Bilde 1 av Camilla Colletts veg 7Bilde 2 av Camilla Colletts veg 7
Digital salgsoppgave
Camilla Colletts veg 7

7045 Trondheim • Trondheim kommune

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 3 790 000

Fellesgjeld: kr 197 767Omkostninger: kr 19 221Totalpris: kr 4 006 988
Attraktiv 3-roms leilighet | Balkong og skjermet markterrasse med gode solforhold | Populært og sentralt område.
Se bladbar salgsoppgaveLast ned salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Borettslag
Antall soverom
2 soverom
Etasje
1
Internt bruksareal (BRA-i)
69 m²
Bruksareal (BRA)
94 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
25 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
25 m²
Fellesutgifter
kr 4 965 / Mnd
Prisantydning
kr 3 790 000
Omkostninger
kr 19 221
Fellesgjeld
kr 197 767
Totalpris
kr 4 006 988
Byggeår
1949
Tomt
Fellestomt 64579 m²
Oppdragsnummer
133240278
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 3 790 000,-
Fellesgjeldkr 197 767,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 545,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 545,-
Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper)kr 7 981,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 950,-
  
Totalpris kr 4 006 988
Eiendom
Camilla Colletts veg 7, 7045 Trondheim, Etasje: 1

Matrikkel
Andelsnr. 25 Orgnr. 948924404 i Trondheim kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 94 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 69 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal): 25 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 25 kvm

Areal
Primærrom: 69 kvm, Bruksareal: 94 kvm, BRA-i: 69 kvm , BRA-e: 25 kvm , TBA: 25 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
1949

Tomt
Fellestomt, eid av borettslaget.

Prisantydning
3 790 000

Tilstandsrapport
Takstmanns Tilstandsrapport beskriver hvilke bygningsdeler som har tilstandsgrad 1, 2 og 3. Camilla Collets veg 7 har en Tilstandsrapport der 68% av bygningsdelen har TG1, 29% har TG2 og 0% har TG3 og 3% har TGIU(Ikke vurdert). Se vedlegg til salgsoppgave for fullstendig rapport.

Utdrag fra Tilstandsrapporten fra takstmann:

Følgende bygningsdeler er tildelt TG2:

Våtrom
- Helhetsvurdering: Det er valgt å vurdere våtrommet (og tilhørende bygningsdeler) med en samlet helhetsvurdering. Følgende hovedmomenter er lagt til grunn for vurderingen: På bakgrunn av alderen til for  eksempel røropplegg, tekniske installasjoner, tettesjikt og lignende er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid, men ikke  lar seg observere direkte. Det ble registrert slitasje og lignende avvik på synlige overflater. Vindu uheldig plassert i våtsone, og det registreres fuktskader på foringer/listverk. Det vurderes at det ikke er benyttet  tettesjikt/membran i våtsoner på veggoverflater, noe som gjør at gjeldende krav for våtrom ikke er oppfylt. Ventilasjonen vurderes til å ikke være tilstrekkelig.
- Det gjøres oppmerksom på at våtrommets anbefalte  brukstid er passert. Basert på alle ovennevnte forhold bør det gjennomføres jevnlig ettersyn og ytterligere undersøkelser for å kartlegge eksakt tilstand og  hvilke tiltak som eventuelt skulle være nødvendig. Eksakt tilstand på bygningsdeler som ikke lar seg inspisere er ikke kartlagt. Våtrommets eventuelle restlevetid er ikke kjent, og det må påregnes tiltak.

Kjøkken
-Vannrør: Se punkt "Vannrør" under avsnitt om teknisk anlegg.
- Annet: Det registreres en lekkasje fra kjøkkenarmatur. Eksakt årsak er ikke kjent. Tiltak må påregnes.

Toalettrom
- Vannrør: Se punkt "Vannrør" under avsnitt om teknisk anlegg.

Øvrige rom
- Overflater gulv: Det er stedvis knirk i gulvet. Eksakt årsak er ukjent. Tiltak kan iverksettes ved behov.'

Ildsteder/skorsteiner innvendig
- Ildsteder inne i boligen: Sprekk i ildfast steinplate, inne i peisovnens forbrenningskammer. Ytterligere undersøkelser av fagkyndig person anbefales.

Teknsike anlegg, VVS anlegg
- Vannrør: Vannrør av kobber er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. På bakgrunn av alderen er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid  eller lignende forhold som utvikles over tid.

Dører og vinduer
- Vinduer: Enkelte vinduer bærer preg av slitasje og elde. Det er ikke observert synlige skader av større betydning, men basert på tilstanden er restlevetiden usikker.
- Dører: Balkongdør i stue: Døren har inn- og utvendig tegn til oppfukting. Basert på tilstanden er restlevetiden usikker.

Terasser/platting på terreng
- Platting på terreng: Terrassebord har stedvis høy slitasjegrad. Restlevetiden er usikker.
- Terrasser på terreng: Rekkverkshøyden er under 1,0 meter. Rekkverk har symptomer på slitasje/elde. Basert på enkelte ovennevnte forhold oppfyller ikke terrassen dagens krav til sikkerhet. Om terrassen vil  oppfylle kravene som var gjeldene på oppføringstidspunktet eller ikke, er ikke videre undersøkt.

Se også Tilstandsrapporten vedlagt salgsoppgave. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med denne.

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 197 767,- pr. 06.12.24
Andel fellesformue kr. 0,- pr. 06.12.24

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 3 790 000,- (Prisantydning)
kr 197 767,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 987 767,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 545,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 545,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 271,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 997 038,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 006 988,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 965,- pr. mnd.

Sikringsordning fellesgjeld
Et borettslag er organisert som et selskap, dette innebærer at dersom noen av andelseierne ikke betaler sine fellesutgifter må borettslaget selv ta tapet og fordele det på de øvrige andelseieren, man kan på denne måten bli tvunget til å betale dersom andre ikke betaler sine fellesutgifter. For å hindre at dette skjer er borettslaget tilknyttet en sikringsordning som dekker borettslagets tap i en fastsatt periode dersom noen av andelseierne ikke betaler sin fellesutgifter. Sikringsordningen er levert av 'Klare Finans'.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget/aksjelaget.

Eier
Bente Julie Brekke

Beskrivelse
EIE eiendomsmegling ved Alexander Reitan har gleden av å presentere Camilla Collets veg 7! Flott 3-roms leilighet i attraktiv 4-mannsbolig i populære Strindheim Hageby! Her får du en romslig balkong og en innbydende markterrasse med gode solforhold perfekt for både rolige kvelder og sosialt samvær. Leiligheten har en romslig planløsning og er betydelig oppgradert i 2017. Strindheim hageby er et svært populært nabolag med et barnevennlig område og gode naboskap.

Verdt å merke seg:
•Flotte uteområder med gode solforhold
•Mulighet for leie av garasjeplass
•Kort vei til lekeplass, buss, barneskole, butikk, apotek og kjøpesenter (Sirkus shopping)
•To store kjellerboder. En bod på loftet, pluss mulighet for lagring på fellesareal. Fellesbod for sykler el. i kjeller.

Parkering
Borettslaget eier 40 frittstående garasjer i rekke. Det arbeides med å tilrettelegge for lading på samtlige garasjer.
Se for øvrig lagets hjemmeside om parkering.
Søknad om garasjeplass:
https://www.tobb.no/for-deg/sok-om-parkeringsplass

Beliggenhet
Leiligheten ligger sentralt til i attraktive Strindheim Hageby, ca 3,5km øst for Trondheim sentrum. Strindheim hageby er et pent opparbeidet nabolag, beståenda av hovedsaklig eldre trehusbebyggelse og pent opparbeidede grøntarealer. Fra leiligheten har man gangavstand til alt man behøver i det daglige, som bla.a daglivarehandel, apotek, post i butikk, treningssenter, vinmonopol og flere kjøpesenter. Videre er det gang- og sykkelavstand til Trondheim sentrum, samt flere av de store studiestedene.

Tomt
Felles tomt for borettslaget opparbeidet med asfalt, grus, diverse beplantninger, plenareal og støpt trapp.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Skole/barnehage
Skolekrets:  2231-Strindheim-Blussuvold.
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Leiligheten består av: Entre, bad, toalettrom, to soverom, kjøkken og stue.
Utgang fra stue til terrasse og platting.

Byggemåte
Leilighetsbygg oppført i 1949. Grunnmur av betong med sparestein. Yttervegger av trekonstruksjoner. Fasaden er kledd med stående trekledning. Etasjeskillere av trekonstruksjoner. Saltak i trekonstruksjoner  (ikke besiktiget). Yttertak er utvendig tekket med takstein. Vinduer i forskjellig utførelse, fra forskjellige årstall. Balkongdør med karmer av tre, og to-lags glass. Peisovn i stue. Øvrig oppvarming med elektrisitet.  Naturlig ventilasjon.

Boder
To store kjellerboder. En bod på loftet, pluss mulighet for lagring på fellesareal. Fellesbod for sykler el. i kjeller.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Våtrom
Baderom fra ukjent eksakt årstall. Gulvflate belagt med gulvbelegg. Baderomsbelegg på vegger. Takplater i himling. Vegghengt servantinnredning. Ovenpåliggende servant med armatur. Speil med lys og  stikkontakt over servant. Badekar med vegghengt bade-/dusjarmatur. Vannrør av kobber. Synlige avløpsrør av plast.

Kjøkken
Åpen kjøkkenløsning. Ikea kjøkkeninnredning. Innredning med glatte fronter. Benkeplate av laminat. Nedfelt oppvaskkum med ett-greps kjøkkenarmatur. Benkeskapsbelysning og stikkontakter over  kjøkkenbenk. Integrert stekeovn, platetopp og oppvaskmaskin. Frittstående kjøleskap med fryser. Fritthengende ventilator. Vannrør av kobber. Automatisk vannstopper med fuktsensor. Synlige avløpsrør av  plast. Gulvflater belagt med parkett. Vegg- og himlingsflater i veggplater og takplater. Plate montert mellom kjøkkenbenk og overskap bak oppvaskkum og platetopp

Toalettrom (Ikke våtrom)
Gulvflater belagt med laminat. Plater på veggflater. Panelbord i himling. Gulvstående toalett. Vannrør av kobber. Naturlig avtrekksventil i himling.

Øvrige rom
Gulvflater belagt med parkett. Vegg- og himlingsflater i malte flater, veggplater og takplater. Profilerte innerdører. Naturlig ventilasjon via ventiler. Peisovn i stue. Øvrig oppvarming med elektrisitet.

Tekniske anlegg, VVS anlegg (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom)
Vannrør av kobber. Hovedstoppekran er plassert kjeller. Synlige avløpsrør i plast. Stakeluke er ikke lokalisert, og derfor heller ikke undersøkt. Det er ikke kjent om stakeluke er etablert. Automatisk vannstopper  med fuktsensor på kjøkken. Varmtvannsbereder på 200L (fra 2023) plassert i kjeller.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest på eiendommen, men brukstillatelse datert 22.11.1949 vedrørende 2 etasjes 4-mannsbolig.
Etter at bygningsmassen ble oppført har det blitt innført nye bestemmelser i plan- og bygningsloven. Ferdigattest utstedes ikke for bygg/endringer/tiltak som ble omsøkt før 01.01.1998. Det vil dermed ikke være mulig å be om ferdigattest for slike tiltak. Dette betyr ikke at tiltak blir lovlige, men at saken ikke lenger kan avsluttes med ferdigattest.

Det foreligger ferdigattest datert 07.09.2021 som omhandler ny garasjebygning.
Det foreligger godkjent søknad om byggetillatelse for fasadendring datert 18.05.1994.

Boligens planløsning er sammenlignet med mottatte byggetegninger datert 25.09.1945. Følgende avvik er observert:
- Det som i de orginale tegningene er betegnet som wc og k er slått sammen for å lage et større wc.
- Stuen er gjort større ved å ta areal fra hovedsoverom.
- Vegg mellom stue og kjøkken er fjernet for å åpne opp kjøkkenet.
- Stuen er gjort større ved å ta areal fra deler av soverom ved kjøkken og kjøkkenet.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.

Det er foretatt en forenklet vurdering av det elektriske anlegget. Vurderingen omfatter ikke funksjonstesting, eller kontroll av skjult anlegg. Det legges vekt på at den bygningssakyndige ikke er elfagmann.  Vurderingen er derfor begrenset til visuelle vurderinger og eiers informasjon. På generelt grunnlag anbefales det alltid å gjennomføre en utvidet el-kontroll.

Sikringsskap med automatsikringer plassert i gang utenfor leilighet.
Leiligheten har delvis skjult og delvis åpent elektrisk anlegg.

Følgende spørsmål er stilt til eier/selger:
Foreligger det eltilsynsrapport fra de siste fem år: Ja, men rapport foreligger ikke
Når ble det elektriske anlegget installert, eller siste gang totalt rehabilitert: Ukjent
Forekommer det at sikringer løses ut: En sjelden gang på kurs mot veranda
Har det vært brann, branntilløp eller varmgang i anlegget: Nei
Finnes det kursfortegnelse, og er antallet sikringer i samsvar med denne: Ja
Har det vært utført egeninnsats eller ufaglært arbeid på det elektriske anlegget: Nei
Fungerer hvitevarer som følger boligen som tiltenkt: Ja, men ene bryteren på ventilatoren er knekt

Forenklet vurdering:
Er det synlige tegn til merker på kontakt (plugg) til varmtvannsbereder: Ikke undersøkt
Er det synlige tegn på varmeskader (termiske skader): Nei
Er det synlige tegn på utette kabelinnføringer i inntak og/eller sikringsskap: Nei

For elektriske anlegg utført etter 1999-01-01:
Det er fremlagt samsvarserklæring, datert 17.10.2016, arbeidene gjelder: Framlegg/mont av kurs/stikk utvendig.
Det er fremlagt samsvarserklæring, datert 28.09.2017, arbeidene gjelder: Inst. ny kurs for stekeovn. Mont. belysning i leilighet. All belysning levert av kunde.
Det er fremlagt samsvarserklæring, datert 20.12.2023, arbeidene gjelder: Tilkobling VVB.
Det er fremlagt samsvarserklæring, datert 14.06.2017, arbeidene gjelder: Omlegging av kabling i leilighet. Kabler er lagt bak listverk. Kabler er nå lagt over listverk. Jordet stikkontakter er byttet til ujordet  stikkontakter på stue. Var ikke med jording i tilførsel.
Det er fremlagt samsvarserklæring, datert 15.08.2024, arbeidene gjelder: Ny stikk for taklampe over vindu ved spisebord. Montere taklampe over spisebord. Montere dimmer til stikk over vindu ved spisebord.

Oppvarming
Elektrisk og vedfyring.
Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter G

Eiendomsskatt
Eiendomsskatt betales gjennom felleskostander.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 4 965,- pr.mnd.
Renter, avdrag, drift og elektroniske fellesavtaler.

Herav:
Felleskostnad renter: 1 084,-
Felleskostnad avdrag: 212,-
Felleskostnad driftsdel: 3 123,-
Tillegg elektroniske fellesavtaler: 546,-

Neste endring: 01.01.2025
Tot. utg. i kr. pr. mnd. : 5 361,-
Herav:
Felleskostnad renter: 1 179,-
Felleskostnad avdrag: 236,-
Felleskostnad driftsdel: 3 359,-
Tillegg elektroniske fellesavtaler: 587,-

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenummer: 90517340765, Handelsbanken
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 06.12.2024: 5.79% pa.
Antall terminer til innfrielse: 58
Saldo per 06.12.2024: 27 964 811
Andel av saldo: 197 767
Første termin/første avdrag: 30.12.2023 ( siste termin 30.06.2053 )
Flytende rente

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Driftsinntektene i 2023 utgjorde kr 8 082 088,-. I samme år var driftskostnadene kr 11 790 148.-.
Dette resulterte i et underskudd på kr 4 698 575,-.
Årets største kostnad var Periodisk vedlikehold. Dette ble finansiert ved overføring fra annen egenkapital.

Forsikring med polisenummer
IF skadeforsikring Nuf Polisenummer: SP0005377636

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 915 253,- Som sekundærbolig Kr. 3 661 010,-

Borettslag
Borettslag: Strindheim hageby borettslag, Orgnr: 948924404

Vi gjør oppmerksom på følgende saker fra ordinær generalsamling, ved spørsmål konferer megler.
- Vedtektsendring med krav om søknad for større endringer i boligene.

- Gjennom uformell kontakt med andre beboere i Strindheim Hageby og styreleder, er megler informert om at det ble vedtatt, ved siste generalforsamling i 2024, at en vedlikeholdsplan som omfatter skiftigng av eldre verandadører og stuevindu, samt å utnytte tilhørende stilas til å måle husene i hagebyen. Denne type vedlikehold må generellt kunne ansees som forventet vedlikeholdsarbeid. Detaljer er ikke fastsatt, og vedlikeholdsarbeidet antas å gjennomføres gradvis gjennom en 3-5 års plan. Når megler etterspurte info om dette fra TOBB (forretningsfører) kunne ikke TOBB bekrefte eller avkrefte slike planer før salgsoppgaven ble gjort offentlig.

Forretningsfører
TOBB

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Forkjøpsrett
Det foreligger forkjøpsrett for borettslagets/ boligaksjeselskapets medlemmer. Forhåndsavklaring er igangsatt. Ta kontakt med megler eller forretningsfører for ytterligere opplysninger om meldefristen.

Dyrehold
Det skal søkes borettslagets styre om å få holde husdyr. Unntatt er små fugler, marsvin, hamstere, gullfisk osv. Ta kontakt med styre for å få eget søknadsskjema (søknadsskjema vil også bli lagt ut på  Strindheim Hageby Borettslags hjemmesider).

Diverse
Utdrag fra selgers egenerklæringsskjema:

Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
- Ja, kun faglært. Nito takst. Tilstandsrapport våtromstest datert 25.04.2017.

 Kjenner du til om det er/har vært problemer med ildsted/skorstein/pipe, f. eks dårlig trekk, sprekker, pålegg etter tilsyn, fyringsforbud eller lignende?
- Nei. Nytt stålrør i pipa. Usikker på når det ble gjennomført.

Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
- Nei. Det er en plan på gang for utskifting av gamle dører og vinduer på husene i hele borettslaget.

Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
- Ja, kun faglært. Aalmo elektro. 2019 brannforebyggende el kontroll. Det er også gjennomført el kontroll her i 2023.

Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om lavspenningsanlegg)?
- Ja. 

Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
- Ja. Det var el sjekk her i fjor.

Kjenner du til om det foreligger skaderapporter, tidligere tilstandsvurderinger/rapporter eller målinger?
- Ja. Tilstandsrapport våtromstest datert 25.04.2017. Gjennomført av Nito takst 

Kjenner du til andre forhold av betydning som kan være relevant for kjøper å vite om (f.eks. tinglyste forhold, private avtaler, nabovarsel, rasfare)?
- Nei. Det er planlagt med bytte av gamle veranda dører og vinduer i en fem års periode i regi av styret i borettslaget.

Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt felles gjeld?
- Ja. Mulig økte felleskostnader pga utskifting av vinduer og dører.

TILLEGGSKOMMENTAR
Det er noe fukt innslag ved verandadør. dette er meldt inn til styret. Det er ingen våtrom i overetasjen så dette kommer fra utsiden. Det har ikke blitt større eller forandret seg på 2 år. Som tidligere nevnt så er det  en plan på utskifting av gamle dører og vinduer i borettslaget.

Se for øvrig vedlagte egenerklæringsskjema.

Kun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.

Styret opplyser om følgende:
- Drenering rundt murene, ca 2006 - 2007.
- Nye stålrør i pipene, ca 2009 - 2010.
- Nye bunnledning vedr avløp, ca 2015 - 2018.
- Rørfornying av avløpsrør i husene, 2022 - 2023.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Utleie
Iht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via privat vei med felles vedlikeholdsansvar.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.
Borettslaget er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er etter reguleringsplan r0206, regulert til boliger.
Eiendommen er etter reguleringsplan r20210022, regulert til boligbebyggelse, fortau og kollektivholdeplass.
Eiendommen er i kommuneplanens arealdel avsatt til boligbebyggelse - nåværende, bevaring kulturmiljø, gangvei - nåværende, og grønnstruktur - fremtidig.

Vi gjør oppmerksom på følgende reguleringer under arbeid:
Saksnr./PlanID: r20180055, Planprogram. Leangenområdet med Tungavegen 1, Leangen idrettsområde og deler av Travbanevegen og Gildheimsvegen
Hensikt: Hensikten med planen er å videreutvikle Leangen idrettspark med nye idrettsbygg, utvendige idrettsflater, arealer for egenorganisert aktivitet og opphold, samt bedre tilgjengeligheten for gående, syklende og kollektivreisende. Det legges til rette både for idrett på toppnivå og for breddeidrett både regionalt og lokalt.

Saksnr./PlanID: r20240028, Kong Øysteins veg 4, Bromstadekra 2 og 4 og Bromstadvegen 23 og 25
Hensikt: Hensikten med planarbeidet er å legge til rette for et nytt kvartal på Bromstad, bestående av boligbebyggelse, forretning/tjenesteyting og parkering i kjeller og delvis i første etasje. Utadrettet næringsvirksomhet foreslås på bakkeplan mot Kong Øystein veg. Det vil også etableres fellesareal tilhørende boligene.
Det planlegges for 180-200 boliger og 2150 m2 BRA næring. Tomta er på ca. 8,7 daa.

Kopi av situasjonskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 790 000,- (Prisantydning)
kr 197 767,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 987 767,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 545,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 545,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 271,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 997 038,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 006 988,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Provisjon 1,5% (mimimun kr. 50 000) (Kr. 57 570)

Visningshonorar (Kr.2 990)

Foto (Kr.4 500)

Markedspakke 2 (Kr.20 000)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
133-24-0278

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

EIE vekst
EIE AS, og i noen tilfeller eiendomsmeglerforetak som er tilknyttet kjeden EIE eiendomsmegling, har eierinteresser i selskaper som leverer produkter og tjenester som våre kunder tilbys i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Les mer om dette på https://eie.no/eiendom/eie-investerer

Avdeling
Nidaros- Eiendomsmegling Sentrum AS
EIE Trondheim sentrum
Org. nr: 831699132
Nedre Bakklandet 58 C
7014 Trondheim
Tlf:

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler / Salgsleder Alexander Reitan

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Camilla Colletts veg 7
For mer om objektet
Camilla Colletts veg 7

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: