Bilde 1 av Olav Selvaags plass 4Bilde 2 av Olav Selvaags plass 4
Digital salgsoppgave
Olav Selvaags plass 4

0252 Oslo • Oslo kommune

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 6 750 000

Fellesgjeld: kr 45 682Omkostninger: kr 171 370Totalpris: kr 6 967 052
Easy-living 2-roms Plussbolig® m/fransk balkong - 5. etasje - Heis - Lounge - Trimrrom - Felles hage og takterrasse.
Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
78
Antall soverom
1 soverom
Etasje
5
Internt bruksareal (BRA-i)
49 m²
Bruksareal (BRA)
53 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
4 m²
Fellesutgifter
kr 6 816 / Mnd
Prisantydning
kr 6 750 000
Omkostninger
kr 171 370
Fellesgjeld
kr 45 682
Totalpris
kr 6 967 052
Fellesformue
kr 14 038
Byggeår
2008
Tomt
Eiet tomt 3265 m²
Oppdragsnummer
92240188
card-default

Siamak Ebrahimi

Eiendomsmegler MNEF / Partner
Les om Siamak
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 6 750 000,-
Fellesgjeldkr 45 682,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 6 795 682,29,-)kr 169 870,-
  
Totalpris kr 6 967 052
Eiendom
Olav Selvaags plass 4, 0252 Oslo, Etasje: 5

Matrikkel
Gnr. 210 Bnr. 36 Snr. 78 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 53 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 49 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 4 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal):

Areal
Primærrom: 49 kvm, Bruksareal: 53 kvm, BRA-i: 49 kvm , BRA-e: 4 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
2008

Tomt
Eiet tomt 3265 kvm

Prisantydning
6 750 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Robert Wilhelmsen Takstdato: 10.09.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 45 682,29,- pr.
Andel fellesformue: kr. 14 038,- pr.

Totalpris inkl. omkostninger
kr 6 750 000,- (Prisantydning)
kr 45 682,29 (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 6 795 682,29 (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 169 870,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 6 795 682,29,-))
--------------------------------------------------------
kr 171 370,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 967 052,29 (Totalpris inkl omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 6 816,36,- pr. mnd.

Eier
Kamran Anjum

Beskrivelse
Velkommen til Olav Selvaags plass 4!

Meget delikat og tidsriktig 2-roms leilighet med attraktiv beliggenhet på Tjuvholmen. Leiligheten ligger i byggets 5. etg. med hyggelig utsyn mot kanalen. Her har du tilgang til Plusskonseptet på nærmere 350 m² med bemannet resepsjon, lounge med peis, treningsrom, hage, felles takterrasse, selskapslokaler, kjøkken og møterom. I serviceområdet kan du slappe av med dagens aviser og kaffe, eller slå av en prat med naboer og gode venner. Vertskap holder orden i serviceområdet, organiserer ulike servicetilbud, tilrettelegger og bistår med praktiske tjenester for en enklere hverdag.

•Hotellfølelse" med resepsjon, trimrom, møterom m.m
•Fransk balkong med utsyn mot kanalen
•Varmt vann, fyring og bredbånd/TV inkl. i felleskostnadene
•Felles takterrasse

Parkering
Parkering i området etter gjeldende bestemmelser.

Beliggenhet
Leiligheten har en attraktiv beliggenhet på Tjuvholmen, med kort vei til alt du trenger. Fra boligen er det nærhet til butikker, forretninger, restauranter, kafeer og fjorden. Tjuvholmen og Aker Brygge har et stort utvalg av en rekke restauranter og barer.
Det er også kort vei til offentlig kommunikasjon med buss og trikk på Aker Brygge. Det er også gangavstand til Nationalthateret, hvor du finner T-bane, trikk og bussforbindelse.

Spesielt for denne beliggenheten er den korte veien og nærheten til fjorden, med fine bademuligheter - perfekt på sommerhalvåret.

I området finnes også flere hyggelige gallerier eller kunstutstillinger, hvor du finner blant annet populære Astrup Fearnely Museet, som byr på innholdsrike og spennende utstillinger gjennom året.

Tomt
Eiet tomt, 3265 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

BRA 49 m²
- BRA-i 49 m²: (Entrè/gang, bad/vaskerom, soverom og stue/kjøkken)

Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som evt. er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Kjellerbod er ikke tatt med da denne ikke kunne påvises på befaringsdagen

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Konstruksjon antatt oppført i stål/betong. Fasader forblendet med fasadeplater. Flatt tak tekket med papp/membran. Vinduer og balkongdører med isolerglass og trekarmer. Felles trapp i støpt betong. Personheis i oppgang. Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) i tilstandsrapport:
Vinduer og dører - Oppsummering
Vinduer og dører fra byggeår med normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. TG-1. Dørblad tilknyttet entredør "subber" i terskel. Oppgitt avvik gis TG-2.

Anbefalte tiltak:
Justering av entredør.

Kjøkken - Oppsummering av overflater og innredning
HTH kjøkkeninnredning med malte fronter, laminat benkeplate, oppvaskkum, ventilator, fliser over benk, belysning under overskap, oppvaskmaskin, kjøl/fryseskap, stekeovn og keramisk platetopp.
Innredningen fremstår med normal tilstand i henhold til alder. TG-1 og TG-2.

Avløpsrør - Oppsummering
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse.
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved sluket/etasjeskille. Det er ikke påvist noen stakeluke i boenheten. Staking kan utføres via sluk eller andre installasjoner med avløp. Det er flere boenheter i bygget og kontroll om kloakk er luftet over tak er ikke foretatt. Innvendige avløpsrør har nådd en høy alder og gir økt risiko for skader.
TG-2 gis grunnet alder.

Anbefalte tiltak:
Ved eventuelle oppgraderinger av våtrom vil det være hensiktsmessig å skifte avløpsrør.

Vannledninger - Oppsummering
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved veggjennomføringer. Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse. Luke i rørkasse på bad/vaskerom med adkomst til fordelerstokker for rør-i-rør system. Vannrør har nådd en høy alder og skader/lekkasjer kan oppstå. Ingen lekkasjer ble avdekket på befaringsdagen. TG-2 gis grunnet alder.

Anbefalte tiltak:
Vannledninger bør skiftes i forbindelse med fremtidig oppgradering av våtrom.
Elektrisk - Oppsummering
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst. TG-2 gis grunnet manglende dokumentasjon på el-anlegget, samt manglende el-kontroll de siste 5 år.

Anbefalte tiltak:
Det anbefales en utvidet el-kontroll.

Våtrom: Bad/Vaskerom
Oppsummering av overflater:
Deler av gulv med dårlig og manglende fall til sluk. Risiko for at lekkasjevann renner ut gjennom døråpning grunnet manglende oppkant ved dørterskel. Silikonfuger med svertesopp, samt er oppsprukket. Oppgitte avvik gis TG-2.
Anbefalte tiltak overflater:
Utskifting av dårlige silikonfuger.

Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk:
Rørføringer til dusjbatteri er ikke synlig for inspeksjon (skjult bak deksel). Synlig klemt membranløsning i sluk. Ingen avvik registreres på befaringsdagen.
TG-2 er satt med bakgrunn i alder på tettesjikt og derav økt risiko for lekkasjer.
Anbefalte tiltak membran, tettesjikt og sluk:
Det anbefales å installere et dusjkabinett for å spare overflater for belastning med fritt vann.

Oppsummering av sanitærutstyr:
Sanitærutstyr med normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. TG-2 gis grunnet alder. Foliering tilknyttet 1 skuff har løsnet. Oppgitt avvik gis TG-2. TG-2 er satt pga manglende drensåpning fra innebygget sisterne for synliggjøring av eventuelle lekkasjer.
Anbefalte tiltak sanitærutstyr:
Utskifting av fronter tilknyttet baderomsinnredning.

Øvrig: Gulv - Oppsummering
Parkett med bruksslitasje, samt hakk/merker. Oppgitte avvik gis TG-2.
Anbefalte tiltak:
Sliping/overflatebehandlinger.

Følgende har fått tilstandsgrad ikke undersøkt (TG-IU) i tilstandsrapport:
Vannbåren varme - Oppsummering
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Ingen lekkasjer ble observert på befaringsdagen.

Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Sammendrag selgers egenerklæringsskjema:
29. Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i sameiet/laget/selskapet (i fellesareal eller i andre boliger)?
Ja. Ble informert om skjeggkre i kjelleren for en stund tilbake, men der har sameiet iverksatt tiltak.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest datert 26.06.2012 som omhandler Lille Stranden 1, 3, 5, 7 og 9 - Olav Selvaags plass 2, 4 og 5 - Tjuvholmen allé 12 og 14 - Tjuvholmen felt 3 - Oppføring av 3 terrassehus - Hus 31 - 32 - 33.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Fjernvarmeanlegg med radiatorer.
Gulvvarme (elektrisk) på bad.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter D

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Eiendomsskatt er beregnet til: 10 500,-
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 6 816,36,- pr.mnd.
A-konto fjernvarme, kabel-tv, internett, betjening andel fellesgjeld, kommunale avgifter, felleskost. servicesameie, felles bygningsforsikring, vaktermestertjeneste, drift m.m.

Herav:
Lån nr: 2241; Renter: 291,08,-
Lån nr: 2241; Avdrag: 140,28,-
TV/Bredbånd: 387,-
Felleskostnader Bolig: 3462,-
Økning felleskostnader aug-des. 2024: 487,00,-
Tjuvholmen Servicesameie kr 2049,-

Det tas forbehold om at felleskostnadene på kort varsel kan endres av styret. Oppgitt beløp baserer seg på gjeldende felleskostnadsnivå.

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene. Styreleder i boligsameie opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i kostnadene.
Styreleder i servicesameie opplyser om at det vil bli økning i felleskostnadene fra 2025. Dette i forhold til budsjett og økning av utgifter serviceavgift. Det er foreløpig ikke klart hvor mye økningen vil være. Styreleder opplyser at de skal ha budsjettmøte i november.

Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Faste løpende kostnader
Kjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Selskapets lånevilkår:
Lånebeløp: NOK 10.693.138,66
Låneform: Annuitetslån
Løpetid: 27 år og 10 måned(er)
Innfrielsesdato: 30.04.2052
Renteopplysninger: Nominell rente 7,25%. Effektiv rente 7,50%.

Sameiet har lån i Boligbanken, se vedlagt nedbetalingsplan. I årsmøte 04.05.23 ble det vedtatt at sameiet skal tilby indivuduell nedbetaling på andel lån. Seksjonseierne vil ha mulighet for å nedbetale hele eller del av sin andel gjeld årlig. Lånet var avdragsfritt til april 2024. Vi gjør oppmerksom på at ved en individuell innfrielse av felleslån vil banken anse innbetalingen som en regulær ekstraordinær nedbetaling av sameiets felleslåns hovedstol, uten at långiver gir aksept for at seksjonseiere som innfrir sin andel blir fritatt for sitt debitoransvar. Dette betyr at alle nåværende og fremtidige seksjonseiere, også for de seksjoner hvor felleslånet er innfridd, risikerer å måtte dekke sin forholdsmessige andel av sameiets betalingsforpliktelser ved mislighold, jf. eierseksjonsloven § 30.

Seksjonens stipulerte andel av sameiets lån er kr 45 682,29,-

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Resultatet for året 2023 viser et overskudd før nedbetaling av særfordelt lån på kr. 3 006 665, og et underskudd på kr. 993 635 etter avdrag på lån. Det var budsjettert med et overskudd på kr. 89 735. Det var for øvrig ikke budsjettert med renter på lånet.

Inntektene i 2023 fra felleskostnadene på kr. 14 791 504, er på linje med budsjett. De ekstra inntektene på kr 4 947 579 skyldes innløsing av særfordelt lån, innbetalte rentekostnader på lån, samt innbetaling fra de som ønsket å oppgradere terrassegulvet, var ikke budsjettert.

Driftskostnadene i 2023 var på totalt kr 15 914 267 som er kr 1 214 495 høyere enn budsjett, hovedsakelig er det økte kostnader til vedlikehold, renovasjon, offentlige avgifter, Energi renhold og teknisk drift og forvaltning.

Sameiets kostnader er et resultat av direkte kostnader (forsikring, kabel-TV/bredbånd, forretningsførsel, styrehonorar etc.) og sameiets andel av drift og vedlikehold av felles infrastruktur på Tjuvholmen (TI-kostnader).

Forsikring med polisenummer
Gjensidige Forsikring ASA Polisenummer: 83421259

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 604 840,- Som sekundærbolig Kr. 6 098 393,-

Sameie
Sameie: Sameiet Tjuvholmen F3, Orgnr: 994573365

Sameiet består av 146 seksjoner fordelt på 4 næringsseksjoner og 142 boligseksjoner.

-Sameiet har egen hjemmeside: www.tjuvholmenf3.no
-Styret kan kontaktes på e-post: styret@tjuvholmenf3.no
-Kabel-Tv og Bredbånd: Sameiet har avtale med Telenor Norge AS.
-Vaktmestertjeneste: Leveres av Tjuvholmen Drift AS. Ta kontakt med driftssentralen ved innflytting, strømstans, heisstans, lekkasjer og eventuelle lignende hendelser.

-Beboere kan bestille postkasseskilt via Tjuvholmen Drift, evt kan dette bestilles direkte til SAM Produkter AS. Beboer må selv bekoste dette.
-Tjuvholmen Drift AS ønsker at alle beboerene på Tjuvholmen benytter boligperm.no for rapportering av avvik og bestillinger, samt generelle spørsmål. Henvendelser via boligperm vil gå direkte til den/de som er ansvarlig for fagområdet henvendelsen gjelder. Systemet ivaretar at beboere skal få rask tilbakemelidng ved kontakt til Tjuvholmen Drift AS,samt en effektiv oppfølging av henvendelsen. Se http://www.tjuvholmendrift.no for praktisk informasjon.

Tjuvholmen Servicesameie/Pluss-konsept:
Seksjonen er registrert som en del av Tjuvholmen Servicesameie, hvor Leiligheten er tilknyttet Plusskonseptet. Pluss-seksjonene eier i et tingrettslig sameie en av næringsseksjonene - seksjonsnr. 4, heretter kalt serviceseksjonen, hvor forskjellige servicetjenester for Pluss-seksjonene utføres på basis av en serviceavtale.

Med plussleilighet har beboer tilgang til et bemannet serviceområde med lobby som blant annet består av treningsrom, møterom, selskapsrom med kjøkken, tilgang til kaffe, te, dagens avis. 

Serviceavtalen ble inngått i 2008 for 10 år med rett til fornyelse for 5 år. Denne 15 års perioden er nå utløpt, og det ble inngått ny serviceavtale med ikrafttredelsesdato mai 2024. Avtalen løper i 10år.

Løpende vedlikehold:
Med en bygningsmasse som dateres tilbake til 2008, står vårt sameie overfor et økende behov for utskiftinger og vedlikehold. Styret har identifisert flere områder som krever oppmerksomhet.
Blant annet har det vært nødvendig å bytte ut deler av callinganlegget. Vi har gjennomført et pilotprosjekt i Strandpromenaden for å teste ut en moderne og fremtidsrettet løsning. I samarbeid med leverandører og TD, har styret utført en befaring og forventer å motta tilbud på en permanent og helhetlig løsning i løpet av 2024.
Videre har styret innhentet tilbud på maling av overflater i fellesarealene. Det er et tydelig behov for oppfriskning, men på grunn av økonomiske utfordringer knyttet til fasadesaken, har vi vært nødt til å utsette deler av dette arbeidet. Styret har valgt å prioritere maling av underetasjen, heistak og mindre vedlikeholdsarbeider i hovedinngangene til de ulike oppgangene. Når sameiets økonomi tillater det, vil vi sette i gang med flere deler av prosjektet.
Skadede speil og gulvfliser har styret besluttet å erstatte. For å sikre en mer effektiv drift og opprettholde et høyt kvalitetsnivå, har styret hatt dialog med TD. De vil i fremtiden ta en mer aktiv rolle og umiddelbart erstatte slike komponenter etter en hendelse. Dette vil bidra til å bevare et godt inntrykk av sameiets fellesområder.

Forretningsfører
BORI BBL

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Dyrehold
Forsvarlig dyrehold er tillatt, skal holdes i bånd på sameiets eiendom.

Annet
Hvitevarer på kjøkken medfølger.
Garderobeskap medfølger.
Vaskemaskin og tørketrommel medfølger ikke.
Boligen vasket og rengjort ifm. visning og det blir ikke utført ytterligere utvask til overtagelse.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

2008/844113-2/200  Erklæring/avtale  
17.10.2008 
Bestemmelse om rett til bruk av regulert gangareal for allmennheten.
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-210/36
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2008/844113-9/200  Erklæring/avtale  
17.10.2008 
Bestemmelse om gjensidig rett til bruk av nødvendig grunn for reparasjon og vedlikehold.
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-210/36
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2008/900570-2/200  Erklæring/avtale  
06.11.2008 
Rettighetshaver:TJUVHOLMEN INFRASTRUKTUR AS  
Org.nr: 886295332
Bestemmelse om gassanlegg.
Bestemmelse om uteareal.
Bestemmelse om overvåkningskameraer.
Bestemmelse om strøm- og/eller vannuttak.
Bestemmelse om atkomstrett for drift og vedlikehold.
Med flere bestemmelser
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2008/900653-1/200  Erklæring/avtale  
06.11.2008 
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:510 Bnr:1  
Bestemmelse om rømningsveier.
Gjelder denne registerenheten med flere

2008/900689-1/200  Erklæring/avtale  
06.11.2008 
Rettigheter og forpliktelser i forbindelse med tilsyn og vedlikehold av spunter/pæler.
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2008/900719-1/200  Erklæring/avtale  
06.11.2008 
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:510 Bnr:1  
Bestemmelse om atkomstrett.
Gjelder denne registerenheten med flere

2009/234968-1/200  Erklæring/avtale  
01.04.2009 
Overliggende eiendommer har rett til atkomst via Parkeringshuset som måtte være nødvendig for tilsyn og vedlikehold av spunter/pæler.
Med flere bestemmelser
Rettet jfr. tinglysingsloven § 18, 30.03.2009. DYNING
Erstatter dagboknummer 643 578 tinglyst 14.08.2007, endret fra pengeheftelse til servitutt.
Gjelder denne registerenheten med flere

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 60 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Seksjonseieren plikter fortløpende å melde fra om de enkelte korttidsleieforholdene til sameiets styret.
 
Leietaker ved utleie av bruksenheten må meldes til Sameiets styre og forretningsfører for registrering.

Vei/vann/kloakk
Offentlig.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig/forretning/kontor i reguleringsplan.

Pågående saker i området:

Saksnummer 202456609: Tjuvholmen allé 1 - 5 - Bestilling av oppstartsmøte - Detaljregulering for påbygg kontor.
Bakgrunnen for og hensikten med prosjektet er å gi eksisterende bygningsmasse et estetisk, bruksmessig og teknisk løft, med oppgradering av fasader, etablering av grønne uteoppholdsarealer med mindre paviljongbygg for fellesaktiviteter, opphold og rekreasjon på eksisterende takflater, og oppgradering av tekniske anlegg med bedre energiegenskaper.
Teknisk rom på plan 10 vil bli tilbygget og omkranset av grønne takhager. Tiltaket vil rydde opp i eksisterende taklandskap med synlige tekniske installasjoner.
Den estetiske oppgraderingen av fasadene innebærer også å bygge på bebyggelsen i gavlen mot Bryggetorget i nord med én til to etasjer, for å gi en bedre tilpasning til tilliggende eksisterende bebyggelse, og bidra til en mer helhetlig utformet bydel.

Saksnummer 202458996: Filipstadveien 3 mfl. - Hans Jægers kvartal og felt B5 - Tilrettelegge for byutvikling av første byggetrinn på Filipstad - Bestilling av oppstartsmøte.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 6 750 000,- (Prisantydning)
kr 45 682,29 (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 6 795 682,29 (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 169 870,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 6 795 682,29,-))
--------------------------------------------------------
kr 171 370,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 967 052,29 (Totalpris inkl omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Foto (Kr.5 500)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)
Visnings-/overtagelseshonorar pr. stk. (Kr.2 700)
Provisjon (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 6 795 682,29,-) (Kr.67 500)
Direkteutlegg for selger-styling (Kr.28 825)
Relansering av annonse 18.10.2024 (Kr.4 950)
Innhenting av informasjon fra forretningsfører (Kr.4 850)
Innhenting av offentlige opplysninger (Kr.3 500)
Innhenting av servitutter (per stk) (Kr.240)
Markedspakke 1 (Kr.13 900)
Markedspakke 2 (Kr.19 900)
Oppgjør (Kr.6 000)
Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Totalt kr. (Kr.173 250)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0188

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner Siamak Ebrahimi

Saksbehandlere
Siamak Ebrahimi
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 91 72 47 25 / E-post: se@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Olav Selvaags plass 4
For mer om objektet
Olav Selvaags plass 4

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: