EiendomBjørn Stallares vei 17, 0568 Oslo, Etasje: 5
MatrikkelAndelsnr. 68 Orgnr. 859446582 i Oslo kommune
BoligtypeLeilighet
EierformBorettslag
ArealerTotalt BRA 42 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 38 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 4 kvm
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på
fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 9 kvm
ArealPrimærrom: 37 kvm, Bruksareal: 42 kvm, BRA-i: 38 kvm , BRA-e: 4 kvm , TBA: 9 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle
betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos
bygningsmyndighetene.
Antall soverom1
Byggeår1939
TomtFellestomt 1894 kvm
Prisantydning3 800 000
TilstandsrapportTakstmann: Takstmann Jan Berby MNTF
Befaringsdato: 19.03.2024
Rapportdato: 24.04.2024
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesgjeld: kr. 174 674,- pr. 21.08.2024
Andel fellesformue: kr. 22 551,- pr. 31.12.2023
Totalpris inkl. fellesgjeldkr 3 800 000,- (Prisantydning)
kr 174 674,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 974 674,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 300,- (Flyttegebyr)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 150,- (Boligkjøperforsikring)
--------------------------------------------------------
kr 8 650,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 983 324,- (Totalpris inkl omkostninger)
FelleskostnadKr. 5 382,- pr. mnd.
Herav:
Ekstraordinær innbetaling av felleskostnader ( 3.452,00 i Jul. 24) 0
Renter og avdrag kr. 789
Felleskostnader kr. 3 632
Avdrag IN-lån kr. 665
Renter IN-lån kr. 260
Bomiljøvakt kr. 36
Ut i fra dagens lånebetingelser vil neste avdrag som forfaller til betaling 30.09.2024 utgjøre ca. kr 192,00
per måned for denne boligen.
Fellesutgiftene ble sist økt i februar 2024. Fellesutgiftene vil økes noe igjen, ifm. planlagt rørprosjekt. Se
informasjon under "Borettslaget".
Felleskostnad inkludereroppvarming (radiator tilknyttet fjernvarme), varmtvann, grunnpakke bredbånd (telia), felles byggforsikring, kommunale avgifter, bomiljøvakt, vaktmestertjenester (fellesareal), trappevask, generell drift og vedlikehold.
Sikringsordning fellesgjeldBorettslaget er ikke tilknyttet en sikringsordning mot tap av felleskostnader
Kommunale avgifterKommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.
EierEli Anne Skaaraas
ParkeringBorettslaget disponerer 16 parkeringsplasser. Pris er 5000,- i året. Disse leies ut til andelseiere etter
forespørsel og fordeles etter ansiennitet. Regler fastsatt av generalforsamling/styre. Dersom du ønsker
plass, ta kontakt med parkeringsansvarlig i styret (se oppslag i oppgangene). Fra 1. januar 2012 betales
det halvårlig for parkeringsplass. Ved event. oppsigelse eller fraflytting før utløpsdato, får leietaker ikke
refundert leie for gjenstående periode.
Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt -
også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering.
Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene:
- Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5 950 kroner for ett år
- Motorsykkel og moped: 2 975 kroner for ett år
- El-bil : 2 000 kroner for ett år
- El-motorsykkel og el-moped: 1 000 kroner for ett år
Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se:
https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-ogparkering/parkering/beboerparkering/.
BeliggenhetBjørn Stallares vei 17 ligger i et populært boligområde på Rosenhoff/Sinsen. Her bor du ganske rolig til,
med kun et stopp opp fra Carl Berner. Området er med andre ord meget sentrumsnært. På cirka 10
minutter spaserer du ned til Carl Berner. På ca. 20 minutter til fots kan du være på Grünerløkka.
Sykkelveinettet er godt utbygget, og det er lett å ta turen ned mot Grünerløkka og sentrum, på to hjul.
Her opplever man et yrende folkeliv, med "alt" av bymessige servicetilbud, handlegater, restauranter og
kafeer i nærheten. Den kritikerroste restauranten HotShop fikk Michelin-stjerne i forfjor, og holder til i
Københavngata. I år åpnet Carls i nye lokaler, og har både kafé, vinbar, sportspub og restaurant.
Både Vinslottet og Hasle Torg når du på ca. 6 minutter på sykkel. Her er vinmonopol, kaféer,
interiørbutikker, gastropub og serveringssteder.
Det er flere dagligvarebutikker i området. KIWI er 1 minutt gangavstand fra leiligheten. Den nærmeste
søndagsåpne butikken holder til på hjørnet, to gater bort. Nærbutikken har lange åpningstider, også
søndag.
Carl Berner Torg er relativt nytt, og har stor Coop Mega, Mester Grønn, apotek, og Kaffebrenneriet.
Rema1000 Rosenhoff er ca. 5 små minutters gange fra leiligheten. Det finnes også Coop Extra,
Bunnpris, og andre kjente kjeder.
Populære treningssenter som Fresh Fitness og SATS ligger i kort avstand til boligen. Har du ønske om
gode tur- og joggeløyper i parker og stier ligger bl.a. Torshovdalen like i nærheten av boligen, og ikke
minst Akerselva en rask gåtur unna. Det er lett å komme seg ut til friluftsliv i marka.
Du bor i et område med svært god kollektivdekning. Trikk, T-bane (linje 4 og 5) og buss. Trikkelinje 17 går
fra stoppet Rosenhoff hvert 10 min. Busslinje 31 går ca. hvert 6 minutt, fra stoppet Rosenhoff. 31-bussen
har avganger hele døgnet. Her går også flybuss. Gangavstand til stoppet Rosenhoff er ca. 3 min.
Leiligheten har dermed kort avstand til direktelinjer med trikk, T-bane eller busser til destinasjoner som BI
Nydalen, Blindern, Høyskolen, Ullevål Sykehus, Oslo S, Majorstuen, Bislett og mer. Med andre ord
kommer man seg enkelt rundt i hele sentrumsområdet.
Gode turmuligheter til blant annet Grefsenkollen via Muselunden. Det er egen frisbee-golfpark på
Muselunden, som du går til på omtrent et kvarter. Ved Ring2 er det tennispark. Torshovdalen er naturligvis
populær for avslapning og mosjon.
BebyggelseDet er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.
TomtFellestomt, 1894 kvm. Pent opparbeidede fellesarealer med gressplen,
diverse beplantning og asfalterte adkomstveier.
AdkomstEnkel adkomst fra bakkeplan med asfaltert gangvei til felles trapperom.
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra
ønsket startsted til den aktuelle boligen.
Skole/barnehageDersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med
barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.
InneholderEntré, bod, bad/vaskerom, soverom, og åpen stue- og kjøkkenløsning. Utgang til sydøstvendt balkong på
ca. 9 kvm.
I tillegg medfølger bod i kjeller på ca. 4 kvm.
ByggemåteFrittliggende boligblokk med 4 etasjer (1/2 etasjer) og kjeller. Eiendommen er oppført i 1939 i tradisjonell
byggeskikk for perioden. Grunnmur i murverk og støpt kjellergulv. Støpte etasjeskillere med oppforet
tregulv. Murverk i bærende konstruksjoner og fasader, yttervegger utvendig pusset og malt.
Flatt tak tekket med papp/folie. Støpte trapper belagt med terrazzo og malte
murvegger mellom etasjer.
Vinduer:
Vinduer med trerammer og tre-lags isolerglass hovedsakelig fra 2014, Vinduer er helbeslått utvendig.
Normal brukstid på 40 år er lagt til grunn for vurderingen.
Dører:
Entredør i Brannklasse El-30 og Lydklasse dB38. Antatt fra 1980/90 tallet.
Balkong:
Balkong fra 2014.
BoderLeiligheten har innvendig bod på ca. 1 kvm. og disponerer bod i kjeller på ca. 4 kvm.
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod i kjeller ligger på fellesareal, men disponeres av denne
leiligheten.
StandardKjøkken:
Tidsriktig og moderne kjøkkeninnredning med mørke glatte skapfronter, laminat benkeplater, underlimt
rustfri oppvaskkum og et greps armatur. Stilren plate i sprutsone. Integrerte hvitevarer er oppvaskmaskin,
stekeovn, induksjonsplatetopp og kjøl-/fryseskap. Water-guard montert, men ikke komfyrvakt. Integrert
stekeovn i høyskap i arbeidsvennlig høyde.
Baderom:
Lunt og delikat bad rehabilitert i regi av borettslaget i 2005 med flislagte vegger og gulv. Varmekabler. Malt
himling med downlights. Baderomsinnredning med heldekkende servant tilkoblet ettgreps blandebatteri
med servantskap. Vegghengt speil med integrert belysning og speilskap for ytterligere oppbevaring.
Dusjhjørne med innfellbare dusjdører i glass. Stilren dusjgarnityr med regnfallsdusj og hånddusj. Toalett
og opplegg for vaskemaskin.
Vannrør er av type kobber og plast rør i rør system. Stoppekran er plassert i luke over himling på bad.
Vannrør i boligen er fra 2005. Avløpsrør er av type plast og støpejern. Det opplyses om at det er planlagt
rørfornying med innvendig strømpe i 2024.
Innvendige overflater:
Oppholdsrom med laminat på gulvene. Fliser på bad.
Malte murvegger, en vegg i stue med frilagt teglstein. Fliser på bad.
Noe nedsenket himling med malte plater i stue/kjøkken. Førøvrig malte betonghimlinger.
Gulv lagt og overflater malt i 2021.
Innvendige dører:
Hvite fyllingsdører med hvite karmer.
Følgende registrerte avvik ihht. tilstandsrapporten:
TG 2 - Avvik som kan kreve tiltak:
Kjøkken > Avtrekk:
Kullfilterventilator samt spalteventil i vindu.
Kun spalteventil i vindu som tilluftsventilering.
Naturlig ventilasjon kun med tilluft via ventiler og ikke mekanisk eller balansert ventilasjon gis automatisk
TG2.
TG 2(lys gul)- Avvik som ikke krever umiddelbare tiltak:
Utvendig > Dører:
Entrédør antatt fra 1980/90 tallet.
Anbefalt brukstid for entredører er på ca. 30-40 år.
Døren er nå ca. 30 år gammel og anbefalt brukstid er snart overskredet.
Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn:
Målt høydeforskjell på over 15 mm gjennom hele rommet. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i
standardens krav til godkjente måleavvik.
Målt høydeforskjell på 15-20 mm på stuegulv.
Bad/vaskerom > Sluk, membran og tettesjikt:
Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen.
Smøremembran på vegg som er over 15 år og banemembran over 20 år blir vurdert til TG2 i rapporten.
Membraner er nå snart 20 år gamle og TG 2 gis med bakgrunn i at mer enn halvparten av forventet
brukstid for membran/tettesjikt er oppbrukt.
Bad/vaskerom > Ventilasjon:
Rommet har kun naturlig ventilasjon.
Naturlig ventilasjon med tilluft via ventiler gis automatisk TG2 selv om vifter monteres for å forsere inneluft.
Det kan være at borettslag har egne vedtekter som hindrer montering av mekanisk avtrekk fra rommet,
anbefalt tiltak må derfor avklares nærmere med styret i borettslag før det eventuelt kan gjennomføres.
Tekniske installasjoner > Ventilasjon:
Kun naturlig ventilasjon av bad og kullfilterventilator på kjøkken.
Det kan være at borettslag har egne vedtekter som hindrer montering av mekanisk avtrekk fra rommet,
anbefalt tiltak må derfor avklares nærmere med styret i borettslag før det eventuelt kan gjennomføres.
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.
Utdrag fra selgers egenerklæringsskjema:
Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? Hvis nei, gå til punkt 3.
Ja, både av faglært og ufaglært / egeninnsats
Firmanavn: Wigforss Rør AS, BB Elektro, To Snekkere AS
Redegjør:
Nye fliser på vegger og gulv v/ murer tilknyttet To Snekkere AS.
Nye varmekabler v/BB Elektro. Av- og tilkobling av rør ifm. oppussing, inkl. montasje av nytt
dusjarmatur/servant og vegghengt toalett med sisterne utført av Wigforss Rør AS. Tak malt med
våtromsmaling av u.t.
Foreligger det dokumentasjon på arbeidene?
Ja. Wigforss Rør AS, BB Elektro AS, To Snekkere AS.
Er arbeidet byggemeldt?
Ja. Meldt til styret
Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Ja, kun faglært.
Firmanavn: Wigforss Rør AS
Redegjør:
November-desember 2021: Trukket rør fra gammelt til nytt kjøkken, inkl. installasjon av Waterguard og
oppvaskmaskin. Rørene er bygget inn og isolert av To Snekkere AS. Av- og tilkobling av rør ifm. oppussing
av bad inkl. montasje av nytt dusjarmatur/servant og vegghengt toalett med sisterne v /Wigforss Rør i
samme periode.
Kjenner du til om det er/har vært problemer med drenering, fuktinnsig, øvrig fukt eller fuktmerker i
underetasje/kjeller?
Ja. Fukt i kjeller kartlagt og utbedret over flere år i regi av styret med bl.a. inspeksjon, fuktmåling og
vedlikehold/etterisolering av rør i hhv 2018, 2020 og 2023. Bunnledning og vannledning fra blokk ut til
kommunalt avløp planlegges rehabilitert /skiftet etter vedtak i generalforsamling mars -24.
Kjenner du til om det er/har vært skjevheter/setningsskader, f. eks. riss/sprekker i mur, skjeve gulv eller
lignende?
Ja. Avrettet gulv ifm. oppussing med nytt laminatgulv i 2021. Lagt nytt tak med plater i nåværende kjøkken
pga sprekk i gammel mur/gips. Utført av To Snekkere AS.
Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
Ja, kun faglært.
Firmanavn Balkongbygg AS, VD Montasje AS
Redegjør:
2014: Bygging av balkonger, inkl. skiftet vinduer og satt inn dør.
Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank,
sentralfyr, ventilasjon)?
Ja. Firmanavn: Pentex
Redegjør:
2020: Rehabilitering av rør tilkoblet radiatorer, montering av nye automatiske
ventiler/termostater. Gammel nedgravd oljetank fjernet.
Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om
lavspenningsanlegg)?
Ja. Alt elektrisk skiftet ifm. oppussing 2021 v/BB Elektro AS, satt inn en ekstra kurs til nytt kjøkken.
Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank,
sentralfyr, ventilasjon)?
Ja. Inspeksjon av ventilasjon flere år siden, husker ikke årstall (u.a.) Gammel oljetank er fjernet og
radiatorer skiftet/rehabilitert i 2020.
Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte
felleskostnader/økt fellesgjeld?
Ja. Planlagt skifte/fornying av bunnledning og vannledning under blokka ut til kommunalt avløp, vedtatt på
generalforsamling i mars -24. Planlagt delfinansiert ved kombinert én gangs kapitalinnkreving (betales av
u.t. juni 2024) og låneopptak (økning av nåværende lån). Antatt oppstart ila 2024.
Kjenner du til om det er/har vært sopp/råteskader/insekter/skadedyr i sameiet/laget/selskapet som f.eks.
rotter, mus, maur eller lignende?
Nei, befaring av Pelias i oppgang 13 mars 2024 uten funn.
Ferdigattest / midlertidig brukstillatelseDet foreligger ferdigattest på våningshus, datert 07.09.1935.
Det foreligger ferdigattest på baderomsrehabilitering, datert 15.09.2006.
Det foreligger ferdigattest på fasadeendring, datert 07.12.2015.
Byggetegninger:
Det foreligger godkjente byggetegninger men det er avvik fra disse. Endring i henhold til godkjente
tegninger er at opprinnelig kjøkken er innredet som soverom og kjøkkeninnredning montert i del av stue.
Elektrisk anleggSikringsskap med automatsikringer, 32 Amp hovedsikringer, 5x15 og 1x20 Amp kurser og jordfeilbryter på
alle kurser.
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget.
OppvarmingLeiligheten er oppvarmet med sentralvarmeanlegg m/radiatorer og elektrisk gulvvarme på bad.
EnergimerkingEnergiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter G
EiendomsskattEiendomsskatt er beregnet til: 0
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for
bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon
se:
https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på
faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg
i mellom.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 5 382,-
pr.mnd.
oppvarming (radiator tilknyttet fjernvarme), varmtvann, grunnpakke bredbånd (telia), felles byggforsikring, kommunale avgifter, bomiljøvakt, vaktmestertjenester (fellesareal), trappevask, generell drift og vedlikehold.
Herav:
Ekstraordinær innbetaling av felleskostnader ( 3.452,00 i Jul. 24) 0
Renter og avdrag kr. 789
Felleskostnader kr. 3 632
Avdrag IN-lån kr. 665
Renter IN-lån kr. 260
Bomiljøvakt kr. 36
Ut i fra dagens lånebetingelser vil neste avdrag som forfaller til betaling 30.09.2024 utgjøre ca. kr 192,00
per måned for denne boligen.
Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som
iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke
foreligger noen konkrete planer om økning i kostnadene. Det er normalt at det foretas en årlig
indeksregulering av felleskostnadene.
Faste løpende kostnaderMye dekkes gjennom felleskostnadene. Normale tillegg vil være strøm, TV-mulighet, innboforsikring etc.
Spesifikasjon av fellesgjeldBorettslaget har to lån pr. 21.08.2024
Lånenummer: 12128567478, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per : 5.75% pa.
Antall terminer til innfrielse: 21
Saldo per 21.08.2024: 2 360 214
Andel av saldo: 50 159
Første termin/første avdrag: 30.06.2024 ( siste termin 30.09.2029 )
IN-ordning: ja.
Lånenummer: 16368634194, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per : 5,75% pa.
Antall terminer til innfrielse: 99
Saldo per 21.08.2024: 10 819 823
Andel av saldo: 124 515
Neste termin/avdrag: 30.09.2024 ( siste termin 31.03.2049 )
Ut i fra dagens lånebetingelser vil neste avdrag som forfaller til betaling 30.09.2024 utgjøre ca. kr 192,00
per måned for denne boligen
IN-ordning: nei.
IN-ordning:
Borettslaget har etablert mulighet for individuell nedbetaling av lån 12128567478. Ved nedbetaling av
andel fellesgjeld vil felleskostnadene bli kr. 4 457 pr. mnd. pt.
For å innfri din andel fellesgjeld må det inngås avtale med laget. Innbetaling kan gjøres to ganger pr år -
senest 10. mars eller 10. september. Etter nedbetaling vil det månedlige kravet bli redusert, fra den
påfølgende måned etter innbetaling, dvs. april eller oktober. Ved forsinket reduksjon blir dette fanget ved
avregning. Renter og avdrag avregnes etterskuddsvis hvert kvartal, ved innfrielse / nedbetaling og ved
flytting. Ved salg kan dette medføre at det oppstår en restanse, selv om felleskostnadene er betalt ut
overtagelsesmåneden. Eventuell restanse vil bli etterfakturert selger.
Rørfornyingsprosjekt:
Det er vedtatt på generalforsmaling at rørprosjektet finansieres med en blanding av låneopptak og
kapitalinnkrevingen. Det er stipulert en økning i felleskostnader på ca. kr. 200,- i mnd., men tallene er ikke
endelige.
Kjøper må regne med økning i felleskostnadene.
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
ÅrsregnskapÅrets resultat vises i resultatregnskapet og foreslås ført mot egenkapital. Eventuelt avdrag på langsiktig
gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til. Driftsinntekter for 2023 er på kr 4 665 577,- og driftskostnader på kr 3 692
985,-. Dette gir da et årsresultat på kr 520 110,-.
Forsikring med polisenummerProtector Forsikring ASA
Polisenummer: 3160689
FormuesverdiFormuesverdi for inntektsåret 2022:
Som primærbolig: kr 964 457
Som sekundærbolig: kr 3 664 935
BorettslagBorettslag: Bjørn Stallaresvei 11-19 borettslag, Orgnr: 859446582
Avtale om rengjøringstjeneste med VaskOslo.
leveringsavtale av dørmatter med Leko Matter AS. Levering skjer en gang måneden i alle oppganger.
Borettslaget har innflyttingsgebyr på kr. 300.
Borettslaget har egent fellesvaskeri som er lokalisert i nr. 17. Vaskeriet kan benyttes i henhold til oppsatte
regler.
Styrets arbeid i 2023:
Siden forrige ordinær generalforsamling har styret avholdt 14 møter og behandlet 100+ styresaker.
Styret har i perioden hatt fokus på:
- Inngått serviceavtale med leverandør av adgang og skjermer - Defigo.
- Utbedret problemer med inngangsdører.
- Utbedret problemer med dør til vaskerom.
- Byttet batterier i arx-lesere.
- Byttet batterier på brannvarslere.
- Oppdatert instruksjoner ved brann og hengt opp i alle oppganger.
- Vår- og høstdugnad.
- Kontakt med andelseiere - naboklager, søknader om oppussing, utleie, forsikring, spørsmål knyttet til
tilgang på dører etc.
- Ekstraordinær nabosak med varighet på 5 måneder.
- Administrere styremail og Facebook-side.
- Tett dialog med forretningsfører ifbm økonomi.
- Registret nye eiere i Defigo-appen.
- Gått igjennom tidligere vedlikeholdsdokumenter.
- Befaring av rør under bakken, herunder:
- filming av rør.
- borre hull igjennom gulv for kartlegging av eventuelle hulrom under.
- fått prioriteringsliste over nødvendig rørarbeid etter befaring.
- snakket med bedrifter og mottatt anbud på nødvendig vedlikehold av rør.
Vedlikeholdshistorikk:
2023: Bytte av ventiler for å øke hastighet på varmtvann til leilighetene, spesielt nr. 17 og nr. 19.
2023: Isolering av varmerør i kjeller.
2023: Det er utført to halvårskontroller av legionellanivå i blokkens vann. Det har ikke blitt avdekket farlige
nivåer.
2023: Sjekk av synkeskader i borettslag, utført av Pentex.
2023: Filming av avløpsrør, utført av Pentex.
2023: Oppgradering av Defigo's skjermer og system ved ytterdører.
2023: Defekt lås til vaskerom skiftet ut av Certego.
2023: Alle inngangsdører inspisert av Certego for å avdekke årsaker til problemer med inngangsdørene
(ved værskifte går ikke alle inngangsdører helt inn til). Fasade Consult som monterte inngangsdører har
justert alle dørene (dvs. hengsler) for å løse problemene.
2022: Maling av alle oppganger, nytt gulv i nr. 19, ny bekkalokk i bakgården, oppgradert internett.
2020: Rehabilitering av rør tilkoblet radiatorer, montering av nye automatiske ventiler/termostater, og
ferdigstilt felles sykkelbod innendørs.
2019: Nytt callinganlegg, nye ytterdører, oppgradert deler av det elektriske anlegget og asbestsanering i
varmeanlegget
2018: Vedlikehold av rør under bygningen og ny luftkanal fra vaskeriet
2017: Oppmerking og skilting av parkeringsplassen
2016: Utskifting av utemøblement
2015: Pussing/maling av vegg/tak og dører i samtlige oppganger
2014: Utskifting av vinduer, bygging balkonger
2013: Nytt postkasseanlegg
2010: Arbeider på tak
Rørfornyingsprosjekt:
Ifm. arbeid med rør i borettslaget har det blitt avdekket at det er et behov for å rørfornye bunnledninger og
vannledninger. Dette er rør som går under blokka, og er fra byggeåret, ca. 85 år gamle. På årsmøtet 2024
informerte styret om rørfornying. Møtet fant sted 13. mars 2024.
Det var foreslått 3 ulike finasieringsalternativer, hvor alternativene er:
1. Låneopptak
2. Kapitalinnkreving etter brøkfordeling
3. Blanding av låneopptak og kapitalinnkreving.
I henhold til estimat fra DnBs lånekalkulator, vil låneopptak på kr 2 500 000 innebære en økning i
månedlige felleskostnader på ca. kr 200 i gjennomsnitt pr andel (alternativ 1). Ved en kapitalinnkreving vil
det gjennomsnittlige beløpet pr andel utgjøre kr 31 250 (alternativ 2), som i så fall innbetales direkte fra
den enkelte andelseier. Vi tar forbehold om endringer.
Det tredje alternativet ble vedtatt. Det ble vedtatt at rørprosjektet finansieres med en blanding av
låneopptak og kapitalinnkreving. Styret får fullmakt til å fastsette den nærmere fordelingen mellom de to.
Kjøper må regne med økt andel fellesgjeld og felleskostnader. Tidspunkt for innbetaling er ikke bestemt
pt. Dersom faktura for kapitalinnkreving forfaller etter overtakelse, skal kjøper betale denne. Det
planlegges igangsettelse av første del av prosjektet nå i mai, og andre del etter sommeren. Styret
informerer beboere på Facebook.
ForretningsførerOBF
StyregodkjenningKjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt.
Andelseier(e) kan kun eie en andel i borettslaget. Kun fysiske personer kan eie andelen. Kjøper skal
godkjennes av borettslagets styre for at ervervet skal bli gyldig. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten
saklig grunn. Kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på
overtakelsestidspunktet er godkjent av borettslaget som ny andelseier. Risikoen for å bli godkjent som ny
andelseier påhviler kjøper. Dersom kjøper på overtakelsestidspunktet ikke er godkjent som ny
andelseier, har kjøper dog ikke rett til å ta eiendommen i bruk, jf. borettslagslovens § 4-5 (2). Kjøper kan
gå til søksmål mot borettslaget dersom kjøper mener manglende godkjennelse ikke er saklig begrunnet.
ForkjøpsrettBorettslaget praktiserer ikke forkjøpsrett.
Tekniske installasjonerBorettslaget har avtale med Telia som leverer internett (inkludert i fellesutgiftene), med muligheter for å
tegne egen tv-avtale.
Borettslaget har elektronisk Defigo-system med app, som gjør at du kan åpne ytterdør med mobilen (fra
hvor som helst).
DyreholdHusdyrhold er ikke tillatt for beboere som har flyttet inn i borettslaget etter 1. juli 2006. For samtlige
leiligheter, uavhengig av innflyttingsdato, gjelder det at dyrehold for andre ikke er tillatt i leilighetene. Dette
er i hovedsak av hensyn til allergikere. Styret kan gi dispensasjon når det ikke er til sjenanse for
oppgangens øvrige beboere.
DiverseDet er ikke tillatt å flytte kjøkken eller bad til andre steder i leiligheten. Styret kan gi dispensasjon etter
søknad fra andelseier, dersom leiligheten har ferdig opplegg for tilkopling av vannrør. Det foreligger
godkjennelse fra styret på flytting av kjøkken.
AnnetFølgende medfølger ikke:
Lampe over spisebord.
RadonmålingFra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutter Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Følgende er tinglyst på borettslagets eiendom:
1935/909770-1/105 Best. om vann/kloakkledn.
04.10.1935
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v.
1936/6275-1/105 Best. om vann/kloakkledn.
03.06.1936
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v.
Gjelder denne registerenheten med flere
1980/21486-1/105 Obligasjon
18.09.1980
BELØP: NOK 1.017.008
Panthaver:Oslo Og Omegn Boligforvaltning Al
Lnr: 1087024
1982/13954-1/105 ** Prioritetsbestemmelse
26.05.1982
veket for: OBLIGASJON 1982/7743-1/105
1982/13954-2/105 ** Transport av panthaver
26.05.1982
Fra:Oslo Bolig Og Sparelag Al
Lnr: 1087017
Til:Kreditkassens Eiendomsbestyrelsen
Lnr: 1115181
1985/20138-1/105 ** Prioritetsbestemmelse
15.04.1985
veket for: OBLIGASJON 1985/17467-1/105
1993/19493-1/105 ** Transport av panthaver
07.05.1993
Fra:Kreditkassens Eiendomsbestyrelsen
Lnr: 1115181
Til:Oslo Og Omegn Boligforvaltning Al
Lnr: 1087024
1993/19493-2/105 ** Prioritetsbestemmelse
07.05.1993
veket for: OBLIGASJON 1993/19527-1/105
2005/3153-1/105 ** Prioritetsbestemmelse
17.01.2005
veket for: PANTEDOKUMENT 2004/76290-1/105
2014/687523-1/200 Pantedokument
18.08.2014
BELØP: NOK 6.500.000
Panthaver:DNB BANK ASA
Org.nr: 984851006
2019/821985-1/200 Pantedokument
15.07.2019 13:41
BELØP: NOK 10.600.000
Panthaver:HANDELSBANKEN EIENDOMSKREDITT FILIA
Org.nr: 991303995
Elektronisk innsendt
2020/3048226-1/200 ** Massetransport
18.09.2020 14:25
Fra:HANDELSBANKEN
Org.nr: 971171324
Til:HANDELSBANKEN EIENDOMSKREDITT FILIA
Org.nr: 991303995
Elektronisk innsendt
2020/2026691-1/200 Pantedokument
24.01.2020 10:48
BELØP: NOK 1.000.000
Panthaver:HANDELSBANKEN EIENDOMSKREDITT FILIA
Org.nr: 991303995
Elektronisk innsendt
2020/3048156-1/200 ** Massetransport
18.09.2020 14:20
Fra:HANDELSBANKEN
Org.nr: 971171324
Til:HANDELSBANKEN EIENDOMSKREDITT FILIA
Org.nr: 991303995
Elektronisk innsendt
Grunndata
1935/900597-1/105 Registrering av grunn
28.06.1935
Denne matrikkelenhet opprettet fra:Knr:0301 Gnr:83 Bnr:123
1939/9075-2/105 Registrering av grunn
24.06.1939
Utskilt fra denne matrikkelenhet:Knr:0301 Gnr:83 Bnr:270
EIENDOMMEN ER GATEGRUNN
UtleieMed godkjenning fra styret er utleie tillatt for inntil 3 år, dersom andelseier selv eller person nevnt i
Borettslagsloven § 5-6 (1) nr. 3 har bebodd eiendommen i minst ett av de to siste årene.
Vei/vann/kloakkEiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.
ReguleringEiendommen ligger i et byggeområde for boliger. Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser
S-2255 kan sees hos megler.
Reguleringsbestemmelser S-2255 er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015,
sak 262 (kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Informasjon om ny kommuneplan
med lenke til kartinnsynsløsning finner du på http://www.kommuneplan.oslo.kommune.no.
Reguleringssak- 202100768:
Trondheimsveien 197 C med flere - Planforslag til offentlig ettersyn - Bevaring kulturmiljø H 570 -
Sinsenbyen bevaringsplan.
Byantikvaren foreslår å omregulere Sinsenbyen til bevaring. Planforslaget omfatter hele eller deler av 108
eiendommer og er mellomkrigstidens største private utbyggingsfelt i Oslo. Hensikten er å sikre varig vern
av Sinsenbyen med de bygningene, veiene og grøntområdene som sammen danner et helhetlig
kulturmiljø fra 1930- og 1950- tallet. Plan- og bygningsetaten anbefaler planforslaget. For nærmere
informasjon, se plan- og bygg sine hjemmesider:
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202100768
Reguleringssak- 202451391:
Hasleveien 28, 30, 36, 38 og Sinsenveien 11 - bolig og næring - fortsettelse av sak 202113718
I møtet med byråden den 12.12.2024, presenterte forslagsstiller Neptune Properties et revidert prosjekt
med blant annet reduserte byggehøyder. Utsikten Carl Berner ønsker å omregulere eiendommen fra
industri til bolig og næring. Det foreslås regulering av påbygg og tilbygg til eksisterende bebyggelse samt
et nybygg. Det foreslås høyder opp mot 30 meter mot Sinsenveien og Hasleveien, tilsvarende maks 10
etasjer. Følg saken her:
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202451391
Byggesak: 202316366, 07.11.2023 mottatt Det er gitt tillatelse til oppføring av balkonger og balkongdører,
i Knut Alvssons gate 23 - 31. Tillatelsen ble gitt 21.12.2023. Les mer på Oslo kommunes sider:
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?mode=&caseno=202316366
Etablering av et nytt stort lokalsykehus på Aker og en samling av regionfunksjoner med
lokalsykehusfunksjoner på Nye Rikshospitalet er en sentral del av målbildet for videreutvikling av Oslo
universitetssykehus HF. Nye Aker sykehus åpner etter planen i 2031, i området fra Sinsenkrysset og
langs riksvei 4/Trondheimsveien. Les mer her:
https://www.oslo-universitetssykehus.no/om-oss/nye-oslo-universitetssykehus/nye-aker/byggestart-for-nye-aker/
Eiendommen er kommunalt listeført på byantikvarens gule liste.
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 3 800 000,- (Prisantydning)
kr 174 674,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 974 674,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 300,- (Flyttegebyr)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 150,- (Boligkjøperforsikring)
--------------------------------------------------------
kr 8 650,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 983 324,- (Totalpris inkl omkostninger)
BoligselgerforsikringSelger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 350)
Innhenting av grunnbok (Kr.123)
Regulering og arealbekreftelse (Kr.913)
Markedspakke (Kr.18 900)
Oppgjør (Kr.7 500)
Tilrettelegging (Kr.14 900)
Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Tinglysing sikringspant borettslag (500 kr - 2024 pris - 480 - 2023) (Kr.500)
Visningshonorar/ Overtagelse per stk. x 3 (Kr.10 500)
cj - Innhenting av informasjon fra forretningsfører ca. (Kr.4 119)
Fakturagebyr (factoring) (Kr.3 500)
Elektronisk kommunikasjon (Kr.490)
Boligselgerforsikring / boligselgerpakke (Kr.10 345,80)
Provisjon (Kr.50 216,09)
Foto (Kr.4 750)
Totalt kr. (Kr.141 606,89)
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer125-24-0130
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikringEIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper
bolig gjennom EIE.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a.
husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg
juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også
velge å kun tegne boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med
megler for ytterligere informasjon.
LovanvendelseGenerelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbrukerkjøp - definisjon:
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon:
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
AvdelingHegdehaugen Eiendomsmegling AS
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Org. nr: 931569082
Hegdehaugsveien 24
0352 Oslo
Tlf:
Ansvarlig meglerEiendomsmegler MNEF | Partner Eline Tilley
SaksbehandlereEline Tilley
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Eiendomsmegler MNEF | Partner
Mob: 48 19 00 93 / E-post: et@eie.no
Karoline Dovland
Eiendomsmegler | Partner
Mob: 45 10 36 61
[/ E-post: kd@eie.no