Bilde 1 av Haugerudveien 78Bilde 2 av Haugerudveien 78
Digital salgsoppgave
Haugerudveien 78

0674 Oslo • Oslo kommune

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 3 800 000

Fellesgjeld: kr 184 000Omkostninger: kr 8 981Totalpris: kr 3 992 981
Nydelig 2-roms med solrik balkong i 7. etasje - Vesentlig oppusset i 2021 - IN-ordning - Fyring & V.vann inkl. - Heis
Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Borettslag
Antall soverom
1 soverom
Etasje
7
Internt bruksareal (BRA-i)
45 m²
Bruksareal (BRA)
47 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
2 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
5 m²
Fellesutgifter
kr 3 920 / Mnd
Prisantydning
kr 3 800 000
Omkostninger
kr 8 981
Fellesgjeld
kr 184 000
Totalpris
kr 3 992 981
Fellesformue
kr 14 225
Byggeår
1967
Tomt
Eiet tomt 60300 m²
Oppdragsnummer
15240308
card-default

Jacob Santiago Salvesen

Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner
Les om Jacob
Visninger
Søndag 05. jan.
13:15 - 14:00
Tirsdag 07. jan.
17:00 - 17:45
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 3 800 000,-
Fellesgjeldkr 184 000,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 500,-
Gebyr utlysing forkjøpsrettkr 7 981,-
  
Totalpris kr 3 992 981
Eiendom
Haugerudveien 78, 0674 OSLO, Etasje: 7

Matrikkel
Andelsnr. 345 Orgnr. 948515660 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 47 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 45 kvm

Følgende inngår i innvendig bruksareal:
Entré, baderom, stue, kjøkken og soverom.

- BRA-e (eksternt bruksareal): 2 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 5 kvm

Areal
Primærrom: 45 kvm, Bruksareal: 47 kvm, BRA-i: 45 kvm , BRA-e: 2 kvm , TBA: 5 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1967

Tomt
Eiet tomt 60300 kvm

Prisantydning
3 800 000

Tilstandsrapport
Tilstandsrapporten er avholdt av Anders J. Bryhn datert 18.12.2024.

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 184 000,- pr. 01.12.2024.
Andel fellesformue: kr. 14 225,- pr. 31.12.2023.

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 3 800 000,- (Prisantydning)
kr 184 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 984 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett)
--------------------------------------------------------
kr 8 981,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 992 981,- (Totalpris inkl omkostninger)




I tillegg kommer valgfrie omkostninger:

kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))




Felleskostnad
Kr. 3 920,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Varmtvann, fyring, kabel-tv, trappevask, nedbetaling av andel fellesgjeld, kommunale avgifter, drift- og vedlikeholdskostnader, forretningsfører, felles bygningsforsikring og kommunale avgifter.

Totale felleskostnader per måned er på kr. 3 920 og fordelt på følgende måte:
- Felleskostnader: kr. 3 036
- Kapitalkost. lån 1 OBOS01: kr. 884

Det er mulighet til å betale deler av fellesgjelden for denne leiligheten (IN-ordning). Kapitalkostnaden på lånet OBOS01 utgjør kr. 884,-/mnd. Nedbetales IN-lånet (pr. 16.12.24 kr. 146 717,-) i sin helhet, vil leiligheten ha månedlige utgifter på ca. kr. 3 036,-.

Fellesgjelden kan innbetales to ganger i året, ved låneforfall 30.05 og 30.11. Andelseier må i så tilfelle gi beskjed en måned før terminforfall dersom man ønsker å nedbetale fellesgjeld. Minimumsbeløpet for innbetaling er kr 60 000 pr. gang.

I dialog med styret per e-post den 24.12.2024 informerer styreleder at felleskostnadene vil øke med 5% i januar på grunn av prisstigning.

Sikringsordning fellesgjeld
Borettslaget har en avtale med OBOS om garantert betaling av felleskostnader. OBOS garanterer for overførsel til borettslaget hver måned og overtar deretter alt ansvar og risiko for eventuell manglende innbetaling av felleskostnader. Avtale om sikring av felleskostnader varer til den blir sagt opp av en av partene. Oppsigelsestiden er 12 – tolv– måneder regnet fra oppsigelsesdato.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.

Eier
Victoria C Hildebrandt

Parkering
Borettslaget leier ut 530 parkerings- og garasjeplasser etter annsientiet, ved å ta kontakt med styret. Det påløper administrasjonskostnader til forretningsfører ved tildeling av plass. Alle biler med gyldig plass må ha parkeringsoblat i vinduet på bilen. Dette fås ved å kontakte driftskontoret i Haugerudveien 80 ved framvisning av kontrakt og vognkort. For uteplasser er leie pr. plass pr. måned kr. 345.- og kr 575 pr. måned i parkeringshuset fra og med 1. januar 2023.

Styret informerer i e-post den 24.12.2024 at borettslaget har ledige parkeringsplasser både i parkeringshus og utendørs.

Ellers er det gateparkering langs hele veien, som per nå er gratis.

Beliggenhet
Boligen ligger i et populær og barnevennlig boligområde på Haugerud. Perfekt for deg som ønsker å bo i byen utenfor bykjernen, men samtidig i nærheten av offentlig kommunikasjon. Her bor du i grønne omgivelser, samtidig som du har kort vei til alt du trenger i hverdagen.

Med Østmarka bare noen minutter unna, har du direkte tilgang til et fantastisk rekreasjonsområde. Om vinteren kan du glede deg over milevis med nypreparerte skiløyper, mens sommeren byr på flotte tur- og sykkelstier, idylliske vann og vakker natur. Perfekt for både store og små som ønsker å være aktive utendørs.
 
Daglige innkjøp kan gjøres på Kiwi eller Rema 1000, begge i umiddelbar nærhet. I tillegg ligger Haugerud senter like ved med et variert utvalg av butikker og servicetilbud. Ønsker du et større utvalg, er både Tveita Senter, Trosterud Senter, Alna Senter, Bryn Senter og Ikea lett tilgjengelig med bil eller kollektivtransport.
 
Det er spennende planer under utvikling for Haugerud-området, inkludert oppgraderinger av Haugerud senter, skole og idrettsanlegg. Dette vil bidra til å gjøre området enda mer attraktivt i fremtiden. Mer informasjon om disse planene finner du på Oslo kommunes nettsider: Planprogram for Trosterud og Haugerud.

Med denne beliggenheten får du et trygt, praktisk og naturnært hjem – en perfekt kombinasjon for både småbarnsfamilier, aktive par og alle som setter pris på et godt nabolag.

Bebyggelse
Det er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.


Tomt
Eiet tomt, 60300 kvm

Adkomst
Se vedlagte kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger.


Offentlig kommunikasjon
Haugerud T-banestasjon ligger i kort gangavstand, med hyppige avganger som tar deg raskt til Oslo sentrum på under 15 minutter. Det finnes også gode bussforbindelser i området, som gjør det enkelt å komme seg rundt i byen.

Byggemåte
Se vedlagte tilstandsrapport for teknisk beskrivelse av eiendommen.


Boder
I tilleggs til leilighetens arealer, disponerer boligen 1 kjellerbod på 2 kvm.

Standard
Eiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport. For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport. Det er ingen TG3. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2 Avvik som ikke krever umiddelbare tiltak.

Vinduer
Isolérglass i treramme.
Årstall: 1991
Vurdering av avvik:
- Trege håndtak, noe harde å betjene. Generell elde og slitasje.
Konsekvens/tiltak:
- Det må påregnes utskifting av vinduer innen kort tid. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Verandadør
Verandadør med isolérglass.
Vurdering av avvik:
- Slarkete håndtak. Bruksslitt dør.
Konsekvens/tiltak:
- Trege håndtak, noe harde å betjene. Generell elde og slitasje. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Veranda
Veranda med adkomst fra stuen. Bygget med støpt dekke og rekkverk i metall og plater. Evt. sluk i gulvet under tregulvet er ikke observert, det krever fjerning av tregulvet i så fall.
Rekkverk høyde: 114,5 m2
Det er over 10m til bakken.

Generelt krav: Høyde på rekkverk ved balkonger, tribuner, passasjer og lignende skal være minimum 1,0 m. Der nivåforskjellen er mer enn 10,0 m, skal rekkverk ha en høyde på minimum 1,2 m.

Vurdering av avvik:
- Rekkverket er for lavt i forhold til dagens krav til rekkverkshøyder. Original verandakonstruksjon med den elde og slitasje det medfører.
Konsekvens/tiltak:
- Det er ikke krav om utbedring av rekkverkshøyde opp til dagens forskriftskrav. Vær klar over for lavt rekkverk mht. dagens krav. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Avtrekk - kjøkken
Ventilator med kullfilter. Avtrekkskanalen er ført nærme avtrekksventil i kjøkkenveggen (med mekanisk avtrekk). Det er positivt med mekanisk avtrekk i veggen bak ventilatoren men ettersom avtrekkskanalen ikke er tilknyttet avtrekksventilen i veggen ansees løsningen som en kullfiltervifte.
Vurdering av avvik:
- Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen.
Konsekvens/tiltak:
- Om mulig bør det etableres mekanisk/forsert avtrekk ut fra kokesonen. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Vannbåren varme
Vannbåren radiatorer.
Vurdering av avvik:
- Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på anlegg for vannbåren varme. Noe rust på termostatbrytere.
Konsekvens/tiltak:
- Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. Vær klar over avviket. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest på boligblokken datert 1972.

Det foreligger ferdigattest på utvidelse av brannalarmanlegg datert 2010 og rehabilitering av baderom datert 2014.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Leiligheten blir oppvarmet med radiatorvarme og varmekabler.

Selger opplyser om et årlig strømforbruk på ca. 2 000 kWh.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Lys grønn - Energikarakter D

Eiendomsskatt
Det er innført eiendomsskatt i Oslo. Det betales i dag ikke eiendomsskatt på denne boligen, men ved en endring i formuesverdien kan det utløse eiendomsskatt. Vi gjør oppmerksom på at satsen for eiendomsskatt blir fastsatt årlig av bystyret. Eiendomsskatten vil derfor kunne variere fra år til år.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 3 920,- pr.mnd.
Varmtvann, fyring, kabel-tv, trappevask, vaktmestertjenester, nedbetaling av andel fellesgjeld, kommunale avgifter, drift- og vedlikehold, forretningsførsel, felles bygningsforsikring og kommunale avgifter.

Faste løpende kostnader
Innboforsikring, felleskostnader og strøm.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Borettslaget har følgende lån:

Lånenummer: OBBK01-98207732001
Type: Annuitet
Restsaldo: 31.482.938,-
Restløpetid: 23 år 11 mnd.
Terminer pr år: 12
Type rente: Flytende
Rente per 16.12.2024: 5,45%

Lånenummer: OBOS01-98208077554
Type: Annuitet
Restsaldo: 124.237.709,-
Restløpetid: 25 år 10 mnd
Terminer pr år: 12
Type rente: Flytende
Rente per 16.12.2024: 5,45%

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Årets resultat vises i resultatregnskapet og foreslås ført mot egenkapital. Eventuelt avdrag på langsiktig gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til. Driftsinntekter for 2023 er på kr. 46 890 990,- og driftskostnader på kr. 28 627 161,-. Dette gir et årsresultat med overskudd på kr. 18 486 511,-.

Forsikring med polisenummer
If Skadeforsikring Polisenummer: 3294037

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 153 688,- Som sekundærbolig Kr. 4 614 753,-

Borettslag
Borettslag: Solfjellet Borettslag,

Borettslaget består av 647 andelsleiligheter. I tillegg kommer 1 tjenesteleilighet. Solfjellet Borettslag er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjons- nummer 948515660, og ligger i bydel Alna i Oslo kommune.

HJEMMESIDE
Borettslaget har egen hjemmeside med nytt informasjon: www.solfjellet.no.

FELLESVASKERI
Det er fellesvaskeri i borettslaget, hvor beboerne kan vaske og tørke klær. Hver andel får får disponere ett vaskerikort hver. Kjøp av vaskekort og opplading av vaskekort får man gjort på driftskontoret i Haugerudveien 80. Opplading av vaskekort kan også gjøres via www.vasketid.no. Reservasjon av vasketider kan enten gjøres i vaskeriene på automaten eller via www.vasketid.no.

PLANLAGTE VEDLIKEHOLD
Borettslaget har et prøveprosjekt på gjenvinning av avtrekksluft. Dersom prøveprosjektet er vellykket, kan det bli aktuelt å utvide dette.

Borettslaget har godkjent tilbud på prosjekt- og byggeledelse fra OBOS Prosjekt vedr. utskiftning av avløpsstammer som går gjennom kott i små 2-roms leiligheter.

I dialog med styret per e-post den 24.12.2024 informerer styreleder at styret skal bytte stamrør i noen blokker, men dette skal ikke påvirke felleskostnader. Det skal i årsmøtet/generalforsamlingen bli besluttet om borettslaget skal investere i gjenbruk av energi/varme fra avtrekksluft i samtlige blokker. Dette vil estimert påvirke felleskostnaden med 300-500 kr per leilighet.

STYRETS ARBEID
Styret har engasjert OBOS Prosjekt til utredning av energisparende tiltak for Solfjellet borettslag. Dette omhandler følgende kategorier:
- Energi reduksjonstiltak
- Effekt reduksjonstiltak
- Lokal energiproduksjon
- Klimasmart rehabilitering
Omfang:
- Befaring av bygningsmassen
- Utredning av ulike energitiltak som er aktuelle for boligselskapet ? Muligheten for solceller
- Muligheten for bergvarmepumper
- Kostnadsberegninger og nedbetalingstid på tiltak
- Rapport med anbefaling av tiltak

Borettslaget har fått tildelt støtte fra ENOVA oppad til kr. 700 000 i forbindelse med utredningen. I tillegg har OBOS tildelt borettslaget pr. dato 997 208 til borettslaget miljøkonto, som eksempelvis kan benyttes til Effekt reduksjonstiltak. I sammenheng med ovenstående har styret arbeidet med energisparende tiltak som gjenvinning av varme fra avtrekksluft med tilførsel til varmt tappevann og radiatorvarme. Det er installert et prøveprosjekt i Haugerudveien 80. Dersom prøveprosjektet er vellykket, kan det bli aktuelt å utvide dette.Resultatet / besparelsen har blitt månedlig informert overfor beboerne via Infotavler i alle inngangspartier. Den fremtidige fremdrift vil være avholdelse av et fysisk informasjonsmøte med andelseierne og deretter innkalling til generalforsamling hvor andelseierne stemmer i saksforholdet.

Budsjett - likviditet - ­felleskostnaden
Ved ekstraordinær generalforsamling i Solfjellet Borettslag godkjente generalforsamlingen kjøp av eiendommen AS Haugerud Varmesentral innenfor en kostnad sramme på kr. 5,2 millioner til 10 millioner. Videre framdrift i saken som gjelder salg av eie ndommen eller overførsel av aksjene/salg til Solfjellet Borettslag innenfor kostnadsrammen, ble utført av styret i AS Haugerud

Varmesentral
Haugerud Varmesentral ble solgt til høyeste bud som var 12,5 millioner kroner. Dette innebærer at Solfjellet Borettslag ikke benyttet sin forkjøpsrett. Inntekten fra salget fordeles mell om Solfjellet og Haugerud Borettslag med 50 % på hver av lagene. Informasjon om dette ble delt ut til samtlige andelseier og informert om på borettslagets nettside. Det vises til resultatregnskapet og oppstilling over disponible midler med merknader til disse, budsjett og påfølgende diagram.

GRØNTUTVALGET I 2023
Grøntutvalget startet sitt arbeid 19. april med rydding av bed og fortsatte videre med sine oppgaver. Det ble ryddet og plantet både ved steinbedet ved nr. 74, ved buss- holdeplass en, små bed ulike steder i borettslaget, langs fjellet ved grillplassen, samt påfyll på plante fatet vår og høst.

VEDLIKEHOLDSHISTORIKK
- 2020: Forberedelser overgang til fjernvarme.
- 2019: Oppgradert Solfjellet parkeringshus med elbil-ladere til hver parkeringsplass.
- 2017-2018: Heiser, inngangsparti, nøkkelfri adkomst. Utskiftning av 18 heiser, 18 inngangspartier, nytt nøkkelfri adkomst i inngangspartiene og nye porttelefoner.
- 2016: Undersentral, nye heiser, portlf, heishus. Utskiftning av undersentraler, tak over heishus, nytt porttelefoner, nye inngangsdører og nøkkelfri adkomst, oppstart utskiftning av heisene.
- 2015: Tak over heishus.
- 2014: Kjøp av Solfjellet Parkeringshus 1.11.14. Dette har en kostnadsramme på kr 54 000 000. Tildeling av p-plass skjer etter ansiennitet.
- 2014: Asfaltering av uteområdene.
- 2014: Oppgradering av fellesvaskeriene. Antallet vaskerier redusert fra 18 til 9 vaskerier. Alle vaskeriene ble pusset opp og fikk 2 nye vaskemaskiner og tørketromler. Innføring av betaling på vaskeriene.
- 2012: Nye postkasser.
- 2011-2014: Våtromsrehabilitering. Samtlige bad i borettslaget gjennomgikk våtromsrehabilitering iht. våtromsnormen.
- 2009: Tak. Tekket om alle tak med ny takpapp, nye beslag og nye piper for utlufting av soilrør.
- 2008: Skifting av avtrekksvifter og rensing av avtrekkskanaler.
- 2008: Oppgradering lekeplass.
- 2008: Lampeutskiftning alle etasjevestibyler og vaskerier.
- 2006-2007: Brannsikring. - Skiftet dører til branntrapp og hovedtrapp til samtlige vestibyler, startet utskiftning av lysarmaturer til bevegelsesstyrte armaturer, skiftet dører til samtlige fellesrom i underetasjer.
- 2004-2006: Startet undersøkelser av fasadeelementer. Sikring og fuging rundt elementene.
- 2003: Utbedring av betongskader (armeringskorrosjon) på bakkenivå.
- 2001-2002: Skiftet trinser på innerdører - samtlige 18 heiser.
- 2000: Samtlige dør/inngangspartier til underetasjene ble skiftet ut.
- 2000: Skiftet vinduer i underetasjene.
- 2000: Oppgradering av tørkerom ble utført.
- 2000: Ventilasjonshatter og heishus. Det er utført omfattende rehabiliteringsarbeider på samtlige ventilasjonshatter og heishus. Videre er samtlige taksluk skiftet ut.
- 1999: Bredbånd. Det interne kabel-TV anlegget ble oppgradert til bredbånd og kan overføre telefontjeneste, data samt fremtidens digitale TV-overføringer.
- 1997: Samtlige vaskerier pusset opp.
- 1997-2001: Heismaskineri og styresystemer utskiftet.
- 1994: Oppgradering av innredning i samtlige heiskupèer.
- 1990-1991: Skiftet vinduer i samtlige leiligheter.
- 1990: Oppgradering av samtlige undersentraler for radiatorvarme og varmt tappevann ferdigstilt.
- 1987-1995: Foretatt utskiftning av gulvbelegg i samtlige av blokkenes underetasjer og heiskupèer i 1987 og i 1995 med unntak av blokk 84 som fikk nytt belegg i underetasjen i 2001.
- 1985-2000: Utearealene er opprustet med:
- Ny planter, busker og trær. Videre er gangveibelysningen forbedret over hele borettslaget med nye lyktestolper og utvendig veggbelysning.
- Lekeplasser og lekeutstyr er oppgradert flere ganger på bakgrunn av stadig nye forskriftsendringer.
- Det er også utført landskapsmessige endringer ved blokkene 82 og 84 og standardplasser for papiravfall/glass er oppført etter krav fra Oslo renholdsverk.
- Det er foretatt kontinuerlig vedlikehold av asfalterte områder.
- Lysarmaturene i samtlige etasjevestibyler er skiftet ut til armatur for sparepærer.
- Porttelefonanlegg med nytt ringetablå montert.
- Brannvarslingsanlegg montert.

Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning AS

Styregodkjenning
Andelseier(e) kan kun eie en andel i borettslaget. Kun fysiske personer kan eie andelen. Kjøper skal godkjennes av borettslagets styre for at ervervet skal bli gyldig. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn. Kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på overtakelsestidspunktet er godkjent av borettslaget som ny andelseier. Risikoen for å bli godkjent som ny andelseier påhviler kjøper. Dersom kjøper på overtakelsestidspunktet ikke er godkjent som ny andelseier, har kjøper dog ikke rett til å ta eiendommen i bruk, jf. borettslagslovens § 4-5 (2). Kjøper kan gå til søksmål mot borettslaget dersom kjøper mener manglende godkjennelse ikke er saklig begrunnet.
 
Dersom borettslaget er tilknyttet et boligbyggelag, er det ofte et krav fra boligbyggelagets side at kjøper må melde seg inn i boligbyggelaget før kjøper kan bli godkjent som ny andelseier i det aktuelle borettslaget. Det gjøres oppmerksom på at det vil kunne påløpe et innmeldingsgebyr til boligbyggelaget, og de fleste boligbyggelagene krever at innmeldingsavgiften skal være innbetalt før godkjenningen blir gitt. Innmeldingsgebyret faktureres kjøper direkte.

Forkjøpsrett
Medlemmer av borettslaget/boligbyggelaget har forkjøpsrett. For hver enkelt bolig blir det ved salg fastsatt en egen frist for å melde bruk av forkjøpsretten (meldefrist). Medlemmer som vil benytte forkjøpsretten, tar kontakt med OBOS for å få oppgitt e-postadresse som kan benyttes. Meldingen må være mottatt av OBOS innen den fastsatte fristen. Meldefristen vil være normalt 5 virkedager etter at boligen er kunngjort i OBOS-annonse i Aftenposten og/eller på www.obos.no. Hvis OBOS mottar din melding om forkjøp etter at fristen er gått ut, kan du ikke kreve å få overta boligen på grunnlag av forkjøpsretten. Gjør du bruk av forkjøpsretten, trer du inn i en allerede inngått avtale og kjøper boligen til den avtalte pris på avtalte vilkår. Finansieringen må være i orden, og den må i sin helhet dokumenteres skriftlig. Er det flere medlemmer som vil benytte forkjøpsretten, får den med lengst ansiennitet fortrinnsrett. Andelseiere i det borettslaget boligen tilhører går foran øvrige medlemmer i OBOS. Dersom flere i borettslaget vil benytte forkjøpsretten, blir normalt botiden i borettslaget avgjørende.

Tekniske installasjoner
Borettslaget har en avtale med Telia som er leverandør av internett.

Du kan velge mellom følgende inkluderte tjenester:
1)            TV og internett:
- TV & Strømmin med 30 poeng som du kan bruke til å velge TV-innhold
- 1 stk. TV-boks Mikro
- Bredbåndshastighet 50 Mbps
- Trådløst bredbåndsmodem

2)            Kun internett:
- Bredbåndshastighet 500 Mbps
- Trådløst bredbåndsmodem

3)            Kun TV
- TV med 110 poeng som du kan bruke til å velge TV-innhold
- 1stk. TV-boks Mikro.

TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Alle dyreeiere er forpliktet til å la sitt dyr registrere i dyreklubben Hund Og Katt. Det er kun tillatt med et dyr pr. leilighet. Det er for øvrig ikke tillatt å anskaffe valp eller kattunge i den hensikt av at de skal være til tilvenning/opplæring inntil andelseiers godkjente hund/katt frafaller.

Diverse
Bransjens liste over løsøre og tilbehør legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen følger vedlagt salgsoppgaven. Det er full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

1971/3967-1/105 ERKLÆRING/AVTALE
Bestemmelse om trafostasjon/kiosk

1973/4910-1/105 FELLESOBL. FOR BOR.INNSK.
BELØP: NOK 11.938.500
PANTHAVER:Oslo Bolig Og Sparelag Al
Lnr: 1087017
ANF. PRIORITET ETTER OBLIGASJON(ER) TIL HUSBANKEN
SOM TIL ENHVER TID HVILER PÅ EIENDOMMEN
1981/24672-1/105 NYE VILKÅR

1987/46925-1/105 TRANSPORT AV PANTHAVER
FRA:Christiania Bank Og Kredittkasse As
Lnr: 1086585
TIL:Oslo Bolig Og Sparelag Al
Lnr: 1087017

2001/52704-1/105 PRIORITETSBESTEMMELSE 
VEKET FOR: OBLIGASJON 1991/43643-1/105

1986/43002-2/105 BEST. OM VANN/KLOAKKLEDN.
Bestemmelse om veg
Med flere bestemmelser

2007/545422-2/200 BESTEMMELSE OM GJERDE
OVERFØRT FRA: 0301-141/380

2007/545422-3/200 BESTEMMELSE IFLG. SKJØTE
RETTIGHETSHAVER:OSLO KOMMUNE
Org.nr: 958935420
Bestemmelse om vann og kloakkledning
Bestemmelse om adkomstrett
Bestemmelse om bebyggelse
Med flere bestemmelser
OVERFØRT FRA: 0301-141/380

2009/521268-1/200 FELLESOBL. FOR BOR.INNSK.
BELØP: NOK 22.900
PANTHAVER:Oslo Bolig Og Sparelag Al
Lnr: 1087017
Opprinnelig tinglyst som forhøyelse
av FELLESOBL. FOR BOR.INNSK. 4910/1973

2010/725573-1/200 FELLESOBL. FOR BOR.INNSK. 
BELØP: NOK 22.900
PANTHAVER:Oslo Bolig Og Sparelag Al
Lnr: 1087017
Opprinnelig tinglyst som forhøyelse
av FELLESOBL. FOR BOR.INNSK. 4910/1973

2015/822069-1/200 PANTEDOKUMENT 
BELØP: NOK 155.000.000
PANTHAVER:OBOS-BANKEN AS
Org.nr: 911986884
Uomsettelig
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
ELEKTRONISK INNSENDT

2023/230806-1/200 TRANSPORT
FRA:EIKA BOLIGKREDITT AS
Org.nr: 885621252
TIL:OBOS-BANKEN AS
Org.nr: 911986884

2018/1320764-1/200 PANTEDOKUMENT
BELØP: NOK 36.750.000
PANTHAVER:OBOS-BANKEN AS
Org.nr: 911986884
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
ELEKTRONISK INNSENDT

Utleie
Med godkjenning fra styret er utleie tillatt for inntil 3 år, dersom andelseier selv eller person nevnt i Borettslagsloven § 5-6 (1) nr. 3 har bebodd eiendommen i minst ett av de to siste årene.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann- og avløpsnett.


Regulering
Eiendommen ligger i et byggeområde for boliger. Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser S-1226, S-1695. S-1809, S-2082 og S- 5142 kan sees hos megler.

Eiendommen ligger innenfor område med reguleringsplan for ny vannforsyning i Oslo - Stamnett (S-5142). Reguleringsplanen skal legge til rette for bygging og drift av forsterket overordnet infrastruktur for vannforsyning med tilknytning til eksisterende anlegg. Det meste av arbeidet skal foregå under bakken, men det må likevel påregnes støyende aktiviteter når rigg og anleggsarbeider starter i Bjølsendumpa som blir påkoblingspunkt på eksiterende vannforsyningsnett. Eneste synlige installasjon etter endt anleggsfase blir et mindre bygg på om lag 10 m2.

Vernestatus for Haugerudveien 80: Kommunalt listeført (tidligere kjent som Gul liste).

Gul liste gir en oversikt over erkjente og prioriterte kulturminner og kulturmiljøer i Oslo, og er Byantikvarens verktøy i arbeidet med å kartlegge og verne et utvalg av byens historie. Dersom en eiendom er registrert i Gul liste, vil Plan- og bygnings- etaten oversende byggesaker som berører eiendommen til Byantikvaren for rådgivende uttalelse. Saken returneres deretter fra Byantikvaren til Plan- og bygningsetaten for sluttbehandling.

*Haugerudveien 84 - Oppgradering av antenner. Saksnummer 202306538. Tillatelse til tiltaket ble gitt den 05.05.2023. Søknaden gjelder oppgradering av eksisterende basestasjon på taket i Haugerudveien 84. To antenner skal skiftes ut med nye.

*Haugerudveien 77 - Boliger - Bestilling av oppstartsmøte. Saksnummer 202313411. Det foreslås å regulere en boligbebyggelse i 6-8 etasjer med et stort volum og fotavtrykk på en relativt liten tomt. Planområdet er 700 m unna Haugerud t-banestasjon og regulert til eksisterende byggeområde i kommuneplanen. PBE mener at planinitiativet ikke er i tråd med overordnede planer og føringer, og vil kunne gi vesentlig økt trafikk i lokalområdet. Bebyggelsen som foreslås regulert er ikke tilpasset eksisterende struktur med bevaringsverdige punkthus og marka.

*Ved Haugerudveien 77 - Riving og utvidelse av eksisterende portal og adkomsttunell - Driving av kort tverrtunnel - Oppføring av tekniske anlegg inne i tunnelanlegget. Saksnummer 202213342 - Byggesak. Det foreligger rammetillatelse datert 06.01.2023 og igangsettingstillatelser datert 10.02.2023, 26.09.2023 og 15.02.2024. Søknaden omfatter tillatelse til riving og utvidelse av eksisterende portal og adkomsttunnel ved Haugerudveien 77, bydel Alna. Søknaden omfatter også driving av tverrtunnel fra påhugg frem til tunnel innenfor planområdet S-5142 mot øst, og oppføring av midlertidig riggområde. Tiltaket gjennomføres i forbindelse med Oslo kommunes Nytt Stamnett-prosjekt innenfor bestemmelsesområde [13 i reguleringsplan S-5142. Søknaden omfatter alle nødvendige anleggsarbeider og installasjoner i og ved portalanlegget, og frem til tunnelen mot øst. I forbindelse med ferdigstillingen av anlegget vil terreng og utearealer bli tilbakeført og istandsatt.

*Haugerudsenteret 45 m.fl. - Planforslag til offentlig ettersyn - bolig, næring og barnehage. Saksnummer  202003040 - Reguleringssak. Hovedsakelig omhandler søknaden sentrumsutvikling, bolig, tjenesteyting, barnehage mm. Det er per 15.04.2024 sendt inn planforslag til plan og bygningsetaten, men planforslaget er for lang og lite presis. Derfor har plan og bygningsetaten etterspurt en ny planbeskrivelse. Du kan lese og følge saken her: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202003040

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 800 000,- (Prisantydning)
kr 184 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 984 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 981,- (Gebyr utlysing forkjøpsrett)
--------------------------------------------------------
kr 8 981,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 992 981,- (Totalpris inkl omkostninger)




I tillegg kommer valgfrie omkostninger:

kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))




Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Foto (Kr.5 500)
Visningshonorar (Kr.3 500)
Tilrettelegging (Kr.14 900)
Grunnpakke (Kr.9 940)
Kostnad for utsatt betaling (Factoring) (Kr.2 900)
Markedspakke (Kr.22 900)
Oppgjør (Kr.6 500)
Provisjon (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 3 984 000,-) (Kr.57 000)
Totalt kr. (Kr.129 525)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
15-24-0308

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

EIE vekst
EIE AS, og i noen tilfeller eiendomsmeglerforetak som er tilknyttet kjeden EIE eiendomsmegling, har eierinteresser i selskaper som leverer produkter og tjenester som våre kunder tilbys i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Les mer om dette på https://eie.no/eiendom/eie-investerer

Avdeling
Sagene & Bjølsen Eiendomsmegling AS
EIE Ullevål & Sagene
Org. nr: 989734598
Maridalsveien 154 A
0461 Oslo
Tlf: 22 02 11 60

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner Jacob Santiago Salvesen

Saksbehandlere
Jacob Santiago Salvesen
EIE Ullevål & Sagene
Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner
Mob: 45 51 23 55 / E-post: jsa@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Haugerudveien 78
For mer om objektet
Haugerudveien 78

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: