Bilde 1 av Tante Ulrikkes vei 31Bilde 2 av Tante Ulrikkes vei 31
Digital salgsoppgave
Tante Ulrikkes vei 31

0984 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

Objektet er solgt!

Lys og romslig 2-roms med terrasse på 24 kvm - Varmtvann og fyring inkl. - Nærhet til senter, buss & T-bane
Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Borettslag
Antall soverom
1 soverom
Internt bruksareal (BRA-i)
55 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
24 m²
Fellesutgifter
kr 4 261 / Mnd
Prisantydning
kr 3 200 000
Omkostninger
kr 9 082
Fellesgjeld
kr 71 037
Totalpris
kr 3 280 119
Fellesformue
kr 31 406
Byggeår
1970
Tomt
Eiet tomt 90510 m²
Oppdragsnummer
75240373
card-default

Petter Eia Haavi

Daglig leder | Eiendomsmegler MNEF | Partner
Les om Petter
Prisantydningkr 3 200 000,-
Fellesgjeldkr 71 037,-
Gebyr utlysing forkjøpsrettkr 7 882,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 500,-
  
Totalpris kr 3 280 119
Eiendom
Tante Ulrikkes vei 31, 0984 OSLO

Matrikkel
Andelsnr. 177 Orgnr. 948301288 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 55 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 55 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal):

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 24 kvm

Areal
Primærrom: 55 kvm, BRA-i: 55 kvm , TBA: 24 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1970

Tomt
Eiet tomt 90510 kvm

Prisantydning
3 200 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Jo Henrik Stigen Takstdato: 15.09.24 10:17

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 71 037,- pr.
Andel fellesformue: kr. 31 406,- pr.

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 3 200 000,- (Prisantydning)
kr 71 037,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 271 037,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 882,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett)
--------------------------------------------------------
kr 9 082,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 280 119,- (Totalpris inkl omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 261,- pr. mnd.

Tot. innev. måned: 4 261
Felleskostnader 2 740
Renter lån 12
Avdrag felleslån 160
Avdrag lån 79
Renter felleslån 307
Trappevask 133
TV-anlegg 530
Vedlikeholdsfond 300

Sikringsordning fellesgjeld
"Et borettslag er organisert som et selskap, dette innebærer at dersom noen av andelseierne ikke betaler sine fellesutgifter må borettslaget selv ta tapet og fordele det på de øvrige andelseieren, man kan på denne måten bli tvunget til å betale dersom andre ikke betaler sine fellesutgifter. For å hindre at dette skjer er borettslaget tilknyttet en sikringsordning som dekker borettslagets tap i en fastsatt periode dersom noen av andelseierne ikke betaler sin fellesutgifter. Sikringsordningen er levert av 'X'. "

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget/aksjelaget.

Eier
Boris Andrisek

Beskrivelse
Velkommen til Tante Ulrikkes vei 31!

Når du kommer inn, blir du møtt av en lys og praktisk entré med plass til å henge fra deg yttertøyet. Videre finner du et funksjonelt kjøkken med god skapplass og alt du trenger for enkel matlaging. Kjøkkenet er plassert slik at det er godt med naturlig lys, og gir deg et hyggelig rom å tilberede måltider i.

Leilighetens stue er både lys og romslig, med god plass til en sofagruppe og spisebord. Her kan du slappe av etter en lang dag eller invitere venner over til en hyggelig kveld.

Soverommet ligger rolig til i leiligheten og har plass til en komfortabel dobbeltseng. Her finner du også gode oppbevaringsmuligheter, slik at du kan holde soverommet ryddig og organisert. Det flislagte badet er moderne og praktisk, med dusj og plass til vaskemaskin, noe som gjør hverdagen enkel og effektiv.

I tillegg har leiligheten en egen garderobeløsning som gir deg god plass til klær og oppbevaring, og bidrar til at resten av boligen holdes ryddig og oversiktlig.

Med sin beliggenhet i underetasjen får du en skjermet bolig.

Parkering
P-hus og reserverte plasser (følger ikke leilighetene.) Garasjeplass eller uteparkeringsplass kan leies. Ønske om plass rettes til vaktmesterne. Hvis det ikke er noe ledig, settes søkeren på venteliste.
Gjesteparkering etter gjeldende bestemmelser.

Ladeplassene kan benyttes i inntil 6t ved lading og deretter må bilen flyttes ved ladestopp.
Deretter vil det være en 4t karantene før plassene kan benyttes igjen.
Biler som blir satt til lading med ladestopp etter kl. 22:00 kan stå frem til kl. 08:00 før den må flyttes.

Parkering på interne veier: Det er ikke tillatt å stå parkert over lenger tid. Personer med parkeringstillatelse for funksjonshemmede kan ikke stå parkert mer enn 1 time. Bilen må ikke være til hinder for alminnelig ferdsel. Ved behov utover 1 time må parkeringstillatelse innhentes i vaktmesternes kontorvakt eller på styrets mandagsvakt.

Kjøring på borettslagets eiendom: Bommer på borettslagets interne veier. Passering pr. gang er priset fra borettslaget. Generalforsamlingen har vedtatt at beboere med off. handikapbevis skal få utlevert bomåpner mot et depositum på kr. 1.000,-. Beboere med legeerklært midlertidig funksjonshemming kan få utleggene til bompenger refundert mot å fremlegge kvitteringen for kontorvakten. Refusjon finner sted første mandag hver måned. Beboere med bomåpner får ikke refundert bompenger. De må evt. ta med bomåpneren ved bruk av annen transport enn egen bil.

Beliggenhet
Boligen er beliggende i et meget sentralt og populært boligområde på Stovner, som er bilfritt og meget barnevennlig. Borettslaget har bevart åpne og stille områder mellom bebyggelsen, med grønne lunger i store opparbeidede fellesarealer, i et område uten gjennomfartstrafikk, med blant annet lekeplasser og sittegrupper. Kun i kort avstand fra boligen finner du en rekke fasiliteter som kollektivtransport, matbutikker, skoler/barnehager, bensinstasjoner, ulike serveringssteder, kjøpesenter og mye mer!

Det er kun få minutters gange til søndagsåpen nærbutikk i Tante Ulrikkes vei "Nærbutikken Stovner" som har alt du trenger til din daglige handel. Fra leiligheten er det kort vei til Stovner Senter med alt av fasiliteter. Her er finner du blant annet diverse forretninger, MENY, COOP, bibliotek, vinmonopol, kiropraktor, tannlege mm. Stovner Senter ble i 2016 utvidet med 3-4000 nye kvadratmeter og flere nye butikker. Blant annet har senteret spisesteder som  Espressohouse og Nishiki Sushi & Wok mm. I tillegg er det ikke langt til Kalbakken torg, Alnabru, Furuset eller Lørenskog med både Metro og Triaden kjøpesenter. Strømmen storsenter og Oslo sentrum ligger også godt innen rekkevidde med bil eller offentlig kommunikasjon.

Utenfor senteret er det opparbeidet sitteplasser, vannspeil, basketballbane, sandvolleyballbane, scene etc. Fossumparken en av de fire bydelsparkene i Groruddalssatsingen. Stovnertårnet er en  260 meter lang gangbane som slynger seg 15 meter opp mellom trærne. Fra tårnet er det fantastisk utsikt over Oslo, på kveldstid er tårnet pyntet med vakker belysning. Hit er det verdt et besøk! Byggingen av Stovner bad har startet, byggearbeidene vil fortsette frem mot 2026, og Oslo Kommune håper å ønske alle velkomne til Stovner bad sommeren 2026.

Det er kort vei til marka, som med sine mange skogsveier og lysløyper åpner for gode turmuligheter hele året. I tillegg er det meget gode aktivitetstilbud i området med bl.a. fine tur -og sykkelstier, slalåmbakke, golfbane, tennisbane, fotballbane (kunstgress), svømming, klatre- og ridesenter. Her er det et ypperlig tilbud til de som er glad i trening; treningstilbud og fasiliteter ligger i nærheten som f.eks. STOLT Trening Stovner og Sats på Kalbakken.

Verdens største innendørs skianlegg, SNØ, ble ferdigstilt i 2020 og ligger ikke langt fra boligen. For den langrennsglade vil det være to kilometer med langrennsløyper fordelt på tre nivåer i taket og under bakken. Alpinbakken vil være 505 meter lang, 100 meter bred og ha en helning på opp til 38 prosent. Terrengparken vil inneholde forskjellige rails, blåparkhopp og en bigjump. Anlegget består også av Thon Hotels Resturant, Thon Hotels meeting and conference, Evo fitness.

T-banens linje 4 og 5 (Bergkrystallen via Storo / Ringen via Tøyen) tar deg til sentrum, med hyppige avganger og en reisetid på under en halvtime. I tillegg til T-banen er det gode bussforbindelser fra Stovner, med buss nr.  64 og nr. 65 til Furuset samt nr. 67 til Galgeberg. Det er enkelt å komme seg fra Stovner til Lørenskog, Lillestrøm og Skjetten med buss nr. 120 Gullhaug/Tømte og nr. 67 Lørenskog Sentrum. Nærmeste togstasjon er på Haugenstua. Det er i tillegg taxiholdeplass ved Stovner Senter. Med egen bil tar du deg enkelt ut på både riksvei 4 og Østre Aker vei til E6. For øvrig er det ca. 12 km til Oslo sentrum, og kjøreturen tar rundt 13 minutter med bil.

Bebyggelse
Området består hovedsakelig av boligbebyggelse, store grønt og parkområder.

Tomt
Eiet tomt, 90510 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Boligen ligger i byggets underetajse og består av: Bad, kjøkken, entré, soverom, garderobe og stue.

Byggemåte
Boligblokk med bærende konstruksjoner, etasjeskillere og leilighetsskillende vegger i betong/mur, flat takkonstruksjon antatt tekket med papp. Yttertak er ikke besiktiget. Leilighetene har adkomst via felles oppgang. Grunnforhold kan som regel ikke fastslås med
sikkerhet ved visuell kontroll. Det er grunn til å tro at bygningen er antatt fundamentert på faste og komprimerte masser med betong såler samt grunnmur av betong og eventuell fungerende drenering antas fra angjeldende byggeår. Yttervegger over grunnmur som utvendig er forblendet med betong. Vinduer med 2 lags isoler glass med produksjonsår 1986/2002 En B-30 og db-35 ytterdør med ekstra sikkerhetslås og med kikkehull. 2 lags isolerglass terrassedør fra 2002
Utgang fra stue til en platting på ca. 24m2.

Overflatebehandling gulv: Parkettgulv,
Overflatebehandling vegger: Malte glatte flater.
Overflatebehandling himling: Malte glatte flater

Følgende punkter har fått tildelt TG-2:
Vinduer:
TG 2 er valgt på grunn av at elementer/materialer har en viss levetid og at halvparten av forventet brukstid er gått. Generelt vil eldre vinduer miste isolasjonsevne og det kan oppleves trekk.
Normal tid før kontroll og justering av vinduer, hengslede er 2 - 8 år.
Normal tid før utskifting av trevindu er 20 - 60 år
Ingen umiddelbare kostnader, men det bør påregnes utskiftninger på sikt.

Dører:
TG 2 er valgt på grunn av at elementer/materialer har en viss levetid og at halvparten av forventet brukstid er gått. Generelt vil eldre vinduer miste isolasjonsevne og det kan oppleves trekk.
Ytterdør med noe bruksslitasje.
Normal tid før utskifting av tredører og aluminiumsdører er 20 - 40 år.
Normal tid før kontroll og justering av tredører er 2 - 8 år.
Ingen umiddelbare kostnader, men det bør påregnes utskiftninger på sikt.

Overflater vegger og himling:
Det er observerte aldersrelaterte forhold i fuger.
Det bør påregnes påkostninger på utbedringer av fuger.

Overflater Gulv:
Det er påvist at noen fliser har bom (hulrom under).
Krav til fall (høydeforskjell) er ikke oppfylt, men det er fall til sluk.
Det ble med fuktindikator registrert fukt men ikke unormalt som følge av daglig bruk. Det er forøvrig registrert noe aldersrelaterte forhold i fuger.
Det bør påregnes påkostninger på utbedringer av fuger.

Sluk, membran og tettesjikt:
Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på slukløsningen
Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må slukløsningen skiftes ut og sannsynligvis må også membransjiktet skiftes/utbedres. Det er imidlertid vanskelig å si noe om tidspunktet for når dette er nødvendig.

Sanitærutstyr og innredning:
Det er ikke påvist tilfredsstillende løsning for å synliggjøre lekkasje fra innebygget sisterne.
Det må gjøres tiltak for å lukke avviket.

Avtrekk:
Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen.
Det kan være at borettslag har egne vedtekter som hindrer montering av mekanisk avtrekk fra rommet, anbefalt tiltak må derfor avklares nærmere med styret i borettslag/sameie før det eventuelt kan gjennomføres.
Om mulig bør det etableres mekanisk/forsert avtrekk ut fra kokesonen.

Vannledninger:
Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige vannledninger.
Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg.

Avløpsrør:
Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige avløpsledninger.
Tg er gitt med tanke på alder på rør. Det er lagt strømpe i avløpsrør i 2024.

Elektrisk anlegg har fått tildelt TG-2.

Følgende punkter fremkommer i selgers egenerklæringsskjema:
Kjenner du til om det er/har vært feil ved våtrommene, f. eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader?
- Ja. Sprekk i flis over dørkarmen.

Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
- Ja, kun faglært. SERWENT TT-Teknikk. Det er gjort rørgornyelse (rør i rør) i regi av borettslaget.

Foreligger det dokumentasjon på arbeidene?
- Ja. Jeg vil anta at det er borettslaget/styret som har dokumentasjon på dette, da det var borettslag som bestilte arbeidet.

Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
- Ja, kun faglært. SERWENT TT-Teknikk. Det er gjort rørfornyelse i bad og kjøkken (rør i rør) i regi av borettslaget.

Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
- Ja, kun av ufaglært / egeninnsats. Terrasse vegger og terrassebord malt av eier.

Kjenner du til om det foreligger skaderapporter, tilstandsvurderinger, boligsalgsrapporter eller målinger?
- Ja. Har tilstandsrapport fra tidligere kjøp.

Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt fellesgjeld?
- Ja. Rør i rør prosjektet vil trolig øke felleskostnadene noe.

Standard
Entre
Når du kommer inn i boligen blir du møtt av en hyggelig entre som gir et godt førsteinntrykk av boligen. Entreens gode størrelse gir gode muligheter for oppbevaring av yttertøy og sko.

Stue
Romslig stue med god plass til sofa med tilhørende møblement, medievegg og spisebord. Stuens utforming gjør dette til et yndet samlingspunkt for venner og familie.

Bad
Bad med fliser på gulv og vegger. Innredningen består av et underskap, servant, speil, stikk og en dusjsone med dusjing direkte på gulv og vegg. Det er nivilert fra terskel til sluk og det ble målt 1cm fall. Opplegg for vaskemaskin og det er tilkoblet et vannklosett.
Mekanisk avtrekk.

Kjøkken
Kjøkkeninnredning med laminert benkeplate med nedfelt oppvaskkum med 1-greps blandebatteri. Fliser mellom over og underskap. Det er montert en integrert oppvaskmaskin, integrert komfyr og nedfelt platetopp og det er tilkoblet en ventilator over kokeplass.

Soverom
Soverom av god størrelse med god plass til dobbeltseng. Store vindusflater sørger for godt med naturlig lys. God plass til garderobeskap.

For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest på følgende:
- Utskiftning av vinduer datert 25. mars. 1987
- Fasadeendring 20. okt. 2003

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Leiligheten blir oppvarmet med radiatorer og gulvvarme på badet.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter G

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 4 261,- pr.mnd.

Faste løpende kostnader
Strøm, forsikring, etc. Denne listen er ikke fullkommen.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenummer: 12114190754, DNB Boligkreditt AS v/DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 10.09.2024: 5.65% pa.
Antall terminer til innfrielse: 11
Saldo per 10.09.2024: 1 413 330
Andel av saldo: 2 757
Første termin/første avdrag: 30.03.2020 ( siste termin 30.03.2027 )
Det er ikke vedtatt avtale om individuell nedbetaling av fellesgjeld.

Lånenummer: 16368606190, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 10.09.2024: 5.5% pa.
Antall terminer til innfrielse: 79
Saldo per 10.09.2024: 35 000 000
Andel av saldo: 68 280
Neste termin/avdrag: 30.09.2024 ( siste termin 31.03.2044 )
Det er ikke vedtatt avtale om individuell nedbetaling.

Ut i fra dagens lånebetingelser vil neste avdrag som forfaller til betaling 30.09.2024
utgjøre ca kr 161,00 per måned for denne boligen

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 743 775,- Som sekundærbolig Kr. 2 826 344,-

Borettslag
Borettslag: Forsheimer Borettslag, Orgnr: 948301288

Forretningsfører
USBL

Boligen vil først kunne bli registrert på kjøper(e) etter at medlemskap er betalt. Iht. borettslagsloven av 6.6.2003 § 5-2, (4) skal alle som er medeiere i en andelsbolig ha egne medlemskap i boligbyggelaget.

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Forkjøpsrett
Det foreligger forkjøpsrett for borettslagets/ boligaksjeselskapets medlemmer. Forhåndsavklaring er igangsatt. Dersom forkjøpsretten benyttes, løses opprinnelig kjøper fra avtalen og alle økonomiske forpliktelser overfor selger bortfaller. Vær oppmerksom på at forretningsfører har anledning til å belaste et ekstra gebyr til den som benytter forkjøpsrett.

Ansiennitetsregler: 1 - Andelseier i borettslaget
2 - Storbyfellesskap (Bate, BOB, Vestbo, TOBB, Nobl og Bonord iht. ansiennitet)
2 - Medlem i Usbl

Ta kontakt med forretningsfører for ytterligere opplysninger om meldefristen.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Det er tillatt med hund/katt i borettslaget. Se også vedtektenes § 4 - 1 (5).

Diverse
Styreleder informerer om at borettslaget er i gang med rør-i-rør prosjekt, låneopptak på ca. 45 millioner. Dette vil medføre økt fellesgjeld og økte felleskostnader.

Felleskostnadene øker med  kr. 500,- med fra juli 2024.

Denne økningen skyldes opptak av lån vedrørende fornying av avløpsrørene.

Vi begynner nå å nedbetale på lånet som har en løpetid på 20 år.

Når lånet økes ved utskifting av heiser og vinduer vil fellesutgiftene også økes da nedbetaling av lån økes.

Rekvirent/eier opplyser ang. følgende vedlikeholds historikk:
-Alle overflater ble malt i 2020 etter overtakelse av bolig unntatt bad og kjøkken panel.
-Terrassevegger ble malt i 2024 og terrassebord beiset i 2024
-Parkett ble lagt i 2017 og nytt kjøkken i 2017 av forrige eier.
-Oppgradering av EL-anlegget på kjøkken i forbindelse med oppusing i 2017 utført av KODAR ELEKTRO.

Vedlikeholds historikk utført i regi av borettslaget:
-Rør i rør prosjekt i regi av borettslaget 2024 (bad og kjøkken) utført av TT-teknikk AS.

Skadedyr/Skader/feil/mangler på boligen:
-Sprekk i flis over dørkarm på badet.
-Noe slitt terrassebord.
-Jordet og ikke-jordet stikkontakter i stue

Kort oppsummert av ordinær generalforsamling i Forsheimer Borettslag torsdag 04.05.2023

Varmtvannsmålere i leilighetene:
Styret ber generalforsamlingen om fullmakt til å jobbe med å hente inn løsninger og priser på montering av varmtvannsmålere i leilighetene. Ved montering av disse målerne betaler hver andel for det varmtvannet de benytter. Styret forklarer hvordan dette vil fungere på møtet.
Forslaget til vedtak: Styret får fullmakt til å hente inn tilbud på montering av varmtvannsmålere i leilighetene.
Styrets innstilling: Styrets innstilling er at dette vedtas.


Utskifting av vinduer:
Styret har hentet inn en kostnadsoversikt ved utskifting av vinduer. Det er hentet inn tre varianter som vedtatt på generalforsamlingen i 2022. Styret presenterer kostnadsoversikter og løsninger på møtet.
Forslaget til vedtak: Utskifting av vinduer utsettes og styret jobber videre med å holde øye med priser på råvarer og renter, samt innhenting av tilbud.
Styrets innstilling: Styrets innstilling er at vi utsetter utskifting av vinduer og jobber videre med å holde øye med priser på råvarer og renter samt innhenting av tilbud.

Nyttig informasjon:
- Borettslaget består av 380 andeler og 6 næringslokaler
- Borettslaget har 2 vaktmestere. Arbeidstiden er mandag til fredag kl. 07:00-15:00
- Kontorvakt styret: Annenhver mandag mellom 19.00 - 20.00
- Styret kan kontaktes på telefon 481 20 685 etter kl. 15.00
- Det er kun lov å eie én andel i borettslaget
- Alle kjøpere må være medlem av Usbl før overtakelse Kr. 300,- pr. person.

Styret og vaktmesterne har i tett samarbeid jobbet med forskjellige saker og utfordringer i 2023/2024.
- Gjennomført generalforsamling.
- Gjennomført jevnlige styre- og arbeidsmøter.
- Møter med de forskjellige komiteer.
- Gjennomført møter med beboere/megling og behandlet klagesaker.
- Innhentet priser på hagegjerder og markiser.
- Laget ny plass til container og sandsilo samt ny silo.
- Innkjøp av el-kjøretøy til forefallende arbeid i borettslaget.
- Satt opp prøve av vedlikeholdsfritt gjerde.
- Nye bomautomater og bommer.
- Malt opp fargeprøver til delevegger i hager.
- Hentet inn priser på nye vinduer.
- Hentet inn priser på nye heiser.
- Er i sluttfasen vedrørende prosjekt rørfornying.
- Gjennomført nødvendig måking og vedlikehold av tak gjennom en krevede vinter.
- Hatt møter med diverse leverandører i forbindelse med tjenester levert til borettslaget.
- Fulgt opp Telia vedrørende nye pakkeløsninger og oppgradering av fiberanlegg.
- Utført restarter av heiser i nr. 1-3-5 og bestilt samt fulgt opp nødvendige reparasjoner på disse.
- Gjennomført styremøter i Tokerud varmesentral.
- Oppfølging av forsikringssaker.
- Vedlikehold av bygningsmasse og uteareal.
- Gjennomført rydde/kaste-dag med komprimatorbil.
- Gjennomført dugnad.
- Gjennomført brøytevakt.
- Fullført bytte av utekraner. (flyttet inn i redskapsboder)
- Møter med borettslagets ansatte.
- I godt samarbeid med trivselskomiteen har det blitt gjennomført Halloween og julegrantenning.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.


Utleie
Iht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål.

Vei/vann/kloakk
Offentlig.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig i reguleringsplan s-2042,1.7.75.
Fellesareal (lekeplass) S-1526.
Byggeområde for boliger S-1526 21.4.69 reg.best.S-1352
Grøntområde 95/69 (s-1352)
For mer informasjon se Oslo kommune (planinnsyn)

Kopi av situasjonskart og reguleringsbestemmelser kan fås av megler. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 200 000,- (Prisantydning)
kr 71 037,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 271 037,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 882,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett)
--------------------------------------------------------
kr 9 082,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 280 119,- (Totalpris inkl omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Utestyling (Kr.8 500)
Tilstandsrapport (Kr.9 000)
Visningshonorar x2 (Kr.5 800)
Provisjon (Kr.69 820,74)
Tilrettelegging (Kr.15 900)
Boligselgerforsikring / boligselgerpakke (Kr.8 823,60)
Fotografering (Kr.4 300)
Grunnpakke borettslag (Kr.15 000)
Kostnad for utsatt betaling (Factoring) (Kr.4 900)
Markedspakke 1 (Kr.21 900)
Oppgjør (Kr.6 000)
Feilført innbetaling (Kr.15 764)
selger (Kr.- 7 882)
Totalt kr. (Kr.177 826,34)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
75-24-0373

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Novum Eiendomsmegling AS
EIE Stovner
Org. nr: 990224463
Stovner senter 3
0913 Oslo
Tlf: 22 30 18 00

Ansvarlig megler
Daglig leder | Eiendomsmegler MNEF | Partner Petter Eia Haavi

Saksbehandlere
Petter Eia Haavi
EIE Stovner
Daglig leder | Eiendomsmegler MNEF | Partner
Mob: 90 79 19 94 / E-post: peh@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Tante Ulrikkes vei 31
For mer om objektet
Tante Ulrikkes vei 31

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: