Bilde 1 av Waldemar Aunes veg 7DBilde 2 av Waldemar Aunes veg 7D
Digital salgsoppgave
Waldemar Aunes veg 7D

7027 Trondheim • Trondheim kommune

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er en betaversjon

Tjenesten er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med at dette er en betaversjon som er under utprøving, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Still et spørsmål og jeg skal forsøke å finne svaret for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvor mange soverom er det?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"
  • "Hvordan er utsikten?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 1 390 000

Fellesgjeld: kr 158 122Omkostninger: kr 17 431Totalpris: kr 1 565 553
2-roms toppleilighet med stort potensial | 36m² takterrasse | Nydelig utsikt og solforhold | Oppussingsobjekt.
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned salgsoppgaveVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Borettslag
Antall soverom
1 soverom
Etasje
4
Internt bruksareal (BRA-i)
36 m²
Bruksareal (BRA)
40 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
4 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
36 m²
Fellesutgifter
kr 3 717 / Mnd
Prisantydning
kr 1 390 000
Omkostninger
kr 17 431
Fellesgjeld
kr 158 122
Totalpris
kr 1 565 553
Byggeår
1966
Tomt
Fellestomt m²
Oppdragsnummer
97240101
card-default

Amrinder Singh

Eiendomsmegler MNEF | Salgsleder | Partner
Les om Amrinder
Visninger
Mandag 05. aug.
17:00 - 18:00
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 1 390 000,-
Fellesgjeldkr 158 122,-
Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper)kr 7 981,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 500,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 8 250,-
  
Totalpris kr 1 565 553
Eiendom
Waldemar Aunes veg 7D, 7027 Trondheim, Etasje: 4

Matrikkel
Andelsnr. 279 Orgnr. 948720175 i Trondheim kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 40 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 36 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 4 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 36 kvm

Areal
Primærrom: 34 kvm, Bruksareal: 40 kvm, BRA-i: 36 kvm , BRA-e: 4 kvm , TBA: 36 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1966

Tomt
Eid tomt, eid av borettslaget.

Prisantydning
1 390 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Lars Petter Borseth Takstdato:

Utdrag fra Tilstandsrapporten fra takstmann:

Bygningsdeler tildelt TG3:

Våtrom - bad.
- Helhetsvurdering: Det er valgt å vurdere våtrommet (og tilhørende bygningsdeler) med en samlet helhetsvurdering. Følgende hovedmomenter er lagt til grunn for vurderingen: På bakgrunn av alderen til for  eksempel røropplegg, tekniske installasjoner, tettesjikt og lignende er det grunn til å varsle om at forventet levetid vurderes til å være overskredet, med den risiko dette innebærer. Det ble registrert slitasje, elde  og lignende avvik på synlige overflater. Elastiske fuger har stedvis manglende vedheft. Gulvbelegget har sprekker og utettheter i overganger. Det er ikke benyttet tettesjikt/membran på vegger i våtsoner, noe  som gjør at gjeldende krav for våtrom ikke er oppfylt. Det observeres avvik i utførelsen av overgang sluk/membran, noe som medfører risiko for lekkasje/utettheter. Ventilasjonen vurderes ikke til å være tilstrekkelig. Innredningen (med servant) bærer i sin helhet preg av slitasje og enkelte  skader. Det opplyses om at det er utført arbeider på våtrommet gjennom egeninnsats, med den risiko dette innebærer. Basert på alle ovennevnte forhold vurderes våtrommet (med tilhørende bygningsdeler) til å være passert sin levetid, og det påvises tegn til funksjonssvikt. Det bør gjennomføres strakstiltak som for eksempel  ytterligere undersøkelser av fagkyndige for å kartlegge eksakt tilstand, årsakssammenhenger og hvilke tiltak som skulle være nødvendig. Det må påregnes kostnader for utbedringer. Underliggende sjablongmessig prisanslag gjelder for videre undersøkelser av fagkyndig. Sjablongmessig prisanslag: kr 0 - 10 000.

Bygningsdeler tildelt TG2:
 Kjøkken.
- Helhetsvurdering: Det er valgt å vurdere kjøkkenet (og tilhørende bygningsdeler) med en samlet helhetsvurdering. Følgende hovedmomenter er lagt til grunn for vurderingen: På bakgrunn av alderen til  røropplegg og andre tekniske installasjoner er det grunn til  å varsle om risiko for skjulte skader, svekket funksjon, usikker restlevetid og lignende forhold som utvikles over tid men ikke lar seg observere  direkte. Risikoopplysninger knyttet til varmtvannsberederen (som er plassert på kjøkkenet) er nevnt under avsnitt om teknisk anlegg. Det ble registrert høy slitasje og lignende avvik på rommets overflater. Kjøkkeninnredningen bærer i sin helhet preg av høy slitasje og skader. Basert på alle ovennevnte forhold bør det gjennomføres jevnlig ettersyn og/eller ytterligere undersøkelser for å kartlegge eksakt tilstand  og hvilke tiltak som eventuelt skulle være nødvendig. Restlevetiden er usikker.

Øvrige rom.
- Helhetsvurdering: Det er valgt å vurdere bygningsdelene med en samlet helhetsvurdering basert på slitasjegrad og tilstand. Hovedmomenter for helhetsvurderingen er: Innvendige flater bærer preg av  alder/slitasje og det registreres avvik. Basert på alle ovennevnte forhold er restlevetiden på bygningsdelene usikker. Tiltak bør påregnes.

Tekniske anlegg, VVS anlegg.
- Varmtvannsbereder: På bakgrunn av berederens alder er det grunn til å varsle om usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid. Det kan ikke utelukkes behov for reparasjon/utskiftning. Jevnlig  ettersyn anbefales slik at eventuelle tiltak kan iverksettes ved behov. Varmtvannsbereder er plassert i rom uten sluk/overløp eller annen sikring mot fuktskader (f.eks automatisk vannstopper). Konsekvens kan  være at det oppstår fuktskader hvis lekkasje fra varmtvannsbereder skulle oppstå. Tiltak anbefales.
- Vannrør: Vannrør av kobber er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. På bakgrunn av alderen er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid  eller lignende forhold som utvikles over tid.
- Avløpsrør: Avløpsrør av støpejern er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. På bakgrunn av alderen er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker  restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid.

Yttervegger inkl. fasader og konstruksjon.
- Fasader ink. kledning: Bygningens fasader har stedvise symptomer på slitasje og elde, selv om det ikke ble observert tegn på større råteskader. Tilstanden tyder på behov for tiltak i fremtiden. Restlevetiden  er usikker.

Dører og vinduer.
- Vinduer: Enkelte vinduer bærer preg av slitasje og elde. Det er ikke observert synlige skader av større betydning, men basert på tilstanden er restlevetiden usikker.

Balkonger, terasser, veranda etc.
- Terrasser/inntrukket balkong over innvendige rom: Terrasse har synlige symptomer på slitasje/elde. Tiltak bør påregnes.

Se også Tilstandsrapporten vedlagt salgsoppgave. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med denne.

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 158 122,- pr. 28.06.24
Andel fellesformue kr. 0,- pr. 28.06.24

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 1 390 000,- (Prisantydning)
kr 158 122,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 1 548 122,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 181,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 1 557 303,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 1 565 553,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 3 717,- pr. mnd.

Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Det er dog normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Det har blitt gjennomført rørfornying i blokk 14 og 15 i regi av borettslaget. Styreleder opplyser at resten av borettslaget står for tur. Arbeidet som er gjort så langt er finansiert ved låneopptak og det opplyses i årsberetningen at det er planen for hele prosjektet.

Vi gjør oppmerksom på at styret arbeider med en sak tilknyttet rehabilitering og mulig utvidelse av borettslaget. Dette er ikke vedtatt hva som skal gjennomføres enda, men ved et vedtak vil dette påvirke både felleskostnader og fellesgjeld. Det er ikke gitt endelig informasjon om tiltak eller kostnad, men informasjon med prognoser og estimater finnes under punktet borettslaget. Dette er også vedlagt i salgsoppgaven.

Det ble vedtatt på årsmøtet i 2022 at det skulle gjennomføres en årlig økning av felleskostnader på 5% i forbindelse med oppretting av rehabiliteringsfond. Styreleder bekrefter at denne økningen skal fastholdes, men at det er en risiko for at denne blir opptil 8%. Dette avhenger av råvarekostnader og fremtidige renteøkninger.

Felleskostnad inkluderer
Drift- og vedlikehold, vakthold, vaktmester, renhold, elektroniske fellesavtaler, renter og avdrag, kommunale avgifter.

Sikringsordning fellesgjeld
Et borettslag er organisert som et selskap, dette innebærer at dersom noen av andelseierne ikke betaler sine fellesutgifter må borettslaget selv ta tapet og fordele det på de øvrige andelseieren, man kan på denne måten bli tvunget til å betale dersom andre ikke betaler sine fellesutgifter. For å hindre at dette skjer er borettslaget tilknyttet en sikringsordning som dekker borettslagets tap i en fastsatt periode dersom noen av andelseierne ikke betaler sin fellesutgifter. Sikringsordningen er levert av Klare Finans AS

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget/aksjelaget.

Eier
Lisbeth Solbu Yes Jessen

Beskrivelse
Amrinder Singh i EIE eiendomsmegling har gleden av å presentere denne oppussingsklare leiligheten beliggende på attraktive Hallset med gangavstand til butikk, dagligvare, treningssentre, skoler, restauranter og flere fasiliteter.

Merk deg dette:
-Hjørneleilighet
-Takterasse på hele 36 kvm
-Praktisk innvendig bod på 2 m² i tillegg til en bod i kjeller
-Gode parkeringsmuligheter
-Her kan du nyte solen hele dagen, helt uforstyrret
-God beliggenhet, rikelig med servicetilbud i nærheten
-Nærhet til Bymarka med helårs turterreng
-Kollektivtilbud med bussholdeplass innen 400 meter
-Felleskostnadene inkluderer alt fra drift, kommunale avgifter, samt TV/internett

Her har du sjansen til å forme ditt eget paradis. Ikke gå glipp av denne sjeldne muligheten!

Velkommen til hyggelig visning - og husk verktøykassa!

Parkering
Borettslaget har 113 frittstående garasjer i rekke og ca 250 parkeringsplasser. For nærmere info se borettslagets hjemmeside og facebookside.

Styret tildeler parkeringsplass. Styret kan også leie ut p-plass til campingvogner.
For tildeling av av parkeringsplass kan andelseiere kontakte grendahuset i borettslaget (Selsbakkvegen 44) på torsdager mellom 18:00 - 19:00

Ledige garasjer tildeles av TOBB etter oppsigelse og innlevering av garasjenøkler. Tildelingen skjer etter dato for mottak av søknad på garasje.

Det betales innskudd for garasjer i Selsbakkhøgda Borettslag. Ved tildeling av garasje og parkeringsplasser betales også omkostninger til TOBB.

Borettslaget benytter Trondheim Parkering. SmartOblat benyttes til parkering i soner (faste plasser) samt tilgang til 3 gjesteplasser. Gjesteplassene er med 48 timers intervall.

Ta kontakt pr epost til styret for å få tilgang til innlogging.

Beliggenhet
Skoler og barnehager i nærområdet:
I området finner du Hallset barneskole og Selsbakk ungdomsskole, samt Byåsen barneskole som ligger på Munkvoll. Ungdomsskolen har kantine som serverer sunn lunsj hver dag - et fantastisk initiativ. Det er kort vei til Byåsen videregående skole. Barnehager i nærområdet er Solvangen barnehage, Byåsen kirkes barnehage, Hallsetreina FUS barnehage, Skjermvegen Barnehage og Selsbakkhøgda barnehage.

Variert idrettsglede for alle:
Området har et godt og variert idrettstilbud som favner bredt. I området finner du Hallset idrettsplass, Nationalbanen og Selsbakk idrettsanlegg. Selsbakk IF er en av Trondheims eldste klubber og har et godt tilbud innen friidrett, håndball, ski, turn og rytmisk sportsgymnastikk. Det er ellers kort avstand til Munkvollhallen, samt fotballøkke og skøytebane ved Rognheim. Golfentusiaster kan slå seg løs på Havstein golfbane med par 3-bane og 9 hull. Det er også kort vei til 3T, et senter med et bredt utvalg aktiviteter.

Daglige innkjøp og flere kjøpesentre:
Fra Selsbakk og Hallset kan du legge dagligvarehandelen til Coop Prix på Rognheim, Bunnpris på Rydningen eller Coop Extra på Migosenteret. Sistnevnte har også legekontor, apotek, post, dagligvarehandel, frisør og restaurant. 7-Eleven på Munkvoll har åpen fra 7-24. Rema 1000 har også åpnet splitter ny butikk på Hallset nylig. Med kort vei til Byåsen senter med et rikt utvalg og nye Sverresborg butikksenter med både apotek og vinmonopol, har du nærhet til alt du trenger og mer til. Skulle du likevel ønske et enda bredere utvalg er det kun 10-15 min til både Trondheim sentrum og City Syd på Tiller.

Ett av byens beste kollektivtilbud:
Kollektivtilbudet i området er eksepsjonelt godt med hyppige avganger via buss og trikk. Nærmeste trikkestopp er på Munkvoll, og herfra går trikken hvert 15. minutt frem til klokken 18 på hverdager og lørdager, samt med halvtimes avganger på søndager. Metrobussen går fra Hallset med jevne mellomrom.

Hverdag, underholdning og kultur:
I nærområdet finner du Byåsen kirke, Munkvoll hjemmetjeneste, Heimdal Trafikkskole, MECA bilverksted, Boreal Transport Bane As og Trondheim folkebibliotek Byåsen. Det er kort vei til moderne treningsstudio - 3T-Byåsen, og ikke minst Granåsen skisenter med hoppbakke og herlige skiløyper. Granåsen er også en av byens største konsertarenaer hvor verdenskjente artister opptrer. Hyggelige spisesteder i nærområdet er Palermo på Munkvoll som tilbyr italienske gleder, nyetablerte Kompis på Munkvoll med restaurant og foodtruck, samt kinesiske Szechuan take-away og trivelige Go2 Bistro. Det finnes Uno-x på Munkvoll og betjent Circle-K på Byåsen.

Nærhet til Bymarka:
På fritiden innbyr Bymarka til gode naturopplevelser for store og små, sommer som vinter. Bymarka er Trondheims største utfartssted med et areal på 80 kvadratkilometer og kan by på en menge aktiviteter i tillegg til ren rekreasjon. Marka er egnet for absolutt alle - mosjonister, syklister, skigåere og barnefamilier med flere. Kyvatnet er nærmeste vann hvor du kan ta deg et forfriskende bad.

Lianvatnet ligger også rett i nærheten, mens andre vann i marka er Baklidammen, Haukvatnet, Theisendammen og Kobberdammen som alle er ren idyll og ekte sommerlykke. Rundt Theisendammen og Haukvatnet er det godt tilrettelagt tursti for barnevogner og rullestolbrukere. Lengre innover i marka finnes det flere andre vann med fiskemuligheter og fjelltopper med vid utsikt.

Tomt
Felles tomt for borettslaget opparbeidet med asfalt, diverse beplantninger, plenareal, lekeplass, grillplass og biloppstillingsplass. Felles trappeoppgang med callinganlegg.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Leiligheten består av: Entre, bod, soverom, stue, bad og kjøkken.

Byggemåte
Leilighetsbygg oppført i 1966. Grunnmur og bærende konstruksjoner i hovedsak av betong. Yttervegger av betong/trekonstruksjoner. Fasaden er kledd med liggende og stående trekledning. Etasjeskillere av  betong. Flatt tak (ikke besiktiget). Leiligheten har entrédør med brannklasse B30 og lydklasse db35. Vinduer og balkongdør med karmer av tre, og to-lags glass. Elektrisk oppvarming. Naturlig ventilasjon.

Bruksareal
Bruksareal: 40 kvm

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Våtrom- Bad
- Baderom fra byggeår. Gulvflate belagt med gulvbelegg. Flis og tapet vegger. Malte flater i himling. Gulvstående servantinnredning. Ovenpåliggende servant med armatur. Speilskap med overlys og stikkontakt  over servant. Dusjhjørne med forheng. Vegghengt dusjarmatur. Gulvstående toalett.  Vannrør av kobber. Synlige avløpsrør av plast og støpejern. Ventil på vegg. Opplegg for vaskemaskin.

Kjøkken
- Åpen kjøkkenløsning. Ikea kjøkkeninnredning. Innredningen er fra 2003 (ifølge huseier). Innredning med glatte fronter. Benkeplate av laminat. Nedfelt oppvaskkum med ett-greps kjøkkenarmatur. Benkeskapsbelysning og stikkontakter over kjøkkenbenk. Frittstående komfyr og kjøleskap med fryser. Ventilator i overskap. Vannrør av kobber. Synlige avløpsrør av plast og støpejern. Varmtvannsbereder  plassert under kjøkkenbenk. Gulvflater belagt med parkett. Vegg- og himlingsflater i malte flater og tapetserte flater.  Laminert plate mellom kjøkkenbenk og overskap.

Øvrige rom
- Gulvflater belagt med parkett og gulvbelegg. Vegg- og himlingsflater i malte flater, tapetserte flater og panel. Glatte innerdører. Naturlig ventilasjon via ventiler. Elektrisk oppvarming.

Tekniske anlegg, VVS anlegg
- Vannrør av kobber. Vanninntaksrør i kobber. Leilighetens stoppekran er plassert under kjøkkenbenk. Synlige avløpsrør i plast og støpejern. Stakeluke er ikke lokalisert, og derfor heller ikke undersøkt. Det er  ikke kjent om stakeluke er etablert. Varmtvannsbereder på 50L (fra 1999) plassert under kjøkkenbenk.

Rom for varig opphold
-Takhøyder er målt på tilfeldige plasser i boligen. I stue, soverom og gang er takhøyden målt til 2,41-2,46 meter og på bad er takhøyden målt til 2,46 meter.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest men midlertidig innflyttingstillatelse for boligen datert 16.08.1966.

Det foreligger godkjent byggetillatelse for riving og bygging av balkonger, datert 01.07.1994.

Etter at bygningsmassen ble oppført har det blitt innført nye bestemmelser i plan- og bygningsloven. Ferdigattest utstedes ikke for bygg/endringer/tiltak som ble omsøkt før 01.01.1998. Det vil dermed ikke være mulig å be om ferdigattest for slike tiltak. Dette betyr ikke at tiltak blir lovlige, men at saken ikke lenger kan avsluttes med ferdigattest.

Det er mottatt byggetegninger fra kommunen datert 24.03.1965. Disse samsvarer ikke med dagens bruk av boligen. Soverom er gjort større ved å ta areal av bod. Kjøper overtar ansvar, risiko og evt. konsekvenser i forhold til dette.

Det foreligger for øvrig igangsettingstillatelse for fasadeendring og utvidelse av inngangsparti datert 17.09.2009 med tilhørende tegninger.

Det foreligger tillatelse til tiltak for utskifting av sluk og avløpsrør for borettslaget, datert 01.07.2011.  Dersom disse dokumentene ønskes tilsendt, kontakt megler.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.

Det er foretatt en forenklet vurdering av det elektriske anlegget. Vurderingen omfatter ikke funksjonstesting, eller kontroll av skjult anlegg. Det legges vekt på at den bygningssakyndige ikke er elfagmann.  Vurderingen er derfor begrenset til visuelle vurderinger og eiers informasjon. På generelt grunnlag anbefales det alltid å gjennomføre en utvidet el-kontroll.

Sikringsskap med skrusikringer plassert i gang utenfor leilighet.
Boligen har hovedsakelig åpent elektrisk anlegg.

Følgende spørsmål er stilt til eier/selger:
Foreligger det eltilsynsrapport fra de siste fem år: Nei
Når ble det elektriske anlegget installert, eller siste gang totalt rehabilitert: Byggeår
Forekommer det at sikringer løses ut: Nei
Har det vært brann, branntilløp eller varmgang i anlegget: Nei
Finnes det kursfortegnelse, og er antallet sikringer i samsvar med denne: Ja
Har det vært utført egeninnsats eller ufaglært arbeid på det elektriske anlegget: Nei
Fungerer hvitevarer som følger boligen som tiltenkt: Ja

Forenklet vurdering:
Er det synlige tegn til merker på kontakt (plugg) til varmtvannsbereder: Ikke tilgjengelig
Er det synlige tegn på varmeskader (termiske skader): Nei
Er det synlige tegn på utette kabelinnføringer i inntak og/eller sikringsskap: Nei
Erklæring om samsvar for det elektriske anlegget: Det er fremlagt samsvarserklæring, datert 26.02.2017, arbeidene gjelder: Feilsøking etter mulig jordfeil. Fant ingen feil i anlegget.

Oppvarming
Elektrisk oppvarming.
Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter G

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 3 717,- pr.mnd.
Renter, avdrag, drift, vakthold, renhold og elektroniske fellesavtaler.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenummer: 00146188693, Den Norske Stats Husbank
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 28.06.2024: 4.59% pa.
Antall terminer til innfrielse: 4
Saldo per 28.06.2024: 620 218
Andel av saldo: 887
Første termin/første avdrag: 01.10.2007 ( siste termin 01.04.2026 )
Flytende rente

Lånenummer: 84261072695, Danske Bank
Serielån, 4 terminer per år.
Rentesats per 28.06.2024: 5.36% pa.
Antall terminer til innfrielse: 4
Saldo per 28.06.2024: 110 000 000
Andel av saldo: 157 236
Første termin: 18.07.2023Neste avdrag: 18.07.2025 ( siste termin 18.04.2025 )
3 mnd nibor + 0,65 %

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Driftsinntekter i 2023 var tilsammen kr 31 069 788,-
Driftskostnader i 2023 var tilsammen kr 38 617 963,-
Årsresultatet i 2023 endte med et underskudd på kr 11 519 704,-
Underskuddet ble finansiert gjennom annen egenkapital.

Forsikring med polisenummer
If Skadeforsikring Nuf Polisenummer: SP0005422950

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 618 352,- Som sekundærbolig Kr. 2 349 736,-

Borettslag
Borettslag: Selsbakkhøgda Borettslag, Orgnr: 948720175
Borettslaget har egen hjemmeside: www.selsbakkhogda.no, de har også en egen facebookside som man kan være medlem av. Borettslaget har renhold av fellesarealer, dette utføres av innleid hjelp. De har også ansatt egen vaktmester. Det er startet opp rørfornying februar 2023, som finansiering ved låneopptak. Evt økning av felleskostnader i forbindelse med dette er pr d.d. ukjent.

Informasjon fra årsmøtet i 2022:
Det ble vedtatt å opprette et rehabiliteringsfond i borettslaget. Felleskostnadene skal øke med 5% per år.

Informasjon fra årsmøtet i 2023:
Vedtak: Styret presenterer en detaljert fremdriftsplan på beboermøtet i oktober, der bla. plassering på tomt, byggestart og budsjett blir fremlagt.

I 2022 ble det benyttet innleide ressurser i forbindelse med:
- Prosjekt nedgravde avfallscontainere
- Nye lekeplasser
- Prosjekt rørfornying
- Utvidelse av ladeanlegg, el-bil
- Sommerhjelp, avlastning vaktmester-tjenester
- Service av maskiner og utstyr
- Oppgradering av fasader for å tilfredsstille gitt standard
- Forsikrings-saker
- Utleie

Prosjekt nye lekeplasser ble avsluttet senhøsten 2022. Prosjekt nedgravde avfallscontainere ble avsluttet vår 2023. Det gjenstår såing av plen mm og forskjønnelse av tomteareal berørt av denne prosessen. Ventes ferdigstilt tidlig sommer 2023. Det ble skiftet leverandør av vakt -og sikkerhetstjenester fra Securitas til Avarn. Med denne inngåelsen har man samme tjenestegrad men en betydelig økonomisk innsparing for borettslaget.

Det har vært jobbet lenge og grundig med kartlegging av hvilken leverandør som kan gi borettslaget den beste service og avtale ved leveranse av el-ladeanlegg og utvidelse av denne. Målet er tilgang til lademuligheter på alle parkeringsplasser, inkludert garasjer, bortsett fra garasjer som befinner seg på gjesteparkering ved vaktmester-servicebygg.

TOBB-nøkkel, Unlock app, ble tatt i bruk i 2022.

Det er tilrettelagt for ekstra gjesteparkering på areal som er frigitt etter avfalls-containere har blitt nedgravde. Disse jobbes videre med utover sommer/høst 2023.

Informasjon fra årsmøtet i 2024:

EL løsning på alle parkerings-områder, dette er i sluttfasen.

Fasadeendring / rehabilitering - styret har vært på besøk til flere borettslag for erfaringsutveksling, her er vi godt i gang og på jakt etter beste praksis.

Solcelle på tak, utreder mulighet.

Nedgravd avfallsløsning - Vi retter avvik etter pålegg fra TRV, og forventer at avfallsløsningen blir godkjent.

Ny vaktmestergarasje - planlagt byggestart august.


RØRFORNYINGSPROSJEKT:
Styret har sammen med TOBB gjennomført anbudsrunde for rørfornying av blokk 14 og 15 i Waldemar Aunes vei. Valget falt på Ohlimb som hovedleverandør og entreprenør. Arbeidet er nå godt i gang og går så langt etter planen. Styret vil etterhvert se hva slags utfordringer entreprenøren har støtt på før de går i gang med planlegging og utbedring i alle resterende blokker i borettslaget. Videre arbeide og fremgang med rørfornying vil bli informert om så fort de har klarhet i dette. Arbeidet finansieres med låneopptak. Info fra siste årsmøte (2024): Rørfornying- går etter fremdriftsplan og med lite avvik.

UTVIDELSE AV BORETTSLAG / TOMTEPARSELL:
Selsbakkhøgda eier en stor tomteparsell som i dag benyttes til parkering og vaktmestergarasje. Denne tomten er i årrekke vurdert solgt og det er sett på muligheter for å utvide borettslaget. Sittende styrer har jobbet med denne saker i flere år og prosessen har tatt svært lang tid. I en slik prosess er det helt avgjørende at alle ledd i utredningen utføres på en korrekt måte. Her er det avgjørende at inntektene for borettslaget blir helt i toppsjiktet av potensialet. Styret har nå landet på en mulighets-studie som vil gi borettslaget opp mot 100.000.000,- i inntekt i samarbeid med Trym Bolig, som er byggherre og eiendomsutvikler.

Avtalen med Trym Bolig baserer seg på at borettslaget får betalt pr bebygde kvadratmeter bruksareal som oppføres på tomten. En slik avtale legger alt ansvar over på utvikler og byggherre, borettslaget får betalt underveis etter hvert som eiendommer selges.

Dette vil gi borettslaget et svært nødvendig økonomisk løft og bidrar til store og kostnadskrevende utbedringer og vedlikehold av eksisterende bygningsmasse. Nye parkeringsplasser vil bli etablert for å supplere de som forsvinner og ny og utbedret vaktmastergarasje vil etterhvert bli bygget på egnet tomteareal et annet sted i borettslaget.

Det fremgår av tekst til informasjonsmøte i årsberetningen, at borettslaget har et rehabiliteringsbehov.

Rehabilitering av tak og fasader er  under utredning. Boligmassen har et stort behov ifølge styrets dokumenter, ettersom nødvendig vedlikehold ikke har blitt gjennomført  etter dagens standarder. Borettslaget har utfordringer med finansiering av nødvendig vedlikehold, da det igjennom flere år ikke er blitt satt av midler til dette.

I dokumenter fra årsmøtet 2023 er følgende informasjon vedlagt om saken:
Rehabilitering:
Styret har over tid og sammen med TOBB vurdert hva som er nødvendig å gjøre for at bygningene ivaretas på best mulig måte. Det er skissert følgende tiltak som helt nødvendige:
- Rørfornying
- Rehabilitering Tak / Fasade
- Bygging av vaktmestergarasje

Styret har foreslått for ekstraordinær generalforsamling at borettslaget utvides med nye andelshavere da dette kan gjennomføres uten skattemessig konsekvenser. Styret er i dialog med utbygger Trym Bolig AS som ønsker å erverve disse andelene. Under forutsetning av at ekstraordinær generalforsamling stemmer for forslag om utvidelse, vil det bli inngått avtale mellom borettslaget og utbygger ifht. utstedelse av inntil 160 nye andeler og utbyggers forpliktelser knyttet til dette. Utbygger skal svare vederlag for andelene som tilfaller borettslaget. I forbindelse med både utvidelsen og rehabiliteringen vil det måtte beregnes nye satser for felleskostnader/husleie for årene fremover. Imidlertid vil fellesgjeld være separat for ny og gammel bebyggelse.

Styret har foreslått at det bygges nye blokker Gnr. 100 Bnr. 158 og 159.

Denne avgjørelsen er imidlertid ikke endelig, men uansett vil rehabiliteringen av bygningsmassen føre til økt fellesgjeld og dermed høyere fellesutgifter. Økningen vil gradvis inntre. Mer detaljerte prognoser, kostnader og estimater finnes vedlagt i salgsoppgave. Vedlegget har navn "Informasjon om rehabilitering og utvidelse av borettslaget"

Rehabiliteringen vil starte rundt 2028, borettslaget ser også på andre muligheter for å utvide borettslaget med enda flere andeler slik at borettslaget får mer inntekt. Denne utvidelsen kan bidra til økte inntekter for borettslaget og potensielt redusere belastningen på eksisterende andelseiere i forbindelse med rehabiliteringen.

Forretningsfører
TOBB

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Forkjøpsrett
Det foreligger forkjøpsrett for borettslagets/ boligaksjeselskapets medlemmer. Forhåndsavklaring er igangsatt. Ta kontakt med megler eller forretningsfører for ytterligere opplysninger om meldefristen.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Dyrehold må søkes styret. Eiere som har fått tillatelse til å holde husdyr, må sørge for å ha full kontroll over dyret til enhver tid, og påse at dyret ikke sjenerer noen eller etterlater ekskrementer på boligselskapets område. Forbud mot enkelte typer husdyr må respekteres.

Diverse
Utdrag fra selgers Egenerklæringsskjema:

Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
- Ja, kun av ufaglært / egeninnsats. Skifte av vask.

Se også Egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgave. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med denne.

Kun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.

Annet
Det er tillatt å bruke elektrisk grill på egen veranda. Borettslagets felles utearealer kan også benyttes til grilling.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.


Utleie
Iht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via offentlig vei.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.
Borettslaget er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen ligger i et område regulert til boligbebyggelse etter reguleringsplan r0134k, r0134i og r0134h. Eiendommen er også regulert til annen veggrunn - grøntareal, fortau og kjøreveg u r20200026.

Eiendommen befinner seg i et område avsatt til boligbebyggelse - nåværende og grønnstruktur- framtidig i kommuneplanens arealdel 2012 - 2024. Det fremgår av eiendommens planstatus at 117 kvm av borettslagets eiendom ligger i et LNF-område.  I LNF områder er det ikke tillatt med annen bygge- og anleggsvirksomhet enn den som har direkte tilknytning til landbruk eller stedbunden næring (tradisjonell landbruksvirksomhet).

Det er igangsatt planleggingsarbeid på et område som inkluderer/berører eiendommen:
5001 r20200026 Alette Beyers veg, fortau.

Hensikten med planarbeidet er å legge til rette for bredere fortau langs en del av vestsiden i Alette Beyers veg i Trondheim. Dette vil sikre myke trafikanter et trafikksikkert tilbud langs den delen av Alette Beyers veg som mangler dette i dag. Vegen er skoleveg og atkomst til mange viktige målepunkt som Metrobuss, lokalsenter, nærmiljøanlegg og flere skoler.

Kopi av situasjonskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 1 390 000,- (Prisantydning)
kr 158 122,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 1 548 122,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 9 181,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 1 557 303,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 1 565 553,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Provisjon 3 % (forutsatt salgssum: 1 500 000,-) (Kr.45 000)

Tilrettelegging (Kr.19 000)

Visningshonorar (Kr.2 690)

Markedspakke 1 (Kr.16 500)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
97-24-0101

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Nidaros-Eiendomsmegling AS
EIE Heimdal
Org. nr: 930815551
Heimdalsvegen 4
7080 Heimdal
Tlf: 73 20 02 10

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF | Salgsleder | Partner Amrinder Singh

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Waldemar Aunes veg 7D
For mer om objektet
Waldemar Aunes veg 7D

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: