EiendomSørengkaia 98, 0194 Oslo, Etasje: 2
MatrikkelGnr. 234 Bnr. 109 Snr. 18 i Oslo kommune
BoligtypeLeilighet
EierformEierseksjon
ArealerTotalt BRA 68 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 63 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal): 5 kvm
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 20 kvm
ArealPrimærrom: 63 kvm, Bruksareal: 68 kvm, BRA-i: 63 kvm , BRA-e: 5 kvm , TBA: 20 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle
betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos
bygningsmyndighetene.
Antall soverom2
Byggeår2013
TomtFellestomt 3987 kvm
Prisantydning6 800 000
TilstandsrapportTakstmann: Johannes Barbantonis
Takstdato: 09.08.24
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesgjeld: kr. 0,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 7 749,- pr. 31.12.23
Totalpris inkl. omkostningerkr 6 800 000,- (Prisantydning)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 170 000,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 6 800 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 171 200,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 971 200,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 980 450,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
FelleskostnadKr. 4 567,- pr. mnd.
Felleskostnad inkludererA-konto varmtvann og fyring, kabel-TV, bredbånd, trappevask, vaktmestertjenester, drift og vedlikehold,
strøm til fellesarealer, kommunale avgifter, felles byggforsikring, forretningsførsel, revisjonskostnader og
styrehonorar.
Felleskostnadene fordeleds på følgende måte:
A konto fjernvarme og vann: Kr. 969,-
Felleskostnader Kr. 3 598,-
Fjernvarme og varmtvann er ikke inkludert i felleskostnadene. Det betales inn et a konto beløp som
avregnes etter hvert år mot faktisk
forbruk. Avegningen foreligger som regel i løpet av første halvår året etter.
EierPkv Eiendom AS v. Vegard Jelstad
BeskrivelseVi har gleden av å presentere en lys og flott, moderne 3-roms hjørneleilighet med fantastisk beliggenhet
mot kanal på den ene siden og sentralparken på den andre siden. Boligen består av åpen kjøkken- og
stueløsning, flislagt baderom, to gode soverom, samt en hyggelig entré med adkomst til
omkledningsrom.
Boligen disponerer en privat terrasseparsell på ca. 20 kvm. Fantastiske lys- og solforhold, samt nydelig
utsikt.
Kort fortalt
* Veldrevet sameie, nytt i 2013
* Privat terrasseparsell på ca. 20 kvm
* Felles takterrasse
* Felles sykkelbod
* Kajakkrom (gratis kajakkleie)
* Balansert ventilasjon
* Varmtvann og fyring inkl. i felleskostnader
* Åpen kjøkken- og stueløsning
* Fransk balkong i stue
* Lekkert baderom
* Ofte mulighet for leie/kjøp av parkering
ParkeringDet er et stort, lukket og oppvarmet garasjeanlegg under bygget hvor det er ofte er mulighet for leie av
parkeringsplass, samt av og til kjøp av parkeringsplass. Konferer med megler for ytterligere informasjon.
Ellers er det beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet
rundt - også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til
beboerparkering.
Priser for 2024:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5950 kroner
Elbil: 2000 kroner
Motorsykkel og moped: 2975 kroner
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner
Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon og priser for andre transportmidler se:
https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-privatpersoner/
BeliggenhetAttraktiv og sjørnær beliggenhet i den nye Fjordbyen. Her har man sjø, parker, bademuligheter og
havnepromenade i umiddelbar nærhet. På Sørenga får du flott utsikt mot Ekeberg, Oslofjorden og
Barcode-distriktet. Ellers har området kort vei til alt av servicetilbud, samt et pulserende kulturliv med blant
annet Den Norske Opera, Deichman, Munch og en godt utvalg av restauranter, puber og kaféer. Sørenga
badstuflåte er alltid åpen. Det er planlagt for barne- og ungdomskole på Loenga rett ved Sørengkaia.
Kvartalene som er under oppføring mellom Sørenga og Barcode vil inneholde en blanding av boliger,
kontor og forretninger, med et variert servicetilbud. Kongsallmenningen vil forene Bjørvika/Sørenga med
Middelalderparken og vannspeilet. Middelalderparken utvides i areal når arbeidene med Follobanen
ferdigstilles, og strekker seg helt til Gamlebyen. Sørenga har også tilgang til flotte tur- og
treningsområder, som Ekeberg med fine stier, sletter og skoger. Skulpturparken og Ekebergrestauranten
har fantastisk utsikt over Sørenga og byen. For de treningsglade ligger Sats Bjørvika få bygg unna.
Deichman Bjørvika er hele Oslos hovedbibliotek med sine seks etasjer med litteratur, lese- og
studieplasser, scener, kinosal og verksteder for store og små.
Barcode og området er blitt et gastronomisk matsenter i Oslo. Her kan blant annet nevnes Maaemo, The
Vandelay, Code, Vaaghals, Stock, Nodee Sky og Barcode, Villa Paradiso, I Baren, Sumo, Kumi, Coyo,
Mirabel og Castello. Kafeene som er verdt et besøk er eksempelvis Åpent Bakeri, Godt Brød,
Kaffebrenneriet, Holzweiler Platz og Talormade.
Barcode har tilbud som treningssenter, galleri, frisører, dagligvarebutikker, spennende restauranter,
barer, kaféer, og butikker som Cavour, Surfspot og Holzweiler.
En 9 kilometer lang promenade knytter Oslo sammen langs sjøkanten. Den går fra Frognerstranda i vest,
via Aker brygge, Akershus festning og Operaen, før den fortsetter forbi Sørengkaia, og helt til Kongshavn i
øst. Langs denne promenaden finner man også den "nye" mathallen på Vippetangen hvor man kan
oppleve god mat og drikke. Byens flotteste sjøbad på Sørenga åpnet juni 2015 og er meget populært. Det
190 meter lange sjøbadet har et 50 meter langt åpent basseng, et 200 kvadratmeter stort sjøbad,
rekreasjonsområde med sitteplasser og trapper ned mot sjøen. Eget barnebasseng er bygget inn i
anlegget, og har som resten av Sørenga universell tilgjengelighet.
Det er bare noen få minutters gange til Oslo S og bussterminalen med buss, tog, flytog og T-bane.
TomtFellestomt, 3987 kvm
AdkomstSe vedlagt kartskisse i annonsen. Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Skole/barnehageDersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med
barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.
InneholderDet totale bruksarealet fordeler seg som følger:
BRA: 68 m²
- BRA-i: 63 m²: (Bad, entré, stue/kjøkken, to soverom og omkledningsrom)
- BRA-e: 5 m²: (Kjellerbod)
- TBA: 20 m²: (Privat takterrasse parsell)
Det gjøres oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men
disponeres av denne leiligheten.
Vedlagte plantegninger er målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er
beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den
faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.
ByggemåteFor ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at
interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som
tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte
bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.
BoderLeiligheten disponerer en kjellerbod på ca. 5 kvm og en privat takterrasse parsell på ca. 20 kvm. Det er
gratis lånemuligheter av robåt og kajakk i sameiet.
StandardUnder kan du lese om de ulike rommene:
Innbydende entré med adkomst til omkledningsrom:
Fin entré med plass til ytterklær og sko. Pen parkett på gulv, lyse farger på veggoverflater og downlights i
himling gir et godt førsteinntrykk av boligen.
Fra entréen er det adkomst til et superpraktisk omkledningsrom med god plass til klær, sko, støvsuger og
tørkestativ. Rommet kan enkelt innredes etter ønske.
Åpen kjøkken- og stueløsning:
Lys stue med plass til sofagruppe, sofabord og underholdningsavdeling. Store vindusflater som slipper til
rikelig med naturlig lys. Videre er det plass til spisebord med tilhørende spisestoler - perfekt for sosiale
sammenkomster!
Moderne og tidsriktig Sigdal-kjøkken. Kjøkkeninnredningen består av hvite fronter og benkeplate i laminat.
Godt med skap- og benkeplass. Hvitevarene består av kjøleskap, stekeovn, keramisk platetopp og
oppvaskmaskin. Nedfelt kum i rustfritt stål, samt ventilator over kokesone.
To soverom:
Hovedsoverommet er av god størrelse med plass til dobbeltseng, nattbord og kommode. Stor
garderobeløsning med god oppbevaringsplass.
Soverom nummer to har plass til seng og nattbord. Pent garderobeskap med plass til klær. Soverommet
fungerer utmerket som barnerom, gjesterom eller kontor.
Begge soverommene har gode vindusflater som sikrer godt med lysinnslipp, samt luftemuligheter. Sov
godt i Sørengkaia 98!
Flislagt baderom:
Pent baderom med vegghengt toalett, dusjhjørne, servant over innredning, vegghengt skap og speil.
Opplegg til vaskemaskin, varme i gulv og downlights i himling.
Overflater:
Gulv: Trestavs parkett i alle rom. Flislagt gulv med varme på baderommet.
Vegger: Sparklet og malte overflater pa plater/murpuss. Flislagte vegger på baderommet.
Himlinger: Sparklet og malte plater i entré, omkledningsrom og over kjøkkeninnredning. Malte
betongelementer for øvrig. Downlights i himling i entré og baderom.
**Terrasseparsell**
Boligen disponerer en privat terrassedel på ca. 20 kvm. Her er det god plass til utemøblement,
beplantning og grill (elektrisk eller gass). Gode lys- og solforhold, samt fantastisk utsikt. Her kan du nyte
lange, deilige sommerdager med en god bok og noe godt i glasset!
Ferdigattest / midlertidig brukstillatelseSørengkaia 78-100 - Boligblokker - Brukstillatelse (Næringslokale) - 2014
Sørengkaia 78-100 - Boligblokker - Brukstillatelse (Barnehage utvendig) - 2014
Sørengkaia 78-100 - Boligblokker - Brukstillatelse (Barnehage innvendig) - 2014
Sørengkaia 78-100 - Boligblokker - Brukstillatelse (boliger) - 2013
Elektrisk anleggDet gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.
OppvarmingLeiligheten er oppvarmet med radiatorer (fjernvarme). Felles varmtvann. Balansert ventilasjonsanlegg
med varmegjenvinning er montert med avtrekk i bad, omkledningsrom og via ventilator i kjøkken, samt
lufttilførsel i oppholdsrom.
EnergimerkingEnergiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter C
Kommunale avgifterDet gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og
eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.
EiendomsskattDet er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for
bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon
se:
https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på
faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg
i mellom.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 4 567,-
pr.mnd.
A-konto varmtvann og fyring, kabel-TV, bredbånd, trappevask, vaktmestertjenester, drift og vedlikehold, strøm til fellesarealer, kommunale avgifter, felles byggforsikring, forretningsførsel, revisjonskostnader og styrehonorar.
Spesifikasjon av fellesgjeldIngen andel fellesgjeld.
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
Forsikring med polisenummerTryg Forsikring
Polisenummer: 8661881
FormuesverdiFormuesverdi for inntektsåret 2022:
Som primærbolig Kr. 1 579 193,-
Som sekundærbolig Kr. 6 000 933,-
SameieSameie: Sørenga 4 sameie, Orgnr: 912667723
Sørenga 4 sameie er organisert etter de bestemmelser som følger av loven, og har til formål å drive
eiendommen i samråd med, og til det beste for, eierne. Sørenga 4 sameie ligger i Oslo kommune, og har
organisasjonsnummer 912667723. Sørenga 4 sameie består av 118 boliger og 2 næringslokaler.
Forretningsfører er Boligbyggelaget Usbl. Revisor er KPMG.
Sameiet har egen hjemmeside www.sorenga4.no/.
ForretningsførerUSBL.
StyregodkjenningDet er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.
Tekniske installasjonerRørfordelerskap plassert i gangen og i tak over dusjsonen på baderom.
Det er avløpsrør i plast, fra byggeåret.
Ventilasjon i leiligheten er av type balansert ventilasjon, med felles aggregat plassert i tekniske rom i
bygget. At den er balansert betyr at det sendes lik mengde luft inn i leiligheten som det trekkes ut.
Tilførsel av varmtvann i leiligheten er fra fjernvarme.
Tilkoblet fjernvarme, felles for bygget i regi av sameie/borettslaget. Varmtvann tilførsel til gulvvarme på
baderom og til radiatorer.
Elektrisk anlegg med automat sikringer, plassert i omkledningsrommet.
Det er installert felles sprinkelanlegg i bygget. I tillegg er det montert brannslange i underskap vask på
kjøkkenet.
DyreholdDyrehold er i alminnelighet tillatt så lenge dette ikke er til plage for andre beboere. Spesielle husdyr utover
hund, katt, fugl og fisk skal godkjennes skriftlig av styret i hvert enkelt tilfelle.
DiverseKun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.
RadonmålingFra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutterKommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
2012/263727-4/200 Best. om adkomstrett
02.04.2012
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:534 Bnr:7
Gjelder gangatkomst/rømningsveier
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2012/263727-6/200 Best. om adkomstrett
02.04.2012
gjelde gangvei - åpen for allmenheten
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2012/263727-9/200 Erklæring/avtale
02.04.2012
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:103
Bestemmelse om reparasjon og vedlikehold.
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2012/263727-10/200 Erklæring/avtale
02.04.2012
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:104 Snr:1 - 117
Bestemmelse om reparasjon og vedlikehold
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2012/263727-11/200 Erklæring/avtale
02.04.2012
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:105
Bestemmelse om reparasjon og vedlikehold
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2012/263727-12/200 Erklæring/avtale
02.04.2012
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:106
Bestemmelse om reparasjon og vedlikehold
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2012/263727-13/200 Erklæring/avtale
02.04.2012
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:107
Bestemmelse om reparasjon og vedlikehold
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2012/263727-14/200 Erklæring/avtale
02.04.2012
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:108
Bestemmelse om reparasjon og vedlikehold
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2012/263727-16/200 Erklæring/avtale
02.04.2012
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:110
Bestemmelse om reparasjon og vedlikehold
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2012/263727-17/200 Erklæring/avtale
02.04.2012
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:534 Bnr:7
Bestemmelse om reparasjon og vedlikehold
Sletting eller endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-234/109
Gjelder denne registerenheten med flere
2013/779597-1/200 Best. om adkomstrett
16.09.2013
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:102
Gangvei for allmennheten
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Gjelder denne registerenheten med flere
2013/779597-2/200 Best. om adkomstrett
16.09.2013
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:103 Snr:1 - 95
Gangvei for allmennheten
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Gjelder denne registerenheten med flere
2013/779597-3/200 Best. om adkomstrett
16.09.2013
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:104 Snr:1 - 117
Gangvei for allmennheten
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Gjelder denne registerenheten med flere
2013/779597-4/200 Best. om adkomstrett
16.09.2013
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:105
Gangvei for allmennheten
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Gjelder denne registerenheten med flere
2013/779597-5/200 Best. om adkomstrett
16.09.2013
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:106
Gangvei for allmennheten
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Gjelder denne registerenheten med flere
2013/779597-6/200 Best. om adkomstrett
16.09.2013
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:107
Gangvei for allmennheten
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Gjelder denne registerenheten med flere
2013/779597-7/200 Best. om adkomstrett
16.09.2013
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:108
Gangvei for allmennheten
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Gjelder denne registerenheten med flere
2013/779597-8/200 Best. om adkomstrett
16.09.2013
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:234 Bnr:110 Snr:1 - 129
Gangvei for allmennheten
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Gjelder denne registerenheten med flere
2018/718279-2/200 Bruksrett
02.05.2018 21:00
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:234 Bnr:102 Snr:1 - 222
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:234 Bnr:103 Snr:1 - 95
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:234 Bnr:104 Snr:1 - 117
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:234 Bnr:105 Snr:1 - 127
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:234 Bnr:107 Snr:1 - 63
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:234 Bnr:108 Snr:1 - 112
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:234 Bnr:110 Snr:1 - 129
Kan ikke slettes uten samtykke fra:OSLO KOMMUNE
Org.nr: 958935420
Gjelder regulert fellsområde
Kan ikke endres uten samtykke fra Oslo kommune
Gjelder denne registerenheten med flere
2018/718279-6/200 Urådighet
02.05.2018 21:00
Kan ikke slettes uten samtykke fra:OSLO KOMMUNE
Org.nr: 958935420
Eiendommene kan ikke omsettes eller pantsettes hver for seg, med unntak av overskjøting mellom gnr.
534 bnr. 23 og gnr. 234 bnr. 109. Begrensningen gjelder ikke for de enkelte seksjonene på gnr. 234 bnr.
109. Bestemmelsen gjelder fram til eiendommene er sammenslått.
Endring kan ikke skje uten samtykke fra Oslo kommune
Gjelder denne registerenheten med flere
2013/741880-1/200 Seksjonering
04.09.2013
opprettet seksjoner:
snr: 18
formål: Bolig
tillegsdel: Bygning
sameiebrøk: 63/9301
2017/1272446-1/200 ** Diverse påtegning
14.11.2017 21:00
Endring av tegninger.
2020/3303021-1/200 Reseksjonering
09.11.2020 21:00
snr: 18
formål: Bolig
tillegsdel: Bygning
sameiebrøk: 63/9301
Endring av tilleggsdel snr. 1 - 5
For øvrige opplysninger om grunndata, se den seksjonerte matrikkelenheten.
Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd
Vei/vann/kloakkEiendommen har adkomst via offentlig vei. Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private
stikkledninger.
ReguleringOmrådet er regulert til bolig-, industri, offentlig og næringsformål. Reguleringskart med bestemmelser
ligger vedlagt i salgsoppgaven. For ytterligere opplysninger om regulering, vennligst ta kontakt med
megler.
Grønlikaia - Dialogfase i plansak - Bymessig utvikling, boliger, nye gater og byrom
Saksnummer: 202009402 - Reguleringssak. Mottatt sak: 10.06.2020
Grønlikaia ble sammen med Sørenga innlemmet i Bjørvikaplanleggingen på et sent stadium i
planutarbeidelsen 2000-2003. Siden vedtaket av
Bjørvikaplanen (2003), har flere forutsetninger endret seg. Planinitiativet omfatter derfor forslag til endring
av gjeldende plan for Grønlikaia og Buffersonen. For å måle og anskueliggjøre hvilke kvaliteter som kan
oppnås, er det utviklet og et illustrert plan- og utbyggingskonsept. De viktigste grepene i foreliggende
planinitiativ er å flytte Havnepromenaden helt ut til sjøen og danne store nabolag på innsiden med nye
bokvaliteter som fjordbyen ikke har i dag.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202009402
Lohavn felt D5 - Loallmenningen - Rostockgata - Planforslag etter offentlig ettersyn
Saksnummer: 201610264 - Reguleringssak. Mottatt sak: 04.07.2016
Dette er en anmodning om oppstartsmøte på vegne av HAV Eiendom AS og Bjørvika Infrastruktur AS.
Hensikten er å avklare rammene for utviklingen av felt D5 (kombinert næring og bolig) samt å legge til
rette for en omlegging av Rostockgata gjennom Lohavn, i tråd med tidligere uttrykte intensjoner.
Bakgrunnen for omleggingen av vegtraséen er knyttet til en nødvendig utvidelse felt D2 mot felt D5.
Hensikten med utvidelsen av felt D2 er å skape rom for et utvidet program for den planlagte skolen. Dette
er redegjort for i eget planinitiativ innsendt av Utdanningsetaten. Flyttingen av veien er begrunnet i behovet
for mer funksjonelle avgrensninger av de omkringliggende byggeområdene, herunder også felt D6 og D7.
Dette åpner for å studere nye muligheter for utformingen av allmenningen på en god måte. Det er
ønskelig å få kommunens tilbakemeldinger og innspill på Loallmenningen før arbeid med
detaljregulering igangsettes.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201610264
Oslo gate 17 og 21 m.fl. - Detaljregulering - Barnehage og boliger
Saksnummer: 202308043 - Reguleringssak. Mottatt sak: 16.05.2023
Hensikten med oppstart av planarbeidet er å regulere eksisterende situasjon slik at man sikrer varig
fremtidig drift av Gamlebyen barnehage.
Eiendoms- og byfornyelsesetaten mottok bestilling fra Byrådsavdeling for byutvikling datert 14.02 om å
igangsette regulering av Gamlebyen barnehage - Oslo gate 17 og 21 A-B, med bakgrunn i et
innbyggerinitiativ i oktober 2022 med ønske om å sikre videre drift av barnehagen. Barnehagen har vært i
drift i 30 år i eksisterende lokaler. Gjeldende tidsbegrensede brukstillatelser for barnehagen ble gitt
22.06.2020. Tillatelsene er gitt med midlertidig dispensasjoner fra arealformål i gjeldende
reguleringsplaner S-2255 og S-4099. Søknad om fornyet dispensasjon fra eksisterende reguleringsplan
ble oversendt Plan- og bygningsetaten 17.12.2022. Clemensparken som benyttes av barnehagen som
uteområde forvaltes av Bymiljøetaten (BYM) og reguleres gjennom en egen leieavtale mellom BYM og
Gamlebyen barnehage.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202308043
Bjørvika - Bispegata - C6-feltene - Detaljregulering til nytt offentlig ettersyn - Etablering av kontorarealer,
boliger, forretning og bevertning
Saksnummer: 201704197 - Reguleringssak. Mottatt sak: 14.03.2017
Oslo S Utvikling foreslår å
omregulere felt C6 i Bjørvika fra offentlig bygning (kulturhistorisk museum), boliger, diverse nærings- og
allmennyttig formål, mm., til bolig, kontor, forretning, bevertning, hotell, diverse tjenesteyting og annen
næring, kjøreveg, felles torg, mm. Planen omfatter regulering av 5 hovedbygninger delt på to kvartaler og
en forlengelse av Trelastgata. Kvartalet i vest består av to næringsbygg på 10 og 13 etasjer (ca. 43 m og
56 m), et boligbygg på 10-13 etasjer (ca. 33-44 m) og torg. Det østlige kvartalet omfatter et næringsbygg
på 5-8 etasjer (ca. 19-36 m), et boligbygg på 8-10 etasjer (28-35 m) og torg. Det foreslås en utnyttelse på
58 450 m² BRA, derav 44 300 m² BRA over terreng. Det kan bli 80-110 leiligheter. Byantikvaren har et
alternativ som ble hørt i forrige høring. Det blir ikke vesentlig endret og inngår derfor ikke i den nye
høringen. Bemerkninger fra forrige høring vil følge saken til politisk behandling. Plan- og bygningsetaten
hadde også et alternativ ved forrige høring. PBE vil ikke gå videre med det alternativet, men vil etter denne
nye høringen vurdere på nytt om man vil fremme et eget alternativ til politisk behandling, jf. våre foreløpige
anbefalinger. Plan- og bygningsetaten er positive til utvikling av planområdet, men mener at de foreslåtte
høydene og utnyttelse gir et formmessig resultat som ikke passer på stedet lokalt, og
hensyntar ikke byens landskap og kulturhistoriske verdier. Plan- og bygningsetaten anbefaler ikke
planforslaget.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201704197
Rostockgata 99 - Oppføring av bolig- og næringsbygg
Saksnummer: 202456305 - Byggesak. Mottatt sak: 10.05.2024
Status: Venter på tilleggsdokumentasjon
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202456305
Grønlikaia - D8 - Sørenga - riggområde - Ekeberg- og Svartdalstunnelen
Saksnummer: 201708323 - Byggesak. Mottatt sak: 17.08.2018
Status: Endret tillatelse gitt
Det søkes om forlenget bruk av området som riggområde til 01.03.2024. Riggområdet består av
brakkerigg, lagerhall, og areal for parkering av kjøretøy og lagring av utstyr/materialer. Riggområdet
endres ved at det reduseres i omfang med omtrent 3400 kvadratmeter.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201708323
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 6 800 000,- (Prisantydning)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 170 000,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 6 800 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 171 200,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 971 200,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 980 450,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
BoligselgerforsikringDet er ikke tegnet boligselgerforsikring ifbm. salget. Det er likevel utarbeidet en egenerklæring som interessenter bør gjøre seg kjent med før budgivning. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Innhenting av informasjon fra forretningsfører, ca. (Kr.4 500)
Oppgjør (Kr.7 500)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)
Heising Finn.no (Kr.2 500)
Markedspakke 1 (Kr.17 900)
Tilrettelegging (Kr.14 900)
Heising Finn.no (Kr.2 000)
Tilstandsrapport og plantegning (Kr.9 700)
Visningshonorar kr. 3 500,- per visning (selger dekker kun de to første visningene, evt. flere er kostnadsfrie) (Kr.7 000)
Provisjon (forutsatt salgssum: 6 800 000,-) (Kr.68 000)
Innhenting av offentlige opplysninger (Kr.2 300)
Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Innhenting av grunnbok (Kr.808)
Totalt kr. (Kr.143 993)
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer125-24-0427
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikringEIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper
bolig gjennom EIE.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a.
husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg
juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også
velge å kun tegne boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med
megler for ytterligere informasjon.
LovanvendelseGenerelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbrukerkjøp - definisjon:
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon:
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
AvdelingHegdehaugen Eiendomsmegling AS
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Org. nr: 931569082
Hegdehaugsveien 24
0352 Oslo
Tlf:
Ansvarlig meglerEiendomsmegler MNEF / Partner Anders Andersen
SaksbehandlereAnders Andersen
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 98 83 74 52 / E-post: aa@eie.no
Oda Heiberg Løvik
Eiendomsmegler
Mob: 41 46 76 42
[/ E-post: ohl@eie.no