Bilde 1 av Søbstadvegen 33CBilde 2 av Søbstadvegen 33C
Digital salgsoppgave
Søbstadvegen 33C

7088 Heimdal • Trondheim kommune

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 3 790 000

Omkostninger: kr 105 200Totalpris: kr 3 895 200
Lekker & moderne 3-roms toppleil. fra 2019 med p-plass. Usjenert beliggenhet vendt inn mot tunet med gode solforhold.
Se bladbar salgsoppgaveLast ned salgsoppgaveVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
50
Antall soverom
2 soverom
Etasje
4
Internt bruksareal (BRA-i)
62 m²
Bruksareal (BRA)
62 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
12 m²
Fellesutgifter
kr 3 145 / Mnd
Kommunale avgifter
kr 809 / Mnd
Prisantydning
kr 3 790 000
Omkostninger
kr 105 200
Totalpris
kr 3 895 200
Byggeår
2019
Tomt
Eiet tomt m²
Oppdragsnummer
97240048
card-default

Yasin Unal

Eiendomsmegler MNEF / Partner
Les om Yasin
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 3 790 000,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 3 790 000,-)kr 94 750,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
  
Totalpris kr 3 895 200
Eiendom
Søbstadvegen 33C, 7088 Heimdal, Etasje: 4

Matrikkel
Gnr. 315 Bnr. 4 Snr. 50 i Trondheim kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 62 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 62 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal):

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 12 kvm

Areal
Primærrom: 58 kvm, Bruksareal: 62 kvm, BRA-i: 62 kvm , TBA: 12 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
2019

Tomt
Eiet tomt av sameiet. 

Prisantydning
3 790 000

Tilstandsrapport
Utdrag fra Tilstandsrapporten fra takstmann:

Følgende punkt er gitt TG2 av takstmann.

Overflater innvendig.
Det er påvist knirk i gulv på stue ved modulskjøt og i overgang mellom flis i gang og parkett på soverom. Det er innen reklamasjonsfristen reklamert på forholdet ovenfor utbygger/ utførende. Utbygger har akseptert reklamert forhold og reparasjon vil bli utført. Det er påvist stedvis små bruksmerker/skader på parkett. Skadene anses for å være innenfor normal slitasjegrad.
Konsekvens/tiltak
• Tiltak: Det er ikke behov for umiddelbare utbedringstiltak, men knirk må utbedres for å lukke avviket. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Se også Tilstandsrapporten vedlagt salgsoppgave. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med denne.

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 0,- pr. 03.04.24
Andel fellesformue kr. 0,- pr. 03.04.24

Totalpris inkl. omkostninger
kr 3 790 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 94 750,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 3 790 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 95 950,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 885 950,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 895 200,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 3 145,- pr. mnd.

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i utgiften. Det er dog normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Kommunale avgifter
Kr. 9 700 pr. år Innbetalt kr. 2425,- Termin nr. 1 i 2024 (gjelder for januar, februar og mars).

Eier
Steffen Elshaug

Parkering
Det følger med parkeringsplass i parkeringskjeller.

Beliggenhet
Velkommen til Heimdal, et område som harmonerer perfekt mellom naturskjønn idyll og urbane bekvemmeligheter. Denne elegante leiligheten ligger optimalt til for den kvalitetsbevisste kjøper.

Med naturskjønne turområder og frodige parker rett utenfor døren, inviteres du til å nyte friluftsliv og rekreasjon året rundt. Her kan du utforske vakre turstier som slynger seg gjennom skog og mark, perfekt for både avkobling og aktivitet.

For daglige ærend og shopping er du omgitt av et variert utvalg av butikker, dagligvareforretninger og servicetilbud. Heimdal sentrum tilbyr et hyggelig miljø med kaféer, spisesteder og alt du trenger for en komfortabel hverdag.

Barnefamilier vil sette pris på nærheten til flere anerkjente skoler og barnehager, som gir en praktisk og trygg hverdag. Idrettshaller og treningssentre i området gir et bredt spekter av aktivitetsmuligheter, enten du foretrekker fotball, håndball eller styrketrening.

Offentlig transport er lett tilgjengelig med flere busstopp i umiddelbar nærhet, som sikrer enkel pendling til hele Trondheim. Du kan nyte det pulserende bylivet med alle dets fasiliteter, samtidig som du trekker deg tilbake til rolige og fredelige omgivelser når dagen er omme.

Dette er en enestående mulighet til å sikre deg en bolig med en førsteklasses beliggenhet på Heimdal. Opplev selv alt dette fantastiske området har å tilby - ditt nye hjem venter på deg.

Tomt
Eiet tomt, kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Leilighet i 4 etasje, Internt bruksareal: 62 m2.
- Gang/vindfang 6,3 m2
- stue/kjøkken 23,7 m2
- bad 4,8 m2,
- soverom 1 10,8 m2
- soverom 2 7,6 m2
- bod 4,10 m2
Åpent areal: Balkong med utførelse i betong med terrassedekke i impregnerte trematerialer og rekkverk stål og impregnert treverk. 12,2m2. Leiligheten disponerer en bod i fellesareal.

Byggemåte
Bygningen er en boligblokk oppført i 2019 over 5 etasjer. 4 Etasjer for boligformål og underetasje med bodareal. Hovedkonstruksjonen og etasjeskillere er oppført i betong. Yttervegger er oppført i isolert bindingsverk, og utvendige fasader er kledd medfasaderplater og overflatebehandlet trekledning. Flatt tak tekket med takmembran. Vinduer med 3-lags isolerglass med malte trekarmer. Trekarmene er belagt med lakkerte aluminiumsbeslag. Det er heis og sprinkelanlegg i bygget.

Boder
Leiligheten disponerer en bod i fellesareal.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Gang/ Vindfang 6,3 m2:
Parkett på gulv, malte veggflater og malte flater i himling. Innfelte downlights som takbelysning.

Stue /kjøkken 23,7 m2: Parkett på gulv, malte veggflater og malte flater i himling. Stikkontakter for takbelysning. Innredning: Kjøkkeninnredning med over og underskap, plane malte fronter, malte skrog og laminert benkeplate. Integrerte hvitevarer som stekeovn, induksjonstopp, kjøl/ fryseskap og ventilator.

Bad, 4,8 m2: Flis på gulv, flis på vegger, malte plater i himling med innfelte downlights som takbelysning. Innredning: Innfellbare dusjdører, dusjbatteri og dusjgarnityr montert på vegg, vegghengt WC, kran og avløp for vaskemaskin. Baderomsinnredning: nedfelt servant med underskap og speilskap.

Soverom 1 10,8 m2 Parkett på gulv, malte veggflater og malte flater i himling. Taklampesom takbelysning.

Soverom 2 7,6 m2 Parkett på gulv, malte veggflater og malte flater i himling. Taklampe som takbelysning.

Bod 4,1 m2 Parkett på gulv, malte veggflater og malte flater i himling. Taklampe som takbelysning. Sikringsskap, hovedenhet for balansert ventilasjonsanlegg og inspeksjonsluker for røropplegg er plassert i rommet.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest datert 12.06.2020 som omhandler riving av eksisterende bebyggelse, oppføring av 3 boligblokker og opparbeidelse av utomhusarealer.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget. Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål og undersøkelser som forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel) § 2-18 inneholder. Dette kan ikke sammenlignes med en kontroll utført av offentlig myndighet (Det lokale eltilsyn) eller registrert elektrovirksomhet, og en bygningssakkyndig har verken kompetanse eller lov til å foreta en slik kontroll. Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen som forskriften inneholder. El-anlegget kan ha feil og mangler som en slik forenklet undersøkelse ikke vil avdekke. Vær derfor oppmerksom på denne risikoen, og søk videre veiledning eller få en fullstendig kontroll utført av registrert elektrovirksomhet.

1. Foreligger det eltilsynsrapport de siste 5 år, og det er ikke foretatt
arbeid på anlegget etter denne, utenom retting av eventuelle avvik i
eltilsynsrapport (dvs en el-tilsynsrapport uten avvik)? Nei

2. Når ble det elektriske anlegget installert eller sist gang totalt
rehabilitert (årstall)? Med totalt rehabilitert menes fullstendig
utskiftet anlegg fra inntakssikring og videre.
2019 Spørsmål til eier

3. Er alle elektriske arbeider/anlegg i boligen utført av en registrert elektroinstallasjonsvirksomhet? Ja

4. Er det elektriske anlegget utført eller er det foretatt tilleggsarbeider på det elektriske anlegget etter 1.1.1999? Ja
Eksisterer det samsvarserklæring? Ja

5. Foreligger det kontrollrapport fra offentlig myndighet - Det Lokale Eltilsyn (DLE) eller eventuelt andre tilsvarende kontrollinstanser med avvik som ikke er utbedret eller kontrollen er over 5 år? Nei

6. Forekommer det ofte at sikringene løses ut? Nei

7. Har det vært brann, branntilløp eller varmgang (for eksempel termiske skader på deksler, kontaktpunkter eller lignende) i boligens elektriske anlegg? Nei

8. Er det tegn til at det har vært termiske skader (tegn på varmgang) på kabler, brytere, downlights, stikkontakter og elektrisk utstyr? Sjekk samtidig tilstanden på elektrisk tilkobling av varmtvannsbereder, jamfør eget punkt under varmtvannstank Nei
Generelt om anlegget

9. Er der synlig defekter på kabler eller er disse ikke tilstrekkelig festet? Nei

10. Er det tegn på at kabelinnføringer og hull i inntak og sikringsskap
ikke er tette, så langt dette er mulig å sjekke uten å fjerne
kapslinger? Nei

Inntak og sikringsskap
11. Finnes det kursfortegnelse, og er den i samsvar med antall sikringer? Ja

12. Foreta en helhetsvurdering av det elektriske anlegget, dets alder,
allmenne tilstand og fare for liv og helse. Bør det elektriske anlegget
ha en utvidet el-kontroll? Nei

Oppvarming
Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
- Elektrisk
- Fjernvarme

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter B

Kommunale avgifter
Kr. 9 700 pr. år Innbetalt kr. 2425,- Termin nr. 1 i 2024 (gjelder for januar, februar og mars).
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Eiendomsskatt beregnet til:4 732 kr
Det er eiendomsskatt på boliger/fritidsboliger/eiendommer i Trondheim kommune. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 3 145,- pr.mnd.
Drift, vedlikeholdsfond, måling og avregning, elektroniske fellesavtaler, parkering og fjernvarme a-konto.

Herav:
Felleskostnad driftsdel: 1 561,-
Fastbeløp måling og avregning: 139,-
Tillegg elektroniske fellesavtaler: 360,-
Parkering: 150,-
Fjernvarme A konto: 795,-

Spesifikasjon av fellesgjeld
Sameiet har ingen fellesgjeld.

Årsregnskap
Driftsinntekter i 2023 var tilsammen 1 318 970,-
Driftskostnader i 2023 var tilsammen 1 209 282,-
Årsresultatet i 2023 gikk med overskudd på tilsammen 130 325,-

Forsikring med polisenummer
Tryg forsikring Polisenummer: 8552778

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 807 485,- Som sekundærbolig Kr. 3 068 443,-

Sameie
Sameie: Sameiet Bringebærhagen Heimdal, Orgnr: 924022981

Forretningsfører
TOBB

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Dyrehold
Dersom det ikke er til ulempe for de andre beboere er dyrehold tillatt.

Diverse
Utdrag fra selgers Egenerklæringsskjema:

 Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
- Ja, kun faglært. Techem Norge AS. Installasjon av vann og energimåler for automatisk avlesning, utført 21.09.23.

Kjenner du til om det er/har vært problemer med drenering, fuktinnsig, øvrig fukt eller fuktmerker i underetasje/kjeller?
- Har vært tegn til fukt i fellesareal kjeller, håndtert fortløpende av styret i sameiet mot utbygger.

Kjenner du til om det er/har vært skjevheter/setningsskader, f. eks. riss/sprekker i mur, skjeve gulv eller lignende?
- En utstående sak mot utbygger meldt inn 12.03.24 via Apex som gjelder knirk i parkett modulskjøt stue. Må ses i sammenheng med tidligere reklamasjon årsskifte 2021/2022 hvor utbygger utbedret svikt i  parkett ved nevnt modulskjøt stue. Ønsker også å opplyse om bruksmerker på parkett.

Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
- Kontroll av brann- og elanlegg i sameiets fellesareal 22.11.23, Totaltek. Kontroll og vedlikehold av sprinkleranlegg utført 12.12.23, GK NORGE AS.

Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt fellesgjeld?
- Vil komme ny vurdering om behov for maling av blokkene i 2024/2025 iht. presentasjon fra beboermøte 03.05.23.

Se også Egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgave. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med denne.

Kun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

De andre seksjonseierne har panterett i seksjonen for krav mot seksjonseieren som følger av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for hver bruksenhet svarer til 2 x folketrygdens grunnbeløp, jfr. lov om eierseksjoner § 31.

2019/1214827-1/200 SEKSJONERING TINGLYST
15.10.2019 21:00
SNR: 50
FORMÅL: Bolig
TILLEGSDEL: Bygning
SAMEIEBRØK: 61/3387

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via offentlig vei.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt vannledningsnett og har privat septiktanktank.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til boligbebyggelse-blokkbebyggelse i reguleringsplan r20160006. Eiendommen er også regulert til energianelgg, renovasjonsanelgg, turveg, kjæreveg, fortau, kollektivholdeplass og annen vegggrunn - grøntareal.

Eiendommen er i kommuneplanens arealdel avsatt til boligbebyggelse - nåværende.

Det er igangsatt planleggingsarbeid på et område som kan berøre eiendommen:
Plan ID: 5001 r20230028 Bjørndalen.
Planen gjelder sykkelvei med fortau langs Bjørndalen. Hensikten med planarbeidet er å binde de folkerike bydelene Saupstad/Kolstad/Flatåsen vest for Bjørndalen og Tiller/Rosten øst for Bjørndalen tettere sammen med en gang- og sykkelbro. Planen er nå gjennomført, og ferdig bro med gang- og sykkel veg står ferdig.

Kopi av situasjonskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 790 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 94 750,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 3 790 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 95 950,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 885 950,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 895 200,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Det er ikke tegnet boligselgerforsikring ifbm. salget. Det er likevel utarbeidet en egenerklæring som interessenter bør gjøre seg kjent med før budgivning. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Provisjon (forutsatt salgssum: 4 000 000,-) (Kr.37 000)

Tilrettelegging (Kr.10 000)

Visningshonorar (Kr.1 990)

Markedspakke 2 (Kr.18 400)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
97-24-0048

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Nidaros-Eiendomsmegling AS
EIE Heimdal
Org. nr: 930815551
Heimdalsvegen 4
7080 Heimdal
Tlf: 73 20 02 10

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner Yasin Unal

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Søbstadvegen 33C
For mer om objektet
Søbstadvegen 33C

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: