Bilde 1 av Gunnar Schjelderups vei 11RBilde 2 av Gunnar Schjelderups vei 11R
Digital salgsoppgave
Gunnar Schjelderups vei 11R

0484 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er en betaversjon

Tjenesten er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med at dette er en betaversjon som er under utprøving, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Still et spørsmål og jeg skal forsøke å finne svaret for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvor mange soverom er det?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"
  • "Hvordan er utsikten?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

Objektet er solgt!

Delikat 3-roms selveier med to balkonger | Heis | Varmtvann, tv og bredbånd inkl. | Kort vei til "alt" | Garasje*
icon

Unngå doble renteutgifter

Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
131
Antall soverom
2 soverom
Etasje
2
Internt bruksareal (BRA-i)
66 m²
Bruksareal (BRA)
73 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
7 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
14 m²
Fellesutgifter
kr 3 856 / Mnd
Prisantydning
kr 6 300 000
Omkostninger
kr 162 050
Fellesgjeld
kr 14 468
Totalpris
kr 6 476 518
Byggeår
2006
Tomt
Eiet tomt 18884 m²
Oppdragsnummer
125240304
Prisantydningkr 6 300 000,-
Fellesgjeldkr 14 468,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgiftkr 151 600,-
  
Totalpris kr 6 476 518
Eiendom
Gunnar Schjelderups vei 11R, 0484 Oslo, Etasje: 2

Matrikkel
Gnr. 77 Bnr. 57 Snr. 131 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 73 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 66 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal): 7 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 14 kvm

Areal
Primærrom: 66 kvm, Bruksareal: 73 kvm, BRA-i: 66 kvm , BRA-e: 7 kvm , TBA: 14 kvm
Vedlagte plantegninger er målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
2006

Tomt
Eiet tomt 18884 kvm

Prisantydning
6 300 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Pål Henry Tronsen Takstdato: 04.06.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 14 468,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue kr. 0,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. omkostninger
kr 6 300 000,- (Prisantydning)
kr 14 468,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 6 314 468,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 151 600,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 152 800,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 467 268,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 476 518,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 3 856,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Varmtvann, bredbånd, kabel-TV, trappevask, vaktmestertjenester, felles byggforsikring, parkering, strøm til fellesarealer, drift og vedlikehold, kommunale avgifter, forretningsførsel, revisjonskostnader og styrehonorar.

Felleskostnadene fordeles på følgende måte:
TV/Internett: Kr. 460,-
Felleskostnader: Kr. 3 396,-

Eier
Trond Lyngbø

Beskrivelse
Vi har gleden av å presentere en lys, pen og moderne 3-roms leilighet i populære Gunnar Schjelderups vei 11R i Nydalen. Leiligheten holder en god standard og består av et moderne kjøkken, lys stue, to gode soverom, delikat baderom og hyggelig entré. To fantastiske balkonger, en østvendt balkong på ca. 4 kvm og en vestvendt balkong på ca. 10 kvm.

Dette er den perfekte leiligheten for deg som ønsker å bo sentralt og bynært, men samtidig ha kort vei til grønne rekreasjonsmuligheter og turområder.

Høydepunkter
-Mulighet for kjøp/leie garasjeplass
-God internbeliggenhet i byggets 2. etg
-Heis
-Varmtvann og kabel-TV inkl.
-2 fantastiske balkonger
-Store vindusflater som gir rikelig med naturlig lys
-Flislagt baderom med opplegg for vaskemaskin
-Tilhørende kjellerbod 7 kvm
-Nærhet til BI og Storo Storsenter

Parkering
Det medfølger en parkeringsplass i lukket og oppvarmet garasjeanlegg. Det påløper administrasjonskostnader til forretningsfører etter gjeldende priser ved overdragelse av bruksretten.
Det er mulighet for kjøp/leie av garasjeplass i garasjeanlegget.

Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt - også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering.

Priser for 2024:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5950 kroner
Elbil: 2000 kroner
Motorsykkel og moped: 2975 kroner
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner

Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon og priser for andre transportmidler se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-privatpersoner/

Beliggenhet
Boligen ligger i et attraktivt og sentralt boligområde ved Nydalen. Nydalen har de siste årene gjennomgått en totalforvandling og er nå et urbant, levende og meget moderne bydelssenter. Antall beboere og brukere av området er i sterk vekst og i takt med etterspørselen er det etablert en rekke serveringssteder og butikker. Dagligvarehandelen kan gjøres ved bl.a. Meny, Coop Mega, Rema 1000, Kiwi og Bunnpris.

Ikke mange minutter unna boligen finner man Storo Storsenter, et av Norges største kjøpesentre med 130 butikker, spisesteder og tjenester. Like ved Storo Storsenter er Norges største og første IMAX-kino å finne. Kinoen stod klar i mars 2018 og huser hele 11 saler, hvor det tilrettelegges for en fantastisk filmopplevelse.

Torgbygget i Nydalen, senter som åpnet i 2016 og har servicetilbud som vinmonopol. matvarebutikk, restauranter/kaféer, bakeri, apotek og blomsterbutikk. St. Hanshaugen, Grünerløkka, Grønland og Oslo sentrum ligger i tillegg godt innen rekkevidde med alt det innebærer av fasiliteter og servicetilbud.

Det er kort vei til ypperlige tur- og treningsfasiliteter, med blant annet Maridalen som et naturlig valg dersom man ønsker rolige tur- og sykkelveier. Her har man også tilgang til et fantastisk utvalg av turstier, både til fots, på sykkel eller på ski. Kort vei også til Sognsvann og Nordmarka, med alle sine muligheter. Like i nærheten ligger også Grefsenkollen med muligheter for motbakketrening til fots eller på sykkel. På toppen kan man nyte den fantastiske utsikten over hele Oslo by evt. sammen med ett godt måltid på Grefsenkollen restaurant. Her arrangeres det også utekonserter i sommerhalvåret kalt "OVER OSLO" Svært populært.

For den treningsglade ligger Sats Nydalen og Storo, samt Evo og Crossfit Oslo ikke mange minutter unna boligen.

Akerselva renner gjennom Nydalen og er med på å forsterke den idylliske opplevelsen av området. Elven kan benyttes til både bading (Nydalsdammen) og fisking. Følger du Akerselva som strekker seg mer enn 8 km fra Maridalsvannet i Maridalen og videre ned gjennom Nydalen forbi Lillo og til slutt ut ved Paulsenkaia i Bjørvika, kan du kombinere markatur eller bytur langs en elv med historisk "brus". Akerselva har mange historiske minner og følger du den hele veien vil du møte 20 fosser og hele 45 bruer og flere badeplasser. Badeplassen i Nydalen ligger bare ett steinkast unna. Om man ikke ønsker en historisk elvevandring, anbefales allikevel at man følger turstiene langs med elva dersom formålet er en tur dypere inn i marka. Maridalsvannet er i denne sammenheng det perfekte utgangspunkt i alle årstider for å utforske marka, enten til fots, på sykkel eller på ski- man er garantert en opplevelse.

Nydalen er et knutepunkt for kollektiv transport, og man kan velge mellom trikk, buss, T-bane, flybuss eller tog, alt innenfor få minutters gangavstand. Med hyppige avganger og linjer i alle retninger kommer man seg enkelt dit man skal. Nærmeste holdeplass er Nydalen/Kristoffer Aamodts gate og ligger noen hundre meter fra boligen.

Tomt
Eiet tomt, 18884 kvm

Adkomst
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

BRA: 73 m²
- BRA-i: 66 m²: (Bad, entré, to soverom, stue og kjøkken)
- BRA-e: 7 m²: (Kjellerbod)
- TBA: 14 m²: (To balkonger)

Boligen disponerer en kjellerbod på ca. 7 kvm. Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Boligblokk oppført i 2006. Gulvflater i kjeller og etasjeskillere i betong. Yttervegger og bærende konstruksjoner i stål -/betongkonstruksjoner med utfyllende bindingsverk. Utvendige fasader er forblendet med teglstein samt pussede og malte overflater. Tilnærmet flatt tak, tekket med papp/membran. Heis over alle plan. Leilighet beliggende i 2. etasje med bruksareal (BRA-i) på 66 m2. Normal standard og god planløsning.
Oppvarming består av strøm. Se boligens energiattest. Naturlig ventilasjon. El-anlegg med automatsikringer.

For ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Primærrom
Primærrom: 66 kvm
Følgende rom er inkludert i P-rom: Bad, entré, to soverom, stue og kjøkken.

Bruksareal
Bruksareal: 73 kvm

Boder
Boligen disponerer en kjellerbod på ca. 7 kvm.

Standard
Innvendige gulv:
Parkett og fliser.

Innvendige vegger:
Malte flater. Alle vegger er overmalt i 2024.

Innvendige himlinger:
Malte flater. Alle tak er overmalt i 2024.

Kjøkken:
Pent og moderne kjøkken som består av glatte fronter og kvartsbenkeplate. Hvitevarene består av komfyr, oppvaskmaskin og kjøl-/fryseskap. Nedfelt oppvaskkum og ventilator over kokesone.

Baderom:
Fint, flislagt baderom som består av dusjhjørne med inn-/utadslående dører, vegghengt toalett, servant over innredning, samt overskap med speilfronter. Varme i gulv, opplegg for vaskemaskin. Mekaninsk avtrekk tilkoblet felles avtrekkskanal.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Elektrisk oppvarming via panelovner. Varmtvann fra fellesanlegg. Elanlegg med automatsikringer. Varmekabler i gulv på bad.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter D

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Eiendomsskatt er beregnet til kr. 306,- per 2024.

Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 3 856,- pr.mnd.
Varmtvann, bredbånd, kabel-TV, trappevask, vaktmestertjenester, parkering, felles byggforsikring, strøm til fellesarealer, drift og vedlikehold, kommunale avgifter, forretningsførsel, revisjonskostnader og styrehonorar.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Ingen lån registrert på selskap.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Forsikring med polisenummer
Gjensidige Forsikring Polisenummer: 82776079

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 717 664,- Som sekundærbolig Kr. 6 527 122,-

Sameie
Sameie: Sameiet Nydalen Kvarter, Orgnr: 991081267

Sameiet består av 386 seksjoner. Sameiet Nydalen Kvarter er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer
991081267, og ligger i bydel Nordre Aker i Oslo kommune. Gårds- og bruksnummer: 77/57.

Forretningsførselen er utført av OBOS Eiendomsforvaltning AS i henhold til kontrakt. Sameiets revisor er BDO AS.

Styret kan primært kontaktes via melding på Vibbo, se https://vibbo.no/nydalen-kvarter for
ytterligere informasjon. Styret kan også kontaktes på e-post: nydalenkvarter@styrerommet.no

Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning AS.

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Tekniske installasjoner
Rør-i-rør system.
Fordelerskap plassert i entré.
Avløpsrør i plast.
Naturlig ventilasjon.
Varmtvann fra fellesanlegg.
Elanlegg med automatsikringer.
Varmekabler i gulv på bad.
Panelovner.
Brann- og røykvarsler.
Brannslange i kjelkenbenk.

Dyrehold
Dyrehold er tillatt iht. husordensreglene.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

1916/900892-1/105  Best. om vann/kloakkledn.  
18.02.1916 
Bestemmelse om veg
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1926/911775-1/105  Erklæring/avtale  
05.03.1926 
Rettighetshaver: Televerket
Bestemmelser om telefonledninger/stolper/kabler/grøfter m.v.
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1958/15062-1/105  Best. om vann/kloakkledn.  
16.12.1958 
Rett for kommunen til å anlegge og vedlikeholde ledninger m.m.
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere

1987/37375-1/105  Erklæring/avtale  
17.06.1987 
Vedtak av visse vilkår vedr. utskillelse/bebyggelse av denne eiendom
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2000/45754-2/105   ** Diverse påtegning  
10.08.2000 
Slettes i gnr. 77 bnr. 351

2004/9389-1/105  Erklæring/avtale  
09.02.2004 
Bestemmelser om parkering
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere

2004/23093-1/105  Best. om vann/kloakkledn.  
01.04.2004 
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.m.
Rettighetshaver Oslo Kommune Vann- og avløpsetaten
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere

2004/26601-1/105  Erklæring/avtale  
21.04.2004 
Midlertidig dispensasjon fra Bygningsloven vedr.Gunnar
Schjelderups vei.Forpliktelse til fremtidig vederlagsfri
overdragelse av veigrunn til Oslo kommune,
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2004/26602-1/105  Bestemmelse om gjerde  
21.04.2004 
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:73 Bnr:8  
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2004/29225-2/105  Erklæring/avtale  
30.04.2004 
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:77 Bnr:375  
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:77 Bnr:376  
Bestemmelse om veg
Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune Plan- og bygningsetaten
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2004/29225-3/105  Erklæring/avtale  
30.04.2004 
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:77 Bnr:375  
Bestemmelse om garasje/parkering
Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2004/29225-6/105  Erklæring/avtale  
30.04.2004 
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:77 Bnr:375  
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:77 Bnr:376  
Bestemmelse om vann/kloakkledning
Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune Vann- og avløpsetaten.
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2006/427903-1/200  Erklæring/avtale  
11.09.2006 
Rettighetshaver:NYDALEN BOLIG AS  
Org.nr: 986844899
Bestemmelse om adkomstrett
Bestemmelse om parkering
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-77/57
Gjelder denne registerenheten med flere

2006/623828-2/200  Bruksrett  
13.12.2006
Rettighetshaver:NYDALEN BOLIG AS  
Org.nr: 986844899
Bruksrett
gjelder utomhusareal
Bestemmelse om drift og vedlikehold.
Med flere bestemmelser
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2012/66912-1/200  Best. om adkomstrett  
24.01.2012 
Driftsavtale for felles adkomstvei
Gjelder denne registerenheten med flere

Grunndata
2006/610840-1/200  Seksjonering  
07.12.2006 
opprettet seksjoner:
snr: 131
formål: Bolig
sameiebrøk: 66/26865
For øvrige opplysninger om grunndata, se den seksjonerte matrikkelenheten.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Vei/vann/kloakk
Eiendommen har adkomst via offentlig vei. Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.

Regulering
Området er regulert til bolig-, industri, offentlig og næringsformål. Reguleringskart med bestemmelser ligger vedlagt i salgsoppgaven. For ytterligere opplysninger om regulering, vennligst ta kontakt med megler.

Gunnar Schjelderups vei - Bestilling av oppstartsmøte - Studentboliger - fortsettelse av sak 202314276
Saksnummer: 202318148 - Reguleringssak. Mottatt sak: 26.09.2023

Tomten er i dag en parkeringsplass som ligger langs Gjøvikbanen og Ring 3 med betydelig trafikk, hvor samspillseffekten mellom støy og luftforurensning er en utfordring. I dag viser støykartet til Kommuneplanen et rødt støyavtrykk som siver helt ned til rekkehusområdet sør for den aktuelle tomten. Ved å bebygge eksisterende parkeringstomt kan man bidra til å bygge rundt 100 sårt tiltrengte nye studentsenger, samtidig som bygningen fungere som en støyskjerm for bebyggelsen mot syd. Vårt prinsippforslag er en U-formet bygning som skaper et støyskjermet grønt innvendig gårdsrom med mye sol og støyskjermede hybler med utsikt over byen. I tillegg vil bygget fungere som en støyskjerm/buffersone mot ringveien og jernbanen. Taket er utformet som et støyskjermet felles uteareal med fantastisk utsikt over Oslo by som supplerer de skjermede uteoppholdsarealene på bakkeplan. På det resterende del av takarealet og deler av fasaden plasseres det solcellepaneler. Tiltaket er foreslått i 1 underetasje, 7 boligetasjer og en takterrasse med sosiale rom som slutter seg til bebyggelsen langs ringveien og jernbanen og bidrar sterkt til støyskjermingen av bebyggelsen syd for studentboligene. Til Kommunens tidligere bemerkning om at studenthuset bør trappes ned mot rekkehusene i syd, vil vi bemerke at prosjektet er søkt tilpasset bebyggelsen langs jernbane/ringveien og at disse to ulike bygningstypologiene er lett lesbare i forhold til hverandre. Studentboligene vil være en god støyskjerm for rekkehusbebyggelsen, uten å redusere deres solbelyste arealer. Det nye studenthuset er tenkt lagt 10m fra eksisterende studenthus mot øst, med en tilbaketrukket underetasje slik at det dannes en romslig plass/oppholdsareale mot gang- og sykkelveien som inviterer syklende/gående til en pust i bakken. Vi vedlegger en rapport utarbeidet av Norconsult som omhandler muligheten for å bygge offentlig gang-/sykkelvei, både samtidig eller etter at studentboligene er ferdig bygget.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202318148

Vitaminveien 5 B - Planforslag i avklaringsfase - Boliger og næring
Saksnummer: 202007151 - Reguleringssak. Mottatt sak: 04.05.2020

Avantor Vitaminveien 5 ønsker å omregulere eiendommen og legge til rette for fortetting av området og utvikle det til en ny destinasjon. Det skal bidra til et flerfunksjonelt nabolag med mulige formål som bolig og
næring som samlet bidrar til økt byliv med utadrettet virksomhet på bakkeplan samt park og møteplasser.
Deler av Vitaminveien 5B, sammen med Gunnar Schjelderups vei 9, er i TOR Nydalen angitt som ny park.
Denne parken vil bidra til å dekke parkbehovet i Nydalen.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202007151

Gunnar Schjelderups vei 9 - Planforslag til offentlig ettersyn - Bolig
Saksnummer: 202002121 - Reguleringssak. Mottatt sak: 05.02.2020

Bonum og Avantor tok kontakt med PBE i 2018 for å undersøke mulighetene for å utvikle sine eiendommer i felleskap, til henholdsvis bolig, kontor, utadrettet virksomhet m.m. PBE informerte om at Avantors eiendom måtte vurderes opp mot undervisningsformål, og det ble enighet om at man kunne sende inn egne planforslag for de ulike eiendommene. Bonum er opptatt av å ta ansvar for en bærekraftig utvikling, og jobber målrettet i alle prosjekt for å bidra t il å bygge opp under felles målsettinger om en klimavennlig by- og stedsut vikling. Planforslaget foreslår boligbebyggelse av høy kvalitet med et særegent utrykk og varierte boformer, og legger til rette for byliv med tilbaketrukket fasadeliv og utadrettet virksomhet på bakkeplan. Ved å foreslå boliger tett opptil et viktig kollektivknutepunkt på Storo, rekreasjonsområder langs Akerselva, arbeidsplasser, handel og sosial infrastruktur ellers i Nydalen bidrar planforslaget til å oppnå Oslo kommunes målsetning nullutslippsbyen, hvor flere går, sykler og benytter kollektiv transport.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202002121

Storokrysset fra Grefsenveien 48 til Disen - Bestilling av oppstartsmøte - Detaljregulering - Storokrysset
Saksnummer: 202205180 - Reguleringssak. Mottatt sak: 01.04.2022

Hensikten med prosjektet er å bedre fremkommelighet og trafikksikkerhet for syklister i Sandakerveien og Grefsenveien på strekningen mellom Åsengata og Disen vendesløyfe. Gående skal også oppleve bedre trafikksikkerhet og fremkommelighet ved at gater og byrom rustes opp langs trikketraseen. I tillegg skal fremkommelighet for kollektivtrafikk ivaretas. Det er ønskelig å utvikle Storokrysset til et mer attraktivt byrom og et effektivt trafikknutepunkt. Forslaget er delt inn i to delstrekninger, som vil reguleres hver for seg:
Detaljregulering for Sandakerveien/Grefsenveien fra Åsengata til Grefsenveien 49
Detaljregulering for Grefsenveien fra Grefsenveien 49 til Disen vendesløyfe

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202205180

Grefsenveien/Sandakerveien mellom Åsengata og Grefsenveien 48 - Bestilling av oppstartsmøte - Detaljregulering
Saksnummer: 202212601 - Reguleringssak. Mottatt sak: 10.02.2022

Hensikten med prosjektet er å bedre fremkommelighet og trafikksikkerhet for syklister i Sandakerveien og Grefsenveien på strekningen mellom Åsengata og Disen vendesløyfe. Gående skal også oppleve bedre trafikksikkerhet og fremkommelighet ved at gater og byrom rustes opp langs trikketraseen. I tillegg skal fremkommelighet for kollektivtrafikk ivaretas. Det er ønskelig å utvikle Storokrysset til et mer attraktivt byrom og et effektivt trafikknutepunkt. Forslaget er delt inn i to delstrekninger, som vil reguleres hver for seg:
Detaljregulering for Sandakerveien/Grefsenveien fra Åsengata til Grefsenveien 49
Detaljregulering for Grefsenveien fra Grefsenveien 49 til Disen vendesløyfe

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202212601

Vitaminveien 1 B - Planforslag i avklaringsfase - Kontorbygg
Saksnummer: 202017294 - Reguleringssak. Mottatt sak: 30.10.2020

Ferd AS v. Vitaminveien 1B AS gjennomførte våren/ sommeren 2020 en arkitektkonkurranse for nytt kontorbygg på sin eiendom i Vitaminveien 1B på Storo. Oslo Works i samarbeid med Bollinger + Grohmann ble utropt som vinnere, og har senere bearbeidet vinnerprosjektet som grunnlag for å igangsette reguleringsarbeid. Hensikten med prosjektet/planinitiativet er å legge til rette for utvikling av eiendommen gjennom etablering av et kontorbygg som skiller seg ut fra mengden - med gjennomgående høye ambisjoner om miljømessige, sosiale og økonomiske bærekraftige løsninger.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202017294

Nycoveien 1 og 1 B - tilbygg til næringsbygg - dialogfase
Saksnummer: 202209898 - Reguleringssak. Mottatt sak: 30.06.2022

GE Healthcare AS ønsker å forbli i byen. De har behov for å utvikle aktuelle eiendommer og øke bygningsmassen for å kunne tilrettelegge for en fremtidsrettet virksomhet. Det vil vurderes hvor vidt det kan være aktuelt å anlegge arealer for parkering under bakken og redusere areal for overflateparkering. Her er det ønskelig å utforske mulighetene for å ta i bruk planlagt rampe ifm. p-kjeller for Vitaminveien 6.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202209898

Vitaminveien - Detaljregulering - Opparbeidelse av gate
Saksnummer: 201816207 - Reguleringssak. Mottatt sak: 09.11.2018

Bymiljøetaten foreslår å omregulere Vitaminveien og deler av Nydalen allé, Gunnar Schjelderups vei og Sandakerveien fra offentlige og fellesprivate samferdselsformål og forretning/kontor/industri til offentlige samferdselsformål (bl.a. kjøreveg, fortau sykkelanlegg, torg) og annen veigrunn (grøntareal). Plan- og bygningsetaten anbefaler planforslaget.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201816207

Sandakerveien 114 - Planforslag til politisk behandling - Næring og kontor
Saksnummer: 201918859 - Reguleringssak. Mottatt sak: 15.11.2019

Sandakerveien 114 ANS foreslår å omregulere Sandakerveien 114 fra industri til kontor. Hensikten med planen er å bygge to nye kontorbygg med utadrettet virksomhet på gateplan, i tillegg til å sikre gode forbindelser for gående gjennom planområdet. Eksisterende bebyggelse skal rives, og til erstatning for disse kan det oppføres to nye bygningsvolumer i 6-8 etasjer som omkranser et diagonalt gårdsrom/passasje. Det tillates et maksimalt bruksareal på 18 500 m² BRA. Plan- og bygningsetaten anbefaler planforslaget med forbehold om at byggehøyder holdes under 30 m målt fra ferdig planert fortau, og at byggegrense i gangpassasjens nordvestre inngang utvides og gjøres til en åpen og tydelig inngang.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201918859

Nydalsveien 15 - Bestilling av oppstartsmøte - Utvikling av eiendommer og grøntområder
Saksnummer: 201914124 - Reguleringssak. Mottatt sak: 04.09.2019

Utvikling av eiendommen til bolig og utvidelse av grøntområde/park langs Akerselva. Eksisterende bevaringsverdig bebyggelse bevares, mens hall i Nydalsveien 17 rives.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201914124

Sandakerveien 113 - 119 - Avklaringsfase etter nytt offentlig ettersyn - Park, boliger og forretning
Saksnummer: 201604130 - Reguleringssak. Mottatt sak: 18.03.2016

Avantor AS foreslår å omregulere Sandakerveien 113-119 fra byggeområde for kontor, industri, lager, bevertning og forretning til bolig, tjenesteyting, undervisning, kontor, bevertning, gatetun, park og hensynssone for anlegg i grunnen. Hensikten med planen er å legge til rette for en kompakt utbygging med blandet bruk, men hovedvekt på boliger, mellom kollektivknutepunktene på Nydalen og Storo og å anlegge en park på 2,5 daa. Planforslaget innebærer fire bygg på 5-13 etasjer, som inneholder ca. 450 boliger og inntil 17 000 m2 BRA næring/undervisning. Plan- og bygningsetaten anbefaler ikke forslaget og fremmer alternativ 2 og alternativ 3 med hovedhensikt å vise en større sammenhengende park henholdsvis mot vest (beliggende til Sandakerveien) og mot øst (beliggende til Gunnar Schjelderups vei). Alternativ 2 og 3 skiller seg videre fra alternativ 1 ved at de har en mindre utbygging. Plan- og bygningsetaten anbefaler alternativ 2 eller 3, men ønsker å gjennomføre den medvirkningsprosessen som offentlig ettersyn er før vi tar stilling til
hvilket alternativ vi kommer til å anbefale. Plan- og bygningsetaten ber om bemerkninger til forslaget i løpet av høringsperioden som er oppgitt i varslingsbrevet.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201604130

Sandakerveien 121 - Planforslag til offentlig ettersyn - Oppføring av boliger - Offentlig park
Saksnummer:201619470 - Reguleringssak. Mottatt sak:27.12.2016

OBOS Nye Hjem AS foreslår å omregulere Sandakerveien 121 fra industri, lager, kontor (trykkeri), forretning, felles gangareal, fellesområde (parkering), felles lekeareal, spesialområde parkbelte i industristrøk, til bolig, offentlig park, forretning, barnehage, tjenesteyting (helse, velvære, treningssenter, kultur, allmennyttige formål), kontor, bevertning, offentlige friområder og hensynssone bevaring. Bakgrunnen for planarbeidet er å regulere en del av en større park i tråd med byrådets bestilling, og boliger og andre formål på resten av eiendommen. Planforslaget åpner for en offentlig park på 7,1 daa langs Sandakerveien og ca 700 leiligheter fordelt på tre kvartal med nybygg. De eksisterende trykkerihallene på eiendommen er foreslått regulert til bevaring. Det er foreslått boliger og blandede formål i hallene. Plan- og bygningsetaten anbefaler forslaget med forbehold om lavere høyder og utnyttelse, en annen arealdisponering av trykkerihallene som bedre ivaretar bokvalitet og bevaringshensyn, og reguleringsbestemmelser som i større grad sikrer kvalitet i utforming av bebyggelsen.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201619470

Nydalsveien 36 - 38 - Planforslag til offentlig ettersyn
Saksnummer: 201912539 - Reguleringssak. Mottatt sak: 09.08.2019

Nydalsveien 36 AS (Storebrand) foreslår å omregulere Nydalsveien 36-38 fra industri, kontor, lager, undervisning og annet veiareal til kombinert bolig og næring, torg og park. De foreslår også å regulere Gullhaugveien og Gullhaug torg (gate) fra felles avkjørsel og kjørevei til offentlig gate. Hensikten med planforslaget er å tilrettelegge for boligbebyggelse i 5-9 etasjer med næring i 1. etasje, og oppgradering av omkringliggende torg og gater. Plan- og bygningsetaten anbefaler forslaget, med forbehold om reduserte høyder og utnyttelse, andre støybestemmelser, bedre kvaliteter på uteoppholdsarealene, forbedret løsning i Gullhaug torg (gate), lavere parkeringsdekning og andre rekkefølgebestemmelser.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201912539

Maridalsveien 299 med flere - Dialogfase før offentlig ettersyn
Saksnummer: 201902658 - Reguleringssak. Mottatt sak: 19.02.2019

Maridalsveien Boligutvikling foreslår å omregulere Maridalsveien 299 fra bolig (småhusplanen) til boligbebyggelse (blokk), og videreføre formålene friområde/park. Hensikten er å tilrettelegge for 150-200 studentboliger i fire ulike bygg, og noe utadrettet virksomhet i 1.etasje. I tillegg tilrettelegger planforslaget for tilgjengeliggjøring og oppgradering av offentlige friområder. PBE mener planforslaget følger opp kommuneplanens byutviklingsstrategi, og vi er positive til studentboliger. For at vi skal anbefale planforslaget til politisk behandling mener vi forslagsstiller må redusere høydene og utnyttelsen på bebyggelsen sør for Nydalen Bruks vei, og endre bestemmelsene knyttet til støy, ha større innendørs fellesarealer, flere HC-parkeringsplasser og en endret rekkefølgebestemmelse.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201902658

Gjerdrums vei 1 - 5 - Etablering av ny næringsbebyggelse - Dialogfase
Saksnummer: 202211023 - Reguleringssak. Mottatt sak: 26.07.2022

Forslagsstiller ønsker å realisere et nytt kontorbygg. En sentral premiss i utviklingen er de to eksisterende bygningene i Gjerdrums vei 1 og 3. Disse planlegges beholdt og integrert i prosjektet. Det nye bygningsvolumet er gitt et større fotavtrykk mot nord og øst, helt ut mot de gitte avstandsgrensene for hhv. Ring 3 og Gjøvikbanen. I plan tar nybygget opp de ulike retningene til de to bygningene på tomten. Dette skaper et «knukket» og fasettert forløp av fasadeflater. Bygningsvolumet trapper seg ned fra nord mot sør, som et svar på de ulike by-situasjonene, og danner på denne måten et rolig, men differensiert bakteppe til de eldre byggene. Nybyggets nedskalerte utforming mot syd og vest relaterer til den mer sammensatte
gatesituasjonen lang Gjerdrums vei. Prosjektets volumutforming skaper en romslig forplass omtrent midt i
gatestrekket langs Gjerdrums vei. Forplassen danner også en naturlig «ankomst-favn» i enden av den nye park-passasjen som vil strekke seg på tvers av kvartalsstrukturen, nede fra Gullhaug Torg og opp til Gjerdrums vei.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202211023

Gullhaug torg 4 A - Tilbygg med bolig - stoppet planinitiativ
Saksnummer: 202313794 - Reguleringssak. Mottatt sak: 18.09.2023

Gullhaug torg 4 er en større eiendom med kontorbygg oppført i 1999 (vedtak rammetillatelse) med ferdigattest gitt i 2002. Hele eiendommen og bygningsmassen har vært leid ut til Justis- og beredskapsdepartementet som har strenge sikkerhetskrav. Når Justis- og beredskapsdepartementet flytter må området aktiviseres og gis nytt innhold. I henhold til VPOR skal Gullhaug Torg (gate) reguleres til strøksgate. Fasadene skal åpnes og det etableres en aktiv 1. etasje samt at funksjonssammensetning skaper aktivitet gjennom store deler av dagen.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202313794

Gullhaug torg 3 - planforslag til offentlig ettersyn
Saksnummer: 201813505 - Reguleringssak. Mottatt sak: 24.09.2018

Gullhaugveien 9-13 AS foreslår å omregulere Sandakerveien 138 og 140 og Gullhaug torg 3 fra industri, kontor og lager til bolig og næring. Hensikten med planforslaget er å legge til rette for økt funksjonsblanding, ved å fornye og modernisere eksisterende kontorbygg i Sandakerveien 139 og 140 og etablere 106 nye boliger i Gullhaug torg 3. Planforslaget innebærer byggehøyder opp til 30 meter. Planforslaget sikrer en oppgradering av gater og byrom, med blant annet en ny lekeplass og et nytt offentlig parkdrag. Forslaget sikrer utadrettet virksomhet i 1. etasje mot Gullhaug torg. Plan- og bygningsetaten anbefaler ikke planforslaget og fremmer alternativ med lavere høyder og uten utkraget bygningsvolum over tverrforbindelsen i sør.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201813505

Gullhaug torg 1 - Planforslag til politisk behandling
Saksnummer: 202011062 - Reguleringssak. Mottatt sak: 03.07.2020

Avantor Gullhaug torg 1 AS foreslår å omregulere Gullhaug torg 1 fra industri og parkering til kombinert bolig og næring og park. De foreslår også å regulere Gullhaugveien og Gullhaug torg (gate) til offentlig gate. Hensikten er å tilrettelegge for boligbebyggelse i 4-8 etasjer med næring i 1. etasje, og oppgradering av omkringliggende gater. Plan- og bygningsetaten anbefaler forslaget, med forbehold om forbedret løsning i Gullhaug torg (gate), at høyder og utnyttelse reduseres, en endret støybestemmelse med flere avbøtende og kompenserende tiltak, lavere parkeringsdekning, bedre kvaliteter på innendørs fellesarealer og andre og flere rekkefølgebestemmelser.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202011062

Nydalsveien 36 - 38 - Planforslag til offentlig ettersyn
Saksnummer: 201912539 - Reguleringssak. Mottatt sak: 09.08.2019

Storebrand ønsker å utvikle eiendommene Nydalsveien 36/38 med fokus på bymessige kvaliteter og samtidig skape et pilotprosjekt for bygg oppført av gjenbrukte materialer.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201912539

Gjerdrums vei 11 - Bestilling av oppstartsmøte - Kontor og bolig
Saksnummer: 202206527 - Reguleringssak.  Mottatt sak: 28.04.2022

Gjerdrums vei 11 ønskes omregulert fra industri til kontor- og boligformål, med utadrettet virksomhet på gateplan langs Gjerdrums vei. Eksisterende kontor-bebyggelse tenkes revet. Avantor har innledningsvis gjennomført et parallelloppdrag/ plankonkurranse for å få belyst eiendommens muligheter. Det vises til det vedlagte vinnerutkastet fra Pushak AS for nærmere redegjørelse. Utkastet er bearbeidet på bakgrunn av forhåndsuttalelse fra Byantikvaren.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202206527

Gunnar Schjelderups vei 33 B - Fasadeendring og oppføring av balkonger
Saksnummer: 202310968 - Byggesak. Mottatt sak: 07.07.2023
Status: Venter på tilleggsdokumentasjon

Det søkes om rammetillatelse for ny fasade med verandaer for Gunnar Schjelderups vei 33B. Sameiet har ved avstemning på generalforsamlingen stemt for forslaget om å endre fasadene og etablere verandaer mot sør og vest. Det er stort behov for opprusting av fasadene, mens nye verandaer tilfører de små leilighetene stor verdi i form av økt uteoppholdsareal og bedret romfølelse. Det er mottatt skriftlig tilbakemelding på forhåndskonferanse med PBE, og tilbakemeldingene er lagt til grunn for utforming av tiltaket.

For mer informasjon, https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202310968

Gunnar Schjelderups vei 39 D - Tilbygg rekkehus
Saksnummer: 202203944 - Byggesak. Mottatt sak: 13.03.2022
Status: Rammetillatelse gitt

Søknaden omfatter tilbygg til eksisterende rekkehus, fasadeendring og bruksendring av kjelleretasjen. Tiltaket er lokalisert i bydel Nordre Aker.

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202203944

Gunnar Schjelderups vei 31 D - Oppføring av tilbygg - Rekkehus
Saksnummer: 200908289 - Byggesak. Mottatt sak: 21.09.2009
Status: Tillatelse gitt

For mer https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=200908289

Gunnar Schjelderups vei 11 - Anlegg av gang- og sykkelvei og undergang / kulvert samt drenering - Nydalen - Gjøvikbanen - Rammetillatelse utløpt
Saksnummer : 200705049 - Byggesak. Mottatt sak: 09.05.2007
Status: Endret tillatelse gitt

For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=200705049

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 6 300 000,- (Prisantydning)
kr 14 468,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 6 314 468,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 151 600,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 152 800,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 467 268,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 476 518,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Styling (Kr.24 300)
Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Markedspakke 1 (Kr.19 900)
Oppgjør (Kr.7 250)
Look (Kr.5 000)
Foto (Kr.4 000)
Tilrettelegging (Kr.13 900)
Provisjon (Kr.48 400)
Visningshonorar (Kr.2 999)
Innhenting av informasjon fra forretningsfører (Kr.3 650)
Innhenting av offentlige opplysninger (Kr.732)
Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Kostnad for utsatt betaling (Factoring) (Kr.3 500)
Totalt kr. (Kr.148 516)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
125-24-0304

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Hegdehaugen Eiendomsmegling AS
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Org. nr: 931569082
Hegdehaugsveien 24
0352 Oslo
Tlf:

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner / Salgsleder Sebastian Andresen

Saksbehandlere
Sebastian Andresen
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Eiendomsmegler MNEF / Partner / Salgsleder
Mob: 45 45 75 93 / E-post: sea@eie.no

Christopher Jørgensen
Daglig leder / Eiendomsmegler
Mob: 90 96 08 36
[/ E-post: cj@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Gunnar Schjelderups vei 11R
For mer om objektet
Gunnar Schjelderups vei 11R

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: