Bilde 1 av Huldreveien 45Bilde 2 av Huldreveien 45
Digital salgsoppgave
Huldreveien 45

1388 Borgen • Asker kommune

Prisantydning

kr 3 990 000

Fellesgjeld: kr 411 094Omkostninger: kr 120 470Totalpris: kr 4 521 564
Stor og påkostet 4-roms selveierleilighet I Oppusset i 2017-2018 I Rolig og sentralt! I Kort vei til kollektiv transport
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
11
Antall soverom
3 soverom
Etasje
1
Internt bruksareal (BRA-i)
92 m²
Bruksareal (BRA)
94 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
2 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
11 m²
Fellesutgifter
kr 6 398 / Mnd
Prisantydning
kr 3 990 000
Omkostninger
kr 120 470
Fellesgjeld
kr 411 094
Totalpris
kr 4 521 564
Fellesformue
kr 104 426
Byggeår
1969
Tomt
Festet fellestomt 1286 m²
Oppdragsnummer
91240037
card-default

Halid Talic

Eiendomsmegler / Partner
Les om Halid
card-default

Daria Zuzanna Dymarska

Eiendomsmegler / Partner
Les om Daria
Visninger
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 3 990 000,-
Fellesgjeldkr 411 094,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 401 094,-)kr 110 020,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
  
Totalpris kr 4 521 564
Eiendom
Huldreveien 45, 1388 Borgen, Etasje: 1

Matrikkel
Gnr. 6 Bnr. 727 Snr. 11 i Asker kommune
Seksjonsbrøk: 935/52550

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 94 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 92 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 2 kvm

Areal
Primærrom: 92 kvm, Bruksareal: 94 kvm, BRA-i: 92 kvm , BRA-e: 2 kvm , TBA: 11 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
3

Byggeår
1969
Modernisert i 2018

Tomt
Festet fellestomt 1286 kvm

Prisantydning
3 990 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Daniel P Martens Takstdato: 05.03.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 411 094,- pr. 23.02.2024
Andel fellesformue: kr. 104 426,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. omkostninger
kr 3 990 000,- (Prisantydning)
kr 411 094,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 401 094,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 110 020,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 401 094,-))
--------------------------------------------------------
kr 111 220,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 512 314,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 521 564,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 6 398,- pr. mnd.

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i utgiften. Det er dog normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Felleskostnad inkluderer
Tv, bredbånd, forretningsførsel, kommunale avgifter, felles bygningsforsikring, festeavgift, diverse honorarer, trappevask, utvendig vedlikehold m.m.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter er inkludert i felleskostnader.

Eier
Dervis Vareslija Adisa Vareslija

Beskrivelse
Velkommen til Huldreveien 45 - presentert av eiendomsmegler Halid Tali i EIE eiendomsmegling

Dette er en romslig og meget attraktiv 4-roms selveier i et veletablert og barnevennlig boområde på Borgen i Asker. Her bor du i øvre del av Huldreveien, i en rolig blindvei. Det er kort gangavstand til bl.a. Extra Borgen, parkeringsplass og buss. Videre er det kort vei til barnehage, skole og marka med flott turterreng samt slalåmbakke og lysløype. Kun 5 minutters gange til Bondi togstasjon med togforbindelse til Oslo / Sandvika, 15 minutter gange til Asker sentrum. Asker sentrum kan tilby det meste av servicetilbud og er et knutepunkt for offentlig kommunikasjon.

Standarden oppleves som god og den gode planløsningen gir rom for gode møbleringsmuligheter. Leiligheten ligger i byggets 1.etasjeog har en gjennomgående planløsning med vinduer på to sider som sikrer gode lysforhold og en behagelig atmosfære. Leiligheten består av entré, stort bad, tre gode soverom, en innvendig bod/omkledningsrom, separat kjøkken, trivelig spisestue og romslig stue med utgang til en solrik balkong på 11 kvm.

Det er mulighet for å leie utvendig parkeringsplass eller garasjeplass av Askerlia Garasjesamvirke.

Her er det bare å flytte rett inn og nyte boligens kvaliteter, samt alt området har å by på!

Kvaliteter:
  • Optimal planløsning
  • Moderne standard (oppusset i 2018)
  • Godt med lysinnslipp
  • Usjenert balkong på 11 kvm,.
  • Bod i kjeller
  • Trivelige fellesarealer
  • Mulighet for parkerings-/garasjeleie
  • Attraktivt og barnevennlig boligområde
  • Rekreasjonsmuligheter i umiddelbar nærhet
  • Skoler, barnehager og nærbutikk i gangavstand

Parkering
Sameiet har p-plasser som leies ut til beboerne.

For fast utvendig plass koster det p.t. kr. 280,- pr mnd. Garasjeplass kan man leie av Askerlia Garasjesamvirke, da betaler man engangs depositum kr. 5 000,- + kr. 450 pr. mnd. for garasjeleie. P.t. er det venteliste for garasjeplass. Mail sendes til: leie@askerlia.no for å settes på liste.

Ellers er det gjesteparkering og ellers gode parkeringsmuliger ved gateparkering regulert etter områdets gjeldende bestemmelser.

Beliggenhet
Huldreveien 45 ligger i et veletablert område på Borgen med gangavstand til Asker sentrum, marka, skoler, barnehager, tog og nærbutikk for å nevne noe. Kort vei til offentlig kommunikasjon med buss fra Borgenveien og tog fra Bondivann stasjon.

Fra leiligheten er det kort vei til flotte tur- og rekreasjonsområder. Borgen er omkranset av flotte naturområder med lysløype og alpinanlegg i gangavstand fra leiligheten. Marka byr på turmuligheter sommer som vinter med bade- og fiskevann. Tur til Vardåsen er en fin familieaktivitet som passer for både store og små. Fra boligen er det gangavstand til Vardåsen alpinsenter som har nytt snøkanonanlegg og flotte lysløyper.

I området er det flere skoler for alle trinn. Blant annet Hagaløkka og Rønningen barneskole og Borgen ungdomsskole, og Asker og Bleiker videregående skole. For de små ligger det flere barnehager i området, som Søndre Borgen barnehage, Borgen barnehage og Østhellinga barnehage. Kort vei til Stiftelsen Asker International School.

Nærmeste nærbutikk til leiligheten er Xtra som ligger i enden av veien. Her er det også legekontor, tannlegekontor og frisør. Rema 1000 borgen ligger ca. 10 min gange unna.

Fra leiligheten er det ca. 10 min  gangavstand til Asker sentrum med de fleste forretninger og servicetilbud. Her er det flere koselige og populære kafeer og spisesteder. For den handleglade er Trekanten senter et godt tilbud med sine 80 butikker.Trekanten er et populært samlingspunkt og et urbant bysenter med et godt utvalg innen både kjede- og nisjebutikker. Senteret er en naturlig forlengelse av gågaten og sentrumshandelen i Asker, og har både kulturhus og kino vegg i vegg. Trekanten ligger midt i Asker sentrum med lett tilgjengelig avkjørsel fra E18, og er et knutepunkt for buss, tog og taxi. Asker stasjon ligger kun 70 meter fra senteret.

I Asker har man også god tilgang til sjøen og flotte kystområder med bl.a. Spirabukta badeplass på Konglungen, Hvalstrand og Holmenskjæret med fine bademuligheter, velegnet for små barn. Flere båthavner i området finner du Leangbukta Båtforening, Asker Seilforening og Holmenskjæret båthavn.

Bebyggelse
Området består hovedsaklig av etablert boligblokkbebyggelse.

Tomt
Festet fellestomt, 1286 kvm

Tomten er pent opparbeidet med flotet grøntområder, asfalterte adkomstveier, sittebenker for beboerne, lekeplass for de minste m.m.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Leilighet beliggende i byggets underetasje (1 etasje fra sørside). Adkomst via trapp. Oppgangen har dørcalling.

Inneholder:
Stue, kjøkken, tre soverom, bad, og entré

Dete medfølger bod i kjeller på 2,2 kvm.

Byggemåte
Bygning generelt:
Bygget er antatt fundamentert på faste masser. Grunnmur, frittbærende dekker, bærende yttervegger og leilighetskillevegger i armert betong. Bygningen har PVC vinduer med 3-lags glass av nyere dato. Balkongdør med 3 lags isolerglass i PVC utførelse og av nyere dato. Veranda på 11 kvm. utført på betong dekke med rekkverk i stål og innfelte glassplater. Fra 2023.
Inngangsdøren er brannklassifisert. Taket er flatt (fall mindre enn 6 grader) antatt utført som kompakt tak.

Følgende forhold er markert med TG2 i tilstandsrapporten:
- Plastsluk og smøremembran, TG 2 pga. ikke dokumentert/ukjent utførelse.
- Innebygget sisternekasse (toalett) må ha ett dreneringshull / etableres hull i flis for evtl. avrening vann.
- Mangler komfyrvakt og aquastop på kjøkkenet
- Manglende luftespalte i dør bad
- Det er ikke montert kjøkkenventilator
- Mer en halvparten av forventet brukstid er brukt på noen vannrør i boligen
- Varmtvannstanken er over 20 år, TG 2 pga. alder
- El-anlegg ikke kontrollert siste 5 år.

Informasjonen er hentet fra tilstandsrapport utført av bygningssakkyndig Daniel P. Martens. For ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg inn i rapporten. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakkyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.


Følgende info fremkommer av selgers egenerklæringsskjema:
Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
- Ja, både av faglært og ufaglært / egeninnsats. Det er lagt flis på flis i baderom. Baderomsinnredning, dusj osv. er byttet ut samtidig. Varmtvannsbereder er flyttet under kjøkkenskap. Gjort som vennetjeneste men av faglært.

Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
-Ja, kun faglært. Rør spylt og sjekket i alle leiligheter i 2023. Gjort i regi av sameiet.

Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
- Gjort arbeider på balkongen. Byttet rekkverk m.m. i 2023. I regi av sameiet.

Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
- Ja, kun faglært. Leiligheter fått automatsikringer. Gjort i regi av sameiet, for ca. 2-3 år tilbake.

Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om lavspenningsanlegg)?
- Ja. Kontroll av el-tilsyn utført i 04.04.2018. Kursfortegnelse i sikringsskap. Samsvarserklæring ligger ikke i sikringsskapet men er sikkert mulig å oppdrive hos sameiet mtp at sikringsskapet ble byttet ut av sameiet for 2-3 år tilbake.

Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
- Ja. Kontroll av el-tilsyn utført i 04.04.2018.

Kjenner du til om ufaglærte har utført arbeider som normalt bør utføres av faglærte personer utover det som er nevnt tidligere (f.eks. på drenering, murerarbeid, tømrerarbeid etc.)?
- Nei. Leiligheten ble pusset opp innvendig i 2018 etter overtagelse. Vegger malt, gulv er lagt, lagt flis på flis på bad, garderobeskap montert, lagt fliser på gulv i entré og vinduer byttet ut med nye PVC vinduer, lagt på samme sted og med samme mål. Ikke gjort noe fasademessige arbeider.

Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt fellesgjeld?
- Nei. Siste justering av felleskostnader ble gjort januar 2024 ifm. konsumprisindeks. Ikke planlagt noen nye økninger i nær fremtid.

Bruksareal
Bruksareal: 94 kvm

Boder
Det medfølger en bod i kjeller på 2,2 kvm.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for oppføring av boligblokk datert 20.10.1972.

Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan- og bygningslovgivningen. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for at det ikke er utført arbeid på boligen som ikke er byggemeldt eller godkjent.

Det er ikke mottatt byggetegninger fra kommunen. Meglerforetaket har derfor ikke hatt mulighet for å kontrollere hvorvidt dagens bruk er byggesøkt, og eller samsvarer med det som er byggesøkt, eller er godkjent. Kjøper overtar ansvar for nevnte forhold.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Boligen varmes opp av elektriske panelovner og varmekabler på bad.

Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter F

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter er inkludert i felleskostnadene.

Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det praktiseres ikke eiendomsskatt i Asker kommune.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 6 398,- pr.mnd.
Kabel-tv, bredbånd, vaktmestertjenester, felles byggforsikring, kommunale avgifter, festeavgift, utvendig vedlikehold, styrehonorar m.m

Herav:
Grunnkostnad: kr. 3 133,-
Avdrag lån: kr. 742,-
Renter og omkostninger: kr. 2 523,-

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i kostnadene. Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Styret opplyser at det ikke er planer om å tao opp noe nytt lån. Sameiet har nylig tatt opp to lån hvor de har hatt utskiftning av balkonger, samt for rørfornying i blokken.

Faste løpende kostnader
For aktuell leilighet vil dette blant annet være strøm etter forbruk, kabel-TV og bredbånd utover grunnpakke, forsikringer etc.

Telia er sameiets leverandør av TV- og bredbåndstjenester. Priser kan sjekkes på tilbyders websider. Tv-tuner/dekoder medfølger ikke.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Sameiet har 3 lån i Handelsbanken med følgende lånebetingelser:

Lån 1:
Lånenummer: 94907009909, Handelsbanken
Annuitetslån, 12 terminer per år.
Rentesats per 23.02.2024: 7.3% pa.
Antall terminer til innfrielse: 42
Saldo per 23.02.2024: 895 369,-
Andel av saldo: 15 944,-
Første termin/første avdrag: 18.09.2007 ( siste termin 18.08.2027 )

Lån 2:
Lånenummer: 94907061250, Handelsbanken
Annuitetslån, 12 terminer per år.
Rentesats per 23.02.2024: 7.3% pa.
Antall terminer til innfrielse: 330
Saldo per 23.02.2024: 17 713 794,-
Andel av saldo: 315 431,-
Første termin/første avdrag: 12.03.2022 ( siste termin 12.08.2051 )

Lån 3:
Lånenummer: 94907069979, Handelsbanken
Annuitetslån, 12 terminer per år.
Rentesats per 23.02.2024: 7.1% pa.
Antall terminer til innfrielse: 354
Saldo per 23.02.2024: 4 476 861,-
Andel av saldo: 79 720,-
Første termin/første avdrag: 10.09.2023 ( siste termin 10.08.2053 )

IN-ordning: Nei. 
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Forsikring med polisenummer
Gjensidige Forsikring ASA Polisenummer: 81442115

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 231 919,- Som sekundærbolig Kr. 4 681 292,-

Sameie
Sameie: Askerlia Boligsameie 6,

Generelt om borettslaget:
- Askerlia Boligsameie 6 består av 60 seksjoner.
- Forretningsfører: Asker og Bærum Boligbyggelag (ABBL).
- Revisor: KPMG AS, v/ Svein Wiig.
- Styreleder: Line Wulff
- Kontakt: styretaskerlia6@gmail.com

Sameiet vedtok følgende sak på generalforsamlingen i 2023:
- Styret fikk fullmakt til låneopptak på inntil kr 4.500 000,- for utbedring av vann og avløpsledningene. Dette medførte en økning av felleskostnadene 1. juli 2023. Det er ikke planlagt større arbeider i nær fremtid.

Forretningsfører
Asker og Bærum Boligbyggelag (ABBL).

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Det er ikke tillatt å holde hund eller katt uten sameiets styres godkjenning. Skjema for søknad om dyrehold kan fåes av styret. Skjema om dyrehold inngår i sameiets Husordensregler.

Diverse
Kun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd.

Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Festeavtale
Areal: 1 286 kvm, Eierform: Festet fellestomt, Utløpsår feste: 2065

Bortfester: Asker Tomteselskap AS
Festeavgift: Sameie betaler kr. 70 900,- årlig (ifølge årsregnskap for 2023)
Dato for inngåelse av festekontrakt: 01.01.1971
Løpetid: 94 år, dvs. til 01.01.2065
Festeavgiften reguleres i henhold til konsumprisindeksen.
Regulering av festeavgiften finner sted hvert 10.år.

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.

Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via kommunal vei og private internveier med felles vedlikeholdsansvar for sameiet.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger. Sameiet er ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til boligforomål ihht. reguleringsplankart hentet fra Asker kommune 22.02.2024 med tilhørende bestemmelser i reguleringsplan 022026D datert 11.09.1991.

Videre er område regulert i Kommuneplan for Asker 2023 - 2034, ID. 2020100 som trådte i kraft 13.06.2023.

For mer informasjon se kommunens hjemmeside.

Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer alle interessenter til å sette seg inn i reguleringer og kommuneplan, samt hvilken betydning de har for eiendommen. Det gjøres oppmerksom på at området er under utvikling og at endringer og oppføring av nye bygg vil kunne skje. Det anbefales spesielt å følge med på de planer og prosesser som pågår for området via Oslo kommune, Plan- og bygningsetaten.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 990 000,- (Prisantydning)
kr 411 094,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 401 094,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 110 020,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 401 094,-))
--------------------------------------------------------
kr 111 220,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 512 314,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 521 564,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven og interessenter oppfordres til å gjennomgå dette før bud inngis.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

- Provisjon: 1%

- Tilrettelegging: 14 900,-

- Visnings-/overtagelseshonorar: 3 450,-/stk.

- Markedspakke: 19 900,-

- Oppgjør: 7 900,-




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
91-24-0037

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Ensjø Eiendomsmegling AS
EIE Ensjø
Org. nr: 921542690
Gladengveien 24
0661 Oslo
Tlf: 22 34 34 64

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler / Daglig leder / Partner Halid Talic

Saksbehandlere
Halid Talic
EIE Ensjø
Eiendomsmegler / Daglig leder / Partner
Mob: 46 79 09 93 / E-post: ht@eie.no

Daria Zuzanna Dymarska
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 46 36 40 86
[/ E-post: dzd@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Huldreveien 45
For mer om objektet
Huldreveien 45

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: