Bilde 1 av St Olavs gate 22Bilde 2 av St Olavs gate 22
Digital salgsoppgave
St Olavs gate 22

3112 Tønsberg • Tønsberg kommune

Prisantydning

kr 1 500 000

Fellesgjeld: kr 8 788Omkostninger: kr 38 902Totalpris: kr 1 547 690
Tønsberg/Sentrum - Kontorseksjon med sentral beliggenhet. Gangavstand til jernbane og busstasjon.
Vis i kart
Oppdragstype
Kontorlokale
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
31
Bruksareal (BRA)
70 m²
Fellesutgifter
kr 4 961 / Mnd
Kommunale avgifter
kr 449 / Mnd
Prisantydning
kr 1 500 000
Omkostninger
kr 38 902
Fellesgjeld
kr 8 788
Totalpris
kr 1 547 690
Fellesformue
kr 27 785
Byggeår
1935
Tomt
Fellestomt m²
Oppdragsnummer
67230055
card-default

Matias Wahl Rostad

Daglig leder / Eiendomsmegler
Les om Matias
Prisantydningkr 1 500 000,-
Fellesgjeldkr 8 788,-
Pantattest kjøperkr 202,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 1 508 788,-)kr 37 700,-
  
Totalpris kr 1 547 690
Eiendom
St Olavs gate 22, 3112 Tønsberg

Matrikkel
Gnr. 1007 Bnr. 253 Snr. 31 i Tønsberg kommune

Eierform
Eierseksjon

Areal
BRA: 70

Byggeår
1935

Prisantydning
1 500 000

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 8 788,- pr. 31.12.22
Andel fellesformue: kr. 27 785,- pr. 31.12.22

Totalpris inkl. omkostninger
kr 1 500 000,- (Prisantydning)
kr 8 788,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 1 508 788,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 202,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 37 700,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 1 508 788,-))
--------------------------------------------------------
kr 38 902,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 1 547 690,- (Totalpris inkl omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 961,- pr. kvartal.

Felleskostnad inkluderer
Drift- og vedlikehold fellesarealer, felles bygningsforsikring, styre- forretningsfører - og revisjonshonorar, vaktmestertjenester, reparasjon- og vedlikehold bygninger, heis, måking m.v.

Beliggenhet
Eiendommen ligger i Tønsberg sentrum med gangavstand til jernbane og busstasjon.

Adkomst
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Inneholder
Seksjonen inneholder mottakelse/oppholdsrom med kjøkken, toalettrom, kontor, lagerrom og stue/samtalerom.

Standard
Seksjonen bærer preg av alder og bruksslitasje. Innvendige vegger er i det vesentlige lettvegger og seksjonen er svært enkel å ominnrede.

Oppvarming
luft-luft varmepumpe.

Kommunale avgifter
Kr. 5 385,80 pr. år Det er vannmåler - forskudd for 2023 utgjør 43 m3. Ytterliggere forbruk kr.42,60 pr. m3.
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Felleskostnader
Fellesutgifter: kr 4 961,- pr.kvartal.
Forretningsførsel, vedlikehold fellesarealer, felles trøm, snørydding, renter og avdrag fellesgjeld, video-overvåkning m.m.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Sameiet har en vaktmesterleilighet som leies ut. Det er pant i leiligheten til DnB.

Samlet lån for sameiet:
Lånenr.:Annuitetslån med lånenr.5010.80.30302
Restgjeld: kr.361.052,13 pr. 14.01.2023.
Restløpetid: ca. 8 år.
Rentesats:6,85% p.a. flytende rente.

Seksjonens andel av dette: kr.8.784,- pr. 31.12.2022.
Kapitalkostnader er ikke oppgitt.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Sameiet har et positivt årsresultat for 2021 på kr. 261.230,-som ble overført til opptjent egenkapital.

Regnskap for 2022 foreligger ikke pr.25.04.2023.

Sameie
Sameie: Sameiet Meierigården Tønsberg, Orgnr: 986872485

Sameiet er ett kombinert næring- og boligbygg - bestående av totalt 59 seksjoner.

Sameiets formål er å ivareta sameiernes felles interesser ovenfor myndigheter og andre. Formålet er videre å forvalte og administrere eiendommen og de felles anlegg som hører under Sameiet. Alle utgifter ved felles drift av eiendommen, for eksempel offentlige avgifter, vedlikeholdsutgifter, forsikringspremie , lønn til ansatte, godtgjørelse til styret og revisor, utgifter til fellesanlegg og lignende skal utlignes på sameierne.

Sameiets vedtekter er vedlagt salgsoppgaven.

Forretningsfører
Aider v. Hilde Storstein

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen.

På seksjonens grunnboksblad er det tinglyst følgende servitutter/heftelser:

Dagboknr.7935, tinglyst 25.05.1989.
Best om garasje/parkering. Gjelder denne registerenheten med flere.
OVERFØRT FRA: Knr:3803 Gnr:1007 Bnr:253 Snr:11.

Dagboknr.11495, tinglyst 17.09.1992.
Best om garasje/parkering. Gjelder denne registerenheten med flere.
OVERFØRT FRA: Knr:3803 Gnr:1007 Bnr:253 Snr:11.

Dagboknr.15492, tinglyst 13.12.1995.
Erklæring/avtale. Rett for seksjon nr. 10 til å disponere over taket over fyrrommet, kompressorrom, en parkeringsplass og en bod. Gjelder denne registerenheten med flere.
OVERFØRT FRA: Knr:3803 Gnr:1007 Bnr:253 Snr:11.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via offentlig vei.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er ikke regulert i reguleringsplan. Eiendommen er avsatt til "kombinert bebyggelse og anleggsformål - Nåværende" i kommuneplanens arealdel med tilhørende bestemmelser vedtatt 22.05.2019. Planen er under revidering i 2023.

Det er sendt inn anmodning om forhåndskonferanse fra Memo Næringseiendom AS :
Det er planlagt å oppføre påbygg med 4 leiligheter på eksisterende takparkering i Skogergaten 2A/B.Påbygget er trukket tilbake ift. eksisterende fasadeliv mot vest / Skogergaten. Bilrampen i bakgården fra plan 2- plan 3 (dagens parkeringstak) opprettholdes sammen med 3-4 parkeringsplasser mot nord. Det er planlagt opprette nytt løftebord fra plan 2 til plan 3 og inngangssonen for de nye leilighetene mot gårdsrommet (mot øst). Mot vest for påbygget etableres uteoppholdsareal til de nye leilighetene.

Budgivning
Det inviteres til å fremsette bud på eiendommen basert på følgende forutsetninger:

Det forutsettes at budgivere gjennomgår det fremlagte salgsmateriale og foretar befaring av eiendommen før bud inngis.

Selger gir ingen garantier knyttet til forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse, eller grunnforholdene i sin alminnelighet som kan ha praktiske eller økonomiske konsekvenser for kjøper.

Bud skal sendes skriftlig til megler og inneholde opplysninger om eiendommens matrikkelnr, adresse, beløp, budgivers navn og kontaktdata og eventuelle forbehold. Budet skal lyde på et bestemt kronebeløp og kan ikke diskriminere eller utelukke andre budgivere. Avgitt bud er bindende og kan ikke tilbakekalles når det er mottatt hos megler. Bud inngis på de vilkår som følger av prospekt. Bud uten vesentlige forbehold prefereres. Som vesentlig ansees forbehold om finansiering og styreforbehold. Selger står fritt til å akseptere eller avvise ethvert bud, herunder evt. velge å ikke gjennomføre et salg. Det opplyses videre at selger kan gå i forhandlinger og/ eller akseptere bud når som helst, uten å måtte opplyse om dette til evt. andre budgivere og/ eller interessenter. Det oppfordres å benytte vedlagte budskjema.

Eiendomsmeglingslovens § 6-10 samt eiendomsmeglingsforskriftens §§ 6-3 og 6-4, som omhandler budgivning, fraskrives i forbindelse med transaksjonen.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 1 500 000,- (Prisantydning)
kr 8 788,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 1 508 788,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 202,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 37 700,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 1 508 788,-))
--------------------------------------------------------
kr 38 902,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 1 547 690,- (Totalpris inkl omkostninger)

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt evt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Oppdragsnummer
67-23-0055

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Lovanvendelse
Eiendommen overtas i den stand som det var i ved Kjøpers forutgående besiktigelse/gjennomgåelse ( as is ). Ved en eventuell mangels vurdering skal de alminnelige kjøpsrettslige prinsippene i avhendingsloven § 3-9 legges til grunn, dog slik at disse prinsippene fravikes slik at det kun kan gjøres gjeldende at det foreligger mangel i følgende tilfeller:


  -Dersom Selger ikke oppfyller sine konkrete forpliktelser under denne kontrakt.
  -Dersom Selger ikke oppfyller sin opplysningsplikt, jf. reguleringen i avhendingsloven § 3-7, eller
  -Dersom Selger har gitt uriktige opplysninger, jf. reguleringen i avhendingsloven §3-8

Ovennevnte er ensbetydende med at Kjøper har risikoen for eventuelle skjulte feil og mangler. Risikoen for eventuelle skjulte feil som angitt i avhendingsloven § 3-9 siste punktum, tilligger etter dette Kjøper. Kjøper har herunder risikoen for de generelle krav til tilstanden for Eiendommen, jf. avhendingsloven § 3-2.

Avhendingsloven §4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 mnd. etter overtakelse.

For så vidt gjelder rapporter og informasjon fra tredjemenn som gjelder Eiendommen (tekniske rapporter, grunnanalyser, takster, informasjon fra forretningsfører etc.) og som er fremlagt av Selger eller Selgers rådgiver i forbindelse med transaksjonen så er Selger ukjent med ufullstendigheter eller feil i dokumentene. Skulle dokumentene likevel vise seg å være ufullstendige eller inneholde feil, så fravikes prinsippene i avhendingslovens § 3-7 og § 3-8, slik at Selger bare svarer for eventuelle feil som Selger likevel hadde faktisk kunnskap om.

Eventuelle uriktige angivelser av Eiendommens arealer (innvendig eller utvendig) skal ikke under noen omstendighet utgjøre en mangel eller et garantibrudd.

Eiendomsmeglingsloven § 4-4, § 6-2, § 6-4, § 6-5, § 6-7 til 6-10, kapittel 7 og § 8-8 gjelder ikke, med mindre annet klart fremgår av avtalen, jf. eiendomsmeglingsloven § 1-4 tredje ledd og forskrift om eiendomsmegling § 1-2.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Vestfold Eiendomsmegling AS
EIE Tønsberg
Org. nr:955607171
Nedre Langgate 19
3126 Tønsberg
Tlf: 33 30 70 00

Ansvarlig megler
Daglig leder / Eiendomsmegler Matias Wahl Rostad

Saksbehandlere
Matias Wahl Rostad
EIE Tønsberg
Daglig leder / Eiendomsmegler
Mob: 40 06 36 73 / E-post: mwr@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av St Olavs gate 22
For mer om objektet
St Olavs gate 22

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: