Bilde 1 av Strandvegen 36ABilde 2 av Strandvegen 36A
Digital salgsoppgave
Strandvegen 36A

7713 Steinkjer • Steinkjer kommune

Dette objektet er solgt!

Prisantydning

Objektet er solgt!

Steinkjer - Sentrum. Romslig 2-roms leilighet med sentral beliggenhet. Selveier. Lave felleskostnader.
icon

Unngå doble renteutgifter

Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
6
Antall soverom
1 soverom
Etasje
2
Primærrom (P-ROM)
56 m²
Bruksareal (BRA)
56 m²
Fellesutgifter
kr 2 892 / Mnd
Kommunale avgifter
kr 929 / Mnd
Prisantydning
kr 1 750 000
Omkostninger
kr 52 570
Totalpris
kr 1 802 570
Fellesformue
kr 28 543
Byggeår
1995
Tomt
Eiet tomt 625 m²
Oppdragsnummer
370230105
card-default

Steinar Elnan

Eiendomsmegler MNEF
Les om Steinar
Prisantydningkr 1 750 000,-
Boligkjøperpakke If (valgfritt)kr 7 650,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 585,-
Tingl.gebyr skjøtekr 585,-
Dokumentavgiftkr 43 750,-
  
Totalpris kr 1 802 570
Eiendom
Strandvegen 36A, 7713 Steinkjer, Etasje: 2

Matrikkel
Gnr. 192 Bnr. 592 Snr. 6 i Steinkjer kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Areal
Primærrom: 56 kvm, Bruksareal: 56 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Arealene er hentet fra tilstandsrapport. Areal og rom er angitt og definert etter dagens faktiske bruk, uavhengig av hva som er godkjent fra bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1995

Tomt
Eiet tomt 625 kvm

Prisantydning
1 750 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Frode Kvaløsæter Takstdato: 18.08.23

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 0,-
Andel fellesformue: kr. 28 543,- pr. 01.01.2022

Totalpris inkl. omkostninger
kr 1 750 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 585,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 43 750,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 44 920,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 1 794 920,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 7 650,- (Boligkjøperpakke If (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 1 802 570,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 2 892,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Tv/internett, ulike honorarer, felles vedlikehold, renhold i fellesareal, husforsikring, felles strøm. m.m. (Forbruket av vann og avløp går over felles vannmåler for boligsameiet)

Kommunale avgifter
Kr. 11 148 pr. år

Eier
Torbjørn Henry Brede

Parkering
Uspesifisert parkering.

Bebyggelse
Tilstandsrapport utført av Takst-Forum Trøndelag v/ Frode Kvaløsæter, datert 17.08.23
Takstmannen har gitt følgende tilstandsgrader (TG):

TG2:
- Vinduer og dører. TG 2 er satt med bakgrunn i alder og det vil være en risiko for at vindusglass kan punktere.
- Det er ikke forelagt noen dokumentasjon på det opprinnelige anlegget fra byggeår. Sluttkontroll for målerbytte ligger i sikringsskapet. Leiligheten har et eldre elanlegg uten dokumentasjon på installasjoner fra byggeår. Det bør gjennomføres en utvidet el-kontroll av en kvalifisert elektrofaglig person.
- Det er tett terskel og ingen tilluftspalte ved dører. Tilluftspalte ved dører anbefales etablert for optimal ventilering.
- Bad: Vindu er plassert i våtsone. Karmlist og foringer på vindu er ikke fuktbestandig. Det registreres "bom" i gulvflis (mangelfull heft mot underlag). Sprekk i gulvflis under klosett. Det er sprekk i silikonfuger mot dørterskel. Det anbefales å installere et dusjkabinett for å begrense overflater for belastning med fritt vann.
- Pga flislim er det ikke mulig å kontrollere om det er klemring eller bruk av membran. Tettesjikt har nådd en alder som gjør tettheten usikker i tiden som kommer. Slukløsning har nådd en alder som gjør tettheten usikker i tiden som kommer. Det er viktig at sluk rengjøres jevnlig for å sikre god avrenning.

Det er ikke foretatt tilstandsvurdering av bygningsdeler som er underlagt sameiets/ borettslagets ansvarsområde. Det gjelder blant annet yttervegger, takkonstruksjon, taktekking, drenering, grunnmur, grunn/fundamenter, felles trapper, felles kjeller, og felles loft.

Tomt
Eiet tomt, 625 kvm

De 2 sameiene; Gnr. 192, Bnr. 593 og 597, har anledning til å disponere fellesrom i kjeller i Strandvegen 36. De betaler en fastsatt pris for oppvarming/strøm for leiedøgnet, samme pris som leiere i nr. 36 også betaler.
Sameiet vil ha en egen vedlikeholdsavtale for garasjeanlegg med de 2 sameiene; Gnr. 192, Bnr. 593 og 597.

Skole/barnehage
Steinkjer skole, 150 meter
Steinkjer ungdomsskole, ca. 1,5 km
Steinkjer videregående skole, ca. 1,7 km

Inneholder
Gang, stue, kjøkken, soverom, bad.

Byggemåte
Leilighet i en lavblokk oppført på grunnmur i støpt betong. Fasader er forblendet med teglstein og er kledd med liggende panel. Taket er et pulttak og er tekket med papp. Etasjeskille er et betongdekke. Vinduer med 2-lags isolerglass.

Primærrom
Primærrom: 56 kvm
Følgende rom er inkludert i P-rom: Gang, stue, kjøkken, soverom, bad.

Bruksareal
Bruksareal: 56 kvm
Bod på 7 kvm i fellesdel.

Boder
1

Standard
Gang: Laminat på gulv og strietapet på vegger. Malt overflate i himling. Panelovn. Sikringsskap og skyvedørsgarderobe.
 
Stue: Laminat på gulv og strietapet på vegger. Malt overflate i himling. Panelovn. Utgang til balkong.
 
Kjøkken: Laminat på gulv og strietapet på vegger. Malt overflate i himling. Panelovn. Innredning med mekanisk avtrekksvifte over stekesonen og opplegg for vaskemaskin.
 
Soverom: Belegg på gulv og strietapet på vegger. Malt overflate i himling. Panelovn.
 
Bad: Flis på gulv, flis og våtromstapet på vegger. Malt overflate i himling. Gulvvarme. Utstyrt med servantskap, åpen dusj, veggmontert wc og opplegg for vaskemaskin.

Det opplyses at det er lagt nytt laminatgulv i gang, stue og kjøkken i 2023. Det er montert nytt rekkverk på balkong i 2023.

For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest på eiendommen, men midlertidig brukstillatelse datert 25.09.1995 vedrørende Blokk C og punkthus D4. Følgende er anmerket:

- Branntetting mellom etasjene i el.skap i leilighetene 1, 2 og 4 i punkthus D4 var ikke utført.
- Røykvarslere i C2 var delvis plassert i vindfang langt fra soverom. Røykvarslere må plasseres i nærheten av soveromsdør.
- Frontvegg (med gips og isolasjon) skal gå helt opp under taktro. På en del plasser var dette ikke utført.
- Luftespalte inn til WC i leilighet i C2 mangler.
- Heis i C2 er ikke kontrollert av Norsk Heiskontroll. I følge Hans Gran skal kyndige folk stille opp for å kjøre heisen inntil formell ferdigtillatelse foreligger. Dette synes betryggende ivaretatt.

Det er mottatt byggetegninger fra kommunen datert 15.09.1994. Disse samsvarer med dagens bruk av boligen.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Leiligheten har et eldre elanlegg uten dokumentasjon på installasjoner fra byggeår. Det bør gjennomføres en utvidet el-kontroll av en kvalifisert elektrofaglig person.

Merknader i rapporten fra Tensio: Ingen.
Siste kontroll av anlegget utført den 05.04.2018

Oppvarming
Elektrisk.
Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør på dette punktet.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter D

Kommunale avgifter
Kr. 11 148 pr. år

Dette inkluderer fastgebyr på vann og avløp, renovasjon og eiendomsskatt.
Forbruket av vann og avløp går over felles vannmåler for boligsameiet.
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Eiendomsskatt er beregnet til: kr. 4.773,-.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 2 892,- pr.mnd.

Felleskostnadene inkluderer: tv/internett, ulike honorarer, vedlikehold, renhold i fellesareal, husforsikring, felles strøm. m.m.
(Forbruket av vann og avløp går over felles vannmåler for boligsameiet)

Beløpet er opplyst av forretningsfører, og kan endres ved en mnd varsel.
Felleskostnadene kan være avhengig av forbruk.

De andre seksjonseierne har panterett i seksjonen for krav mot seksjonseieren som følger av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige kr. 10.000,-

Spesifikasjon av fellesgjeld
Ingen fellesgjeld.

Årsregnskap
Sameiet hadde ved inngangen til 2022 kr. 710.833,- i disponible midler. Årets resultat ble negativt med kr. 191.373,- og disponible midler ved utgangen av året var kr. 519.460,-. Det var i 2022 budsjettert med ett plussresultat på kr. 55.015,-. Den store differansen på budsjett mot faktisk resultat skyldes vedlikehold på bygg og fellesanlegg. Det er budsjettert ett plussresultat på kr. 89.515,- i 2023.

Forsikring med polisenummer
If Skadeforsikring NUF Polisenummer: SP0001896830

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2021: Som primærbolig Kr. 454 747,- Som sekundærbolig Kr. 1 637 090,-

Sameie
Sameie: Boligsameiet Nedre Sannan, Orgnr: 994888714

Utdrag fra vedtekter:
- Sameiets formål er ivaretakelse og koordinering av medlemmenes felles interesser som seksjonseiere i Boligsameiet Nedre Sannan, som består av til sammen 16 seksjoner.
- Alle eiere av seksjon angitt under § 2 foran skal være medlem av sameiet.
- Medlemmene skal rette seg etter sameiets vedtekter, vedtak på årsmøtet og vedtak av styret. Sameieandel kan ikke skilles fra den parsell den er bundet til.
- Seksjonseierne har evig bruksrett til sameiets utvendige anlegg.
- Dyrehold tillates ikke i de bygninger som sameiet omfatter. Burfugl og akvariefisk omfattes ikke av denne bestemmelse.
- Lading av el-/hybridbiler er ikke tillatt på eksisterende nett. Strømforbruk via skjøteledning til kjøretøy utenfor garasje er heller ikke tillatt. Dersom seksjonseier(e) ønsker å anlegge ladepunkt for el-/hybridbiler, må en søke styret om tillatelse, og seksjonseier(e) bærer kostnaden.
- Seksjonseier(e) har ansvar for innvendig vedlikehold, bl.a. våtrom, slik at lekkasjer unngås. Seksjonseier(e) har ansvar for oppussing av bad, men ikke utskifting av sluk. Styret godkjenner og betaler utskifting av sluk.

Utdrag fra husordensregler:
- Alle voksne beboere er pliktig til å sette seg inn i ordensreglene og å følge dem. Foreldre/foresatte er ansvarlig for at egne barn overholder reglene.
- Sameier er ansvarlig for at felleskostnader betales uoppfordret innen den 20. i hver måned.
- Parkering på gangvei eller foran inngangene er ikke tillatt, kun korte stopp for av/påstigning og lasting/lossing av varer. Inngangspartier og gangvei \ skal til enhver tid være framkommelig for syketransport/brannbil.
- Om noen søler på/i fellesarealene skal de gjøre rent etter seg. Det er ellers innleide renholdere som tar seg av ukentlig renhold.
- Bruk av balkong skal ikke være til ulempe for naboene. Bruk av kullgrill kan ikke tillates. Brannfaren er stor og røyk/sot og lukt kan være til plage for de nærmeste naboene.
- Dugnad bør arrangeres minst en gang pr. år. Det er ønskelig at alle stiller selv om yteevnen er begrenset.

Forretningsfører
Boligbyggelaget Midt

Styregodkjenning
Kreves ikke.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Dyrehold tillates ikke i de bygninger som sameiet omfatter. Burfugl og akvariefisk omfattes ikke av denne bestemmelse.

Diverse
Det gjøres spesielt oppmerksom på at dette er salg av eiendom for et dødsbo. Det må legges til grunn at arvingene har begrenset kjennskap til eiendommen, og at de derfor ikke er kjent med feil eller mangler utover det som fremkommer av salgsmaterialet. Interessenter oppfordres til å foreta grundige undersøkelser, gjerne sammen med bygningssakyndig eller annen fagkyndig. Kjøper gjøres oppmerksom på at boligen ikke vil bli ytterliggere rengjort i forbindelse med overtakelsen.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav.

Følgende heftelser er inglyst på eiendommen:
Dagboknr. 5085, tinglyst 22.09.1995 - Til hver seksjon hører bruksrett til bod utenom boligenheten og garasje eller biloppstillingsplass i boligkvartalet.
Dagboknr. 5180, tinglyst 27.09.1995 - Pliktig medlemsskap i boligsameiet. Panterett for sameiet for inntil kr. 10.000,-.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via offentlig vei.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.

Regulering
Eiendommen er regulert til: Boligbebyggelse - område 1.B1
Gjeldende plan er: Reguleringsplan (områderegulering) for Sørsia bydel.
Datert: 19.06.2019

Utdrag fra bestemmelsene:
Området tillates nytta til boliger. 1. etg. i hjørnet Kongens gt/ Sannangt. kan dog nyttes til forretning/ tjenesteyting med bruksareal inntil BRA= 100 m². Bygninger vist med tykk strekomriss skal bevares (se bestemmelse 2.1.5). Maksimum tillatt bruksareal er BRA= 100%. Evt. ny bebyggelse skal ha takform og takvinkel som eksisterende bebyggelse. Maksimum gesimshøyde (øvre gesims) mot Kongens gt er 13m, mot Strandvegen eller inne i området 9,5 m. For bygninger mot Kongensgate er minimum gesimshøyde 9m, mot andre gater 6m.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 1 750 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 585,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 585,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 43 750,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 44 920,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 1 794 920,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 7 650,- (Boligkjøperpakke If (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 1 802 570,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Det er ikke tegnet boligselgerforsikring ifbm. salget. Det er likevel utarbeidet en egenerklæring som interessenter bør gjøre seg kjent med før budgivning. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Provisjon:34.900,-

Kontroll hjemmel og heftelser: 1.000,-

Visning: 1.900,- pr stk.

Oppgjørshonorar: 5.000,-

Markedspakke:11.900,-

I tillegg dekker selger alle dokumenterte utlegg.




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
370-23-0105

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakkyndig før det legges inn bud.

Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut i fra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil opplysninger ikke ble rettet i tide på en tydelig måte. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 1. ledd 2. pktm. Avhendingsloven § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt en innendørs arealsvikt karakteriseres som en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Trøndelag Eiendomsmegling AS
EIE Innherred
Org. nr: 914150558
Kongensgate 37
7715 Steinkjer
Tlf: 48 89 18 70

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF Steinar Elnan

Saksbehandlere
Steinar Elnan
EIE Innherred
Eiendomsmegler MNEF
Mob: 98 87 13 84
E-post: ste@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Strandvegen 36A
For mer om objektet
Strandvegen 36A

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: