Bilde 1 av Kleppelundvegen 66Bilde 2 av Kleppelundvegen 66
Digital salgsoppgave
Kleppelundvegen 66

4350 Kleppe • Klepp kommune

Prisantydning

kr 2 850 000

Omkostninger: kr 80 270Totalpris: kr 2 930 270
Flott 3-roms leilighet med lun og sørvestvendt terrasse/hage - Garasje m/automatisk port - God lagringsplass
Vis i kartSe bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgaven
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
11
Antall soverom
2 soverom
Etasje
1
Primærrom (P-ROM)
73 m²
Bruksareal (BRA)
76 m²
Fellesutgifter
kr 1 000 / Mnd
Kommunale avgifter
kr 697 / Mnd
Prisantydning
kr 2 850 000
Omkostninger
kr 80 270
Totalpris
kr 2 930 270
Byggeår
1992
Tomt
Fellestomt 3030 m²
Oppdragsnummer
54210270
card-default

Mats Lundal

Eiendomsmegler MNEF | Partner
Les om Mats
Visninger
Onsdag 01. des.
17:30 - 18:30
Meld deg på visning
Prisantydningkr 2 850 000,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 585,-
Tingl.gebyr skjøtekr 585,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 2 850 000,-)kr 71 250,-
Boligkjøperpakke If (valgfritt)kr 7 650,-
  
Totalpris kr 2 930 270
Eiendom
Kleppelundvegen 66, 4350 Kleppe, Etasje: 1

Matrikkel
Gnr. 1 bnr. 1455 snr. 11 i Klepp kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Areal
Primærrom: 73 kvm, Bruksareal: 76 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Arealene er hentet fra takstrapport. Areal og rom er angitt og definert etter dagens faktiske bruk, uavhengig av hva som er godkjent fra bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
1992

Tomt
Fellestomt 3030 kvm

Prisantydning
2 850 000

Totalpris inkl. omkostninger
2 850 000,- (Prisantydning)

Omkostninger
200,- (Pantattest kjøper)
585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
585,- (Tingl.gebyr skjøte)
71 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 2 850 000,-))
7 650,- (Boligkjøperpakke If (valgfritt))

80 270,- (Omkostninger totalt)

2 930 270,- (Totalpris inkl. omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 1 000,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Dekker forsikring, vedlikehold, maling, skifte av vinduer, dører etc. iflg. selger.

Kommunale avgifter
Kr. 8 363 pr. år Beløpet inkluderer vann, avløp og renovasjon.

Eier
Astrid Øgrey Gabrielsen

Beskrivelse
EIE Eiendomsmegling v/ Mats Lundal har gleden av å presentere Kleppelundvegen 66!

Ønsker du å bo i en romslig leilighet nær sentrum med rolige omgivelser? Da er dette leiligheten for deg!

Boligen inneholder:

1.etg: Entré/gang, bad, stue, kjøkken, vaskerom, 2 soverom og bod i tilknytning til kjøkken samt bod i garasje.

Om boligen:
• Romslig leilighet nær Klepp sentrum.
• God planløsning, solrik hage/terrasse og balkong.
• Klassisk kjøkkeninnredning med god skap- og benkeplass.
• To romslige soverom, med plass til ønsket innredning.
• To parkeringsplasser, en av de i egen garasje med automatisk port.

Beliggenhet:

Leiligheten har en attraktiv beliggenhet midt i Kleppkrossen hvor en finner bussforbindelse, butikker, legekontor og dagligvarebutikk

Parkering
To parkeringsplasser, en av de i lukket garasje.

Beliggenhet
Leiligheten har en attraktiv beliggenhet midt i Kleppkrossen hvor en finner bussforbindelse, butikker, legekontor og dagligvarebutikk. Gåavstand til Jærhagen kjøpesenter, skoler, barnehager og idrettsanlegg.

For den som er glad i friluft og nærhet til turområder, ligger Loen i gåavstand fra leiligheten. Jærstrendene ligger ca. 10-12 minutter i bilen. Reiser man sørover finner man nydelige Sandtangen og vandringsleden rundt Frøylandsvannet med Ormen Lange som et artig mål for en kafferast i den vakre Njåskogen

Tomt
Fellestomt, 3030 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Se vedlagt nabolagsprofil for mer informasjon eller kontakt den aktuelle kommunen for skolekrets og opptak.

Offentlig kommunikasjon
Se vedlagt nabolagsprofil for mer informasjon.

Fritidstilbud
Se vedlagt nabolagsprofil for mer informasjon.

Inneholder
1. etasje: BRA: 76 kvm / P-rom: 73 kvm / S-rom: 3 kvm

Følgende rom inngår i P-rom:
1. etasje: Entré/gang, bad, stue, kjøkken, vaskerom og 2 soverom.

Byggemåte
Boligen er oppført i betong og trekonstruksjoner. Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere informasjon.

Primærrom
Primærrom: 73 kvm

Bruksareal
Bruksareal: 76 kvm

Standard
Takstmannens kommentarer areal:
"Leiligheten disponerer garasje på 19 kvm, med sportsbod på 6 kvm."
For utfyllende tekniske standard for øvrig henvises det til vedlagt takstrapport.

I henhold til notat om vindu som er fuktskadet:
Det gjøres oppmerksom at selger har bestilt nytt vindu av firma.
Kostnaden med vinduet og arbeidet med å skifte det ut, blir dekket av sameiet.

Ferdigattest
Det foreligger midlertidig brukstillatelse datert 26.10.1992.

Oppvarming
Elektrisk, samt varmekabel på bad.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter F energimerking er utført av eiendomsmegler på vegne av oppdragsgiver.

Kommunale avgifter
Kr. 8 363 pr. år Beløpet inkluderer vann, avløp og renovasjon.
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 1 000,- pr.mnd.
iflg. selger.

Dekker forsikring, vedlikehold, maling, skifte av vinduer, dører etc. iflg. selger.

Forsikring med polisenummer
If skadeforsikring Polisenummer: SP6763332.5.1

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2019: Som primærbolig Kr. 596 401,- Som sekundærbolig Kr. 2 147 044,-

Sameie
,
Felles redskapsbod for sameiet som inneholder: høytrykksspyler, løvblåser, slangetralle, river m.m.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Diverse
Kun integrerte hvitevarer medfølger dersom annet ikke er opplyst.

Kjøper er ansvarlig for å sette seg inn i salgsprospektet, reguleringsplaner, beskrivelse og annen dokumentasjon som kjøper har fått tilgang på. Dersom noe er uklart, ta kontakt med megler slik at saker kan bli avklart før en bindende avtale finner sted.

Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til takstmann, megler og opplysninger innhentet fra kommunen, eventuelt forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/ rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente.

Meglerforetaket oppfordrer evt. budgivere til å lese gjennom fullstendig prospekt/ salgsoppgave med vedlegg.

Salgsoppgaven er gjennomgått og godkjent av selger.

Det gjøres oppmerksom på at megler ikke har innhentet særskilte opplysninger om det finnes pålegg fra brann/feiervesen på eiendommen.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.

Vei/vann/kloakk
Offentlig.

Regulering
Eiendommen er regulert til boligformål. Megler har innhentet reguleringskart med bestemmelser. Ta kontakt med megler for nærmere informasjon.

Parkeringsarealet i forkant av boligen er regulert til fremtidig senntrumsformål.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
2 850 000,- (Prisantydning)

Omkostninger
200,- (Pantattest kjøper)
585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
585,- (Tingl.gebyr skjøte)
71 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 2 850 000,-))
7 650,- (Boligkjøperpakke If (valgfritt))

80 270,- (Omkostninger totalt)

2 930 270,- (Totalpris inkl. omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 10.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Grunnpakke eierseksjon (Kr.5 000)
Markedspakke 1 (Kr.15 000)
Visningshonorar pr visning med eiendomsmegler til stede (Kr.1 250)
Inneståelseshonorar (Kr.1 935)
Oppgjør (Kr.6 900)
Provisjon (forutsatt salgssum: 2 850 000,-) (Kr.37 500)
Tilrettelegging (Kr.8 000)
Totalt kr. (Kr.75 585)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
54-21-0270

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos Eie stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning. Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke
Eie har i samarbeid med If lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kunde. Dette innebærer at du får alle relevante dekninger inkludert i en pakke til en meget konkurransedyktig pris.
 
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rente dekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Boligkjøperpakken må senest tegnes på kontraktsmøte. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Følgende gjelder der handel kommer i stand før 1. januar 2022
Solgt "som den er" - avhendingsloven (avhl.) § 3-9. Eiendommen selges "som den er" noe som innebærer at den selges i den stand den er under visning. For en kjøper betyr dette at selgers ansvar for eventuelle mangler er begrenset. Selv om eiendommen er solgt "som den er" kan det foreligge en mangel dersom boligen er i vesentlig dårligere stand enn hva kjøper kunne forvente ut fra den avtalte kjøpesummen og forholdene ellers. Et "som den er"- forbehold fritar heller ikke selger fra sin opplysningsplikt, og det kan foreligge en mangel hvis selger har holdt tilbake opplysninger om eiendommen som han kjente eller måtte kjenne til og som kjøper hadde grunn til å regne med å få (avhl. § 3-7). Det kan også foreligge en mangel dersom selger eller noen på hans vegne gjennom annonse, salgsoppgave eller annen markedsføring har gitt uriktige opplysninger om eiendommen (avhl. § 3-8).
En manglende eller en uriktig opplysning kan bare gjøres gjeldende mot selger dersom den har hatt innvirkning på den avtalen som er inngått. Alle interessenter oppfordres til å sette seg inn i vedlagte egenerklæring fra selger, samt til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Opplysninger i salgsoppgaven er godkjent av selger. Hele salgsoppgaven må gjennomgås grundig av interessenten(e). I tillegg oppfordres interessentene(e) til å sette seg inn i alle relevante dokumenter fra forretningsfører, f.eks. vedtekter, årsberetning, eventuelle husordensregler mv.

Følgende gjelder der handel kommer i stand etter 1. januar 2022
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.

Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Avdeling
Rogaland Eiendomsmegling AS
EIE Stavanger
Org. nr:991089888
Niels Juels gate 50
4008 Stavanger
Tlf: 51 90 57 00

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF | Partner Mats Lundal

Saksbehandlere
Mats Lundal
EIE Stavanger
Eiendomsmegler MNEF | Partner
Mob: 41 77 44 77 / E-post: malu@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Kleppelundvegen 66
For mer om objektet
Kleppelundvegen 66

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: