Bilde 1 av Hans Nielsen Hauges gate 12Bilde 2 av Hans Nielsen Hauges gate 12
Digital salgsoppgave
Hans Nielsen Hauges gate 12

0481 Oslo • Oslo kommune

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 4 800 000

Fellesgjeld: kr 153 795Omkostninger: kr 17 829Totalpris: kr 4 971 624
Gjennomgående vakker 2(3)-roms, vendt i sin helhet mot gårdsrom - Delikat bad fra 2016 og separat kjøkken - Parkering*
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Aksje
Antall soverom
1 soverom
Etasje
2
Internt bruksareal (BRA-i)
56 m²
Bruksareal (BRA)
63 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
7 m²
Fellesutgifter
kr 3 886 / Mnd
Prisantydning
kr 4 800 000
Omkostninger
kr 17 829
Fellesgjeld
kr 153 795
Totalpris
kr 4 971 624
Fellesformue
kr 42 923
Byggeår
1933
Tomt
Eiet tomt 6597 m²
Oppdragsnummer
15240215
card-default

Jacob Santiago Salvesen

Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner
Les om Jacob
Visninger
Torsdag 22. aug.
17:00 - 17:45
Søndag 25. aug.
11:30 - 12:15
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 4 800 000,-
Fellesgjeldkr 153 795,-
Transportgebyrkr 3 194,-
Eierskiftegebyrkr 6 385,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 8 250,-
  
Totalpris kr 4 971 624
Eiendom
Hans Nielsen Hauges gate 12, 0481 Oslo, Etasje: 2

Matrikkel
Orgnr. 933773183 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Aksje

Arealer
Totalt BRA 63 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 56 kvm

Følgende rom er inkludert i innvendig bruksareal: Entré, stue, kjøkken, soverom og baderom.

- BRA-e (eksternt bruksareal): 7 kvm

Areal
Primærrom: 56 kvm, Bruksareal: 63 kvm, BRA-i: 56 kvm , BRA-e: 7 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1933

Tomt
Eiet tomt 6597 kvm

Det er felles bakgårdsanlegg som er pent opparbeidet med gressplener, beplantning, trær, lekeapparater og sittegrupper. Det er også fastmonterte felles kullgriller i begge bakgårder.

Prisantydning
4 800 000

Tilstandsrapport
Tilstandsrapporten er avholdt av Kenneth Mortensen den 15.08.2024.

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 153 795,- pr. 12.08.24
Andel fellesformue: kr. 42 923,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 4 800 000,- (Prisantydning)
kr 153 795,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 953 795,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 3 194,- (Transportgebyr)
kr 6 385,- (Eierskiftegebyr)
--------------------------------------------------------
kr 9 579,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 963 374,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 971 624,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 3 886,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Varmtvann, fyring, internett (fibernett 1000/1000), vaktmestertjenester, trappevask, kommunale avgifter, forretningsførsel, nedbetaling av fellesgjeld, felles bygningsforsikring, drift og vedlikehold.

Fellesutgiftene utgjør totalt 3.886,-, og er fordelt på følgende måte:
Felleskostnader: 3.671,-
Bredbånd: 215,-

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i aksjelaget.

Eier
Synne Pernille Jakobsen

Beskrivelse
Velkommen til populære Folkvang og denne herlige leiligheten!

Dette er en gjennomgående og lys 2-roms, fint beliggende i byggets 2. etasje. Boligen vender i sin helhet mot gårdsrom, med soveromssiden mot bakgård og stue og kjøkken mot forgård. Leiligheten ligger i et svært populært og veldrevet aksjelag, med omfattende og god vedlikholdshistorikk. Flere i aksjelaget har flyttet på kjøkkenet, og på den måten etablert et soverom til. Konferer med megler ved eventuelle spørsmål.

Høydepunkter:
- Gjennomgående og god planløsning
- Stort spisekjøkken
- Nydelig baderom fra 2016
- Vinduer fra 2017
- Fibernett, varmtvann og fyring (bergvarme) inkl.
- Frodige bakgårder
- Fulltids ansatt vaktmester, barnevognsskur, sykkerskur og gjesteleilighet
- Mulighet for å overta leie av garasjeplass i nabobygg. Se punkt "parkering" for mer informasjon.

Parkering
Selger leier i dag garasjeplass i anlegget under Frederik Glads gate 1 / 2, med inngang fra Brettevilles gate. Garasjeplass leies av Amtmann Meinichs gate ANS. Om ønskelig kan leiekontrakten overføres til kjøper, etter korrespondanse pr. 16.08.24 med Per Skippervold (driftsansvarlig for garasjeanlegget). Prisen for plassen pr. 16.08.24 er på kr. 1900,-.

De som ønsker leie av garasje, eller har andre spørsmål til anlegget, kan ta kontakt på telefon: 90733437. Ellers er det pr. 01.09.2024 én ledig parkeringsplass med el-ladning. Da er kostnaden kr. 2050,- pr. mnd. + strømforbruk. Det vil også bli noen ledige plasser i september.

Det er også beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt -  også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene:
- Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5 950 kroner for ett år
- Motorsykkel og moped: 2 975 kroner for ett år
- El-bil : 2 000 kroner for ett år
- El-motorsykkel og el-moped: 1 000 kroner for ett år
 
Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon
se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-ogparkering/parkering/beboerparkering/.

Beliggenhet
Boligen ligger i et attraktivt boligområde på Sandaker/ Øvre Torshov i Oslo, med kort gangavstand til handlegater, kafeer, et variert servicetilbud og god offentlig kommunikasjon. Selv om området er meget sentralt, er det likevel rolig og barnevennlig.

I gangavstand fra boligen er det flotte park- og friområder som blant annet Torshovparken og Muselunden. Det er få min å gå til Akerselva, hvor det er bilfri gang- og sykkelvei helt fra sentrum, opp til marka og Maridalsvannet. Ta gjerne turen til Grefsenkollen, hvor du finner alpinbakke og mange kilometer med tur- og skiløyper innover marka.

Området har et godt sports- og aktivitetstilbud. I Torshovparken er det mulighet for aking om vinteren, og sommerstid er det mulighet for ballspill på sandvolleybane og basketbane. Går du gjennom parken kommer du til Lilleborgbanen med bl.a. fotballbane, lekeplass, skøytebane, tennisanlegg og minigolf.

Storo storsenter med en rekke tilbud av forretninger, matbutikker, servicetilbud og vinmonopol ligger en kort spasertur unna. Det samme er Sandaker senter med bl.a. stor matvareforretning og vinmonopol. Like ved Storo Storsenter er Norges største og første IMAX-kino å finne. Kinoen stod klar i mars 2018 og huser hele 11 saler, hvor det tilrettelegges for en fantastisk filmopplevelse.

Fra eiendommen er det kort gangavstand til flere barnehager, ungdomsskoler og Fernanda Nissen barneskole, som ble bygget i 2016. Det finnes flere videregående skoler og utdanningsinstitusjoner i fin gang- og sykkelavstand, som bl.a. Handelshøyskolen BI, Kunsthøgskolen, Arkitekthøgskolen, Westerdals og OsloMet.

Bebyggelse
Det er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.

Tomt
Eiet tomt, 6597 kvm

Pent opparbeidet gårdsrom med felles hage, lekeplass, sittegruppe og beplantning.

Adkomst
Se vedlagt kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger.


Offentlig kommunikasjon
Nærområdet har et godt kollektivtilbud med både buss, trikk og T-bane. Her har du 11- trikken (Kjelsås - Majorstuen), 12-trikken (Kjelsås - Majorstuen) og 18-trikken (Rikshospitalet - Storo - Grefsen stasjon) en liten spasertur unna. Rett utenfor døren, på holdeplassen Nordpolen skole, finner vi busslinjene 30 (Bygdøy - Nydalen) og 58 (Nydalen - Tveita).

Storo T-banestasjon er kun noen minutter unna med linje 2, 4 og 5.

Byggemåte
Se vedlagte tilstandsrapport for teknisk beskrivelse av eiendommen.

Boder
I tillegg til leilighetens arealer disponerer boligen 1 bod: Kjellerbod på ca. 7 m² i felles kjeller.

Standard
Eiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport. For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2 og TGIU.

TGIU KONSTRUKSJONER SOM IKKE ER UNDERSØKT
Tilliggende konstruksjoner våtrom
- Hulltaking ikke mulig grunnet murvegger.

Varmtvannstank
- Felles varmtvannsforsyning.

TG2 AVVIK SOM KAN KREVE TILTAK
Radon
Det er ikke foretatt radonmålinger. Bygget er ikke utført med radonsperre.
Vurdering av avvik:
- Det er ikke foretatt radonmålinger og bygget er antatt ikke utført med radonsperre. Boligen ligger i et område definert med usikker grad av radon. Nærmeste definerte området har moderat til lav forekomst av radon.
Konsekvens/tiltak
- Det bør utføres radonmålinger.

Innvendige dører
Formpressede profilerte innerdører.
Vurdering av avvik:
- Dør til bad står skjevt i karm. Gjør at den er noe treg å åpne/lukke. Dør trenger justering.

Ventilasjon
Elektrisk styrt avtrekksvifte.
Vurdering av avvik:
- Det mangler tilluft. Ved etablering av tilluft fungerer antageligvis avtrekksvifte greit, men det anbefales ikke å montere forsert avtrekk på felles kanaler ment for naturlig ventilasjon. Det skyldes at viften vil ødelegge for ventilasjon for andre leiligheter.
Konsekvens/tiltak
- Det anbefales å kappe dør slik at det etableres spalte under dør. I så fall må dør forsegles i underkant for å forhindre fuktoppsug i dør. Det anbefales å fjerne elektrisk styrt avtrekksvifte, samt avklare med styret bruken av avtrekksvifter i andre leiligheter.

Vannledninger
Rør-i-rør, samt noe kobberrør på kjøkken. Vannskap lokalisert på bad.
Vurdering av avvik:
- Det mangler lekkasjesikring av vaskemaskin. Mangler mansjett mellom vannrør og varerør på vannledning til vaskemaskin.
Konsekvens/tiltak
- Det er observert waterguard i kjøkkenskap under oppvaskkum. Det er ikke synlig at sensorene strekker seg bort til vaskemaskin. Anbefales å undersøke om man kan forlenge sensorene bort dit, eventuelt etablere enda en waterguard i det området.

Elektrisk anlegg
Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål og undersøkelser som forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel) § 2-18 inneholder. Dette kan ikke sammenlignes med en kontroll utført av offentlig myndighet (Det lokale eltilsyn) eller registrert elektrovirksomhet, og en bygningssakkyndig har verken kompetanse eller lov til å foreta en slik kontroll.
Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen som forskriften inneholder. El-anlegget kan ha feil og mangler som en slik forenklet undersøkelse ikke vil avdekke. Vær derfor oppmerksom på denne risikoen, og søk videre veiledning eller få en fullstendig kontroll utført av registrert elektrovirksomhet.

Sikringsskap med automatsikringer lokalisert i entré.

1. Foreligger det eltilsynsrapport de siste 5 år, og det er ikke foretatt arbeid på anlegget etter denne, utenom retting av eventuelle avvik i eltilsynsrapport (dvs en el-tilsynsrapport uten avvik)?
- Nei.

Spørsmål til eier
2. Når ble det elektriske anlegget installert eller sist gang totalt rehabilitert (årstall)? Med totalt rehabilitert menes fullstendig utskiftet anlegg fra inntakssikring og videre.
- Ukjent.

3. Er alle elektriske arbeider/anlegg i boligen utført av en registrert elektroinstallasjonsvirksomhet?
- Ukjent. Eier har ikke gjort arbeider på elektrisk anlegg og har ikke kjennskap til tidligere arbeider.

4. Er det elektriske anlegget utført eller er det foretatt tilleggsarbeider på det elektriske anlegget etter 1.1.1999?
- Ukjent.

5. Foreligger det kontrollrapport fra offentlig myndighet – Det Lokale Eltilsyn (DLE) eller eventuelt andre tilsvarende kontrollinstanser med avvik som ikke er utbedret eller kontrollen er over 5 år?
- Nei.

6. Forekommer det ofte at sikringene løses ut?
- Nei.

7. Har det vært brann, branntilløp eller varmgang (for eksempel termiske skader på deksler, kontaktpunkter eller lignende) i boligens elektriske anlegg?
- Nei.

Generelt om anlegget
8. Er det tegn til at det har vært termiske skader (tegn på varmgang) på kabler, brytere, downlights, stikkontakter og elektrisk utstyr? Sjekk samtidig tilstanden på elektrisk tilkobling av
varmtvannsbereder, jamfør eget punkt under varmtvannstank
- Nei.

9. Er der synlig defekter på kabler eller er disse ikke tilstrekkelig festet?
- Nei.

Inntak og sikringsskap
10. Er det tegn på at kabelinnføringer og hull i inntak og sikringsskap ikke er tette, så langt dette er mulig å sjekke uten å fjerne kapslinger?
- Nei.

11. Finnes det kursfortegnelse, og er den i samsvar med antall sikringer?
- Ja.

12. Foreta en helhetsvurdering av det elektriske anlegget, dets alder, allmenne tilstand og fare for liv og helse. Bør det elektriske anlegget ha en utvidet el-kontroll?
- Ja .På generelt grunnlag anbefales det el-kontroll av anlegg som enten er av eldre dato eller som ikke kan dokumenteres fullt ut.

Generell kommentar: Elektrisk anlegg virker generelt å være i bra stand.

TG2 AVVIK SOM IKKE KREVER UMIDDELBBARE TILTAK
Etasjeskille/gulv mot grunn
Etasjeskiller i betong med tilfarere i tre.
Vurdering av avvik:
- Målt høydeforskjell på over 15 mm gjennom hele rommet. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik. Målt retningsavvik på 20 mm i stue.
Konsekvens/tiltak
- For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Overflater vegger og himling - baderom
Flislagte vegger. Slett overflate i himling.
Vurdering av avvik:
- Det er vindu og stikkontakt i vegg i det som er definert som våtsone.
Konsekvens/tiltak
- Det er montert forheng foran vindu. Likevel er det små antydninger til fuktskade på vindu. Det anbefales aktiv bruk av forheng mens dusj er i bruk, samt å dra forheng til side når dusj ikke er bruk. Overvåk tilstanden og gjør eventuelt tiltak for å skjerme vindu enda bedre om det er antydninger til økt fuktskade på vindu. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Avtrekk - kjøkken
Ventilator med antatt kullfilter.
Vurdering av avvik:
- Mangler forsert avtrekk.
Konsekvens/tiltak
- Vanskelig å etablere bedre løsning i slike leiligheter. Rommet fungerer med avviket. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Vannbåren varme
Radiatorer tilknyttet felles varmtvannsforsyning.
Vurdering av avvik:
- Radiatorene virker å være av nyere dato, men vannrørene virker å ha høy alder. Tilstandsgrad gis på bakgrunn av alder og ukjent tilstand på rør.
Konsekvens/tiltak
- Anbefales ikke noe strakstiltak utover å observere tilstanden. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger et ekspedisjonsdokument på bygget datert 1936.

Et ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Dette dokumentet er førstesiden på byggesaken, hvor alle godkjennelser blir stemplet på (oppmålingssjefen, brannsjefen, helseråd, etc). Ved eldre bygårder er det som oftest dette dokumentet som vedlegges for bekreftelse på at bygningen ble lovlig satt opp.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Leiligheten blir oppvarmet med radiator og elektriske varmekabler på baderomsgulvet

Selger kan informere om et årlig strømforbruk på ca. 3 800 kWh i 2023. Faktisk forbruk vil variere fra husstand til husstand.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter G

Eiendomsskatt
Det er innført eiendomsskatt i Oslo. Det betales i dag ikke eiendomsskatt på denne boligen, men ved en endring i formuesverdien kan det utløse eiendomsskatt. Vi gjør oppmerksom på at satsen for eiendomsskatt blir fastsatt årlig av bystyret. Eiendomsskatten vil derfor kunne variere fra år til år.


Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 3 886,- pr.mnd.
Varmtvann, fyring, internett (fibernett 1000/1000), vaktmestertjenester, trappevask, kommunale avgifter, forretningsførsel, nedbetaling av fellesgjeld, felles bygningsforsikring, drift og vedlikehold.

Faste løpende kostnader
Felleskostnader, innboforsikring og strøm.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Boligselskapet har følgende lån:

Lånenummer: 8398 71 33816, Handelsbanken.
Restsaldo: 1 718 834,-.
Type: Annuitet
Lånet innfris: 2030
Nominell rente pr. 12.08.24: 5,95%
Effektiv rente pr. 12.08.24: 6,10%

Lånenummer: 8398.72.16681, Handelsbanken
Restsaldo: 10 000 512,-
Type: Annuitet
Lånet innfris: 2045
Nominell rente pr. 12.08.24: 5,95%
Effektiv rente pr. 12.08.24: 6,09%

Lånenummer: 8398 72 16673, Handelsbanken
Restsaldo: 20 857 352,-
Type: Annuitet
Lånet innfris: 2045
Nominell rente pr. 12.08.24: 5,95%
Effektiv rente pr. 12.08.24: 6,09%

Lånenummer: 8398 71 89528, Handelsbanken
Restsaldo: 12 382 331,-
Type: Annuitet
Lånet innfris: 2040
Nominell rente pr. 12.08.24: 5,95%
Effektiv rente pr. 12.08.24: 6,09%

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Årets resultat vises i resultatregnskapet og foreslås ført mot egenkapital. Eventuelt avdrag på langsiktig gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til. Driftsinntekter for 2023 er på kr. 13 568 543,- og driftskostnader på kr 11 982 010,-. Dette gir et årsresultat på kr -609 044,-.

Forsikring med polisenummer
Gjensidige Forsikring ASA Polisenummer: 81666967

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 333 082,- Som sekundærbolig Kr. 5 065 712,-

Aksjelag
Aksjelag: Folkvang Boligselskap As, Orgnr: 933773183

Boligen er en aksjeleilighet, og selve eiendommen eies av et aksjeselskap (Boligaksjeselskapet). Et boligaksjeselskap har flere likhetstrekk med borettslag. Kjøp av en aksjeleilighet innebærer at man kjøper en aksje i boligaksjeselskapet som gir borett til en bestemt bolig i eiendommen. Det påløper ikke dokumentavgift når man kjøper en aksjeleilighet, og leiligheten tinglyses ikke i Grunnboken. Din rettighet som eier registreres i stedet i aksjeeierboken. Boligaksjeselskaper reguleres av aksjeloven og deler av borettslagsloven, der §§ 1-5, 4-2, kapittel 5 samt § 13-5 gjelder tilsvarende for boligaksjeselskaper, jf. borettslagsloven § 1-4. Eierne av aksjene får medbestemmelsesrett i boligaksjeselskapet sammen med de øvrige aksjonærene, innenfor rammene av aksjeloven, selskapets vedtekter og borettslagsloven.
Selve kjøpsavtalen er regulert av kjøpsloven, men en forutsetning for salget er at avhendingsloven gjelder så langt den passer. Interessenter oppfordres til å sette seg inn i boligaksjeselskapets vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning som kan fås ved henvendelse til megler.

Folkvang Boligselskap AS er registrert i foretaksregisteret med organisasjonsnummer 933773183. Boligaksjeselskapet består av 3 aksjeleiligheter der det drives næring, 285 aksjeleiligheter som har boligformål og 1 aksjeleilighet som brukes til kontor aksjeselskapets 2 vaktmestere. Selskapet eier tomten gnr. 224, bnr. 68 i Oslo kommune.

Kontaktinformasjon:
Styret kan kontaktes på mailen styret@folkvangboligselskap.no

Hjemmeside:
Du kan finne informasjon om boligselskapet og ditt boforhold gjennom aksjelagets hjemmeside;. http://www.folkvangboligselskap.no/

Planlagt vedlikehold (ikke nødvendigvis vedtatt):
2024 - Maling til trappene i oppgangene + vegger. Sist malt i 2013
2025 - Nytt låssystem
2025 - Nye vinduer kjeller
2025 - Rehabilitering av balkonger
2029 - Ny takpapp, takrenner og nedløp + varmekabler (Omtekking ble sist utført i 2006) antatt levetid ca. 25 år
2031 - Stigerør til forbruksvann+ radiatorrør. Fra kjeller opp til leiligheter. Eventuelle hoved stoppekraner inne i leilighetene.

Gjesteleilighet:
Aksjelaget har egen gjesteleilighet som kan leies av beboerne. Perfekt dersom man får besøk utenbys fra, eller om man ikke har soveplasser hos seg selv. Her kan man enkelt sjekke kalenderen for hvilke tidspunkter som er ledige. Prisen er kr 200 pr. natt og det tilkommer et engangsbeløp på kr 300 pr. reservasjon. Ved spørsmål kan du sende epost til folkvang.boligselskap@gmail.com eller ringe 920 88 655. Les mer om gjesteleiligheten på aksjelagets hjemmesider: http://www.folkvangboligselskap.no/?page_id=852

Fellesvaskeri:
Folkvang har 9 fellesvaskerier med vaskemaskin og tørketrommel. Vaskeriene kan benyttes i mandag til søndag mellom kl. 07:00 og kl. 22:00. Beboerne kan booke maskiner i AirWallet Appen, som man laster ned til sin telefon. Les mer om fellesvaskeriene på aksjelagets hjemmesider: http://www.folkvangboligselskap.no/?page_id=14.

Barnevognskur:
Folkvang har 2 barnevognskur som kan lånes av beboerne for plassering av barnevogn. Etter generalforsamling 2013 ble det forbudt å plassere barnevogner i oppgangene, og på grunn av dette så må barnevogner nå enten plasseres i egen leilighet/bod eller i barnevognskur. Beboerne kan låne plass i barnevognskur på årsbasis (1-2 år). Det er elektronisk låsing på dørene, og kun de med tilgang til hvert enkelt skur kan derfor komme inn. Det er mulighet å ha flere nøkler per leieforhold/leilighet, men det er kun tillatt å plassere barnevogn tilhørende den aktuelle leiligheten i barnevognskuret.

Varmtvannsbereder:
Felles varmtvann er inkludert i de månedlige felleskostnadene. Berederne står i egne fyrrom. Berederne er fra 2019.

Varmesentralen:
Oppgradert i 2019 med bergvarme. Oljetanker finnes da Folkvang har en spesialavtale. Selskapet kan fyre med oljefyring ved omprioritering av kraft. (Dette styres fra Elvia). Tankene er ikke gravd ned, men befinner seg i lukket rom hvor nødvendig vedlikehold kan utføres.

Ventilasjonsanlegg:
Ventilasjonsanlegget er fra byggets opprinnelse, 1933. Ventilasjonsanlegget ble inspisert og renset av ventilasjonsfirma høsten 2021.

Soilrør / avløpsrør:
Rørfornying ble utført av Proline i 2012. Garanti på 30 År.

Sykkelboder:
Det er en sykkelbod i hver av de ytre bakhagene, dørene låses opp med nøkkelen til oppgangen.

Trapp-/gulvvask:
Trappeoppgangene vaskes, og vinduskarmer støvtørkes, én gang pr. mnd. Kjellerne vaskes 2 ganger i året. Fellesvaskeriene vaskes 2 ganger i året, og etter behov.

Styrets arbeid:
Styret utfører den daglige ledelsen av selskapet, som består av økonomistyring, kontroll, behandling av eierskifte og henvendelser fra beboere i samarbeid med forretningsfører. Det gjennomføres også driftsmøter med vaktmester for både løpende og planlagte vedlikehold for å ivareta og sikre bygningsmasse. Det er avholdt 8 styremøter i 2023. hvor henvendelser fra beboere, innhenting av priser i forbindelse med vedlikeholdsplan og planlegging av aktiviteter blir gjennomgått. Arbeidet fra 2022 med å redusere kostnader har også vært i fokus i 2023. Det ble blant annet opprettet dialog og innhenting av pristilbud på internett fra nåværende og andre leverandører for å reforhandle avtalen. Vi startet også med innhenting av pristilbud på oppgradering av midtre bakgård, Men, i dagens dyrtid med økte renter, kommunale avgifter og inflasjon besluttet styret at en slik prosjekt skal ikke gå på bekostning av økte felleskostnader for beboere i forbindelse med prosjektet. Vi ønsker dermed å legge opp en fremdriftsplan og sette av penger som er øremerket til oppgradering av midte bakgård.

Det har ikke vært noe større vedlikeholdsarbeid i 2023. I forbindelse ed et sprukket avløpsrør under vaktmesters kontor, valgte vi samtidig som utbedringen av skaden. pågikk å pusse opp kontoret. Det har blitt etablert et tekjøkken, nytt gulvbelegg og nye lys er montert. Videre har vi arbeidet med nødvendige vedlikehold som oppfølging av takpapp, rørspyling og montert ny branntavlefor fyrrommet.

Utført vedlikehold:
- 2021: Rens av luftekanaler fra kjøkken og bad
- 2021: Oppgradering av gårdsrom
- 2021: Nye lekeapparater
- 2021: Nye hagemøbler
- 2020: Pulverapparatene må til service eller byttes til samtlige aksjonærer innen 18/3-2020
- 2020: Reparasjon av teglesten på tak.
- 2020: Utskifting av gamle sluk fra bygges opprinnelse på bad. Dette har blitt utført samtidig med oppussing på bad. Mellom 1999-2021
- 2020: Nytt betalingssystem i vaskeriene
- 2017: Utskifting av alle vinduer i gården
- 2017: Bergvarme prosjekt
- 2014: Fasaden ble malt
- 2013: Utskifting av armatur ledlys i kjellerbodene.
- 2013: Reperasjon / utskifting av vindu i oppgangene.
- 2013: Nye hovedører inkl. nytt callinganlegg
- 2013: Maling av trapper
- 2013: Maling av søppelrommet
- 2012: Maling / reperasjon av vinduer med lift
- 2012: Dører mot bakgarden med ny systemlas
- 2009: Soilrør
- 2009: Reperasjon av utvendig tak (taktekking) med nytt beslag og takrenner
- 2008: Utskifing av radiatorer
- 2008: Rep. og maling av gulv pa brannbalkonger i bakgården
- 2007: Nytt belegg / Maling på balkonggulv
- 2007: En del nye varmekabler til taknedløp
- 2006: Utskifting av vaskemaskin og tørketrommel 9 stk.vaskerier
- 2005: Utelamper med fotoceller (en del gammelt skiftes.)
- 2005: Oppussing av vaktmesterboligen 2005
- 2005: Internkontroll el. (sjekk av alle strømskap.)

Forretningsfører
Enqvist Boligforvaltning AS.

Styregodkjenning
Det foreligger krav om styregodkjennelse av ny erverver i aksjelagets vedtekter. Kun fysiske personer kan eie andelen. Kjøper skal godkjennes av borettslagets styre for at ervervet skal bli gyldig. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn. Kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på overtakelsestidspunktet er godkjent av aksjelaget som ny andelseier. Risikoen for å bli godkjent som ny eier påhviler kjøper.

Dersom aksjelaget er tilknyttet et boligbyggelag, er det ofte et krav fra boligbyggelagets side at kjøper må melde seg inn i boligbyggelaget før kjøper kan bli godkjent som ny aksjeeier i det aktuelle aksjelaget. Det gjøres oppmerksom på at det vil kunne påløpe et innmeldingsgebyr til boligbyggelaget, og de fleste boligbyggelagene krever at innmeldingsavgiften skal være innbetalt før godkjenningen blir gitt. Innmeldingsgebyret faktureres kjøper direkte.

Tekniske installasjoner
Aksjelaget har en avtale med GlobalConnect som er leverandør av internett med fibernett (1000/1000).

TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Beboere kan eie en stk hund eller en stk innekatt, så lenge det ikke er en støybelastning, ulempe eller sjenanse for andre beboere.

Diverse
Bransjens liste over løsøre og tilbehør legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen følger vedlagt salgsoppgaven. Det er full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver:
1896/900804-1/105 ERKLÆRING/AVTALE
Bestemmelse om vannledning

1932/991102-1/105 URÅDIGHET
Begrenset adgang til salg

1933/942405-1/105 ERKLÆRING/AVTALE
Bestemmelser om brannvegg/-dør
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet

OVERFØRT FRA: 0301-224/70
1933/942406-1/105 ERKLÆRING/AVTALE
Bestemmelser om felles gårdsplass
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
Kan ikke slettes uten samtykke fra formannskapet
OVERFØRT FRA: 0301-224/70

1933/942464-1/105 BEST. OM ADKOMSTRETT
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
OVERFØRT FRA: 0301-224/171

1933/942467-1/105 BEST. OM ADKOMSTRETT
best. om felles gårdsplass
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
OVERFØRT FRA: 0301-224/172

1933/900530-1/105 URÅDIGHET
BEGRENSING I RÅDERETT
BEST. OM BEGRENSNING I RÅDERETT M. V.
SALG KAN IKKE FINNE STED UTEN AT OSLO VANN- OG KLOAKK-
VESEN HAR TGL. NÆDVENDIGE ERKLÆRINGER ELLER FÅTT
LEDNINGENE OMLAGT SÅ FELLESSKAP IKKE FINNER STED.
OVERFØRT FRA: 0301-224/70

2009/730456-1/200 PANTEDOKUMENT
BELØP: NOK 20.000.000
PANTHAVER:HANDELSBANKEN
Org.nr: 971171324
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE

2011/344354-2/200 PANTEDOKUMENT
BELØP: NOK 14.000.000
PANTHAVER:HANDELSBANKEN
Org.nr: 971171324
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE

2017/926950-1/200 PANTEDOKUMENT
BELØP: NOK 26.000.000
PANTHAVER:HANDELSBANKEN EIENDOMSKREDITT FILIA
Org.nr: 991303995
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
ELEKTRONISK INNSENDT

2020/3046291-1/200 MASSETRANSPORT
FRA:HANDELSBANKEN
Org.nr: 971171324
TIL:HANDELSBANKEN EIENDOMSKREDITT FILIA
Org.nr: 991303995
ELEKTRONISK INNSENDT

Utleie
Med godkjenning fra styret er utleie tillatt for inntil 3 år, dersom andelseier selv eller person nevnt i Borettslagsloven § 5-6 (1) nr. 3 har bebodd eiendommen i minst ett av de to siste årene.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann- og avløpsnett.

Regulering
Eiendommen ligger i et byggeområde for boliger. Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser S-2255, S-5142, S-178GO og S-4537 kan sees hos megler.

Reguleringsbestemmelser S-2255 og S-178GO er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 (kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Informasjon om ny kommuneplan med lenke til kartinnsynsløsning finner du på http://www.kommuneplan.oslo.kommune.no

Vernestatus for Hans Nielsen Hauges gate 12: Kommunalt listeført (tidligere kjent som Gul liste).

Gul liste gir en oversikt over erkjente og prioriterte kulturminner og kulturmiljøer i Oslo, og er Byantikvarens verktøy i arbeidet med å kartlegge og verne et utvalg av byens historie. Dersom en eiendom er registrert i Gul liste, vil Plan- og bygnings- etaten oversende byggesaker som berører eiendommen til Byantikvaren for rådgivende uttalelse. Saken returneres deretter fra Byantikvaren til Plan- og bygningsetaten for sluttbehandling.

Pågående saker:
* Grefsenveien 9 A og B - Fasadeendringer. Saksnummer 202454127. Det er sendt inn søknad om rammetillatelse, søknaden ble mottatt den 27.03.2024. Se mer her:   https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202454127

* Grefsenveien 9 A-B og Fredrik Glads gate 8 A-B - Oppføring av boligbygg og ombygging av eksisterende bolig. Saksnr: 202456118, mottatt 08.05.2024. Status: Søknad mottatt.
Kort beskrivelse av tiltaket: To nye boligbygg i 4 etasjer på lokk over eksisterende parkeringskjeller. Tilbygg/ombygging av fasade i eksisterende sokkeletasje mot Brettevilles gate. Etablering av takterrasse på eksisterende boligblokk og oppgradering av utearealer. Ombygging av trafo.
Se mer her:  https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202456118

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 4 800 000,- (Prisantydning)
kr 153 795,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 953 795,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 3 194,- (Transportgebyr)
kr 6 385,- (Eierskiftegebyr)
--------------------------------------------------------
kr 9 579,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 963 374,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 971 624,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Foto (Kr.5 500)
Visningshonorar (Kr.2 900)
Tilrettelegging (Kr.14 900)
Grunnpakke aksje (Kr.14 325)
Kostnad for utsatt betaling (Factoring) (Kr.2 900)
Markedspakke leiligheter (Kr.22 900)
Oppgjør (Kr.6 500)
Provisjon (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 953 795,-) (Kr.52 800)
Totalt kr. (Kr.122 725)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
15-24-0215

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sagene & Bjølsen Eiendomsmegling AS
EIE Ullevål & Sagene
Org. nr: 989734598
Maridalsveien 154 A
0461 Oslo
Tlf: 22 02 11 60

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner Jacob Santiago Salvesen

Saksbehandlere
Jacob Santiago Salvesen
EIE Ullevål & Sagene
Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner
Mob: 45 51 23 55 / E-post: jsa@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Hans Nielsen Hauges gate 12
For mer om objektet
Hans Nielsen Hauges gate 12

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: