Bilde 1 av Sinsenterrassen 20Bilde 2 av Sinsenterrassen 20
Digital salgsoppgave
Sinsenterrassen 20

0574 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

Objektet er solgt!

Lys og arealeffektiv 2-roms i et attraktivt og sentralt område. Fyring, varmtvann og bredbånd inkl. i felleskostnadene.
icon

Unngå doble renteutgifter

Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
30
Antall soverom
1 soverom
Etasje
4
Internt bruksareal (BRA-i)
36 m²
Bruksareal (BRA)
36 m²
Fellesutgifter
kr 4 448 / Mnd
Prisantydning
kr 3 650 000
Omkostninger
kr 96 950
Fellesgjeld
kr 58 381
Totalpris
kr 3 805 331
Fellesformue
kr 19 637
Byggeår
1938
Tomt
Eiet tomt 1699 m²
Oppdragsnummer
92240218
card-default

Kjersti N. Bråthen

Daglig leder
Les om Kjersti
card-default

Sturla Trudvang

Eiendomsmeglerfullmektig
Les om Sturla
Prisantydningkr 3 650 000,-
Fellesgjeldkr 58 381,-
Dokumentavgiftkr 95 450,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
  
Totalpris kr 3 805 331
Eiendom
Sinsenterrassen 20, 0574 OSLO, Etasje: 4

Matrikkel
Gnr. 83 Bnr. 134 Snr. 30 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 36 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 36 kvm

Antall soverom
1

Byggeår
1938

Tomt
Eiet tomt 1699 kvm

Prisantydning
3 650 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Robert Wilhelmsen Takstdato: 10.10.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 58 381,- pr. 08.10.24
Andel fellesformue: kr. 19 637,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. omkostninger
kr 3 650 000,- (Prisantydning)
kr 58 381,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 708 381,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 95 450,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 96 950,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 805 331,- (Totalpris inkl omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 448,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Fyring, varmtvann, bredbånd, styrehonorar, forretningsførsel, drift og vedlikehold, nedbetaling av fellesgjeld, trappevask, felles forsikring, kommunale avgifter, m.m.

Eier
Pål Weldingh Wisløff Nilssen

Beskrivelse
Lys og attraktiv 2-roms selveierleilighet med en god intern beliggenhet i et sentralt område på Sinsen. Leiligheten ligger i toppetasjen og har en god og arealeffektiv planløsning. Her bor du sentralt med umiddelbar nærhet til kollektivtransport med buss, trikk og T-bane, samt matbutikker, spisesteder og idylliske parker.

Verdt å merke seg:
•Fyring, varmtvann og bredbånd er inkludert i felleskostnadene.
•Perfekt førstegangskjøp.
•Selveier. Godt utleieobjekt.
•Toppleilighet. Her bor du uten noen over deg.
•Tidsriktige gulv- og fargevalg.
•Bad med opplegg for vaskemaskin, samt tilgang på fellesvaskeri i kjeller.
•God lysinngang fra store vindusflater og grønn, frodig utsikt! Ingen gjenboere.
•Sentral, men samtidig tilbaketrukket beliggenhet med kort vei til "alt".
•Nytt gulv på soverom 2022.

Parkering
Beboerparkering etter gjeldende bestemmelser for området.
Følgende priser gjelder for beboerparkering for 2024 i indre by:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5950 kroner for ett år
El-bil: 2000 kroner for ett år
Motorsykkel og moped: 2975 kroner for ett år
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner for ett år
Det tas forbehold om prisendring. For mer informasjon, se Oslo kommune sine hjemmesider: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-privatpersoner/

Beliggenhet
Sinsenterrassen 20 ligger svært sentralt til på Sinsen/Rosenhoff med kort vei til det meste av servicefasiliteter, kollektivtransport og flotte grøntområder.

Fra boligen er det kort vei ned til urbane og sjarmerende Sofienbergparken og Grünerløkka. Her ligger noen av Oslos mest populære spise- og serveringssteder, samt flere spennende nisjeforretninger. Videre mot Akerselva finner man Vulkan og Mathallen med matprodukter og en rekke caféer og spisesteder av høy kvalitet.

For den utelivsglade er det en rekke utvalg av nattklubber, puber og loungebarer i nærområdet. Ca. 15 min gange unna ligger nyåpnede Carls, en to etasjes bar med blant annet shuffleboard.

Like i nærområdet ligger Torshovdalen og Torshovparken, begge byr på store grøntområder, stier og sittebenker. Her er det nydelig å sole seg og grille på varme sommerdager. Ellers er det anbefalt å ta en spasertur i Rodeløkkens kolonihager.

Treningssenter som Sats, Fresh Fitness og Fitness24seven finner du i nærområdet. Tøyenbadet er under renovering og skal bli et av Oslos beste bad, både på sommer og vinterstid.

Dagligvarehandelen kan gjøres hos søndagsåpne Bunnpris som ligger i umiddelbar nærhet, eventuelt hos Kiwi eller Rema 1000, noen minutters gange unna.

Tomt
Eiet tomt, 1699 kvm

Adkomst
Adkomst fra Siloveien.
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Offentlig kommunikasjon
Meget god dekning av kollektivtransport med buss og trikk i umiddelbar nærhet, og gangavstand til T-bane. Sinsenterrassen trikkestopp ligger like ved boligen og har linje 17 som går ned til Jernbanetorget på under 15 minutter. Ellers er Rosenhoff buss- og trikkestopp like i nærheten med hyppige avganger. Flybussen kjører også forbi her. Om lag 5 min gange til Sinsen T-banestopp.

Inneholder
Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

Leilighet:
BRA 36 m²
- BRA-i 36 m²:  Entrè/gang, bad/vaskerom, soverom og stue/kjøkken.

Eier opplyser at det medfølger 1 skap i kjeller.
Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.

Byggemåte
Generelt om boligen:
Hovedbærekonstruksjon i betong. Yttervegger oppført i teglstein. Flatt tak tekket med papp/membran. Felles trappegang med trapp i støpt terrazzo.
Vinduer med 3-lags glass og trekarmer.

Bygningsdeler med TG2:
Vinduer og dører:
Vinduer er datert 1988. Normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. Alle vindusfelt "subber" i karm.
TG-2 gis grunnet elde, slitasje og oppgitte avvik.
Anbefalte tiltak:
Vinduer er modne for utskifting.
Etasjeskille og gulv på grunn:
Etasjeskiller fremstår i normal forventet stand på bakgrunn av visuelle observasjoner og bruk av
niveleringsutstyr. Det er ikke registrert forhold som tyder på svekkelser i konstruksjonen. Skjevheter og
ujevnheter ble registrert. "Knirk" i entrè/gang og kjøkkendel.
Lokalt avvik er målt opp til 11 mm. Totalt avvik er målt opp til 15 mm.
"Knirk" og oppgitte skjevheter gis TG-2.
Anbefalte tiltak:
Ikke behov for umiddelbare tiltak men ved evt. legging av nytt gulv som stiller krav til planhet av underlaget,
må tiltak påregnes.
Kjøkken - Overflater og innredning:
IKEA kjøkkeninnredning med malte profilerte fronter, laminat benkeplater, oppvaskkum, hetteventilator,
fliser over benk, belysning under overskap, oppvaskmaskin for benk, kjøl/fryseskap og komfyr med
keramisk platetopp (50 cm). 3 fronter med glass.
Kjøkkeninnredning med bruksslitasje.
Oppgitt avvik gis TG-2.
Kjøkken - Avtrekk:
Avtrekk med kullfiltervifte gis TG-2 (ref. NS3600).
Avløpsrør:
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse. Det
er ikke påvist noen stakeluke i boenheten. Staking kan utføres via sluk eller andre installasjoner med avløp.
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved sluket/etasjeskille. Innvendige avløpsrør fra
2003 har nådd en høy alder og gir økt risiko for skader.
TG-2 gis grunnet alder.
Anbefalte tiltak:
Ved eventuelle oppgraderinger av våtrom/kjøkken vil det være hensiktsmessig å skifte avløpsrør.
Vannledninger:
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse.
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved veggjennomføringer. Adkomst til
rørkoblinger og stoppekraner via luke i himling på bad/vaskerom. Vannrør fra 2003 har nådd en alder hvor
det vil være økt risiko for lekkasjer. Ingen lekkasjer ble avdekket på befaringsdagen.
TG-2 gis grunnet alder.
Anbefalte tiltak:
Vannledninger bør skiftes i forbindelse med fremtidig oppgradering av våtrom/kjøkken
Elektrisk:
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom
ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst.
TG-2 gis grunnet manglende dokumentasjon på el-anlegget, samt manglende el-kontroll de siste 5 år.
Anbefalte tiltak:
Det anbefales en utvidet el-kontroll.
Vannbåren varme:
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Ingen lekkasjer ble
observert/registrert på befaringsdagen.
Radiatorer og røropplegg gis TG-2 grunnet alder.
Bad - Overflater:
Høydeforskjell fra topp sluk til eventuelt tettesjikt ved dør er mindre enn 25 mm med risiko for at vann
renner ut gjennom døråpning. 12 mm er målt. Veggfuger i dusjsone med noe riss.
Oppgitte avvik gis TG-2.
Anbefalte tiltak:
Etablere opphøyd kant ved dørterskel. Inkl. påskjøting av membran. Rengjøring av overflater. Det anbefales
å installere et dusjkabinett for å begrense overflater for belastning med fritt vann.
Bad - Membran, tettesjikt og sluk:
Synlig klemt membranløsning i sluk. Ingen avvik registreres på befaringsdagen.
TG-2 er satt med bakgrunn i alder på tettesjikt og derav økt risiko for lekkasjer.
Anbefalte tiltak:
Det anbefales å installere et dusjkabinett for å begrense overflater for belastning med fritt vann.
Bad - Sanitærutstyr:
Sanitærutstyr og innredninger med normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning.
TG-2 gis grunnet elde og slitasje.
Bad - Ventilasjon
TG-2 er satt pga naturlig avtrekk selv om løsningen tilfredsstiller forskriften ved byggeåret .

Sammendrag selgers egenerklæring:
Kjenner du til om det er/har vært feil på vann/avløp, herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller
lignende?
Svar: Ja
Kommentar: Gulvet på soverommet ble byttet høsten 2022 etter lekkasje fra radiatoren på soverommet.
Dette ble da en forskringssak og utbedring skjedde i regi av sameiet, gjennom sameiets
boligforsikring.
Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
Svar: Ja, kun faglært
Firmanavn: Hesselberg Tak
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Byttet taktekke i 2019 iflg. tidligere prospekt.
Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank,
sentralfyr, ventilasjon)?
Svar: Ja, kun faglært
Firmanavn: TT-teknikk
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Kartlegging og rens av ventilasjonskanalene i bygget 24 Juni 2024. Dette skjedde i regi av
sameiet.
Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte
felleskostnader/økt fellesgjeld?
Svar: Ja
Det har blitt fremmet forslag om energieffektivisering, utbedring av fasade og bytte av
vinduer på ekstraordinært årsmøte i 2023. Dette ble da nedstemt.
Styret har også gitt utrykk for at det planlegges å bytte til termostatstyrte radiatorkraner
innen 2025.

Standard
For utfyllende teknisk standard, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Ferdigattest for våningshus datert 31.08.1937.
Ferdigattest for baderomsrehabilitering datert 14.06.2004.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Vannbåren varme via radiatorer. Gulvvarme på bad.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter G

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes av sameiet.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.

Fordeling felleskostnader
Totale felleskostnader pr. månedlig intervall: kr 4 448,-
Herav:
Dugnad: kr 20,-
Lån: kr 654,-
Felleskostnader: kr 3 545,-
TV/bredbånd: kr 229,-

Faste løpende kostnader
Mye dekkes av felleskostnadene. Normale tillegg vil være strøm, innboforsikring, etc.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Bank: Obos-Banken AS
Lånenr.: 98207845094
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 8,00%
Restsaldo: kr 1 579 206,-
Innfrielsesdato: 30.12.2035
Type rente: Flytende rente

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Forsikring med polisenummer
If Skadeforsikring Polisenummer: 424061

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 926 660,- Som sekundærbolig Kr. 3 521 306,-

Sameie
Sameie: SAMEIET SINSENTERRASSEN 18/20, Orgnr: 871284342

Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning AS

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Dyrehold
Dyr må ikke holdes i eiendommen uten styrets skriftlige samtykke. Eventuelt samtykke kan når som helst trekkes tilbake uten begrunnelse.

Diverse
-Sameiet består av 35 seksjoner.
-Det er fellesvaskeri i byggets kjeller.
-Bredbånd fra Telia (100 mbps) er inkludert i felleskostnadene.
-I 2021 fikk sameiet utarbeidet en vedlikeholdsplan av Obos med fagkyndige anbefalinger om nødvendige tiltak. Fremover vil denne legges til grunn for styrets arbeid med vedlikehold. Forhold som har stor risiko eller utgjør fare for liv og helse vil bli prioritert. Styret vil gjennomføre flere nødvendige vedlikeholdsarbeider og HMS/brannsikringstiltak fremover.
-Det planlegges for rehabilitering av brannbalkonger, reparasjon/oppussing av fasaden og ev. utskiftning av vinduer. Når dette igangsettes og hvor store kostnader det vil bli er ikke avklart foreløpig. I henhold til rapport fra Selvaag prosjekt er estimatene mellom 1.600,- og 2.200,- pr. mnd. Styret vil jobbe for at vedlikehold utføres på en mest mulig kostnadseffektiv måte. Det må likevel forventes en økning i felleskostnadene fremover, og mulig krav om kontantinnskudd for gjennomføring av noen mindre tiltak. 
-Det planlegges for bytte til temperaturstyrte radiatorkraner innen høsten 2025 i regi av sameiet, med mulighet for å samtidig skifte ut radiatorer. Her vil det bli krevd inn kontantbetaling pr. radiator. Dette vil trolig redusere sameiets oppvarmingskostnader noe.

Annet
-Hvitevarer medfølger. (Hvitevarene er relativt gamle).
-Stringhylle i stue medfølger ikke.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

1957/2741-1/105  Best om garasje/parkering  
 08.03.1957 
Overført fra: 0301-83/134
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1975/26302-47/105  Erklæring/avtale  
 23.12.1975  
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 5,000
MED PRIORITET ETTER FØRSTE ERVERVSSUM
Gjelder denne registerenheten med flere

1975/26302-46/105  Seksjonering  
 23.12.1975 
opprettet seksjoner:
snr: 30
formål: Bolig
sameiebrøk: 25/1000
EIENDOMMEN ER OPPDELT I 34 SEKSJONER
 
2006/543516-1/200  Resek/tilleggssek  
 08.11.2006 
nye seksjoner:
snr: 35
formål: Næring
tillegsdel: Grunn
sameiebrøk: 5/1005
seksjonsameieandeler:
snr: 30
formål: Bolig
sameiebrøk: 25/1005

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 60 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig i reguleringsplan.

Saksnummer 201813816: Vedtak om midl. forbud mot tiltak: Plan- og bygningsetaten vedtar midlertidig forbud mot tiltak i påvente av regulering/omregulering, jf. plan- og bygningsloven§ 13-1. Plan- og bygningsetaten har etter anmodning fra Byantikvaren besluttet at hele området nedlegges midlertidig forbud mot tiltak på bakgrunn av en stadig økende takt av endringstiltak i området. Forbudet har ikke som hensikt amotsette seg rehabiliteringer og mindre tiltak som er i tråd med byantikvarens føringer. Se Plan- og Bygningsetatens hjemmesider: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?direct=Y&mode=&caseno=201813816

Bygningen har vernestatus "kommunalt listeført" (Gul liste: Byantikvarens oversikt over registrerte kulturminner i Oslo).
Alle eiendommer som er oppført på Gul liste, har kulturminneverdi. Hvis en eiendom står oppført på Gul liste, skal Byantikvaren uttale seg i alle byggesaker som berører eiendommen. Det betyr at man må søke Plan- og bygningsetaten før man setter i gang arbeider som medfører endringer. Kommunalt listeførte kulturminner har ikke juridisk vedtatte bestemmelser. Man må likevel søke til Plan- og bygningsetaten hvis man vil gjøre utvendige endringer.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 650 000,- (Prisantydning)
kr 58 381,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 708 381,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 95 450,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 96 950,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 805 331,- (Totalpris inkl omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Visnings-/overtagelseshonorar pr. stk. (Kr.3 000)
Provisjon (Kr.38 000)
Tilrettelegging (Kr.15 000)
Foto (Kr.4 500)
Boligselgerforsikring / boligselgerpakke (Kr.16 619,20)
Grunnpakke Borettslag/Sameie (Kr.14 500)
Markedspakke (Kr.18 900)
Oppgjør (Kr.6 000)
Totalt kr. (Kr.125 019,20)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0218

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner Kjersti N. Bråthen

Saksbehandlere
Kjersti N. Bråthen
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 98 49 59 18 / E-post: kjno@eie.no

Sturla Trudvang
Eiendomsmeglerfullmektig
Mob: 91 00 51 80
[/ E-post: stu@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Sinsenterrassen 20
For mer om objektet
Sinsenterrassen 20

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: