Bilde 1 av Dåpaløkka 13CBilde 2 av Dåpaløkka 13C
Digital salgsoppgave
Dåpaløkka 13C

3231 Sandefjord • Sandefjord kommune

Prisantydning

kr 4 690 000

Omkostninger: kr 131 270Totalpris: kr 4 821 270
Stilig enebolig i kjede m/SJØUTSIKT, 4 sov, 2 stuer, 2 bad, høy takhimling og flotte uteplasser. Garasje.
Vis i kartSe bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgaven
Boligtype
Rekkehus
Eierform
Selveier
Antall soverom
4 soverom
Primærrom (P-ROM)
140 m²
Bruksareal (BRA)
156 m²
Bruttoareal (BTA)
179 m²
Kommunale avgifter
kr 797 / Mnd
Prisantydning
kr 4 690 000
Omkostninger
kr 131 270
Totalpris
kr 4 821 270
Byggeår
1982
Tomt
Eiet tomt 249 m²
Oppdragsnummer
87210209
card-default

Didrik Schou

Daglig leder | Eiendomsmegler
Les om Didrik
Prisantydningkr 4 690 000,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 585,-
Tingl.gebyr skjøtekr 585,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 4 690 000,-)kr 117 250,-
Boligkjøperpakke If (valgfritt)kr 12 650,-
  
Totalpris kr 4 821 270
Eiendom
Dåpaløkka 13C, 3231 Sandefjord

Matrikkel
Gnr. 133 bnr. 131 i Sandefjord kommune

Boligtype
Rekkehus

Eierform
Selveier

Areal
Primærrom: 140 kvm, Bruksareal: 156 kvm, Bruttoareal: 179 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Arealene er hentet fra takstrapport. Areal og rom er angitt og definert etter dagens faktiske bruk, uavhengig av hva som er godkjent fra bygningsmyndighetene.

Antall soverom
4

Byggeår
1982

Tomt
Eiet tomt 249 kvm

Prisantydning
4 690 000

Totalpris inkl. omkostninger
4 690 000,- (Prisantydning)

Omkostninger
200,- (Pantattest kjøper)
585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
585,- (Tingl.gebyr skjøte)
117 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 4 690 000,-))
12 650,- (Boligkjøperpakke If (valgfritt))

131 270,- (Omkostninger totalt)

4 821 270,- (Totalpris inkl. omkostninger)

Kommunale avgifter
Kr. 9 560 pr. år

Eier
Hilja Therese Vladetic Marko Vladetic

Parkering
Garasje i felles rekke.

Beliggenhet
EIE eiendomsmegling ønsker velkommen til populære Dåpaløkka!

Eiendommen ligger ca. 5 km fra sentrum av Sandefjord. Boligen har en fin intern lokasjon nesten helt innerst i boligfeltet og ligger særdeles barnevennlig til!
Ønsker du en enklere hverdag, men også en særdeles flott beliggenhet bør du ta en titt på denne boligen!
Eiendommen ligger særdeles solrikt med sol fra tidlig morgen til godt ut på kvelden i hagen. Senere på kvelden kan man benytte den overbyggete uteplassen og nyte varme sommerdager under tak! Fra balkongen mot øst kan man sitte med en kaffekopp og nyte flott sjøutsikt mot Sandefjordsfjorden.

Dåpaløkka ligger ca. 5 km fra Sandefjord sentrum og det er gode bussforbindelser ved Hystadveien.
Området er meget attraktivt og barnevennlig uten gjennomkjøring så her er det trygt å la de håpefulle leke fritt.
Som en bonus bor du her med sandalavstand til Granholmen badestrand som er rikt befolket i de varme sommerdagene, stor Meny butikk ved Åsane og det er også kort vei til friområder ved Teksleåsen med bl.a. tennisbane, barnehage og sti videre inn i Marums flotte løypenett.
På området er det også flere lekeplasser og friområder som innbyr til lek og hygge. Trygg skolevei ved å benytte gangveier vest for Kiserødåsen. Denne boligen bør derfor innfri noe for enhver smak.

Vi i EIE ønsker velkommen til Dåpaløkka og en hyggelig visning!

Tomt
Eiet tomt, 249 kvm
Tomt opparbeidet med belegningsstein på gårdsplass 2021 og hage med plen, for øvrig naturtomt.

Adkomst
Ved å trykke på kartet i annonsen får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startdestinasjon til den aktuelle boligen. Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt ved fellesvisninger.
Megler anmoder interessenter å kjøre forsiktig til eiendommen da det bor og ferdes mange barn her.

Skole/barnehage
Se nabolagsprofilen i salgsoppgavens vedleggsdel, for oversikt over skoler og barnehager i nærheten.
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for kjøpet, må interessenter selv sjekke dette med skolesjefens kontor.

Inneholder
Totalt primærrom: 140 kvm
Totalt bruksareal: 156 kvm

Arealene fordeler seg som følger:
Første etasje
P-rom 44 m²: Vindfang, hall, bad/vaskerom, toalett, trapperom, kontor, tv rom, soverom
Andre etasje:
P-rom 50 kvm: Trapperom, stue, spisestue, kjøkken
Tredje etasje
P-rom 38 kvm: Trapperom, gang, bad, 2 soverom
Fjerde etasje.
P-rom 8 kvm: Trapperom, gang, soverom

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er plassmålt og beregnet med utgangspunkt i Takstbransjens retningslinjer for arealmåling. Målbart areal betyr nødvendigvis ikke at arealene er godkjent hos bygningsmyndighetene, ettersom at kravene i byggeforskriften ikke er sammenfallende med kravene i retningslinjene. Det kan derfor forekomme forskjeller på hva som defineres som målbart areal og hvilke rom kommunen har godkjent for varig opphold, ettersom rommene defineres ut ifra dagens faktiske bruk. Bruken av rommet kan følgelig være i strid med byggteknisk forskrift eller mangle nødvendig godkjenning for den aktuelle bruken.

Byggemåte
Rekkehus oppført i 1982.

Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport datert 08.11.21 09:39 utført av Fenger Knut Grøn. Følgende er hentet fra rapportens konklusjon:

Enebolig i rekke over 4 plan, oppført 1982 i treverk. Oppgradert de senere år med blant annet ny kjøkkeninnredning 2013, baderom 2012 og vaskerom 2016, for øvrig normalt vedlikeholdt uten registrerte svekkelser utover normal slitasje og elde.
Bygningen som er oppført 1982 i henhold til gjeldene forskrifter på oppføringstidspunktet, kan ha skjulte feil og mangler som er vanskelig å oppdage ved befaring. Det vil normalt alltid kunne registreres symptomer på avvik fra normal tilstand; det meste som følge av normal slitasje og alder på bygningsdelene. Elde og tidsmessighet kombinert med endret bruk, kan over tid avdekke skjulte feil og mangler som ikke oppdages ved visuell kontroll.

Modernisering (i 2012) Ombygget baderom og ny pappshingel på tak. Ny parkett i alle soverom.
Modernisering (i 2013) Ny kjøkkeninnredning og eik 1 stav parkett i stue og kjøkken. Ny innmat med automatsikringer i sikringsskap.
Modernisering (i 2014) Oppussing hovedsoverom og med ny innredning i garderobe.
Modernisering (i 2015) Nytt terrassegulv ca 25 m2 og takoverbygg ca 13 m2 på terrassen
Modernisering (i 2016) Totalrenovering av bad/vaskerom. Ny 120 liter varmtvannsbereder.
Modernisering (i 2017) Oppdeling stort soverom plan 1 til soverom og TV rom
Modernisering (i 2018) Oppussing soverom.
Modernisering (i 2019) Pusset opp soverom plan 4
Modernisering (i 2020) Bygget ny balkong og pusset opp trapperom og trapp. Ombygging utebod til kontor med dør til gang og ny inngangsdør med kodelås. Ny stor platetopp med induksjon.
Modernisering (i 2021) Ny belegningsstein på gårdsplass.

For ytterligere informasjon om byggemåte henvises til vedlagte tilstandsrapport, samt selgers egenerklæring. Interessenter må sette seg inn i dokumentene før bud inngis. For eventuelle bygningstekniske spørsmål kan takstmann kontaktes.

Primærrom
Primærrom: 140 kvm

Bruksareal
Bruksareal: 156 kvm

Standard
Boligen er oppført med 4 halve etasjer. Hovedsakelig eik 1 stav eik parkett, foruten vindfang, kontor og baderom med gulvfliser og varmekabler. Vinylbelegg på bad/vaskerom. Malte veggflater og himlinger, våtromsplater på bad/vaskerom og kontor, samt fliser på baderom.

Kjøkken:
Åpen kjøkkenløsning fra 2013 med tidsriktige sorte profilerte fronter og integrerte hvitevarer som kjøleskap, 2 stekeovner og 2 oppvaskmaskiner, stor
induksjons platetopp og ventilator hette. Fliser på vegg over benk.

Bad:
Flislagt baderom med varmekabler i 3. plan med wc og innredning fra 2012 som badekar og baderomsinnredning med servant. Blandebatteri, glassvegg, badekar og dusjløsning ble byttet i 2016.

Bad/vaskerom:
Bad/vaskerom fra 2016 med våtromsplater og vinylbelegg, dusjkabinett, kum med underskap og opplegg for vaskemaskin
og tørketrommel.

For utfyllende tekniske standard for øvrig henvises det til vedlagt takstrapport.

Ferdigattest
Det foreligger ferdigattest datert 23.08.83 som omhandler Enebolig i rekke. Denne omfatter ikke endringer i planløsning eller fasade etter den ble utstedt. Byggetegninger fra kommunen som er udaterte, viser at deler av kjellerstue ble byggemeldt som soverom og oppbevaring, del av kjøkken er inntegnet som brensel og matbod, sportsbod har ikke dør til hoveddel og er idag benyttet til kontor, samt det er ikke mottatt noe tegninger over loftsetasjen og er følgelig ikke godkjent for varig opphold. Balkongen er utvidet over det overbyggete taket over inngangspartiet. Arealene er likevel medtatt i tilstandsrapport som henholdsvis primær- og sekundærrom. Evt. søknad om godkjenning av tiltaket i tråd med dagens bruk skjer for kjøpers regning og risiko. Kjøper overtar eiendommen slik den fremstår på visning, samt eventuell ulovlighetsoppfølging fra kommunen sin side.

Oppvarming
Oppvarming med peis ovn i stue, panelovner og varmekabler i vindfang, kontor, stue og på baderom.
Sikringsskap med 50A hovedsikringer og 12 kurser, alle med automatsikringer fra 2013.
Det er balansert enkeltroms ventilasjon i 2 soverom
Dersom rom for varig opphold ikke har vegg- eller fastmonterte varmekilder ved visning følger dette heller ikke med.
Energimerke Oppvarmingskarakter Oransje - Energikarakter F
Sandefjord kommune opplyser om følgende kommentarer fra feiervesenet:
07.06.2021: Røykerørsluke satt fast, fikk ikke feid røykerør. Sot fjernet. Ildsted må renses før bruk. Ikke utført tilsyn av nyere dato.
Registrerte feil/mangler/anmerkninger av eldre dato: takstige mangler og plate i ovn er defekt
Kjøper overtar ansvaret for dette.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Oransje - Energikarakter F

Kommunale avgifter
Kr. 9 560 pr. år
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Faste løpende kostnader
Ny eier må belage seg på bl.a. følgende løpende utgifter i tillegg:
Et estimert årlig strømforbruk som tilsvarer ca 20567 kwh. pr. år.
Årlig forsikringspremie som p.t er på kr 4.377,-
Årlig velavgift utgjør ca. kr. 5.500,-.
Boligen er tilknyttet SFJ BB som leverandør av kabel-tv og internett. Priser kan sjekkes på tilbyders websider. Tv-tuner/dekoder medfølger ikke.

Utgiftene er basert på nåværende eiers forbruk. Ny eier må selv tegne nødvendige forsikringer.

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2019: Som primærbolig Kr. 671 890,- Som sekundærbolig Kr. 2 418 804,-

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Diverse
Kun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.
Det gjøres oppmerksom på at megler ikke har innhentet særskilte opplysninger om det finnes pålegg fra E.Verk på eiendommen.
I internettannonsen, salgsoppgaven og eventuell avisannonse er det bruken av boligens rom som er opplyst, selv om denne kan være i strid med dagens krav for tilsvarende bruk. Kommunen har ofte gamle byggetegninger eller kan mangle slike tegninger helt og holdent. Derfor kan det i gitte tilfeller være vanskelig å sjekke om dagens rominndeling stemmer med hva som i sin tid ble byggemeldt. Kjøper vil overta ansvaret for slike eventuelle avvik, og vil selv måtte søke nødvendige bruksendringer eller tillatelser.

Annet
Dåpaløkka huseierforening, informasjon oppdatert per april 2020
Informasjon om hva medlemskap i huseierforeningen innebærer. Bl.a. om årsmøter, rettigheter og plikter, fellesredskaper m.m. Vi er 33 medlemmer.
• Det finnes vedtekter for Huseierforeninga.
• Det avholdes årsmøte en gang per år innen utgangen av juni der bl.a. styre velges og fellesutgifter fastsettes.
• Fellesutgifter per år er kr 5500,-.
• Som beboer i Dåpaløkka 1, 3, 5, 7, 11 eller 13 er du forplikta til å delta med din andel av fellesutgiftene. Ved mangelfull betaling varsles det rutinemessig en gang før saken sendes til inkasso.
• Fargevalg på hus: Vi anbefaler å invitere til rekkemøte ved planer om å male huset. Kanskje naboen vurderer å bytte farge, og dere kan bli enige om noe som passer sammen.

Fellesarealer og fellesanlegg for huseierforeninga
Som felles eiere av gårds og bruksnummer 133/142 er vi solidarisk ansvarlige for følgende:
• Parkeringsplassen og området rundt garasjene.
• Tumleplass mellom rekke 1, 3, 5 og 7, inkl. sti mellom rekke 5 og 7 og snuplass.
• Tumleplass øst for rekke 13.
• Sti mellom rekke 11 og 13.
• Veier i området (med unntak av kommunal gang og sykkelvei; fra Dåpaløkka østover forbi lekeplassen og ned til Teksleåsen øst for rekke 13).
• Hekker kan plantes i eiendomsgrensen mellom egen tomt og fellesareal. Retningslinjer for hekk i eiendomsgrense mellom huseierforeningas fellesområder og privat grunn følger slik de er gitt i grannegjerdelova: Det er lov å plante en hekk helt inntil nabogrensen, maksimalt 2 meter høy, som kan vokse 0,5 m inn på naboens eiendom.
• Av hensyn til sikkerhet bør hekk mot veier og småstier som møter gangveien være slik at de ikke forstyrrer sikt (kommunen anbefaler å ikke
overstige 0,5 meter høyde).
• Ta kontakt med styret dersom du ønsker å felle større trær eller gjøre andre ting som berører fellesområdene. Ønske om felling av større trær kan meldes i forkant av årsmøtet.
Lekeplassen er kommunal, men som aktive brukere pleier vi å rake og rydde her under dugnadene.

Dugnad
Gjennomføres 2-3 ganger pr år. Vi rydder fellesområdene, utfører vedlikehold og hygger oss. Det er årsmøtevedtak (16.4.02) på at de som ikke deltar på dugnad eller avtaler arbeid på annet tidspunkt belastes et beløp. Fra årsmøtet 10.3.16 er dette satt til kr 400,- per gang. Ellers oppfordres alle til å bidra gjennom året til velholdte fellesarealer bla ved å plukke søppel og rydde i søppelrom. Kan du ikke delta på fellesdugnader, ta kontakt med dugnadsansvarlig og avtal arbeid på annen tid.
Fellesutgiftene dekker
• Vedlikehold av felles veier og parkering i området, inkl. brøyting.
• Vedlikehold av øvrige fellesarealer og fellesanlegg.
• Strøm for belysing av fellesområde parkering.
Felles utstyr til fri benyttelse
• Stige, henger på garasjen.
• Gressklipper, sopemaskin, grensaks, trimmer/ryddesag. Står i nordre søppelbod 2.

Søppel
Huseierforeninga eier to garasjer som benyttes til søppelrom. Fordeling av husstander på søppelrom: Søndre (nr 1): Rekke 1, 3, 5 og 7. Nordre (nr 2): Rekke 11 og, 13. Hver husstand har ansvar for å ikke kaste mer enn det renovasjonsavgiften er ment å dekke. Det er enkelt å kjøre avfall til Kastet mottaksstasjon. Det er automatisk vifte i søppelromma.
• Sorter søpla i tråd med retningslinjer fra kommunen.
• Hageavfall kastes ikke i fellsbeholdere, men kjøres av gårde av den enkelte.
• Større enheter som isoporemballasje, hagemøbler og så videre må kjøres bort av den enkelte.
• Er kassene overfylt, vent med å kaste til de er tømt.
• I forbindelse med dugnadene bestilles containere som også kan brukes til privat hageavfall.

Garasjer og parkering
Utrykningskjøretøy skal fram, barn leker på fellesområdene og småveier. Vis hensyn, det er ikke tillatt å parkere utenom oppmerket område. Heller ikke langs småveier, gangveier eller foran bommer i området.
• Gjesteparkering må skje på oppmerkede plasser ved garasjene, eller langs veiene Dåpaløkka eller Teksleåsen. Viktig: Det er ikke parkering langs gang og sykkelveien gjennom området.
• Ta hensyn til naboen, ikke la biler gå på tomgang i boligområdet.
• Garasjene, med eierskap og vedlikehold er organisert i egen forening; Dåpaløkka garasjeforening (stifta 21.11.13). Medlemmer i huseierforeninga kan bli medlem i garasjeforeninga med ett medlemskap.
• Husstander med garasje har sin tinglyste biloppstillingsplass inne i garasjen. Det et trangt om plassen, så det er ikke anledning til å la bilen oppta plass på felles parkeringsområde og garasjen stå tom. Garasjeporter holdes lukket.
• Huseierforeningas medlemmer som ikke har garasje, har egen, merka parkeringsplass.
• Se vedlegg om garasjeoversikt for hvem som har parkering hvor.

Aktiviteter 2021
Forslag til arbeider:
-Dugnader 15. og 17 april og 14. og 16. oktober (justeres ved behov avhengig av var og fore)
-Klipping av gress pa fellesomradene har i 2020 blitt gjort av medlem mot godtgjorelse.
Styretanbefaler at denne ordningen fortsetter.
-Felling av trar - onsker meldes inn til behandling av styret.
-Redskapsbod: Styret vurderer anbud og muligheter.
-Fikse skilt og bed inntil fjellet pa plassen mellom rekke 1 og fjellet.
-Sjekke flere snomaketjenester, og fa en bedre avtale.
-Handtering overvann, se egen sak
-Avfallshandtering , se egen sak

Overvann: Forsalg til vedtak:
For å bidra til at vann på veien nord for rekke 3 skal trekke seg raskere tilbake etter nedbør, fjernes en stripe asfalt inntil fjell og felleshage. Styret arbeider videre med å innhente anbud for å få arbeidet utført, innenfor en kostnadsramme på ca 30-40.000, -.
9. Avfallshåndtering
Det er jevnlig problemer med mekanismen til portene på søpleromma. I følge leverandør er ikke disse utformet for å kunne håndtere den trafikken som er. Leverandør anbefaler å etablere dører i stedet. Styret sjekket i 2019 kostnader ved nedgravde containere for håndtering av avfallet, se
vedlegg. Pris var da ca 550 000 kroner (ink mva), og dette er foreløpig ikke prioritert.
Ombygging til dører vil ha en kostnad (ikke kjent). Søpleromma kan selges fra huseierforeninga til medlemmer som ikke har garasje i dag. Det er ikke anledning til at et medlem kan eie mer enn en garasje. En forutsetning for salg av garasjer er at utstyrsbod etableres. På lengre sikt er sannsynligvis nedgravd løsning mest hensiktsmessig, og økonomi til dette bør spares opp. Søpleromma må opprettholdes som felles søplerom fram til annen løsning er etablert.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
1983/7544-1/29  Erklæring/avtale  
01.11.1983 
RETT FOR KOMMUNEN TIL Å KJØPE UBEBYGGET GRUNN TIL KOMMUNALT ELLER ANNET OFFENTLIG BRUK
 
1983/7544-3/29  Erklæring/avtale  
01.11.1983 
BESTEMMELSER OM VANN OG KLOAKKLEDNINGER M.V
 
1983/7551-1/29  Erklæring/avtale  
01.11.1983 
Pliktig medlemskap i velforeningen m.v.

Foreningens navn er fortsatt Dåpaløkka Huseierforening. Foreningen har org.nr. 991 657 223. Medlemmer av Dåpaløkka Huseierforening, er alle husstander i rekke/kjedehusene med adresse Dåpaløkka 1,3,5,7,11 og 13. Totalt 33 husstander.
For eiere av disse eiendommer er det tinglyst erklæring om pliktig medlemskap i Dåpaløkka Huseierforening.
§ 3 Dåpaløkka Huseierforening er eier av eiendommen gnr. 133 bnr. 142 i 0706 Sandefjord kommune.
Formålet med Dåpaløkka Huseierforening er å sørge for vedlikehold av eiendommen gnr. 133 bnr. 142, herunder vedlikehold av veianlegg, parkeringsplass, vegetasjon mv. samt besørge felles brøyting.
Dåpaløkka Garasjesameie gis rett til å oppføre garasjeanlegg på Huseierforeningens eiendom gnr. 133 bnr. 142. Søknad om byggetillatelse skal godkjennes av Dåpaløkka Huseierforening.
Alle medlemmer har fra tidligere tinglyst rett til en biloppstillingsplass på gnr. 133 bnr. 142. I forbindelse med oppføring av garasjer skal alle medlemmer gis tilbud om bygging av garasje/medlemskap i Dåpaløkka Garasjesameie og derved få tilbud om garasjeplass.

Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.


Utleie
Eiendommen har ikke separat utleiedel, men normalt vil det være anledning til å leie ut hele eller deler av eiendommen, så sant utleiearealet er godkjent for varig opphold.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via privat vei med felles vedlikeholdsansvar.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger. Eier er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
KOMMUNEPLAN/KOMMUNEDELPLAN
Eiendommen ligger i område som i kommuneplanen/kommunedelplanen er avsatt til Plan (vedtaksdato):
Boligbebyggelse - Nåværende Kommuneplan (24.9.2019)
GJELDENDE REGULERING
Ligger eiendommen i et regulert område? JA
PLANID Plannavn (vedtaksdato) Reguleringsformål
3804 19790004 Åsane-Store Bergan (31.3.1978) Boliger
BEBYGGELSESPLAN
Omfattes eiendommen eller en del av eiendommen av en bebyggelsesplan etter eldre PBL?
Nei
REGULERING UNDER ARBEID
Er det igangsatt planleggingsarbeid på et område som inkluderer/berører eiendommen?
Nei
PLANFORSLAG
Eksisterer det planforslag som berører eiendommen?
Nei
KOMMENTARFELT:
Vi er for tiden ikke kjent med reguleringsmessige forhold som tilsier at det kan bli vesentlige endringer for området og eiendommens eksisterende kvaliteter.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
4 690 000,- (Prisantydning)

Omkostninger
200,- (Pantattest kjøper)
585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
585,- (Tingl.gebyr skjøte)
117 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 4 690 000,-))
12 650,- (Boligkjøperpakke If (valgfritt))

131 270,- (Omkostninger totalt)

4 821 270,- (Totalpris inkl. omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 10.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse.

Vederlaget
Provisjonsbetingelser:

Tilrettelegging : 15 000,-
Provisjon : 0,80%
40 000 Minimum
Inklusiv mva




Visningshonorar kr. 1.990,-

Oppgjørshonorar kr. 5 950,-

Markedspakke kr. 12 900,-

I tillegg blir selger belastet for utlegg.




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp, har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, markedspakke og utlegg.

Oppdragsnummer
87-21-0209

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos Eie stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning. Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke
Eie har i samarbeid med If lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kunde. Dette innebærer at du får alle relevante dekninger inkludert i en pakke til en meget konkurransedyktig pris.
 
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rente dekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Boligkjøperpakken må senest tegnes på kontraktsmøte. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Følgende gjelder der handel kommer i stand før 1. januar 2022
Solgt "som den er" - avhendingsloven (avhl.) § 3-9. Eiendommen selges "som den er" noe som innebærer at den selges i den stand den er under visning. For en kjøper betyr dette at selgers ansvar for eventuelle mangler er begrenset. Selv om eiendommen er solgt "som den er" kan det foreligge en mangel dersom boligen er i vesentlig dårligere stand enn hva kjøper kunne forvente ut fra den avtalte kjøpesummen og forholdene ellers. Et "som den er"- forbehold fritar heller ikke selger fra sin opplysningsplikt, og det kan foreligge en mangel hvis selger har holdt tilbake opplysninger om eiendommen som han kjente eller måtte kjenne til og som kjøper hadde grunn til å regne med å få (avhl. § 3-7). Det kan også foreligge en mangel dersom selger eller noen på hans vegne gjennom annonse, salgsoppgave eller annen markedsføring har gitt uriktige opplysninger om eiendommen (avhl. § 3-8).
En manglende eller en uriktig opplysning kan bare gjøres gjeldende mot selger dersom den har hatt innvirkning på den avtalen som er inngått. Alle interessenter oppfordres til å sette seg inn i vedlagte egenerklæring fra selger, samt til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Opplysninger i salgsoppgaven er godkjent av selger. Hele salgsoppgaven må gjennomgås grundig av interessenten(e). I tillegg oppfordres interessentene(e) til å sette seg inn i alle relevante dokumenter fra forretningsfører, f.eks. vedtekter, årsberetning, eventuelle husordensregler mv.

Følgende gjelder der handel kommer i stand etter 1. januar 2022
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.

NB: For eiendommer hvor handel kommer i stand etter 01.01.2022 gjelder følgende: Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Avdeling
Sandefjord & Stokke Eiendomsmegling AS
EIE Sandefjord
Org. nr:919667168
Thor Dahls gate 1-5
3210 Sandefjord
Tlf: 33 47 30 00

Ansvarlig megler
Daglig leder | Eiendomsmegler Didrik Schou

Saksbehandlere
Didrik Schou
EIE Sandefjord
Daglig leder | Eiendomsmegler
Mob: 91 68 92 68 / E-post: ds@eie.no

Emilie Sanne
Eiendomsmeglerfullmektig
Mob: 97 46 83 82 / E-post: esa@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Dåpaløkka 13C
For mer om objektet
Dåpaløkka 13C

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: