EiendomBjarne Haugens gate 21, 1475 FINSTADJORDET
MatrikkelGnr. 100 Bnr. 781 Snr. 4 og Gnr. 100 Bnr. 781 Snr. 246 i Lørenskog kommune
BoligtypeLeilighet
EierformEierseksjon
ArealerTotalt BRA 89 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 84 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 5 kvm
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 18 kvm
ArealPrimærrom: 80 kvm, Bruksareal: 89 kvm, BRA-i: 84 kvm , BRA-e: 5 kvm , TBA: 18 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle
betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos
bygningsmyndighetene.
Antall soverom3
Byggeår2021
TomtEiet tomt 6836 kvm
Prisantydning5 350 000
TilstandsrapportTakstmann: Robert Wilhelmsen
Takstdato: 13.09.24
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesgjeld: kr. 7 646,- pr.
Andel fellesformue kr. 0,-
Totalpris inkl. omkostningerkr 5 350 000,- (Prisantydning)
kr 7 646,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 357 646,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 133 920,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 5 357 646,-))
--------------------------------------------------------
kr 135 420,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 493 066,- (Totalpris inkl omkostninger)
FelleskostnadKr. 5 858,- pr. mnd.
EierThu Trinh Le
Anh Quoc Nguyen
BeskrivelseVelkommen til Bjarne Haugens gate 21!
En lekker og romslig 4-roms selveierleilighet fra 2021 med gjennomgående planløsning, god standard
og oppvarming via vannbåren varme. Leiligheten har fine, overbygde uteplasser på begge sider, en flott
balkong utenfor stuen og en markterrasse utenfor hovedsoverommet. Planløsningen er optimal og byr på
3 soverom, 2 bad, innvendig bod, romslig entré, samt stue med åpen kjøkkenløsning. Mulighet for
garasjeplass med lader. Her bor du meget sentralt, med kort vei til alt du måtte trenge i hverdagen.
•Nyere 4-roms selveier fra 2021
•Balkong på 9 m²
•Markterrasse på 9 m²
•Stue m/åpen kjøkkenløsning
•2 bad - 3 soverom - innvendig bod
•Balansert ventilasjon
•Mulighet for kjøp av garasjeplass m/el-bil lader
•Kjellerbod på 5 m²
•Felles takterrasse
•Pent opparbeidet felles gårdsrom
ParkeringMulighet for kjøp av garasjeplass i felles garasjeanlegg. El-bil lader er montert på plassen.
Garasjeanlegget er organisert som egen næringsseksjon med tilleggsdeler (parkering).
Bruksrett til parkeringsplassene kan eies av både seksjonseiere i eierseksjonssameiet og eksterne
eiere. Bruksretten til garasjeplassene er fritt omsettelig og kan leies ut.
Seksjonseiere eierseksjonssameiet og nabosameiet Sameiet Entreen 1 har fortrinnsrett for kjøp og leie
av garasjeplasser med følgende unntak:
-Sameiet Entreen Urban har rett til 8 p-plasser i henhold til reguleringsbestemmelsene
Se vedtekter for mer informasjon.
Bruk av el-bil lader, herunder vedlikehold og strøm dekkes av den enkelte.
BeliggenhetEiendommen ligger i et barnevennlig og populært boligområde på Skårerløkka i Lørenskog kommune.
Området har gangavstand til servicefunksjoner, store forretningssentre og kulturhus, samt kollektivtilbud
med god forbindelse til Oslo S. Videre er det nærhet til skoler og barnehager. Lørenskog og omegn har et
godt utbygd nett av gang-/sykkelveier, og et aktivt idrettsmiljø med anlegg innen de fleste grener.
Det er blant annet flere ballplasser, ishall bak Metro senter, golfbane på Losby, svømmehall og
tennisbane ved Kjenn, samt flerbrukshall på Fjellsrud. Lørenskog har utøvere i verdenstoppen innen
freestyle og discodans. Fra Sørlihavna går det lysløype mot Losby, og det er lysløyper på Kurland og
Vallerud. Østmarka byr i tillegg på flere bade-/fiskevann og flott turterreng.
Lørenskog kommune driver Losby besøksgård og kafé, hvor de besøkende kan oppleve ulike husdyr på
nært hold. Losby Golfklubb har et meget flott golfanlegg med bl.a. 9 og 18-hulls golfbane, driving range,
putting green og nærspillsområde.
I 2020 åpnet helårsarenaen for snøopplevelser - SNØ. Parken har et areal på totalt 50 000 kvm, fire alpine
nedfarter, stolheis, koppheis og bånd, blåpark med bigjump, samt langrennsspor på rundt 2 km og et
fantastisk lekeområde. Anlegget skal være åpent hver dag, hele året, alltid nypreppet, alltid gøy!
Dagligvarer handles enklest på Rema 1000 like ved leiligheten. Triaden Lørenskog Storsenter ligger få
meter unna og det er også gangavstand til Metro senter. Utvalget av butikker, spisesteder og andre
fasiliteter er altså stort. Strømmen Storsenter, Lillestrøm og Oslo sentrum ligger også godt innen
rekkevidde.
Den nærmeste bussholdeplassen er Betania som ligger i umiddelbar nærhet til eiendommen. Herfra er
det avganger mot blant annet Oslo bussterminal og Lillestrøm. Med bil tar det ca. 8 min til Strømmen
Storsenter, 10 min til Lillestrøm, 17 min til Oslo S og 31 min til Oslo lufthavn.
TomtEiet tomt, 6836 kvm
AdkomstDet vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra
ønsket startsted til den aktuelle boligen.
Skole/barnehageDersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med
barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.
InneholderDet totale bruksarealet fordeler seg som følger:
BRA 89 m²
- BRA-i 84 m²: (Entré, gang, bad/vaskerom, bad, 3 soverom, bod og stue/kjøkken)
- BRA-e 5 m²: (En kjellerbod)
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på
fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Det gjøres særskilt oppmerksom på at balkong/terrasse som er medtatt som TBA ligger på fellesareal,
men disponeres av denne leiligheten.
Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport.
Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt
ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.
ByggemåteFundamentert med støpt såle på antatt fast grunn. Konstruksjon oppført i stål og betong. Fasader med
teglstein og stående kledning. Flatt tak tekket med papp/membran. Vinduer og balkongdører med
trekarmer og isolerglass. Felles trappegang med betongtrapp. Personheis i oppgang.
Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.
Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) i tilstandsrapport:
Øvrig: Gulv - Oppsummering
Gulvoverflater med normal elde og slitasje. TG-1. "Knirk" ved parkettskjøter gis TG-2.
Følgende har fått tilstandsgrad ikke undersøkt (TG-IU) i tilstandsrapport:
Elektrisk - Oppsummering
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom
ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst.
Vannbåren varme Oppsummering
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Adkomst til fordelerskap på bod.
Ingen lekkasjer ble observert/registrert på befaringsdagen.
Ventilasjon Oppsummering
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Ingen negative avvik ble observert
på befaringsdagen.
Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de
opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å
kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema:
15. Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?
Ja. Egen ladeboks på p-plass i garasjeanlegg.
StandardFor den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.
Ferdigattest / midlertidig brukstillatelseDet foreligger ferdigattest datert 09.02.2023 som omhandler boligblokk med næringsdel.
Elektrisk anleggDet gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget.
OppvarmingFjernvarme.
EnergimerkingEnergiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter C
Kommunale avgifterDet gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og
eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.
EiendomsskattDet er ikke eiendomsskatt i Lørenskog kommune pt.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 5 858,-
pr.mnd.
Betjening andel fellesgjeld, drift, fjernvarme, garasje, vedlikeholdsfond, kabel-tv/bredbånd, felles bygningsforsikring, forretningsførsel m.m.
Herav:
Avdrag felleslån: 239,-
Avsetning vedlikeholdsfond: 169,-
Felleskostnader: 3383,-
Fjernvarme: 1427,-
Renter felleslån: 41,-
TV/Bredbånd: 419,-
Garasjeplass: 180,-.
Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i
felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i kostnadene
pt. Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.
Faste løpende kostnaderKjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring
samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk. Eier opplyser om
et strømforbruk på ca. kr. 6.000 for 2023.
Spesifikasjon av fellesgjeldSpesifikasjon av lån:
Lånenummer: 16366935243, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 16.09.2024: 7.2% pa.
Antall terminer til innfrielse: 10
Saldo per 16.09.2024: 1 597 049
Andel av saldo: 7 646
Første termin/første avdrag: 30.06.2023 ( siste termin 31.12.2026 )
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
ÅrsregnskapSameiet har et positivt årsresultat for 2023 på kr. 1 181 230,-
Forsikring med polisenummerGjensidige
Polisenummer: 89105967
FormuesverdiFormuesverdi for inntektsåret 2022:
Som primærbolig Kr. 1 443 107,-
Som sekundærbolig Kr. 5 483 806,-
SameieSameie: Sameiet Entréen 2, Orgnr: 824567522
-Styret foretrekker kommunikasjon via styrets e-post: entreen2@mittusbl.no.
-Sameiet er tilknyttet kollektivt anlegg for tv/bredbånd.
-Det er kun tillatt med elektrisk- eller gassgrill på terrasse/balkong.
Navneskilt postkasse:
For å sikre felles design i sameiet må hver seksjonseier/beboer selv bestille postkasseskilt på
posten.no. Skiltet må ha hvit/svart bakgrunn med svart skrift/hvit skrift.
Saker som er behandlet av styret året 2023-2024:
I Løpet året som har gått er det gjennomført 15 styremøter, med varighet på to-tre timer, inkludert et stort
antall saker til behandling og besvarelse opp mot beboere og JM,
I henhold til utfordringer med leietakere og reklamasjoner i form av ventilasjon, heiser og
bygningsrelaterte mangler.
Samt omkobling av vannforsyning fra Lørenskog kommune i henhold til frakopling fra
Entreen 1, som har medført hyppige møter med USBL og deres økonomiavdeling og kundeansvarlig.
Flere runder med Lørenskog Kommune angående søppelavsuget og mye telefoner med leverandører,
Envatec og Logiwaste for å holde avsuget i gang.
Vaktmester og styreleder har også hyppig måtte åpne avsuget for å fjerne søppel og papp som ikke
skulle vært i avsuget og som har laget propper i systemet.
Endring av styret, med påfallende roller og enighet om ansvar; Sittende styre har måtte ta over og rydde
opp i flere saker som ikke er tilbakeført styret fra tidligere styreleders private eposter, deriblant
informasjon om hans pilot prosjekt med vannmålere. Eksisterende styret tar opp igjen denne saken med
nye leverandører og innhenter kostnader. I dette tilfellet med vannmålere i leiligheter, fremkommer det en
innvesterings kostnad på drøye 3 mill, dette blir fremlagt på årsmøte for 2024 i henhold til innvestering og
kostnadsbildet for hver enkelt seksjonseier.
Styret informerer om at dette fortsatt er under utforsking og at det må evt. tas opp på ekstra
generalforsamling i løpet av høsten. De kan derfor ikke si om det blir aktuelt eller ikke, for dette blir da evt.
stemt over på ekstra møtet.
Saksbehandlinger av avvik på felles arealer opp mot JM, Sittende styreleder har gått en større kritisk
runde med JM og har hatt flere møter i sameiet og på deres kontor med gjennomslag for alle avvik som er
innmeldte, antallet innmeldte avvik har gått betraktelig ned det siste årene, fra 134 saker og det gjenstår i
antall 38 saker som ikke er ferdigbehandlet, blant annet ventilasjonsanlegget i garasjeanlegget og flere
lekkasjer fra atrium og ned i U1 som er beregnet utbedret sommeren 2024. inkludert en ny oppgradert
overflatebehandling på dekker i p huset fra Rema og inn og fra rundkjøringen og inn, dette i henhold til
lekkasjer ned i U2.
Mange møter og befaringer med JM som gjelder garasje, sprekker og fukt, en pågående sak
Håndtering av skader og hærverk, samt utløsninger av rød og grønn CAC boks i garasjen, aktivitet opp
mot leverandører for å skifte / utbedre disse.
Prosjektere tiltak mot hærverk og fremmedbruk av takterrasser. Samt oppfølgninger av arbeider med
brikke løsning, for tilgang til takterrassene, samt arbeider med utbedringer i henhold til brannskader på
takterrasse i Gamleveien 93 - 10 etg
Tett oppfølgning med Eiere av Næringslokaler, med møter og beskrivelser om hvordan de kan
gjennomføre tiltak i vårt sameie, samt tett oppfølgning av ventilasjonsanlegg og kjøle anlegg som har
røket, etter en fatal feil fra Pizza Bakeren, noe som medførte varme tap i sameiet og etterfølgende skader
på anlegget, dette er tatt via Gjensidige som har gjort en regress mot Pizza Bakeren. Dette er nå en sak
mellom gjensidige og PB, sameiet har fått oppgjør for utlegg. Men vi har fortsatt utfordringer med anlegget
som følges opp med eiere og styreleder.
Mye opplæring av søppelhåndtering opp mot beboere, samt håndtering av gjensatt søppel. Med et antall
av over 100 utrykninger både for styreleder og vaktmester i henhold til propp i anlegget.
Oppfølgning av tv skjermer, som nå ikke virker av en eller annen årsak som ikke JM kan finne ut av.
Pågående sak. Venter på nye skjermer fra JM. Pågående sak.
Et større arbeide, med å følge opp, besvare og ta møter med eiere av Næringslokaler. Dette for å fastsette
regler, rutiner og alt arbeidet som medfølger å ha Næringslokaler tilknyttet våre bygg, med ventilasjon,
vann, strøm og avløp. Siste møte gjennomført 16 mai 2024.
Møter med vaktmester MNP Service as v / Roar. Som har hatt flere fysiske oppmøter på dagtid med
rørleggere, ventilasjon og automasjons leverandører som har levert alle våre tekniske anordninger, dette
for å få alle til å få systemene til å fungere sammen. Da vi har hatt mye utfordringer med de tekniske
anleggene som enda ikke er ferdigstilt. Pågående sak.
Oppfølgning av heis stans, som er relatert til bruker feil, i antall over 40 ganger som vaktmester og
Styreleder har resatt heisene. Brukerfeil belastes sameiet.
Oppfølgning av fjernvarme- og vanninntak til sameiet, som har gått igjennom Entréen 1. Avslutte sak og vi
har direkte måler til fjernvarme. Fra og med 4. januar 2024. Noe som har medført reduserte kostander og
vi har satt USBL til gjennomgang av alle vann og avløpsfakturaer for å få en total redegjørelse for
viderefakturering fra Entreen1.
Mye korrespondanse mot USBL i forbindelse med utfordringer knyttet til enkelte seksjonseiere og
konteringer.
Et større engasjement fra alle styremedlemmer i pågående saker. Styret ser at saker minker og
behandlingstiden er blitt redusert.
ForretningsførerUSBL.
StyregodkjenningDet er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.
Tekniske installasjonerTV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.
DyreholdDyrehold er tillatt så langt dette ikke er til sjenanse for andre beboere.
DiverseSelskapet har fått finansiering og sikringsordning fra Klare Finans f.o.m 01.11.22.
AnnetLøsøre og tilbehør:
Vaskemaskin og tørketrommel medfølger ikke.
Fryseboks i bod medfølger ikke.
Hyller i innvendig bod mefølger ikke.
Kommode på hovedsoverom medfølger ikke.
Terrassevarmer medfølger ikke.
RadonmålingFra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutterKommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd
2017/736102-1/200 Erklæring/avtale
06.07.2017 21:00
rettighetshaver:Knr:3222 Gnr:100 Bnr:80
rettighetshaver:Knr:3222 Gnr:100 Bnr:796
Bestemmelse om etablering og vedlikehold av underjordisk avfallssug
Bestemmelse om adkomstrett
Overført fra: 3222-100/781
Gjelder denne registerenheten med flere
2017/736136-1/200 Bestemmelse om adkomstrett
06.07.2017 21:00
rettighetshaver:Knr:3222 Gnr:100 Bnr:80
rettighetshaver:Knr:3222 Gnr:100 Bnr:796
Overført fra: 3222-100/781
Gjelder denne registerenheten med flere
2018/1051512-1/200 Bestemmelse om nettstasjon
20.07.2018 21:00
Rettighetshaver:ELVIA AS
Org.nr: 980489698
Bestemmelse om vedlikehold av anlegg/ledninger
Bestemmelse om bebyggelse og beplantning
Rett til adkomst
Overført fra: 3222-100/781
Gjelder denne registerenheten med flere
2020/2024366-1/200 Erklæring/avtale
23.01.2020 21:00
Rettighetshaver: JM NORGE AS
Org.nr: 829350122
Bestemmelse om rett til utføring av bygningsmessige arbeider
Bestemmelse om adkomst over/under bakken
Bestemmelse om grøntanlegg, sammenføying og tilknytning av bygningsmasse og anleggelse av
kulverter
Rett til å ha stående anleggsmaskiner, utstyr, brakker, gjerder og skilt m.v. på eiendommen
Gjelder denne registerenheten med flere
UtleieSeksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av
sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge,
pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie
i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til
mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene
på årsmøtet.
Styret må godkjennes leietaker med referanse fra tidligere boforhold, før leieavtale inngås. Dette vil gjelde
alle nye leieforhold fro og med 03.06.2024. I forbindelse med eierskifte eller utleie skal det straks gis
skriftlig melding til styret v/forretningsfører om ny eier eller leietakers navn, samt melding om ny adresse
på eier, eller navn og adresse på eiers kontaktperson.
Det er ikke ønskelig med kommunal/Nav garanti for utleie.
Vei/vann/kloakkOffentlig.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.
ReguleringEiendommen er regulert til bolig/forretning/kontor/offentlig eller privat tjenesteyting.
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 5 350 000,- (Prisantydning)
kr 7 646,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 357 646,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 133 920,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 5 357 646,-))
--------------------------------------------------------
kr 135 420,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 493 066,- (Totalpris inkl omkostninger)
BoligselgerforsikringSelger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)
Visnings-/overtagelseshonorar pr. stk. (Kr.2 700)
Relansering av annonse 18.10.2024 (Kr.4 950)
Foto (Kr.5 500)
Innhenting av informasjon fra forretningsfører (Kr.4 850)
Innhenting av offentlige opplysninger (Kr.3 500)
Innhenting av servitutter (per stk) (Kr.240)
Markedspakke 1 (Kr.13 900)
Markedspakke 2 (Kr.19 900)
Oppgjør (Kr.6 000)
Totalt kr. (Kr.76 925)
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer92-24-0204
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikringEIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper
bolig gjennom EIE.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a.
husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg
juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også
velge å kun tegne boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med
megler for ytterligere informasjon.
LovanvendelseGenerelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbrukerkjøp - definisjon:
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon:
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
AvdelingSinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86
Ansvarlig meglerEiendomsmegler MNEF / Partner Siamak Ebrahimi
SaksbehandlereSiamak Ebrahimi
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 91 72 47 25 / E-post: se@eie.no