Bilde 1 av St. Halvards gate 25DBilde 2 av St. Halvards gate 25D
Digital salgsoppgave
St. Halvards gate 25D

0192 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

Objektet er solgt!

Lys & pen 3-roms selveierleilighet med sjøutsikt. Bad fra 2022. Balkong. Heis. Sentralt. Parkering.
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
55
Antall soverom
2 soverom
Etasje
7
Internt bruksareal (BRA-i)
48 m²
Bruksareal (BRA)
50 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
2 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
4 m²
Fellesutgifter
kr 6 500 / Mnd
Prisantydning
kr 4 100 000
Omkostninger
kr 123 220
Fellesgjeld
kr 349 789
Totalpris
kr 4 573 009
Byggeår
1940
Tomt
Eiet tomt 1750 m²
Oppdragsnummer
92240154
card-default

Harold Mufoncol

Eiendomsmegler / Partner
Les om Harold
Prisantydningkr 4 100 000,-
Fellesgjeldkr 349 789,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgiftkr 112 470,-
  
Totalpris kr 4 573 009
Eiendom
014'1St. Halvards gate 25D, 0192 Oslo, Etasje: 7

Matrikkel
Gnr. 233 Bnr. 185 Snr. 55 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 50 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 48 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 2 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 4 kvm

Areal
Primærrom: 48 kvm, Bruksareal: 50 kvm, BRA-i: 48 kvm , BRA-e: 2 kvm , TBA: 4 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
1940

Tomt
Eiet tomt 1750 kvm

Prisantydning
4 100 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Martin Sjønnesen v/Boinspect Takstdato: 23.07.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 349 789,- pr.
Andel fellesformue kr. 0,-

Totalpris inkl. omkostninger
kr 4 100 000,- (Prisantydning)
kr 349 789,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 449 789,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 112 470,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 113 970,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 563 759,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 573 009,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 6 500,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Totale felleskostnader pr. d.d. kr 5.911,- pr. md.
Herav:
Felleskostnader 5.144,-
Vedlikeholdsfond 618,-
Bredbånd 149,-
Etter kjente fremtidige endringer, blir summen av de totale felleskostnadene kr. 6.500,-

Eier
Maria Bobrova

Beskrivelse
Harold Mufoncol v/EIE Eiendomsmegling har gleden av å presentere St. Halvards gate 25D. En lekker 3-romsleilighet med en meget sentral beliggenhet i Gamlebyen. Leiligheten har en flott, sydvendt balkong med bred utsikt mot Ekeberg og et glimt av Oslofjorden.

Leiligheten har en koselig stue/kjøkken, entre, bad, og 2 romslige soverom med vakker utsikt over hele byen. Store vindusflater fra 2023 slipper inn rikelig med naturlig lys i alle rom. Badet er nyoppusset i 2022 i regi av sameiet.

Kort fortalt:
•Sydvendt balkong på ca. 4 m² med nye gulvplater
•Parkeringsplass
•Felles sykkel- og barnevognparkering og fellesvaskeri i kjeller
•Vinduer fra 2022
•Oppvarming via radiatorer tilknyttet felles varmeanlegg
•Bad oppusset i 2022
•Heis fra 2023
•Ekstern bod i kjeller
•Kort vei til alt byen har å tilby

Parkering
Parkering på oppmerkede plasser. Parkeringsoblat deles ut ved kontakt med styret mot betaling av kr 500,- i depositum. Det er ikke faste plasser.

Beliggenhet
Beliggende sentralt i Gamlebyen, nærområde byr på utmerkede turmuligheter i Ekebergsparken, Vålerenga kirke i Vålerenga park, Klosterengaparken, Middelalderparken, samt Bjørvika og Sørenga Sjøbad som er en steinkast unna. Det er kort vei til restaurant- og kafètilbud, kultur og uteliv, dagligvarebutikker, treningssentre samt et meget godt kollektivtilbud.  Leiligheten har en ettertraktet og barnevennlig plassering med Gamlebyen skole rett ovenfor gata, samt flere barnehager og lekeplasser i området.

I tillegg er det diverse idrettsmuligheter i nærheten med Jordal indrettshall, skatepark og idrettsplass, samt Sats Kampen. Gangavstand til Ekebergparken og Operan og med gode kollektivtilbud kommer du deg fort til Jernbanetorget.

Bebyggelse
Området består hovedsakelig av leilighetsbebyggelse.

Tomt
Eiet tomt, 1750 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Offentlig kommunikasjon
Kort gangavstand til St. halvards plass med bussruter 34 (Ekeberg hageby-Tåsen), 34X (Simensbråten-Jernbanetorget) og 70 (skullerud-nasjonaltheatret). Vest for St. Halvards plass ligger Middelalderparken-holdeplass som tilbyr bussene 70 (Mortensrud-Jernbanetorget), 54 (Kværnerbyen-Kjelsås stasjon) og trikkene 19 (Ljabru-Majorstuen), 19 (Bråten-Stortorvet) og 13 (Lilleaker-Ljabru).

Inneholder
Beliggende i 7.etg.: Bad, entré, to soverom, stue/kjøkken og balkong på ca. 4 kvm.

Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

7 etasje:
BRA 50m²
- BRA-i 48m²: (Bad, entré, to soverom og stue/kjøkken)
- BRA-e 2m²: (Ekstern bod)
- TBA 4m²: (Balkong)

Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Grunnmur i betong. Yttervegger i pusset og malt murverk. Yttertak i oppforet betongdekke, tekket med takpapp.
Innvendige bygningsdeler:
Felles varmtvann.
Etasjeskiller i betong.
Personheis.
Trapper i betong.
Dørcalling.

Bygningsdeler med TG2:
Gulv:
Registrert skjøt som har dratt i fra hverandre på ett soverom, og "oppbrett", samt svakt svelling i skjøter på laminat. Vedlikehold av gulv må forventes.
Vannbåren varme:
Vurderingen er basert på alder og enkle visuelle observasjoner, da undertegnede ikke har spesialkompetanse innen området. Det er viktig å merke seg at reguleringsventiler/termostater ikke er blitt testet for funksjonalitet i denne vurderingen.
Ventilasjon:
Tilstandsgrad 2 er gitt grunnet ovennevnte punkt i forbindelse med tilstrekkelig luftveksling. Begrenset ventilasjon kan på generelt grunnlag føre til økt fuktighet og redusert luftkvalitet.
Kjøkken:
Registrert vannskade/svelling i skjøt til benkeplate, og hakk/sprekk i platetopp. TG 2 er gitt som følger av nevnte avvik.
Hvitevarer er ikke undersøkt eller vurdert. Med unntak av området under kjøkkenvasken, ble ikke skuffer og skap gjennomgått med en funksjonstest.
Terrasse/balkong:
Tilstandsgrad 2 er gitt på grunn av alder og normal slitasje.
Fast inventar:
Tg 2 er gitt på grunn av svellinger i siden. Normal slitasje blir ikke hensyntatt i denne vurderingen.
Elektrisk anlegg:
Tilstandsgraden er fastsatt for å signalisere avvik i henhold til de nevnte kontrollpunktene, men den reflekterer ikke tilstanden til
hele anlegget. For å kartlegge tilstanden til anlegget, må en kvalifisert elektrofaglig fagperson kontaktes.

Utdrag fra selgers egenerklæring:

Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
Ja, i 2022 ble vann- og avløpsrør i bygget rehabilitert av VBM BYGGFORNYELSE AS, samt rørnettet ble oppgradert til dagens standarder, og badet ble fullstendig oppusset. Rehabiliteringen er blitt utført i regi av sameiet. Badet rives i sin helhet, før nye overflater med membran legges på veggene, og påstøp med underliggende membran og fallstøp legges.

Ble tettesjikt/membran/sluk oppgradert/fornyet?
I 2022 ble badet rehabilitert av VBM BYGGFORNYELSE AS: Badet rives i sin helhet, før nye overflater med membran legges på veggene, og påstøp med underliggende membran og fallstøp legges.

Er arbeidet byggemeldt?
Ja, i regi av sameiet

Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Ja, I 2022 ble alle rør og avløp rehabilitert av VBM BYGGFORNYELSE AS

Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
Felles utskifting av vinduer og balkongdører fra perioden 1941-1986 ble gjennomført i regi av sameiet i 2023, utført av VD montasje. Det er også montert veggventil i stuen for tilluft. Reparasjon av gavlvegg og fasade er utført av Thorendahl AS. Det er lagt opp til en løsning som skal takle mye vindkast og sørge for stabilt beslag som ikke skal blåse av taket. Skader på mur/puss er også utbedret. Fasade er rengjort og malt 2 ganger.

Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
Ja, El-anlegget på badet ble oppgradert og kontrollert under rehabiliteringen av badet i 2022.

Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om lavspenningsanlegg)?
Ja, av O. Stabell Elektriske AS den 20.06.2022.

Kjenner du til om det foreligger skaderapporter, tilstandsvurderinger, boligsalgsrapporter eller målinger?
Ja, Tilstandsrapport av Boligkonsult AS 24.07.2024

Boder
Boligen disponerer en ekstern bod på ca. 2 m² i kjeller.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ekspedisjonsdokuent fra 1938 som samsvarer en ferdigattest.
Det foreligger ferdigattest datert 19.12.2022 for utskiftning av vann og avløpsrør til alle boligseksjoner i St. Halvards gate 25 D-F.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Oppvarming med forsyning av varmtvann fra felles fjernvarmeanlegg. Varmekabler i bad.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter F

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 6 500,- pr.mnd.
Felleskostnader Vedlikeholdsfond Bredbånd Vv og fyring Internett

Faste løpende kostnader
Kjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.

Selgers strømforbruk:
Strømforbruket for året 2023 er på 6125.74 kr. For 2024 så langt er det på 3017.64 kr.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenr.: OBOS01-98208005472
Restgjeld: 67.930,-
Rentekostnader: 67.930,-

Lånenr.: OBOS02-98208005480
Restgjeld: 234.637,-
Rentekostnader: 1.592,-

Lånenr.: OBOS03-98208067974
Restgjeld:40.856,-
Rentekostnader:431,-

Sum andel fellesgjeld (kun lån) kr 344.000, (avrundet opp til nærmeste hele tusen) pr. 01.07.2024.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Forsikring med polisenummer
IF SKADEFORSIKRING NUF Polisenummer: 56589708

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 093 491,- Som sekundærbolig Kr. 4 155 264,-

Sameie
Sameie: St. Halvardsgt. 25 D-F Sameiet,

Forretningsfører
OBOS

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Dyrehold er tillatt iht. husordensreglene. Dyr som er til sjenanse for andre beboere må ikke holdes i leilighetene. Beboerne med ansvar for hund plikter å fjerne ekskrementer fra sameiets eiendom.

Diverse
Integrerte hvitevarer på kjøkkenet skal medfølge boligen ved salg (oppvasksmaskin, komfyr, ovn, vifte), og vaskemaskinen kan medfølge hvis ønskelig.

Eierseksjonssameiet (heretter kalt sameiet) har forretningskontor i Oslo. Sameiet består av 72 boligseksjoner i henhold til oppdelingsbegjæring tinglyst den 1. mars 1974.

Styret sørget for utskifting av vinduer og balkongdører eldre enn 30 år via entreprenør VD montasje. Prosjektleder er Siv.ing. Haga og Haugseth AS (SIHH), nå kalt Xergico. Det er skiftet ut 177 vinduer og 63 balkongdører. Vinduer og balkongdører mot jernbanen: 2-lags, uten lufteventil, 38 dB støyreduksjon, u-verdi 1,2 (vindu) og 1,24 (balkongdør). Vinduer mot parkeringsplassen: 2-lags, med lufteventil, 33dB støyreduksjon, u-verdi 1,3. For tilluft til leilighetene er det montert lyddempende veggventil i hver eierseksjon på vegg mot balkong (Aeroflux 100dB). I felles tørkerom i kjeller er det installert avtrekksvifte med RF styring, og vinduene er skiftet. Prosjektet kostet ca 4 mill, og er finansiert gjennom lån og innkreving av egenandel pr vindu/balkongdør (4 avdrag april-desember 2023).

Høsten 2023 ble det oppdaget skader øverst på byggets gavlvegg og styret engasjerte Thorendahl AS for å utbedre skadene. Etter oppsett av stillas, viste nærmere inspeksjon flere stillashull fra tidligere som ikke var tettet, og skader på topp av vegg som følge av manglende beslag. Øvrig vegg så ok ut, men med noen riss og sprekker i puss. Beslag manglet på nesten hele gavl. Reparasjonene ble utført før vinteren for å unngå forverring av skadene. Det er montert nytt beslag og skader på mur/puss er utbedret. Det er lagt opp til en løsning som skal takle mye vindkast og sørge for stabilt beslag som ikke skal blåse
av taket. Veggen er rengjort og malt to ganger. Prosjektet kostet totalt 560 000 kr, og er finansiert med midler fra sameiets vedlikeholdsfond.

Styret har sørget for beskjæring av trær på baksiden av blokka, samt fjerning av trær langs
gjerdet som skygget for flere balkonger. Utført av Atlas Trefelling.

Avtale er signert med Norsk Brannvern for kontroll hvert 2. år som et brannforebyggende tiltak. Kort oppsummert består kontrollen av følgende i hver eierseksjon: sjekk av
røykvarslere med batteribytte og røykspraytest, kontroll av brannslukkere (også i fellesarealer), gjennomgang av brannsikkerhet og rådgivning til beboere (slukkeutstyr, røming, rutiner):10-12 min pr boenhet. Hjemmebesøk og kontroll av fellesarealer ble
gjennomført 28.-30. november 2023. De fikk tilgang til 58 av 72 leiligheter, og styret har mottatt tilstandsrapport. Styret har sendt gjentatte klager til Lime som har tatt seg til rette på vår private eiendom ved å opprette området foran inngang F som et parkeringsområde for sine elsparkesykler i Lime-appen. Limes lessebil er også regelmessig observert i det de utplasserer
sparkesykler i hopetall på sameiets eiendom.  Det ser ut som om vi er fjernet i appen nå, men vi følger med videre.

Styret har sørget for fjerning av ødelagte og hensatte sykler. HMS-runde er gjennomført sammen med vaktmester. Styret har organisert hagedugnad, og bestilt container for fjerning av møbler osv.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Følgende er registrert på borettslagets grunnboksblad:
1940/301148-1/105 BESTEMMELSE OM BEBYGGELSE TINGLYST
10.02.1940
Med flere bestemmelser
OVERFØRT FRA: 0301-233/185
Gjelder denne registerenheten med flere

1940/308169-1/105 ERKLÆRING/AVTALE TINGLYST
16.12.1940
Bestemmelser om brannvegg/-dør
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
OVERFØRT FRA: 0301-233/185
Gjelder denne registerenheten med flere

1956/303966-1/105 BESTEMMELSE OM BEBYGGELSE TINGLYST
07.03.1956
Midlertidig dispensasjon fra bygningsloven
Bestemmelser om brannvegg/-dør
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
OVERFØRT FRA: 0301-233/185
Gjelder denne registerenheten med flere

1974/504080-5/105 ERKLÆRING/AVTALE TINGLYST
01.03.1974
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 3,000 MED PRIORITET ETTER 90% AV DEN FØRSTE TINGLYSTE KJØPESUM
Gjelder denne registerenheten med flere

2016/68095-1/200 PANTEDOKUMENT TINGLYST
25.01.2016
BELØP:
PANTHAVER:NORDEA BANK ABP FILIAL I NORGE
Org.nr: 920058817

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.

Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via offentlig vei.

Regulering
Følgende byggesaker er pågående i området:

Saksnummer 201907464: St. Halvards gate 25 D - F - Etablering av brønnpark
Plan- og bygningsetaten godkjenner søknaden om etablering av energibrønner. Tiltaket er ikke nabovarslet, da energibrønnene etableres under bakken og i hovedsak ikke vil være synlige for omgivelsene etter ferdigsstillelse. Etaten vurderer at tiltaket ikke, eller i liten grad, berører interessene til naboer og gjenboere, og at tiltaket derfor kan unntas nabovarsel, jf. plan- og bygningsloven § 21-3 andre ledd.


Saksnummer 202104207: St. Halvards gate 23 - Sammenslåing av butikker
Plan- og bygningsetaten godkjenner søknaden om sammenslåing av 3 bruksenheter til en butikk i 1.etasje, fasadeendringer og innvendig løfteplattform, som vi mottok 09.03.2021, med senere supplering mottatt 17. og 24.09.2021, samt 10. og 15.02.2022.

Saksnummer 202119514: St. Halvards gate 28 - Bruksendring og ombygging til omsorgsinstitusjon
Det er søkt om endringer til tidligere rammetillatelse som vi ga 02.05.2022. Søknaden omfatter innvendig ombygging til omsorgsinstitusjon og fasadeendring i eksisterende bygning i St. Halvards gate 28, i bydel Gamle Oslo. Søknaden omfatter endringer i tekniske installasjoner, endring i brannskillevegger og innvendig planløsning, ny løfteplattform fra inngangsplan, utskiftning av eksisterende heis, etablering av møterom og aktivitetsrom i 4. etasje samt etablering av ny inngangsdør i «portrommet» ved siden av eksisterende inngang. Tidligere
endringssøknad omfatter etablering av to nye vinduer på fasade mot øst, og utvidelse av ett vindu på fasade mot vest. Plan- og bygningsetaten godkjenner søknaden om endring, som vi mottok 21.12.2023.


Saksnummer 202458535: St. Halvards gate 33 - Bruksendring av kjeller og andre etasje fra bolig til kontor, teknisk oppgradering av bygningen og mindre fasadeendring.
Det er søkt om rammetillatelse til Plan- og bygningsetaten pr. dags dato.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 4 100 000,- (Prisantydning)
kr 349 789,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 449 789,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 112 470,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 113 970,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 563 759,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 573 009,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)

provisjon (Fastpris basert)

Foto (Kr.5 500)

Tilrettelegging (Kr. 5 000)

Tilstandsrapport (Kr.8 500)

Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)

Visnings pr. stk. (Kr.2 700)

Markedspakke 2 (Kr.18 900)

Oppgjør (Kr.6 000)







Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0154

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler / Partner Harold Mufoncol

Saksbehandlere
Harold Mufoncol
EIE Sinsen
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 97 03 17 34 / E-post: hm@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av St. Halvards gate 25D
For mer om objektet
St. Halvards gate 25D

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: