EiendomBjerregaards gate 49, 0174 Oslo, Etasje: 4
Leiligheten ligger i 4. boligetasje i oppgangen og 4.5 etasje opp fra hovedinngangen da det er
næringslokale i 1.etg. Leilighetsnummeret er 404. Leiligheten der derfor omtalt som 4. etasje i
markedsføringen, men kan omtales som både 4. og 5. etasje med riktighet avhengig av om
næringslokalet omtales som 1. etasje eller underetasje.
MatrikkelGnr. 218 Bnr. 76 Snr. 20 i Oslo kommune
BoligtypeLeilighet
EierformEierseksjon
ArealerTotalt BRA 40 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 37 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 3 kvm
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på
fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 1 kvm
ArealPrimærrom: 36 kvm, Bruksareal: 40 kvm, BRA-i: 37 kvm , BRA-e: 3 kvm , TBA: 1 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle
betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos
bygningsmyndighetene.
Antall soverom1
Byggeår1937
TomtEiet tomt 338 kvm
Prisantydning4 490 000
TilstandsrapportTakstmann: Anticimex
Takstdato: 09.01.25
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesgjeld: kr. 27 516,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 59 323,- pr. 31.12.23
Totalpris inkl. omkostningerkr 4 490 000,- (Prisantydning)
kr 27 516,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 517 516,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 545,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 545,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 112 920,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 517 516,-))
--------------------------------------------------------
kr 114 210,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 631 726,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 641 676,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
FelleskostnadKr. 3 275,- pr. mnd.
Herav:
Fellesutgifter pr. mnd. med fjernvarme: Kr. 2.692,-
Fellesutgifter - nedbetaling lån (soil-prosjektet): Kr. 583,-
Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i
felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i utgiften,
men at det kan komme ila. 1-3 år.
Felleskostnad inkludererVarmtvann, fjernvarme(radiatorer), bredbånd, kommunale avgifter, forretningsførsel, revisjon, felles bygningsforsikringer, vaktmestertjenester- og renhold av fellesarealer, nedbetaling lån(soil-prosjekt), avsetning til drift og mindre vedlikehold etc.
Kommunale avgifterKommunale avgifter dekkes gjennom sameiets felleskostnader.
EierMarie Rusti
BeskrivelseSvært delikat og stilren 2-roms selveier med god planløsning beliggende innerst i en blindvei på St.
Hanshaugen. Leiligheten er oppusset de senere årene og fremkommer moderne og meget velholdt,
med bl.a. ny 1-stavs parkett, tidsriktige fargevalg, lekkert bad fra 2017 og stilrent kjøkken.
Perfekt beliggenhet i et populært og sentralt område på St. Hanshaugen, med kort vei til Alexander
Kiellands plass som er et viktig knutepunkt for offentlig kommunikasjon.
• Nordvestvendt balkong med kveldssol
• Nyere, lys 1-stavs parkett
• Stilrent kjøkken med integrerte hvitevarer
• Lekkert bad fra 2017 med marmorfliser
• Oppvarming, v.vann og internett inkl.
• Vinduer fra 2006
• Innvendig bod og kjellerbod
• Selveier - utleie tillatt
• Effektiv og god planløsning
• Parker og grøntområder i nærheten
• Veldrevet sameie
• Ingen fellesgjeld
• Gode kollektivforbindelser
ParkeringParkering etter gjeldende bestemmelser for området.
Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt -
også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering.
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5940 kroner for ett år
Motorsykkel og moped: 2970 kroner for ett år
El-bil : 2000 kroner for ett år
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner for ett år
Det tas forbehold om prisendring. For mer informasjon og priser for andre transportmidler se:
https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-privatpersoner/
BeliggenhetHer bor du i et sentralt og populært område midt mellom ST. Hanshaugen og Alexander Kiellands plass,
med kort vei til servicetilbud og off. kommunikasjon. Leiligheten ligger stille og rolig til i en lite
trafikkertgate.
Leiligheten har en sentral beliggenhet i naturskjønne omgivelser på nedsiden av den idylliske St.
Hanshaugparken med store grøntområder, rekreasjonsmuligheter og kafé/servering på sommerstid.
Ellers er det også kort vei til fine turmuligheter langs Akerselva.
Ved leiligheten finner man alt av servicetilbud i umiddelbar nærhet, og man har det urbane bylivet innen
rekkevidde. Åpent bakeri, Tranen, Gutta på Haugen, Espresso house, Baker Hansen, Hønse-Lovisas hus
og Vinmonopolet er noe av det som er i kort avstand fra leiligheten. Kort og flott tur langs Akerselva ned til
Vulkan og Smaken av Italia. Gangavstand til sentrum, Majorstuen med Hegdehaugsveien/Bogstadveien,
Grünerløkka, Sagene, Bislett og Alexander Kiellands plass med alt du trenger til hverdagen. På Alexander
Kiellands plass finnes blant annet Coop, Ark, Nille, Apotek1 og Vinmonopolet.
Treningsfasilitetene er ikke langt unna leiligheten med Sats Ila og Sats Ringenes Park som er bare en
gåtur unna boligen. Ellers ligger Fresh Fitness under St. Hanshaugen senter. Av dagligvarehandel har
man flere muligheter i området som blant annet Rema 1000 (St. Hanshaugen senter), Coop Mega
(A.Kiellands hus) eller Meny (Ringnes park) en kort spasertur unna. I tillegg søndagsåpen matbutikk på
Alexander Kiellands Plass.
Fra Alexander Kiellandsplass har man suveren tilgang på offentlig transport. Nærmeste busstopp ligger
kun 2 min nedenfor gården med nr. 34 og 54 bussene. Ellers er det få minutters gange til busstoppene
hvor 37- og 21-bussen går. 54-bussen har også nattbusser natt til lørdag og søndag. I tillegg går også
Oslos lufthavn-, Gardemoen (FB5) sin buss på den samme holdeplassen noe som gjør at du enkelt
kommer deg til flyplassen.
BebyggelseDet er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.
TomtEiet tomt, 338 kvm.
AdkomstAdkomst via felles trappegang. Oppgangen har calling anlegg.
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra
ønsket startsted til den aktuelle boligen.
Skole/barnehageDersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med
barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.
InneholderBoligen ligger i byggets 4. etasje og inneholder: Entré, bod, bad/vaskerom, soverom, kjøkken og stue. Fra
stue er det utgang til nordvest-vendt balkong.
I tillegg disponerer leiligheten bod i kjeller på ca. 3 kvm. samt at seksjonen disponerer fellesvaskeri og
utearealer.
ByggemåteFasade:
Boligbygg over 6 etasjer, samt kjeller. Bygningen har støpt gulv mot grunn. Grunnmur av betong. Bærende
vegger og etasjeskillere i hovedsak av betong. Yttervegger består av teglstein. Taket er tilnærmet flatt og
er tekket med membran/takpapp (Taket er ikke besiktiget).
Vinduer:
Vinduer med karmer av tre, og to-lags glass (fra 2006).
Dører:
Leiligheten har entrédør med brannklasse B30 og lydklasse db35.
Balkongdør med karmer av tre og 2-lags glass fra ukjent årstall.
Balkong:
Balkong i betongkonstruksjoner med rekkverk av betong.
Gulvoverflater er belagt med treheller.
Rekkverkshøyde er målt til 0,90 meter.
BoderSeksjonen disponerer bod i kjeller på ca. 3 kvm. merket nr. 49.
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
StandardEntré:
Praktisk entré med både innvendig bod og innebygd skap for oppbevaring av yttertøy og sko. Leiligheten
disponerer i tillegg en ekstern kjellerbod. Det er montert dørcalling.
Kjøkken:
Stilren kjøkkeninnredning fra 2012 med glatte fronter og benkeplate av laminat. Nedfelt oppvaskkum med
ett-greps armatur. Benkeskapsbelysning og stikkontakter under overskap. Integrert stekeovn, platetopp
og oppvaskmaskin. Frittstående kjøleskap. Ventilator med mekanisk avtrekk plassert over platetopp. Det
er montert komfyrvakt.
Stue:
Stue av en fin størrelse i åpen løsning mot kjøkken. Det er god plass til en sofagruppe med tilhørende
møblement samt spisebord. Rommet er enkelt å møblere med flere møbleringsmuligheter. Store
vinduer fra 2006. Overflatene er malt i behagelige, tidsriktige farger og på gulv er det lagt nytt 1-stavs
parkett. Fra stuen er det utgang til en nordvestvendt balkong på 1kvm.
Baderom:
Lekkert baderom oppusset i 2017. Badet har store marmorfliser på gulv med varmekabler. Vegger lagt
med mikrosement. Himling er malt med downlights. Moderne plassbygd innredning av heltreplater med
nisje for vaskemaskin og diverse hyller for oppbevaring. Ovenpåliggende servant med ett-greps armatur.
Stort speil over servant som sikrer en god romfølelse. Dusjhjørne med innfellbare glassdører for
plassbesparelse. Dusjarmatur tilkoblet regnfallsdusj og hånddusj. Vegghengt toalett. Vannrør av typen
rør-i-rør. Synlige avløpsrør av plast. Avtrekksventil i himling. Opplegg for vaskemaskin.
Soverom:
Soverom av fin størrelse med plass til dobbeltseng. Det følger med stort garderobeskap med praktisk
innredning. Gulvet er lagt med samme, lyse 1-stavs parkett som på stue/kjøkken.
Innvendige overflater:
Gulvflater belagt med parkett og heltre gulv.
Vegg- og himlingsflater i malte flater.
Oppgradert parkettgulv i 2020 i entré, stue/kjøkken og soverom.
Innvendige dører:
Glatte innerdører.
Følgende registrerte avvik ihht. tilstandsrapporten:
TG 2 - Avvik som kan kreve tiltak:
Tekniske anlegg, VVS anlegg (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom) > Vannbåren varme:
Eldre anlegg/element uten påviste skader/lekkasjer. TG2 er valgt på grunn av alder og tilstand. Det kan
ikke utelukkes behov for reparasjoner/utskiftning. Oppfølging med jevnlig ettersyn anbefales slik at
eventuelle tiltak kan iverksettes ved behov.
Balkonger, terrasser, veranda etc. :
Rekkverkshøyden er under 1,2 meter. Avvik fra dagens byggeteknisk forskrift, grunnet balkonghøyde over
10 m. Rekkverkshøyde er bygget etter krav fra byggets byggeår.
Utvendige dører: Balkongdør er av eldre dato, og det må forventes høyere varmetap fra denne døren
sammenlignet med dører fra nyere dato. Til informasjon ble det utført stikkprøvekontroll på dør hvor
åpne/lukkefunksjon fungerte som forventet.
Elektrisk anlegg > Forenklet vurdering av det
elektriske anlegget:
Det er kun fremlagt samsvarserklæring på deler av det elektriske anlegget (tilstandsgrad settes i henhold
til NS3600). Deler av anlegget er av eldre dato og
mangler dokumentasjon.
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.
Utdrag fra selgers egenerklæringsskjema:
Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
Ja, kun faglært. Firmanavn: RK Rørfornying AS
Redegjør:
Utbedring av soilrør: sprøyte rørene rene og etablere en strømpeløsning innvendig i rørene. Uke 47- 48
2023.
Ble tettesjikt/membran/sluk oppgradert/fornyet?
Ja. Firmanavn: RK Rørfornying AS
Redegjør:
Utbedring av soilrør: sprøyte rørene rene og etablere en strømpeløsning innvendig i rørene. Uke 47- 48
2023.
Foreligger det dokumentasjon på arbeidene?
Ja. Styret sitter på dokumentasjon.
Dersom arbeidet er søknadspliktig (f.eks. bruksendring fra bod til bad, brudd på brannskille), er arbeidet
byggemeldt?
Kjenner ikke til dette
Kjenner du til om det er/har vært feil på vann/avløp, herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller
lignende?
Kjenner ikke til dette.
Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Ja, kun faglært. Firmanavn: RK Rørfornying AS.
redegjør: utbedring av soilrør: sprøyte rørene rene og etablere en strømpeløsning innvendig i rørene.
Uke 47- 48 2023.
Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedrørende eiendommen som kan medføre økte
felleskostnader/økt felles gjeld?
Ja. Utbedring av balkonger, var vedtatt da jeg kjøpte boligen i 2018, men ikke enda gjennomført. Usikker
på hvordan dette påvirker felleskonstander.
Kjenner du til om det er/har vært sopp/råteskader/insekter/skadedyr i sameiet/laget/selskapet som f.eks.
rotter, mus, maur eller lignende?
Ja. Det var observert rotter i bakgården i 2023, men vi er blitt informert om at problemet er løst.
Ferdigattest / midlertidig brukstillatelseDet foreligger ferdigattest på nye inngangsdører datert 2023.
Det foreligger ekspedisjonsdokument datert 1937 vedrørende våningshus.
Et ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Dette dokumentet er førstesiden på
byggesaken, hvor alle godkjennelser blir stemplet på (oppmålingssjefen, brannsjefen, helseråd, etc.).
Dette dokumentet kan være (ferdig) attestert, men i noen tilfeller er det bare registrert dato for
byggeanmeldelse. Ved eldre bygårder er det som oftest dette dokumentet som vedlegges (attestert eller
uattestert) for bekreftelse på at bygningen ble lovlig satt opp. Ekspedisjonsdokument kommer i
hovedsakelig i bygg som ble bygget på 1800-tallet og frem til rundt 1940-50.
Ferdigattest utstedes av bygningsmyndighetene på grunnlag av mottatt dokumentasjon fra
kontrollansvarlige når et søknadspliktig tiltak er utført i samsvar med tillatelsen og øvrige krav etter plan-
og bygningsloven. At ferdigattest eksisterer, gir ingen garanti for at det ikke er utført arbeid på boligen som
ikke er byggemeldt eller godkjent. Det gjøres oppmerksom på at det ikke utstedes ferdigattest for
ikke-avsluttede byggesaker/byggemeldinger som er fra før 1998.
Byggetegninger:
Megler har innhentet byggetegninger, men de har ikke latt seg tolke på grunn av dårlig oppløsning.
Tegningene ligger vedlagt i salgsoppgaven og finnes på oslo kommune sin saksinnsyn under
Saksnummer: 193600057 - "Bjerregaards gate 41-51, våningshus" datert tilbake til 1936.
Elektrisk anleggSikringsskap med automatsikringer er plassert i felles trappegang.
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.
OppvarmingLeiligheten er tilknyttet felles varmtvann.
Oppvarming med radiatorer tilkoblet felles varmesentral med vannbåren varme.
Elektrisk gulvvarme på bad.
EnergimerkingEnergiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter F
Kommunale avgifterDet gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og
eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.
EiendomsskattEiendomsskatt er beregnet til kr. 0 pr. 2024.
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for
bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon
se:
https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på
faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg
imellom.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 3 275,-
pr.mnd.
Varmtvann, fjernvarme(radiatorer), bredbånd, kommunale avgifter, forretningsførsel, revisjon, felles bygningsforsikringer, vaktmestertjenester- og renhold av fellesarealer, nedbetaling lån(soil-prosjekt), avsetning til drift og mindre vedlikehold etc.
Herav:
Fellesutgifter pr. mnd. med fjernvarme: Kr. 2.692,-
Fellesutgifter - nedbetaling lån (soil-prosjektet): Kr. 583,-
Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i
felleskostnadene. Styreleder opplyser at det ikke foreligger noen konkrete planer om økning i utgiften,
men at det kan komme ila. 1-3 år.
Faste løpende kostnaderMye dekkes gjennom felleskostnadene. Normale tillegg vil være strøm, evt. tv-abonnement,
innboforsikring etc.
Nåværende eier har et strømforbruk på 1068 kWh forbruk i 2024. Utgiftene er basert på nåværende eiers
forbruk og vil derfor variere fra husstand til husstand.
Spesifikasjon av fellesgjeldSameiet har ingen lån pt.
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
ÅrsregnskapIfølge regnskap pr. 31.12.2023 hadde sameiet følgende tall:
Underskudd: kr. - 4.434.410,-.
Underskuddet skyldes i hovedsak som et resultat av påløpte kostnader ifb. sameiets rørfornyingsprosjekt
(soil).
2023-regnskapet for øvrig er i tråd med budsjett, der Akonto felleskostnader fra og med 01.07.2023 ble
økt med ca. 34% sammenlignet med tidligere år for å dekke inn sameiets formidable kostnadsøkning de
senere årene. Det er især fjernvarme, kommunale avgifter og vedlikeholdsetterslep som utgjør
kostnadsøkning.
For 2024 budsjetteres det med fortsatt økte kostnader, selv om sameiet synes å ha lagt den største
relative kostnadsøkningen bak seg.
For ytterligere informasjon se årsberetning og regnskap som følger i salgsoppgaven. Vi oppfordrer
interessenter til å sette seg grundig inn i disse.
Forsikring med polisenummerFremtind Forsikring AS
Polisenummer: 19985850
FormuesverdiFormuesverdi for inntektsåret 2023:
Som primærbolig: kr 1 092 498
Som sekundærbolig: kr 4 369 991
SameieSameie: Gamle Aker Boligsameie I og II, Orgnr: 978713556
Sameiet ble besluttet sammenslått av eiendommene på Gnr. 218. Bnr. 72, 73, 74, 75, 76, 77, 152, 154,
155, 156, 157, 158, 159 og 160 ved årsmøtet 10. april 2024 i medhold av eierseksjonsloven § 22 A og B.
- Sameiet består av 339 seksjoner hvorav 17 er næringsseksjoner.
- Forretningsførsel blir utført av PS Eiendom AS i henhold til kontrakt.
- Sameiets revisor er BHL DA ved statsautorisert revisor Ann-Kristin Røv Stenbo.
- Sameiet har ansatt én vaktmester for fellesarealer.
- Sameiet har 11 fellesvaskeri, ett for hver oppgang, bortsett fra Bjerregaards
gate 41 og 45, samt Uelands gate 22. Disse tre oppgangene deler med andre.
- Sameiet er opptatt av obligatorisk kildesortering i Oslo kommune. Returpunkter for glass og metall i
umiddelbar nærhet, samt Fretex deponi.
- Ordning for retur av hvite- og brunevarer er etablert i bakgården. Returordning
for særskilt farlig avfall kan avtales med vaktmester.
- Sykkelparkering: Parkering på anviste plasser i bakgård
Internett:
Fra 1.12.2024 har sameiet skiftet leverandør til Global Connect. Kollektivavtalen inkluderer nå 500/500
internett. Lineær-tv må bestilles separat av den enkelte.
Gjennomførte og planlagte vedlikehold:
Styret fokuserer på å gjennomføre tiltak for å redusere vedlikeholdsetterslep over år. Etter utskifting av
ytterdører med nytt lås-/brikkesystem er det igangsatt innvending polstring av soilrør. Tiltaket er
omfattende og økonomisk av en viss betydning ved økte fellesutgifter. Fortsatt står en del tiltak igjen og
det må påregnes økte fellesutgifter i årene fremover. Styret besluttet å øke fellesutgiftene ytterligere fra
1.7.2024 med 10%.
Planlagte tiltak:
- Utbedring soilrør (under gjennomføring/sluttfasen)
- Nytt calling system for alle oppganger (utført)
- (utført)
- Nye dører i alle oppganger (delvis utført)
I tillegg til alminnelig løpende vedlikehold og driftsoppgaver, slik som;
- Årlig maling av fuglebasseng i bakgård, samt ukentlig vask av basseng en gang i uken
- Fjerne snø foran søppelskur
- Bestille sand og sandstrøing vinterstid
- Fjerne løv fra grøntområder
- Løpende vask av benker og påføre tre olje på benker ved behov
- Gressklipp av grøntområder ved behov
- Rutinemessig søppelrunde i bakgård, samt gebyrlegge brukere som henlegger søppel utenfor anvist
område
- Løpende vedlikehold av bygningsmasse med tilgrensende areal
- Løpende vedlikehold felles teknisk anlegg
- Løpende utskiftning av vinduer
- Løpende vedlikehold av felles vaskemaskiner
Taket ble tekket på 90-tallet og punktfornyet ved behov.
Vinduer ble byttet på 90-tallet, med sporadisk utskiftning ved behov (fortløpende)
Stigeledninger er fra slutten av 90-tallet etter omlegging til automatsikringer
Soil-utbedring:
Sameiet er i sluttfasen av utbedring av soilrør, som har gått svært enkelt og smertefritt. Soli-utbedring med
såkalt strømpeløsning eller innvendig rørfornying av vertikale rørstammer med glassarmert polyester fra
Jotun og fra lufting og ned til kjeller l renseluker i kjeller.
I tillegg til innvending rørfornying av bunnledningsnet med grener og sluk fra stake/renseluker i kjeller ut til
kum med glassarmert polyester fra Jotun. Fordelene med denne løsningen er at løsningen er tids- og
kostnadseffektiv, leilighetene kan brukes underveis (bortsett fra den dagen det tar for å gjøre jobben i hver
leilighet), overflatene berøres ikke og ikke minst er tiltaket en miljøvennlig løsning. Entreprenør: RK
Rørfornying AS / www.rkrab.se
Budsjettet er totalt på 15M og entreprisen på 13M. Styret har tatt høyde for ekstrakostnader som kan
forekomme på slutten av prosjektet. Nå ser det ut som om det også blir slik at flere av de vertikale
soilrørene i kjeller må skiftes ut, men sammen med hus-rørlegger vil de gå grundig over og kvalitetssikre
dette i forkant. Antatt kostnad for utskifting av de fleste rørene er anslagsvis kr 800.000,- og godt innenfor
budsjett. Styret håper naturligvis totalkostnaden blir så lav som mulig.
Sammenslåing/Reseksjonering
Sameiet ble besluttet sammenslått av eiendommene på Gnr. 218. Bnr. 72, 73, 74, 75, 76, 77, 152, 154,
155, 156, 157, 158, 159 og 160 ved årsmøtet 10. april 2024 i medhold av eierseksjonsloven § 22 a og b.
Sameiet har til sammen 14 gnr/bnr som hver for seg utgjør et eierseksjons-sameie. I realiteten forvaltes
og driftes de 14 eierseksjonssameierne som ett samlet sameie, med ett styre og ett sett vedtekter. Både
internt og ved salg fremstår dette som utidsmessig organisering, der lovens ordning er ett gnr/bnr - ett
sameie.
Det er klare driftsfordeler ved en sammenslåing i samsvar med den reelle situasjonen i dag. Ved
sammenslåing får man ett gnr/bnr og ett samlet eierseksjonssameie, som igjen medfører bedre, enklere
og dermed billigere drift og forretningsførsel. Formell sammenslåing vil også skape ryddige former i tråd
med dagens lovgivning.
Styret har derfor i gang med opprydding av de 14 eierseksjonssameierne, slik at de sammenslås ved en
reseksjonering. Alle beholder naturligvis sin seksjon, men kan ved reseksjoneringen bli tildelt nytt
seksjonsnummer. Eierbrøken beholdes forholdsmessig, og det skjer således ingen verdiforskyvning
eierne imellom. Styret har engasjert advokat for juridisk bistand som er eksperter på seksjonering
(Ræder Bing advokatfirma).
Vedlikeholds historikk:
2024:
- Fortsetter med utbedring av soilrør
- Fortsetter med siste rest av bytte av shuntventiler
- Utbedring av en balkong mot Casparis gate som er gitt bruksforbud
- Planlagt økt fokus på brannvern ved utskifting av inngangsdører til enkeltseksjoner som ikke allerede er
utskiftet
- Skiftet vaskemaskin i U8
2023:
- Utskifting av samtlige ytterdører calling system mot gate
- Nytt brikkesystem for hovedinngangsdører mot gate
- Tiltak med soilrør legges er vedtatt på ekstraordinært Årsmøte 23.10.2023.
Totalkostnad på mNOK15 som fordeles etter brøk med tilsvarende økning av felleskostnaden eller valgfri
IN-ordning.
- Fortsetter oppgang for oppgang med utskiftning av lys i felles trappeløp
- Fortsette rensing av balkonger i Bjerregaards gate
- Vurderer å bytte felles bakdører mot bakgård
- Skifte av shuntventiler
2022:
- Prøveprosjekt, bytte lys oppgang Uelands gate 10
- Renset balkonger i deler av Bjerregaards gate
2021:
- Tiltak med soilrør legges frem for ekstraordinært Årsmøte i løpet av sommer høst 2021 (Covid-forsinket)
- Pandemi
2020:
- Trappeoppganger vaskes og males
- Intensivert arbeid mot skadedyr
- Taket/lyssjakt i Uelands gate 10 er utbedret med isolasjonstak som slipper inn lys
- Fortsetter arbeid med utskiftning av balkonger
2019:
- Fortsettelse av utredning behov for soilrør
- Utbedret store deler av bakgård med grøntarealer og planter
- Igangsatt arbeid med utskiftning av lekestativ
- Utbedring av kjøreport etter innbruddsforsøk Uelands gate 22
- Utbedring av balkonger
- Lyssjakt/overlys i Uelands gate 10 er byttet og renovert
- Asfaltering av nedre del av bakgård
- Gjennomgang og revidering av HMS perm for vaktmester
- Revidert branninnstruks er plassert i alle oppganger
- Maling og flekkmaling av Bjerregaards gate 47
- Maling og flekkmaling av Uelands gate 20
2018:
- Startet arbeid med utredelse av behov for nye soilrør
- Utskiftning av glass i lyssjakt i Uelands gate 10
- Planlegge for asfaltering i bakgård
- Maling av oppgang i Uelands gate 10
- Rydding av hensatte gjenstander i kjeller
- Utbedring av vannlekkasje over butikklokale i Bjerregaards gate 51
- Byttet kjøreport i Uelands gate 8
- Oppussing av kjøreport/tunell i Uelands gate 8
- Fortsetter arbeid med oppussing av balkonger
- Fortsetter arbeid med utskiftning av vinduer i ulike seksjoner
- Malt flater i enkelte oppganger
2017:
- Oppussing av balkonger
- Utskiftning av vinduer i ulike seksjoner Anno 2016:
- Igangsetter oppussing av enkelte balkonger
- Utskiftning av postkasser i Bjerregaardsgate 51 Anno 2015:
- Enkel oppussing av alle oppganger i Uelands gate
- Utskifting av mekaniske vifter på tak
2014: - Radonmåling gjennomført med verdier innenfor grenseverdier
- Utskifting av mekaniske vifter på tak
- Sporadisk bytte av vinduer i ulike seksjoner Anno 2013:
- Utskifting av mekaniske vifter på tak
- Sporadisk bytte av vinduer i ulike seksjoner Anno 2012:
- Skiftet begge personbefordringsheisene (oppgang Bjerregaards gate 51 og Uelands gate 8)
- Sporadisk bytte av vinduer i ulike seksjoner Anno 2011:
- Ny montert to heiser i hhv. Uelands gate 8 og Bjerregaards gate 51 Anno 2010:
- Skiftet ut Protan-belegg (membran) på deler av taket over Bjerregaards gate 51 og Uelands gate 49
- 2009:
Enkel oppussing av fellesvaskeri
Det foreligger vedtekter, husordensregler og årsberetning for sameiet. Vi oppfordrer interessenter til å
gjøre seg kjent med disse.
ForretningsførerP.S. Eiendom AS
StyregodkjenningEierskifte trenger ikke styrets etterfølgende godkjennelse. En seksjonseier kan ikke eie mer enn to
seksjoner i sameieloven (jfr. eierseksjonsloven)
Tekniske installasjonerFra 01.12.2024 ble det etablert ny løsning hvor kun bredbånd og streaming er inkludert i
felleskostnadene. Avtalen er tegnet med Global Connect. Kollektivavtalen inkluderer nå 500/500 internett.
Kabel-TV kan bestilles separat for hver enkelt beboer.
- Vannrør med rør-i-rør system.
- Vanninntaksrør i plast.
- Leilighetens stoppekran er plassert i fordelerskap.
- Fordelerskap for rør-i-rør system er plassert på bad.
- Leiligheten er tilknyttet felles varmtvann.
- Leiligheten er oppvarmet med radiatorer tilkoblet varmesentral.
- Leiligheten har ventilasjon med naturlig tilluft via vegg-/vindusventiler kombinert med mekanisk avtrekk
via bad og kjøkken.
DyreholdDyr må ikke holdes i leiligheten uten styrets skriftlige samtykke. Det må ikke legges ut mat til fugler.
AnnetRislampen på soverommet demonteres hvis ikke kjøper vil at den skal medfølge.
RadonmålingI regi av forretningsfører fikk styret utført radonmåling i 2014. Resultatet ble positivt og alle målinger
foretatt på riktig tid av året visste nivåer under kritisk grense. Ta kontakt med forretningsfører om det er
interesse for målingene.
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutterKommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd
1937/305635-1/105 Erklæring/avtale
18.12.1937
best om felles sentralvarmeanlegg
Overført fra: 0301-218/76
Gjelder denne registerenheten med flere
1939/303293-1/105 Best. om vann/kloakkledn.
20.06.1939
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-218/76
Gjelder denne registerenheten med flere
1976/508427-3/105 Erklæring/avtale
30.04.1976
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 5,000
MED PRIORITET ETTER FØRSTE TGL ERVERVSSUM
Gjelder denne registerenheten med flere
Kopi av servitutt er bestilt, men er enda ikke mottat fra Kartverket.
1977/502940-3/105 Erklæring/avtale
15.02.1977
Bestemmelser om bruksrett til felles gårdsplass på bnr 153
Bestemmelser om parkering, vedlikeh. m.v.
Overført fra: 0301-218/76
Gjelder denne registerenheten med flere
Kopi av servitutt er bestilt, men er enda ikke mottatt fra Kartverket.
Grunndata
1976/508427-2/105 Seksjonering
30.04.1976
opprettet seksjoner:
snr: 20
formål: Bolig
sameiebrøk: 50/1525
EIENDOMMEN ER OPPDELT I 26 SEKSJONER
Seksjoneringen er bestilt, men pt. ikke mottatt megler.
For øvrige opplysninger om grunndata, se den seksjonerte matrikkelenheten.
UtleieUtleie og AirBnb
Det kan hende det er ønskelig å leie ut seksjonen. I utgangspunktet er det ikke begrensninger i
eierseksjonsloven. Imidlertid er det viktig for styret at ved ethvert utleietilfelle må styret informeres om
utleieforholdet slik at vi får kontaktinformasjon. Bakgrunnen er hensynet til akutte forhold som kan inntre.
Vei/vann/kloakkEiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.
ReguleringOmrådet er regulert til bolig tilhørende anlegg jf. reguleringsplan S-2255 ifølge Oslo kommune.
Pågående byggesaker i nærområdet:
Bjerregaards gate 64A - Nytt taktekke - etterisolering
Saksnummer: 202458403 - Byggesak
Status: Tillatelse gitt
Siste bevegelse: desember 2024
Casparis gate 9 - Bruksendring fra kontor til bolig (H0101)
Saksnummer: 202459176 - Byggesak
Status: Rammetillatelse gitt november 2024
Waldemar Thranes gate 51 D - Bruksendring av lager/garasje til enebolig og fasadeendringer
Saksnummer:202216828 - Byggesak
Status: Igangsettingstillatelse gitt, mars 2023
Akersbakken 12 - Tilbygg, påbygg og fasadeendring.
Saksnummer: 202454618
Status: Venter på tilleggsdokumentasjon
Siste bevegelse: 19.12.2024
Saken gjelder oppføring av nytt tilbygg og påbygg mot Maridalsveien 30 og Akersbakken 10. (Gnr./Bnr.:
218/114).
Waldemar Thranes gate 55 A - Oppdeling av eksisterende boliger og bruksendring fra næring til bolig.
Saksnummer: 202314886
Status: Rammetillatelse gitt februar 2024.
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 4 490 000,- (Prisantydning)
kr 27 516,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 517 516,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 545,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 545,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 112 920,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 517 516,-))
--------------------------------------------------------
kr 114 210,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 631 726,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 641 676,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
BoligselgerforsikringSelger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Eierskiftegebyr forretningsfører (P.S.Eiendom AS) ca. (Kr.6 385)
Digital komm. (Kr.490)
Innhenting av grunnbok (Kr.808)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)
Provisjon 1% (Kr.44 900)
Stylingveiledning (Kr.1 200)
Innhenting av informasjon fra forretningsfører (P.S.Eiendom AS) ca. (Kr.4 000)
Foto (Kr.6 400)
Kostnad for utsatt betaling (Factoring kr. 3500,-) (Kr.1)
Markedspakke (Kr.21 900)
Oppgjør - EIE økonomi AS (Kr.7 500)
Tilstandsrapport - Anticimex (Kr.9 700)
Visning/overtagelse kr. 3290,- pr stk. - Kostnadsfrie privatvisninger (Kr.3 290)
Tilrettelegging (Kr.14 900)
Totalt kr. (Kr.121 974)
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer125-24-0691
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikringEIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper
bolig gjennom EIE.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a.
husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg
juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også
velge å kun tegne boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med
megler for ytterligere informasjon.
LovanvendelseGenerelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbrukerkjøp - definisjon:
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon:
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
EIE vekstEIE AS, og i noen tilfeller eiendomsmeglerforetak som er tilknyttet kjeden EIE eiendomsmegling, har
eierinteresser i selskaper som leverer produkter og tjenester som våre kunder tilbys i forbindelse med
eiendomstransaksjonen. Les mer om dette på https://eie.no/eiendom/eie-investerer
AvdelingHegdehaugen Eiendomsmegling AS
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Org. nr: 931569082
Hegdehaugsveien 24
0352 Oslo
Tlf:
Ansvarlig meglerEiendomsmegler MNEF | Partner Eline Tilley
SaksbehandlereEline Tilley
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Eiendomsmegler MNEF | Partner
Mob: 48 19 00 93 / E-post: et@eie.no