EiendomSandefjordgata 5G, 0464 Oslo, Etasje: 3
MatrikkelAndelsnr. 87 Orgnr. 948940604 i Oslo kommune
BoligtypeLeilighet
EierformBorettslag
ArealerTotalt BRA 64 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 61 kvm
Følgende rom er inkludert i internt bruksareal: Entré, stue, kjøkken, to soverom og bad.
- BRA-e (eksternt bruksareal): 3 kvm
ArealPrimærrom: 61 kvm, Bruksareal: 64 kvm, BRA-i: 61 kvm , BRA-e: 3 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle
betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos
bygningsmyndighetene.
Antall soverom2
Byggeår1942
TomtEiet tomt 6093 kvm
Prisantydning5 300 000
TilstandsrapportTakstmann: Anders J. Bryhn
Takstdato: 18.09.24 08:00
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesgjeld: kr. 115 473,- pr. 01.09.24
Andel fellesformue: kr. 12 180,- pr. 01.09.24
Totalpris inkl. fellesgjeldkr 5 300 000,- (Prisantydning)
kr 115 473,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 415 473,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 481,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 424 954,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 7 150,- (Boligkjøperforsikring (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 5 432 104,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
FelleskostnadKr. 4 813,- pr. mnd.
Felleskostnad inkludererOppvarming, varmtvann, internett, driftsutgifter, betjening av fellesgjeld, kommunale avgifter, felles
bygningsforsikring, forretningsførerhonorar, vedlikehold, fellesvaskeri, vaktmestertjenester m.m.
Totale felleskostnader per mnd er på kr. kr 4.813,- og er fordelt som følgende:
Felleskostnader 4.505,-
Bredbånd fra Telia 308,-
Sikringsordning fellesgjeldBorettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for
overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende
innbetaling av felleskostnader.
Kommunale avgifterKommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.
EierPetri Kristian Henriksson
BeskrivelseVelkommen til hjertet av Sagene!
Dette er en svært lys og vakker 3-roms leilighet som ligger skjermet, rolig og tilbaketrukket i grønne
omgivelser. Her får du flere gode kvaliteter som generøs takhøyde, dype vinduskarmer og store
vindusflater som slipper inn godt med naturlig dagslys. Dessuten er det minimalt med innsyn og nydelig
utsikt mot sjarmerende Hjemmets kolonihager. Leiligheten har blitt betydelig påkostet og fikk en real
oppgradering i perioden 2020-2022.
- Skjermet og rolig med nærhet til grønne parker
- Betydelig påkostet de senere år
- Meget delikat kjøkken og nye gulv i 2020
- Pent bad overflateoppusset i 2021
- Nye vinduer i 2022
- Rikelig med naturlig daglys
- Fyring, varmtvann og internett inkl.
- Lave strømutgifter
- Populært og veldrevet borettslag
- Svært hyggelig bakgård
ParkeringDet er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt -
også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering.
Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene:
- Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5 950 kroner for ett år
- Motorsykkel og moped: 2 975 kroner for ett år
- El-bil : 2 000 kroner for ett år
- El-motorsykkel og el-moped: 1 000 kroner for ett år
Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon
se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-ogparkering/parkering/beboerparkering/.
Beliggenhet
BeliggenhetMed Sagene og Bjølsen som utgangspunkt har en alt innen rekkevidde, om det er særegne og koselige
butikker, restauranter, marka, trenings- eller kulturtilbud som frister; her er mulighetene mange!
Restauranter som Sagene Lunsjbar, Tiffany's, Sagene Samfunnshus, Villa Paradiso og Mat og Mer har
alle sin egen unike atmosfære. Jungel Pizza har også fått plass rett ved Sagene kirke, og er et pizzeria
basert på tradisjonen fra New York. I tillegg finner du flere kaffebarer og andre små utsalgssteder. Mjøl
bakeri og Norð Bjølsen Bakeri fortjener å trekkes frem som flotte eksempler på godt gammeldags
håndverk og ekte service. Sentralt i Arendalsgata finner du Sagene Torg, som byr på et bredt utvalg av
blant annet frukt og grønnsaker, samt en spennende ferskvaredisk. Torget blir flittig brukt av beboere i
nærområdet og er absolutt verdt et besøk.
Sagene har også et unikt og hyggelig møtested, Mysterud Bar. Valget av navnet på baren er langt fra
tilfeldig, da lokalene i en årrekke har vært en særpreget jernvarebutikk drevet av tre generasjoner ved
samme navn. Drømmen om en lokal bar i nærmiljøet ble realisert av fem lokale Sagene-gutter, som selv
handlet kruttlapper, cowboy- og indianerfigurer på Mysterud da de var små. Baren har et godt utvalg av
lokale øltyper fra Oslo-bryggeriene, i tillegg til ulike viner og klassiske cocktails på drinklisten.
En kort spasertur i fine omgivelser langs Akerselva og du ender opp på Grünerløkka eller i Nydalen. I
tillegg til flotte grøntområder samt tur- og rekreasjonsmuligheter langs elva, tilbyr området Myraløkka,
Bjølsenparken, Geitmyra skolehager og Voldsløkka Idrettsanlegg - sistnevnte med volleyballbaner,
skatepark, fotballbaner og joggeløyper. Ikke minst kjøres det opp skispor på Voldsløkka idrettsanlegg
vinterstid.
Utdanningsinstitusjoner som BI Nydalen, Blindern - Universitetet i Oslo, Høyskolen i Oslo og Akershus,
Tannlegehøyskolen, Veterinærhøyskolen, Lovisenberg Diakonale Høgskole og Arkitekthøyskolen er alle i
nærheten.
Av treningstilbud finner du SATS på Sagene og Myrens Sportssenter på Torshov. Hos Myrens har man
tilgang til selve treningssenteret og Oslo Squash, men også til landets råeste klatresenter.
BebyggelseDet er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.
TomtEiet tomt, 6093 kvm
AdkomstSe vedlagte kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger.
Offentlig kommunikasjonBydelen er et kollektivt knutepunkt med buss nr. 20 (Galgeberg/Skøyen), 37 (Nydalen/Helsfyr), 54
(Kjelsås/Kværnerbyen) eller 34 (Ekeberg/Tåsen). Fra Sandaker/Torshov går det trikk, samt T-bane fra
Nydalen eller Storo Stasjon. I tillegg går Flybussen til Gardermoen fra Arendalsgata, Torshov og
Torshovparken. Utdanningsinstitusjoner som BI Nydalen, Blindern - Universitetet i Oslo, Høyskolen i Oslo
og Akershus, Tannlegehøyskolen, Lovisenberg Diakonale Høgskole og Arkitekthøyskolen er alle i
nærheten.
InneholderDette er en lys og luftig 3-roms som inneholder entré, stue, kjøkken, to soverom og bad. Leiligheten
holder en gjennomgående pen og velholdt standard. Den har blitt betydelig oppgradert i perioden
2020-2022. Under informeres det om kjente oppgraderinger og renoveringer som er gjennomført i
leiligheten.
Generelt:
VVS: Nye rør på bad og kjøkken, nye koblinger og termostater til radiatorer. Radiator fjernet fra
barnerom/gjesterom ved stuen (lagret i kjeller).
Elektrisk: Oppgradering av hele el-anlegget med nye kurser, stikkontakter og skjult el-opplegg.
Overflateoppussing: Fjerning av gammel tapet og materialer, sparkling og maling av hele leiligheten. Nye
vinduer og vinduskarmer (2022).
Rom:
Stue og soverom: Bygging av barnerom med skyvedør og integrert bokhylle. Nytt gulvbelegg: Eikeparkett.
Bad: Oppgradering med nye fliser, baderomsinnredning, dusjarmatur, vegghengt toalett, integrert hylle og
ny termostat til varmekabler.
Kjøkken og gang:
2020-2022: Avrettingsmasse, epoxybehandling på gulv, nye fliser på vegg, nytt kjøkkeninteriør med
hvitevarer (ovn, vaskemaskin, oppvaskmaskin). Nye rør, lekkasjestopper, oppgradering av stikkontakter
og belysning.
2024: Reparasjon av kosmetiske sprekker i avrettingsmassen i gulvet på kjøkkenet og i gangen. Nymalt
gulv.
Alt arbeid er utført av fagfolk, bortsett fra enklere oppgaver som maling og sparkling.
ByggemåteSe vedlagt tilstandsrapport for ytterligere teknisk beskrivelse av eiendommen.
BoderLeiligheten disponerer en romslig kjellerbod på ca. 3m².
StandardEiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport. Denne er
vedlagt salgsoppgaven. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2:
TG 2 AVVIK SOM IKKE KREVER UMIDDELBARE TILTAK
Innvendige dører
Originale innerdører (slagdører). Nyere skyvedør gis TG1.
Vurdering av avvik:
- Originale innerdører med generell elde og slitasje.
Tiltak:
- Originale innerdører: Ingen umiddelbare tiltak er nødvendig men vær klar over elde og slitasje.
Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.
Overflater Gulv
Flislagt gulv i 2022 (flis på flis). Følgende målinger av fall i retning sluk (høydeforskjeller) ble gjort på
BADEROMMET:
- Fra gulvflis ved dørterskel til topp slukrist: 20 mm, ikke tilfredstillende mht. dagens forskrift. Målt med
krysslaser.
- Det er fall til sluk i dusjsonen målt på flere tilfeldig valgte steder.
- Det er fall på gulv ved dørterskel i retning sluk.
- Det er fall på gulvet for øvrig målt på noen tilfeldig valgte steder.
Fall nevnt over er målt med håndholdt vater og krysslaser. Oppmålingen er gjort ved tilfeldig valgte steder
på baderomsgulvet. Årstall: 2022.
Vurdering av avvik:
- Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn
25 mm. Ikke tilfredstillende fallforhold.
Tiltak:
- Våtrommet fungerer med dette avviket. Men vær klar over avviket ved en evt. lekkasjesituasjon.
Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.
Sluk, membran og tettesjikt
Type sluk: Plastsluk med uttagbar vannlås for inspeksjon og rengjøring.
Type membran: Det er en synlig dukmansjett eller dukmembran under klemringen i sluk, ikke mulig å
konstatere nærmere. Membran på vegger og evt. membranoppkant under/ved dørterskel er ikke mulig å
konstatere visuelt. Det vises til evt. dokumentasjon for å konstatere hvilken løsning som er valgt.
Levetidsbetraktning:
- Levetid | Smøremembran over 15 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2.
- Levetid | Banemembran over 20 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2.
Årstall: 2004.
Vurdering av avvik:
- Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen.
Tiltak:
- Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må tettesjiktet skiftes ut, men tidspunktet for
når dette er nødvendig er vanskelig å si noe om. Ingen tiltak ansees som nødvendig men vær klar over
alder. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.
Sanitærutstyr og innredning
Veggmontert toalett, ikke synlig drensspalte under toalettsisternen. Men, det er en åpning (hull) i veggflis
til høyre for toalettet, ukjent for takstmann om dette er en drensspalte. Servantskap med blandebatteri.
Dusjhjørne med innfellbare dusjdører og dusjarmatur. Årstall: 2022.
Vurdering av avvik:
- Det er ikke påvist tilfredsstillende løsning for å synliggjøre lekkasje fra innebygget sisterne. Dvs.
takstmann er ikke kjent med hvor evt. lekkasjevann fra toalettsisternen blir ledet i så tilfelle.
Tiltak:
- Ingen umiddelbare tiltak ansees som nødvendig , men vær klar over avviket. Kostnadsestimat: Ingen
umiddelbar kostnad.
Ventilasjon
Det er naturlig oppdriftsventilasjon i baderommet. Årstall: 2022.
Vurdering av avvik:
- Rommet har kun naturlig ventilasjon. Det mangler luftespalte under dørbladet. Kostnadsestimat: Ingen
umiddelbar kostnad.
Avtrekk
Ventilator med kullfilter. Merk: Det er en lufteluke i kanalen til høyre for ventilatoren, det anbefales å ha
denne i åpen posisjon året rundt mht. ventilasjon.
Vurdering av avvik:
- Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra
kokesonen.
Tiltak:
- Om mulig bør det etableres mekanisk/forsert avtrekk ut fra kokesonen. Kostnadsestimat: Ingen
umiddelbar kostnad.
Vannledninger
Type rør: Plastrør og kobberrør. Røropplegg er fra 2004 og 2021. Evt. originale rørstrekk inni leiligheten er
ikke observert av takstmann.
Eier opplyser: Byttet ut rør og koblinger på kjøkken og bad, og installert waterguard i 2020. Det kan
fremvises dokumentasjon på rørarbeider fra 2021 ("Rørleggerarbeid i forbindelse med modernisering av
bad").
Fordelerskap: Nei. Åpen samlestokk er synlig over inspeksjonsluke i himling. Evt. lekkasjevann fra
vannrør blir ikke ledet til drensspalte i vegg på baderommet eller tilsvarende løsning.
Røranvisning: Nei.
Hovedstoppekran for leiligheten: Over inspeksjonsluke i himling på baderommet, ble testet og fungerte
100%.
Lekkasjestopper: Ja, på kjøkken.
Levetidsbetraktninger:
- Levetid | Vannrør av kobber over 25 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2.
- Levetid | Rør i rør system over 25 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2.
TEK10
Der bygningens vanninstallasjon er uten overløp, må det være montert automatisk lekkasjestopper. Med
automatisk lekkasjestopper menes en fuktføler som gir signal til en ventil som stenger vanntilførselen når
den mottar signal.
TEK17
Teknisk forskrift fra 2017 (TEK17) krever at installasjoner med vann i rom uten sluk i gulv skal sikres med
lekkasjestoppere.
Evt. dokumentasjon på utførte rørarbeider i leiligheten er ikke kjent for takstmann utover det som evt.
nevnes i rapporten. Dette gis TG2 på bakgrunn av NS3600:2018 "Valg av tilstandsgrader".
Vurdering av avvik:
- Manglende dokumentasjon på rørarbeider fra 2004.
- Kondens på vannrør tyder på dårlig ventilasjon/ikke isolerte vannrør (kalde vannrør).
Tiltak:
- Dersom dokumentasjon for rørarbeider i leiligheten ikke er tilgjengelig anbefales det en kontroll av
røropplegget utført av rørlegger. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.
Vannbåren varme
Originale radiatorer. Nyere termostater.
Vurdering av avik:
- Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på anlegg for vannbåren varme. Dette gjelder
originale radiatorer.
Tiltak:
- Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader
plutselig oppstå på eldre anlegg.
Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.
Ferdigattest / midlertidig brukstillatelseDet foreligger ekspedisjonsdokument på våningshus, datert 13.05.1942.
Et ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Dette dokumentet er førstesiden på
byggesaken, hvor alle godkjennelser blir stemplet på (oppmålingssjefen, brannsjefen, helseråd, etc). Ved
eldre bygårder er det som oftest dette dokumentet som vedlegges for bekreftelse på at bygningen ble
lovlig satt opp.
Elektrisk anleggDet gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget. Det ble gjennomført kontroll av det elektriske anlegget i leiligheten den 08.12.2022. Kontrollen
ble gjennomført som en stikkprøvekontroll etter føringer fra Direktoratet for samfunnssikkerhet og
beredskap. Ved kontrollen ble det ikke funnet avvik. Se vedlegg til salgsoppgaven for dokumentasjon.
Strømforbruk
Selger opplyser at det årlige strømforbruket for de siste to årene har ligget på mellom 2.300 - 2.700 kWh.
Vi gjør oppmerksom på at strømforbruk vil variere fra husstand til husstand.
OppvarmingLeiligheten varmes opp med radiatorer tilknyttet fjernvarmeanlegg. I badegulvet er det lune varmekabler.
EnergimerkingEnergiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Lys grønn - Energikarakter G.
EiendomsskattDet er innført eiendomsskatt i Oslo. Det betales i dag ikke eiendomsskatt på denne boligen, men ved en
endring i formuesverdien kan det utløse eiendomsskatt. Vi gjør oppmerksom på at satsen for
eiendomsskatt blir fastsatt årlig av bystyret. Eiendomsskatten vil derfor kunne variere fra år til år.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 4 813,-
pr.mnd.
Oppvarming, varmtvann, internett, driftsutgifter, betjening av fellesgjeld, kommunale avgifter, felles bygningsforsikring, forretningsførerhonorar, vedlikehold, fellesvaskeri, vaktmestertjenester m.m.).
Faste løpende kostnaderInnboforsikring, fellesutgifter og strøm.
Spesifikasjon av fellesgjeldBorettslaget har ett lån i OBOS-Banken:
Lånenr.: OBOS02-98207965707
Type: A
Restsaldo: Kr. 14.087.266,-
Restløpetid: 22 år 2 md.
Term. per år: 12
Type rente: Flyt
Rente: 5,85%
Andel av gjeld: Kr. 116.000,- (avrundet opp til nærmeste tusen pr. 01.09.2024)
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
ÅrsregnskapBorettslaget fremstår ryddig med et veldrevet styre, utfyllende vedlikeholdshistorikk og en god, stabil
økonomi. Driftsinntekter for 2023 er på kr. 6 584 382,- og driftskostnader på kr. 5 416 533,-. Dette gir et
årsresultat med overskudd på kr. 526 827,-.
Forsikring med polisenummerGjensidige Forsikring
Polisenummer: 79636076
FormuesverdiFormuesverdi for inntektsåret 2022:
Som primærbolig Kr. 1 453 074,-
Som sekundærbolig Kr. 5 521 682,-
BorettslagBorettslag: Sandefjordgata Borettslag, Orgnr: 948940604
Borettslaget består av 133 andelsleiligheter fordelt på 2 bygninger. Adressene er Sandefjordgata 4 og 5,
Mogata 6A og 6B. Første innflytting skjedde i 1940. Tomten ble kjøpt i 1986.
VIBBO
Du kan finne informasjon om boligselskapet og ditt boforhold ved å logge deg inn på Vibbo.no. Her finner
du oversikt over din bolig, felleskostnader og annen nyttig informasjon. I tillegg er det en enkel kanal for å
kunne kommunisere med styret. Nettside: https://vibbo.no/sandefjordgata/
KONTAKTINFORMASJON
Du kan også komme i kontakt med styret på e-post: sandefjordgatabl@gmail.com.
FACEBOOK
Borettslaget har en privat Facebook-gruppe for løpende kontakt/dialog mellom beboere og styret:
Sandefjordgata Borettslag.
VAKTMESTER
Vaktmestertjenester leveres av Bygårdsservice AS. Avtalen består av utendørsarbeider som måking,
strøing, gressklipping, trimming av hekker osv. Samt holde inngangspartiene og utearealene rene og
uten søppel.
FELLESVASKERI
Fellesvaskeriene er i 4H, 4N, 5G og 5C (inngang også fra Mogata 6A). Fellesvaskeriene er til disposisjon
for alle beboerne i borettslaget. Dette er inkludert i månedlige felleskostnader, og gir tilgang til vaskerom
med to vaskemaskiner, sentrifuge, tørketrommel og tørkeskap.
SYKKELPARKERING
Sykkelparkering i bakgården. Det er også tillatt å parkere motorsykler, scootere o.l. i bakgården. Det
planlegges også bygging av låsbare sykkelskur i regi av styret.
DIGITAL-NØKKEL
Borettslaget fikk i 2021 installert "OBOS-nøkkelen". Løsningen gjør det mulig for beboere å bruke
mobiltelefon for å åpne hovedinngangsdøren, samt dele nøkler med familien, venner og andre. Digitale
nøkler er personlig, tidsbegrenset (om ønskelig), lett å dele og lett å slette.
RENHOLD
Renhold Senter AS leverer tjenesten vasking av fellesarealer. Disse vasker alle oppganger ukentlig.
BRANNVARSLINGSANLEGG
Borettslaget har installert seriekoblet brannvarslingsanlegg i alle leiligheter og hele bygningsmassen.
BARNEVOGNSGARASJE
Utenfor oppgangene har borettslaget 14 barnevogngarasjer, med rød farge, som beboerne kan leie. Hvis
du ønsker å leie en slik garasje så kontakt styret på e-post. Leien er for tiden 200 kroner per måned, som
faktureres med felleskostnadene fra OBOS.
VEDLIKEHOLDSHISTORIKK I BORETTSLAGET
- 2023: Nytt calling-anlegg i oppgang G og N.
- 2023: OBOS Prosjekt sikkerhetsmeislet undersiden av balkonger.
- 2023: Brannsikring av kjeller og loft med rømningsskilt.
- 2022: Nytt internett (inkludert stamnett). Byttet vinduer og balkongdører i borettslaget.
- 2020: Maling av alle oppganger.
- 2017: Brannsikkerhet. Utplassert nye brannslukningsapparater i alle leiligheter, utleieenheter og
fellesarealer. Alle oppganger er flislagt. Nye tørketromler i alle fellesvaskeri. Ny LED-belysning i alle
fellesvaskeri.
- 2015: Kjøpt inn og installert fire nye vaskemaskiner. Montering av belysning. Montering av ledbelysning i
oppganger og kjellere. Montering av brannvarslingsanlegg. Installert felles brannvarslingsanlegg i
samtlige leiligheter og fellesarealer.
- 2014: Bygget om tørkeskap og installert varmepumper til oppvarming. Oppgradert til fibernett.
- 2013: Installasjon av nye porttelefoner.
- 2012: Rehabilitering av tak.
- 2012: Installasjon av fjernvarme. Installasjon av fjernvarme, fjerning av olje- og elektrokjeler og
oljetanker.
- 2009: Løpende utskifting av defekte soilrør.
- 2008: Asfaltering av fellesarealer.
- 2007 - 2008: Utvendig maling av vinduer. Installert strømbespaerende brytere til lys i kjeller og vaskerier.
- 2006: Oppussing av oppganger.
- 2004: VVS / Fyrrom. Avsluttet VVS-rehabilitering / Installert automatsystem i fyrrom.
- 2002: HMS Kontroll og refyll av pulverapparater.
- 2000: Inngangsdører / Kabelanlegg. Skifte av inngangsdører / Nytt kabelanlegg.
- 1998: Oppmuring av luftepiper over tak / Loftsluker.
- 1996: Ny oljekjele.
- 1995: Innregulert fyringsanlegg.
- 1994: Vinduer / Fasader / Gesimser.
- 1993: Oppgangsdører / Porttelefon.
- 1991: Gårdsrom / Grøntanlegg / Oppganger.
- 1990: Installert elektrokjele.
- 1989: Stigeledninger / Elektrisk anlegg.
- 1988: Oppussing av verandaer / Nytt internt kabelanlegg.
- 1985: Tak.
PLANER I BORETTSLAGET
Styret har svart på e-post per 24.06.2024 på følgende på spørsmål vedrørende planer i borettslaget og
oppdatering vedr. spm 05.09.24:
Balkonger:
Rehabilitering av borettslagets balkonger planlegges i utgangspunktet i løpet av høsten, men OBOS
prosjekt jobber med å finne entreprenør og dette vil derfor muligens forskyves til våren 2025. Dette er
hensyntatt i økningen av fellesutgifter, som skjedde 01.01.24 (for de leilighetene som har balkong).
Vannrør:
Borettslaget skal skifte kaldtvannsrørene i løpet av de neste årene. Anbefalingen fra rørleggerne som har
sett på saken er at borettslaget bytter stikkledninger for forbruksvann, avløpsrør, og skifter kjellerstrekket
med varmt, kaldt, og sirkulasjonsledning. Oppgraderingene vil medføre økte felleskostnader, men det er
uvisst nøyaktig hvor mye det blir ettersom borettslaget er tidlig i planleggingsfasen.
Varmesystemet:
Varmesystemet i fellesvaskeri og tørkerom skal utredes og muligens byttes.
Av mulige prosjekter i fremtiden, er taksjekk med tilstandsrapport, nye kjellervinduer samt reparasjon,
vask og maling av fasade på agendaen. De vil også utrede mulighetene for oppgradering av
sykkelparkering fra vanlige stativer til skur/låsbare sykkelboder. Det er ifølge informasjon fra styret ikke
satt en dato eller konkrete planer for dette det nærmeste året. Borettslaget har bestilt energikartlegging
gjennom Enova.
ÅRSMØTE 2024
Følgende saker ble vedtatt på årsmøte avholdt 17. april 2024:
Ventiler:
Generalforsamlingen vedtar at styret utreder muligheten for motoriserte avtrekksvifter over byggenes
ventilasjonskanaler og pålegger beboere som har installert motoriserte vifter på sine bad om å
demontere disse.
Styrets innstilling: Styret kan utrede muligheten for motoriserte avtrekksvifter over byggenes
ventilasjonskanaler og kan oppfordre beboere som har installert motoriserte vifter på sine bad om å
demontere disse, men har ikke anledning til å inspisere samtlige bad.
Forslag til vedtak: Generalforsamlingen vedtar at styret utreder muligheten for motoriserte avtrekksvifter
over byggenes ventilasjonskanaler og pålegger beboere som har installert motoriserte vifter på sine bad
om å demontere disse. Forslaget ble vedtatt.
ForretningsførerOBOS.
StyregodkjenningAndelseier(e) kan kun eie en andel i borettslaget. Kun fysiske personer kan eie andelen. Kjøper skal
godkjennes av borettslagets styre for at ervervet skal bli gyldig. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten
saklig grunn. Kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på
overtakelsestidspunktet er godkjent av borettslaget som ny andelseier. Risikoen for å bli godkjent som ny
andelseier påhviler kjøper. Dersom kjøper på overtakelsestidspunktet ikke er godkjent som ny
andelseier, har kjøper dog ikke rett til å ta eiendommen i bruk, jf. borettslagslovens § 4-5 (2). Kjøper kan
gå til søksmål mot borettslaget dersom kjøper m ener manglende godkjennelse ikke er saklig begrunnet.
Dersom borettslaget er tilknyttet et boligbyggelag, er det ofte et krav fra boligbyggelagets side at kjøper må
melde seg inn i boligbyggelaget før kjøper kan bli godkjent som ny andelseier i det aktuelle borettslaget.
Det gjøres oppmerksom på at det vil kunne påløpe et innmeldingsgebyr til boligbyggelaget, og de fleste
boligbyggelagene krever at innmeldingsavgiften skal være innbetalt før godkjenningen blir gitt.
Innmeldingsgebyret faktureres kjøper direkte.
ForkjøpsrettNår en andel skifter eier, har andelseierne i borettslaget og dernest de øvrige andelseierne i
boligbyggelaget (OBOS-medlemmer) forkjøpsrett.
Det er utlyst forhåndsvarsel av forkjøpsretten og avklaring skjer kort tid etter endt budrunde. Meldefristen
for OBOS-medlemmer var den 04.09.2024. De som har meldt interesse til OBOS innen fristen, vil da få
anledning til å benytte forkjøpsretten etter endt budrunde. Etter fristen er det dessverre ikke lenger
anledning til å melde forkjøpsrett. Ved spørsmål om forkjøpsretten og bruk av denne, kan du henvende
deg til OBOS avdeling Forkjøp på tlf: 02333.
Tekniske installasjonerBorettslaget har en avtale med Telia som er leverandør av internett (fiber).
DyreholdDet er ikke tillatt å holde dyr, herunder hund eller katt, uten godkjenning fra styret. Før søknad sendes
styret, skal samtlige beboere i den aktuelle oppgangen kontaktes og gi sitt samtykke.
DiverseBransjens liste over løsøre og tilbehør legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av
salgsoppgaven. Listen følger vedlagt salgsoppgaven. Det er full avtalefrihet om hva som skal følge med
bolig og fritidsbolig ved salg. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen
garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.
Følgende medfølger salget:
- Alle hvitevarer på kjøkkenet
- Vaskemaskin på kjøkkenet
- Garderobeskap på hovedsoverom
Følgende medfølger ikke salget:
- Hengende kuppellamper i soverom, stue og gang
- Hyllesystemet (Ivar) på hovedsoverommet
RadonmålingFra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutter Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved
overskjøting til ny hjemmelshaver:
1940/301142-1/105 BESTEMMELSE OM BEBYGGELSE
Bestemmelse om benyttelse
Med flere bestemmelser
1940/302807-1/105 BEST. OM VANN/KLOAKKLEDN.
Overført fra gnr 221 bnr 182
1941/300778-1/105 ERKLÆRING/AVTALE
Bestemmelse om kloakkledning
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v.
Overført fra gnr 221 bnr 182
1941/300779-1/105 BESTEMMELSE OM VANNLEDN.
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v.
1979/510035-1/105 OBL. NY TGL ETTER FRISTEN
BELØP: NOK 108.200
PANTHAVER:Oslo Bolig Og Sparelag Al
Lnr: 1087017
TGL TIDL 06 07 1942
1993/19159-1/105 ** PRIORITETSBESTEMMELSE
VEKET FOR: OBLIGASJON 1993/25549-1/105
1994/52343-1/105 ** PRIORITETSBESTEMMELSE
VEKET FOR: OBLIGASJON 1994/47659-1/105
2000/42781-1/105 ** PRIORITETSBESTEMMELSE
VEKET FOR: OBLIGASJON 2000/42779-1/105
2001/38861-1/105 ** PRIORITETSBESTEMMELSE
VEKET FOR: OBLIGASJON 2001/38860-1/105
2002/42572-1/105 ** PRIORITETSBESTEMMELSE
VEKET FOR: OBLIGASJON 2002/42570-1/105
2002/82908-2/105 ** FORHØYELSE
FORHØYET TIL NOK 1,015,000
2003/47916-1/105 ** PRIORITETSBESTEMMELSE
VEKET FOR: PANTEDOKUMENT 2003/46069-1/105
2005/15732-1/105 ** PRIORITETSBESTEMMELSE
VEKET FOR: PANTEDOKUMENT 2005/15731-1/105
1986/43065-2/105 BESTEMMELSE OM VEG
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v.
2021/1168021-1/200 PANTEDOKUMENT
BELØP: NOK 16.000.000
PANTHAVER:OBOS-BANKEN AS
Org.nr: 911986884
ELEKTRONISK INNSENDT
UtleieMed godkjenning fra styret er utleie tillatt for inntil 3 år, dersom andelseier selv eller person nevnt i
Borettslagsloven § 5-6 (1) nr. 3 har bebodd eiendommen i minst ett av de to siste årene.
Vei/vann/kloakkEiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann- og avløpsnett.
ReguleringEiendommen er regulert til byggeområde for boliger, S-2255 i reguleringsplan. Kopi av reguleringskart og
reguleringsbestemmelser S-2255 og S-173GO kan sees hos megler. Reguleringsbestemmelser S-2255
er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 (kommuneplan 2015 -
Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Informasjon om ny kommuneplan med lenke til
kartinnsynsløsning finner du på http://www.kommuneplan.oslo.kommune.no.
Reguleringssak- 201719253: Stavangergata og Lisa Kristoffersens plass - Endring av trafikkmønster -
Detaljregulering
Bymiljøetaten foreslår å oppgradere Stavangergata med bredere fortau og opphøyde sykkelfelt.
Planforslaget sikrer også areal til overvannshåndtering, beplanting, parkeringsplasser for
bevegelseshemmede og lommer for kortere stans tiltenkt varelevering og levering av barn til
Margarinfabrikken barnehage. For nærmere informasjon, se plan- og bygg sine hjemmesider:
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201719253
Reguleringssak- 201814722: Voldsløkka idrettspark - Dialogfase - Idrettsanlegg Oslobygg KF foreslår å
omregulere sørvestre del av Voldsløkka fra friområde til idrettsanlegg med et nytt bygg med tre store
haller, en oppgradert 11-erbane og en ny 7- erbane. Forslaget sikrer ikke fullverdig erstatningsareal iht.
Rikspolitiske retningslinjer for å styrke barn og unges interesser i planleggingen (RPR). Det nye bygget
kan være inntil 28 m høyt, 116 meter langt og 38 meter bredt. Planen sikrer ikke bevaring av eksisterende
trær eller annen vegetasjon. Plan- og bygningsetaten er i hovedsak positive til prosjektet som foreslås.
For nærmere informasjon, se plan- og bygg sine hjemmesider:
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201814722
Byggesak- 202300636: Mogata 16 A - Bruksendring av postkontor til to leiligheter, fasadeendring og
oppføring av sykkelbod
Eiendommen er lokalisert i bydel Sagene. Eiendommen er bebygd med del av et boligkompleks mellom
Mogata, Grimstadgata, Kongsvingergata og Kristiansands gate oppført på 1930-tallet. Boligkomplekset
har kjeller og fire etasjer. Eiendommen er oppført på Byantikvarens gule liste som bevaringsverdig. Det er
søkt om bruksendring av opprinnelig postkontor i del av 1. etasje mot Mogata til to boenheter på
henholdsvis 90 og 110 m2, fasadeendringer, samt riving av eksisterende utebod for avfallsbeholdere og
oppføring av ny utebod for sykler og avfallsbeholdere. For nærmere informasjon, se plan- og bygg sine
hjemmesider: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202300636
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 5 300 000,- (Prisantydning)
kr 115 473,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 415 473,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 481,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 424 954,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 7 150,- (Boligkjøperforsikring (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 5 432 104,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
BoligselgerforsikringSelger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Foto (Kr.6 500)
Provisjon (Kr.58 000)
Oppgjør (Kr.6 500)
Visninger x 2 + Privatvisning x 1 (Kr.10 200)
Boligselgerforsikring / boligselgerpakke (Kr.14 964)
Grunnpakke borettslag (Kr.11 500)
Kostnad for utsatt betaling (Factoring) (Kr.2 900)
Markedspakke Premium (Kr.22 900)
Eierskiftegebyr selger (Kr.6 385)
Totalt kr. (Kr.139 849)
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer15-24-0229
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikringEIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper
bolig gjennom EIE.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a.
husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg
juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også
velge å kun tegne boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med
megler for ytterligere informasjon.
LovanvendelseGenerelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbrukerkjøp - definisjon:
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon:
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
AvdelingSagene & Bjølsen Eiendomsmegling AS
EIE Ullevål & Sagene
Org. nr: 989734598
Maridalsveien 154 A
0461 Oslo
Tlf: 22 02 11 60
Ansvarlig meglerEiendomsmegler | Partner Ane Line Plassen Nordbak
SaksbehandlereAne Line Plassen Nordbak
EIE Ullevål & Sagene
Eiendomsmegler | Partner
Mob: 99 23 16 30 / E-post: aln@eie.no