoler, barnehager, kollektivtransport, marka og daglige servicetilbud. Oslo sentrum ligger også godt innen rekkevidde (ca. 4,5 km til Oslo Sentralstasjon) via offentlig kommunikasjon eller en spasertur gjennom Ekeberg parken skulpturpark med alt det innebærer av hovedstadens bymessige fasiliteter og servicetilbud.

Service og handel
Kort vei til Holtet sentrum hvor man finner servicetilbud som gourmetbutikken Jacobs, Åpent Bakeri, Sparebanken Øst, apotek, Jernia, Sushi på Holtet og Best Helse. For ytterligere servicetilbud er det kort vei til Lambertseter senter som er et relativt nytt og moderne senter med et godt utvalg av butikker samt egen kino, vinmonopol og bibliotek.

Offentlig kommunikasjon
Området har et meget godt kollektivtilbud som gjør det enkelt å leve et aktivt liv uten bil. 1 minutt gange til T-banen/Brattlikollen stasjon. Ellers trikk og buss i nærområdet.

Barnevennlig
I nærområdet er det gode skole- og barnehagetilbud med gangavstand til Bekkelaget barneskole, Brannfjell ungdomsskole og Holtet videregående skole, i tillegg til et godt utvalg av både private og kommunale barnehager. Nærmeste barnehager er Kongsveien barnehage, Frier'n barnehage, Ekeberg idrettsbarnehage og Bekkelaget menighets barnehage.

Rekreasjon og fritid
Nærhet til flotte tur- og friluftsområder som bl.a. Ekebergsletta, Brannfjell, Østensjøvannet, Østmarka, Nordstrand bad og Katten som gir gode rekreasjonsmuligheter, både sommer og vinter. Brannfjell og Ekebergsletta er et av de første skogsområdene i hovedstaden som blir bart på vårparten, noe både hundeeiere, barnefamilier, terrengsyklister og idrettsutøvere vet å benytte seg av. Det er stier over hele åsen, alt fra brede lysløyper til trange skogstier og svabergpartier. I nærområdet finnes aktivitetstilbud som EKT Rideskole og Husdyrpark, preparerte skiløyper om vinteren, "Frisbeepark", KFUM og Bekkelaget sportsklubb, SATS på Karlsrud og Lambertseter svømmeklubb. Ekeberg parken, også kjent som Skulpturparken åpnet høsten 2013. Parken inneholder skulpturer og kulturminner av blant annet Salvador Dalí, Per Ung og Auguste Renoir. Gangstier og friområder er oppgradert med nytt dekke og belysning og har blitt et yndet turmål for mange både på dag- og kveldstid. Parken har vekket enorm interesse, også blant utenlandsk presse. Kombinasjonen av natur og kunst er enestående.

Bebyggelse
Området består av eneboliger, rekkehus og blokkbebyggelse.

Tomt
Eiet tomt, 2646 kvm
Felles tomt for sameiet bestående blant annet av trær og busker, diverse beplantning, sittegrupper, sykkelparkering og asfalterte internveier.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

BRA 63 m²
- BRA-i 58 m²: Entré/gang, bad/vaskerom, soverom, stue og kjøkken. - BRA-e 0 m²:
- BRA-b 0 m²:

Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Hoved bærekonstruksjon i betong. Fasader med pussede og malte flater. Pulttak i treverk tekket med papp. Renner, nedløp og beslag i stål. Vinduer og balkongdører med 2-lags glass og trekarmer. Felles trapper i støpt terrazzo.

Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål. Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

Følgende har fått tilstandsgrad 3 (TG3) i tilstandsrapport:

Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk: Sluket er et eldre støpejernsluk uten klemring for god tetting av membran i sluket. Gulvet kan derfor være utsatt for lekkasjer.
Oppgitt avvik gis TG-3.
Anbefalte tiltak membran, tettesjikt og sluk
Baderommet er modent for rehabilitering. Utbedringskostnader membran, tettesjikt og sluk: 150 000 - 300 000

Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG2) i tilstandsrapport:

Vinduer og dører - Oppsummering:
Vinduer og balkongdør er datert 2001. Entredør med ukjent alder. Normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. Punktering er påregnelig som følge av vanlig slitasje. Låsesystem tilknyttet balkongdør går tregt. Vindu på soverom med svertesopp. TG-2 gis grunnet elde, slitasje og oppgitte avvik.
Anbefalte tiltak
Rengjøring og overflatebehandlinger. Låsesystem tilknyttet balkongdør med behov for service

Etasjeskille og gulv på grunn - Oppsummering:
Etasjeskiller fremstår i normal forventet stand på bakgrunn av visuelle observasjoner og bruk av niveleringsutstyr. Det er ikke registrert forhold som tyder på svekkelser i konstruksjonen. Skjevheter og ujevnheter ble registrert.
Lokalt avvik er målt opp til 11 mm. Totalt avvik er målt opp til 16 mm. Oppgitte skjevheter gis TG-2.

Kjøkken - Oppsummering av overflater og innredning:
Kjøkkeninnredning med bruksslitasje. Oppgitt avvik gis TG-2. Avtrekk med kullfiltervifte gis TG-2.

Avløpsrør - Oppsummering:
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse. Det er ikke påvist noen stakeluke i boenheten. Staking kan utføres via sluk eller andre installasjoner med avløp. Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved sluket/etasjeskille. Innvendige avløpsrør fra byggeår har nådd en høy alder og gir økt risiko for skader. TG-2 gis grunnet alder Anbefalte tiltak
Avløpsanlegg bør pga. alder oppgraderes sammen med eventuelle oppgraderinger av våtrom/kjøkken.

Vannledninger - Oppsummering:
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse. Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved veggjennomføringer. Ingen lekkasjer ble avdekket ved befaringen. Innvendige vannrør har nådd en høy alder og gir økt risiko for skader. TG-2 gis grunnet alder.
Anbefalte tiltak
Vannrør bør pga. alder oppgraderes sammen med eventuelle oppgraderinger av våtrom/kjøkken.

Elektrisk - Oppsummering:
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst. Løs stikk på bad/vaskerom og over kjøkkenbenk.
TG-2 gis grunnet manglende dokumentasjon på el-anlegget, samt manglende el-kontroll de siste 5 år.
Anbefalte tiltak
Det anbefales en utvidet el-kontroll.

Vannbåren varme - Oppsummering:
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Ingen lekkasjer ble observert/registrert på befaringsdagen. Radiatorer og røropplegg gis TG-2 grunnet alder.

Våtrom: Bad/Vaskerom - Oppsummering av overflater:
Flere gulv- og veggfliser med riss/sprekker. Flere løse gulvfliser. Veggfuger i dusjsone med riss/sprekker. Veggfuger i og utenfor dusjsone med svertesopp. Oppgitte avvik gis TG-2.
Anbefalte tiltak overflater
Rengjøring av overflater. Montering av dusjkabinett for å begrense overflater for belastning med fritt vann.

Oppsummering av sanitærutstyr:
Innredninger og sanitærutstyr med normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

Oppsummering av ventilasjon:
TG-2 er satt pga. naturlig avtrekk selv om løsningen tilfredsstiller forskriften ved byggeåret. Manglende luftespalte ved dørterskel gis TG-2.
Anbefalte tiltak ventilasjon
Etablere tilluft for å tilrettelegge for bedre luftutskifting.

Oppsummering av fukt:
Begrenset adkomst for hulltaking. Hulltaking er foretatt fra tilstøtende rom mot våtsone uten å påvise avvik. Måling med fuktindikator påviste forhøyede verdier i dusjsonen. Oppgitte avvik gis TG-2.
Anbefalte tiltak fukt
Montering av dusjkabinett for å spare overflater for belastning med fritt vann.

Øvrig: Gulv - Oppsummering:
Laminat og tregulv med bruksslitasje, skader i overflate, samt er oppsrukket flere steder. Flislegging med "kanter". Oppgitte avvik gis TG-2.
Anbefalte tiltak
Sliping/behandling av tregulv. Laminatgulv er modent for utskifting.

Øvrig: Vegger - Oppsummering:
Flere vegger med bruksslitasje. Oppgitte avvik gis TG-2. Vegger gis TG-1 og TG-2.
Anbefalte tiltak
Overflatebehandlinger.

Øvrig: Himlinger - Oppsummering:
Himlinger med bruksslitasje. Oppgitte avvik gis TG-2. Himlinger gis TG-1 og TG-2.
Anbefalte tiltak
Overflatebehandlinger.

Øvrig: Annet fast inventar - Oppsummering:
Inventar med bruksslitasje. Skyvedører i entré/gang mangler. TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

Øvrig: Innerdører - Oppsummering:
Eldre innerdører med bruksslitasje. TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

Sammendrag selgers egenerklæringsskjema:
7. Kjenner du til om det er/har vært skjevheter/setningsskader, f. eks. riss/sprekker i mur, skjeve gulv eller lignende?
Ja. Eldre bygård, normalt med noe skjevhet i gulv.

Tilleggskommentar:
Selger har ikke bebodd eiendommen og har derfor ikke spesifikk kunnskap om den. Det kan derfor være skader og andre forhold ved eiendommen som ikke er spesifikt opplyst. Kjøper oppfordres derfor til å foreta en særlig grundig undersøkelse av eiendommen, gjerne med bistand av teknisk sakkyndig.

Bruksareal
Bruksareal: 63 kvm

Standard
Leiligheten har følgende standard:
Vegger: Malte flater, malt strie og fliser. 
Himling: Malte flater og takess.
Gulvflater: Tregulv, laminat og fliser.

Entré:
Praktisk entré med plass til oppbevaring av sko og yttertøy i medfølgende garderobeskap. Finert entredør (B30/35db) med kikkehull og sikkerhetslås.

Kjøkken:
Separat kjøkken med IKEA kjøkkeninnredning, med god benke- og lagringsplass. Kjøkkeninnredningen er utført med høyglans fronter, laminat benkeplater, oppvaskkum, hetteventilator, plater over benk, belysning under overskap og opplegg for oppvaskmaskin. 5 fronter med glass. Plass til spisebord foran vinduet hvor morgenkaffen kan nytes.

Stuen:
Stuen fremstår romslig med god plass til salong og TV-løsning med tilhørende møblement. Generøse vindusflater, som slipper inn rikelig med naturlig lys, kombinert med den gode takhøyden, gjør at rommet oppleves som lyst og luftig. Utgang til balkong på ca. 4,4 m² med gode solforhold - perfekt for varme sommerdager.

Bad:
Eldre bad innredet med opplegg for vaskemaskin, toalett, badekar, veggskap og servant. Baderommet er modent for rehabilitering.

Soverom:
Boligens soverom er av god størrelse med plass til dobbeltseng og garderobeløsning. Rommet vender ut mot stille gårdsrom

For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest på eiendommen, men brukstillatelse datert 1957 vedrørende Forretningsgård med beboelse og garasje - Sandstuveien 52 A - E.

Det foreligger ferdigattest datert 1982 som omhandler Sandstuveien 52 - Fasadeendring.

Det foreligger ferdigattest datert 2014 som omhandler Sandstuveien 52 - Oppføring av nye balkonger og franske balkonger - Fasaderehabilitering

Det foreligger ferdigattest datert 2014 som omhandler Sandstuveien 52 - Oppføring av byggetekniske installasjoner - Ventilasjonsanlegg.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Varmtvann og fyring inkludert i felleskostnadene (akonto)

Selger har ikke bebodd leiligheten og har dermed ikke kjennskap til strømforbruk, men dette er en kostnad kjøper må påregne. Energiforbruket avhenger av bl.a. strømleverandør, forbruk, og strømprisene.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Lys grønn - Energikarakter D

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Totale felleskostnader pr. d.d. kr 5 273,- pr. md. Inkluderer: A-konto (fyring/varmtvann), kabel tv, internett, fyring, trappevask, kommunale avgifter, dugnad, felles forsikring, drift og vedlikehold mm.

Herav:
Felleskostnader 3.785,-
A-konto fyring 881,-
Dugnad 42,-
Trappevask 135,-
Kabel-tv 430,-

Sameiet har energiavregning en gang i året som gjennomføres av selskapet Ista. Tilgode/skyldig beløp blir krevd inn via felleskostnadene til hver enkelt seksjonseier.

Styreleder opplyser at felleskostnader og fellesgjeld vil øke som følge av vedlikehold/rehabiliteringer/prisøkning i samfunnet, se punkt "planer i sameiet " under "sameiet" i salgsoppgaven for ytterligere informasjon.

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene.
Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Faste løpende kostnader
Kjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Selskapets totale lån og vilkår: Lånenr.: BOS02-98207362875
Type: A
Restsaldo: 8.549.927,-
Restløpetid: 18 år 9 md.
Term pr. år: 12
Type rente: Flytende
Rente: 6,95%

Lånenr.: OBOS03-98207882011
Type: A
Restsaldo: 3.858.229,-
Restløpetid: 26 år 6 md.
Term pr. år: 12
Type rente: Flytende
Rente: 6,95%

Lånenr.: OBOS05-98208123378
Type: A
Restsaldo: 2.949.748,
Restløpetid: 24 år 1 md.
Term pr. år: 12
Type rente: Flytende
Rente: 6,95%

Sum andel fellesgjeld kr 283.000,- pr. 01.04.2024 følger seksjonen. 

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Sameiet har et negativt årsresultat for 2022 på kr. -4 620 121.

Kommentar til årsregnskapet for 2022
Styret mener at årsregnskapet gir et riktig bilde av sameiets eiendeler og gjeld, finansielle stilling og resultat. Informasjon om sameiets forventede økonomiske utvikling er omtalt i årsrapportens punkt om budsjett for 2023.

Forutsetningen om fortsatt drift er til stede, og årsregnskapet for 2022 er satt opp under denne forutsetning.

Sameiet har negativ egenkapital i balansen (udekket tap). Dette er nærmere omtalt i årsregnskapet under noten for udekket tap.

Resultat:
Årets resultat vises i resultatregnskapet som et underskudd og foreslås ført mot egenkapital. Eventuelt avdrag på langsiktig gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til.

Kommentarer til sameiets arbeidskapital pr. 31.12.2022:
Arbeidskapitalen vises i balansen ved å trekke kortsiktig gjeld fra omløpsmidler og viser sameiets likviditet.
Sameiet hadde pr. 31.12.2022 negativ arbeidskapital på kr -1 581 112.
Styret har iverksatt tiltak for å gi positiv arbeidskapital i 2023. Tiltakene innebærer låneopptak og en økning av felleskostnader på 15% fra og med 01.06.23.

Forsikring med polisenummer
Gjensidige Forsikring Polisenummer: 80541746

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 925 000,- Som sekundærbolig Kr. 3 515 000,-

Sameie
Sameie: Sameiet Sandstuveien 52, Orgnr: 971259035

-Sameiet består av 116 seksjoner.
-Boligselskapet har digital adkomstløsning med OBOS Nøkkel på fellesdører/garasjeporter.
-Grilling (med kull) på balkonger og fellesterrasser er ikke tillatt.

Postkasse:
Hver enkelt seksjonseier plikter å levere ferdig utfylt utleieskjema eller for ny eier si fra til styret hvilke navn som skal på postkasseskilt og ringeklokke. Styret ordner med nye skilt for 500,-kr som faktureres seksjonseier. Det skal ikke klistres navn på postkassene.

Fyring og lufting av radiatorer:
Hver høst må beboer lufte radiatorene når oljefyringsanlegget startes opp. Dette må til for å få skikkelig varme og unngå surkling i rørene. Nøkkel for lufting kan kjøpes på Jernia butikker, eller spør vaktmester om hjelp.

Planer i sameiet
Styreleder opplyser følgende:
Det er et stort etterslep av for lite utført vedlikeholdsarbeid og behov for rehabilitering. Styret arbeider nå med følgende:

- Energikartlegging av sameiet, som vil bli gjennomført med støtte fra Enova og forhåpentligvis Oslo kommune v/klimaetaten.
- Forbedre brannvarslingssystemet i sameiet og sannsynligvis montering av brannalarmanlegg
- Gjennomføring av energitiltak etter at energikartleggingen er gjennomført. Høyst sannsynlig vil styret vedta brønnboring og installasjon av varmepumper som tilkobles eksisterende vannbårent sentralvarmeanlegg og varmtvannsbeholdere.
- Vann- og avløpssystemet i sameiet er over 70 år gammelt og bør utbedres.
- Den elektriske inntaksledningen og deler av det elektriske anlegget er over 70 år gammelt.

Utbedring av punktene ovenfor vil høyst sannsynlig føre til både økning av felleskostnader og fellesgjeld. I tillegg har lånerenten for sameiet på eksisterende lån hatt betydelig økning i løpet av de siste to år, samt veldig stor økning i offentlige avgifter og andre felleskostnader. Dette har medført at felleskostnadene har blitt økt, men høyst sannsynlig vil de økes mer i tiden fremover.

Følgende ble vedtatt på årsmøte 2024:
-Årsmøtet godkjenner at styret i Sameiet Sandstuveien 52 gis fullmakt til å innhente tilbud om Enova støtet energitiltak som erstatning for sameiets varmesentral, samt inngåelse av kontrakt med best vurdert tilbyder for realisering av prosjektet. Det er en forutsetning at prosjektet vil medføre økonomiske støte fra Enova, inntil 30% og fortrinnsvis grønt lån hos långiver av totalinvesteringen. Det forutsetter også at investeringen gir minimum 20% besparelse i energikostnadene.

-Styret gis fullmakt til å inngå kontrakt for sameiet med best vurderte tilbyder av bredbånd og TV-kanaler

Styrets arbeid 2022
I perioden som har vært har styrets arbeid i hovedtrekk bestått av:

-Garasjeprosjektet: Totalt budsjettert var dette på 5 563 829,- for å fullføre prosjektet men utgifter totalt var på 5 159 567,- Totalt brukte derfor sameiet 404 262,- mindre på prosjektet enn planlagt. Overnevnt sum ble kreditert etter hyppige kontroller av Styret av entreprenør under prosjektet

-Utbygging av naboeiendom: Styret har vært i hyppig kontakt med naboeiendom i forbindelse med utbygging av blokker der, dette har gått svært fint og vi har fått tilbakemelding om at de skal være ferdige innen 01.08.2023

-Brattlikollen Boligsameie har tidligere varslet om rettslige skritt og det har blitt avholdt en oppmålingsforretning mot mellom eiendommene (eiendommen som vender mot Liabekkveien). Etter oppmålingsforretning og 3 møter med styret der har de trukket dette tilbake. Formålet til Brattlikollen Boligsameiet med dette var å rive boden som står ved grensen til deres eiendom.

-Utfordringer med brenselsregnskap: Styret har mottatt feil informasjon og ukomplette datasett fra Ista, dette har det blitt brukt svært mye tid på å ettergå dette og det er derfor ikke fakturert før i nyere tid for 2021 og 2022

Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning AS.

Styregodkjenning
Det følger av vedtektene at leietaker må godkjennes av styret ved utleie av boligen. Kjøper bærer risikoen for at ønsket leietaker godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn. Det er ikke under noen omstendighet tillatt å leie ut seksjoner til leietakere som holder hund eller katt. Ta kontakt med eiendomsmegler for mer informasjon.

Ved utleie av boligseksjonen, blir eier fakturert for utleiegebyr kr 500,- (ekskl. adm.omk.kr 94,-). Jfr. § 10 i selskapets vedtekter.
Det samme beløp skal betales ved skifte av leietager. Beløpet skal betales av leilighetens eier.

Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Det er ikke tillat å holde hund eller katt i Sameiet. Dersom gode grunner taler for det og dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige beboere, kan styret etter særskilt søknad, gi tillatelse til dyrehold. Det er ikke under noen omstendighet tillatt å leie ut seksjoner til leietakere som holder hund eller katt.

Diverse
* Ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn to boligseksjoner.
* Fellesvaskeri: Pris pr. vask er Kr 15,-. Vaskekort med verdi Kr 200,- fås kjøpt hos Nore VVS i 1 etg. Depositum på Kr 50,- ved førstegangskjøp, deretter leveres tomt kort inn når du kjøper nytt.
* Sykler låses ute på sykkelstativ eller i sykkel boden.
* Grilling (med kull) på balkonger og fellesterrasser er ikke tillatt.
* Sameiet har energiavregning en gang i året som gjennomføres av selskapet Ista. Tilgode/skyldig beløp blir krevd inn via felleskostnadene til hver enkelt seksjonseier.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
På eiendommen er det tinglyst erklæringer/avtaler som for eksempel rett for kommunen til å anlegge vann- og kloakkledninger inkludert reparasjon av disse, bestemmelser om bebyggelsen, gjerder, vei og adkomstrettigheter. Disse erklæringene/avtalene følger eiendommen ved salg og kan ikke slettes. Vennligst ta kontakt med megler for nærmere spesifikasjon av disse.

Servitutter i grunn:

1955/787-1/105  Bestemmelse om veg  
20.01.1955 
Bestemmelse om gjerde
Bestemmelse om kloakkledning
Korrekt årstall for tinglysing er 1955 iht. gammel grunnbok og pantebokskopi
Overført fra: 0301-149/437
Gjelder denne registerenheten med flere

1955/3489-1/105  Erklæring/avtale  
08.03.1955 
Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra: 0301-149/437
Gjelder denne registerenheten med flere

1955/7561-1/105  Bestemmelse om veg  
08.06.1955 
Bestemmelse om gjerde
Bestemmelse om kloakkledning
Overført fra: 0301-149/437
Gjelder denne registerenheten med flere

1955/7914-1/105  Erklæring/avtale  
15.06.1955 
Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra: 0301-149/437
Gjelder denne registerenheten med flere

1987/60417-9/105  Pantsettelseserklæring  
18.09.1987 
BELØP: NOK 10.000
Panthaver: Sameiet  
Lnr: 1155497
Prioritet etter første overdragelsessum
uten opptrinnsrett
Gjelder denne registerenheten med flere

1990/60239-1/105  Erklæring/avtale  
08.10.1990 
Plikt til å leie garasjeplass.
Gjelder denne registerenheten med flere

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Utleie skal meddeles forretningsfører for registrering.
Ved utleie av boligseksjonen, blir eier fakturert for utleiegebyr kr 500,- (ekskl. adm.omk.kr 94,-). Jfr. § 10 i selskapets vedtekter.

Vei/vann/kloakk
Offentlig.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg i reguleringsplan.

Pågående saker i området:
Saksnummer 201210450: Robert Millars vei 13 - Fasadeendringer tomannsbolig.

Saksnummer 202206286: Sandstuveien 41 A - Oppføring av boligbygg.
Det er gitt rammetillatelse på følgende: Tiltaket innebærer oppføring av boligblokk i fire etasjer med takterrasse og integrert parkeringskjeller. Eiendommen er allerede bebygd med en tremannsbolig som omsøkes revet. Tiltaket skal utføres i Sandstuveien 41 A i bydel Nordstrand.

Saksnummer 202209256: Libakkveien 9 - 11 - Oppføring av boliger.
Søknaden innebærer oppføring av en leilighetsblokk med inntil seks etasjer. Blokken vil inneholde 53 boenheter med varierende størrelse fra 36 m2 - 98 m2 samt integrert parkeringskjeller. Tiltaket er lokalisert i Libakkveien 13-15 i bydel Nordstrand. Det er gitt rammetillatelse.

Saksnummer 201109448: Vestengveien 1 og 1 B - Riving av enebolig og to garasjer.
Det er gitt rammetillatelse. Bygningene rives for å gi plass til tre nye tomannsboliger og tre dobbeltgarasjer.

Saksnummer 201007103: Vestengsvingen 10 - Riving av garasjer.

Saksnummer 201710560: Sandstuveien 57 - Bestilling av oppstartsmøte - Boliger.
På vegne av Milliarum Bolig AS og Bonum AS utarbeides detaljregulering for Sandstuveien 57. SJ arkitekter vil i samarbeid med Viktor Johansen utarbeide forslag til detaljregulering. SJ arkitekter er planfremmer. Sandstuveien 57 ligger ved Brattlikollen i Oslo kommune, bydel Nordstrand. Eiendommen er avsatt til eksisterende bebyggelse og anlegg og fremtidig grøntstruktur. I gjeldende reguleringsplan er tomten regulert til boligformål. Det planlegges etablering av opp til 220 nye leiligheter.

Store deler av Oslo er omfattet av reguleringsplan S-4220, vedtatt 15.03.2006, revidert 12.06.2013 og 17.3.2015, "Småhusplanen". Småhusplanene er under revisjon, og i påvente av ny regulering er det også vedtatt et midlertidig tiltaksforbud på eiendommene som er omfattet av denne planen. Selv om Småhusplanen og tiltaksforbudet ikke gjelder denne eiendommen, kan det være av interesse å kjenne til revisjonen og du kan lese mer om dette her: https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/revisjon-av-smahusplanen/

Området og Oslo by er stadig under endring/utvikling, bygg settes opp, rehabiliteres og rives ned. Vi anbefaler derfor alle budgivere å sette seg inn i gjeldende reguleringsbestemmelser.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 890 000,- (Prisantydning)
kr 283 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 173 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 104 320,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 173 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 105 820,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 278 820,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 288 070,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Det er ikke tegnet boligselgerforsikring ifbm. salget. Det er likevel utarbeidet en egenerklæring som interessenter bør gjøre seg kjent med før budgivning. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Grunnpakke eierseksjon (Kr.14 500)
Provisjon (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 173 000,-) (Kr.40 000)
Tilrettelegging (Kr.9 900)
Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Eierskiftegebyr trekkes i oppgjør - SELGER (Kr.6 385)
Foto (Kr.5 000)
Markedspakke (Kr.16 900)
Oppgjør (Kr.7 500)
Totalt kr. (Kr.108 685)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0082

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler / Partner Vincent Mabuza

Saksbehandlere
Vincent Mabuza
EIE Sinsen
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 94 30 30 95 / E-post: vima@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Sandstuveien 52 D
For mer om objektet
Sandstuveien 52 D

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: