Bilde 1 av Landingsveien 80Bilde 2 av Landingsveien 80
Digital salgsoppgave
Landingsveien 80

0767 Oslo • Oslo kommune

Prisantydning

kr 6 780 000

Fellesgjeld: kr 57 000Omkostninger: kr 17 431Totalpris: kr 6 854 431
Lys gjennomgående 4-roms | Stor innglasset balkong | Heis | Garasjeplass | Rolig, markanært og sentralt
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Borettslag
Antall soverom
3 soverom
Etasje
1
Internt bruksareal (BRA-i)
88 m²
Bruksareal (BRA)
105 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
4 m²
Innglasset balkong (BRA-b)
13 m²
Fellesutgifter
kr 4 399 / Mnd
Prisantydning
kr 6 780 000
Omkostninger
kr 17 431
Fellesgjeld
kr 57 000
Totalpris
kr 6 854 431
Fellesformue
kr 3 196
Byggeår
1974
Tomt
Eiet tomt 57614 m²
Oppdragsnummer
50240026
Visninger
Søndag 05. mai
15:00 - 16:00
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 6 780 000,-
Fellesgjeldkr 57 000,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 500,-
Gebyr utlysing forkjøpsrettkr 7 981,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 8 250,-
  
Totalpris kr 6 854 431
Eiendom
Landingsveien 80, 0767 OSLO, Etasje: 1

Matrikkel
Andelsnr. 51 Orgnr. 950444932 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 105 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 88 kvm
- BRA-b (innglasset balkong): 13 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 4 kvm

Boden i kjeller stor 4 kvm som er angitt som BRA-e ligger på/i fellesareal.

Areal
Primærrom: 88 kvm, Bruksareal: 105 kvm, BRA-i: 88 kvm , BRA-e: 4 kvm , BRA-b: 13 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
3

Byggeår
1974

Tomt
Eiet tomt 57614 kvm

Prisantydning
6 780 000

Tilstandsrapport
Anticimex v/Simen Thorp
Rapportdato: 01.03.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 57 000,- pr. 01.02.24
Andel fellesformue: kr. 3 196,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 6 780 000,- (Prisantydning)
kr 57 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 6 837 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett)
--------------------------------------------------------
kr 9 181,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 846 181,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 854 431,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 399,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Forretningsførsel, kommunale avgifter, drift og vedlikehold, trappevask og vaktmestertjenester av felles arealer, felles bygningsforsikringer, TV og bredbånd.

Sikringsordning fellesgjeld
Et borettslag er organisert som et selskap, dette innebærer at dersom noen av andelseierne ikke betaler sine fellesutgifter må borettslaget selv ta tapet og fordele det på de øvrige andelseieren, man kan på denne måten bli tvunget til å betale dersom andre ikke betaler sine fellesutgifter. For å hindre at dette skjer er borettslaget tilknyttet en sikringsordning som dekker borettslagets tap i en fastsatt periode dersom noen av andelseierne ikke betaler sin fellesutgifter. Sikringsordningen er levert av OBOS Factoring. Avtale om sikring av felleskostnader varer til den blir sagt opp av en av partene. Oppsigelsestiden er 12 - tolv- måneder regnet fra oppsigelsesdato.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.

Eier
Viljar Alain Skylstad Annette Varaas

Beskrivelse
Velkommen til Landingsveien 80 - En lys og romslig 4-roms leilighet i høy 1. etasje med heis og stor innglasset balkong. Leiligheten fremstår lys og fin med blant annet balkong, stue og kjøkken i delvis åpen løsning, bad, vaske-/toalettrom og tre gode soverom. Stille og rolig beliggenhet på Voksen/Hovseter, med marka som nærmeste nabo. Beliggenheten er attraktiv med nærhet til turmuligheter, offentlig kommunikasjon, butikker og servicetilbud m.m.
  
  • Lys og romslig 4-roms i høy 1. etasje
  • Trappefri adkomst med heis i bygget
  • Stor innglasset nordvestvendt balkong
  • Stue med god størrelse og delvis åpen løsning mot kjøkken
  • Garasjeplass
  • Mulighet for parkeringsleie i borettslaget
  • Tur- og rekreasjonsmuligheter rett utenfor døren
  • Stille og rolige omgivelser
  • Kort vei til offentlig kommunikasjon og servicetilbud

Parkering
Garasjeplass på øvre plan av garasjeanlegget som følger boligen. Nummerert med 1074.
Elektronisk garasjeåpner medfølger. Strømuttak 3 meter fra p-plass.

I tillegg til det har borettslaget også 65 utendørs parkeringsplasser som leies ut og prisen er p.t. kr. 300/mnd. Nærmest rundkjøringen er det reservert parkeringsplasser til moped og motorsykler.

Beliggenhet
Borettslaget kan by på en rekke fasiliteter, som pent opparbeidede fellesarealer med lekeplasser og flotte gressplener m.m.

Dagligvarebutikk i umiddelbar nærhet, med kun et par minutters gange til Rema 1000 i krysset Arnebråtveien/Ankerveien, samt kort vei til søndagsåpne Kiwi på Bogstad.

Ellers er det bare noen minutter til Røa med Røa Senter og Røa Torg som byr på det aller meste av servicetilbud som stor Meny-butikk, sportsforretninger, kaféer, restauranter, vinmonopol, bank, postkontor, apotek, m.m. På Røa finner du dessuten treningssenteret EVO og Røa badet med svømmehall og SATS.

Tomt
Eiet tomt, 57614 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Området sogner til Voksen skole. Bydel er Vestre Aker. Bilfri gangvei til Voksen og Huseby barneskole, Hovseter ungdomsskole og en rekke barnehager.

Offentlig kommunikasjon
Det er gode muligheter for offentlig kommunikasjon i nærområdet, med 3 minutters gange til busstopp . Det er ca. 1 km til Hovseter T-banestasjon hvor linje 2 tar deg til Majorstuen på ca. 10 min. Nattbuss og flybuss ved Huseby skole.

Fritidstilbud
Umiddelbar nærhet til flotte tur- og rekreasjonsmuligheter i området, sommer som vinter. En av boligens nærmeste naboer er Mærradalen med skiløyper om vinteren og fine turstier i marka på sommerstid. Flotte skiløyper som tar deg enkelt inn i Nordmarka og Bærumsmarka, skiene kan du spenne på nesten rett ved leiligheten. Mærradalen kan også by på ballbinge og gode akebakker om vinteren, et paradis for de minste. Busslinje 41 tar deg til Wyller løypa og Tryvann, som er slått sammen til et stort og bra skianlegg. Gangavstand til Bogstadvannet og Lysakerelven samt kort vei til Bogstad badeplass, Bogstad Golfbane og Bogstad Gård som er et populært utfartssted med café og diverse aktiviteter for barn. Det er også golfbane på Haga og Grini.

Golfbanen ved Bogstadvannet, i bunnen av Holmenkollåsen, er ifølge golfentusiaster den mest attraktive banen i landet, og er en av de få banene i Norge med internasjonal konkurransestandard, samt kunstisbane om vinteren. Grini og Haga ligger kun 10 minutters kjøring fra eiendommen. Ved Bogstadvannet er det også mulighet for bading om sommeren og ski/skøyter om vinteren.

I umiddelbar nærhet ligger blant annet idrettsanleggene på Gressbanen (fotballbane på sommeren og skøytebane på vinteren), kunstgressbane ved Voksen Skole, Holmenkollen tennisklubb, Njård (Sats) og Røa Bad / Sats. Det er mange idrettslag i nærområdet, herunder, Vestre Aker Skiklubb, Ready, Njård, Røa, Heming og Ullern. Videre ligger Holmenkollen riksanlegg med hopp, langrenn, skiskyting og rulleski samt Tryvann skisenter og klatrepark i nærheten.

Inneholder
Gang, stue, kjøkken, bad, toalettrom/vaskerom og tre soverom.

Utgang fra stue til nordvestvendt innglasset balkong på 11 kvm.

Byggemåte
Bygning generelt
Boligbygg over 8 etasjer og kjeller. Bygningen har støpt gulv mot grunn. Grunnmur, bærende vegger og skillende dekker av betong og murkonstruksjoner. Yttervegger forblendet med teglstein. Tilnærmet flatt tak tekket med takpapp/ membran.

Følgende punkter er vurdert til TG 2 i tilstandsrapport:
Det er noe merkbare skjevheter i boligen. Forskjellen mellom høyeste og laveste punkt på 2,0 meter er målt til 15mm i stue.

Ytterdører
Brannsertifisert entrédør med sikkerhetslås.
Balkongdør med karmer av tre og to-lags glass fra 1985.

Vinduer
Vinduer med karmer av tre og to-lags glass fra 1985.

Følgende punkter er vurdert til TG 2 i tilstandsrapport:
Vinduer er av eldre dato, og det må forventes høyere varmetap fra disse vinduene sammenlignet med vinduer fra nyere dato. Til informasjon ble det utført
stikkprøvekontroll på vinduer hvor åpne/lukkefunksjon fungerte som forventet.

Innerdører
Profilerte innerdører.

Balkong
Gulvoverfalte belagt med flis og rekkverk av treverk.
Det er montert utebelysning, stikkontakt og markise på balkongen.

For ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Boder
Leiligheten disponerer en bod i kjeller oppmålt til 4 kvm.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Kjøkken
Delvis åpen kjøkkenløsning mot stue. Kjøkkeninnredning med hvite glatte fronter og benkeplater av stein med nedfelt oppvaskkum og ett-greps armatur. Flislagte vegger mellom kjøkkenbenk og overskap. Det er montert godt med benkebelysning og stikkontakter under overskapene. Kjøkkenet er utstyrt med integrerte hvitevarer som kjøleskap med frysedel, to komfyrer og mikroovn i høyskap, oppvaskmaskin og nedfelt platetopp. Ventilator med kullfilter montert på vegg.

Følgende punkter er vurdert til TG 2 i tilstandsrapport:
Det er kun kullfilter og ikke separat avtrekk fra rommet. Dette kan medføre økt fuktbelastning i boligen. TG2 i henhold til NS 3600.

Vannrørene er i hovedsak fra byggeår. Valgt tilstandsgrad er satt ut fra alder og materialvalg på rørene.

Avløpsrør er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.

Bad
Flislagt baderom med gulvvarme og himling med malte flater. Baderommet er innredet med vegghengt servantinnredning og ovenpåliggende servant med ett-greps armatur, speil med overlys og stikkontakt over servant, vegghengt baderomsmøbel og dusjhjørne med dører.

Følgende punkter er vurdert til TG 2 i tilstandsrapport:
Vannrør er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. Vannrør bør fornyes.

Tettesjiktet har en alder som tilsier at restlevetiden er usikker. Rommets lekkasjesikkerhet kan derfor ikke verifiseres, eventuelt bør nytt tettesjikt etableres.
Det er hull etter tidligere innfestinger i dusjsonen. Det er ukjent om hvorvidt hullene er tilfredsstillende tettet. Hullene bør tettes med egnet tettemasse.
Det er ikke mulig å verifisere om slukmansjett og klemring er benyttet eller om monteringen er korrekt. Dette kan ha betydning for rommets lekkasjesikkerhet.
Fornying av slukmansjett og klemring bør påregnes.

Avløpsrør er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. Avløpsrør bør fornyes.

Toalettrom/vaskerom
Flislagt gulv med gulvvarme og malte, samt flislagte vegger. Himling med malte flater. Baderommet er innredet med vegghengt servantinnredning med ovenpåliggende servant og ett-greps armatur og gulvstående toalett. Det er opplegg for vaskemaskin.

Følgende punkter er vurdert til TG 2 i tilstandsrapport:
Vannrør er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. Vannrør bør fornyes.

Det kan ikke verifiseres om det er benyttet tilstrekkelig tettesjikt på våtrommets gulvflater/veggflater, eventuelt bør nytt tettesjikt etableres.

Sluk er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er overskredet. Rommets lekkasjesikkerhet kan derfor ikke verifiseres. Sluk bør fornyes.

Følgende punkter er vurdert til TG 3 i tilstandsrapport:
Våtrommet er ikke bygget med sluk og stedvis fall mot entré. For å opprettholde krav fra våtromsnormen må det monteres sluk og legge om fall til sluket. Vann vil renne mot parkett i entré om det blir lekkasje. Krever oppfølging med jevnlig ettersyn. Sjablongmessig prisanslag: kr 10 000 - 50 000.

Overflater
Gulvflater belagt med parkett. Veggflater med malte flater og mønster og malt panel i stue og deler av entré. Pusset og malte flater i øvrige rom.
Himlingsflater med pusset og malte flater.

Følgende punkter er vurdert til TG 2 i tilstandsrapport:
Det er sprekker i gulvet i gulvskjøter i entré og generelt slitasje på . Krever oppfølging med jevnlig ettersyn.

Takhøyde
Entré, stue og soverom: 2,37 meter
Bad: 2,18 meter

VVS og teknisk
Vannrør av kobber. Stoppekraner er lokalisert på vaskerom og under kjøkkenbenk.
Synlige avløpsrør i støpejern.
Varmtvannsbereder på 116 liter fra 2007 plassert under kjøkkenbenk.

Mekanisk avtrekk på våtrom med avtrekksvifte.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger sluttnotat(henlagt uten ferdigattest datert 2002 som omhandler innglassing balkonger.
Det foreligger approbasjon datert 16.08.1991 som omhandler innglassing balkonger.
Det foreligger ferdigattest datert 14.10.1988 som omhandler fasadeendring.
Det foreligger ferdigattest datert 26.03.1976 som omhandler boligblokk.

Det er mottatt byggetegninger fra kommunen datert 17.11.1971. Disse samsvarer med dagens bruk av boligen, med unntak av Innvendig bod som er omgjort til en del av soverommet som omkledningsrom.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Sikringsskap med automatsikringer er plassert i felles gang.
Det er hovedsakelig skjult elektrisk anlegg.

Forenklet vurdering:
Er det synlig tegn til merker på plugg til varmtvannsbereder: Nei.
Er det synlig tegn på termiske skader: Nei.
Er det synlig tegn på utette kabelinnføringer i inntak og/eller sikringsskap: Nei.

Selgers opplysninger:
Når ble det elektriske anlegget installert, eller siste gang totalt rehabilitert: Ukjent.
Foreligger det eltilsynrapport fra de siste fem år: Nei.
Forekommer det at sikringer løses ut: Nei.
Har det vært brann, branntilløp eller varmgang i anlegget: Nei.
Finnes det kursfortegnelse, og er antallet sikringer i samsvar med denne: Ja.
Har det vært utført egeninnsats eller ufaglært arbeid på det elektriske anlegget: Nei.
Fungerer hvitevarer som følger boligen: Ja.

Følgende punkter er vurdert til TG 2 i tilstandsrapport:
Det er ikke fremlagt samsvarserklæring på elektrisk arbeid/anlegg montert etter 1999. Med bakgrunn i de registrerte avvik bør det gjennomføres en utvidet el-kontroll av en kvalifisert elektrofaglig person.

Oppvarming
Elektrisk oppvarming.
Gulvvarme på bad.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter F

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2022 på inntil 4 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 3 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.

Eiendomsskatt for 2023 er beregnet til kr. 2 000,-.

Eiendomsskatt for 2024 blir beregnet i mars 2024.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 4 399,- pr.mnd.
Forretningsførsel, kommunale avgifter, drift og vedlikehold, trappevask og vaktmestertjenester av felles arealer, felles bygningsforsikringer, TV og bredbånd.

Megler har ikke mottatt fordeling av felleskostnader.

Månedlige felleskostnader som ikke er spesifiserte, dekker boligselskapets driftskostnader.

Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenummer: OBOS01-98208202685
Type lån: Annuitet
Restsaldo: kr. 23 347 417,-
Restløpetid: 18 år 2 md.
Terminer per år: 12
Rente: 5,79%, flytende
Andel restsaldo: kr. 56 763,-
Kapitalkostnader: kr. 422,-

Sum andel fellesgjeld (kun lån) kr 57 000,- (avrundet opp til nærmeste hele tusen) pr. 01.02.2024.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Regnskapet for 2022 viser at borettslaget hadde inntekter på kr 20 064 381, kostnader på kr 18 203 628 og et årsresultat på kr 1 019 142.

Borettslagets disponible midler var kr. 3 510 195 pr. 31.12.22.

I budsjett for 2023 er det satt av kr 6 000 000 i posten drift og vedlikehold. Det er budsjettert med inntekter på kr 21 870 329, kostnader på kr 20 032 500 og et resultat på kr 737 829.

I 2023 skal borettslaget gjennomføre et forprosjekt knyttet til fasadene. Vi forventer at forprosjektet vil avdekke behov for en større jobb med fasadene innen nærmeste fremtid. Styret ønsker også å vurdere behovet for å bytte inngangsdørene til leilighetene. Det foreligger p.t. ingen informasjon om kostnadsoverslag, tidsplan eller finansieringsløsning for fremtidig fasaderehabilitering.

Forsikring med polisenummer
Tryg Forsikring Polisenummer: 6599360

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 740 152,- Som sekundærbolig Kr. 6 612 579,-

Borettslag
Borettslag: Orebakken Borettslag, Orgnr: 950444932

Borettslaget består av 13 blokker og et parkeringshus og har i alt 429 andelsleiligheter. Dertil kommer seks fellesrom (selskapslokale, trimrom, overnattingsrom/leiligheter for 9 gjester, to lokaler for vaktmester/styre og et lokale som er under omgjøring til hobbyrom).
  
  • Storstua er et lokale som kan leies til sosiale arrangementer av ulike slag. Storstua ligger til høyre for inngangen til Landingsveien 86 på bakkeplan.
  • Borettslaget har tre separate leiligheter som borettslagets beboere kan leie ved behov. Rommene ligger i underetasjen i Landingsveien 110-114. Hvert av overnattingsrommene har eget bad. Rom 2 og rom 3 har også eget kjøkken. Leilighet 1 har sengeplass til 3 og leilighet 2 og 3 har sengeplass til 4-5.
  • Treningsrommet har ulike treningsapparater og kan benyttes av borettslagets beboere etter forhåndsbetaling. Årsavgiften for bruk av treningsrommet er kr. 500/år. Borettslagets eget trimrom ligger i underetasjen i Landingsveien 112-114.
  • Mellom blokkene i Landingsveien 114 og 116 ligger et område som borettslaget leier av Oslo kommune. Området er seksjonert ut til parsellhager som beboere kan leie. Årlig leie fastsettes av styret. Hver parsell er på ca. 26 kvm.

Rehabiliteringshistorikk i borettslaget:
2022 - Utskifting av ødelagte vinduer og karmer. Ferdigstilt dreneringsarbeid.
2021 - Utskifting av ødelagte vinduer og karmer. Installasjon av brannvarslingsanlegg i fellesarealer og seriekoblede brannvarslere i alle leiligheter. Startet dreneringsarbeider ved alle gavlvegger.
2020 - Utskifting av ødelagte vinduer og karmer. Installasjon av energieffektive lamper i alle fellesarealer (oppganger og kjellere) med sensorstyring. Installasjon av nytt digitalt dørtelefonanlegg i alle oppganger. Ferdigstilt installasjon av infrastruktur for lading av el- og hybridbiler i garasjeanlegget, samt etablering av 2
2019 - Utskifting av ødelagte vinduer og karmer, utskifting av hovedtavler i alle blokker m.m.
2018 - Utskiftning av heiser i høyblokkene.
2017 - Vedlikeholdsspyling av avløpsrør.
2017 - Nytt takbelegg på parkeringshuset.
2017 - Nye ventilasjonsvifter på tak og rens av ventilasjonskanaler i alle oppganger/leiligheter.
2014 - Fortsatt drenering rundt flere blokker.
2014 - Rydding av skog rundt blokker. Tilsåing av område foran LV 100-106
2014 - Rehabilitering av parkeringshus. 5 nye lysmaster. Rehabilitering av sider på blokkene. Asbestplater fjernet.
2013 - Fortsatt rehabilitering av inngangsoverbygg. Drenering bak Landingsveien 66-72, foran Landingsveien 106 og ved siden av Landingsveien 88.
2012 - Fortsatt rehabilitering av alle balkonger og inngangsoverbygg. Blokkenes vannmålere skiftet ut av VA-etaten. Alle soilhatter på takene skiftet ut. Anskaffet ny oppvaskmaskin til dagligstuen. Utført tettearbeider rundt rørgjennomføringer og langs gulv i tre underetasjeleiligheter etter radonundersøkelsen. Reparasjon og rens av utebelysning.
2011 - Avsluttet og evaluert radonundersøkelsen. Foretatt supplerende måling i et par leiligheter og kjellerrom. Videre reparasjonsarbeider på heismaskiner etter heisstans. Planert og tilsådd inntil sandkasse ved Bamsehagen barnehage. Gravd opp og utbedret lekkasje fra vannledning nedenfor L.vn. 126. Større reparasjon av traktor etter motorhavari. Anskaffet ny tredemølle til trimrom og ny komfyr til dagligstuen. Påbegynt rehabilitering av alle balkonger og inngangsoverbygg.
2010 - Foretatt branntetting mellom karm og vegg i alle entrédørene til leilighetene. Montert nye dørlukkere på alle indre dører til oppgangene i lavblokkene. Skiftet ut enkelte av vannkranene utendørs. Oljet alle treplattingene på uteområdet. Div. utbedringsarbeider på heismaskiner og styring etter heisstans. Radonmåling i alle leiligheter som ligger helt eller delvis på grunnen eller over kryprom.

Styret har i 2020 innhentet en oppdatert tilstandsrapport fra OPAK og på bakgrunn av dette har styret utarbeidet en prioriteringsliste for langsiktig planlegging og budsjettering ifbm. diverse vedlikeholdsarbeid som vil gjøres i borettslaget.

Vedlikeholdsplanen for Orebakken har et tiårsperspektiv for størst mulig forutsigbarhet, samtidig som den skal gi rom for akutte behov. Styret evaluerer vedlikeholdsplanen regelmessig opp mot den totale prosjektbelastningen og økonomien til borettslaget. Det er et sterkt ønske blant beboerne i Orebakken om at borettslaget unngår opptak av lån og ekstra økning av felleskostnader så langt det er mulig.

Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Forkjøpsrett
Det foreligger forkjøpsrett for borettslagets og OBOS medlemmer. Parallellavklaring er igangsatt. Ta kontakt med megler eller forretningsfører for ytterligere opplysninger om meldefristen.

Fristen for OBOS til å gjøre forkjøpsrett gjeldende er 5 hverdager fra OBOS mottar skriftlig melding om at bud er akseptert, men blir ofte avklart raskere enn dette.

Gebyr for forhåndsavklaring av forkjøpsretten er kr. 7 981,-. Dersom forkjøpsretten benyttes bortfaller gebyret knyttet til forhåndsavklaring og det betales et likelydende beløp for å benytte forkjøpsretten.

Tekniske installasjoner
  • T-We er Telenors tilbud til beboere i vårt borettslag. Dette gir digitale TV-signaler med bedre lyd og bilde, samt mulighet for en rekke interaktive tjenester. Alle leiligheter i borettslaget er utstyrt med en digital dekoder (En T-We boks). Dette er inkludert i husleien.
  • Telenor leverer også bredbånd gjennom den såkalte COAX-kabelen.

Alle leiligheter er utstyrt med en trådløs ruter og bredbånd med hastigheten 25/10MB inkludert i husleien. Beboere som ønsker bredbånd med høyere hastighet kan bestille dette ved å ta kontakt med Canal Digital.

Dyrehold
Det er tillatt å holde dyr. Hunder og katter skal registreres hos styret og borettslagets dyreholdserklæring skal underskrives. Dyreholdserklæringen betraktes som en del av husleiekontrakten. Dersom en ønsker å holde mer enn en hund/katt må dette godkjennes av styret.

Diverse
Utdrag fra selgers egenerklæringsskjema:
12. Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
Ja, kun faglært. Firmanavn Lemon Norge AS.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når: Innglassing av veranda i 2019, med påfølgende flytting av utvendig markise.

13. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)? Hvis nei, gå til punkt 14.
Ja, kun faglært. Firmanavn Røa elektriske AS.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når: Utbedret en feil med en jordfeilbryter og erstattet en utløst overspenningspatron, 14. februar 2022.

13.1 Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om lavspenningsanlegg)?
Ja. Samsvarserklæring er lastet opp i Boligmappa.

14. Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
Ja. Kontroll av elektrisk anlegg utført av Rejlers Elsikkerhet AS, 15. desember 2021. Kun to registrerte avvik, som er blitt utbedret av fagfolk (se punkt 13).

15. Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?
Nei. Det er mulig å bestille ladeboks til parkeringsplass via borettslaget. Annen nødvendig infrastruktur skal allerede være på plass.

27. Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt fellesgjeld?
Ja. Styret vurderer utskifting av vinduer og annet, blant annet av hensyn til energieffektivisering.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.


Tinglyste heftelser på borettslagets eiendom:
1986/42940-2/105  Best. om vann/kloakkledn. tinglyst 16.07.1986

Grunndata:
1974/2854-1/105  Registrering av grunn tinglyst 08.02.1974 
Denne matrikkelenhet opprettet fra:Knr:0301 Gnr:31 Bnr:11

Utleie
Iht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via offentlig vei.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.
Borettslaget er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til boligformål. Megler har innhentet reguleringskart med bestemmelser. Ta kontakt med megler for nærmere informasjon.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 6 780 000,- (Prisantydning)
kr 57 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 6 837 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett)
--------------------------------------------------------
kr 9 181,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 846 181,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 854 431,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Provisjon (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 6 837 000,-) (Kr.68 370)
Tilrettelegging (Kr.14 900)
Grunnpakke borettslag (Kr.18 872)
Markedspakke liten (Kr.16 900)
Oppgjør (Kr.7 500)
Visningshonorar per visning / overtakelse (Kr.2 950)
Totalt kr. (Kr.129 492)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
50-24-0026

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
In-Vest Eiendomsmegling AS
EIE Røa, Skøyen & Ullern
Org. nr: 945064358
Griniveien 10
0756 Oslo
Tlf: 22 51 11 11

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner Erik Høyem

Saksbehandlere
Erik Høyem
EIE Røa, Skøyen & Ullern
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 45 25 75 75 / E-post: erik@eie.no

Ida Lundøy Pedersen
Eiendomsmegler
Mob: 41 30 73 89
[/ E-post: ilp@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Landingsveien 80
For mer om objektet
Landingsveien 80

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: