Bilde 1 av Karl Staaffs vei 50Bilde 2 av Karl Staaffs vei 50
Digital salgsoppgave
Karl Staaffs vei 50

0665 OSLO • OSLO kommune

Dette objektet er solgt!

Prisantydning

Objektet er solgt!

Fin 2-roms leilighet med innglasset balkong - Fyring/vv inkl. - Kort vei til kollektivt - Fint førstegangskjøp!
Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Andel
Andelsnummer
62
Antall soverom
1 soverom
Etasje
1
Internt bruksareal (BRA-i)
46 m²
Bruksareal (BRA)
60 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
5 m²
Innglasset balkong (BRA-b)
9 m²
Fellesutgifter
kr 4 551 / Mnd
Prisantydning
kr 3 350 000
Omkostninger
kr 9 490
Fellesgjeld
kr 195 000
Totalpris
kr 3 554 490
Fellesformue
kr 21 972
Byggeår
1960
Tomt
Leid tomt 54507 m²
Matrikkel
knr. 0301, gnr. 131, bnr. 64
Oppdragsnummer
71240120
card-default

Christer Sebbah

Eiendomsmegler | Partner
Les om Christer
Visninger

Det er p.t. ingen annonserte fellesvisninger.

Meld din interesse til megler her

Meld interesse for visning
Prisantydningkr 3 350 000,-
Andel av fellesgjeldkr 195 000,-
Pantattest kjøperkr 240,-
Tingl.gebyr BRL-skjøtekr 500,-
Tingl.gebyr pantedokument BRLkr 500,-
Tryg Boligkjøperpakke Leilighet (valgfri)kr 8 250,-
  
Totalpris kr 3 554 490
Arealer

Totalt primærrom: 44,0 m²

Totalt bruksareal: 60,0 m²



Standard

Entré:

Velkommen inn til det som kan bli din nye bolig! Her blir du møtt av en lys entré som gir et godt førsteinntrykk av leiligheten. Her har du plass til oppbevaring av sko og jakker. Entreen er utstyrt med callinganlegg.


Stue med utgang til balkong:

Leiligheten har en lys og innbydende stue. Stuen får godt med lys fra store vindusflater og har god plass til en sofagruppe med tilhørende møblement. I tillegg har du plass til et spisebord hvor du kan samles med familie og venner. Stuen har direkte utgang til en sydvendt innglasset balkong. Balkongen er på ca. 7 kvm og her har du plass til sittegruppe, samt grill om ønskelig.


Kjøkken:

Fint, separat kjøkken med rikelig med både skap- og benkeplass. Kjøkkeninnredningen er fra Epoq og består av lys innredning med slette høyglansfronter, samt benkeplate av laminat med vaskekum. Kjøkkenet er utstyrt med integrert ovn, kjøl/ frys og oppvaskmaskin, samt nedfelt induksjon koketopp. Innredningen var ny i 2016. 


Soverom og praktisk innvendig bod:

Leiligheten har et lyst og luftig soverom med plass til stor dobbeltseng og nattbord. Soverommet ligger i direkte tilknytning til en bod som gir gode oppbevaringsmuligheter til klær og sko.


Bad:

Flislagt baderom med gulvvarme. Badet er utstyrt med innredning med nedfelt servant, veggmontert toalett og dusjvegger/hjørne. Det er opplegg for vaskemaskin. Badet ble pusset opp i regi av borettslaget i 2004. 


Overflater:

Gulv: Parkett på gulv i stue og i entré. Laminat i kjøkken og i soverom. Flislagt gulv i bad.

Vegger: Vegger med malte flater. Flislagte vegger i badet.

Himling: Himlinger med malte flater.


Fra selgers egenerklæringsskjema:

Kjenner du til om det er/har vært feil på vann/avløp, herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller lignende?

Ja.

Kommentar: liten ventil lekker hvis den stenges - tetningsring skal byttes.


Kjenner du til om det er/har vært skjevheter/setningsskader, f. eks. riss/sprekker i mur, skjeve gulv eller lignende?

Ja.

Kommentar: gulv kjennes litt skjevt - har vært siden før overtakelse.


Kjenner du til om det er foretatt radonmåling?

Ja.

Kommentar: Radonmåling har vært gjort 2021 og 2022.



Tilstandsrapport og byggemåte

Selger har i forbindelse med salget innhentet en tilstandsrapport fra Christian Blom Kjerulf, datert 26.4.2024. Rapporten er en teknisk gjennomgang av boligen og angir eventuelle byggetekniske avvik, samt kostnadsoverslag for eventuelle oppgraderinger. Tilstandsrapporten og selgers egenerklæring er en del av denne salgsoppgaven og må leses nøye av interessenter før det legges inn bud. Kjøper anses kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport, og kan følgelig ikke reklamere på belyste forhold. Vi vil gjøre spesielt oppmerksom på viktigheten av å lese igjennom rapportens TGIU (tilstandsgrad ikke undersøkt), samt TG2 og TG3 som angir avvik fra normal slitasje, høy alder, bygningsdel som må utbedres, og lignende. Det følgende er hentet fra den bygningssakkyndiges beskrivelse av boligen:   

  

Følgende har fått TG3:  

Etasjeskille/gulv mot grunn: 

Målt høydeforskjell på over 20 mm innenfor en lengde på 2 meter. Tilstandsgrad 3 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. Målt høydeforskjell på over 30 mm gjennom hele rommet. Tilstandsgrad 3 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. Alle rom med større skjevheter. Største skjevhet registrert i stue. Målt til 74mm. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som

dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak.


Følgende har fått TG2 - avvik som kan kreve tiltak:

- Utvendig > Vinduer: 

Vinduet fungerer fint, men det nærmer seg tid for utskifting med tanke på alder.


- Utvendig > Dører: 

Eldre dør og treg vrider. 


- Innvendig > Radon: 

Det er ikke foretatt radonmålinger, og bygget er heller ikke utført med radonsperre. 


- Våtrom > 1. etasje > Bad > Overflater gulv:

Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm. Våtrommet fungerer med dette avviket. 


- Våtrom > 1. etasje > Bad > Sluk, membran og tettesjikt

Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen. Overvåk tilstanden jevnlig. For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må tettesjiktet skiftes ut, men tidspunktet for når dette er nødvendig er vanskelig å si noe om. 


- Våtrom > 1. etasje > Bad > Ventilasjon

Rommet har kun naturlig ventilasjon. Elektrisk avtrekksvifte bør monteres for å lukke avviket. 


- Tekniske installasjoner > Vannbåren varme

Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på anlegg for vannbåren varme. Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. 


Følgende har fått TG2 - avvik som ikke krever umiddelbare tiltak:

Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger: 

Gelenderhøyde noe lav, men det er lav fallhøyde. Ikke behov for tiltak. 


Innvendig > Overflater: 

Overflater fungerer fint, men det er noe aldersrelatert slitasje. 


Øvrige punkter har fått TG1 og et punkt med TG0.


Ovennevnte punkter er på ingen måte utfyllende. For ytterligere informasjon om byggemåte, årsak bak tilstandsgrader, konsekvens og anslag på eventuelle utbedringskostnader, se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.



Arealer

Totalt bruksareal: 60,0 m²

  • BRA-i: 46,0 m²
  • BRA-e: 5,0 m²
  • BRA-b: 9,0 m²


Arealbeskrivelse

Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:


Første etasje:

BRA 60 m²

- BRA-i 46 m²: Entré, bad, bod, stue, soverom og kjøkken.

- BRA-e 5 m²: Kjellerbod. 

- BRA-b 9 m²:Innglasset balkong. 


Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.


Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.



Elektrisk anlegg

Sikringsskapet er plassert i felles oppgang utstyrt med automatsikringer.


Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget, og at megler ikke har innhentet særskilte opplysninger om det finnes pålegg fra E.Verk på eiendommen.



Oppvarming og energimerking

Leiligheten blir oppvarmet av radiatorer tilknyttet fjernvarmeanlegg. 


Dersom rom for varig opphold ikke har vegg- eller fastmonterte varmekilder ved visning følger dette heller ikke med.


Energiattest med energimerke Grønn G er vedlagt salgsoppgaven.



Tekniske installasjoner og VVS

Vannledninger:

Innvendige vannledninger er av plast (rør i rør). Waterguard i kjøkken.


Avløpsrør:

Det er avløpsrør av plast.


Ventilasjon:

Naturlig ventilasjon. Tilluft via spalteventiler i vinduene og ventil i yttervegg i soverom.



Løsøre og tilbehør

Hvitevarer på kjøkkenet medfølger, samt vaskemaskinen på kjøkkenet. 


Interessenter oppfordres til å lese vedlagte liste over løsøre og tilbehør som skal medfølge ved handelen. I de tilfeller det medfølger hvitevarer, overleveres disse uten noen form for garanti utover leverandørgaranti. Det gjøres oppmerksom på at løsøre som har en klar karakter av å være en del av selgers møbler - selv om det er skrudd opp på veggen, normalt sett ikke vil medfølge boligen ved overtakelse.



Tomten

54507,00 m² festet

Felles tomt opparbeidet med bl.a plen, prydbusker, lekeplass og asfalterte internveier til oppgangene.


Selskapet fester tomt av Kirke og Undervisningsdepartementet for en avtaleperiode på 99 år f.o.m. 01.10.1953



Parkering

Borettslaget eier 125 garasjeplasser som leies ut til andelseierne. Leieretten til disse plassene er omsettelig basert på markedspris. Overdragelse eller fremleie av garasjeplassen kan imidlertid kun skje til andre andelseiere i Ulven Borettslag. Alle overdragelser eller fremleie av garasjeplass skal godkjennes av styret og ny leietaker skal signere egen leiekontrakt med borettslaget. Nektelse av godkjenning kan kun skje dersom det foreligger saklig grunn.


Borettslaget disponerer en parkeringsplass i enden av Karl Staaffs vei som er gratis for beboere (og tidsbegrensninger for gjester), samt gateparkering. I tillegg har borettslaget 38 parkeringsplasser som leies ut. Ledige utleieplasser kunngjøres på Vibbo. Søkeren med lengst ansiennitet blir tildelt plassen.


Borettslagets vedtekter slår fast at man kun kan leie én parkeringsplass eller ha leierett til én garasje.


Forøvrig gateparkering etter gjeldende bestemmelser i området.




Skole og barnehage

Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for kjøpet, må interessenter selv sjekke dette med skolesjefens kontor. Se nabolagsprofilen i salgsoppgavens vedleggsdel, for oversikt over andre skoler og barnehager i nærheten.



Adkomst

Ved å trykke på kartet i annonsen får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startdestinasjon til den aktuelle boligen. Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt ved fellesvisninger.



Områdebeskrivelse

Velkommen til Karl Staaffs vei - en hyggelig blindvei i grønne omgivelser. Her er det ingen gjennomgangstrafikk noe som gjør dette til et meget rolig og ikke minst et barnevennlig område. Borettslaget fremstår som et trygt borettslag som blant annet kan by på flotte fellesarealer med flere lekeplasser og sittegrupper. Et meget hyggelig bomiljø hvor du vil trives!


Boligen er beliggende i et spennende område i vekst. Dessuten er det heller ikke langt til Økernområdet som er under spennende utvikling. Det planlegges parker, restauranter, cafeer mm. Økern Portal åpnet høsten 2021 og er Oslos mest unike næringsbygg - et sted der næring og nærmiljø møtes.


Fantastiske tur- og treningsmuligheter:

Det er kort avstand til en rekke tur- og rekreasjonsmuligheter som egner seg både om sommer og vinter. For den aktive eller naturinteresserte kan området friste med få minutters gange til rekreasjonsmulighetene på Valle Hovin. Området har fine treningsmuligheter med blant annet treningssentre som Fitness Xpress på Valle, Sats Hasle og Studio Jobbsprek på Økern, samt et flott parkområde omkring Hovindammen. Valle Hovin tilbyr også en skøytebane på vinterstid. Ellers kan man ta seg en spasertur i turområdene oppover langs Alnaelva. Videre er det enkel tilgang fra leiligheten til vakre Østmarka, med utallige turmuligheter i herlig natur - sommer som vinter. Marka byr på et stort nettverk av turstier og sykkelveier samt ski- og lysløyper. Det oppfordres til turer til populære turområder som for eksempel Rustadsaga, Skullerudstua og idylliske Nøklevann.


Butikk- og servicetilbud:

Fra leiligheten er det kort avstand til det du trenger av matbutikker, treningsmuligheter og andre servicetilbud. Dagligdagse innkjøp gjøres enkelt i nærbutikkene Matkroken og Kiwi Ulven. Matkroken ligger i Karl Staaffs vei og holder også søndagsåpent. Du har også Meny Løren og en ny søndagsåpen Rema 1000 på Intility Arena. Av restauranter og kafeer på Ulven så er det verdt å nevne de populære stedene Mon An Asian Food og Wraps & Coffee.


Fyrstikktorget er kun en spasertur unna boligen med butikker, apotek, legekontor, serveringssteder m.m. For større innkjøp kan nærområdet friste med gode shoppingmuligheter på blant annet Bryn, Alnabru og Tveita Senter som har et godt utvalg av butikker og servicefasiliteter.


Offentlig kommunikasjon:

Den offentlig kommunikasjonen i området er svært god med flere busslinjer og flybuss i nærheten. Nærmeste busstopp er Ulvenkrysset med flere linjer og avganger, både dagtid og nattetid. Her er det også stoppested for flybussen til Gardermoen. Ulvenkrysset ligger kun et par minutter fra leiligheten og her går bussnr: 68, 76, 100, 110, 300, 375, 125E, 110E, 115E, 400, 400E og 470E. Det er i tillegg gangsavstand til bussholdeplassene på Valle Hovin og Teisenkrysset. Det er ca. 1 minutt med buss til Helsfyr, ca. 10 minutter med buss til Oslo S, og ca. 8 minutter til Bjørvika.


T-bane på Helsfyr med ca. 7 minutters reisetid til sentrum. Helsfyr er forøvrig et knutepunkt med fire T-banelinjer, samt utallige busslinjer. Det går direktelinjer til Blindern og BI i Nydalen, samt at bussen stopper i nærheten av HIO.



Eiendomsskatt

Det er eiendomsskatt i Oslo kommune.


Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/.


Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.



Kommunale avgifter

Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.



Fellesutgifter

Fellesutgiftene utgjør kr. 4 551,- pr. mnd. og inkluderer:

vaktmestertjeneste, trappevask, varmtvann og fyring, festeavgift, felles forsikring og kommunale avgifter m.m


Fellesutgiftene justeres normalt årlig iht. boligselskapets faktiske driftsutgifter. 


Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av boligselskapet kan medføre økning i felleskostnadene.



Andre løpende kostnader

Ny eier må belage seg på bl.a. følgende løpende tilleggsutgifter:


Et estimert årlig strømforbruk som tilsvarer ca 2 752 kwh. pr. år.


Utgiftene er basert på nåværende eiers forbruk. Ny eier må selv tegne nødvendige forsikringer.



Forsikring

Eiendommen er forsikret i Tryg Forsikring med polisenummer: 7248492



Formuesverdi

Ifølge Skatteetaten var formuesverdien for inntektsåret 2022:


Som primærbolig kr. 769 099,00,- som forutsetter at boligen brukes som fast bopæl.


Som sekundærbolig kr. 2 922 577,00,- ved annen bruk av eiendommen.


Formuesverdien justeres normalt årlig, og det henvises til Skatteetatens websider dersom ytterligere informasjon er ønskelig.



Borettslaget

Ulven Borettslag , Orgnr: 947 851 217

Forretningsfører: Obos Eiendomsforvaltning AS


Borettslaget består av 439 andelsleiligheter. I tillegg kommer 2 tjenesteleiligheter. Ulven Borettslag er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjons-nummer 947851217, og ligger i bydel Alna i Oslo kommune med følgende adresser: Karl Staaffs vei 1-47 og 2-56. Gårds- og bruksnummer : 131 - 64.


Styret har organisert en komprimatorbil som kommer cirka fem ganger i året. Dette gjør at kjellerrydding er effektiv og enkel for beboerne og at fellesarealer lett holdes i orden.


Ny eier skal betale kr 260,- + administrasjonskostnader kr 94,- for nye skilt til postkasse og ringetablå.


På generalforsamling i 2022 ble det vedtatt: Utbedring av tak, utbedring av ytterdør og calling, utbedring av tilførsel-/avløpsrør, finansiering og opprydding av lån og salg av 2 stk tjenesteleiligheter/utleieleiligheter. Styret jobber med fremdriftsplan for disse prosjektene. Borettslaget har tatt opp kassakredittlån og refinansiert, samt tatt opp nytt lån for callinganlegg, rør, dører og tak. Ca kr 12 mill av lån er tatt opp, men alt er ikke tatt ut og ikke fordelt på andelseiere. Det vil bli høyere fellesgjeld og felleskostnader når lån tas ut til orientering. Lån pr. 19.12.2022 gjenstår det ca. kr. 11 850 000,- som ikke er tatt ut på lånet.


Styret har fått fullmakt til å forhandle om utbygging av nye boliger i KS6, eventuelt også over festlokalet, samt innhente alternativt tilbud. Resultatet forelegges ekstraordinær generalforsamling for gjennomføringsvedtak. De to tjenesteboligene ligger i KS6 og vil derfor ikke bli solgt før det er avklart hvordan de inngår i prosjektet.


Vedtekter, husordensregler og annen informasjon fra forretningsfører kan utleveres ved henvendelse til megler.



Sikringsordning

Borettslaget har ikke sikringsordning for ubetalte fellesutgifter, som betyr at dersom en av andelseierne ikke betaler sine fellesutgifter må borettslaget selv ta tapet og fordele det på de øvrige andelseierne.



Fellesgjeld

Boligselskapet har en total gjeld på kr. 101 344 828,- pr. 16.04.2024.

Andel fellesgjeld er kr. 195 000,- pr. 01.04.2024.

Andel fellesformue er kr. 21 972,- iht. fjorårets likningsoppgave.


Borettslaget har to felles lån med følgende betingelser, pr. 16.4.2024: 

Lånenummer: OBOS03-98208029436

Total gjeld: 98.429.547,-

Andel gjeld: 188.692,-

Kapitalkostnad pr. mnd: 1.205,-

Rentesats: 5,45% 

Terminer pr. år: 12

Type lån: Annuitetslån 

Flytende rente


Lånenummer: OBOS04-98208061747

Total gjeld: 2.915.281,-

Andel gjeld: 5.591,-

Kapitalkostnad pr. mnd: 35,-

Rentesats: 5,45%

Terminer pr. år: 12

Type lån:  Annuitetslån 

Flytende rente



Årsregnskap

Regnskap for 2022 viser et underskudd på kr. 1 987 685.

Driftskostnadene er høyere enn budsjettert og skyldes i hovedsak lekeplassene og kassekreditt. Finanskostnader er høyere enn budsjettert og skyldes i hovedsak høyere renter i perioden samt nye låneopptak.


Budsjett for 2023 viser et overskudd på kr. 6 606 500.



Styregodkjennelse og forkjøpsrett

Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn. Kun fysiske personer kan være andelseiere, og ingen kan eie mer enn én andel.


Andelen er ikke beheftet med forkjøpsrett.



Midlertidig brukstillatelse og ferdigattest

Det foreligger approbasjon for boligblokker i Karl Staaffs vei 48 - 50. 


Byggetegninger fra kommunen samsvarer med dagens bruk av boligen. Kopi av tegninger og eventuelle attester kan fås ved henvendelse hos megler.



Regulering

Eiendommen er regulert til bolig i reguleringsplan.


Området er i utvikling og større prosjekter må påregnes.


På Ulven skal OBOS bygge ca. 3.000 nye boliger som en del av Hovinbyen. Se https://www.obos.no/privat/ny-bolig/boligprosjekter/oslo/ulven/om-utbyggingen-pa-ulven og https://www.obos.no/privat/ny-bolig/boligprosjekter/oslo/ulven for mer informasjon.


Ihht. hjemmesiden til Statens Vegvesen foreligger det et prosjekt på E6 Oslo Øst, som blant annet involverer Teisenkrysset og Ulvensplitten. Grunnet den politiske uenigheten rundt prosjektets omfang ble prosjektet satt på vent høsten 2020. Oslo kommune ønsker ikke prosjektet slik det nå er foreslått. Regjeringen har gitt tydelige signaler om reduksjon i de økonomiske rammene til vegbygging framover, og vil derfor blant annet utsette revisjonen av Nasjonal transportplan (NTP). I mars 2023 leverte Statens vegvesen sitt forslag til porteføljeprioritering som innspill til NTP. E6 Oslo øst var ikke blant de foreslåtte prosjektene på denne listen. Regjeringens forslag til Nasjonal transportplan 2025-2036 legges fram våren 2024, og behandles i Stortinget sommeren 2024. Se blant annet https://www.vegvesen.no/Europaveg/e6osloost for nærmere informasjon. Til orientering har det tidligere vært snakk om at Gullhaug borettslag (Karl Staaffs vei 70-82 partall), skal rives ifbm. med oppgraderingen av E6.




Vei, vann og kloakk

Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og kloakk via privat stikkvei/-ledninger.



Rettigheter og heftelser

Foruten om andel fellesgjeld, overdras andelen fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. burettslagslova § 5-20 har borettslaget legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.


Dnr. 13699, tgl. 04.11.1959 - Festekontrakt - vilkår

ÅRLIG AVGIFT NOK 11,350
BESTEMMELSER OM REGULERING AV LEIEN
BESTEMMELSER OM OVERDRAGELSE AV KONTRAKTEN
PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE


Dnr. 13699, tgl. 04.11.1959 - Bestemmelse om veg

Bestemmelse om bebyggelse
Med flere bestemmelser
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE


Dnr. 5121, tgl. 03.05.1962 - Bestemmelse om bebyggelse

Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE


Dnr. 9234, tgl. 25.07.1962 - Best om garasje/parkering

Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE


Dnr. 9235, tgl. 25.07.1962 - Best om garasje/parkering

Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE


Dnr. 9112, tgl. 16.08.1958 - Rettighet

LEIEAVTALE
UTLEIER: FORSVARETS BORETTSLAG AL
LEIE-TID: 10 ÅR
ÅRLIG AVGIFT NOK 11,745
BESTEMMELSER OM FORLENGELSE
BESTEMMELSER OM REGULERING AV LEIEN
BEST. OM BRUKS- OG DISPOSISJONSRETT
LOKALER
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE


Dnr. 9119, tgl. 06.08.1959 - Registrering av grunn

Registrering av grunn


Dnr. 3880, tgl. 29.03.1962 - Registrering av grunn

Registrering av grunn


Dnr. 3885, tgl. 29.03.1962 - Registrering av grunn

Registrering av grunn


Dnr. 2452313, tgl. 13.05.2020 - Registrering av grunn

Registrering av grunn


For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.



Utleie

Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Med samtykke fra styret kan andelseier overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål. Det gjøres oppmerksom på at det er krav om forsvarlige radonverdier ved utleie.



Radon

Det gjøres oppmerksom på at det ved utleie er krav til å gjennomføre radonmåling, og at forsvarlige nivåer skal kunne dokumenteres. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig, såfremt det betales husleie.



Totalpris inkl. omkostninger

Prisantydning kr 3 350 000,-

Andel fellesgjeld kr 195 000,-


I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:

Pantattest kjøper kr 240,00,-

Tingl.gebyr BRL-skjøte kr 500,00,-

Tingl.gebyr pantedokument BRL kr 500,00,-

Tryg Boligkjøperpakke Leilighet (valgfri) kr 8 250,00,-


Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld kr 3 554 490,-


Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Av denne summen utgjør kr. 195 000,- andel fellesgjeld som vil følge andelen, men som ikke skal innbetales med oppgjøret. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.



Overtakelse

Overtakelse etter avtale med selger. Interessenter oppfordres til å angi ønsket overtakelse i budskjema. Antall nøkkelsett ved overtakelse kan variere, og kjøper må selv besørge nye nøkler/låser for egen regning. Overtagelse kan tidligst skje etter at styrets godkjennelse er avklart.



Boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring

EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.


Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet.


Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.


Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må senest tegnes i forbindelse med kontraktsmøtet.


Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.



Boligselgerforsikring

Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven og interessenter oppfordres til å gjennomgå dette før bud inngis.



Budgivning

Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.


Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.


Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen.


Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.


Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.



Betalingsbetingelser

Fullstendig kjøpesum inkludert omkostninger, samt eventuelt pantedokument tilknyttet lån, skal kunne disponeres over hos megler senest 2 virkedager før overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.



Lovanvendelse

Generelle bestemmelser

Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.


Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.


En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.


Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.


På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.


Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.


Forbrukerkjøp - definisjon

Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.


Forbruker – avtalevilkår

Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.


Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.


Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).


Ikke-forbruker (næringsdrivende) – definisjon

Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.


Ikke-forbruker – avtalevilkår

Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.


Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.


Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.


Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.



Personvern

Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret for videre oppfølging. Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften. Mulighetene for å få slettet personopplysninger er derfor begrenset. Les mer om EIE`s behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på eie.no/personvern



Hvitvasking

Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift, som pålegger oss å gjennomføre kundekontroll av selger og kjøper, herunder fullmektiger. Slike kontrolltiltak vil i praksis gjøres ved å bekrefte våre kunders og reelle rettighetshaveres identitet, samt å innhente informasjon knyttet til handelens formål og tilsiktede art.


Dersom kjøper ikke bidrar til dette, og det medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig.


I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kontrolltiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.


Dersom nødvendige kontrolltiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.



Meglers vederlag

Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:


Provisjon 1,200 % av salgssummen inkl. mva (minimum 45 000 inkl. mva)


Arbeid med klargjøring av salget, tilgang til interessent database, lovpålagt forsikring og startkostnad for opprettelse av oppdraget, samt utarbeidelse av salgsoppgave.: 15 600,00

Tinglysning av sikringsobligasjon, innhenting av informasjon fra kommunen/forretningsfører, innhenting av grunnbok og servitutter og eierskiftegebyr (evt. eierskiftegebyr for garasje kommer i tillegg).: 16 300,00

Premium foto, interiørveiledning, annonsering på finn.no, hjem.no, eie.no med digital salgsoppgave, digital markedsføring med EIE LOOK og nabolagsprofil. : 27 500,00

Inkluderer kjøring til og fra samt 1 time visning.: 3 450,00

Sletting av panteheftelser, tinglysing, kontroll av legalpant samt gjennomføring av oppgjør.: 8 300,00

Meglerhonorar og utlegg trekkes direkte fra oppgjøret på oppgjørsdagen.: 3 500,00


Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.



Om oppdraget

Oppdr.nr: 71240120

Ansvarlig megler: Christer Sebbah


EIE Løren & Økern

Løren & Økern Eiendomsmegling AS

NO 916 510 845 MVA



Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan spørre megler for mer informasjon om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 1 av Karl Staaffs vei 50
0665 OSLO
Karl Staaffs vei 50

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: