Bilde 1 av Kalbakkveien 21Bilde 2 av Kalbakkveien 21
Digital salgsoppgave
Kalbakkveien 21

0953 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Prisantydning

Objektet er solgt!

Beklager - boligen er solgt
icon

Unngå doble renteutgifter

Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Borettslag
Antall soverom
2 soverom
Etasje
8
Internt bruksareal (BRA-i)
74 m²
Bruksareal (BRA)
87 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
4 m²
Innglasset balkong (BRA-b)
9 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
87 m²
Fellesutgifter
kr 6 044 / Mnd
Prisantydning
kr 3 990 000
Omkostninger
kr 9 450
Fellesgjeld
kr 86 691
Totalpris
kr 4 086 141
Fellesformue
kr 55 432
Byggeår
1964
Tomt
Festet fellestomt m²
Oppdragsnummer
91240027
card-default

Halid Talic

Eiendomsmegler / Partner
Les om Halid
card-default

Line Strifeldt Johansson

Eiendomsmeglerfullmektig / Siviløkonom / Partner
Les om Line
Prisantydningkr 3 990 000,-
Fellesgjeldkr 86 691,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 500,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 8 250,-
  
Totalpris kr 4 086 141
Eiendom
Kalbakkveien 21, 0953 Oslo, Etasje: 8

Matrikkel
Andelsnr. 523 Orgnr. 955004310 i Oslo kommune

Boligtype
Andelsleilighet

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 87 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 74 kvm
- BRA-b (innglasset balkong): 9 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 4 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 87 kvm

Areal
Primærrom: 74 kvm, Bruksareal: 87 kvm, BRA-i: 74 kvm , BRA-e: 4 kvm , BRA-b: 9 kvm, TBA: 87 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
1964

Tomt
Festet fellestomt kvm
Tomten er fellesareal. Tomten er pent opparbeidet med busker, trær, grøntarealer, parkeringsplasser, sittegrupper og lekeplass for de minste.

Prisantydning
3 990 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Daniel P Martens
Takstdato: 15.02.2024

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 86 691,- pr. 01.02.2024
Andel fellesformue: kr. 55 432,- pr. 31.12.2023

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 3 990 000,- (Prisantydning)
kr 86 691,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 076 691,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
--------------------------------------------------------
kr 1 200,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 077 891,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 086 141,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 6 044,- pr. mnd.

Felleskostnader er ikke ytterligere spesifisert av forretningsfører. Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i utgiften. Det er dog normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Felleskostnad inkluderer
Varmtvann og fyring, TV og bredbånd, forretningsførsel, kommunale avgifter, festeavgift, felles bygningsforsikring, diverse honorarer, vaktmestertjenester, renhold, generell drift og vedlikehold m.m

Sikringsordning fellesgjeld
Borettslaget er ikke tilknyttet sikringsordning.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.

Eier
Emir Mujcinovic Alma Mujcinovic

Beskrivelse
Velkommen til Kalbakkveien 21 - presentert av eiendomsmegler Halid Talic v/ EIE eiendomsmegling

En stor og lekker 3-roms andelsleilighet med optimal planløsning. Leiligheten har en sentral og usjenert beliggenhet og fra boligen er det kort vei til barnehager, store flotte fellesarealer og ellers kort vei til dagligvarebutikker og offentlig kommunikasjon.

Leiligheten består av en romslig stue som gir gode møbleringsmuligheter, påkostet kjøkken med kjøkkenøy, stort flislagt bad, to romslige soverom og innbydende entré. Det medfølger tre boder (to innvendige og en i kjelleretasje)

Fra stuen er det utgang til romslig, vestvendt og innglasset balkong på 8 kvm. med flott utsyn over pent opparbeidete fellesområder.

Varmtvann, fyring, kabel-tv og bredbånd er inkl. i felleskostnadene, og det er mulighet for leie av parkeringsplass

Parkering
Parkeringsplass tildeles av styret etter søknad og ansiennitet. Det er generelt god parkeringsdekning i borettslagetet hvor borettslaget har både utvendige p-plasser og parkeringsplasser i felles garasjeanlegg. Ifølge styreleder er leie av garasjeplass p.t. kr. 400 pr. mnd. og utvendig parkeringsplass p.t. kr. 200 pr. mnd. P-plass følger ikke automatisk med leiligheten og dette kommer i tillegg til mnd. betalte felleskostnader. Hjemmelshaver må også betale inn ett innskudd som borettslaget fastsetter ved tildeling av p-plass.

Det er p.t.  5 ledige parkeringsplasser i borettslaget. Ledige p-plasser tildeles beboere fortløpende.

Gjesteparkering:
Borettslaget har flere gjesteparkeringsplasser som besøkende kan benytte seg av. Det er mulig for gjester å parkere bilen i opptill 3 dager ved registrering i applikasjon borettslaget benytter.

Ellers parkeringsmuligheter ved gateparkering regulert etter områdets gjeldende bestemmelser.

Beliggenhet
Boligen ligger idyllisk til i Øvre Grorud Borettslag på Kalbakken. Her bor man godt i rolige og barnevennlige omgivelser med kort vei til alt man måtte trenge.

Rett utenfor døren har du idylliske Nordtvet Gård med åpen dag hver søndag, Nordtvet bad med 25 meters svømmebasseng, Deichmanske bibliotek med regelmessige arragementer, samt flotte turstier. Den daglige handelen kan gjøres på Meny og Rema 1000 kun 550 meter unna og nærbutikken Asia Town ligger rett utenfor døren. I nærhet er også apotek, flere treningssentre, gartneri og mange spisesteder blant annet Haveli, Stop & Go Sushi, Bislett Kebab House og Flamenco Pizza.

Området er svært barnevennlig med kort vei til barnehager og skoler. I tillegg er det et rikt fritidstilbud til barn og unge, blant annet Kalbakken Fritidsklubb, Fyrhuset Musikkverksted og ridesenter. For hele familien kan det nevnes Steinbruddet kulturhus med kafé og Grorud samfunnshus med mange arrangementer.

Leiligheten ligger rett ved Kalbakken T-banestasjon som tar deg til Oslo sentrum på ca. 20 minutter.
Med 31-bussen tar det ca. 30 minutter.

Det er rikelig med turmuligheter i området med den nye turveien langs Alnaelva og Grorudparken med bade- og grillplasser. Videre fører turveien opp mot Lillomarka med lysløyper, stier og badevann.|

Bebyggelse
Området består hovedsaklig av etablert blokkbebyggelse

Tomt
Festet fellestomt, kvm

Tomten er felles og er festetomt. Tomten er festet med Norges Statsbaner som bortfester. Festetiden er 75 år fra 01.01.1960. Festekontrakt er tilgjengelig på eiendomens hjemmeside. Tomteleie er regulert sist 01.01.2021. Festeavgift betales gjennom mnd. betalte felleskostnader.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

TBA - 83 m²
- BRA-i 74 m²: Stue, kjøkken, bad, to soverom,
- BRA-e 4 m²: Bod i kjeller
- BRA-b 9 m²: Innglasset balkong

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport utført av bygningssakyndig Daniel P. Martens

Bygget er antatt fundamentert på faste masser. Grunnmur og frittbærende dekker utført i armert betong. Bærende ytter og innervegger utført med spekket tegl. Bad fra ca 2005. Utført i borettslagets regi. Tekniske forskrifter for perioden 1997-2010 var gjeldende da badet ble oppført. Hovedstoppekraner synlig bak luke i tak bad. Kjøkken fra 2017 med moderne fronter. Laminert benkeplate med integrert kjøkkenkum og integrerte hvitevarer. Vannbåren varme med radiatorer og varmekabler i gulv bad. Vinduer med 3 lags isolerglass i treramme av gran eller furu. Balkongdør med 3 lags isolerglass. Inngangsdør med finert overflate. Døren er lyd og brannklassifisert. Tak er flatt og antatt utført som kompakt tak.

Det er gitt TG 2 på følgende forhold:
- Påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet. Merk at noe vann blir liggende på gulv etter dusjing. Tilnærmet ok avrenning innenfor dusjsonen.
- Ventilasjon: muligens behov for rens av ventilasjonskanaler. Borettslagets ansvar.
- ikke påvist tegn på at det er montert lekkasjedeteksjon (waterguard) på kjøkken
- Kullfilter på kjøkken
- Normal slitasje på balkongdør, vinduer og balkongdør, normalt pga. alder.

Det er gitt TG 3 på følgende forhold:
Målt høydeforskjell på over 15 mm i stuen, Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik.Målt høydeforskjell på over 20 mm i stuen. Tilstandsgrad 3 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp.Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak.

I tillegg opplyser selger om følgende i egenerklæringsskjema:
Kjenner du til om det er/har vært feil ved våtrommene, f. eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader?
- Ja, liten sprekk i flis like ved inngangdøren til badet. Kun av komsmetisk betydning.

Kjenner du til om det er/har vært insekter/skadedyr i boligen som f.eks. rotter, mus, maur eller lignende?
Ja, oppdaget ett enkelt tilfelle av veggdyr i boligen. Det ble behandlet av skadedyrfirma Rentokil omgående. Samme firma utførte kontroll i ettertid og det har ikke vært tilfeller etter behandling. Vi har også en skriftlig bekreftelse at boligen er kontrollert og det ikke er funnet nye tegn .

Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?
- Ja, har el-bil lader i garasjen som jeg leier av borettslaget. Garasje/parkeringsplass tildeles av styret etter søknad/ansiennitet siden den ikke følger boligen. God parkeringsdekning i borettslaget.

Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

For ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Bruksareal
Bruksareal: 87 kvm

Boder
Det følger med tre boder til leiligheten. En bod i kjeller på ca. 4 kvm. og to boder i leiligheten på tilsammen 4 kvm.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Følgende dokumenter foreligger:
- Ferdigattest for oppføring av boligblokk - 23.10.1968
- Ferdigattest ventilasjon - 30.06.1972
- Ferdigattest fasadeendring - 26.04.1991
- Ferdigattest rehab. balkong - 11.12.1997
- Tillatelse til innglassing av balkonger - 13.09.1999

Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for at det ikke er utført arbeid på boligen som ikke er byggemeldt eller godkjent.

Det er mottatt byggetegninger fra kommunen. Disse samsvarer med dagens bruk av boligen.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Leiligheten er oppvarmet med radiatorer tilknyttet felles varmesentral samt varmekabler på bad.
Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Lys grønn - Energikarakter F

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2022 på inntil 4 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 3 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 6 044,- pr.mnd.

Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i kostnadene. Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Faste løpende kostnader
For aktuell leilighet vil dette blant annet være strøm etter forbruk, kabel-TV og bredbånd utover grunnpakke, forsikringer etc.

Telenor er borettslagets leverandør av TV- og bredbåndstjenester. Priser kan sjekkes på tilbyders websider. Tv-tuner/dekoder medfølger ikke.

Nåværende eier har et strømforbruk som tilsvarer ca. 300 kwh pr. mnd. Utgiftene er basert på nåværende eiers forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Borettslaget har 1 lån i OBOS-banken med følgende lånebetingelser:

Lånenr: OBBK01-98207897965
Type: Annuitetslån
Restgjeld pr. 01.02.2024: 42.860.932,-
Restløpetid: 21 år 7 md.
Terminer pr. år: 12
Rente: Flytende 5,70%
Andel fellesgjeld pr. 01.02.2024: 86.691,-
Kapitalkostnader pr. 01.02.2024: 583,-
IN-ordning: NEI.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Forsikring med polisenummer
Tryg Forsikring Polisenummer: 6607357

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 139 582,- Som sekundærbolig Kr. 4 330 413,-

Borettslag
Borettslag: Øvre grorud borettslag a/l, Orgnr: 955004310

Generelt om borettslaget:
- Borettslaget består av 544 andelsleiligheter. I tillegg kommer 2 tjenesteleiligheter.
- Øvre Grorud Borettslag har 3 ansatte (1 driftsleder og 2 vaktmestere).
- Byggeår: 1961
- Kontakt styret: ovregrorud@styrerommet.no
- Hjemmeside: https://vibbo.no/ovre-grorud/om
- Forsikret hos: Tryg Forsikring - polisenummer 6607357
- Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS
- Styret kan kontaktes på e-post ovregrorud@styrerommet.no

Vi oppfordrer interessenter til å sette seg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentene vil være vedlagt salgsoppgaven. Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld og felleskostnader kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i borettslagets styre og/eller generalforsamling.

Styrets arbeid i perioden 2022-2023:
Mange prosjekter har pågått samtidig som bla. infrastrukturen for elbillading, heisutskifting og oppussing av etasjene i høyblokkene i Kalbakkveien 17 og 21.

Fjernvarme:
Det ble 22.02.22 skrevet en kontrakt/avtale mellom Østbanernes Forbruksforening i Nordtvetveien 7 B og borettslaget i forbindelse med levering av fjernvarme de siste årene.

El-bil lading:
Elbillading fra firmaet Aneo Mobility (tidligere Ohmia Charging): Kontrakten for etablering av infrastrukturen og lading av elbiler på samtlige parkeringsplasser og garasjer ble undertegnet i desember 2021. De første brukerne kunne  på høsten 2022 ta de første anleggene i bruk. Alle 11 anlegg på ca. 370 plasser ble klare 13. mars 2023.

Oppgradering og utskifting av heisene i høyblokkene:
Alle heisene i høyblokkene er nå skiftet ut, og det gjenstår litt justering på to av de før overtagelsen er godkjent.

Oppussing av høyblokkene:
Maling (tak, vegger og listverk) av alle ganger/etasjer samt nytt gulvbelegg og ny LED belysning er ferdig i Kalbakkveien 17 og 21.

Ny avtale om parkeringskontroll:
Det ble inngått en ny avtale fra 1.04.23 med firmaet P-Service AS om parkerings-kontroll på område tilhørende Øvre Grorud Borettslag.
Retningslinjer for parkering er sendt ut i alle postkasser.

Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Forkjøpsrett
Det er ikke forkjøpsrett i dette borettslaget.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Dyrehold er tillatt. Se husordensreglene for nærmere reglement.

Diverse
Kun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.

Annet
Lamper (også varmelampe balkong) i boligen følger ikke med i handelen. Hylle i stue og garderobeinnredning i boder følger ikke med i handelen.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Borettslaget har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i andelen for opptil 2 x folketrygdens grunnbeløp (2G), jf. borettslagsloven § 5-20. Pantet dekker borettslagets krav på felleskostnader og andre krav borettslaget kan knytte til andelseieren.

Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. Det er tinglyst 19 servitutter på eiendommens grunnboksblad som omhandler blant annet; bestemmelse om kloakkledning, vedtak av visse vilkår vedr. utskillelse/bebyggelse av denne eiendom, bestemmelse om garasje/parkering, festekontrakt, m.m.

For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.


Utleie
Iht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via kommunal vei og private internveier med felles vedlikeholdsansvar for borettslaget.
 
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger. Borettslaget er ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til boligformål ihht. reguleringskart hentet fra Oslo kommune 06.02.2024 med tilhørende bestemmelser i reguleringsplan S- 970 datert 10.04.1962 og S-1236 datert 27.07.1965. Videre er området regulert i kommunedelplan KDP-17 og KDP-18.

Oslo kommune vedtok 23.09.2015 kommuneplanen "Oslo mot 2030: Smart, trygg og grønn". Dette får betydning for en rekke av de vedtatte
reguleringsplanene i kommunen. Planen legger opp til fortetting av indre by og utvikling rundt Oslos sentrale knutepunkter. Fortetting av dagens bebyggelse kan bli aktuelt i disse områdene. Mer informasjon finnes på kommunens hjemmeside: https:// www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/ politikk/kommuneplan/

Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer alle interessenter til å sette seg inn i reguleringer og kommuneplan, samt hvilken betydning de har for eiendommen. Det gjøres oppmerksom på at området er under utvikling og at endringer og oppføring av nye bygg vil kunne skje. Det anbefales spesielt å følge med på de planer og prosesser som pågår for området via Oslo kommune, Plan- og bygningsetaten.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 990 000,- (Prisantydning)
kr 86 691,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 076 691,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
--------------------------------------------------------
kr 1 200,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 077 891,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 086 141,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven og interessenter oppfordres til å gjennomgå dette før bud inngis.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Provisjon: 1% av salgssum og evt. andel fellesgjeld

Tilrettelegging: kr. 14 900,-

Visnings-/overtagelseshonorar: kr. 3 450,-/stk.

Markedspakke: kr. 19 900,-

Oppgjør: kr. 7 900,-




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
91-24-0027

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakkyndig før det legges inn bud.

Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut i fra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil opplysninger ikke ble rettet i tide på en tydelig måte. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 1. ledd 2. pktm. Avhendingsloven § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt en innendørs arealsvikt karakteriseres som en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Ensjø Eiendomsmegling AS
EIE Ensjø
Org. nr: 921542690
Gladengveien 24
0661 Oslo
Tlf: 22 34 34 64

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler / Daglig leder / Partner Halid Talic

Saksbehandlere
Halid Talic
EIE Ensjø
Eiendomsmegler / Daglig leder / Partner
Mob: 46 79 09 93 / E-post: ht@eie.no

Line Strifeldt Johansson
Eiendomsmeglerfullmektig / Siviløkonom / Partner
Mob: 93 09 50 15
[/ E-post: lsj@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Kalbakkveien 21
For mer om objektet
Kalbakkveien 21

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: