Bilde 1 av Båhusveien 14Bilde 2 av Båhusveien 14
Digital salgsoppgave
Båhusveien 14

0573 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

Objektet er solgt!

Attraktiv og romslig 2-roms i sentrumsnært område - "Alt" inkl. i felleskostnader - Bad fra 2018 - Parkering*
Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
39
Antall soverom
1 soverom
Etasje
3
Internt bruksareal (BRA-i)
42 m²
Bruksareal (BRA)
45 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
3 m²
Fellesutgifter
kr 4 176 / Mnd
Prisantydning
kr 4 200 000
Omkostninger
kr 122 700
Fellesgjeld
kr 250 028
Totalpris
kr 4 572 728
Fellesformue
kr 36 737
Byggeår
1935
Tomt
Eiet tomt 3599 m²
Oppdragsnummer
92240225
card-default

Aida Rajic

Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner
Les om Aida
card-default

Aurora Helgesen Johansen

Eiendomsmeglerfullmektig
Les om Aurora
Prisantydningkr 4 200 000,-
Fellesgjeldkr 250 028,-
Dokumentavgiftkr 111 250,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 950,-
  
Totalpris kr 4 572 728
Eiendom
Båhusveien 14, 0573 OSLO, Etasje: 3

Matrikkel
Gnr. 83 Bnr. 155 Snr. 39 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 45 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 42 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 3 kvm

Antall soverom
1

Byggeår
1935

Tomt
Eiet tomt 3599 kvm

Prisantydning
4 200 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Robert Wilhelmsen Takstdato: 17.10.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 250 028,- pr. 08.10.24
Andel fellesformue: kr. 36 737,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. omkostninger
kr 4 200 000,- (Prisantydning)
kr 250 028,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 450 028,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 111 250,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 112 750,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 562 778,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 572 728,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 176,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Fyring, varmtvann, bredbånd, kommunale avgifter, trappevask, vaktmestertjenester, renovasjon, drift og vedlikehold, styrehonorar, forretningsførsel, forsikring, m.m.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes av felleskostnadene i sameiet.

Eier
Håkon Westbye

Beskrivelse
Velkommen til Båhusveien 14 - Presentert av Aida Rajic i EIE eiendomsmegling.

Fresh og romslig 2-roms i et tilbaketrukket område på Rosenhoff/Sinsen.

Leiligheten har store vindusflater og fin størrelse på rommene, noe som gjør at du får en lys og luftig atmosfære.

Her bor du i rolige omgivelser, hvor du har kort gåavstand til trikk, T- bane og buss, samt flere butikk- og servicetilbud.
•Lekkert bad fra 2018
•Vinduer 2022
•Med både oppvarming og varmtvann inkl. i felleskostnadene bidrar det til å holde strømkostnadene nede
•Innendørs sykkelbod
•*Mulighet for å leie parkering etter venteliste
•Kort gåavstand til Torshovdalen
•Umiddelbar nærhet til kollektivtransport

Leiligheten passer perfekt for deg som skal inn på boligmarkedet og ønsker en leilighet med god standard og kort vei til alt Oslo har å by på.

Parkering
Sameiet har parkeringsplasser som leies ut etter venteliste og gjeldende priser.
Styreleder opplyser at leie av parkeringsplass er kr. 500,- pr. mnd.
Ved inngåelse av leieavtale for parkeringsplass påløper det kr. 550,- for etablering av avtale. 

Parkeringsplasser tildeles løpende av styret. 

Ved ønske om å bli satt på venteliste, ta kontakt på sameiets mail; styret@bahusveien.com.
Styret opplyser pr. 09.10.24 at de har en ledig parkeringsplass.

Ellers beboerparkering etter gjeldende bestemmelser for området.
Følgende priser gjelder for beboerparkering for 2024 i indre by:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5950 kroner for ett år
El-bil: 2000 kroner for ett år
Motorsykkel og moped: 2975 kroner for ett år
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner for ett år
Det tas forbehold om prisendring. For mer informasjon, se Oslo kommune sine hjemmesider: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-privatpersoner/

Beliggenhet
Båhusveien 14 ligger svært sentralt til på Sinsen/Rosenhoff med kort vei til det meste av servicefasiliteter, kollektivtransport og flotte grøntområder.

Fra boligen er det ca. 15 minutters gange ned til urbane og sjarmerende Sofienbergparken og Grünerløkka. Her ligger noen av Oslos mest populære spise- og serveringssteder, samt flere spennende nisjeforretninger. Videre mot Akerselva finner man Vulkan og Mathallen med matprodukter og en rekke caféer og spisesteder av høy kvalitet.

For den utelivsglade er det en rekke utvalg av nattklubber, puber og loungebarer i nærområdet. Ca. 10 min gange unna ligger nyåpnede Carls, en to etasjes bar med blant annet shuffleboard.

Like i nærområdet ligger Torshovdalen og Torshovparken, begge byr på store grøntområder, stier og sittebenker. Her er det nydelig å sole seg og grille på varme sommerdager. Ellers er det anbefalt å ta en spasertur i Rodeløkkens kolonihager.

Treningssenter som Sats, Fresh Fitness og Fitness24seven finner du i noen få minutters gangavstand fra boligen mot Carl Berners plass. Tøyenbadet er under renovering og skal bli et av Oslos beste bad, både på sommer og vinterstid. Er du glad i å sparke ball er det opparbeidet fotballbane i Tøyenparken og på Dælenenga ved Grünerhallen.

Dagligvarehandelen kan gjøres hos Kiwi som ligger i umiddelbar nærhet, eller Rema 1000 noen minutters gange unna. Eventuelt finner du Coop Mega og søndagsåpne Joker på Carl Berners plass ca. 10 min gange unna.

Meget god dekning av kollektivtransport med buss og trikk i umiddelbar nærhet, og gangavstand til T-bane. Rosenhoff trikk- og busstopp ligger like ved boligen og har hyppige avganger. Flybussen kjører også forbi her. Om lag 10 min gange til både Carl Berner T-banestopp og Sinsen T-banestopp. Carl Berners plass er et knutepunkt for kollektivtransport.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Inneholder
BRA-i ( 42 kvm) består av: Entré/gang, bad/vaskerom, soverom og stue/kjøkken.

Utover overnevnte areal er det en kjellerbod på 2,8kvm (BRA-e).

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Generelt
Fundamentert med støpt såle på antatt fast grunn. Hovedbærekonstruksjon i betong. Yttervegger oppført i teglstein. Flatt tak tekket med papp/membran. Felles trappegang med trapp i støpt terrazzo.

Vinduer og dører
Vinduer med 3-lags glass og trekarmer.
Vinduene er datert 2022 (montert i januar 2023 iflg. eier).

Overflater
Flislagt gulv på bad. Laminat og parkett for øvrig.
Flislagte vegger på bad. Malte flater for øvrig.
Malte flater i himling.

Kjøkken
IKEA kjøkkeninnredning med malte fronter, eik benkeplater, oppvaskkum, hetteventilator, fliser over
benk, kjøl/fryseskap, oppvaskmaskin, stekeovn og platetopp. 5 fronter med glass. Waterguard med
lekkasjestopp er montert.

Bad
Bad/vaskerom med vaskemaskin (40 cm), veggmontert toalett, dusjnisje med dusjdører i herdet
glass, speilskap med overliggende belysning, baderomsinnredning med finerte fronter og
heldekkende servant.
Baderommene i sameiet ble pusset opp i 2018.

Ventilasjon
Kullfiltervifte på kjøkken.
Mekanisk avtrekk på bad.
Naturlig ventilasjon for øvrig.

VVS
Vannrør med rør-i-rør system i kobber. Adkomst til koblingsstokker for rør-i-rør system via luke i rørkasse på bad/vaskerom.
Avløpsrør i plast.
Sluk i plast.

Oppvarming
Vannbåren varme fra fjernvarmeanlegg med radiatorer.
Gulvvarme på bad.

Elektrisk
Automatsikringer.

INGEN TG3

Bygningsdeler med TG2:

Etasjeskille og gulv på grunn:
Etasjeskiller fremstår i normal forventet stand på bakgrunn av visuelle observasjoner og bruk av
niveleringsutstyr. Det er ikke registrert forhold som tyder på svekkelser i konstruksjonen. Skjevheter og
ujevnheter ble registrert.
Lokalt avvik er målt opp til 10 mm. Totalt avvik er målt opp til 15 mm.
Oppgitte skjevheter gis TG-2.
Anbefalte tiltak:
Ikke behov for umiddelbare tiltak men ved evt. legging av nytt gulv som stiller krav til planhet av underlaget,
må tiltak påregnes.

Kjøkken - Avtrekk:
Avtrekk med kullfiltervifte gis TG-2 (ref. NS3600).

Vannledninger:
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved veggjennomføringer. Undertegnede har
ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse. Adkomst til
koblingsstokker for rør-i-rør system via luke i rørkasse på bad/vaskerom. Ingen lekkasjer ble avdekket på
befaringsdagen. Kondens ble observert/registrert ved en koblingsstokk. Stoppekraner fungerer som
tiltenkt.
Vannrør fra 2018 gis TG-1 grunnet alder. Avdekket kondens i rørkasse gis TG-2.
Anbefalte tiltak:
Utbedre avvik tilknyttet kondens i rørkasse.

Elektrisk:
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom
ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst.
2018: elektro arbeider i forbindelse med renovering av baderom. -Varmekabel, effektregulator, downlights,
dimmer, stikkontakter og kursopplegg. Dokumentasjon foreligger.
Eier opplyser om dårlig kapasitet tilknyttet kjøkken.
TG-2 gis grunnet oppgitt avvik, manglende dokumentasjon på deler av el-anlegget, samt manglende elkontroll
de siste 5 år.
Anbefalte tiltak:
Det anbefales en utvidet el-kontroll. Utbedre overnevnt avvik tilknyttet kjøkken.

Vannbåren varme:
Installasjonene er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse.
Radiator på soverom og røropplegg gis TG-2 grunnet alder.

Gulv:
Bruksslitasje i flere rom. Gulv er noe skadet i stue/kjøkken.
Oppgitte avvik gis TG-2. Gulv gis TG-1 og TG-2.

Innerdører:
Eldre innerdører med normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning.
TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

Entredør:
Entredør med bruksslitasje.
TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

Sammendrag selgers egenerklæring:

Kjenner du til om det er/har vært feil ved våtrommene, f. eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller
soppskader?
Svar: Ja
Kommentar: Forrige eier opplyste om at en flislegger fra Sans bygg i ettertid av bad-rehabilitering rettet
opp i noen ufullstendigheter i fugemasse ved enkelte fliser på bad.

Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
Svar: Ja, kun faglært
Firmanavn: Sans Bygg AS
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Oppussing og utvidelse av bad i 2018 i regi av sameiet.

Ble tettesjikt/membran/sluk oppgradert/fornyet?
Svar: Ja
Firmanavn: Sans Bygg AS
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Badet ble pusset opp av Sans Bygg i 2018. Tettesjikt/membran/sluk ble oppgradert/fornyet
ifølge tidligere eier og forrige prospekt.

Foreligger det dokumentasjon på arbeidene?
Svar: Ja
Kommentar: Antar at sameiet har tilgang til dette.

Er arbeidet byggemeldt?
Svar: Ja
Kommentar: Entreprenør i regi av sameiet hadde ansvaret.

Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
Svar: Ja, kun faglært
Firmanavn: VD Montasje
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Alle vinduer i leiligheten ble byttet ut av VD Montasje i januar 2023. Arbeidet ble utført i regi
av sameiet.

Kjenner du til om det er/har vært sopp/råteskader/insekter/skadedyr i sameiet/laget/selskapet som f.eks.
rotter, mus, maur eller lignende?
Svar: Ja
Kommentar: Tidligere eier hadde sett et oppslag på tavle i oppgang, men hadde ikke selv erfart dette
eller hørt noe om det de senere år.

Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i sameiet/laget/selskapet (i fellesareal eller i andre boliger)?
Svar: Ja
Kommentar: Tidligere eier hadde sett et oppslag på tavle i oppgang, men hadde ikke selv erfart dette
eller hørt noe om det de senere år.

Standard
For utfyllende teknisk standard, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Ferdigattest for våningshus datert 11.03.1939.
Ferdigattest for modernisering av bad datert 13.09.2018.
Ferdigattest for installasjon av røykvarslere datert 05.12.2022.
Ferdigattest for utskifting av vinduer datert 17.01.2024.

Dagens bruk av boligen er ikke i samsvar med byggegodkjente tegninger.
Deler av leiligheten er ombygd fra opprinnelig planløsning. Opprinnelig kott er innlemmet som del
av bad/vaskerom. Kjøkkeninnredning er flyttet inn til stuedel. Opprinnelig kjøkken er innredet som
soverom.

Rommet som i dag er innlemmet som del av bad er opprinnelig byggemeldt som bod/kott. Bod er ikke godkjent som rom for varig opphold. Det fremgår i redegjørelsen oversendt til plan og bygningsetaten, ved oppstart av rehabiliteringen, at eksisterende planløsninger beholdes. Planløsningen er endret, da bod er innlemmet som del av badet, da badet ble renovert i regi av sameiet i 2018. Det er utstedt ferdigattest på arbeidene.
Kjøper overtar ansvar for nevnte forhold med risiko og eventuelle pålegg fra kommunen og kostnader forbundet med dette.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter F

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Totale felleskostnader pr. mnd: kr 4 176,-
Herav:
Vedlikeholdstillegg: kr 114,-
Felleskostnader: kr 2 215,-
Tillegg bredbånd: kr 149,-
Avdrag IN-lån: kr 265,-
Renter IN-lån: kr 1 433,-

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene.

Styreleder har opplyst tidligere i år at sameiet vurderer en mindre økning av felleskostnadene fra nyttår. Dette er som følge av at sameiet ikke har justert felleskostnadene på flere år. Hva økninger eventuelt vil være er foreløpig ikke klart, da dette pt. er under vurdering.

Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Faste løpende kostnader
Mye dekkes av felleskostnadene. Normale tillegg vil være strøm, innboforsikring, etc.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenummer: 83987209847, Handelsbanken
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 08.10.2024: 7% pa.
Antall terminer til innfrielse: 109
Saldo per 08.10.2024: kr 21 124 643,-
Andel av saldo: kr 250 028,-
Kapitalkostnader: kr 1 698,-
Første termin/første avdrag: 01.03.2022 ( siste termin 01.12.2051 )
Mulighet for individuell nedbetaling av lån: Ja.

Sum andel fellesgjeld (kun lån) kr 250 028,- pr. 08.10.24.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Det er mulighet for individuell nedbetaling av fellesgjeld. Ta kontakt med forretningsfører for ytterligere informasjon.

Årsregnskap
Driftsinntekter for 2023 var på kr 4 282 501,-
Driftskostnader for 2023 var på kr -10 351 572,-
Driftsresultatet var på kr -5 994 316,-
Årsresultat for 2023 var på kr -7 056 879,-

Forsikring med polisenummer
If Skadeforsikring NUF Polisenummer: SP1930870.1.7

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 038 380,- Som sekundærbolig Kr. 3 945 842,-

Sameie
Sameiet Båhusveien 10-18 er registrert i Enhetsregisteret og /eller Foretaksregisteret
med organisasjonsnummer 983490697. Bygningen(e) er lokalisert i Oslo kommune
kommune og har 88 boligenheter og 2 næringslokaler.

-Sameiet har parkeringsplasser. Disse leies ut etter regler vedtatt av sameiermøtet/styret.
-Sameiet har eget fellesvaskeri som er lokalisert i Båhusveien 14.
-Styret fakturerer seksjonseiere som leier ut sin leilighet med kr. 2.000,- pr. kalenderår. Dette faktureres årlig via OBF.
-Vaktmester Service AS ivaretar oppgavene knyttet til rydding, plenklipping, snømåking,
daglig drift.
-Sameiet har avtale med Telia for leveranse av bredbånd med hastighet på 100MB.

Her føres opp en kronologisk oversikt over større vedlikehold som har blitt gjennomført de siste årene:
2023: Utskifting av samtlige vinduer og balkongdører i nr-12-14-16-18. Utbedring/vedlikehold av fyringsanlegg.
2022: Søknadsprosess for nye vinduer, Oslo Kommune og Byantikvar. Utskifting av vinduer i nr 10. Div utbedringer av fyringsanlegget. Byttet ut deler av rørstammene for fyringsanlegget i underetasje /bod gangene i nr 10 pga rust/lekkasje.
2021: Avtale inngått med VD Montasje AS for utskifting av vinduer i samtlige seksjoner, gjennomføres Q2-2022.
2021: Reforhandlet lån hos Handelsbanken for finansiering av nye vinduer.
2021: Balkonger endeseksjonene ferdig rehabilitert.
2021: Brannbalkongene på langsidene rehabilitert (noe finpuss gjenstår).
2021: Byttet brannslukkere i samtlige seksjoner og fellesområder (de gamle utgått på dato).
2021: Nye lamper med bevegelsessensor i alle oppganger / fellesområder.
2021: Diverse utbedringer av elektrisk anlegg etter funn gjort under El kontroll. (HMS rutine/krav).
2021: Omkopling stigerør varmeanlegg grunnet feilkobling «tur/retur».
2020: Installert nye seriekoblete brann/røykvarslere med automatisk varsling i hele Sameiet og overføring til alarmsentral..
2020: Vedlikehold av brannbalkongene. (Arbeidet ikke helt ferdig, noe utsatt til våren).
2020: Automatisert vaskeriet.
2020: Skifting knust/lekk trådglass takvinduer oppganger.
2020: El-kontroll samtlige fellesarealer.
2020: Termofotografering av El tavler.
2020: Vedlikehold varmeanlegg/radiatorer.
2020: Byttet defekt callinganlegg i nr 14.
2019: Ny hekk å nytt gjerde mot gangvei mellom hjørnet nr 18 og Båhusveien
2019 Bjørketrær foran nr 10 kappet ned da de var begynt å råtne, erstattet med nye.
2018: Totalrenovert vann og avløp, nye stigeledninger til kjøkken og bad, nye bunnstrekk.
2018: Totalrenovert alle bad i Sameiet.
2018: Aquastopp installert i alle kjøkken.
2018: Nye avtrekksvifter på tak for samtlige luftekanaler.
2018: Utbedret mindre skade fasade 5 etg hjørnet nr. 18.
2018: Vaskerom renovert/alle overflater malt.
2018: Fjernet/sanert gammel fyrkjele.
2018: Etterisolert deler av fjernvarmerør i fyrrom.
2017: Nye postkasser til alle oppganger (12-14-16-18 montert i januar 2018)
2017: Inngått avtale med OPAK AS for oppfølging i byggeperioden inkl uavhengig kontroll / prosjekt og byggeledelse.
2017: Inngått avtale med Sans Bygg AS for rehabilitering rør & bad.
2017: Forespurt og forhandlet finansiering for rehabiliteringsprosjektet, avtale signert med Handelsbanken.
2017: Mindre asfaltreparasjon i innkjørsel.
2016: Utskifting knust/lekk trådglass takvinduer oppganger.
2016: Lagt om taket, ny papp.
2016: Byttet enkelte beslag på taket.
2016: 2 nye vaskemaskiner til vaskerommet.
2016: 2 nye tørketromler til vaskerommet.
2016: Nytt rekkverk ved nr.18.
2015: Maling av oppganger.
2015: Rehabilitering av bunnledning avløp.
2014: Reparasjon 2 sluk på tak (over nr. 16).
2014: Reparasjon skader betong oppganger.

Forretningsfører
OBF

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Dyrehold
Det er tillatt å ha husdyr i sameiet så lenge ordensreglene og båndtvangsreglene overholdes.
Husdyr skal ikke oppholde seg på brannbalkongene.

Diverse
Selger opplyser om følgende:
-Det er kun ett av to lys i avtrekksviften som virker.
-Springen bør festes bedre.
-Sokkel mangler under oppvaskmaskinen.
-Sprekk i benkeplaten på kjøkkenet.

Annet
Vaskemaskin medfølger.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Følgende er registrert på eiendommens grunnboksblad:

1936/1389-1/105  Bestemmelse om veg  
 04.02.1936 
 
1936/3071-1/105  Best. om vann/kloakkledn.  
 10.03.1936 
 
1985/36888-81/105  Erklæring/avtale  
 21.06.1985

1985/36888-80/105  Seksjonering  
 21.06.1985 
opprettet seksjoner:
snr: 39
formål: Bolig
sameiebrøk: 42/3812
EIENDOMMEN ER OPPDELT I 92 SEKSJONER

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Utleie
Styret fakturerer seksjonseiere som leier ut sin leilighet med kr. 2.000,- pr. kalenderår. Dette faktureres årlig via OBF.

Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via offentlig vei.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig i reguleringsplan.

Saksnummer 201813816: Vedtak om midl. forbud mot tiltak: Plan- og bygningsetaten vedtar midlertidig forbud mot tiltak i påvente av regulering/omregulering, jf. plan- og bygningsloven§ 13-1. Plan- og bygningsetaten har etter anmodning fra Byantikvaren besluttet at hele området nedlegges midlertidig forbud mot tiltak på bakgrunn av en stadig økende takt av endringstiltak i området. Forbudet har ikke som hensikt å motsette seg rehabiliteringer og mindre tiltak som er i tråd med byantikvarens føringer. Se Plan- og Bygningsetatens hjemmesider: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?direct=Y&mode=&caseno=201813816

Bygningen har vernestatus "kommunalt listeført" (Gul liste: Byantikvarens oversikt over registrerte kulturminner i Oslo).
Alle eiendommer som er oppført på Gul liste, har kulturminneverdi. Hvis en eiendom står oppført på Gul liste, skal Byantikvaren uttale seg i alle byggesaker som berører eiendommen. Det betyr at man må søke Plan- og bygningsetaten før man setter i gang arbeider som medfører endringer. Kommunalt listeførte kulturminner har ikke juridisk vedtatte bestemmelser. Man må likevel søke til Plan- og bygningsetaten hvis man vil gjøre utvendige endringer.


202100768 - Reguleringssak: Trondheimsveien 197 C med flere - Bestilling av oppstartsmøte - Bevaring kulturmiljø - Sinsenterrassen. Omregulering til H570 bevaring kulturmiljø skal sikre varig vern av et helhetlig kulturmiljø med eksisterende bebyggelse og uteområder. Planområdet er vist med arealformål Bebyggelse og anlegg, nåværende i kommuneplanen, og ligger innenfor kommuneplanens definerte utviklingsområder. Detaljregulering av Sinsenterrassen skal sikre varig vern av et helhetlig kulturmiljø med eksisterende bebyggelse og uteområder. Dette sikres gjennom omregulering til H570 bevaring kulturmiljø. Eksisterende bebyggelse utgjør maksimal utnyttelse, og eksisterende torg/ møteplasser samt grøntområder opprettholdes. Les mer på Plan- og Bygningsetatens hjemmeside: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202100768

Saksnr 201817368: Saken gjelder Trondheimsveien 132. Sophies Minde. Pågående plansak, saksnr 201817368: Saken gjelder Trondheimsveien 132. Sophies Minde. Omsorgsbygg ønsker å rehabilitere og bygge om Sophies Minde til barnehage med inntil 28 avd. og etablere ca 185 kontorplasser og bydelsfunksjoner for Bydel Grünerløkka. Man skal også rehabilitere "Sorgenfri" -bygningen for fremtidig bruk. Se saken på Plan- og Bygningsetatens hjemmesider: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201817368

Saksnummer 201812025: Sinsenterrassen 11 - 21 - Utskifting av vinduer.

Saksnummer 202316366: Knut Alvssons vei 23 - 31 - Oppføring av balkonger.

Saksnummer 201716949: Sinsenterrassen 23, 25, 27 - Utvidelse og oppføring av balkonger.

Saksnummer 202310853: Schouterrassen 16 - Rehabilitering av fyrhus, oppgradering av tak til felles oppholdsområde og fasadeendringer.

Saksnummer 202451391: Hasleveien 28, 30, 36, 38 og Sinsenveien 11 - bolig og næring - fortsettelse av sak 202113718.
Hensikten med reguleringsplanen er å muliggjøre en transformasjon av dagens lukkede næringsbygg til et åpent og levende bygg med bolig, næring, kultur og servicefunksjoner.

Saksnummer 202018759: Trondheimsveien 119-125, Sinsenveien 1 og Hasleveien 4-8 - Bestilling av oppstartsmøte - Boligbebyggelse.
Muligheter for bolig og næring på en stor, sentral og ubebygget tomt. Ligger nær knutepunktet Carl Berners plass. Prosjektet er planlagt med overvekt av boliger.

Området er stadig under endring/utvikling, bygg settes opp, rehabiliteres og rives ned. Vi anbefaler derfor alle budgivere å sette seg inn i gjeldende reguleringsbestemmelser.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 4 200 000,- (Prisantydning)
kr 250 028,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 450 028,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 111 250,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 112 750,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 562 778,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 572 728,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Visnings-/overtagelse: Kr 2 900,-

Provisjon: 1% av salgssum

Tilrettelegging: Kr 4 900,-

Grunnpakke Borettslag/Sameie: Kr 17 890,-

Markedspakke: Kr 18 900,-

Oppgjør: Kr 9 000,-




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0225

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner Aida Rajic

Saksbehandlere
Aida Rajic
EIE Sinsen
Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner
Mob: 93 02 56 90 / E-post: ara@eie.no

Aurora Helgesen Johansen
Eiendomsmeglerfullmektig
Mob: 90 24 11 33
[/ E-post: ahj@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Båhusveien 14
For mer om objektet
Båhusveien 14

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: