EiendomKristines veg 5, 7540 Klæbu, Etasje: 4
MatrikkelGnr. 522 Bnr. 76 Snr. 22 i Trondheim kommune
BoligtypeLeilighet
EierformEierseksjon
ArealPrimærrom: 45 kvm, Bruksareal: 57 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Arealene er hentet fra tilstandsrapport. Areal og rom er angitt og
definert etter dagens faktiske bruk, uavhengig av hva som er godkjent fra bygningsmyndighetene.
Antall soverom1
Byggeår2019
TomtEiet tomt, eid av sameiet.
Prisantydning2 690 000
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesformue: kr. 15 218,- pr. 04.08.22
Totalpris inkl. omkostningerkr 2 690 000,- (Prisantydning)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 67 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 2 690 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 68 450,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 2 758 450,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 7 650,- (Boligkjøperpakke If (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 2 766 100,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
FelleskostnadKr. 2 124,- pr. mnd.
Kommunale avgifterKr. 9 368 pr. år
kr 2 342,- pr. termin nr. 2 av 4 i 2022.
EierKari Buklev
ParkeringLeiligheten disponerer en biloppstillingsplass i felles garasje. Øvrig parkering på felles
biloppstillingsplass.
BeliggenhetEn flott beliggenhet i et trygt og fredelig boligområde nesten helt i skogkanten, ovenfor Klæbu sentrum.
Herfra er det kort vei til skole, barnehage og Klæbu sentrum med alle hverdagslige fasiliteter.
Nærområdet kan skilte med flotte tur- og fritidsmuligheter både sommer som vinter, der nærområdet byr
på flere naturskjønne områder for utfart, fiske og rekreasjonsmuligheter.
Servicefunksjoner og nærhet til Trondheim:
Det er kort gangavstand til de fleste fasiliteter man trenger i det daglige. Her er det blant annet
dagligvarebutikker, Nidaros Sparebank, frisør, apotek, bensinstasjon, restaurant, gatekjøkken og
legekontor.
Klæbu sentrum ligger ca. 12 minutter med bil fra Heimdal og Tiller-området, og ca. 25 minutter unna
Trondheim sentrum.
Skoler og barnehager:
Det er to barneskoler og en ungdomsskole i nærheten. Sørborgen barneskole, Tanem barneskole og
Klæbu ungdomsskole. Begge skolene har SFO-tilbud. I nærområdet har man flere barnehager og velge
imellom.
For den aktive:
Klæbu er perfekt for de som er interesserte i natur og friluft, men allikevel ønsker en sentral beliggenhet.
Det er flere naturskjønne områder for utfart, fiske og rekreasjonsmuligheter like i nærheten. I kommunen
finnes det i tillegg skiløyper, fotballbaner, treningssenter, idrettsbane m.m.
Det er et aktivt idrettsmiljø for alle aldersgrupper i kommunen. Klæbu kan tilby fotball, håndball,
badminton, orientering, ski, golf og bryting.
Vassfjellet skisenter ligger også i Klæbu, som er Trondheimsregionens største alpinanlegg. Klæbu har
et rikt kulturliv, med stor allsidighet og bredde i tilbudet.
Kollektivtilbud:
Det er gode bussforbindelser mot Trondheim sentrum og omegn. For flere bussavganger og rutetabeller
sjekk atb.no.
Se vedlagte nabolagsprofil i prospektet for ytterligere informasjon om nærområdet.
TomtFelles tomt for sameiet opparbeidet med asfaltert vei, diverse beplantninger, plenareal, terrasse på
terreng, diverse støttemurer, biloppstillingsplass og sittegrupper. Felles trappeoppgang med
callinganlegg og heis.
AdkomstDet vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
InneholderLeilighet beliggende i byggets 4. etasje. Adkomst til leiligheten via felles trappegang. Oppgangen har
callinganlegg. Leiligheten består av: Entre, gang, soverom, bad, bod, stue/kjøkken og innglasset balkong.
Utgang fra stue til innglasset balkong.
ByggemåteBoligbygg oppført i 2019. Grunnmur av betong. Fundamentert på ukjent byggegrunn. Bygget er oppført
med parkeringsanlegg i nederste etasje. Yttervegger av betong/trekonstruksjoner. Fasaden er kledd med
fasadeplater. Etasjeskillere av betong. Flatt tak (ikke besiktiget). Entrédør med sikkerhetslås. Vinduer og
balkongdør med karmer av plast, og tre-lags glass.
BoderLeiligheten disponerer 1 bod i kjeller oppmålt til ca. 5 kvm.
StandardBad: Prefabrikert baderom fra byggeår. Flislagt gulv med gulvvarme og flislagte vegger. Nedsenket
himling med downlights. Vegghengt servantinnredning med dører. Ovenpåliggende servant med
ett-greps armatur. Speil og stikkontakt over servant. Dusjhjørne med dører. Vegghengt dusjarmatur.
Vegghengt toalett. Vannrør av typen rør-i-rør system. Synlige avløpsrør av plast. Mekanisk avtrekk med
ventil i himling.
Opplegg for vaskemaskin. Fordelerskap for rør-i-rør system.
Kjøkken: Åpen kjøkkenløsning. HTH kjøkkeninnredning. Innredningen er fra byggeår. Innredning med
glatte fronter. Benkeplate av laminat. Nedfelt oppvaskkum med ett-greps kjøkkenarmatur.
Benkeskapsbelysning og stikkontakter over kjøkkenbenk. Integrert stekeovn, platetopp, oppvaskmaskin
og kjøleskap med fryser. Ventilator i overskap som drives av det balanserte ventilasjonsanlegget med
komfyrvakt. Vannrør av typen rør-i-rør system. Automatisk vannstopper med fuktsensor. Synlige avløpsrør
av plast. Gulvflater belagt med parkett. Vegg og himlingsflater i malte flater. Laminert plate mellom
kjøkkenbenk og overskap.
Øvrige rom: Gulvflater belagt med parkett. Vegg- og himlingsflater i malte flater. Profilerte innerdører.
Mekanisk balansert ventilasjon. Oppvarming med radiator tilkoblet varmesentral kombinert med elektrisk
oppvarming.
Tekniske anlegg: Vannrør med rør-i-rør system. Vanninntaksrør i plast. Leilighetens stoppekran er
plassert i fordelerskap. Synlige avløpsrør i plast. Stakeluke er ikke lokalisert, og derfor heller ikke
undersøkt. Det er ikke kjent om stakeluke er etablert. Automatisk vannstopper med fuktsensor på kjøkken.
Fordelerskap for rør-i-rør system er plassert på bad. Leiligheten er tilknyttet felles varmtvann. Leiligheten
er oppvarmet med radiator tilkoblet varmesentral. Balansert ventilasjon (fra byggeår) med
ventilasjonsaggregat plassert i bod/teknisk rom.
For utfyllende tekniske standard for øvrig henvises det til vedlagt takstrapport.
FerdigattestDet foreligger ikke ferdigattest på eiendommen, men midlertidig brukstillatelse datert 21.03.2022
vedrørende Kristines veg 5. Følgende arbeid gjenstår fram mot ferdigattest:
- Diverse beslagsarbeider.
- Innregulering av ventilasjonsanlegg (boligaggregat).
- Uavhengig kontroll bygningsfysikk (ventilasjon).
Arbeidet skal være utført innen 15.09.2022.
Elektrisk anleggDet gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget.
OppvarmingOppvarming med radiator tilkoblet varmesentral kombinert med elektrisk oppvarming. Mekanisk balansert
ventilasjon.
EnergimerkingEnergiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter C
Kommunale avgifterKr. 9 368 pr. år
kr 2 342,- pr. termin nr. 2 av 4 i 2022.
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og
eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 2 124,-
pr.mnd.
Drift, vedlikehold, parkeringsplass, fjernvarme, kabel-tv/internett og forsikring.
Herav:
Felleskostnad driftsdel: 866,-
Parkeringsplass: 100,-
Tillegg elektroniske fellesavtaler: 572,-
A-konto fjernvarme: 459,-
Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i
felleskostnadene. Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.
ÅrsregnskapDriftsinntekter i 2021 var tilsammen 1 051 650,-
Driftskostnader i 2021 var tilsammen 901 431,-
Årsresultatet i 2021 gikk med overskudd på tilsammen 150 541,-
Forsikring med polisenummerLY Forsikring AS
Polisenummer: 293268.1
FormuesverdiFormuesverdi for inntektsåret 2022:
Som primærbolig Kr. 612 955,-
Som sekundærbolig Kr. 2 206 637,-
SameieSameie: Sameiet Klæbu Panorama, Orgnr: 922254354
ForretningsførerTOBB
DyreholdDyrehold er tillatt så lenge dette ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen.
RadonmålingFra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutterKommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd
2018/1610808-1/200 Seksjonering
28.11.2018 21:00
Opprettet seksjoner:
Snr: 22
Formål: Bolig
Tillegsdel: Bygning
Sameiebrøk: 51/4689
UtleieSeksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av
sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge,
pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie
i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til
mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene
på årsmøtet.
Vei/vann/kloakkOffentlig.
ReguleringEiendommen er regulert til bolig i reguleringsplan.
Det er igangsatt planleggingsarbeid på et område som inkluderer/berører eiendommen med planid og
plannavn: K2010006 Hallsettrøa.
Kopi av situasjonskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer interessenter
til å gjøre seg kjent med disse.
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 2 690 000,- (Prisantydning)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 67 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 2 690 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 68 450,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 2 758 450,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 7 650,- (Boligkjøperpakke If (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 2 766 100,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
BoligselgerforsikringSelger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Provisjon (forutsatt salgssum: 2 650 000,-) (Kr.30 000)
Tilrettelegging (Kr.15 000)
Visningshonorar (Kr.2 490)
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer97-22-0269
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
LovanvendelseEiendommen selges etter reglene i avhendingsloven.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakkyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut i fra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil opplysninger ikke ble rettet i tide på en tydelig måte. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 1. ledd 2. pktm. Avhendingsloven § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt en innendørs arealsvikt karakteriseres som en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
AvdelingNidaros-Eiendomsmegling AS
EIE Heimdal
Org. nr:930815551
Heimdalsvegen 4
7080 Heimdal
Tlf: 73 20 02 10
Ansvarlig meglerDaniel Lanto
EIE Trondheim
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 93 85 30 70 / E-post: dal@eie.no
SaksbehandlereRobel Ablel Mebrahtom
EIE Trondheim
Saksbehandler / Eiendomsmeglerfullmektig MNEF
Mob: 90 24 51 48 / E-post: rm@eie.no