Bilde 1 av Rådyrvegen 47Bilde 2 av Rådyrvegen 47
Digital salgsoppgave
Rådyrvegen 47

7082 Kattem • Trondheim kommune

Prisantydning

kr 3 075 000

Fellesgjeld: kr 633 399Omkostninger: kr 17 219Totalpris: kr 3 725 618
Flott og gjennomgående enderekkehus over 3 plan | 4 soverom og 2 bad | Garasje | 3 uteområder | Fyring & v.v inkl
icon

Unngå doble renteutgifter

Last ned salgsoppgaveVis i kart
Boligtype
Rekkehus
Eierform
Borettslag
Antall soverom
4 soverom
Etasje
1
Internt bruksareal (BRA-i)
167 m²
Bruksareal (BRA)
167 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
60 m²
Fellesutgifter
kr 10 125 / Mnd
Prisantydning
kr 3 075 000
Omkostninger
kr 17 219
Fellesgjeld
kr 633 399
Totalpris
kr 3 725 618
Fellesformue
kr 20 918
Byggeår
1980
Tomt
Fellestomt m²
Oppdragsnummer
133240076
Visninger
Onsdag 22. mai
17:30 - 18:15
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 3 075 000,-
Fellesgjeldkr 633 399,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 500,-
Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper)kr 7 769,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 8 250,-
  
Totalpris kr 3 725 618
Eiendom
Rådyrvegen 47, 7082 Kattem, Etasje: 1

Matrikkel
Andelsnr. 221 Orgnr. 951722901 i Trondheim kommune

Boligtype
Rekkehus

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 167 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 167 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 60 kvm

Areal
Primærrom: 152 kvm, Bruksareal: 167 kvm, BRA-i: 167 kvm , TBA: 60 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
4

Byggeår
1980

Tomt
Fellestomt, eid av borettslaget.

Prisantydning
3 075 000

Tilstandsrapport
Utdrag fra Tilstandsrapporten fra takstmann:
Følgende punkter er vurdert til TG3 og TG2 av takstmann.

Bygningsdeler med TG3:

Kjøkken: Hybelkjøkken
- Oppsummering av avtrekk Det er ikke avtrekk over stekesonen. Noe som anbefales etablert. Utbedringskostnader ventilasjon: Under 10 000,-

Bygningsdeler med TG2:

Drenering:
- Det er ikke mulig å kontrollere om det er etablert grunnmursplast/topplist. Dreneringen/fuktsikring har nådd en alder som gjør tettheten usikker i tiden som kommer. Normal brukstid for en drenering anslås til å være ca 30 år. Ingen tegn til svikt på befaringsdagen. Ønskes ytterligere kontroll av dreneringen må videre undersøkelser med TV/inspeksjon av rørledninger foretas. Det gjøres oppmerksom på at kontrollen er foretatt med enkle målinger og observasjon i kjeller.

Trapp:
- Det er etablert håndtak på søyle i trapp i stedet for rekkverk. Trappen er en åpen tretrapp. Åpninger mellom trinn er over 10cm og utgjør en risiko for små barn og dyr. Trappen mangler håndløper langs veggen som er et krav iht dagens forskrift. Det anbefales å redusere avstanden mellom trinn slik at åpningen ikke overstiger 10cm. Håndløper på veggen for bedre sikkerhet anbefales etablert.

Avløpsrør:
- Innvendige avløpsrør fra byggeår har nådd en høy alder og gir økt risiko for skader i tiden som kommer.

Vannledninger:
- Vannrør er fra byggeåret, og har nådd en alder hvor det vil være økt risiko for lekkasjer. Vannledninger bør skiftes i forbindelse med fremtidig oppgradering av våtrom/kjøkken.

Vannbåren varme:
- Røranlegget har lang levetid, men komponenter til anlegget anslås å ha en levetid på 15-20 år.
Anlegget må sjekkes av fagperson, som må vurdere eventuelle tiltak på anlegget.

Våtrom: Bad hybel:
- Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk: Rørgjennomføringer er kun tettet med fugemasse / silikon. Med bakgrunn i alder på tettesjiktet / overflater er restlevetiden på rommet usikker. Det anbefales å installere et dusjkabinett for å begrense overflater for belastning med fritt vann.

- Oppsummering av sanitærutstyr: Det er fuktskader pga vannsøl, på baderoms innredningen, samt små riss i servant.
Fuktskade i servantskap bør utbedres.

- Oppsummering av ventilasjon: Det anbefales å etablere mekanisk avtrekk. Det presiseres at det bør avklares med sameiet/borettslaget om muligheten for dette.

Våtrom: bad 2. etasje:
- Oppsummering av overflater: Gulvet er tilnærmet flatt med forhøyet dørterskel.

- Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk:  Med bakgrunn i alder på tettesjiktet / overflater er restlevetiden på rommet usikker. Det er viktig at sluk rengjøres jevnlig for å sikre god avrenning.

Se også Tilstandsrapporten vedlagt salgsoppgave. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med denne.

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 633 399,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 20 918,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 3 075 000,- (Prisantydning)
kr 633 399,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 708 399,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 769,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 8 969,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 717 368,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 725 618,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 10 125,- pr. mnd.

Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Det er dog normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Felleskostnad inkluderer
Felleskostnadene dekker felles bygningsforsikring, forretningsførsel, betjening av fellesgjeld, varme og varmtvann, elektroniske fellesavtaler m.m.

Sikringsordning fellesgjeld
Et borettslag er organisert som et selskap, dette innebærer at dersom noen av andelseierne ikke betaler sine fellesutgifter må borettslaget selv ta tapet og fordele det på de øvrige andelseieren, man kan på denne måten bli tvunget til å betale dersom andre ikke betaler sine fellesutgifter. For å hindre at dette skjer er borettslaget tilknyttet en sikringsordning som dekker borettslagets tap i en fastsatt periode dersom noen av andelseierne ikke betaler sin fellesutgifter.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.

Eier
Bjørn H Aune Hellandsjø Silje Marita Hellandsjø

Beskrivelse
EIE eiendomsmegling ved Geir Einar Moen har gleden av å presentere Rådyrvegen 47! Sjelden mulighet på populære Kattem, enderekkehus med parkering i p-kjeller. Boligen er av en gjennomgående god standard og er fordelt over 3 plan. Fra boligen er det kort avstand til alle nødvendige fasiliteter.

Merk deg dette:
Enderekkehus på 167 kvm, med 2 bad, 4 soverom og kjellerstue
Parkering i parkeringskjeller, boligen ligger skjermet til, nærmest nedgang til parkeringskjeller
5 minutters gåtur til nærmeste busstopp (metro)
18 minutters kjøring inn til Trondheim sentrum
Lite trafikkert område gjør det svært Barnevennlig og rolig
Veldrevet borettslag med vaktmester tjenester
Oppvarming og varmtvann inkl
Gangavstand til Skole, barnehager, butikker, frisør, idrettsarena og Heimdal sentrum

Velkommen til visning!

Parkering
Hver leilighet har en garasjeplass til disposisjon i parkeringskjelleren, dette inngår i felleskostnaden. Dessuten har borettslaget 17 ekstraplasser for bil og 12 plasser for mc som tildeles av TOBB etter søknadsdato. Det betales et administrasjonsgebyr til TOBB ved tildeling av disse ekstra garasjeplassene. Parking utendørs er kun for beboere og gjester i Lyngmyra borettslag.

Parkering kan kun gjøres på anviste plasser og i henhold til skilting.

Beliggenhet
Leiligheten ligger i en luftig og landlig del av Kattem, i Trondheim kommune. Området har gode forbindelser inn til byen og nærhet til alt man trenger i hverdagen, noe som gjør det populært sted å bosette seg for folk i alle aldre. I det umiddelbare nærområdet finnes det blant annet grusbane som islegges om vinteren, samt kunstgressbane.

Det er offentlig kommunikasjon i form av buss og tog. Området har metrobuss og nærmeste bussholdeplass er Kattemsenteret som ligger ca. 650 meter fra boligen. Det er snaut 2 km til Heimdal stasjon. Med bil tar det ca. 11 min til Tiller, 21 min til Trondheim sentrum og 38 min til Stjørdal og Værnes Lufthavn.

Eiendommen har også nærhet til fine tur- og friluftsområder både i Leinstrandmarka og populære Bymarka. Bymarka byr på merkede turstier sommerstid og lysløype mot Granåsen på vinteren. På varme sommerdager kan du ta en dukkert i Hestsjøen - en populær badeplass med badebrygge, stupetårn og grillplass. Alternativt kan turen legges til Øysand.

Coop Prix, Bunnpris og Extra er nærmeste dagligvare. For shoppingmuligheter er det kort vei til City Syd med et rikt utvalg butikker og forretninger, både i og rundt senteret. Trondheim sentrum ligger også godt innen rekkevidde via offentlig kommunikasjon eller bil.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
1. etasje: Utleiedel: Stue, kjøkken, bad og soverom. Hoved-del: Kjøkken og gang.
2. etasje: Stue, 2 soverom, bad.
Kjeller: Kjellerstue, soverom, gang

Byggemåte
Rekkehus er oppført i to etasjer over kjeller. Grunnmur er oppført i støpt betong. Veggkonstruksjon er oppført i bindingsverk og betong, og er kledd med liggende panel og er forblendet med teglstein. Taket er et saltak og er tekket med betongstein. Etasjeskille er et betongdekke. Vinduer med 3-lags isolerglass.

Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

For ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Bruksareal
Bruksareal: 167 kvm

Boder
Disponerer bod på 15 kvm i kjeller.

Standard
Rekkehus er oppført i to etasjer over kjeller.

ROMBESKRIVELSER:
Første etasje:
Kjøkkenet er ca 13,5 m². og har en pen kjøkkeninnredning fra HTH. Integrert koketopp, stekeovn, kjøleskap og oppvaskmaskin.
Gang er ca 11,5 m² med god plass til oppbevaring.
Stuen er 11,5 m². Fra stuen er det utgang til markterrasse på ca 25 m².
Kjøkken nr. 2 er ca 5 m².
Soverom er ca 8,5 m².
Baderommet er ca 4 m² og har belegg på gulv, flis på vegger i dusjsone resterende vegger har malt overflate og malt panel.

Andre etasje:
Stuen er ca 31,5 m².
Baderommet er ca 3,5 m² og har belegg på gulv, flis på vegger i dusjsone, malt panel og malt overflate på resterende vegger. Badet er oppgradert av tidligere eier i 2000.
2 stk. soverom på hhv. 11,5 og 8,5 m².

Kjeller:
Kjellerstue er ca 20,5 m².
Gang er ca 11,5 m².
Innredet rom er ca 7 m²
Boden er ca 15 m²

Div. info./Teknisk:
Vinduer med 3-lags glass. Terrassedør med glass. Ytterdør i malt utførelse.
Vinduer og dører skiftet i 2012.
Avløpsrør i plast
Vannrør av kobber.
Elektrisk anlegg har automatsikringer
Boligen har mekanisk avtrekk fra bad og over stekesonen på hovedkjøkken.

For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest datert 09.12.2014 som omhandler rehabilitering av bebyggelse.

Det er mottatt byggetegninger fra kommunen datert 22.01.76. Disse samsvarer ikke med dagens bruk av boligen. Følgende avvik er registrert:
I første etasjen er det etablert et ekstra kjøkken ved siden av badet.
I kjelleretasjen er det etablert soverom og kjellerstue. Rommene er ikke godkjent rom for varig opphold da dette tiltaket krever byggemelding og godkjenning fra kommunen.

Kommentar fra takstmann:
Innredede rom i kjeller (soverom og kjellerstue) mangler både lysforhold og rømningsveier. Minikjøkken ved bad i 1.etasje mangler lysforhold for å tilfredsstille dagens krav til rom for varig opphold.

Kjøper overtar ansvar og risiko for nevnte forhold.

Elektrisk anlegg
Det er fremlagt samsvarserklæring på elektrisk arbeid/anlegg montert etter 01.01.1999.
Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål og undersøkelser som forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel) § 2-18 inneholder. Dette kan ikke sammenlignes med en kontroll utført av offentlig myndighet (Det lokale eltilsyn) eller registrert elektrovirksomhet, og en bygningssakkyndig har verken kompetanse eller lov til å foreta en slik kontroll. Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen som forskriften inneholder. El-anlegget kan ha feil og mangler som en slik forenklet undersøkelse ikke vil avdekke. Vær derfor oppmerksom på denne risikoen, og søk videre veiledning eller få en fullstendig kontroll utført av registrert elektrovirksomhet.

Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Elektrisk og sentralvarme.
Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter F

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 10 125,- pr.mnd.
Felleskostnadene dekker felles bygningsforsikring, forretningsførsel, betjening av fellesgjeld, varme og varmtvann, elektroniske fellesavtaler m.m.

Herav i 2023:
Felleskostnad renter kr. 1 700,-
Oppvarming og varmt vann kr. 1 294,-
Felleskostnad avdrag kr. 1 894,-
Felleskostnad driftsdel kr. 3 751,-
Elektroniske fellesavtaler kr. 485,-

Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenummer: 14634492 4, Den Norske Stats Husbank
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 20.09.2023: 3.99% pa.
Antall terminer til innfrielse: 81
Saldo per 20.09.2023: 49 364 490
Andel av saldo: 251 590
Første termin/første avdrag: 01.02.2014 ( siste termin 01.11.2043 )
Fastrente til 01.11.33

Lånenummer: 14634492 2, Den Norske Stats Husbank
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 20.09.2023: 3.37% pa.
Antall terminer til innfrielse: 82
Saldo per 20.09.2023: 35 408 525
Andel av saldo: 180 462
Første termin/første avdrag: 01.05.2014 ( siste termin 01.02.2044 )
Flytende rente

Lånenummer: 14634492, Den Norske Stats Husbank
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 20.09.2023: 3.37% pa.
Antall terminer til innfrielse: 87
Saldo per 20.09.2023: 33 772 814
Andel av saldo: 172 126
Første termin/første avdrag: 01.08.2015 ( siste termin 01.05.2045 )
Flytende rente

Lånenummer: 90517240124, Handelsbanken
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 20.09.2023: 5.45% pa.
Antall terminer til innfrielse: 14
Saldo per 20.09.2023: 2 912 696
Andel av saldo: 14 845
Første termin/første avdrag: 30.12.2015 ( siste termin 30.06.2030 )
Flytende rente

Lånenummer: 90517312141, Handelsbanken
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 20.09.2023: 5.45% pa.
Antall terminer til innfrielse: 37
Saldo per 20.09.2023: 2 820 980
Andel av saldo: 14 377
Første termin/første avdrag: 30.06.2022 ( siste termin 31.12.2041 )
Flytende rente

Det tas forbehold om at nylig varslede renteendringer er registrert. Hvis oppgitte dato for 1. termin avdrag er passert, betyr dette at det betales løpende avdrag på lånet. Datoen er ikke nødvendigvis tidspunktet for 1. avdrag. Hvis oppgitte dato for 1. termin avdrag er fram i tid tilsvarer dette tidspunktet for 1. avdrag etter en avdragsfri periode. Endringen i månedlige felleskostnader etter avdragsfri periode er beregnet med utgangspunkt i dagens rentenivå og nedbetalingsordning. Vi gjør oppmerksom på at økning av felleskostnadene pga av oppstart avdrag vanligvis starter noen mnd før forfall på avdraget så pengene er på konto når avdraget skal betales. Vi viser for øvrig til vedlagte regnskap for laget.

Overnevnte informasjon er mottatt fra forretningsfører 20.09.23.

Årsregnskap
Lyngmyra Borettslag hadde driftsinntekter på kr 21 752 243,- i 2022, de hadde samme år driftskostnader på kr 14 208 614,-.
Dette resulterte i et positivt årsresultat på kr 4 551 651 ,-.

Servicesentralen Kattem Ust hadde driftsinntekter på kr 32 855 524,- i 2022, de hadde samme år driftskostnader på kr 32 586 610,-.
Dette resulterte i et resultat på kr 0,- etter skattekostnad.

Forsikring med polisenummer
Sparebank 1 forsikring AS Polisenummer: 20620787

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 995 451,- Som sekundærbolig Kr. 3 782 712,-

Borettslag
Borettslag: Lyngmyra borettslag, Orgnr: 951722901

Forretningsfører
TOBB

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Forkjøpsrett
Det foreligger forkjøpsrett for borettslagets medlemmer. Forhåndsavklaring er igangsatt. Ta kontakt med megler eller forretningsfører for ytterligere opplysninger om meldefristen.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Det er tillatt med husdyr i borettslaget, men dyreholdet skal ikke være til vesentlig ulempe for andre beboere. For hund og katt kreves det søknad til styret, og dyr skal ikke anskaffes før godkjent søknad foreligger. For mer info, se relevant punkt i husordensreglene.

Diverse
Utdrag fra selgers Egenerklæringsskjema:

Kjenner du til om det er/har vært feil ved våtrommene, f. eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader?
Ja. Rift I linoleum ved dørterskelen bad 2 etg.

Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
Ja, kun faglært. Firmanavn: Stjørdal byggservice og rørleggervakten.
Redegjørelse: Flyttet på dør bad øverste etasje og montert ballofix.

Foreligger det dokumentasjon på arbeidene?
Ja. Ballofix.

Kjenner du til om det er/har vært problemer med ildsted/skorstein/pipe, f. eks dårlig trekk, sprekker, pålegg etter tilsyn, fyringsforbud eller lignende?
Nei. Veldig godt trekk i leiligheten.

Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
Ja, kun faglært. Firmanavn: Vintervoll + elektriker1.
Redegjørelse: Forbedret elektrisk anlegg.

Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om lavspenningsanlegg)?
Ja. Fra elektrikere.

Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?
Nei. Mulighet i garasjen.

Se også Egenerklæringsskjema vedlagt salgsoppgave. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med denne.

Kun integrerte hvitevarer medfølger handelen. Se forøvrig vedlagte løsøreliste.

Annet
Borettslaget er tilknyttet Servicesentralen Kattem UST SA.

Foretaket har til formål å fremme borettslagene Åsheim, Kattem, Ustmyra, Torvsletta, Skjetlein og Lyngmyras interesser gjennom deres deltakelse i virksomheten som kjøpere av  tjenester fra foretaket. Foretaket skal drive varmesentral, vaktmester og servicesentral og  andre tekniske og sosiale fellestiltak som borettslagene ønsker.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Borettslaget har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i andelen for opptil 2 x folketrygdens grunnbeløp (2G), jf. borettslagsloven § 5-20. Pantet dekker borettslagets krav på felleskostnader og andre krav borettslaget kan knytte til andelseieren.

Utleie
Iht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål.

Det har nylig blitt etablert dør i 1.etasje hvor det tidligere har vært utleid deler av etasjen for kr. 10.000,- mnd.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via offentlig vei.
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.
Borettslaget er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen ligger i et regulert område, planid r1081n med plannavn Boliggate langs eksisterende Kongsveg på strekningen Sentervegen-SmåhusområdeKattem Oust
Eiendommen er i kommuneplanens arealdel 2012-2024 avsatt til boligbebyggelse-nåværende.

Kopi av situasjonskart og reguleringsbestemmelser er vedlagt salgsoppgave. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 075 000,- (Prisantydning)
kr 633 399,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 708 399,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 769,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett (kjøper))
--------------------------------------------------------
kr 8 969,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 717 368,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 725 618,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Visningshonorar (Kr.2 690)

Provisjon 1,1 % - (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 3 823 339,-) (Kr.35 090)

Tilrettelegging (Kr.17 500)

Markedspakke (Kr.18 400)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
133-24-0076

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Nidaros- Eiendomsmegling Sentrum AS
EIE Trondheim sentrum
Org. nr: 831699132
Nedre Bakklandet 58 C
7014 Trondheim
Tlf:

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler Geir Einar Moen

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Rådyrvegen 47
For mer om objektet
Rådyrvegen 47

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: