Bilde 1 av Sofienberggata 44Bilde 2 av Sofienberggata 44
Digital salgsoppgave
Sofienberggata 44

0560 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Prisantydning

Objektet er solgt!

Arealeffektiv 3-roms selveierleilighet v/Botanisk hage | Heis | Balkong mot bakgård | Oppussingsbehov | Utleie tillatt
icon

Unngå doble renteutgifter

Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
19
Antall soverom
2 soverom
Etasje
3
Internt bruksareal (BRA-i)
54 m²
Bruksareal (BRA)
54 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
5 m²
Fellesutgifter
kr 4 469 / Mnd
Prisantydning
kr 3 900 000
Omkostninger
kr 127 650
Fellesgjeld
kr 88 000
Totalpris
kr 4 115 650
Fellesformue
kr 30 879
Byggeår
1988
Tomt
Eiet tomt 1182 m²
Oppdragsnummer
50240095
Prisantydningkr 3 900 000,-
Fellesgjeldkr 88 000,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgiftkr 117 200,-
  
Totalpris kr 4 115 650
Eiendom
Sofienberggata 44, 0560 Oslo, Etasje: 3

Matrikkel
Gnr. 229 Bnr. 174 Snr. 19 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 54 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 54 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal):

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 5 kvm

Areal
Primærrom: 54 kvm, Bruksareal: 54 kvm, BRA-i: 54 kvm , TBA: 5 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
1988

Tomt
Eiet tomt 1182 kvm

Prisantydning
3 900 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Anders Roestad Takstdato: 07.05.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 88 000,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 30 879,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. omkostninger
kr 3 900 000,- (Prisantydning)

kr 88 000,- (Andel av fellesgjeld)

--------------------------------------------------------

kr 3 988 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)




Omkostninger:

kr 200,- (Pantattest kjøper)

kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)

kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)

kr 99 700,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 3 988 000,-))

--------------------------------------------------------

kr 100 900,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)

--------------------------------------------------------

kr 4 088 900,- (Totalpris inkl omkostninger)




Valgfrie omkostninger:

kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))

--------------------------------------------------------

kr 4 098 150,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 469,- pr. mnd.

Totale felleskostnader pr. d.d. kr 4.469,- pr. md.
Herav:
Felleskostnader 2.637,-
Vedlikeholdsfond 658,-
Avdrag/renter lån 704,-
TV og internett 470,-

Felleskostnad inkluderer
Kommunale avgifter, tv/bredbånd, bygningsforsikring, vedlikeholdsfond, avdrag renter/lån, drift og vedlikehold, forretningsførsel, vaktmestertjeneste, trappevask.

Eier
Vik Eiendom AS

Beskrivelse
Arealeffektiv og gjennomgående 3-roms selveierleilighet i 3 etasje med balkong mot bakgård. Leiligheten har et oppussingsbehov med flott potensiale. Adkomst via dør fra svalgang. Innholder entré, bad, soverom 1, stue, kjøkken og soverom 2.

Høydepunkter:
- Arealeffektiv planløsning
- Heis
- Balkong mot bakgård
- Romslig bod i kjeller
- Oppussingsbehov
- Utleie er tillatt
- Sentral beliggenhet i bydel Grünerløkka
- Kort vei til "alt" Oslo sentrum kan tilby
- Rema 1000 rundt hjørnet
- Nærhet til flere av Oslos store parker
- God dekning av offentlig kommunikasjon

Eiendomsmegler Truls A. Tansø i EIE presenterer denne eiendommen. Velkommen!

Parkering
Gateparkering etter gjeldende bestemmelser.
Antatt mulighet for leie av garasjeplass i byggets kjeller. Må undersøkes av interessent.
Det er innført beboerparkering i bydel Grünerløkka. Priser indre by:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5940 kroner
Elbil: 2000 kroner
Motorsykkel og moped: 2970 kroner
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner

Beliggenhet
Sentral beliggenhet "midt i smørøyet" på Sofienberg sentralt i Bydel Grünerløkka, med gangavstand til alt av byens fasiliteter. Dette er et urbant og populært område med uteliv, spisesteder, parker og friområder i nærmiljøet.

Grünerløkka er en av de mest stemningsfulle bydelene i Oslo, og kan by på en rekke spennende kaféer og restauranter, samt et pulserende uteliv. Servicetilbud, butikker, kino, treningssentre, alt i nærmiljøet. Rett på andre siden av Akerselva finner man også Vulkanområdet, med den populære Mathallen med blant annet et spennende utvalg av unike råvarer.

Bydelen har flere store parker og grøntanlegg, blant dem kan vi nevne Sofienbergparken, Birkelunden, Olaf Ryes Plass, Botanisk hage og Akerselva med fine turmuligheter sommer som vinter. Det er rikelig med andre aktivitetstilbud i området med for eksempel Tøyenbadet, eller kunst- og kulturinstitusjoner som Zoologisk museum eller Munch-museet. I tillegg ligger SATS rett i nærheten. Det er også en kort spasertur opp til Ringnes park, med treningssenter, forretninger og Ringen Kino.

Flere matvareforretninger i området, bl.a. Rema 1000 rett rundt hjørnet. Joker og Bunnpris er oppe 7 dager i uka og ligger rett i nærheten.

Leiligheten har god dekning av offentlig kommunikasjon med buss og trikk fra Trondheimsveien (trikk nr. 17 og buss nr. 31). En kort gåtur unna ligger Schous plass med trikk nr. 11, 12 og 18 samt buss nr. 30. Kort vei til T-bane på Carl Berner og Tøyen. Det er for øvrig ca. 10-15 minutters gange til Oslo sentrum.

Bebyggelse
Området består i hovedsak av bygårder med leiligheter og næringslokaler.

Tomt
Eiet tomt, 1182 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Lakkegata skole (1-7 kl.)
Sofienberg skole (8-10 kl)
Hersleb videregående skole
Elvebakken videregående skole
Sjokoladefabrikken barnehage (1-5 år)
Sofienbergparken barnehage (1-5 år)
Rodeløkka barnehage (1-5 år)

Offentlig kommunikasjon
Leiligheten har god dekning av offentlig kommunikasjon med buss og trikk fra Trondheimsveien (trikk nr. 17 og buss nr. 31). En kort gåtur unna ligger Schous plass med trikk nr. 11, 12 og 18 samt buss nr. 30. Kort vei til T-bane på Carl Berner og Tøyen. Det er for øvrig ca. 10-15 minutters gange til Oslo sentrum.

Inneholder
3.etasje: Entré, soverom 1, bad, stue, kjøkken og soverom 2. Utgang til balkong mot bakgård fra stuen. Lagringsbod i eget bodrom med tilgang fra garasjelegget i kjelleren.

Byggemåte
Følgende informasjon er hentet fra tilstandsrapport utført av Anders Roestad datert 07.05.2024.

Gjennomgående leilighet i 3 etasje i et bygg oppført i 1988. Leiligheten han utgang til en ca 5m2 balkong fra stuen. Leiligheten har en gjennomgående standard fra byggeår og er godt brukt med et etterslep av behov for vedlikehold. Generelt fremstår som boligen som utidsmessig. Dagens forskriftskrav til isolasjon, klima og innemiljø er strengere enn de som gjaldt da denne bygningen ble oppført. Det må forventes gjennomgående oppussing av boligen.

Boligbygg med flere boenheter - Byggeår: 1988.

Utvendig:
- Leiligheten har malte trevinduer med 2-lags glass i stue fra antatt 2005 og 3-lags isolerglass fra 2021 på soverom v/stue og bad samt 2 og 3-lags mot vei.
- Leiligheten har hovedytterdør i stål og malt balkongdør i tre med 2-lags isolerglass fra 2013.
- Balkong med utgang fra stue på ca 5m2.
- Rekkverk i betong.
- Støpt gulv/dekke belagt med flis.
- Avløp ved nedløp, dette må renses jevnlig

Innvendig:
- Gulv: Laminat og gulvbelegg.
- Vegger: Malte flater.
- Himlinger/tak: Malte flater.
- Romhøyde i stue er ca 2,38m.
- Etasjeskiller er av betongdekke.
- Det er ikke foretatt radonmålinger og bygget er heller ikke utført med radonsperre.
- Innvendig har boligen malte glatte dører.

Våtrom:
- Bad: I hht. Byggforsk byggforvaltning detaljblad 700.320, er normal levetid for våtrom 20-25 år.
- Badet er fra byggeår og har:
- Flislagte vegger og gulv.
- Malte plater i himling.
- Dusjkabinett.
- Servantskap med ett-greps blandebatteri.
- Speil over servant.
- Gulvstående toalett.
- Sluk plassert under kabinett.
- Avtrekk via ventil i vegg.
- Tilluft via luftespalte under dør.

Kjøkken:
- Kjøkkeninnredning fra byggeår, med hvite slette fronter.
- Benkeplate av laminert spon.
- Lys under overskap.
- Avsatt plass for hvitevarer.
- Ventilator over avsatt plass for komfyr.
- Lakkert sprutplate i mdf.
- Stålkum med ett-greps blandebatteri.
- Det er montert komfyrvakt og waterguard.

Tekniske installasjoner:
- Innvendige vannledninger er av kobber.
- Stoppekran på kjøkken.
- Hovedstoppekran er normalt plassert på felles stigeledning eks. i kjeller.
- Det er synlige avløpsrør av plast i leiligheten.
- Boligen har naturlig ventilasjon.
- Ventiler i vegg og i vinduer.
- Varmtvannstanken er antatt på ca 120 liter. Plassert på kjøkken.
- Elektrisk oppvarming med panelovner på vegg og varmekabler i gulv på bad.
- Sikringsskap plassert i entre med automatsikringer.
- I hovedsak u-jordet anlegg.
- Røykvarsler, brannteppe og brannslukningsapparat.

Boligbygg med flere boenheter
Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men det er avvik fra disse.
Tegninger er oversendt av megler datert 26/03-86. Det er etablert et ekstra soverom i stuen. Det er kun vurdert tegninger ut ifra bruken av rommene mot hva som er godkjent, plasseringer av vinduer dører m.m. er ikke vurdert og heller ikke bygget generelt.

Bygningen generelt (kun beskrevet av takstmann og ikke vurdert):
- Leiligheten ligger i 3. etasje i et bygg på 6 etasjer pluss underetasje.
- Bygningen er oppført med bærende konstruksjoner i betong/mur.
- Antatt fundamentert på leire.
- Dreneringen til bygget er ukjent for takstmann.
- Yttervegger er forblendet med teglstein og fasadeplater.
- Frittbærende dekker / etasjeskiller i betong.
- Tilnærmet flatt tak tekket med papp/folie.
- Trapper og repo i oppgang i betong.
- Det er heis i bygget.

Oppummering av tilstandsgrad 2:
- Utvendig > dører
- Utvendig > bakonger, terrasser og rom under balkonger
- Innvendig > Radon
- Våtrom > 3. Etasje > Bad > Tilliggende konstruksjoner våtrom
- Kjøkken > 3. Etasje > Stue/kjøkken > Overflater og
innredning
- Kjøkken > 3. Etasje > Stue/kjøkken > Avtrekk
-Tekniske installasjoner > Vannledninger
- Tekniske installasjoner > Avløpsrør
- Tekniske installasjoner > Ventilasjon
- Tekniske installasjoner > Varmtvannstank

Oppsummering av tilstandsgrad 3:
- Våtrom > 3. Etasje > Bad > Generell
- Tekniske installasjoner > Elektrisk anlegg

Primærrom
Primærrom: 54 kvm
Følgende rom er inkludert i P-rom:

Bruksareal
Bruksareal: 54 kvm

Boder
I henhold til byggetegning og seksjoneringsbegjæring så fremkommer 3 bodrom tilknyttet garasjeanlegget som er boder til leilighetene. I det ene bodrommet følger en bod merket H0307 som er det samme som leiligetsnummeret.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.
Se også under byggemåte.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for boligblokk med lager og kontor datert 28.06.1990.

Megler har kontrollert godkjente byggetegninger opp mot dagens planløsning og det gjøres oppmerksom på følgende: I godkjente byggetegning datert  26.03.1986 fremkommer det at leiligheten opprinnelig er en 2-roms med ett soverom. Det er i senere tid, ukjent når, etablert et soverom nr 2 i stuen ved kjøkkenet. Omgjøringen endrer ikke godkjent bruk av rommene (varig opphold til varig opphold), men det kan være andre krav som størrelse, rømningsvei, lysinnslipp etc som ikke er oppfylt. Megler kan oversende tegninger på forespørsel. Kjøper påtar seg risikoen for både fremtidig, fortsatt bruk og eventuelle pålegg, herunder risikoen for om bruken lar seg godkjenne, og alle kostnader forbundet med dette. Det kan være krav i lov, forskrift og planverk som ikke er eller kan oppfylles, i såfall kan kommunen kunne kreve at boligen settes tilbake til opprinnelig godkjent stand. Konferer megler ved evt. spørsmål.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Elektrisk.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter G

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Eiendomsskatt er beregnet til: 0,-

Det er i Oslo kommune vedtatt eiendomsskatt. For boliger og fritidsboliger er eiendomsskatten 3 promille av eiendomsskattegrunnlaget minus bunnfradraget. Bunnfradraget for 2023 er på inntil 4 millioner kroner. Det gjøres spesielt oppmerksom pa at beregningsgrunnlaget vil være høyere for boliger som benyttes som sekundærbolig. Beregningsgrunnlaget kan finnes pa Oslo kommunes hjemmeside: www.oslo.kommune.no/ skatt.og.naring/ skatt.og.avgift/ eiendomsskatt. Satsen for beregningsgrunnlaget til eiendomsskatten blir fastsatt årlig av bystyret. Eiendomsskatten vil derfor kunne variere fra år til år.

Forfall og terminer for eiendomsskatt:
1. termin forfaller 25. mars
2. termin forfaller 25. mai
3. termin forfaller 25. august
4. termin forfaller 25. oktober

Hvis terminen forfaller på en lørdag eller søndag, blir forfallsdato neste virkedag.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 4 469,- pr.mnd.
Kommunale avgifter, tv/bredbånd, bygningsforsikring, vedlikeholdsfond, avdrag renter/lån, drift og vedlikehold, forretningsførsel, vaktmestertjeneste, trappevask.

Faste løpende kostnader
Strøm, evt. oppgradering internett/TV.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Selskapets totale lån og vilkår:
Lånenr.:OBOS03-98208039636
Restgjeld: 6 089 515,-
Restløpetid: 18 år og 6 mnd
12 terminer pr år.
Flytende rente 7,38% pr 24.04.24.
Leilighetens andel av lån: 88 000,-
Leilighetens kapitalkostnad. 726,-

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
Forretningsfører gjør oppmerksom på at de kan ha mottatt varsel om renteheving som ikker er iverksatt pr dags dato.

Årsregnskap
Kan oversendes av megler på forespørsel.

Forsikring med polisenummer
Gjensidige Forsikring Polisenummer: 77921199

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 265 921,- Som sekundærbolig Kr. 4 810 498,-

Sameie
Sameie: Sameiet Trykkerikvartalet, Orgnr: 990010269

Sameiet består av 46 seksjoner. Sameiet Trykkerikvartalet (tidligere Trondheimsveien 43) er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 990010269, og ligger i bydel Grünerløkka i Oslo kommune med følgende adresser:
Trondheimsveien 43, Sofienberggata 40, 42 og 44 samt Sars' gate 32 og 34.
Gårds- og bruksnummer:229/174

Utdrag fra ekstraordinært årsmøte januar 2024:

5. Mistillitsforslag med dagens styre.
Bakgrunn: Dagens styre har innhentet en "Vedlikeholdsplan for Sameiet Trondheimsveien 43" datert 24.3.2023 og utført av Soon Takst AS. Denne planen konkluderer med et vedlikeholdsetterslep i størrelsesorden MNOK 19,5. Premisset for Vedlikeholdsplanen er å "nullstille bygget" (side 2 - konklusjon). På denne bakgrunn har styret fremmet et forslag om låneopptak på MNOK 23,5. Vi mener det er økonomisk uansvarlig å gjennomføre alle tiltak i vedlikeholdsplanen nå, og at et låneopptak av denne størrelse er en dårlig løsning. Videre mener vi at denne prosessen bør begynne med at de enkelte punkter i vedlikeholdsplanen vurderes av fagkyndige med tanke på nødvendigheten av å utføre tiltakene snarlig, sett opp mot muligheten for å gjøre mindre omfattende strakstiltak for å kunne fordele tiltakene over tid. Det er derfor hensiktsmessig med et styre med tilgang på bygningsmessig kompetanse ut over det dagens styre besitter.

Styrets innstilling:
Dagens styre stiller seg svært kritiske til dette forsøket på å kaste styret for å forsinke
rehabiliteringsprosessen i sameiet. Dette er kun økonomisk motivert fra disse to store næringsaktørene, da profitten de har på utleien av sine 16 leiligheter og næringslokaler vil gå ned om felleskostnadene går opp. Styret har grundige rapporter som alle bekrefter at behovet for en omfattende fasaderehabilitering er stort. Å utsette prosjektet med flere år - eller å dele opp prosjektet over enda flere år - vil både bli kraftig fordyrende, men også til stor ulempe for de som bor i sameiet. Dagens styre er allerede godt i gang med planlegging av rehabiliteringen, i samarbeid med eksterne rådgivere og arkitekter. Å utsette prosjektet vil også medføre at flere hundre tusen kroner i slike konsulenthonorarer er bortkastet. Dagens styre fungerer godt innad, og har inngående kunnskap om både sameiet, leverandører og byggets tilstand. Dagens styre oppfordrer årsmøtet til å stemme NEI til dette mistillitsforslaget.

Forslag til vedtak:
Det velges et nytt styre i sameiet. Forslaget ble vedtatt.

7. Låneopptak:
Vedlikeholdsplan må gjennomgås av fagkyndige med tanke på å lage en fremdriftplan for de nødvendige vedlikeholdsarbeider over en periode på minst 5 år. De enkelte tiltakene må vurdere ut fra viktighet, samt med tanke på om mindre strakstiltak kan utføres for å hindre ytterligere bygningmessige skader. Videre må det vurderes alternative måter å finansiere arbeidene på. Det finnes både låne- og tilskuddsordninger i Husbanken (og andre, eksepelvis Enova) som bør vurderes. Samt at låneopptak, innbetaling fra seksjonseiere og nivå på felleskostnader må vurderes samlet slik at økonomien i utleie samt verdien på seksjonene ikke blir unødig skadelidende.

Styrets innstilling:
Dagens styre er i en prosess med arkitekter og eksterne konsulenter for blant annet å sikre at eventuelle støtteordninger sameiet kan være kvalifisert for, blir sjekket og eventuelt søkt på. Vi har allerede inngått en låneavtale med OBOS-Banken som sikrer oss finansiering av minst 3/4 av kostnadene forbundet med fasaderehabiliteringen. Vi har også fått tilbud om en administrasjonsavtale med OBOS Eiendomsforvaltning, som gjør at den enkelte kan betale ned sin andel av fellesgjelden raskere om ønskelig. Mer om det på vårens ordinære årsmøte. Av samme årsak som i sak 5 er dagens styre sterkt kritiske til å utsette rehabiliteringen i minst fem år, og ber årsmøtet derfor stemme NEI til forslaget.

Forslag til vedtak:
Nytt styre gis mandat til å gjennomarbeide Vedlikeholdsplanen med tanke på å fordele vedlikeholdsarbeidene over flere år, samt på bakgrunn av dette vurdere alternative finansieringsløsninger for en reviderte Vedlikeholdsplan. Når dette er utført fremmes en ny plan for finansiering og fremdrift for sameiermøtet. Forslaget ble vedtatt.

Kjøper må ta høyde for at Sameiet skal gjennomføre større rehabilitering i årene fremover, og at dette kan medføre innbetaling, økt fellesgjeld og økte fellesutgifter. Kostnaden var tidligere estimert til ca. 25 millioner, men med nytt styre sees det nå på muligheter for å strekke rehabiliteringen og fordele kostnadene over tid. Eksempel: Dersom Sameiet tar opp lån i størrelsen 20 mill så utgjør dette ihht. eierbrøk 1,36% for denne leiligheten eller ca. kr. 271 000,-. Nytt styre skal utarbeide en ny plan som blir presentert for Sameierne. Denne vil fremlegges på en generalforsamling for videre behandling og avstemning for beboerne.

Innkomne forslag og saker iht. protokoll.
Sak B. Etablering av vedlikeholdsfond.
Styret etablerte 1. januar 2023 en vedlikeholdskonto der rundt 20% av felleskostnadene settes av til fremtidig vedlikehold. Dette fordi vi vet at behovet for vedlikehold øker raskt nå når bygningsmassen er i sitt 35. år. Styret ønsker å konvertere denne vedlikeholdskontoen til et vedlikeholdsfond. En konto har ingen begrensninger knyttet til bruk av midlene, mens et vedlikeholdsfond krever årsmøtevedtak før midler kan brukes av det. Styret mener det er viktig at midler avsatt til vedlikehold ikke skal kunne brukes på andre formål. Forslag til vedtak: Styret konverterer dagens vedlikeholdskonto til et vedlikeholdsfond. Forslaget ble vedtatt.

Sak C. Endring av fordeling av kostnader til TV og bredbånd.
Sameiet består av 36 boligseksjoner, 9 næringsseksjoner samt 1 garasjeseksjon. Sameiet har en avtale med Telia for levering av TV- og bredbåndstjenester til boligseksjonene. Avtalen gjelder med andre ord IKKE næringsseksjonene og garasjen. Allikevel har kostnadene for disse tjenestene blitt fordelt etter brøk på samtlige seksjoner. Det betyr at næringsseksjonene og garasjen har vært med å betale for en avtale det ikke er mulig å benytte seg av, da Telia kun leverer tjenester til boligseksjoner. Styret ønsker derfor å rette opp i dette, og foreslår at kostnaden for TV- og bredbånd trekkes ut fra de generelle felleskostnadene, og legges til på en egen fakturalinje på leilighetenes felleskostnader. Idag koster Telia fra 185-289 kr pr. måned avhengig av størrelse på leiligheten. Avtalen med Telia koster egentlig 452 kr pr. leilighet pr. måned. Mellomlegget har derfor blitt "sponset" av næringsseksjonene og garasjen. Avtalen med Telia gjelder til juli 2024. Forslag til vedtak: Kostnader knyttet til TV- og bredbåndstjenester skal trekkes ut fra de ordinære felleskostnadene, og i stedet fordeles likt på alle boligseksjoner. Endringen skjer så raskt OBOS får endret i sine fakturasystemer. Forslaget ble vedtatt.

Styrets oppgaver forrige styreperiode (2021-2022):
Rehabilitering av bakgården. Her ble Oslo Entreprenørbedrift AS leid inn til å finne årsaken til lekkasjer fra bakgården. Det ble konstatert utett dekke og tusenvis av liter med vann ble liggende mellom toppdekket og taket til moskéen og treningssenteret. Dette vannet begynte etter hvert å trenge gjennom. Styret fikk satt i gang rehabilitering i tide, og bakgården var stort sett ferdig til jul. En del følgeskader i lokalene under bakgården er fremdeles under arbeid, men det bør være klart i løpet av våren. I arbeidet med bakgården ble grensen mot nabogårdene sameiet deler bakgård med forsterket.
Sameiet har fått et nytt og sikrere bur rundt nødtrappen i bakgården - uten ekstra kostnad.
Belysningen i garasjen begynte å kortslutte andre deler av kjelleren, så samtlige lysarmaturer i garasjen ble skiftet til LED. Dette gjorde både at belysningen ble langt bedre og kortslutningene forsvant.
Beboermøte ble avholdt i januar for å informere om tilstanden til fasaden. Chris Gangsøy fra Oslo Entreprenørbedrift AS presenterte og besvarte alle spørsmål. Oppsummert anbefales det å gjøre en full fasaderehabilitering om kort tid. Det ble bestemt at vi skal gjennomføre en uavhengig vurdering av bygningsmassens tilstand. Styret benyttet seg av Huseiernes Landsforbunds tjenester for dette, og en takstmann har laget en tilstandsrapport for bygget, med forslag til vedlikeholdsplan. Han konkluderer i grove trekk med det samme som Chris Gangsøy. Rapporten er ikke klar enda, men den legges ut på Vibbo så fort den er klar.
Styret har inngått en ny serviceavtale med Firesafe som dekker sameiets brannsikringsforpliktelser.
Styret har også delt ut branntepper til samtlige seksjoner.
Styret har fornyet serviceavtale med KONE Heis. Gjennom Heisrådgiveren AS har sameiet fått bedre priser og en nøytral part til å vurdere arbeidet.
Forsikringsselskapet Hussoppen har hjulpet sameiet med sanering av skjeggkre.

Det er også gjennomført utskiftning av vinduer og dører, hvor kostnaden er fordelt på den enkelte seksjon.
Det gjøres ellers oppmerksom på at normalt vedlikehold alltid må påregnes fra tid til annen.

Forretningsfører
Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS i henhold til kontrakt

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Fra husordensreglene 6.  Beboere kan holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukere av eiendommen. Eventuelt dyrehold skal alltid forhåndsgodkjennes av styret. Eventuelle husdyr skal ikke luftes i bakgård eller på andre fellesområder. Det må ikke legges ut mat til fugler og dyr.

Diverse
10. Grilling med kullgrill er ikke tillatt.

Annet
Det gjøres oppmerksom på at selger aldri har bebodd eiendommen og har ingen kunnskap om boligens tilstand eller kvaliteter utover informasjonen i salgsoppgaven. Det kan derfor være skader og andre forhold ved eiendommen som ikke er spesifikt opplyst. Boligen har vært utleid i hele selgers eiertid gjennom et utleiefirma, og selger har verken kjennskap eller kunnskap om leiligheten.
Det forventes og legges til grunn at alle interessenter foretar en grundig vurdering/undersøkelse av eiendommen i sin helhet, gjerne med bistand av teknisk sakkyndig.
Eiendommen overtar slik den fremstår på bilder og på visning. Samtlige eventuelle hvitevarer som står i boligen og alt av løsøre/utstyr i boligen medfølger i handelen. Merk at eiendommen ikke vil bli ytterligere rengjort/vasket/ryddet før overtakelse. Selger har ikke utarbeidet energiattest i forbindelse med salget, og energikarakter settes da automatisk til rød G. Kjøper må selv utarbeide egen energiattest for egen regning dersom dette er ønskelig

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

1860/924301-1/105  20.01.1860
Bestemmelse om bebyggelse  
Overført fra: 0301-229/174
Gjelder denne registerenheten med flere
Forklaring fra megler: Bestemmelsen er fra 1860. Megler har ikke lykkes i å finne denne.

1860/924302-1/105 20.01.1860
Bestemmelse om bebyggelse  
Overført fra Trondheimsvn. 43.
Overført fra: 0301-229/174
Gjelder denne registerenheten med flere
Forklaring fra megler: Bestemmelsen er fra 1860. Megler har ikke lykkes i å finne denne.

1935/991000-1/105 26.11.1935  Bestemmelse om veg  
Overført fra: 0301-229/174
Gjelder denne registerenheten med flere
Forklaring fra megler: Avskrift fra gammel grunnbok: Erklæring av 19.11.1935 om forpl. til på forl. å opparbeide Sofienbergata med tilh. anlegg av gatekloakk i 8m bredde langs nybygget.

1935/991001-1/105 17.12.1935  Erklæring/avtale  
Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra: 0301-229/174
Gjelder denne registerenheten med flere
Forklaring fra megler:  Erklæring som omhandler at man har godtatt Oslo kommune sitt vann- og kloakkreglement. Diverse bestemmelser vedr. dette.

1958/516046-1/105 10.10.1958 Erklæring/avtale  
Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra Trondheimsvn. 43.
Overført fra: 0301-229/174
Forklaring fra megler: Erklæring som omhandler at man har godtatt Oslo kommune sitt vann- og kloakkreglement. Diverse bestemmelser vedr. dette.

1966/507409-1/105 27.04.1966  Bestemmelse om bebyggelse  
Midlertidig dispensasjon fra bygningsloven
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
Overført fra: 0301-229/174
Gjelder denne registerenheten med flere
Forklaring fra megler: Erklæring vedr. innredning av bokbinderi m.m. Tilltatelse til innredning av bokbinderi i bygning som ligger i område som er regulert til boligbegyggelse.

1987/4602-1/105  22.01.1987  Erklæring/avtale  
 Vedtak av visse vilkår vedr. utskillelse/bebyggelse av denne eiendom
Overført fra: 0301-229/174
Gjelder denne registerenheten med flere
Forklaring fra megler: Erklæring: Sofienberggata 44 utvides til reguleringslinjen samtidi med bebyggelsen. Dispensasjon fra veiloven. 

1987/13294-1/105  26.02.1987  Best. om adkomstrett  
Rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:229 Bnr:215  
Bestemmelser om rettigheter/plikter til fellesareal
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
Overført fra: 0301-229/174
Gjelder denne registerenheten med flere
Forklaring fra megler: Erklæring atkomst - gårdsplass. Gnr. 229 bnr. 215 skal ha bruksrett til atkomst og bruksrett til felles gårdsplass på gn.r 229 bnr. 174 og bnr. 175. Tinglyses.

1987/85856-2/105 21.12.1987 Erklæring/avtale  
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET FOR: NOK 30,000 MED PRIORITET ETTER 90% AV FØRSTE TGL OVERDR SUM
Gjelder denne registerenheten med flere
Forklaring fra megler: Panterett til Sameiet for evt. ubetalte felleskostnader o.l.

Grunndata:

1987/85856-1/105 21.12.1987  Seksjonering  
Opprettet seksjoner:
snr: 19
formål: Bolig
sameiebrøk: 62/4563
EIENDOMMEN ER OPPDELT I 46 SEKSJONER
Forklaring fra megler: Eiendommens seksjoneringsbegjæring som viser hvordan seksjonene er oppdelt.

Utleie
Utleie er tillatt. En god andel av leilighetene i Sameiet leies ut.
Sameierne har eksklusiv disposisjonsrett over sine bruksenheter og råder fritt over dem ved overdragelse, pantsettelse, utleie eller på annen måte. Utleie av seksjon skal meddeles styret til registrering senest 14 dager før innflytting/overtakelse. Ved utleie plikter sameier å informere styret om hvor sameier kan kontaktes. Utleier plikter å informere leietaker om husordensreglene.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen er tilknyttet offentlig vannforsyning via private stikkledninger.
Eiendommen er tilknyttet offentlig avløpsnett via private stikkledninger.

Regulering
Eiendommen er regulert til byggeområde boliger og ligger under reguleringsbestemmelse S-2255: Reguleringsbestemmelser i tilknytning til endret reguleringsplan for Oslo sentrum og indre sone i Oslo kommune.
Planen er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 (kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn).

Eiendommen berøres også av reguleringsbestemmelse V020255: I henhold til instruks godkjennes: Tverrprofil for Sarsgata mellom Heimdalsgata og Finnmarksgata, som vist med røde tall. V020255 har ikke egne skrevne reguleringsbestemmelser.

Oslo kommune vedtok 23.09.2015 kommuneplanen "Oslo mot 2030: Smart, trygg og grønn". Dette får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. Planen legger opp til fortetting av indre by og utvikling rundt Oslos sentrale knutepunkter. Fortetting av dagens bebyggelse kan bli aktuelt i disse områdene. Mer informasjon finnes pa kommunens hjemmeside: https:/ / www.oslo.kommune.no/ politikk.og.administrasjon/ politikk/ kommuneplan/ Vi oppfordrer alle interessenter til å sette seg inn i kommuneplan og hvilken betydning denne har for eiendommen.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 900 000,- (Prisantydning)
kr 88 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 988 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 117 200,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 118 400,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 106 400,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 115 650,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Det er ikke tegnet boligselgerforsikring ifbm. salget. Det er likevel utarbeidet en egenerklæring som interessenter bør gjøre seg kjent med før budgivning. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Visningshonorar ( 2 stk visninger + overtakelse) (Kr.10 500)
Grunnpakke eierseksjon (Kr.18 765)
Markedspakke 1 (Kr.24 950)
Oppgjør (Kr.7 500)
Provisjon (Kr.55 000)
Tilrettelegging (Kr.15 000)
Totalt kr. (Kr.131 715)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
50-24-0095

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
In-Vest Eiendomsmegling AS
EIE Røa, Skøyen & Ullern
Org. nr: 945064358
Griniveien 10
0756 Oslo
Tlf: 22 51 11 11

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler/Partner Truls A. Tansø

Saksbehandlere
Truls A. Tansø
EIE Røa, Skøyen & Ullern
Eiendomsmegler/Partner
Mob: 48 95 44 44 / E-post: tat@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Sofienberggata 44
For mer om objektet
Sofienberggata 44

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: