Bilde 1 av Vetlandsveien 76Bilde 2 av Vetlandsveien 76
Digital salgsoppgave
Vetlandsveien 76

0685 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Prisantydning

Objektet er solgt!

Stor og pen 2-roms toppleilighet | Vestvendt balkong | Sentralt og rolig | Fyring, varmtvann, kabel-tv og internett inkl
icon

Unngå doble renteutgifter

Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Borettslag
Antall soverom
1 soverom
Etasje
4
Internt bruksareal (BRA-i)
58 m²
Bruksareal (BRA)
58 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
7 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
10 m²
Fellesutgifter
kr 3 881 / Mnd
Prisantydning
kr 3 700 000
Omkostninger
kr 17 431
Fellesgjeld
kr 61 963
Totalpris
kr 3 779 394
Fellesformue
kr 28 464
Byggeår
1957
Tomt
Fellestomt 23965 m²
Oppdragsnummer
91240101
card-default

Halid Talic

Eiendomsmegler / Partner
Les om Halid
card-default

Daria Zuzanna Dymarska

Eiendomsmegler / Partner
Les om Daria
Prisantydningkr 3 700 000,-
Fellesgjeldkr 61 963,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 8 250,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 500,-
Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper)kr 7 981,-
  
Totalpris kr 3 779 394
Eiendom
Vetlandsveien 76, 0685 Oslo, Etasje: 4

Matrikkel
Andelsnr. 496 Orgnr. 952358154 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 65 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 58 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal): 7 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 10 kvm

Areal
Primærrom: 58 kvm, Bruksareal: 58 kvm, BRA-i: 58 kvm , BRA-e: 7 kvm , TBA: 10 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1957

Tomt
Fellestomt 23965 kvm

Prisantydning
3 700 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Daniel P Martens Takstdato: 26.04.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 61 963,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 28 464,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 3 700 000,- (Prisantydning)
kr 61 963,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 761 963,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 181,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 771 144,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 779 394,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 3 881,- pr. mnd.

Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i utgiften. Felleskostnader ble sist justert januar 2024. Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Felleskostnad inkluderer
Oppvarming, varmtvann, kabel-tv, bredbånd, forretningsførsel, kommunale avgifter, felles bygningsforsikring, diverse honorarer, vaktmestertjenester, renhold, generell drift og vedlikehold m.m.

Sikringsordning fellesgjeld
Borettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende innbetaling av felleskostnader. Avtale om sikring av felleskostnader varer til den blir sagt opp av en av partene. Oppsigelsestiden er 12 - tolv- måneder regnet fra oppsigelsesdato.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.

Eier
Gunlaug Strønen

Beskrivelse
En stor og flott 2-roms endeleilighet i toppetasje. Boligen har en optimal planløsning med romslig stue, fint kjøkken, pent flislagt bad, stort soverom og innbydende entré. Fra stuen er det utgang til en herlig vestvendt og usjenert balkong med flott utsyn over nærområdet.

Beliggenheten er naturskjønn og fra leiligheten er det kort gangvei til bl.a. dagligvarebutikk, t-bane, bussholdeplass, bhg/barneskole, turområder m.m.

Varmtvann, fyring, kabel-tv og bredbånd er inkl. i felleskostnadene, og det er mulighet for leie av parkeringsplass.

Kvaliteter
- Lys og romslig 2-roms endeleilighet
- Toppetasje med optimal planløsning
- Fyring, varmtvann, kabel-tv, internett inkl.
- To boder medfølger boligen
- Kort gangavstand til buss, t-bane, dagligvarebutikk, turområder m.m.

Parkering
Borettslaget har meget god parkeringsdekning og disponerer litt over 300 parkeringsplasser som leies ut  til beboere i brl.. Det er både utvendige p-plasser og garasjeplasser i borettslaget. Parkeringsplass tildeles av styret etter søknad og ansiennitet.

Fast parkeringsplass koster p.t. 220.- pr. mnd.
Fast parkeringsplass med motorvarmer koster p.t. 260.- pr. mnd.
Fast parkeringsplass med El-bil ladning koster p.t. 500.- pr. mnd.

Det finnes muligheter for elbil-lading i borettslaget. Ladeplasser ved Oppsaltoppen 12 og Vetlandsveien 74, kun for beboere i Fuglemyra borettslag.

Du kan kun stå på disse plassene når bilen din lades. For å bruke ladeplassene trenger du en ladebrikke denne koster 200.- og betales ved utlevering/bestilling. Når du har fått ladebrikke må det opprettes et abonnement mellom bruker og MOVEL.

Merk at det ikke er tillatt å parkere på interne stikkveier i borettslaget. Det er heller ikke tillatt å parkere på gresset, hverken for biler eller sykler.

I tillegg er det gode parkeringsmuligheter ved gateparkering regulert etter områdets gjeldende bestemmelser.

Beliggenhet
Leiligheten ligger fint til på Oppsal der det er nærhet til "alt" av fasiliteter, alt etter eget ønske og behov. Det er gode oppvekstsvilkår i nabolaget med flere barnehager og skoler i umiddelbar nærhet. Her ligger det både barneskoler, ungdomsskoler og videregående skole.

Det er korte avstander til dagligvare som Coop og Rema 1000 samt til flere restauranter. I området er det også flere oppholdsplasser for både store og små, yoga, treningssenter, bibliotek m.m. Det er mulighet for å benytte seg av Manglerudhallen, Manglerud bad og aktivitetshus, samt Skøyenparken som ligger i umiddelbar nærhet til leiligheten.

Fra leiligheten tar det ca. 10 minutter å gå til Oppsal T-banestasjon med gode forbindelser inn til Oslo sentrum. Det er også bussholdeplass rett utenfor borettslaget.

Leiligheten har flotte grøntarealer og parker i umiddelbar nærhet, samt nærhet til flere turmuligheter og Østensjøvannet.

Bebyggelse
Området består i hovedsak av blokk- og rekkehusbebyggelse.

Tomt
Fellestomt, 23965 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Leilighet beliggende i byggets toppetasje

Inneholder:
4. etg, 58 kvm. (BRA-i): Stue, kjøkken, soverom, bad og entré
4. etg. 10 kvm. (TBA.): Balkong

I tillegg medfølger det med leiligheten to boder. En bod i 1. etasje på 3 kvm. og en bod i kjelleretasje på 4 kvm.

Byggemåte
Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport utført av bygningssakyndig Daniel P. Martens

Bygget er antatt fundamentert på faste masser. Grunnmur og frittbærende dekker utført i armert betong. Bygningen har malte trevinduer med 3-lags glass. Balkongdør med 3 lags isolerglass. Inngangsdør med finert overflate. Døren er lyd og brannklassifisert. Balkong på 10 kvm. utført på betong dekke. Det er lagt terrassebord i impregnert treverk på balkongen.  Bad fra 2007 utført i regi av borettslaget. Innvendige vannledninger er av plast (rør i rør). Varmekabler i gulv gang og bad og vannbåren varme med radiatorer. Automatsikringer i sikringsskap. Hovedsikring på 32 amp.

For ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg inn i rapporten. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakkyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Følgende annmerkninger har fått TG 2:
- åtrommet mangler tilluftsventilering, f.eks. spalte/ventil ved dør.

Følgende info fremkommer av selgers egenerklæringsskjema:

1. Kjenner du til om det er/har vært utettheter i terrasse/garasje/tak/fasade?
- Ja. Oppdaget fuktmerke i ene stuehjørne (tak og vegg) ca. 2020. Meldt ifra til borettslaget som tok på seg jobben med å utbedre dette. Ikke vært noe utfordring i ettertid. I tillegg ble det i ettertid montert nytt yttertak. Alt utført av borettslag.

2. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
- Ja, kun av faglært. I regi av borettslaget ble det byttet til automatsikringer, ca. 7-8 år siden. Byttet alle skap og innmat.

3. Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om lavspenningsanlegg)?
- Ja. Ligger i skapet.

4. Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
- Ja. I 2017

5. Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?
- Nei, men det finnes el-bil ladere i borettslaget.

6. Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt fellesgjeld?
- Nei. Det er diskutert om det skal utbedres på balkongene, i en langtidsplan. Ikke vedtatt enda.

Bruksareal
Bruksareal: 58 kvm

Boder
Det medfølger med leiligheten to boder. En bod i 1. etasje på ca. 3 kvm. og en bod i kjelleretasje på ca. 4 kvm.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Følgende dokumenter foreligger:
- Ferdigattest for rehabilitering av bad datert 20.01.2010
- Ferdigattest for utskifting av vinduer og dører, og utvidelse av balkonger datert 18.02.1992
- Approbasjon for oppføring av boligblokk datert 17.11.1955

Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for at det ikke er utført arbeid på boligen som ikke er byggemeldt eller godkjent.

Approbasjon er byggemelding, byggeanmeldelse, skriftlig søknad som skal sendes til kommunen før et byggearbeid settes i gang. Søknaden skal gi de opplysninger som er nødvendige for at kommunen kan ta standpunkt til om vilkårene for å gi byggetillatelse er til stede. Godkjent Byggemelding/Approbasjon/Rammetillatelse er en tillatelse for tiltakets betingelser.

Det er mottatt byggetegninger fra kommunen datert 19.01.1956. Dagens planløsning samsvarer med original byggetegning med unntak av liten innvendig bod i entré som er fjernet.

Elektrisk anlegg
Elektrisk anlegg med automatsikringer. Byttet i regi av borettslaget for ca. 7-8 år siden. Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.


Oppvarming
Vannbåren varme med radiatorer (fjernvarme). I tillegg er det varmekabler i gulv i gang og bad.

Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter G

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 3 881,- pr.mnd.

Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i utgiften. Felleskostnader ble sist justert januar 2024. Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Faste løpende kostnader
For aktuell leilighet vil dette blant annet være strøm etter forbruk, kabel-TV og bredbånd utover grunnpakke, forsikringer etc.

Telia er borettslagets leverandør av TV- og bredbåndstjenester. Priser kan sjekkes på tilbyders websider. Tv-tuner/dekoder medfølger.

Nåværende eier har et strømforbruk som tilsvarer ca. 4 000 kwh pr. år. Utgiftene er basert på nåværende eiers forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Borettslaget har 2 lån i Handelsbanken med følgende betingelser:

Lånenr.: 2HANDE-83987187436
Type: Annuitetslån
Restgjeld pr. 17.04.2024: 26.458.674,-
Restløpetid: 5 år 7 mnd.
Terminer pr. år: 12
Rente: Flytende, 5,70%

Lånenr.: 2HAND2-8398.72.048
Type: Annuitetslån
Restgjeld pr. 17.04.2024: 18.062.855,-
Restløpetid: 17 år 6 mnd.
Terminer pr. år: 12
Rente: Flytende, 5,70 %

IN-ordning: nei

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Forsikring med polisenummer
Protector Polisenummer: 1528117

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 046 043,- Som sekundærbolig Kr. 3 974 962,-

Borettslag
Borettslag: Fuglemyra Borettslag, Orgnr: 952358154

- Borettslaget består av 657 andelsleiligheter.
- Borettslaget ble bygget i fire entrepriser, første innflytting 30.10.1956.
- Det er 12 fellesvaskerier i borettslaget
- Borettslaget er tilknyttet Oppsal Vaktmestersentral, tlf. 22762880
- Borettslaget har parkeringsplasser. Styret fordeler parkeringsplasser etter lister. Garasjene er organisert i et eget lag med eget styre, uavhengig av borettslaget (A/L Fuglemyra-garasjene) Henvisninger om parkering garasje til leder Henning Kristiansen.

- Styret har kontor i Kampheimvn 30 med kontortid annenhver mandag mellom kl.18.00 og
kl. 20.00. Styrerommet har telefon 480 11 555 som besvares i kontortiden. E-post styret@fuglemyra.no besvares fortløpende.

Større vedlikehold og rehabilitering
2022-2023 Nye avfallsbrønner for husholdningsavfall/ papir
2021-2022 Rehabilitering/utskiftning av alle termostater/ventiler på alle radiatorene i
borettslaget 2021/22.
2019-2020 Utskifting av vinduer/ balkongdører.
2007 Rehabilitering av bad mm. Alle badene var ferdig oppusset 15.04.10.

Forretningsfører
OBOS

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Forkjøpsrett
Det foreligger forkjøpsrett for borettslagets medlemmer. Forhåndsavklaring er igangsatt.
Dersom forkjøpsretten benyttes, løses opprinnelig kjøper fra avtalen og alle økonomiske forpliktelser overfor selger bortfaller. Vær oppmerksom på at forretningsfører har anledning til å belaste kjøper ekstra gebyr for utlysningen av forkjøpsretten.

Ta kontakt med megler eller forretningsfører for ytterligere opplysninger om meldefrist.

Dyrehold
Dyrehold er tillatt, men man må følge retningslinjene som står i husordensreglene § 11.
 
Det er båndtvang på alle fellesområder.

Diverse
Kun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.

TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnbokblad. Det er tinglyst en servitutt som omhandler bestemmelser om vann/kloakkledning.

 For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.


Utleie
Iht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via kommunal vei og private internveier med felles vedlikeholdsansvar for borettslaget.

Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger. Borettslaget er ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg ihht. reguleringskart fra Oslo kommune datert 23.04.2024 med tilhørende reguleringsbestemmelser i S-474 vedtatt 10.03.1955, samt kommunedelplan KDP-17 (områdeavgrensning for indre Oslo).

Oslo kommune vedtok 23.09.2015 kommuneplanen "Oslo mot 2030: Smart, trygg og grønn". Dette får betydning for en rekke av de vedtatte
reguleringsplanene i kommunen. Planen legger opp til fortetting av indre by og utvikling rundt Oslos sentrale knutepunkter. Fortetting av dagens bebyggelse kan bli aktuelt i disse områdene. Mer informasjon finnes på kommunens hjemmeside: https:// www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/ politikk/kommuneplan/

Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer alle interessenter til å sette seg inn i reguleringer og kommuneplan, samt hvilken betydning de har for eiendommen. Det gjøres oppmerksom på at området er under utvikling og at endringer og oppføring av nye bygg vil kunne skje. Det anbefales spesielt å følge med på de planer og prosesser som pågår for området via Oslo kommune, Plan- og bygningsetaten.

Pågående byggesaker pr. 23.04.2024:
- Saksnr. 202100717: Rammetillatelse - Kampheimveien 35 D - Tilbygg, bruksendring av kjeller og under bygging.
Rammetillatelse gitt.
Link til sak: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202100717

-Saksnr. 202100722: Rammetillatelse - Kampheimveien 37 A.
Rammetillatelse gitt.
Link til sak: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202100722

- Saksnr. 202317677: Tillatelse til tiltak - Bjartveien 4
Tillatelse gitt. Søknaden omfatter rehabilitering av to piper i Bjartveien 4 i bydel Østensjl. Tiltaket medfører ingen utvendig visuelle endringer.
Link til sak: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202317677

-Saksnr. 202110087: Tillatelse til endring - Bjartveien 6
Endret tillatelse gitt.
Link til sak: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202110087


Pågående plansaker pr. 23.04.2024:
-Saksnr. 202017309: Ytre Ringvei, fra Stordamveien til Ulsrud vgs. Plan - og bygningsetatens område - og prosessavklaring til oppstartsmøte.
Bymiljøetaten foreslår å oppgradere sykkelanlegget langs Ytre Ringvei, som er en prioritert strekning i Plan for sykkelveinettet. Plan- og bygningsetaten vurderer at planinitiativet i hovedsak svarer på overordnede planer og føringer, men ser noen utfordringer som må ivaretas. Dette gjelder blant annet erverv av privat grunn, inngrep i eksisterende grønnstruktur og naturverdier, samt at arealer avsatt til friområder omreguleres til vegformål.

Følg saken her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202017309

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Overtagelse kan tidligst skje etter at forkjøpsretten for øvrige andelseiere i borettslaget og eventuelt medlemmer av boligbyggelaget er avklart, samt at styrets godkjennelse er avklart.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 700 000,- (Prisantydning)
kr 61 963,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 761 963,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 181,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 771 144,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 779 394,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Det er ikke tegnet boligselgerforsikring i forbindelse med salget. Det er likevel utarbeidet en egenerklæring som interessenter bør gjøre seg kjent med før budgivning. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven og interessenter oppfordres til å gjennomgå dette før bud inngis.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

- Provisjon: 1 % av salgssum

- Tilrettelegging: 17 500 ,-

- Visnings-/overtagelseshonorar: 3 450,-/stk.

- Markedspakke: 19 900,-

- Oppgjør: 7900,-




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
91-24-0101

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Ensjø Eiendomsmegling AS
EIE Ensjø
Org. nr: 921542690
Gladengveien 24
0661 Oslo
Tlf: 22 34 34 64

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler / Daglig leder / Partner Halid Talic

Saksbehandlere
Halid Talic
EIE Ensjø
Eiendomsmegler / Daglig leder / Partner
Mob: 46 79 09 93 / E-post: ht@eie.no

Daria Zuzanna Dymarska
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 46 36 40 86
[/ E-post: dzd@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Vetlandsveien 76
For mer om objektet
Vetlandsveien 76

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: