EiendomColletts gate 53, 0456 Oslo, Etasje: 2
MatrikkelGnr. 219 Bnr. 17 Snr. 4 i Oslo kommune
BoligtypeLeilighet
EierformEierseksjon
ArealerTotalt BRA 66 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 49 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal): 17 kvm
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal):
ArealPrimærrom: 49 kvm, Bruksareal: 66 kvm, BRA-i: 49 kvm , BRA-e: 17 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle
betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos
bygningsmyndighetene.
Antall soverom1
Byggeår1929
TomtFellestomt 6826 kvm
Prisantydning4 990 000
TilstandsrapportTakstmann: Johannes Barbantonis
Takstdato: 20.11.24
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesgjeld: kr. 142 239,- pr. 28.11.24 17:02
Andel fellesformue kr. 0,- pr. 28.11.24 17:02
Totalpris inkl. omkostningerkr 4 990 000,- (Prisantydning)
kr 142 239,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 132 239,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 128 300,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 5 132 239,-))
--------------------------------------------------------
kr 129 500,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 261 739,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 5 271 689,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
FelleskostnadKr. 3 682,- pr. mnd.
Felleskostnad inkludererBetjening av andel fellesgjeld, trappevask, vaktmestertjenester, felles byggforsikring, festeavgift, drift og
vedlikehold, strøm til fellesarealer, forretningsførsel, revisjonskostnader og styrehonorar.
Felleskostnadene fordeles på følgende måte:
Renter og avdrag: Kr. 540,-
Renter og avdrag: Kr. 553,-
Felleskostnader: Kr. 2 589,-
Felleskostnadene øker med 11,2% fra januar 2025. De vil da bli kr. 4094,- per mnd.
EierTim André Stunner Sæterøy
BeskrivelseVi har gleden av å presentere en lys og lekker, gjennomgående 2(3)-roms selveierleilighet med svært
populær beliggenhet, rett ved parken på St. Hanshaugen. Leiligheten holder en god standard, og består
av en lys stue med peisovn, separat og moderne kjøkken, stort soverom, baderom, separat WC og en
innbydende entré. Mulighet for å etablere et ekstra soverom ved å flytte kjøkkenet inn i stuen.
* Veldrevet sameie, 106 boliger
* God beliggenhet i byggets 2. etasje
* Store vindusflater (nye i 2024) med masse lysinnslipp
* Koselig peisovn, pipeløp ble rehabilitert i 2021-2023
* Fint, separat kjøkken fra 2011
* Pent baderom med opplegg for vaskemaskin
* Baderom og separat WC ble oppgradert i 2022 og 2024
* Nytt sikringsskap i 2023/2024
* Fellesvaskeri
* To svært romslige boder på til sammen 17 kvm
ParkeringDet er kommunal beboerparkering i området hvor man kan parkere døgnet rundt.
Priser for beboerparkering 2024:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5950 kroner
Elbil: 2000 kroner
Motorsykkel og moped: 2975 kroner
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner
Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon og priser for andre transportmidler se:
https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-privatpersoner/
BeliggenhetLeiligheten ligger i et sentralt og populært boligområde på St. Hanshaugen med parken som nær nabo.
Parken ble opparbeidet i 1850 og var den første parken Oslo Kommune tok ansvar for. I parken er det
turmuligheter, sommerservering, konsertscene, andedam, benker, fjordutsikt og mye mer. Stensparken
kan også friste på varme sommerdager. Beliggenheten er perfekt for deg som ønsker å bo sentralt og
samtidig vil ha kort vei til flotte grøntarealer.
Fra St. Hanshaugen er det gangavstand til hovedstadens mest attraktive handlegater som Bogstadveien
og Hegdehaugsveien, til Thereses gate på Bislett og Grünerløkka med sitt pulserende liv. Kort vei er det
også til St. Hanshaugen Senter med bl.a. Rema 1000, postkontor, Mester Grønn og Apotek1. Joker ligger
også i umiddelbar nærhet til leiligheten.
Det ligger flere sjarmerende nisjebutikker i området, blant annet Gutta på Haugen, fiskebutikken Gutta fra
Havet og den økologiske helsekostbutikken Røtter. Hyggelige kaféer og restauranter som Java,
Smalhans, Roleur, Schrøder, Pascal, Kaffebrenneriet og Kolonialen, samt Åpent Bakeri.
St. Hanshaugen har et stort utvalg av treningsfasiliteter i nærområdet; bla. SATS Bislett, Bislet bad, Bislett
stadion, FitnessXpress, mfl. Nærområdet byr også på fotballbane, lekeplass og tennisanlegg. Ellers kan
man benytte seg av parken på St. Hanshaugen, samt Stensparken og Idioten med sine fine tur- og
rekreasjonsmuligheter.
Det er ca. ti minutters gange til Grünerløkka med sitt pulserende liv, kaféer, butikker, utesteder og
hyggelige Birkelunden. Omtrent like langt er det til Vulkan, med Mathallen, BAR Vulkan, konsertscene og
restauranter.
Det er svært god offentlig kommunikasjon i området. Trikkestopp for trikk nr. 17 og 18 og busstopp for
buss nr. 21 og 37 ligger i kort gangavstand fra leiligheten. Disse tar deg enkelt og raskt til Oslo S, Solli
plass, Aker Brygge, Nydalen, Majorstua, Rikshospitalet, Blindern m.m. Med bil fra St. Hanshaugen tar det
ca. 5 min til Bogstadveien, 10 min til Oslo S, 10 min til Nydalen og 35 min til Oslo lufthavn. Offentlig
kommunikasjon i nærområdet: T-bane - Majorstuen, Trikk - Bislett, Buss - Waldemar Thranes gate.
OsloMet på Bislett ligger kun få minutters gange fra leiligheten. I gangavstand ligger Veterinærhøyskolen,
Tannlegehøyskolen og Ullevål sykehus. Videre er det gode kollektivmuligheter til Universitetet i sentrum,
Blindern og BI i Nydalen.
TomtFellestomt, 6826 kvm
Fellesareal med grøntområde og flere sittegrupper.
Ilaløkken Boligsameie betaler en årlig festeavgift på kr 125 476. Festeavgiften betales etterskuddsvis
med en halvpart henholdsvis 1. januar og 1. juli. Fester er à jour med betaling av festeavgiften per i dag.
Festeavgiften ble sist regulert den 1. november 2021. Neste regulering vil bli 1. november 2031.
Konsumprisindeksen vil bli lagt til grunn ved beregning av festeavgiften.
Ifølge lov om tomtefeste av 20. desember 1996 nr. 106 § 33, jf. § 7, er festekontrakten forlenget på
samme kontraktsvilkår fra 1. november 2021 og vil gjelde til fester eventuelt skulle velge å si opp festet
eller innløse festetomten, jf. tomtefesteloven § 36.
AdkomstSe vedlagt kartskisse i annonsen. Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Skole/barnehageDersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med
barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.
InneholderDet totale bruksarealet fordeler seg som følger:
BRA: 66m²
- BRA-i: 49 m²: (entré/gang, bad/vaskerom, WC-rom, soverom, kjøkken og stue)
- BRA-e: 17 m²: (loft- og kjellerbod)
ALH: Loftsbod (med skråtak -gulvareal på ca. 6 kvm) med BRA-e på ca. 3,7 kvm.
Det gjøres oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men
disponeres av denne leiligheten.
Vedlagte plantegninger er målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er
beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den
faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.
ByggemåteVedlikeholdshistorikk i boligen:
2004: Det opplyses i tidligere salgsoppgave at baderommet er fra 2004.
2011: Det opplyses i tidligere salgsoppgave at kjøkkenet ble renovert i 2011.
2022: En vegg på soverommet ble tapetsert og resten ble malt. Det ble installert plassbygd
skyvedørgarderobe. Toalettrom; montering av servant og klosett med rørføringer, nye fliser gulv/vegg,
sparkling/maling vegg/tak/taklister.
2024: Sikringsskapet ble oppgradert. Baderom; byttet downlights og avtrekksvifte i 2023/2024. I regi av
sameiet ble det gjennomført utskiftning av alle vinduer inkludert tilhørende vinduskarm, list m.m.
Forebyggende rehabilitering av rørstammer avløp/vanntilførsel felles for oppgangen i regi av sameiet,
utført 2023.
I perioden 2023-2024 ble det byttet sikringer/sikringsskap, lagt opp stikkontakt/bryter for lampe v/vindu i
gang, byttet downlights på baderom, byttet avtrekksvifte på baderom.
Vedlikeholdshistorikk i sameiet:
2023/2024:
- Støttemur: årsmøtet 23 bevilget penger til en teknisk utredning, for å få vite hvilke tiltak som er
nødvendige og innenfor hvilke tidsrammer. Samlet kostnad for både kort- og langsiktige tiltak er anslått til
ca. 3.7 mkr.
- Sikkerhet og parkering: Det er montert porter/bommer ved 53, 65, 77 og 79 og innført nytt
parkeringsregime med digitale P-tillatelser i samarbeide med P-service.
- Rehab rørstammer: oppstart på det som er omtalt som "etappe 1" av to etapper med rehabilitering av
rørstammer var i oktober 2023. Ferdigstillelse i desember 2023. Arbeidet ble utført av TT-Teknikk AS med
USBL som prosjektleder.
- Utskifting vinduer: etter omfattende forberedelser, herunder møter med Byantikvaren og PBE, ble
prosjektet for utskiftning av vinduer gjort klar for oppstart i 2023. Arbeidet ble påbegynt i januar 2024.
2022/2023:
- Reparasjon av piper iht. pålegg fra Brann- og redningsetaten: fullført i oktober.
- Rehabilitering av bunnledningene i hele sameiet: Prosjektet ble oppstartet i oktober og fullført som
forutsatt i januar 2023. Endelig prosjektkostnad 3.2 mkr finansiert ved felles låneopptak.
- Internkontroll og termofotografering av elektrisk anlegg: har styret sett seg nødt til å få gjennomført etter
strømbrudd i 2 seksjoner i C 65. Årsaken var varmgang pga overbelastning og manglende tilsyn/
vedlikehold. Kontroll er anbefalt min. hvert 5. år, men årsrapporter bekrefter ingen kontroll siden 2016.
Rapporten fra Bravida dokumenterer at el-anlegget fremstår som forventet etter alderen, men peker på 42
avvik som må utbedres. Etter tilbudsrunde ble MerElektro engasjert til å gjennomføre utbedringen i
mars-april. Sluttbefaring avholdt 20. april.
- Rens av takrenner: gjennomført i januar.
- Reparasjon av søppelbrønn: måtte gjøres ved juletid, da sekken var ødelagt som følge av brann i
brønnen. En kostbar påminnelse (13.000 kr) om behov for litt bedre bevissthet om hva man kaster i
søppelet.
2021/2022:
- Reparasjon av piper
- Gjennomgang, fotografering og selektiv undersøkelse av stige- og soilrør, samt avløpsrør under bakken
til offentlig avløpsanlegg
- Lukking av avvik påvist i pålegg fra BRE (piper, feieluker, etc.)
- Installasjon av gjerde bak nr. 53/55, for å hindre gjennomgangstrafikk på området
- Oppgradering av fellesvaskeri
Byggemeldte tegninger fraviker fra dagens plantegning:
- Det har blitt etablert et dusjbad i entré.
- Det har blitt etablert et toalettrom i entré.
For ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at
interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som
tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte
bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.
BoderBoligen disponerer en loftsbod på ca. 3,7 kvm (med skråtak -gulvareal er boden ca. 6 kvm) og en
kjellerbod på ca. 13 kvm.
StandardKjøkken:
Moderne Ikea-kjøkken som består av fronter i grå høyglans og benkeplate i laminat. Rikelig med skap- og
benkeplass. Hvitevarene består av induksjonstopp, stekeovn, oppvaskmaskin og kjøleskap med frys. Lys
og pene mosaikkfliser over benkeplate. Nedfelt oppvaskkum i rustfritt stål og avtrekk over kokesone.
Kjøkkenet var nytt i 2011.
Baderom:
Fint, flislagt baderom som består av servant over innredning, dusjhjørne og speil med lys. Opplegg for
vaskemaskin, downlights i himling, varme i gulv og elektrisk/mekanisk vifte. Baderommet ble rehabilitert i
2004. Downlights og avtrekksvifte ble byttet i 2023/2024.
Toalettrom:
Toalett/WC rom som består av gulvstående WC og servant. Downlights i himing. Det ble malt, satt inn ny
WC, ny vask med blandingsbatteri og nye fliser på gulv og halvvegg i 2022.
Innvendige gulv:
Bambus industriparkett, flislagt gulv i toalettrom og flislagt gulv med varme i baderom.
Innvendige vegger:
Malte flater og flislagt vegger i baderom.
Innvendige himlinger:
Malte flater. Downlights i himling i baderom og toalettrom.
Ferdigattest / midlertidig brukstillatelseBoligen er registrert på Byantikvarens Gule liste som kommunalt listeført.
Elektrisk anleggDet gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget.
OppvarmingElektrisk oppvarming via panelovner. Varmekabler i baderomsgulv. Varmtvannsbereder plassert under
tak, i eget skap på kjøkkenet. Vedovn i stue.
EnergimerkingEnergiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Oransje - Energikarakter G
Kommunale avgifterDet gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og
eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.
EiendomsskattDet er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for
bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon
se:
https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på
faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg
i mellom.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 3 682,-
pr.mnd.
Betjening av andel fellesgjeld, trappevask, vaktmestertjenester, felles byggforsikring, festeavgift, drift og vedlikehold, strøm til fellesarealer, forretningsførsel, revisjonskostnader og styrehonorar.
Spesifikasjon av fellesgjeldSpesifikasjon av lån:
Lånenummer: 94927047866, Handelsbanken
Annuitetslån, 12 terminer per år.
Rentesats per 28.11.2024: 7.15% pa.
Antall terminer til innfrielse: 278
Saldo per 28.11.2024: 8 738 329
Andel av saldo: Kr. 73 143,-
Første termin/første avdrag: 30.01.2023 (siste termin 30.12.2047)
Lånenummer: 16368025465, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 28.11.2024: 7.15% pa.
Antall terminer til innfrielse: 77
Saldo per 28.11.2024: 8 254 964
Andel av saldo: Kr. 69 097,-
Første termin/første avdrag: 30.03.2024 (siste termin 30.12.2043)
Ajourf. Andel f.gj. (lån): Kr. 142 239,-
Gjeld siste årsoppg.: Kr. 84 652,-
Klient ajourf. lån: Kr. 16 981 785,86,-
Klient gj. s. årsoppg.: Kr. 10 113 387,-
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
Forsikring med polisenummerIf Skadeforsikring NUF
Polisenummer: SP1016698
FormuesverdiFormuesverdi for inntektsåret 2022:
Som primærbolig Kr. 1 326 877,-
Som sekundærbolig Kr. 5 042 134,-
SameieSameie: NYE ILALØKKEN SAMEIE, Orgnr: 983104975
Forretningsførselen er utført av Oslo og Omegn Boligforvaltning AS (OBF) i henhold til kontrakt.
Regnskapsførselen utføres av OBF Regnskapsbyrå AS.
Generelle opplysninger om Nye Ilaløkken Sameie:
Nye Ilaløkken Sameie er er registrert i Enhetsregisteret og /eller Foretaksregisteret med
organisasjonsnummer 983104975. Bygningene har adresse Collettsgate 53, 55, 57, 59, 61, 63, 65, 67,
69, 71, 73, 75, 77, 79 i Oslo kommune og har 106 boligseksjoner (leiligheter) fordelt på 14 oppganger.
Antall enheter som ikke er bolig (næringslokale): Ingen
Nye Ilaløkken Sameie har siden høsten 2021 avtale om vaktmestertjenester med Oslo & Viken
Eiendomsdrift AS.
Nye Ilaløkken Sameie har avtale med renholdstjeneste for trappeoppgangene. Renholdet skjer tirsdag,
annenhver uke i sommerhalvåret, og hver tirsdag i vinterhalvåret.
Nye Ilaløkken Sameie har avtale med Telia for leveranse av bredbånd og/eller kabel-TV.
Eiendommen til Nye Ilaløkken Sameie er forsikret i If Skadeforsikring NUF og har polisenummer
SP1016698.
ForretningsførerOBF
StyregodkjenningDet er ikke krav til styregodkjenning av ny eier(e), men styret skal ha skriftlig melding om ny(e) eier(e).
Tekniske installasjonerDet er lagt kobberrør med plastkappe.
Lokal stoppekran på WC og hovedstoppekran i underskap ved vasken på kjøkkenet.
Innvendige avløpsrør er av plast, felles avløpsrør i underskap ved vasken er fra byggeår. Eieren opplyser
at rørene til bygget ble fornyet ved å trekke strømpe på innsiden av rørene i november 2023.
Det er naturlig ventilasjon via luftespalter på vinduene. Mekanisk avtrekk på baderom.
Kullfilter på kjøkkenet, naturlig ventilering i WC-rom.
Elektrisk anlegg med automatsikringer.
Det er montert brannvarslingsutstyr og nytt brannslukkingsapparat.
DyreholdEn bruker av seksjon kan holde dyr dersom dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av
eiendommen. Det skal søkes styret om dyrehold.
DiverseKun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.
RadonmålingFra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutterKommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
1953/310248-124/105 Festekontrakt - vilkår
31.12.1953
festetid: 70 år
ÅRLIG AVGIFT NOK 2,089
BESTEMMELSER OM FORKJØPSRETT
PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1953/310248-227/105 ** Diverse påtegning
31.12.1953
Vilkår i festekontrakt
Bestemmelse om regulering av leien
Bestemmelse om beplantning, snøbrøyting
Bestemmelse om gjerder
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger, rettighetshaver er Oslo kommune
Bortleie eller fremleie er ikke tillatt uten samtykke fra Oslo kommune
Bestemmelse om forlengelse
Kan ikke overdras uten samtykke fra Oslo kommune
Uteglemt ekstrahert
Rettet etter tingl. §18
17.12.2020. Arkivref. 20/70083-1
1983/500956-3/105 Erklæring/avtale
24.01.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETTER 90% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/39 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501804-3/105 Pantsettelseserklæring
11.02.1983
BELØP: NOK 10.000
Panthaver:Sameiet
Lnr: 1115757
PRIORITET ETTER: 90%
AV LÅNETAKSTEN, TIL ENHVER TID
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501808-4/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETTER 90% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/7 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501812-3/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETTER 90% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/11 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501814-4/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETTER 90% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/23 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501817-2/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETTER 90% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/27 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501819-3/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETTER 90 % AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/43 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501825-3/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
PRIORITET ETTER: 90%
AV LÅNETAKSTEN, TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/55 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501828-3/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
PRIORITET ETTER: 90%
AV LÅNETAKSTEN, TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/59 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501833-4/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETETR 90% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/74 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501841-3/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETTER 90% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/91 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501847-3/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETTER 90% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/93 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
1983/501852-3/105 Erklæring/avtale
11.02.1983
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 10,000
MED PRIORITET ETTER 90% AV LÅNETAKST TIL ENHVER TID
Overført fra: 0301-219/17/0/106 F
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
2019/31376-1/200 Pantedokument
08.01.2019 21:00
BELØP: NOK 3.650.000
Panthaver:NORDEA BANK ABP FILIAL I NORGE
Org.nr: 920058817
Gjelder feste
2022/1256625-1/200 ** Endring ved fusjon
04.11.2022 21:00
Fra:NORDEA DIRECT BANK ASA
Org.nr: 990323429
Til:NORDEA BANK ABP FILIAL I NORGE
Org.nr: 920058817
1983/501804-2/105 Seksjonering
11.02.1983
opprettet seksjoner:
snr: 4
formål: Bolig
sameiebrøk: 127/512
EIENDOMMEN ER OPPDELT I 4 SEKSJONER
Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd
UtleieSeksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av
sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge,
pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie
i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til
mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene
på årsmøtet.
Vei/vann/kloakkEiendommen har adkomst via offentlig vei. Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private
stikkledninger.
ReguleringOmrådet er regulert til bolig-, industri, offentlig og næringsformål. Reguleringskart med bestemmelser
ligger vedlagt i salgsoppgaven. For ytterligere opplysninger om regulering, vennligst ta kontakt med
megler.
Lovisenberggata 15 med flere - Planforslag til politisk behandling - Tjenesteyting - Helse, pleie, omsorg
med mere
Saksnummer: 201711927 - Reguleringssak. Mottatt sak: 10.08.2017
Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg (SDL) foreslår å omregulere Lovisenberggt. 15 m.fl. fra
allmennyttigeformål, institusjon, sykehus, administrasjon, bolig og friområde til sykehus- og
omsorgsformål, undervisning og administrasjon, boliger og bevaring av kultur- og naturmiljø m.m.
Hensikten er åsikre funksjonelle utbyggingsvolumer for Lovisenberg iet lengre tidsperspektiv.
Planforslagets tørrelseog utnyttelse har utløst kravtil planprogram med konsekvensutredning.
Hovedtyngden av ny bebyggelse legges i nord med forbindelser til tilliggende gater og strøk. Plan- og
bygningsetaten kan ikke anbefale planforslaget, og fremmer alternativ 2 med reduserte høyder, større
grad av bevaring og lavere andel boliger.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201711927
Ullevålsveien fra Colletts gate til Ring 2 - Detaljregulering - Sykkeltrasé
Saksnummer: 202207037 - Reguleringssak. Mottatt sak: 03.11.2023
Bymiljøetaten foreslår å omregulere Ullevålsveien fra Colletts gate til Ring 2. Hensikten med
reguleringsplanen er å oppgradere sykkelfelt i deler av Ullevålsveien og Sognsveien til sykkelanlegg etter
Oslostandard for sykkeltilrettelegging. Samtidig skal hensynet til møteplasser, HC-parkering og
varelevering ivaretas. Plan- og bygningsetaten anbefaler planforslaget.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202207037
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 4 990 000,- (Prisantydning)
kr 142 239,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 132 239,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 128 300,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 5 132 239,-))
--------------------------------------------------------
kr 129 500,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 261 739,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 5 271 689,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
BoligselgerforsikringSelger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Foto (Kr.4 500)
cj - Innhenting av informasjon fra forretningsfører (Kr.4 119)
Markedspakke 1 (Kr.17 900)
Oppgjør (Kr.7 500)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)
Provisjon (Kr.50 000)
Tilstandsrapport og målsatt plantegning (Kr.10 000)
Visningshonorar kr. 3 500,- per visning (selger dekker kun de to første visningene, evt. flere er kostnadsfrie) (Kr.7 000)
Innhenting av offentlige opplysninger (Kr.2 313)
Tilrettelegging (Kr.14 900)
Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Innhenting av grunnbok (Kr.808)
Totalt kr. (Kr.125 925)
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer125-24-0637
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikringEIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper
bolig gjennom EIE.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a.
husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg
juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også
velge å kun tegne boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med
megler for ytterligere informasjon.
LovanvendelseGenerelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbrukerkjøp - definisjon:
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon:
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
EIE vekstEIE AS, og i noen tilfeller eiendomsmeglerforetak som er tilknyttet kjeden EIE eiendomsmegling, har
eierinteresser i selskaper som leverer produkter og tjenester som våre kunder tilbys i forbindelse med
eiendomstransaksjonen. Les mer om dette på https://eie.no/eiendom/eie-investerer
AvdelingHegdehaugen Eiendomsmegling AS
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Org. nr: 931569082
Hegdehaugsveien 24
0352 Oslo
Tlf:
Ansvarlig meglerEiendomsmegler / Partner Anders Andersen
SaksbehandlereAnders Andersen
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 98 83 74 52 / E-post: aa@eie.no
Oda Heiberg Løvik
Eiendomsmegler
Mob: 41 46 76 42
[/ E-post: ohl@eie.no