EiendomNydalen allé 5, 0484 Oslo, etasje: 1
MatrikkelGnr. 77 Bnr. 382 Snr. 47 i Oslo kommune
BoligtypeLeilighet
EierformEierseksjon
ArealerTotalt BRA 67 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 62 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 5 kvm
Bod i kjeller stor 5 kvm angitt som BRA-e ligger på/i fellesareal.
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 19 kvm
ArealPrimærrom: 62 kvm, Bruksareal: 67 kvm, BRA-i: 62 kvm , BRA-e: 5 kvm , TBA: 19 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle
betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos
bygningsmyndighetene.
Antall soverom2
Byggeår2006
TomtEiet tomt 1217 kvm
Prisantydning6 190 000
TilstandsrapportTakstingeniør: Pål Henry Tronsen
Takstdato: 04.04.2024
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesgjeld: kr. 0,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 21 662,- pr. 31.12.23
Totalpris inkl. omkostningerkr 6 190 000,- (Prisantydning)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 158 750,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 159 950,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 349 950,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 359 200,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
FelleskostnadKr. 3 929,- pr. mnd.
Felleskostnad inkludererVarmtvann og fyring, TV/internett, trappevask, felles forsikring, kommunale avgifter, felles forsikring etc.
EierCarine Lynghaug
Øyvind Andersen
BeskrivelseTiltalende og påkostet 3-roms med sentral og attraktiv beliggenhet, samtidig rolig og tilbaketrukket i sin
helhet vendt mot indre gårdsrom.
Solrik, sydvest-vendt markterrasse på hele 19 m² omkranset av frodig beplantning som skjermer godt for
innsyn. Sommeren 2023 ble det lagt platting på hele terrassen.
Moderne bygg fra 2006 med flotte kvaliteter som heldekkende vindusflater, lyse, åpne oppholdsom og
god planløsning hvor hver eneste kvadratmeter er godt utnyttet.
Delikat bad med varmekabler og opplegg for vaskemaskin, oppgradert med nye overflater og ny
innredning høsten 2023. Helt nytt kjøkken med fin utforming og tiltalende material- og fargevalg.
-Oppvarming og varmtvann inkl. i fellesutg
-Alle overflater er slette og nymalte i 2024
-Énstavsgulv i oppholdsrom (2022)
ParkeringTil sameiet hører ingen egne garasjeplasser, og det medfølger således ikke parkering til bruksenheten.
Sameiet har tinglyst rett til garasjeplasser i Nydalen P-hus parkeringsanlegg under Solsiden. For leie av
garasjeplass ta kontakt med Avantor, mail: kundesenter@avantor.no
Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt
også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering.
Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5700 kroner for ett år
Motorsykkel og moped: 2850 kroner for ett år
El-bil : 1920 kroner for ett år
El-motorsykkel og el-moped: 960 kroner for ett år
Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se:
https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.
BeliggenhetLeiligheten ligger i et attraktivt og sentralt boligområde i Nydalen i Oslo kommune. Nydalen har de siste
årene gjennomgått en totalforvandling og er nå et urbant, levende og meget moderne bydelssenter. Antall
beboere og brukere av området er i sterk vekst og i takt med etterspørselen er det etablert en rekke
serveringssteder og butikker.
Dagligvarehandelen kan gjøres ved bl.a. Meny, Coop Mega og Rema 1000. Ikke mange minutter unna
leiligheten finner man Storo Storsenter, et av Norges største kjøpesentre med 130 butikker, spisesteder
og tjenester. Like ved Storo Storsenter er Norges største og første IMAX-kino å finne. Kinoen stod klar i
mars 2018 og huser hele 11 saler, hvor det tilrettelegges for en fantastisk filmopplevelse. Torgbygget i
Nydalen, senter som åpnet i 2016 og har servicetilbud som vinmonopol. matvarebutikk,
restauranter/cafeer, baker, apotek og blomsterbutikk. For ytterligere servicetilbud har Torshov og
Sandaker Senter et rikt og variert utvalg.
St. Hanshaugen, Grünerløkka, Grønland og Oslo sentrum ligger i tillegg godt innen rekkevidde med alt
det innebærer av fasiliteter og servicetilbud.
Det er kort vei til ypperlige tur- og treningsfasiliteter, med blant annet Maridalen som et naturlig valg
dersom man ønsker rolige sykkelveier. Her har man også tilgang til et fantastisk utvalg av turstier, både til
fots, på sykkel eller på ski. Kort vei også til Sognsvann og Nordmarka, med alle sine muligheter. Like i
nærheten ligger også Grefsenkollen med muligheter for motbakketrening til fots eller på sykkel. På
toppen kan man nyte den fantastiske utsikten over hele Oslo by evt. sammen med ett godt måltid på
Grefsenkollen restaurant. For den treningsglade er det også fint med SATS i Nydalen og Storo og Evo,
ikke mange minutter unna leiligheten. Akerselva renner gjennom Nydalen og er med på å forsterke den
idylliske opplevelsen av området. Elven kan benyttes til både bading (Nydalsdammen) og fisking.
Følger du Akerselva som strekker seg mer enn 8 km fra Maridalsvannet i Maridalen og videre ned
gjennom Nydalen forbi Lillo og til slutt ut ved Paulsenkaia i Bjørvika, kan du kombinere markatur eller
bytur langs en elv med historisk "brus".
Akerselva har mange historiske minner og følger du den hele veien vil du møte 20 fosser og hele 45 bruer
(en av de rett utenfor leiligheten her) og flere badeplasser. Badeplassen i Nydalen ligger bare ett
steinkast unna leiligheten.
Om man ikke ønsker en historisk elvevandring, anbefales allikevel at man følger turstiene langs med elva
dersom formålet er en tur dypere inn i marka. Maridalsvannet er i denne sammenheng det perfekte
utgangspunkt i alle årstider for å utforske marka, enten til fots, på sykkel eller på ski- man er garantert en
opplevelse.
Nydalen er et knutepunkt for kollektiv transport, og man kan velge mellom trikk, buss, T-bane, flybuss eller
tog, alt innenfor få minutters gangavstand. Med hyppige avganger og linjer i alle retninger kommer man
seg enkelt dit man skal.
BebyggelsePrimært nyere blokkbebyggelse.
TomtEiet tomt, 1217 kvm
AdkomstDet vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
InneholderBad , Stue/kjøkken , Soverom , Soverom 2, Entré
ByggemåteBoligblokk oppført i 2006. Gulvflater i kjeller og etasjeskillere i betong. Yttervegger og bærende
konstruksjoner i stål-/betongkonstruksjoner med utfyllende bindingsverk. Utvendige fasader er forblendet
med teglstein samt pussede
og malte overflater. Tilnærmet flatt tak, tekket med papp/membran.
Vinduer med isolerglass i tre ramme/karm. Balkong skyvedør med isolerglass. Leilighetsdør med brann-
og lydmotstand.
Sydvest vendt markterrasse på 19 m2 med terrassegulv i trykkimpregnert trevirke.
BoderMed seksjonen følger bod i kjeller, hhv 5 kvm.
StandardFølgende har fått TG2:
Bad > Sluk, membran og tettesjikt
Vurdering basert på alder. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i at mer enn halvparten av forventet brukstid
for membran/tettesjikt er passert.
Stue/kjøkken > Overflater og innredning
Det er ikke montert komfyrvakt i kjøkkenet som er krav på dette
kjøkkenet ut ifra alder.
Tekniske installasjoner > Avløpsrør
Vurdering er basert på alder. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i at mer enn halvparten av forventet
brukstid for skjulte røranlegg er passert.
Innvendig > Radon
Det er ikke foretatt radonmålinger, og bygget er heller ikke utført med radonsperre.
Bad > Overflater vegger og himling
Det er stedvis observert skjolder/ugjevnheter i overflate på vegger.
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.
Ferdigattest / midlertidig brukstillatelseDet foreligger midlertidig brukstillatelse for eiendommen datert 22.07.2006. I flg. kontrollerklæring fra
ansvarlig kontrollerende er det registrert mindre vesentlige mangler. Disse er imidlertid ikke til hinder for
midlertidig brukstillatelse.
Elektrisk anleggDet gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget.
OppvarmingRadiatorer tilkoblet felles fjernvarmeanlegg.
Varmtvann fra fellesanlegg.
EnergimerkingDet foreligger ikke noe energimerking/energiattest for boligen i forbindelse med salget.
Det følger av energimerkeforskriften § 5 at kjøper kan få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for
selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått dersom eier etter skriftlig anmodning fra
kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått.
Kommunale avgifterDet gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og
eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.
EiendomsskattDet er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for
bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon
se:
https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på
faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg
i mellom.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 3 929,-
pr.mnd.
Faste løpende kostnaderMye dekkes gjennom felleskostnadene. Normale tillegg vil være strøm, innboforsikring etc.
Spesifikasjon av fellesgjeldSameiet har ingen lån p.t.
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
ÅrsregnskapÅrsresultat 2023: kr. 334 614
Forsikring med polisenummerTryg Forsikring
Polisenummer: 8734676
FormuesverdiFormuesverdien fastsettes av Skatteetaten med utgangspunkt i en beregnet boligverdi. Boligverdien er
basert på kvadratmeterpris multiplisert med boligens areal. Kvadratmeterprisen hentes fra SSB sine
statistiske opplysninger.
Formuesverdien for primærboliger utgjør 25% av boligens verdi opp til 10 millioner, og 70 % av verdien
over 10 millioner (der boligeier er folkeregistrert pr. 1. januar). Formuesverdien for sekundærboliger utgjør
100% (øvrige boliger)
SameieSameie: Solsiden 1 Boligsameie, Orgnr: 990365539
ForretningsførerOBOS er forretningsfører.
StyregodkjenningDet er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.
Tekniske installasjonerRør-i-rør i system. Fordelerskap med stoppekran plassert på soverom. Avløpsrør i plast. Radiatorer
tilkoblet felles fjernvarmeanlegg. Varmtvann fra fellesanlegg. Elanlegg med automatsikringer.
Varmekabler i gulv på bad. Brann- og røykvarsler. Pulver slokningsapparat.
DiverseFølgende medfølger ikke:
-Pendel lampe på kjøkkenet
-Svarte skap mellom kjøkken og stue
-Speil i gang og på soverom
-Rundt speil mellom gang og kjøkken
-Kjøleskap
-Komfyr
-Vaskemaskin
-To små hengere i yttergangen som er formet som dyr
AnnetDet foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men de stemmer ikke med dagens bruk
Oppført nytt soverom i deler av stuen.
RadonmålingFra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutterKommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd
UtleieSeksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av
sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge,
pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie
i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til
mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene
på årsmøtet.
Vei/vann/kloakkEiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.
ReguleringEiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg. For mer informasjon om reguleringsforhold
kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside.
Vitaminveien 5 B - Planforslag i avklaringsfase - Boliger og næring
Saksnummer 202007151 - Reguleringssak
Mottatt sak 04.05.2020
Bonum og Avantor tok kontakt med Plan- og bygningsetaten i 2018 for å undersøke mulighetene for å
utvikle sine eiendommer i Vitaminveien
5b og Gunnar Schjelderups vei 9 i en felles plan. Aktuelle formål var først og fremst bolig og kontor. I
planforhåndskonferanse nr 2 påpekte imidlertid PBE et behov for å ut rede fremt idig skolebehov i
planområdet . I etterkant av dette har Avantor varslet ønske om å gå videre med eget forslag, og at man da
er inneforstått med at PBE vil utrede skolealternativet.
Forslagstiller er opptatt av å ta ansvar for en bærekraftig utvikling av området . De t o alternative
planforslagene foreslår næringsbebyggelse eller kombinert bolig- og næringsbebyggelse og begge
inkluderer bevaring av det eksisterende verkstedbygget . Det legges til rette for byliv med utadrettet
virksomhet på bakkeplan samt park og møteplasser. Ved å foreslå boliger og kontorer tett på
kollektivknutepunkt på Storo og i Nydalen samt nær arbeidsplasser, rekreasjonsområder langs
Akerselva, handel og sosialinfrastruktur bidrar planforslaget t il å oppnå Oslo kommunes målsetning om
en by der flere går, sykler og benytter kollektivtransport.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202007151
Gunnar Schjelderups vei 9 - Bestilling av oppstartsmøte - Bolig
Saksnummer 202002121 - Reguleringssak
Mottatt sak 05.02.2020
Bonum og Avantor t ok kont akt med PBE i 2018 for å undersøke mulighet ene for å ut vikle sine
eiendommer i felleskap, til henholdsvis bolig, kont or, utadrett et virksomhet m.m. PBE informert e om at
Avantors eiendom måt t e vurderes opp mot undervisningsformål, og det ble enighet om at man kunne
sende inn egne planforslag for de ulike eiendommene. Bonum er opptatt av å ta ansvar for en bærekraftig
ut vikling, og jobber målrettet i alle prosjekt for å bidra t il å bygge opp under felles målsettinger om en
klimavennlig by- og stedsutvikling. Planforslaget foreslår boligbebyggelse av høy kvalitet med et sær
egent ut rykk og variert e boformer, og legger t il ret t e for byliv med t ilbaket rukket fasadeliv og utadrettet
virksomhet på bakkeplan. Ved å foreslå boliger t et t opptil et viktig kollektivknutepunkt på Storo,
rekreasjonsområder langs Akerselva, arbeidsplasser, handel og sosial infrastruktur ellers i Nydalen
bidrar planforslaget t il å oppnå Oslo kommunes målsetning nullutslippsbyen, hvor flere går, sykler og
benytt er kollektivtransport .
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202002121
Vitaminveien 7 - Oppstartsmøte avholdt - Utvikling av Storo storsenter
Saksnummer 202009564 - Reguleringssak
Mottatt sak 12.06.2020
Storo storsenter er utviklet i flere et apper, med ut gangspunkt i konvertering av et industribygg. Området
var inntil ganske nylig preget av industri, men har i løpet av de siste 15-20 årene opplevd en betydelig
transformasjon fra industriområde til typiske byfunksjoner som boliger, kontor og tjenesteyting. Etablering
av T-baneringen har også medført en betydelig økt tilgjengelighet , som innebær er at området har fåt t et
tydelig sentrumspreg. Det er derfor naturlig å se for seg at kjøpesenter-eiendommen utvikles til noe mer, i
form av supplerende formål som kontor og tjenesteyt ing, og gjennom økt vekt legging på utadrett et
virksomhet og bymessig ut forming som kan aktivisere omgivelsene på en helt annen måte enn tilfellet er
i dag. Med hensyn til utvikling av knutepunkt et St oro-Nydalen vurderer vi det også som naturlig å vurdere
høy utnyttelse, med vekt på kontorformål og tjenesteyting. Det er samtidig viktig å påpeke at storsenteret
er en meget velfungerende enhet i dag, så videre ut vikling må skje på en måte som ivaretar senterets
behov og forut setninger for rasjonell drift også i fremtiden. Hensikt en med planarbeidet er å ut vikle
eiendommen t il å bli et sentralt og urbant sentrum i området , med meget varierte tilbud og godt
fungerende, attraktive og aktivisert e byrom.´Ser man tiltaket i sammenheng med det nylig ferdigstilte
anlegget / kvartalet i Vitaminveien 11 ser man konturene av et meget interessant sentrumsområde, med
et betydelig tjenestetilbud og vikt ge byrom for hele bydelen.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202009564
Vitaminveien 1 B - Oppstartsmøte avholdt - Kontorbygg
Saksnummer 202017294 - Reguleringssak
Mottatt sak 30.10.2020
Ferd AS v. Vitaminveien 1B AS gjennomførte våren/ sommeren 2020 en arkitektkonkurranse for nytt
kontorbygg på sin eiendom i Vitaminveien 1B på Storo. Oslo Works i samarbeid med Bollinger +
Grohmann ble utropt som vinnere, og har senere bearbeidet vinnerprosjektet som grunnlag for å
igangsette reguleringsarbeid. Hensikten med prosjektet/planinitiativet er å legge til rette for utvikling av
eiendommen gjennom etablering av et kontorbygg som skiller seg ut fra mengden - med
gjennomgående høye ambisjoner om miljømessige, sosiale og økonomiske bærekraftige løsninger.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202017294
Sandakerveien 113 - 119 - Planforslag til nytt offentlig ettersyn - Park, boliger og forretning
Saksnummer 201604130 - Reguleringssak
Mottatt sak 18.03.2016
Det planlegges boligformål, kontor og forretning. Det er en videreføring av Nydalen som knutepunkt og en
attraktiv og levende bydel. Utvikling av tomten er et viktig grep for å knytte sammen Storo og Nydalen.
Prosjektet skiller offentlig og private uterom. Et sentral grep er opparbeidelse av grønne områder og
urbane byrom med ulik karakter og funksjoner. Forskjellige typer og skala av byrom skaper diversitet og
tilrettelegger for et mangfold av brukere. Over T-banekulverten planlegges et allment tilgjengelig parkdrag.
Langs dette etableres mindre oppholdssoner med tydelig program som f. eks. torg/servering eller
områder for fysisk aktivitet. Private og fellesprivate uteoppholdsarealer består av indre gårdsrom,
takterrasser og balkonger. T-banekulverten skaper en naturlig inndelingen av planområdet i to byggefelt.
Bebyggelsen er planlagt å følge omkringliggende gatestruktur, i tillegg til noe mindre boligbebyggelse i
diagonalaksen gjennom området. Bebyggelsen er arrangert i ulike høyder og varierer for å markere
hjørner og tilpasse seg solforholdene. Bebyggelsen er horisontalt inndelt bestående av en base som
komplimenteres med "add-ons".
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201604130
Sandakerveien 121 - Dialogfase før offentlig ettersyn - Oppføring av boliger - Offentlig park
Saksnummer 201619470 - Reguleringssak
Mottatt sak 27.12.2016
Tomten planlegges bygd ut hovedsaklig med boligbebyggelse med høy utnyttelse for å bygge opp under
ønsket knutepunktutvikling rundt Nydalen og Storo. Sammen med utbygging av Sandakerveien 113 - 119
er utvikling av tomten et viktig grep for å knytte Nydalen bedre sammen med Storo. Planforslaget
tilrettelegger for at det kan etableres et nytt parkstrøk som del av en grønn øst-vest forbindelse mellom
Nydalen og Storo i tråd med føringer i Masterplan Nydalen+. Parkstrøket planlegges å inneholde ulike
kvaliteter som soner for aktivitet/lek, blågrønne overvannsløsninger og soner for kafé/bevertning. Deler av
første etasje planlegges benyttet til butikker, restauranter, caféer og andre utadrettede funksjoner. Mot
nord og øst kobler den nye bebyggelsen seg på eksisterende grøntområde som trekkes videre inn
mellom bebyggelsen. I vedlagt skisse til hovedgrep er det illustrert en mulig bebyggelsesstruktur med
seks bygningsvolumer som omkranser tre større gårdsrom. I tråd med prinsipper fra Nydalen +
masterplanen er bebyggelsen bygget opp som oppbrutte bygård-strukturer (base) med høye punkter
(add-on) plassert ovenpå.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201619470
Nycoveien 1 og 1 B - Bestilling av oppstartsmøte - Produksjonsbygg
Saksnummer 202209898 - Reguleringssak
Mottatt sak 30.06.2022
GE Healthcare AS ønsker å forbli i byen. De har behov for å utvikle aktuelle eiendommer og øke
bygningsmassen for å kunne tilrettelegge for en fremtidsrettet virksomhet. Det vil vurderes hvor vidt det
kan være aktuelt å anlegge arealer for parkering under bakken og redusere areal for overflateparkering.
Her er det ønskelig å utforske mulighetene for å ta i bruk planlagt rampe ifm. p-kjeller for Vitaminveien 6.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202209898
Sandakerveien 114 - Planforslag til offentlig ettersyn - Næring og kontor
Saksnummer 201918859 - Reguleringssak
Mottatt sak 15.11.2019
Bakgrunn for oppstart av arbeidet med omregulering av tomten er ønske om å delta i den store
transformeringen av omkring liggende områder i Nydalsbyen, Storo og Lilloområdet. Området
transformeres fra et område med industri, lager og kontor, til tett bybebyggelse med større innslag av
boligbebyggelse, offentlig- og privat tjenesteyting og annen næringsbebyggelse. Området har en meget
høy befolkningsvekst og det er derfor nødvendig med en helhetlig plan for infrastruktur, som trafikk og
kollektivløsninger for området.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201918859
Nydalsveien 36 - 38 - Dialogfase før offentlig ettersyn - Bolig og næring
Saksnummer 201912539 - Reguleringssak
Mottatt sak 09.08.2019
Storebrand ønsker å utvikle eiendommene Nydalsveien 36/38 med fokus på bymessige kvaliteter og
samtidig skape et pilotprosjekt for bygg oppført av gjenbrukte materialer.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201912539
Nydalsveien 15 - Bestilling av oppstartsmøte - Utvikling av eiendommer og grøntområder
Saksnummer 201914124 - Reguleringssak
Mottatt sak 04.09.2019
Utvikling av eiendommen til bolig og utvidelse av grøntområde/park langs Akerselva. Eksisterende
bevaringsverdig bebyggelse bevares, mens hall i Nydalsveien 17 rives.
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201914124
Storokrysset fra Grefsenveien 48 til Disen - Bestilling av oppstartsmøte - Detaljregulering - Storokrysset
Saksnummer 202205180 - Reguleringssak
Mottatt sak 01.04.2022
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202205180
Vitaminveien - Detaljregulering - Opparbeidelse av gate
Saksnummer 201816207 - Reguleringssak
Mottatt sak 09.11.2018
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201816207
Gullhaug torg 1 - Planforslag til offentlig ettersyn
Saksnummer 202011062 - Reguleringssak
Mottatt sak 03.07.2020
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202011062
Gullhaug torg 3 - planforslag til offentlig ettersyn
Saksnummer 201813505 - Reguleringssak
Mottatt sak 24.09.2018
Den eksisterende bygningsmasse på tomten består av 4 bygg med felles parkeringsanlegg delvis skjult
under terreng som følge av et stort topografisk fall på tomten.
Parkeringsanlegget og den overordnede arkitektoniske utforming byr på visse utfordringer for byggets
interne logistikk og inneklima og betyr at en stor del av byggets samlede areal blir brukt som mørke areal.
I tillegg innpasser bygget sig uheldig i den urbane kontekst hvor fasadene mot bakkenivå fremstår som
en lukket bakside mot gaten, hvor man kunne ønske seg et levende og aktivt by-gulv med Kafe-liv,
uteservering og klar adressering og adkomst.
Passasjen mellom byggene har potensial til å bli en attraktiv og funksjonell tverrforbindelse mellom
boligbebyggelsen og Nydalen, men fremstår i dag skjermet som følge av parkeringsanlegget.
Hensikten er å transformere det eksisterende bygg for å få en bedre arealutnytting og fordeling av
lyse/mørke areal. I samme ombæring ønsker forslagsstiller med prosjektet å løse de ovennevnte
utfordringer for å sikre et bedre innpasset bygg med fokus på by-gulvet og forbindelser i området.
Et sentralt atrium i åpen forbindelse med en åpen 1 etasje mot Gullhaugveien vil utgjøre et sosialt
torg/hjerte i bygget og trekke by-gulvet inn i bygget gjennom åpne og imøtekommende fasader.
Forslagsstiller ønsker å øke byggets høyder med tanke på Nydalen øst som et utviklingsområde.
Byggets fotavtrykk vil stort sett være det samme som den eksisterende bygningsmasse. Dog ønskes det
en utvidelse av fotavtrykket i tomtens nordvestlige hjørne.
For mer informasjon, https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201813505
Gullhaug torg 1 - Fasadeendring
Saksnummer 201009858 - Byggesak
Mottatt sak 05.08.2010
Status Tillatelse gitt
For mer informasjon, se
https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201009858
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 6 190 000,- (Prisantydning)
Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 158 750,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 159 950,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 349 950,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 359 200,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
BoligselgerforsikringSelger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Provisjon 1%
Markedspakke 21 900
Tilrettelegging 14 900
Visningshonorar per stk. 2 990
Oppgjør 7 500
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer125-24-0064
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikringEIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper
bolig gjennom EIE.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a.
husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg
juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også
velge å kun tegne boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med
megler for ytterligere informasjon.
LovanvendelseGenerelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbrukerkjøp - definisjon:
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon:
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
AvdelingHegdehaugen Eiendomsmegling AS
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Org. nr: 931569082
Hegdehaugsveien 24
0352 Oslo
Tlf:
Ansvarlig meglerEiendomsmegler MNEF / Partner Edvard Ingebrigtsen
SaksbehandlereEdvard Ingebrigtsen
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 95 21 19 22 / E-post: ei@eie.no
David Nord
Salgskoordinator
Mob: 92 23 89 09
[/ E-post: dn@eie.no