Bilde 1 av Selsbakkvegen 38DBilde 2 av Selsbakkvegen 38D
Digital salgsoppgave
Selsbakkvegen 38D

7027 Trondheim • Trondheim kommune

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 2 900 000

Fellesgjeld: kr 235 773Omkostninger: kr 19 453Totalpris: kr 3 155 226
Lys og fin 3-roms leilighet i populært borettslag | Vestvendt balkong med gode solforhold | 3 boder | Parkering*
Se bladbar salgsoppgaveLast ned salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Borettslag
Antall soverom
2 soverom
Etasje
1
Internt bruksareal (BRA-i)
77 m²
Bruksareal (BRA)
90 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
13 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
7 m²
Fellesutgifter
kr 4 787 / Mnd
Prisantydning
kr 2 900 000
Omkostninger
kr 19 453
Fellesgjeld
kr 235 773
Totalpris
kr 3 155 226
Fellesformue
kr 27 026
Byggeår
1965
Tomt
Fellestomt m²
Oppdragsnummer
133240282
Visninger
Mandag 20. jan.
16:30 - 17:15
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 2 900 000,-
Fellesgjeldkr 235 773,-
Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper)kr 8 213,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 545,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 545,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 950,-
  
Totalpris kr 3 155 226
Eiendom
Selsbakkvegen 38D, 7027 Trondheim, Etasje: 1

Matrikkel
Andelsnr. 26 Orgnr. 948720175 i Trondheim kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 90 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 77 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 13 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 7 kvm

Areal
Primærrom: 77 kvm, Bruksareal: 90 kvm, BRA-i: 77 kvm , BRA-e: 13 kvm , TBA: 7 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
1965

Tomt
Fellestomt
Fellestomt, eid av borettslaget.

Prisantydning
2 900 000

Tilstandsrapport
Takstmanns Tilstandsrapport beskriver hvilke bygningsdeler som har tilstandsgrad 1, 2 og 3. Selsbakkvegen 38D har en Tilstandsrapport der 65% av bygningsdelen har TG1, 32% har TG2, 0% har TG3 og 3% har TGIU(Ikke vurdert).

Følgende bygningsdeler har fått TG2 (vesentlig avvik) i tilstandsrapporten:
Våtrom - Vaskerom:
- Helhetsvurdering: Det er valgt å vurdere våtrommet (og tilhørende bygningsdeler) med en samlet helhetsvurdering. Følgende hovedmomenter er lagt til grunn for vurderingen: På bakgrunn av alderen til for eksempel røropplegg, tekniske installasjoner, tettesjikt og lignende er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid, men ikke lar seg observere direkte. Det ble registrert slitasje, elde og lignende avvik på synlige overflater. Det registreres bomlyd (tegn til hulrom) under enkelte gulvfliser. Det er ukjent om det er benyttet membran på våtrommets gulvflater/veggflater, noe som medfører at det ikke er kjent om våtrommet er beskyttet med vanntett sjikt. Sluket er uoversiktlig, noe som medfører at det ikke kan verifiseres at utførelsen er korrekt, eller at lekkasjesikkerheten er ivaretatt. Selv om det er gjort oppgraderinger på våtrommet er sluket ikke skiftet, noe som erfaringsmessig medfører økt fare for lekkasje/utettheter rundt sluket. Utførelsen av enkelte bygningsdeler bærer ikke preg av god håndverksmessig utførelse, med den risiko dette innebærer. Det gjøres oppmerksom på at våtrommets anbefalte brukstid er passert. Basert på alle ovennevnte forhold bør det gjennomføres jevnlig ettersyn av våtrommet, slik at nødvendige tiltak kan iverksettes. Eksakt tilstand på bygningsdeler som ikke lar seg inspisere er ikke kartlagt. Våtrommets eventuelle restlevetid er ikke kjent, og det må påregnes tiltak i fremtiden. TGIU: På grunn av våtrommets utforming og bruk er det ikke praktisk mulig å gjennomføre hulltaking og fuktmåling i de mest fuktutsatte delene av våtsonen, som erfaringsmessig er områdene der skader forekommer. Hulltaking og fuktmåling i lukkede konstruksjoner er derfor ikke utført. Det ble derimot gjennomført et overflatesøk med fuktindikator, uten at det ble påvist indikasjoner som tyder på fuktskader.

Våtrom - Bad:
- Helhetsvurdering: Det er valgt å vurdere våtrommet (og tilhørende bygningsdeler) med en samlet helhetsvurdering. Følgende hovedmomenter er lagt til grunn for vurderingen: På bakgrunn av alderen til for eksempel røropplegg, tekniske installasjoner, tettesjikt og lignende er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid, men ikke lar seg observere direkte. Det er ingen sluk i rommet, noe som gjør at gjeldende krav for våtrom ikke er oppfylt. Innredningen (med servant) bærer i sin helhet preg av slitasje og enkelte skader. Utførelsen av enkelte bygningsdeler bærer ikke preg av god håndverksmessig utførelse, med den risiko dette innebærer. Det gjøres oppmerksom på at videre bruk av dusjkabinett kan være med på å redusere faren for følgeskader med bakgrunn i ovennevnte forhold. Det gjøres oppmerksom på at våtrommets anbefalte brukstid er passert. Basert på alle ovennevnte forhold bør det gjennomføres jevnlig ettersyn og ytterligere undersøkelser for å kartlegge eksakt tilstand og hvilke tiltak som eventuelt skulle være nødvendig. Eksakt tilstand på bygningsdeler som ikke lar seg inspisere er ikke kartlagt. Våtrommets eventuelle restlevetid er ikke kjent, og det må påregnes tiltak. TGIU: På grunn av våtrommets utforming og bruk er det ikke praktisk mulig å gjennomføre hulltaking og fuktmåling i de mest fuktutsatte delene av våtsonen, som erfaringsmessig er områdene der skader forekommer. Hulltaking og fuktmåling i lukkede konstruksjoner er derfor ikke utført. Det ble derimot gjennomført et overflatesøk med fuktindikator, uten at det ble påvist indikasjoner som tyder på fuktskader.

Kjøkken:
- Overflater gulv: Gulvets overflatemateriale har tegn til svelleskader, og det registreres riper og slitasje. Eksakt årsak er ukjent. Jevnlig ettersyn anbefales slik at tiltak kan iverksettes ved behov.
- Vannrør: Se punkt "Vannrør" under avsnitt om teknisk anlegg.
- Innredning: Tegn til svelleskader på benkeplate. Vannsprut vurderes som en sannsynlig årsak. Jevnlig ettersyn anbefales slik at tiltak kan iverksettes ved behov.

Toalettrom (Ikke våtrom):
- Ventilasjon: Tilluftsspalte er ikke etablert. Forholdet fører til redusert ventilering av rommet når døren er lukket. Tilluftsspalte bør etableres.
- Vannrør: Se punkt "Vannrør" under avsnitt om teknisk anlegg.
- Avløpsrør: Se punkt "Avløpsrør" under avsnitt om teknisk anlegg.

Øvrige rom:
- Overflater gulv: Gulvets overflatemateriale har tegn til svelleskader, og det registreres riper og slitasje. Eksakt årsak er ukjent. Jevnlig ettersyn anbefales slik at tiltak kan iverksettes ved behov.

Tekniske anlegg, VVS anlegg (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom):
- Vannrør (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom): Vannrør av kobber er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. På bakgrunn av alderen er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid.
- Avløpsrør. (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom): Avløpsrør av støpejern er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. På bakgrunn av alderen er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid.
- Varmtvannsbereder (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom): På bakgrunn av berederens alder er det grunn til å varsle om usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid. Det kan ikke utelukkes behov for reparasjon/utskiftning. Jevnlig ettersyn anbefales slik at eventuelle tiltak kan iverksettes ved behov.

Se også Tilstandsrapporten vedlagt salgsoppgave. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med denne.

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 235 773,- pr. 18.12.24
Andel fellesformue: kr. 27 026,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 2 900 000,- (Prisantydning)
kr 235 773,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 135 773,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 545,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 545,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 8 213,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 503,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 145 276,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 155 226,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 787,- pr. mnd.
Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Det er dog normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.Siste økning ble foretatt 01.01.25.

Øvrig informasjon:
Det har blitt gjennomført rørfornying i deler av borettslaget. Resten skal også tas. Arbeidet som er gjort så langt er finansiert ved låneopptak og det opplyses i årsberetningen at det er planen for hele prosjektet.

Vi gjør oppmerksom på at styret arbeider med en sak tilknyttet rehabilitering og mulig utvidelse av borettslaget. Dette er ikke vedtatt hva som skal gjennomføres enda, men ved et vedtak vil dette påvirke både felleskostnader og fellesgjeld. Det er ikke gitt endelig informasjon om tiltak eller kostnad, men informasjon med prognoser og estimater finnes under punktet borettslaget. Dette er også vedlagt i salgsoppgaven.

Det ble vedtatt på årsmøtet i 2022 at det skulle gjennomføres en årlig økning av felleskostnader på 5% i forbindelse med oppretting av rehabiliteringsfond. Styreleder bekrefter at denne økningen skal fastholdes, men at det er en risiko for at denne blir opptil 8%. Dette avhenger av råvarekostnader og fremtidige renteøkninger.

Se punkt "borettslag" for mer informasjon.

Felleskostnad inkluderer
Felleskostnader inkluderer betjening av fellesgjeld, forretningsførsel, felles bygningsforsikring, vakthold, renhold av fellesareal, elektroniske fellesavtaler, drift og vedlikehold m.m.

Sikringsordning fellesgjeld
"Et borettslag er organisert som et selskap, dette innebærer at dersom noen av andelseierne ikke betaler sine fellesutgifter må borettslaget selv ta tapet og fordele det på de øvrige andelseieren, man kan på denne måten bli tvunget til å betale dersom andre ikke betaler sine fellesutgifter. For å hindre at dette skjer er borettslaget tilknyttet en sikringsordning som dekker borettslagets tap i en fastsatt periode dersom noen av andelseierne ikke betaler sin fellesutgifter. Sikringsordningen er levert av Klare Finans AS."

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.

Eier
Karl Erik Næss

Beskrivelse
EIE eiendomsmegling ved Geir Einar Moen presenterer Selsbakkvegen 38D - En lys og fin 3-roms lelighet i et attraktiv boligområde på Hallset.

Leiligheten består av stue, kjøkken, 2 soverom, et ekstra vaskerom i tillegg til baderom, samt balkong og ligger i 1.etasje med direkte tilgang til tunet.
Fra Hallset har man nærhet til Trondheim sentrum og flotte turområder, Bymarka og Estenstadmarka er to populære destinasjoner for friluftsliv. Her får man flotte turstier i grønne omgivelser, bademuligheter og hytter som tilbyr kaffe og diverse bakst.

Høydepunkter:
•Åpen og fin stue med peis
•Balkong
•Eget vaskerom
•Separat kjøkken
•Gode bussforbindelser
•Umiddelbar nærhet til dagligvarebutikk m.m.
•Mulighet for parkering

Parkering
Borettslaget har 113 frittstående garasjer i rekke og ca 250 parkeringsplasser. Styret tildeler parkeringsplass og garasje. Styret kan også leie ut p-plass til campingvogner. For tildeling av av parkeringsplass kan andelseiere kontakte grendahuset i borettslaget (Selsbakkvegen 44) på torsdager mellom 18:00 - 19:00 Ved tildeling av garasje og parkeringsplasser betales også omkostninger til TOBB.
 Borettslaget benytter Trondheim Parkering.
SmartOblat benyttes til parkering i soner (faste plasser) samt tilgang til 3 gjesteplasser.
Gjesteplassene er med 48 timers intervall.
Ta kontakt pr epost til styret for å få tilgang til innlogging

Beliggenhet
Leiligheten ligger i et svært attraktivt boligområde på Hallset. Det er kort vei til de fleste servicefunksjoner, samt Bymarka med turterreng hele året. Rolig og barnevennlig område med lekeplasser og fotballbaner i nærområdet, samt kort vei til skole og barnehage.

Like i nærheten har man dagligvarebutikker, apotek, restaurrant og treningssenter. Kjøpesenteret i nærområdet tilbyr "alt" man skulle trenge, i tillegg er Trondheim sentrum og alt det innebærer, bare en kort busstur unna.

Ved Hallset har man et fantastisk kollektivtilbud med busser som går stort sett hvert 10. minutt, inkludert buss nr3 som tar deg gjennom Trondheim sentrum og videre opp mot Dragvoll og Estenstadmarka, i tillegg har man trikken på Munkvoll.

Tomt
Fellestomt, kvm
Andelsleilighet tilhørende Selsbakkhøgda Borettslag beliggende på Hallset, Trondheim kommune. Felles tomt for borettslaget opparbeidet med asfalt, diverse beplantninger, plenareal og biloppstillingsplass. Felles trappeoppgang med callinganlegg.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Leilighet beliggende i byggets 1. etasje.
Adkomst til leiligheten via felles trappegang. Oppgangen har callinganlegg.
Leiligheten består av: Entre, toalettrom, vaskerom, bad, to soverom, stue og kjøkken.
Utgang fra stue til terrasse.

Byggemåte
Leilighetsbygg oppført i 1965. Grunnmur og bærende konstruksjoner i hovedsak av betong. Bygget er oppført med støpt gulv mot grunn. Yttervegger av betong/trekonstruksjoner. Fasaden er kledd med fasadeplater av metall. Etasjeskillere av betong. Flatt tak (ikke besiktiget). Leiligheten har entrédør med brannklasse B30 og lydklasse db35. Vinduer og balkongdør med karmer av tre, og to-lags glass. Peisovn i stue. Øvrig oppvarming med elektrisitet. Naturlig ventilasjon.

Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.
For ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Boder
Boligen disponerer tre boder på 5kvm og 3kvm.

Standard
Kjøkken
Åpen kjøkkenløsning. Innredning med profilerte fronter. Benkeplate av laminat. Nedfelt oppvaskkum med ett-greps kjøkkenarmatur. Benkeskapsbelysning og stikkontakter over kjøkkenbenk. Frittstående komfyr, oppvaskmaskin og kjøleskap med fryser. Ventilator i overskap. Vannrør av kobber. Synlige avløpsrør av plast. Gulvflater belagt med laminat. Vegg- og himlingsflater i malte flater og malte tapetserte flater. Fliser mellom kjøkkenbenk og overskap.

Vaskerom
Vaskerom fra ukjent eksakt årstall. Flislagt gulv. Malte veggflater. Malte flater i himling. Vannrør av kobber. Synlige avløpsrør av støpejern. Ventil på vegg. Opplegg for vaskemaskin. Varmtvannsbereder plassert i hjørne.

Bad
Baderom fra ukjent eksakt årstall. Flislagt gulv med gulvvarme. Flislagte vegger. Malte flater i himling. Vegghengt servantinnredning. Ovenpåliggende servant med armatur. Speil med lys og stikkontakt over servant. Dusjkabinett med vegghengt dusjarmatur. Vannrør av kobber. Synlige avløpsrør av plast. Ventil på vegg.

Toalettrom (Ikke våtrom)
Flislagt gulv. Malte veggflater. Malte flater i himling. Gulvstående toalett. Vannrør av kobber. Synlige avløpsrør av plast og støpejern. Naturlig avtrekksventil på vegg.

Øvrige rom
Gulvflater belagt med laminat og fliser. Vegg- og himlingsflater i malte flater og malte tapetserte flater. Profilerte innerdører samt en innerdør med glassfelt. Naturlig ventilasjon via ventiler. Peisovn i stue. Øvrig oppvarming med elektrisitet.

Balkong
Utgang fra stue til balkong på 7 m2. Rekkverkshøyde er målt til 1,08 meter. Balkong i betongkonstruksjoner med rekkverk av metall og glass. Gulvoverflater er belagt med teppe/belegg. Balkongen har utebelysning og utvendig stikkontakt.

Takhøyder
Takhøyder er målt på tilfeldige steder i boligen. I stue, soverom og gang er takhøyden målt til 2,50 - 2,52 meter og på bad er takhøyden målt til 2,45 meter.

For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest på eiendommen, men midlertidig innflyttingstillatelse datert 1965 vedrørende boligblokk over fire etasjer ved Selsbakkveien 38.

Etter at bygningsmassen ble oppført har det blitt innført nye bestemmelser i plan- og bygningsloven. Ferdigattest utstedes ikke for bygg/endringer/tiltak som ble omsøkt før 01.01.1998. Det vil dermed ikke være mulig å be om ferdigattest for slike tiltak. Dette betyr ikke at tiltak blir lovlige, men at saken ikke lenger kan avsluttes med ferdigattest.

Boligens planløsning er sammenlignet med mottatte byggetegninger datert 1964. Følgende avvik er observert:
Dør mellom kjøkken og vaskerom er kledd igjen.

Megler har mottatt følgende dokumenter:
- Igangsettingstillatelse, utskifting av sluk og avløpsrør, datert 2011.
- Igangsettingstillatelse, fasadeendring og tilbygg/påbygg, datert 2009.
- Byggetillatelse, riving og bygging av balkonger, datert 1994.

Elektrisk anlegg
Det er foretatt en forenklet vurdering av det elektriske anlegget. Vurderingen omfatter ikke funksjonstesting, eller kontroll av skjult anlegg. Det legges vekt på at den bygningssakyndige ikke er elfagmann. Vurderingen er derfor begrenset til visuelle vurderinger og eiers informasjon. På generelt grunnlag anbefales det alltid å gjennomføre en utvidet el-kontroll.

Sikringsskap med skrusikringer samt én automatsikring plassert i gang utenfor leilighet.
Leiligheten har hovedsakelig åpent elektrisk anlegg.

Følgende spørsmål er stilt til eier/selger:
Foreligger det eltilsynsrapport fra de siste fem år: Ukjent
Når ble det elektriske anlegget installert, eller siste gang totalt rehabilitert: Byggeår
Forekommer det at sikringer løses ut: Nei
Har det vært brann, branntilløp eller varmgang i anlegget: Nei
Finnes det kursfortegnelse, og er antallet sikringer i samsvar med denne: Ja
Har det vært utført egeninnsats eller ufaglært arbeid på det elektriske anlegget: Ukjent
Fungerer hvitevarer som følger boligen som tiltenkt: Ja
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Peisovn i stue og øvrig oppvarming med elektrisitet.
Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter F

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 4 787,- pr.mnd.
Felleskostnader inkluderer betjening av fellesgjeld, forretningsførsel, felles bygningsforsikring, vakthold, renhold av fellesareal, elektroniske fellesavtaler, drift og vedlikehold m.m.

Herav: .
Felleskostnad renter kr. 1046,-
Felleskostnad avdrag kr. 44,-
Felleskostnad driftsdel kr. 2888,-
Tillegg for vakthold kr. 25,-
Renhold av fellesareal kr. 135,-
Tillegg elektroniske fellesavtaler kr. 399

Overnevnte fordeling er hentet fra forretningsfører.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenummer: 00146188693, Den Norske Stats Husbank
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 18.12.2024: 4.71% pa.
Antall terminer til innfrielse: 3
Saldo per 18.12.2024: 470 548
Andel av saldo: 807
Første termin/første avdrag: 01.10.2007 ( siste termin 01.04.2026 )
Flytende rente

Lånenummer: 67143939048, Nordea Bank Norge ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 18.12.2024: 5.32% pa.
Antall terminer til innfrielse: 7
Saldo per 18.12.2024: 137 000 000
Andel av saldo: 234 966
Første termin: 06.12.2024Neste avdrag: 06.12.2026 ( siste termin 06.09.2026 )
3 mnd nibor + 0,6% margin

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Driftsinntektene i 2023 utgjorde kr 31 069 788,-. I samme år var driftskostnadene kr 38 617 963-.
Dette resulterte i et underskudd på kr 11 519 704,-.

Årets største utgift var periodisk vedlikehold. Periodisk vedlikehold skyldes i hovedsak arbeid utført av Hageanlegg AS. Prosjektvedlikehold gjelder rørfornyingsprosjekt.

Forsikring med polisenummer
If Skadeforsikring Nuf Polisenummer: SP0005422950

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 007 593,- Som sekundærbolig Kr. 4 030 373,-

Borettslag
Borettslag: Selsbakkhøgda Borettslag, Orgnr: 948720175
Borettslag: Selsbakkhøgda Borettslag, Orgnr: 948720175

Borettslaget har egen hjemmeside: www.selsbakkhogda.no, de har også en egen facebookside som man kan være medlem av. Borettslaget har renhold av fellesarealer, dette utføres av innleid hjelp. De har også ansatt egen vaktmester. Det er startet opp rørfornying februar 2023, som finansiering ved låneopptak. Evt økning av felleskostnader i forbindelse med dette er pr d.d. ukjent.

Informasjon fra årsmøtet i 2022:
Det ble vedtatt å opprette et rehabiliteringsfond i borettslaget. Felleskostnadene skal øke med 5% per år.

Det ble foreslått å bygge ny vaktmestergarasje i Selsbakkhøgda BL, denne hadde planlagt byggestart august 2024.

RØRFORNYINGSPROSJEKT:
Styret har sammen med TOBB gjennomført anbudsrunde for rørfornying av blokk 14 og 15 i Waldemar Aunes vei. Valget falt på Ohlimb som hovedleverandør og entreprenør. Arbeidet er nå godt i gang og går så langt etter planen. Styret vil etter hvert se hva slags utfordringer entreprenøren har støtt på før de går i gang med planlegging og utbedring i alle resterende blokker i borettslaget. Videre arbeide og fremgang med rørfornying vil bli informert om så fort de har klarhet i dette. Arbeidet finansieres med låneopptak.

UTVIDELSE AV BORETTSLAG / TOMTEPARSELL:
Selsbakkhøgda eier en stor tomteparsell som i dag benyttes til parkering og vaktmestergarasje. Denne tomten er i årrekke vurdert solgt og det er sett på muligheter for å utvide borettslaget. Sittende styrer har jobbet med denne saker i flere år og prosessen har tatt svært lang tid. Styret har nå landet på en mulighets-studie som vil gi borettslaget opp mot 100.000.000, - i inntekt i samarbeid med Trym Bolig, som er byggherre og eiendomsutvikler.

Avtalen med Trym er signert i følge årsmøtedokumentet for 2024 (følger vedlagt i salgsoppgaven), og det ble vedtatt at styret skulle få samtykke til å videre arbeide med utvidelse av borettslaget med ytterligere andeler/blokker, for å finansiere rehabilitering av den eksisterende boligmasse. Styret har også fått samtykke til å utarbeide tilbudsdokumenter, samt å innhente anbud fra ulike utbyggere for slik utvidelse og foreslå valg av utbygger for utvidelse og videre dialog med valgt utbygger frem til sak om utvidelse forelegges generalforsamling til endelig beslutning. En evt. utvidelse vil gjennomføres på skissert areal i vedlagte kart (se vedlegg sak 6.1).

REHABILITERING:
og sammen med TOBB vurdert hva som er nødvendig å gjøre for at bygningene ivaretas på best mulig måte. Det er skissert følgende tiltak som helt nødvendige:
- Rørfornying
- Rehabilitering Tak / Fasade
- Bygging av vaktmestergarasje

Utvidelse av borettslag:
Istedenfor å selge tomten til utbygger (som vil utløse en personlig skatt for beboerne samlet sett i størrelsesorden 20-30 MNOK), vil styret foreslå for ekstraordinær generalforsamling at borettslaget utvides med nye andelshavere da dette kan gjennomføres uten skattemessig konsekvenser. Styret er i dialog med utbygger Trym Bolig AS som ønsker å erverve disse andelene.

Under forutsetning av at ekstraordinær generalforsamling stemmer for forslag om utvidelse, vil det bli inngått avtale mellom borettslaget og utbygger ifht. utstedelse av inntil 160 nye andeler og utbyggers forpliktelser knyttet til dette. Utbygger skal svare vederlag for andelene som tilfaller borettslaget. I forbindelse med både utvidelsen og rehabiliteringen vil det måtte beregnes nye satser for felleskostnader/husleie for årene fremover. Imidlertid vil fellesgjeld være separat for ny og gammel bebyggelse.

Økonomisk konsekvens av overnevnte forslag fra styret:
Basert på en stipulert gjeld etter gjennomført utvidelse med inntil 160 nye andeler og rehabilitering på blokkene, vil den nye fellesgjelden fordele i henhold til gjeldende eierbrøker for de ulike leilighetene. Oversikt over estimater ligger ved i salgsoppgaven.

For en 3-roms er det lagd følgende prognose ved utvidelse:
Felleskostnad 2024: Kr 3 835,-
Fellesgjeld 2024: Kr 221 700,-
Felleskostnad 2035: Kr 8 870,-
Fellesgjeld 2035: Kr 928 100,-

Prognose ved å ikke utvide borettslag:
Felleskostnad 2024: Kr 3 782,-
Fellesgjeld 2024: Kr 221 700,-
Felleskostnad 2035: Kr 7 526,-
Fellesgjeld 2035: Kr 841 300,-

Overnevnte satser vil gradvis øke gjennom flere år. Satser for øvrige enheter finnes vedlagt i salgsoppgaven. Vi gjør igjen oppmerksom på at dette er oppgitte estimater og prognoser; ikke endelige tall. Tiltaket vil bli stemt over i løpet av høsten ifølge forretningsfører. Det har enn så lenge kun vært gjennomført et informasjonsmøte.

Vi gjør oppmerksom på følgende saker fra ekstraordinær generalforsamling i 2024:
Det er uenigheter i borettslaget rundt opptak av lån og økning i fellesgjeld, noe som har resultert i et mistilitsforslag mot styret den 28.10.2024. Ved spørsmål konferer megler.

Forretningsfører
TOBB

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Forkjøpsrett
Det foreligger forkjøpsrett for borettslagets medlemmer. Forhåndsavklaring er igangsatt. Ta kontakt med megler eller forretningsfører for ytterligere opplysninger om meldefristen.

Dyrehold
Dyrehold er ikke tillatt iht. vedtektene. Har sameiet forbudt dyrehold, kan brukeren av seksjonen likevel holde dyr dersom gode grunner taler for det og dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen, jf. eierseksjonsloven § 28 andre ledd. Kjøper bærer selv risikoen for om vilkårene for dyrehold er oppfylt.

Diverse
Utdrag fra selgers egenerklæringsskjema:
Kjenner du til om det er/har vært feil på vann/avløp, herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller lignende?
Ja. Sameiet opplyser at kloakk har vært tett.

Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Ja, kun faglært. Firmanavn: Vet ikke.
Redegjørelse: Det er styret som har kunnskap om utføring av dette.

Kjenner du til om det er/har vært problemer med ildsted/skorstein/pipe, f. eks dårlig trekk, sprekker, pålegg etter tilsyn, fyringsforbud eller lignende?
Ja. Dårlig trekk,mangler tetting rundt røykrør.

Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?
Nei. Ikke tilkoblet,men det står ladeboks.

Kjenner du til forslag til- eller vedtatte reguleringsplaner, andre planer, nabovarsel, eller offentlige vedtak som kan medføre endringer i bruken av eiendommen eller eiendommens omgivelser?
Ja. Viser til styret.

Se for øvrig vedlagte egenerklæringsskjema.

Kun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.

Annet
Megler gjør oppmerksom på registrerte endringer ved felleskostnader fra 01.01.2025, oppgitte felleskostnader gjelder.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Borettslaget har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i andelen for opptil 2 x folketrygdens grunnbeløp (2G), jf. borettslagsloven § 5-20. Pantet dekker borettslagets krav på felleskostnader og andre krav borettslaget kan knytte til andelseieren.


Utleie
Iht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via privat vei med felles vedlikeholdsansvar.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.
Borettslaget er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert etter reguleringsplan r1051s til RpOmråde igangsatt, boliger, frisiktsone, kjørevei, kollektivanlegg m.m, plannavnet er Selsbakkvegen 31-37, 100/194. Formålet med reguleringsplanen er områder for boliger og offentlig bebyggelse, samt trafikkområder som bla.a. kjøreveg og kollektivanlegg, i tillegg gjelder den for frisiktsone ved veg og felles avkjørsel.

Eiendommen befinner seg i et område avsatt til boligbebyggelse - nåværende og grønnstruktur- framtidig i kommuneplanens arealdel 2012 - 2024. Det fremgår av eiendommens planstatus at 117 kvm av borettslagets eiendom ligger i et LNF-område.  I LNF områder er det ikke tillatt med annen bygge- og anleggsvirksomhet enn den som har direkte tilknytning til landbruk eller stedbunden næring (tradisjonell landbruksvirksomhet).

Kopi av situasjonskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.

Det er igangsatt planleggingsarbeid på et område som inkluderer/berører eiendommen:
Reguleringsplan r20240026 med plannavn Tunnel fra Nydalsbrua til Byåsen. Byåstunnelen er en planlagt veitunell i Trondheim. Den vil i tilfelle bli ca. 2 km og gå fra Nydalsbrua til Byåsen. Tunnelen skal gi ny øst/vest-forbindelse mellom Byåsen og Omkjøringsveien, og vil i tillegg avlaste det lokale veinettet på Byåsen.

Reguleringsplan r20240032 med plannavn Alette beyers veg, del av gnr/bnr 10/158 og 100/159. Reguleringsplanen vil bidra til en mer bymessig bebyggelse og styrke områdets befolkningsgrunnlag og estetiske kvaliteter. Plangrepet går ut på å legge til rette for ny bebyggelse langs Alette Beyers veg, fordelt på fem bygg av varierende høyde.

Konferer megler ved spørsmål.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 2 900 000,- (Prisantydning)
kr 235 773,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 135 773,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 545,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 545,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 8 213,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 503,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 145 276,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 155 226,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Provisjon 1,1% (forutsatt totalpris kr. 2 900 000,-) (kr. 31 900,-)

Markedspakke 2 (kr. 20 000,-)

Foto (kr. 4 500,-)

Tilrettelegging (kr. 17 500,-)

Visningshonorar (kr. 2 690,-)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
133-24-0282

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

EIE vekst
EIE AS, og i noen tilfeller eiendomsmeglerforetak som er tilknyttet kjeden EIE eiendomsmegling, har eierinteresser i selskaper som leverer produkter og tjenester som våre kunder tilbys i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Les mer om dette på https://eie.no/eiendom/eie-investerer

Avdeling
Nidaros- Eiendomsmegling Sentrum AS
EIE Trondheim sentrum
Org. nr: 831699132
Nedre Bakklandet 58 C
7014 Trondheim
Tlf:

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler / Partner Geir Einar Moen

Saksbehandlere
Geir Einar Moen
EIE Trondheim sentrum
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 94 15 40 50 / E-post: gem@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Selsbakkvegen 38D
For mer om objektet
Selsbakkvegen 38D

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: