Bilde 1 av Anna Rogstads vei 20Bilde 2 av Anna Rogstads vei 20
Digital salgsoppgave
Anna Rogstads vei 20

0592 Oslo • Oslo kommune

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er en betaversjon

Tjenesten er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med at dette er en betaversjon som er under utprøving, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Still et spørsmål og jeg skal forsøke å finne svaret for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvor mange soverom er det?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"
  • "Hvordan er utsikten?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 5 290 000

Fellesgjeld: kr 39 448Omkostninger: kr 144 795Totalpris: kr 5 474 243
Gjennomgående & attraktiv 3-r toppleilighet | Solrik balkong | Garasjeplass medfølger | Vv & fyring inkl! | Nær marka
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned salgsoppgaveVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
86
Antall soverom
2 soverom
Etasje
4
Internt bruksareal (BRA-i)
67 m²
Bruksareal (BRA)
76 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
9 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
6 m²
Fellesutgifter
kr 4 556 / Mnd
Prisantydning
kr 5 290 000
Omkostninger
kr 144 795
Fellesgjeld
kr 39 448
Totalpris
kr 5 474 243
Fellesformue
kr 29 966
Byggeår
1956
Tomt
Eiet tomt m²
Oppdragsnummer
92240096
card-default

Vincent Mabuza

Eiendomsmegler / Partner
Les om Vincent
Visninger
Tirsdag 30. jul.
16:45 - 17:45
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 5 290 000,-
Fellesgjeldkr 39 448,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 5 329 448,-)kr 133 220,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
Administrasjonskostnader ved overdragelse av garasjeplasskr 825,-
  
Totalpris kr 5 474 243
Eiendom
Anna Rogstads vei 20, 0592 OSLO, Etasje: 4

Matrikkel
Gnr. 85 Bnr. 133 Snr. 86 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 76 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 67 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal): 9 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 6 kvm

Areal
Primærrom: 67 kvm, Bruksareal: 76 kvm, BRA-i: 67 kvm , BRA-e: 9 kvm , TBA: 6 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
1956

Tomt
Eiet tomt kvm
Pent opparbeidet med gressplen, variert beplantning, trær, sittegrupper og lekeapparater. Beliggenheten er tett på Lillomarka, og rød- og blåmerkede stier begynner 50 meter fra inngangsdøren.

Prisantydning
5 290 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Robert Wilhelmsen Takstdato: 06.05.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 39 448,- pr. 25.04.2024
Andel fellesformue: kr. 29 966,- pr. 31.12.2023

Totalpris inkl. omkostninger
kr 5 290 000,- (Prisantydning)
kr 39 448,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 329 448,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 825,- (Administrasjonskostnader ved overdragelse av garasjeplass)
kr 133 220,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 5 329 448,-))
--------------------------------------------------------
kr 135 545,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 464 993,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 5 474 243,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 556,- pr. mnd.

Eier
Torgeir Landvik

Beskrivelse
Gjennomgående og attraktiv 3-roms toppleilighet, beliggende i rolige omgivelser i et av de fineste nabolagene på Tonsenhagen. Her bor man skjermet i naturskjønne omgivelser helt inntil markagrensen.

Leiligheten har store vindusflater, som i kombinasjon med moderne og tidsriktige farger, gir en luftig og hyggelig atmosfære.

Perfekt for de som ønsker en rolig tilværelse helt inntil Lillomarka, samtidig kort vei til by-livet i Oslo sentrum.
  
  • 3-roms toppleilighet med usjenert beliggenhet, skjermet for innsyn.
  • Separat og praktisk kjøkken fra 2005.
  • Boligen har oppussingsbehov.
  • Balkong med meget gode solforhold.
  • Garasjeplass i lukket anlegg
  • Varmtvann og fyring (a-konto), kabel-TV og internett inkl. i fellesutgiftene.
  • Gode kollektivforbindelser i umiddelbar nærhet.
  • Barnevennlig beliggenhet med kort vei til barnehager og skole.
  • Utallige rekreasjonsmuligheter i umiddelbar nærhet.
  • Kjellerbod på 5 m² og loftsbod på 4 m² (gulvareal 9 m2).
  • Fellesrom, sykkelrom og hobbyrom i kjeller.
  • 10 min gange til Linderud senter m/ bl.a. matbutikk, apotek og vinmonopol.
  • Stille og rolig beliggende med marka som nærmeste nabo.
  • Gode kollektivforbindelser i umiddelbar nærhet.
  • Veldrevet sameiet med godt bomiljø.
  • Rett ved Lillomarka m/skiløyper, slalåmbakke, badevann etc.
  • Tonsenhagen torg med Kiwi, kaffebar etc. like vei.
  • Barnevennlig beliggenhet med kort vei til barnehager og skole.

Parkering
Det medfølger en garasjeplass i parkeringshus, i Anna Rogstads Vei 24. Plassen ligger i 1. etasje og er en del av Rødberget garasjelag.

Felleskostnader for garasjeplassen er kr 400 per måned og faktureres hver 3.måned med kr 1200.

Styret i Rødberget garasjelag må godkjenne ny eier av plassen.
Se https://garasje.wordpress.com/

Øvrig parkering etter områdets gjeldende bestemmelser.

Beliggenhet
Leiligheten har en fin beliggenhet i grønne og rolige omgivelser på Tonsenhagen med kort vei til marka. I det trivelige boligområdet finnes et godt utvalg av idrettsplasser, skoler, barnehager og lekeplasser.

Med Lillomarka som nærmeste nabo finnes det milevis med tur- og skiløyper, samt flere idylliske badevann, noe som gir gode rekreasjonsmuligheter både sommer og vinter. Herfra er det kort vei inn til Linderudkollen og Lilloseter, samt nærhet til den idylliske badedammen. Ett kvarters spasertur fører deg til Bjerkedalen park med ny, fin promenade, paviljong, sandstrand og dam. Parken er svært pent beplantet, og en av parkens hovedattraksjoner er Hovinbekken med fossefall.

Fra boligen er det også kort vei til Oslos beste alpinbakke, Grefsenkollen, samt Grefsen Tennisklubb som har et flott anlegg med syv baner. På toppen av Grefsenkleiva ligger populære Grefsenkollen restaurant. Med fantastisk utsikt, samt fjorden og hovedstaden som glitrer i det fjerne, har restauranten en eventyrlig ramme for både dagsutflukter, utekonserter og andre trivelige begivenheter.

Servicetilbud:
Dagligvarehandelen kan gjøres på bl.a. Kiwi på Tonsenhagen torg, Rema 1000 Årvoll senter og Coop Mega Linderud. Linderud senter har et bredt utvalg av butikker og servicetjenester. Det er kort vei til Storo med Oslos største kjøpesenter. Oslo sentrum ligger også godt innen rekkevidde via god offentlig kommunikasjon og bil, med alt det innebærer av hovedstadens fasiliteter og servicetilbud.

Offentlig kommunikasjon:
Kollektivtilbudet i området består av buss. Nærmeste holdeplass er Tonsenhagen og ligger ca. 3 minutters gangavstand fra leiligheten. Her går buss nr. 31, 25 og 60. Buss nr. 31 tar deg ned mot Oslo sentrum på ca. 25 min.

Av treningsmuligheter i tillegg til marka finner man SATS på Linderud senter, Fitness24Seven på Bjerke og Puls Bjerke Fysioterapi og treningssenter.

Kort gangavstand til offentlige transport med busslinjene 31, 25, 60 og 33. Disse bussen tar deg effektivt til knutepunktene Jernbanetorget, Majorstuen eller Aker Brygge/Tjuvholmen. Ellers det T-bane fra Linderud.

Bebyggelse
Området består hovedsakelig av blokkbebyggelse.

Tomt
Eiet tomt, kvm
Pent opparbeidet med gressplen, variert beplantning, trær, sittegrupper og lekeapparater. Beliggenheten er tett på Lillomarka, og rød- og blåmerkede stier begynner 50 meter fra inngangsdøren.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger. Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Tonsenhagen skole 1-7. kl. ligger 2 minutters gåavstand fra leiligheten. I tillegg er det kort avstand til Årvoll skole 1-10 kl, og Bjerke videregående skole. Det finnes flere andre skoler i området, samt et godt utvalg av både private og kommunale barnehager.

Byggemåte
Fundamentert med støpt såle på antatt fast grunn. Hoved bærekonstruksjon i betong med teglstein, liggende kledning, pussede og malte flater. Saltak i treverk tekket med takstein. Snøfangere, renner, nedløp og beslag i stål. Vinduer og balkongdører med trekarmer. Felles trappegang med trapp i støpt
betong.

Yttertaket ble rehabilitert i 1997. Fasadene ble rehabilitert i 2009/2010. Trappeoppgangen ble pusset opp i 2014. Utbedret skader på murpuss og renset takene over inngangene for mose i 2022. Montering av nye dørpumper i alle oppganger i 2023. Montering av nytt porttelefonsystem i 2024.

Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål. Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

Følgende har fått tilstandsgrad 3 (TG-3) i tilstandsrapport:

Våtrom: Bad/Vaskerom - Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk:
Sluket er et eldre støpejernsluk uten klemring for god tetting av membran i sluket. Gulvet kan derfor være utsatt for lekkasjer.
Manglende tettesjikt gis TG-3.
Anbefalte tiltak membran, tettesjikt og sluk
Baderommet er modent for rehabilitering. Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) i tilstandsrapport:

Vinduer og dører - Oppsummering:
Balkongdør og koblede vinduer fra byggeår med normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. Flere vinduer er skiftet i senere år. Ukjent årstall. TG-2 gis grunnet elde og slitasje.
Anbefalte tiltak
Balkongdør og vinduer fra byggeår er modne for utskifting.

Etasjeskille og gulv på grunn - Oppsummering:
Etasjeskiller fremstår i normal forventet stand på bakgrunn av visuelle observasjoner og bruk av niveleringsutstyr. Det er ikke registrert forhold som tyder på svekkelser i konstruksjonen. Skjevheter og ujevnheter ble registrert. Lokalt avvik er målt opp til 11 mm. Totalt avvik er målt opp til 16 mm.

Kjøkken - Oppsummering av avtrekk:
Avtrekk med kullfiltervifte gis TG-2

Avløpsrør - Oppsummering: Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse. Det er ikke påvist noen stakeluke i boenheten. Staking kan utføres via sluk eller andre installasjoner med avløp.
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved sluket/etasjeskille. Avløpsanlegg fra byggeåret har nådd en høy alder og skader/lekkasjer kan oppstå. TG-2 gis grunnet alder.
Anbefalte tiltak
Avløpsanlegg bør pga. alder oppgraderes sammen med eventuelle oppgraderinger av våtrom/kjøkken.

Vannledninger - Oppsummering:
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse. Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved veggjennomføringer. Vannrør har nådd en høy alder og skader/lekkasjer kan oppstå. Ingen lekkasjer ble avdekket ved befaringen. TG-2 gis grunnet alder.
Anbefalte tiltak
Vannrør bør pga. alder oppgraderes sammen med eventuelle oppgraderinger av våtrom/kjøkken.

Elektrisk - Oppsummering:
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst. TG-2 gis grunnet manglende dokumentasjon på el-anlegget, samt manglende el-kontroll de siste 5 år
Anbefalte tiltak
Det anbefales en utvidet el-kontroll.

Vannbåren varme - Oppsummering:
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Radiatorer og røropplegg gis TG-2 grunnet alder.

Våtrom: Bad/Vaskerom - Oppsummering av overflater:
Eldre overflater med normal elde og slitasje. Vindu er etablert i dusjonen. Valgt løsning er uheldig. Vinduet er ikke fuktbestandig. TG-2 gis grunnet elde, slitasje og oppgitte avvik.
Anbefalte tiltak overflater
Fortsatt dusjing i lukket kabinett. Oppsummering av sanitærutstyr
Sanitærutstyr og innredninger med normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

Oppsummering av ventilasjon
TG-2 er satt pga. naturlig avtrekk selv om løsningen tilfredsstiller forskriften ved byggeåret. Manglende luftespalte ved dørterskel gis TG-2.
Anbefalte tiltak ventilasjon
Det anbefales å etablere tilluft for å tilrettelegge for bedre luftutskifting. Øvrig: Gulv - Oppsummering:
Bruksslitasje i flere rom. Parkett er oppsprukket flere steder. Nyere parkett tilknyttet 1 soverom. TG-2 gis grunnet elde og slitasje. Nyere parkett gis TG-1.

Øvrig: Innerdører - Oppsummering: Eldre innerdører med normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

Primærrom
Primærrom: 67 kvm
Følgende rom er inkludert i P-rom:

Bruksareal
Bruksareal: 76 kvm

Standard
Leiligheten har følgende standard:
Vegger: Malt strie og fliser.
Himling: Malte flater
Gulvflater: Laminat, parkett og fliser.

Entré:
Lys og innbydende entré med plass til oppbevaring av sko og yttertøy i innebygd skap, samt overskap. Ny (montert 2023) lyd- og brannklassifisert entredør (EI30/43db) med kikkehull.

Stue:
Romslig stue med plass til spisebord, salong og TV-løsning. God takhøyde og store vindusflater som slipper inn behagelig og naturlig lys. Utgang til vestvendt balkong på ca. 6 m², med meget gode solforhold og ingen sjenerende innsyn. Balkongen har god plass til utemøbler, grill og planter - perfekt for varme sommerdager.

Kjøkken:
Separat kjøkken (2005) fra Sentrum kjøkken med god benk- og lagringsplass. Kjøkkeninnredningen utført med malte fronter, laminat benkeplater, oppvaskkum, ventilator, fliser over benk, belysning under overskap, kjøl/fryseskap, oppvaskmaskin og komfyr. Alle hvitevarer på kjøkkenet medfølger.

Bad:
Eldre, men praktisk bad med varme i gulvet og opplegg for vaskemaskin. Baderommet er innredet med toalett, dusjkabinett i herdet glass, høyskap med høyglans fronter, baderomsinnredning med malte profilerte fronter og laminat benkeplate med nedfelt servant. Baderommet er modent for rehabilitering.

Soverom:
Boligens hovedsoverom er holdt i moderne farger som står i stil med resten av leiligheten. Det er god plass til dobbeltseng og garderobeløsning.

Soverom II
Soverom II er også av god størrelse, med plass til dobbeltseng og medfølgende garderobeløsning. Rommet egner seg ypperlig som gjesterom, kontor eller barnerom.

For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ikke ferdigattest på bygget, men attestert arkivkort på Anna Rogstads Vei 14-22 (Vaaningshus) datert 1960 . Dette dokumentet er førstesiden på byggesaken, hvor alle godkjennelser blir stemplet på (oppmålingssjefen, brannsjefen, helseråd, etc). Dette dokumentet kan være ferdigattestert, men i noen tilfeller er det bare registrert dato for bygge anmeldelse. Ved eldre bygårder er det som oftest dette dokumentet som vedlegges (attestert eller uattestert) for bekreftelse på at bygningen ble lovlig satt opp.

Det foreligger ferdigattest for Anna Rogstads Vei 14 - 22 (fasadeendring, balkonger m.m.) datert 20.05.10

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Leiligheten har oppvarming med radiatorer tilknyttet fjernvarmeanlegg, og oppvarming er inkludert med a-akontobeløp. Badet har varmekabler i gulvet. Varmtvann leveres via fjernvarme.

Selger opplyser om strømregning mai 2023 - april 2024 på kr. 4296,57.
Nettleie i samme tidsrom var kr. 2319,59.
Strømforbruket avhenger av bl.a. strømleverandør, forbruk, og strømprisene.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter G

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 4 556,- pr.mnd. Inkluderer: A-konto varmtvann og fyring, internett, kabel-tv (Telia), felles bygningsforsikring, renhold, vaktmester, nedbetaling av andel fellesgjeld, kommunale avgifter, forretningsførsel, drift, vedlikehold mv

Herav;
A konto oppvarming kr. 1 146,-
Felleskostnader kr. 3 410,-

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene. Det foreligger pt. ingen konkrete planer om økning i kostnadene.
Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Faste løpende kostnader
Kjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Bank: Obos-Banken AS
Lånenummer: 98207359467
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats: 7,55%
Restsaldo 3 004 752,-
Innfrielsesdato: 30.10.2035
Type rente: Flytende
Restsaldo: 39 448,-
 
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Forsikring med polisenummer
Tryg Forsikring Polisenummer: 6617031.

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 200 339,- Som sekundærbolig Kr. 4 561 287,-

Sameie
Sameie: Tonsenhagen 17 Boligsameie, Orgnr: 983813232
- Sameiet består av 88 seksjoner.
- Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS.
- Vibbo: http://web5.herborvi.no/6566
- Vaktmestertjenesten fra Fellesstyret ivaretar den daglige drift av det løpende vedlikeholdet i sameiet i henhold til vaktmesterinstruks.
- Skilt til ringeklokke og postkasse bestilles hos styret.
- Fellesvaskeriet ligger imellom Anna Rogstads vei og Ragna Nilsens vei og skal brukes i henhold til gjeldende regler (oppslag i vaskeriet). Man må bruke nøkkelbrikke og et elektronisk bestillingssystem på fellesvaskeriet.
- OBOS Eiendomsforvaltning AS har fremforhandlet en kraftavtale med Entelios på vegne av selskapene. Tonsenhagen 17 Boligsameie er tilsluttet avtalen med kraftleveranse til våre fellesanlegg.
- Tonsenhagen 17 Boligsameie får levert fjernvarme fra Hafslund Fjernvarme AS. Ista Norge AS er leverandør av varmemålere for varme/varmtvann. Digital avlesing av forbruk skjer årlig pr. 31.05. Forbruket registreres og overføres Ista som deretter knytter dette opp mot beboerlister fra OBOS, som foretar den endelige avregningen. Penger til gode eller skyldig avregnes mot felleskostnaden i desember.
- Dyrehold er tillatt. Dyreholdet må ikke være til sjenanse for de øvrige brukerne av eiendommen.
- Elektrisk og gassgrill er tillat. Gassgrill vil i praksis være tillatt så lenge dette ikke brukes på en måte som er til sjenanse for andre beboere. Kullgrill er ikke tillat.
- Hver oppgang har en oppgangskontakt som fungerer som bindeledd mellom styret og beboerne.
- Det er mulig å få leie lokalene i Tonsenhagen Velhus ifbm. konfirmasjon, bryllup, fødselsdager, sammenkomster, m.m.
Hver sameier har bruksrett til 2 boder - kjeller og loftsbod.
- Tonsenhagen 17 eier 8,678 % av selskapet "Fellesstyret for boligsameiene på Tonsenhagen/Rødberget" og har solidaransvar for forpliktelsen i dette selskapet. Fellesstyret for boligsameiene på Tonsenhagen/Rødberget eies av 21 ulike sameier i området. Formålet til selskapet er hovedsakelig drift og vedlikehold av fellesarealer, vaskerier og tidligere fyrhus, samt organisering av vaktmestertjenestene.

Styrets arbeid:
Det har blitt avholdt 8 styremøter i 2023. Det ble avholdt et fysisk årsmøte 27.april med avstemning på Vibbo 27.april - 2.mai 2023. Styret ble gjenvalgt.

Styret hadde møte med oppgangskontaktene 31.januar der de sa fra om hva de opplevde som mangelfullt. Det ble blant annet påpekt at dørpumpene til oppgangsdørene fungerte dårlig og at dørene ikke lukket seg ordentlig, særlig vinterstid. Videre ble det etterspurt vedlikehold av oppgangsdørene, noe som skal gjennomføres i mai 2024. Det ble også påpekt at sikringene lett går ved bruk av elektrisk utstyr i fellesarealene der det er 10A sikringer. Det planlegges å montere nye kurser med 16A sikringer i fellesarealer til bruk for elektrisk utstyr i 2024. Ved kraftig regnvær kom det vann inn på hobbyrom i AR18.

Det ble montert brannalarmer i alle oppgangene i alle etasjene i februar. Alarmene er seriekoblet i den enkelte oppgang og har en batterilevetid på 5 år.

Samme måned ble det innkjøpt og delt ut miljøvennlige brannslukkere til alle seksjoner i sameiet. Fordelen med denne type brannslukker, i motsetning til pulverapparat, er at det bare er å tørke bort det man har brukt til å slukke brannen med uten å måtte renovere hele leiligheten, se nærmere informasjon på Vibbo. Samtidig ble det delt ut nye batterier til to brannalarmer i hver leilighet. Aktiv Brannvern AS vil foreta årlig kontroll av brannslukkere og brannalarmer i fellesområdene, og kontroll hvert 5.år av brannslukkere og brannalarmer i leilighetene.

To furutrær på baksiden av AR4 og AR10 ble felt for å unngå risiko for skader av folk. Det ene treet stod i 75 graders vinkel, det andre var skadet i toppen der store greiner i toppen vokste ut til siden og kunne knekke og falle ned.

Dugnaden ble avholdt 19.april der det ble fjernet skrot fra fellesområdene, busker ble beskåret og avfall kjørt til gjenbruksstasjonen. Etter dugnaden ble det anskaffet nye trillebårer til de oppgangene som ikke hadde fungerende trillebårer(nesten alle). Det ble også anskaffet nye piassavakoster til oppgangene

Trappeavsats utenfor inngangsparti i AR6 hadde sunket slik at trappetrinnet ble unormalt høyt. Styreleder støpte avsatsen høyere og festet originale skiferheller på toppen. Dessuten hevet han trappeavsats utenfor sykkelbod i samme oppgang og festet løse skiferheller i AR2, AR 8 og AR12.

Det ble anskaffet en renne som leder vann fra takrenne mellom AR18 og AR20 lenger ut fra veggen. Dette ser foreløpig ut til å være tilstrekkelig til at det ikke kommer vann inn i hobbyrommet.

Årsmøtet vedtok at styret skulle innhente tilbud på skifte av vinduer/balkongdører og branndør til leilighetene. De seksjonseierne som ønsket å benytte seg av tilbudet har gjort dette.

Det ble montert nye og mer innbrudds sikre dørlåser i utvendige dører til sykkelbodene i juli. Nye dørpumper til alle oppgangsdørene ble montert i august. Elektrisk sluttstykke i dørlåsen til oppgangsdøren ble skiftet i AR14 og AR22.

En rørlekkasje i radiatorsystemet i AR14 ble oppdaget i oktober og reparert. Lekkasjen førte til vannskader i to underliggende boder. Sameiets bygningsforsikring dekker ikke lekkasjer fra gamle rør, slik at sameiet måtte dekke reparasjonsutgiftene.

Sameiet hadde utgifter til reparasjoner av porttelefonsystemet på over kr 34 000 i 2023. Det har også vært problemer med og reparasjoner av systemet i flere år, men ikke med så høye utgifter. Styret besluttet å gå til anskaffelse av nytt
porttelefonsystem, og dette ble montert i januar 2024.

Styret bruker Vibbo aktivt for å informere om sameiet og hva som skjer i sameiet. Styret oppfordrer derfor alle seksjonseiere, pårørende og leietagere til å følge med på Vibbo, enten på datamaskin eller smarttelefon app. Seksjonseier kan selv
gi pårørende og leietager tilgang på Vibbo.

Forretningsfører
Obos Eiendomsforvaltning AS

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Bare andelseiere i borettslaget og bare fysiske personer (enkeltpersoner) kan være andelseiere i borettslaget. Ingen fysiske personer kan eie mer enn en andel.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Dyrehold er tillatt. Dyreholdet må ikke være til sjenanse for de øvrige brukerne av eiendommen.

Diverse
Løsøre:
- Hvitevarer på kjøkken følger med, dvs. komfyr kjøleskap og oppvaskmaskin.
- Hvitevarer på bad følger ikke med, dvs. vaskemaskin og tørketrommel.
- Fastmonterte lamper følger med unntatt lampen over spisebordet.

Annet
Større vedlikehold og rehabilitering i regi av sameiet:
2024:
R Bergersen AS monterte nytt porttelefonsystem av typen Aiphone
2023:
Seriekoblede brannalarmer i alle oppganger. Nye miljøvennlige brannslukkingsapparater i hele sameiet. Aker Lås AS monterte nye dørpumper i alle oppganger og skiftet elektrisk sluttstykke i AR14 og AR22. Nye dørlåser i utvendig dør til sykkelbodene
2022:
Skader på murpuss på gavler. Mose på tak over inngangene. Thorendal AS utbedret skader på murpuss og renset takene over inngangene for mose.
2021:
Belysning i oppganger og kjeller/underetasje. Utskifting av brannslokningsapparater i hele sameiet. Nye armaturer med E27 sokkel i oppgangene 2-12. Forbedret belysning i deler av fellesarealer i kjeller/underetasje og bevegelsesstyrte armaturer i sykkelboder.
2020:
Utskifting av låsesylindere i alle oppgangene. Hovedinngangsdører og dører til boder og loft.
2018:
Maling av oppganger og ekstra rekkverk. Maling av oppgangene AR vei 12-2. Ekstra rekkverk montert i AR vei 4.
2017:
Div: Kjøpt veggoppheng til syklene i alle sykkelrommene. Sykkelopphengene blir montert i løpet av vinteren/våren 2018. Oppussing av trappene: Innhenting av forslag bl. a. fra Epoxy AS. Maling med epoxy er ikke interessant på grunn av for lang herdingstid, og at trappene er eneste utgangsmulighet for beboerne. Prisen var også veldig høy. Saken utsettes. Reparert lekkasje fra tak/takrenne ved gavlvegg ved nr. 4. Medførte lekkasje i soveromsvegg/tidligere kjøkkenvegg i nr. 6 tredje og fjerde etasje. Skiftet shunt automatikk i teknisk rom AR vei 16. Umulig å regulere varmen.
2016:
Div Kabelbrudd ved nr. 2 og 6 som ble reparert av Hafslund. Montert ekstra rekkverk i nr. 2. Skiftet alle dører til søppelrommene. Skiftet gammel varmtvannsbereder i nr. 16. Oljebehandlet/beiset ytterdørene. Nedbetalte lån i forbindelse med rehabiliteringen med kr 600 000,- Restlånet pr. 1.1.2017 er kr. 5 925 229,-. 2014 Asfaltering og vedlikehold rekkverk
2009 - 2010:
Fasaderahabilitering: Totalrenovering av fasadene - ny stein og forbedret isolasjon.
2003:
Renset luftekanaler. Drenert rundt Anna Rogstads vei nr. 16.
2002:
Skiftet callinganlegg på hele eiendommen.
1999:
Oppussing av oppgangene.
1997:
Rehabilitering av takene.
1996:
 Fjernvarmenettet rehabilitert og overført til Hafslund Strøm.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
På eiendommen er det tinglyst erklæringer/avtaler som for eksempel rett for kommunen til å anlegge vann- og kloakkledninger inkludert reparasjon av disse, bestemmelser om bebyggelsen, gjerder, vei og adkomstrettigheter. Disse erklæringene/avtalene følger eiendommen ved salg og kan ikke slettes. Vennligst ta kontakt med megler for nærmere spesifikasjon av disse.

Servitutter i grunn:

1957/4412-1/105  Bestemmelse om veg  
10.04.1957 
Bestemmelse om gjerde
Regulering av areal i forbindelse med veggrunn/jernbanegrunn
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-85/133
Gjelder denne registerenheten med flere

1984/26231-1/105  Erklæring/avtale  
30.05.1984 
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 17,000
MED PRIORITET ETTER
ETTER FØRSTE OVERDR.SUM OG SENERE 90% AV LÅNETAKST

2023/1367007-1/200  Pantedokument  
06.12.2023 12:02 
BELØP: NOK 2.100.000
Panthaver: OBOS-BANKEN AS  
Org.nr: 911986884
Elektronisk innsendt

2024/1115608-1/200  Pantedokument  
19.02.2024 13:05 
BELØP: NOK 2.200.000
Panthaver: OBOS-BANKEN AS  
Org.nr: 911986884
Elektronisk innsendt

Utleie
Salg og utleie må meldes til styret straks og senest innen 14 dager etter at salg eller utleie er bestemt, slik at styret og forretningsfører til enhver tid vet hvem som disponerer seksjonen.

Boligen kan leies ut i tråd med gjeldende lovverk. I henhold til sameiets vedtekter må leietaker godkjennes av styret ved utleie av boligen. Kjøper bærer risikoen for at ønsket leietaker godkjennes. Godkjenning kan kun nektes dersom det foreligger saklig grunn.

Korttidsutleie er tillatt i opptil 90 døgn i året, jf. eierseksjonsloven § 24. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene, men må settes til mellom 60 og 120 døgn. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende.

Vei/vann/kloakk
Vei: offentlig.
Vann: offentlig.
Avløp: offentlig.

Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside. Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen. For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn: https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/

Pågående plansak - Saksnr: 201004818
Saken gjelder: Trikketrase Tonsenhagen
Området foreslås regulert med ny trasé for trikk mellom Sinsenkrysset og Tonsenhagen skole. Det foreslås separat midtstilt trasé i Trondheimsveien, kulvert ved Bjerke og trase med blandet trafikk videre opp Årvollveien mot Tonsenhagen skole. Trikk til Tonsenhagen omfatter forlengelse av eksisterende trikketrase fra Sinsen over Årvoll til Tonsenhagen skole, en traséforlengelse på ca. 3,2 km med totalt syv holdeplasser.

Det er planer om å utvikle Tonsenhagen Torg.
Rødbergveien 12 - Oppføring av forretningsbygg for KIWI, riving av garasjebygg
Saksnummer: 202109372
Siste bevegelse: Siste dok. 25.07.2022.
Tiltaket omfatter nytt bygg for KIWI-butikk på nordsiden av Tonsenhagen senter. Bygget vil være delvis nedsenket i terreng og erstatter asfaltert bakgård og et garasjeanlegg. Parkeringsplasser fra garasjeanlegg reetableres nord for Rødbergveien 14 og på taket av nybygget. Som en del av tiltaket er det også planlagt et eget overbygg for varelevering og teknisk infrastruktur.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 5 290 000,- (Prisantydning)
kr 39 448,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 329 448,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 825,- (Administrasjonskostnader ved overdragelse av garasjeplass)
kr 133 220,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 5 329 448,-))
--------------------------------------------------------
kr 135 545,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 464 993,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 5 474 243,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)
Visnings-/overtagelseshonorar pr. stk. (Kr.2 700)
Eierskiftegebyr trekkes i oppgjør - SELGER (Kr.6 385)
Foto (Kr.5 500)
Innhenting av informasjon fra forretningsfører (Kr.4 850)
Innhenting av offentlige opplysninger (Kr.3 500)
Innhenting av servitutter (per stk) (Kr.240)
Markedspakke 1 (Kr.13 900)
Markedspakke 2 (Kr.19 900)
Oppgjør (Kr.6 000)
Totalt kr. (Kr.78 360)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0096

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler / Partner Vincent Mabuza

Saksbehandlere
Vincent Mabuza
EIE Sinsen
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 94 30 30 95 / E-post: vima@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Anna Rogstads vei 20
For mer om objektet
Anna Rogstads vei 20

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: