Bilde 1 av Jørgen Løvlands gate 3Bilde 2 av Jørgen Løvlands gate 3
Digital salgsoppgave
Jørgen Løvlands gate 3

0568 Oslo • Oslo kommune

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 3 300 000

Omkostninger: kr 93 250Totalpris: kr 3 393 250
Sjarmerende og arealsmart 1-roms - Felles takterrasse - Attraktiv beliggenhet - Høy 1.etasje - Fyring og varmtvann inkl.
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
15
Etasje
1
Internt bruksareal (BRA-i)
25 m²
Bruksareal (BRA)
32 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
7 m²
Fellesutgifter
kr 1 930 / Mnd
Prisantydning
kr 3 300 000
Omkostninger
kr 93 250
Totalpris
kr 3 393 250
Byggeår
1957
Tomt
Eiet tomt 1435 m²
Oppdragsnummer
92240214
card-default

Ida Brekke Engesveen

Eiendomsmegler MNEF / Fagansvarlig / Partner
Les om Ida
Visninger
Søndag 13. okt.
13:00 - 13:45
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 3 300 000,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 3 300 000,-)kr 82 500,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
  
Totalpris kr 3 393 250
Eiendom
Jørgen Løvlands gate 3, 0568 Oslo, Etasje: 1

Matrikkel
Gnr. 227 Bnr. 573 Snr. 15 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 32 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 25 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 7 kvm

Areal
Primærrom: 25 kvm, Bruksareal: 32 kvm, BRA-i: 25 kvm , BRA-e: 7 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggeår
1957

Tomt
Eiet tomt 1435 kvm

Prisantydning
3 300 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Arild Foss Takstdato: 20.09.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 0,-
Andel fellesformue kr. 0,-

Totalpris inkl. omkostninger
kr 3 300 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 82 500,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 3 300 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 84 000,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 384 000,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 393 250,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 1 930,- pr. mnd.

Eier
Anders Lien

Parkering
Gateparkering etter gjeldende bestemmelser.

Ellers beboerparkering etter gjeldende bestemmelser for området.
Følgende priser gjelder for beboerparkering for 2024 i indre by:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5950 kroner for ett år
El-bil: 2000 kroner for ett år
Motorsykkel og moped: 2975 kroner for ett år
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner for ett år

Det tas forbehold om prisendring. For mer informasjon, se Oslo kommune sine hjemmesider: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/sok-om-beboerparkering-for-privatpersoner/

Sameiet har ingen egne parkeringsplasser, men deler totalt fem besøksparkeringsplasser med to andre sameier.
Rodelunden Garasjelag med i alt 60 parkeringsplasser, holder til i bygningen ved siden av. Det er tidvis mulighet for kjøp og leie av garasjeplasser i Rodelunden Garasjelag, fra privatpersoner.
Det følger ingen plass med denne seksjonen.

Beliggenhet
Leiligheten ligger i et svært populært og attraktivt område med nærhet til offentlig kommunikasjon og servicetilbud. Nærområdet byr på flere flotte parker/grøntområder innen gangavstand med blant annet Torshovparken, Torshovdalen, Tøyenparken, hvor Øyafestivalen arrangeres, Ola Narr og Botanisk hage.
For de treningsglade finnes det både Fresh Fitness og SATS i nærområdet.

I kort avstand fra leiligheten finner du Carl Berner Passasjen, med Vinmonopol, KIWI dagligvarebutikk, Apotek, frisør og hyggelig blomsterbutikk. Carl Berner torg kan by på blant annet Kaffebrenneriet, Coop Mega, Mester Grønn, Apotek og Posten. Ved siden av finner du også nyåpnede Carls, med vinbar, kafé, restaurant og to store arrangementsrom.

Fra boligen har du kort avstand til blant annet Grünerløkka - et område som er kjent for sitt pulserende by- og kulturliv, hyggelige handlegater, sjarmerende kafeer og spennende spisesteder.

Dagligvarehandelen kan gjøres ved blant annet Kiwi, Rema 1000 Rosenhoff, Coop Mega på Carl Berner og Rosenhoff dagligvare.

Fra boligen er det kort vei til kollektivknutepunktet Carl-Berners Plass. Herfra kan du fritt forflytte deg lettvint omkring i byen med t-bane, buss eller trikk.

Leiligheten har perfekt beliggenhet for dem som ønsker å bo i et sentralt, men samtidig rolig område.

Tomt
Eiet tomt, 1435 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Inneholder
Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

BRA 32 m²
- BRA-i 25 m²: (Bad, entré, stue/kjøkken)
- BRA-e 7 m²: (En kjellerbod)

Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

Bygningen har grunnmur i betong. Yttervegger i betongkonstruksjon med pusset og malte overflater. Yttertak i flatt oppforet dekke, tekket med takpapp/folie.

Vindu:
Vindu med tolags isolerglass, produsert i 2010.

Dører:
Entrédør i brannklasse EI-30 med 35 desibel lydmotstand.
Glatte innvendige dører.

Innvendige overflater:
Innvendige gulv er belagt med laminat i stue/kjøkken. Fliser på bad.
Det er observert glippe ved overgangslist i mellom entré og stue/kjøkken. Det er observert en eldre fuktskade ved kjøkkeninnredningen. Selger opplyser om at skaden kun er kosmetisk og har vært der fra før han kjøpte boligen.
Vegger og himling har malte flater.

Ventilasjon:
Balansert ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning er montert med avtrekk i bad og kjøkken, samt lufttilførsel i oppholdsrom. Luftespalte med lufttilførsel under dør.

VVS:
Avløpsrør i plast. Ledningsnett for vann i rør i rør systemer med fordelerskap i himling i bad.
Leilighetens hovedstoppekraner for varmt- og kaldtvann er lokalisert i himling i bad.

Kjøkken:
Kjøkkeninnredning med glatte fronter. Belysning under overskap. Mosaikkfliser på vegg over benkeskap mot bad og laminat benkeplate med nedfelt kum i rustfritt stål. Ventilator. Induksjonstopp, stekeovn, oppvaskmaskin og mikrobølgeovn er integrert i innredningen. Frittstående kjøleskap. Kjøkkeninnredning fra 2010 og benkeskap fra 2018.

Bad:
Flislagt bad med varmekabler og opplegg for vaskemaskin. Dusj med skyvedører i herdet glass og veggfestet klosett med innebygget sisterne. Baderomsinnredning bestående av benkeskap og veggskap med glatte fronter. Speil og belysning over servant.
 
Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) i tilstandsrapport:
Overflater på innvendige gulv (Bad / 1. etasje)
Fliser på betong. Sluk i plast. Fall mot sluk på gulv og slukhøyde er kontrollert, og vurdert tilfredsstillende.
TG 2 er gitt på grunn av alder sett i forhold til forventet levetid på vanntett sjikt. Nevnte forhold medfører økt risiko for lekkasjer som kan føre til fuktproblematikk i konstruksjonen.

Overflater på innvendige vegger (Bad / 1. etasje)
Flislagte overflater.
Vegger i våtrom skal ha vanntett sjikt (membran) i våte soner. Denne typen konstruksjon har i følge Sintef Byggforsk normalt levetid på ca. 15-20 år og tilstandsvurdering er derfor basert på alder, da konstruksjonen har oppnådd mer enn halvparten av forventet levetid.
TG 2 er gitt etter nevnte forhold.
Nevnte forhold medfører økt risiko for lekkasjer som kan føre til fuktproblematikk i konstruksjonen.

Overflater på innvendige gulv
Innvendige gulv er belagt med laminat i entré.
TG 2 er gitt på grunn av merker og riper i gulvoverflater.

Elektrisk anlegg
Ved arbeid utført på elektrisk anlegg etter 1999, skal samsvarserklæring foreligge. I dette tilfellet mangler samsvarserklæring på anlegget i sin helhet.
Det er montert stikkontakt ved vask, denne er montert i område som er definert som våtsone.
TG 2 er gitt på grunn av nevnte forhold.
Det anbefales at anlegget kontrolleres av en el. - takstmann.

Følgende har fått tilstandsgrad ikke undersøkt (TG-IU) i tilstandsrapport:
Hulltaking er ikke utført da veggene i våtsone er mot yttervegg, naboleilighet eller andre soner som ikke er egnet for hullborring. Fuktindikator er istedenfor benyttet på veggens overflater og det er ikke påvist indikasjoner på fukt utover vanlige verdier.

Sammendrag selgers egenerklæringsskjema:
4. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Ja, kun faglært. Firmanavn: Olimb.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når: rehabilitering av bunnledningen og utbedring av stakeluker. I regi av sameiet, januar 2023.

18. Kjenner du til forslag til- eller vedtatte reguleringsplaner, andre planer, nabovarsel, eller offentlige vedtak som kan medføre endringer i bruken av eiendommen eller eiendommens omgivelser?
Ja. Oslobygg er i gang med å totalrehabilitere Sophies Minde-bygget. Ferdigstillelse skjer etter planen første halvår 2026. Har liten eller ingen innvirkning på eiendommen eller eiendommens omgivelser.

Standard
En sjarmerende og arealsmart 1-roms selveierleilighet beliggende i høy 1-etasje med utsyn mot Rodeløkkens kolonihager. Leiligheten har en åpen og godt utnyttet planløsning med lysmalte vegger og stor vindusflate. 

Fra leiligheten er det nærhet til kollektivtilbud, grønne parkområder og servicetilbud - en sentral og attraktiv beliggenhet med gangavstand til det du trenger i en travel hverdag.

•Lave felleskostnader.
•Fyring, varmtvann og internett inkl. i felleskostnader.
•Høy 1.etasje.
•Tilgang til felles takterrasse med fellesrom for selskap m.m.
•Bad fra 2010 med opplegg for vaskemaskin.
•Vindu fra 2010.
•God lagringsplass i disponibel kjellerbod på ca. 7kvm.
•Selveierleilighet (utleie tillatt).

For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest datert 2014 som omhandler Jørgen Løvlands gate 3 - Rehabilitering til leilighetsbygg.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Fjernvarme.
Varmekabler (elektrisk) i gulv på bad.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter C

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 1 930,- pr.mnd.
Fyring og varmtvann (akonto), bredbånd, kommunale avgifter, felles bygningsforsikring, strøm fellesarealer, drift, forretningsførsel.

Felleskostnader kr. 1.339,-
Bredbånd kr. 220,-
A-konto fjernvarme kr. 371,-

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene.
Styreleder opplyser om at det ikke foreligger noen store planer om rehabiliteringer/vedlikehold. Det opplyses videre om at det må forventes en økning i felleskostnadene på 10% fra nyttår, grunnet økte kostnader i samfunnet, herunder kommunale avgifter.
Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Det påløper en faktureringskostnad på kr 39,- på fakturaer som utstedes fra Solibo AS.

A-konto fjernvarme:
Den enkelte sameier betaler et a konto-beløp for varmtvann og vannbåren varme. Dette blir årlig avregnet. Dersom det er betalt for lite vil dette faktureres, og dersom noen har betalt for mye vil de få dette tilbakeført.

Faste løpende kostnader
Kjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Informasjon om lån per 01.09.2024:
Bank: Obos Banken
Lånenummer: 9820.76.98466
Nominell rente (flyt): 7,25 %
Innfrielsesår: 2044
Lånetype: Annuitet
Antall terminer pr år: 12
Saldo pr 01.09.2024: kr. 4 712 596
Andel av saldo: 0 kr (Innfridd)
IN-ordning: Ja

Seksjonens fellesgjeld er innfridd av eier. Det følger dermed ingen fellesgjeld med seksjonen.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Sameiet har et positivt årsresultat for 2023 på kr. 169 502.

Forsikring med polisenummer
Fremtind forsikring Polisenummer: 25672525

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 768 985,- Som sekundærbolig Kr. 2 922 141,-

Sameie
Sameie: Jørgen Løvlandsgate 3 Boligsameie, Orgnr: 996543676

-Sameiet består av 99 seksjoner.
-Boligselskapets hjemmeside: home.solibo.no/hp/jorgenlovlandsgt3/
-Styrets e-post: lovlandsgate@gmail.com.
-1000/1000 mbit fiberbredbånd fra GlobalConnect er inkludert i felleskostnadene.
-Felles sykkelparkering i kjeller.

Fellesrom på takterrasse:
Sameiet har et fellesrom på takterrassen som kan leies og disponeres av beboerne i sameiet. Ved reservasjon/leie påløper det en vedlikeholdsavgift på kr 300,-.
Reservasjonen av fellesrommet gjøres for en bestemt dato. Reservasjonen gjelder fra kl 12.00 på angitt dato, til kl 11.00 påfølgende dag.

Styrets arbeid
Bytte av forretningsfører:
Styret besluttet i november 2023 å si opp forretningsførselsavtalen med OBOS. Ny avtale ble signert med Solibo, som har vært forretningsfører siden juli 2024.

Rehabiliteringen av Sophies Minde:
Dialog med Oslobygg KF har vært en pågående affære hele det siste året, ettersom rehabiliteringen av Sophies Minde endelig har kommet i gang. Dialogen oppleves som god. Sameiet ligger noe skjermet til, slik at belastningen ikke har vært så stor, men det har likevel vært støyende arbeider som godt har kunnet merkes hos oss, og som har blitt påklaget når det har holdt på for lenge. Sameiet har fått oppgradert vannforsyningen sin ifm arbeidet, siden Sophies Minde uansett måtte ha ny hovedvannledning.
Arbeidet er forventet å pågå til våren 2026.
Selger opplyser at han selv ikke er plaget av støy fra rehabiliteringen, slik som naboer på andre siden av boligblokken.

Pågående utbedringer:
Styreleder opplyser om at nytt porttelefonsystem blir installert i november.

Utført vedlikehold i sameiet:
2024: Modernisering av røykluker, utskiftning av lysdetektorer.
2023: Rørfornyelse av avløp og utbedring av samtlige stakeluker.
2022: Utskiftning av brannsentral og sprinklersentral.
2022: Utskiftning av resterende gamle lyskilder.
2021: Ny sikringskurs til adgangskontrollsystemet.
2021: Ny runde med beskjæring av det store treet (gjennomføres hvert femte år).
2021: Ny setningskontroll i kjelleren gjennomført uten negative funn.
2020: Oppfordring om utskiftning av ti år gamle røykvarslere i leilighetene sendt ut.
2020: Overhaling av viftemotorer med lagerskift på tillufts- og avtrekkssiden på ventilasjonsanlegget.
2020: Gjennomført rørfornyelse av avløpsrøret fra sameiet til nærmeste kum.
2020: Dørpumpe og klemsikringssensorer ved hovedinngang skiftet ut.
2020: Skiftet ut rørkomponenter i teknisk rom for å sikre stabil varmtvannsleveranse.
2020: Branngata på baksiden av sameiet rustet opp med elvesingel, mens sameiet ved siden av forskjønnet sitt uteområde.
2020: Kontroll og utbedringer av det elektriske anlegget i fellesområdene.
2019: Setningskontroll gjennomført i kjelleren uten funn.
2018: Større rehabilitering av tak og fasade, samt montering av nye balkonger i øst.
2017: Gravco gjennomført vedlikeholdsspyling i 98 av 99 leiligheter.
2017: Utskiftning av nødlys i oppgangene.
2016: I samarbeid med de to andre sameiene rundt oss ble det det bygget mur mot haugen på baksiden av bygget, noe som har forskjønnet området vesentlig.
2015: Vi gikk over fra tradisjonelle nøkler til elektronisk adgangssystem med portbrikker.
2015: Hver leilighet fikk installert vannmålere og varmefordelingsmålere fra Ista, for registrering av individuelt forbruk.
2014: Det ble installert kameraovervåkning i bygget, både utvendig og innvendig.

Forretningsfører
Solibo AS.

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Fra og med 21.04.2022 er dyrehold kun tillatt for sameiere som bor i sameiet. Styret skal skriftlig underrettes ved anskaffelse av husdyr, slik at styret til enhver tid har oversikt over husdyrene i sameiet.
Hunder og andre husdyr må ikke luftes på eiendommens fellesarealer eller i ytre rom. Båndtvang gjelder på sameiets eiendom og i alle fellesarealer.

Diverse
Postkasseskilt: Den enkelte seksjonseier er ansvarlig for å oppdatere leilighetens postkasseskilt. Løse navne-/klistrelapper på postkassene tillates ikke. Pris pr 03.07.24: kr 199,- per stk.

Annet
Hvitevarer på kjøkken medfølger.
Vaskemaskin på bad medfølger.
Lamper på vegg ved siden av vindu og i gangen medfølger.
Hyller over sofa og spisestue medfølger.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

2010/864657-1/200  Seksjonering  
05.11.2010 
opprettet seksjoner:
snr: 15
formål: Bolig
sameiebrøk: 254/42004

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Eier skal opplyse styret og forretningsfører om leietagers navn, og eiers egen adresse i utleieperioden. Ved utleie av bolig skal styret og forretningsfører skriftlig underrettes med vedkommende leieboers kontaktinformasjon. Dersom sameier leier ut sin bolig skal hun/han påse at leietaker skriftlig forplikter seg til å følge sameiets vedtekter, husordensregler, vedtak av sameiermøter og styret. Forretningsfører fakturerer sameiere 500 kroner der styret skal bistå i administrasjonen ved hvert nye utleieforhold.
Dersom det er styret som oppdager at det er byttet leieboer, i strid med husordensreglene punkt 5 og 16, og vedtektenes § 10 annet ledd, blir gebyret 1.500 kroner.

Vei/vann/kloakk
Offentlig.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg i reguleringsplan.

Pågående saker i området:

Saksnummer 202316017: Jørgen Løvlands gate 5 - Innglassing av balkonger.

Saksnummer 201817368: Saken gjelder Trondheimsveien 132. Sophies Minde. Pågående plansak, saksnr 201817368: Saken gjelder Trondheimsveien 132. Sophies Minde. Omsorgsbygg ønsker å rehabilitere og bygge om Sophies Minde til barnehage med inntil 28 avd. og etablere ca 185 kontorplasser og bydelsfunksjoner for Bydel Grünerløkka. Man skal også rehabilitere «Sorgenfri» -bygningen for fremtidig bruk. Se saken på Plan- og Bygningsetatens hjemmesider: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201817368

Saksnummer 202306815: Jørgen Løvlands gate 9 - Gjenoppføring og ombygging - Villa Sorgenfri.
Rammetillatelse foreligger. Plan- og bygningsetaten godkjenner søknaden om remontering av Villa Sorgenfri til bruk som forsamling-, møte- og kontorlokaler.

Saksnummer 202018759: Trondheimsveien 119-125, Sinsenveien 1 og Hasleveien 4-8 - Bestilling av oppstartsmøte - Boligbebyggelse. Muligheter for bolig og næring på en stor, sentral og ubebygget tomt. Ligger nær knutepunktet Carl Berners plass. Prosjektet er planlagt med overvekt av boliger. Denne sterkt eksponerte tomten i bybildet har ligget ubebygget i mange år. Dette skyldes noen uønskede begrensninger i den gjeldende reguleringsplanen. Blant annet gjelder det de eksisterende trehusene. Av de tre er det kun ett igjen med bevaringsverdi.

Saksnummer 201408951: Rosenhoffgata 8 - 10 - Riving av bygg - Rosenhoff barnehage.
Oslo kommune har etterspurt søknad om ferdigattest, etter at kommunen har registrerer at tiltaket er utført eller delvis utført.

Saksnummer 202451391: Hasleveien 28, 30, 36, 38 og Sinsenveien 11 - bolig og næring - fortsettelse av sak 202113718. Hensikten med reguleringsplanen er å muliggjøre en transformasjon av dagens lukkede næringsbygg til et åpent og levende bygg med bolig, næring, kultur og servicefunksjoner.

Saksnummer 201901778: Dælenenggata ved 37-39 - Omsorgsboliger og park- dialogfase etter offentlig ettersyn. Boligbygg Oslo KF foreslår å omregulere dagens parkområde ved Dælenenggata og en del av Dælenenggata, for å legge til rette for 12 omsorgsboliger for personer med kognitiv svikt, sikre dagens parkområde med gangvei og å oppgradere deler av Dælenenggata til gatetun. Forslaget åpner for et nytt bygg med 6 etasjer i forlengelse av Fagerheimgata 11. Grøntarealet mellom Ring 2 og Dælenenggata reguleres til park, og mellom Fagerheimgata og Københavngata reguleres Dælenenggata til gatetun.

Store deler av Oslo er omfattet av reguleringsplan S-4220, vedtatt 15.03.2006, revidert 12.06.2013 og 17.3.2015, "Småhusplanen". Småhusplanene er under revisjon, og i påvente av ny regulering er det også vedtatt et midlertidig tiltaksforbud på eiendommene som er omfattet av denne planen. Selv om Småhusplanen og tiltaksforbudet ikke gjelder denne eiendommen, kan det være av interesse å kjenne til revisjonen og du kan lese mer om dette her: https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/revisjon-av-smahusplanen/

Det bygges, rives og endres nye bygg i nærområdet. Carl Berner er i rask utvikling og det er mange gode krefter i sving. Informasjon om utviklingen kan leses om i Facebook gruppen "Carl Berner - Vårt nabolag". https://www.facebook.com/groups/1026311990813821

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 300 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 82 500,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 3 300 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 84 000,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 384 000,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 393 250,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Det er ikke tegnet boligselgerforsikring ifbm. salget. Det er likevel utarbeidet en egenerklæring som interessenter bør gjøre seg kjent med før budgivning. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Foto (Kr.4 000)
Tilrettelegging (Kr.10 000)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)
Visnings-/overtagelseshonorar pr. stk. (Kr.2 900)
Grunnpakke Boretslag/Sameie (Kr.10 500)
Markedspakke (Kr.18 900)
Oppgjør (Kr.7 900)
Provisjon (Kr.45 000)
Totalt kr. (Kr.99 700)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0214

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Fagansvarlig Ida Brekke Engesveen

Saksbehandlere
Ida Brekke Engesveen
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Fagansvarlig
Mob: 41 42 60 41 / E-post: ibe@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Jørgen Løvlands gate 3
For mer om objektet
Jørgen Løvlands gate 3

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: