Bilde 1 av Nydalen allé 5Bilde 2 av Nydalen allé 5
Digital salgsoppgave
Nydalen allé 5

0484 Oslo • Oslo kommune

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er en betaversjon

Tjenesten er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med at dette er en betaversjon som er under utprøving, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Still et spørsmål og jeg skal forsøke å finne svaret for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvor mange soverom er det?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"
  • "Hvordan er utsikten?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 6 490 000

Omkostninger: kr 172 700Totalpris: kr 6 662 700
Påkostet 3-roms m/solrik uteplass på 19m². Oppusset 2022-2024. Vender mot rolig gårdsrom. Oppvarming & v.vann inkl.
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned salgsoppgaveVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
47
Antall soverom
2 soverom
Internt bruksareal (BRA-i)
62 m²
Bruksareal (BRA)
67 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
5 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
19 m²
Fellesutgifter
kr 3 929 / Mnd
Prisantydning
kr 6 490 000
Omkostninger
kr 172 700
Totalpris
kr 6 662 700
Fellesformue
kr 21 662
Byggeår
2006
Tomt
Eiet tomt 1217 m²
Oppdragsnummer
125240064
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 6 490 000,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 6 490 000,-)kr 162 250,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
  
Totalpris kr 6 662 700
Eiendom
Nydalen allé 5, 0484 Oslo, etasje: 1

Matrikkel
Gnr. 77 Bnr. 382 Snr. 47 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 67 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 62 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 5 kvm

Bod i kjeller stor 5 kvm angitt som BRA-e ligger på/i fellesareal.

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 19 kvm

Areal
Primærrom: 62 kvm, Bruksareal: 67 kvm, BRA-i: 62 kvm , BRA-e: 5 kvm , TBA: 19 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
2006

Tomt
Eiet tomt 1217 kvm

Prisantydning
6 490 000

Tilstandsrapport
Takstingeniør: Pål Henry Tronsen
Takstdato: 04.04.2024

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 0,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 21 662,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. omkostninger
kr 6 490 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 162 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 6 490 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 163 450,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 653 450,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 662 700,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 3 929,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Varmtvann og fyring, TV/internett, trappevask, felles forsikring, kommunale avgifter, felles forsikring etc.

Eier
Carine Lynghaug Øyvind Andersen

Beskrivelse
Tiltalende og påkostet 3-roms med sentral og attraktiv beliggenhet, samtidig rolig og tilbaketrukket i sin helhet vendt mot indre gårdsrom.

Solrik, sydvest-vendt markterrasse på hele 19 m² omkranset av frodig beplantning som skjermer godt for innsyn. Sommeren 2023 ble det lagt platting på hele terrassen.

Moderne bygg fra 2006 med flotte kvaliteter som heldekkende vindusflater, lyse, åpne oppholdsom og god planløsning hvor hver eneste kvadratmeter er godt utnyttet.

Delikat bad med varmekabler og opplegg for vaskemaskin, oppgradert med nye overflater og ny innredning høsten 2023. Helt nytt kjøkken med fin utforming og tiltalende material- og fargevalg.

-Oppvarming og varmtvann inkl. i fellesutg
-Alle overflater er slette og nymalte i 2024
-Énstavsgulv i oppholdsrom (2022)

Parkering
Til sameiet hører ingen egne garasjeplasser, og det medfølger således ikke parkering til bruksenheten. Sameiet har tinglyst rett til garasjeplasser i Nydalen P-hus parkeringsanlegg under Solsiden. For leie av garasjeplass ta kontakt med Avantor, mail: kundesenter@avantor.no

Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering.

Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5700 kroner for ett år
Motorsykkel og moped: 2850 kroner for ett år
El-bil : 1920 kroner for ett år
El-motorsykkel og el-moped: 960 kroner for ett år

Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/.

Beliggenhet
Leiligheten ligger i et attraktivt og sentralt boligområde i Nydalen i Oslo kommune. Nydalen har de siste årene gjennomgått en totalforvandling og er nå et urbant, levende og meget moderne bydelssenter. Antall beboere og brukere av området er i sterk vekst og i takt med etterspørselen er det etablert en rekke serveringssteder og butikker.

Dagligvarehandelen kan gjøres ved bl.a. Meny, Coop Mega og Rema 1000. Ikke mange minutter unna leiligheten finner man Storo Storsenter, et av Norges største kjøpesentre med 130 butikker, spisesteder og tjenester. Like ved Storo Storsenter er Norges største og første IMAX-kino å finne. Kinoen stod klar i mars 2018 og huser hele 11 saler, hvor det tilrettelegges for en fantastisk filmopplevelse. Torgbygget i Nydalen, senter som åpnet i 2016 og har servicetilbud som vinmonopol. matvarebutikk, restauranter/cafeer, baker, apotek og blomsterbutikk. For ytterligere servicetilbud har Torshov og Sandaker Senter et rikt og variert utvalg.

St. Hanshaugen, Grünerløkka, Grønland og Oslo sentrum ligger i tillegg godt innen rekkevidde med alt det innebærer av fasiliteter og servicetilbud.

Det er kort vei til ypperlige tur- og treningsfasiliteter, med blant annet Maridalen som et naturlig valg dersom man ønsker rolige sykkelveier. Her har man også tilgang til et fantastisk utvalg av turstier, både til fots, på sykkel eller på ski. Kort vei også til Sognsvann og Nordmarka, med alle sine muligheter. Like i nærheten ligger også Grefsenkollen med muligheter for motbakketrening til fots eller på sykkel. På toppen kan man nyte den fantastiske utsikten over hele Oslo by evt. sammen med ett godt måltid på Grefsenkollen restaurant. For den treningsglade er det også fint med SATS i Nydalen og Storo og Evo, ikke mange minutter unna leiligheten. Akerselva renner gjennom Nydalen og er med på å forsterke den idylliske opplevelsen av området. Elven kan benyttes til både bading (Nydalsdammen) og fisking.

Følger du Akerselva som strekker seg mer enn 8 km fra Maridalsvannet i Maridalen og videre ned gjennom Nydalen forbi Lillo og til slutt ut ved Paulsenkaia i Bjørvika, kan du kombinere markatur eller bytur langs en elv med historisk "brus".

Akerselva har mange historiske minner og følger du den hele veien vil du møte 20 fosser og hele 45 bruer (en av de rett utenfor leiligheten her) og flere badeplasser. Badeplassen i Nydalen ligger bare ett steinkast unna leiligheten.

Om man ikke ønsker en historisk elvevandring, anbefales allikevel at man følger turstiene langs med elva dersom formålet er en tur dypere inn i marka. Maridalsvannet er i denne sammenheng det perfekte utgangspunkt i alle årstider for å utforske marka, enten til fots, på sykkel eller på ski- man er garantert en opplevelse.

Nydalen er et knutepunkt for kollektiv transport, og man kan velge mellom trikk, buss, T-bane, flybuss eller tog, alt innenfor få minutters gangavstand. Med hyppige avganger og linjer i alle retninger kommer man seg enkelt dit man skal.

Bebyggelse
Primært nyere blokkbebyggelse.

Tomt
Eiet tomt, 1217 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.

Inneholder
Bad , Stue/kjøkken , Soverom , Soverom 2, Entré

Byggemåte
Boligblokk oppført i 2006. Gulvflater i kjeller og etasjeskillere i betong. Yttervegger og bærende konstruksjoner i stål-/betongkonstruksjoner med utfyllende bindingsverk. Utvendige fasader er forblendet med teglstein samt pussede
og malte overflater. Tilnærmet flatt tak, tekket med papp/membran.

Vinduer med isolerglass i tre ramme/karm. Balkong skyvedør med isolerglass. Leilighetsdør med brann- og lydmotstand.
Sydvest vendt markterrasse på 19 m2 med terrassegulv i trykkimpregnert trevirke.

Bruksareal
Bruksareal: 67 kvm

Boder
Med seksjonen følger bod i kjeller, hhv 5 kvm.

Standard
Følgende har fått TG2:
Bad > Sluk, membran og tettesjikt
Vurdering basert på alder. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i at mer enn halvparten av forventet brukstid for membran/tettesjikt er passert.

Stue/kjøkken > Overflater og innredning
Det er ikke montert komfyrvakt i kjøkkenet som er krav på dette
kjøkkenet ut ifra alder.

Tekniske installasjoner > Avløpsrør
Vurdering er basert på alder. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i at mer enn halvparten av forventet brukstid for skjulte røranlegg er passert.

Innvendig > Radon
Det er ikke foretatt radonmålinger, og bygget er heller ikke utført med radonsperre.

Bad > Overflater vegger og himling
Det er stedvis observert skjolder/ugjevnheter i overflate på vegger.

For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger midlertidig brukstillatelse for eiendommen datert 22.07.2006. I flg. kontrollerklæring fra ansvarlig kontrollerende er det registrert mindre vesentlige mangler. Disse er imidlertid ikke til hinder for midlertidig brukstillatelse.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Radiatorer tilkoblet felles fjernvarmeanlegg.
Varmtvann fra fellesanlegg.

Energimerking
Det foreligger ikke noe energimerking/energiattest for boligen i forbindelse med salget.
Det følger av energimerkeforskriften § 5 at kjøper kan få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått dersom eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått.

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 3 929,- pr.mnd.

Faste løpende kostnader
Mye dekkes gjennom felleskostnadene. Normale tillegg vil være strøm, innboforsikring etc.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Sameiet har ingen lån p.t.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Årsresultat 2023: kr. 334 614

Forsikring med polisenummer
Tryg Forsikring Polisenummer: 8734676

Formuesverdi
Formuesverdien fastsettes av Skatteetaten med utgangspunkt i en beregnet boligverdi. Boligverdien er basert på kvadratmeterpris multiplisert med boligens areal. Kvadratmeterprisen hentes fra SSB sine statistiske opplysninger.

Formuesverdien for primærboliger utgjør 25% av boligens verdi opp til 10 millioner, og 70 % av verdien over 10 millioner (der boligeier er folkeregistrert pr. 1. januar). Formuesverdien for sekundærboliger utgjør 100% (øvrige boliger)

Sameie
Sameie: Solsiden 1 Boligsameie, Orgnr: 990365539

Forretningsfører
OBOS er forretningsfører.

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Tekniske installasjoner
Rør-i-rør i system. Fordelerskap med stoppekran plassert på soverom. Avløpsrør i plast. Radiatorer tilkoblet felles fjernvarmeanlegg. Varmtvann fra fellesanlegg. Elanlegg med automatsikringer. Varmekabler i gulv på bad. Brann- og røykvarsler. Pulver slokningsapparat.

Diverse
Følgende medfølger ikke:
-Pendel lampe på kjøkkenet
-Svarte skap mellom kjøkken og stue
-Speil i gang og på soverom
-Rundt speil mellom gang og kjøkken
-Kjøleskap
-Komfyr
-Vaskemaskin
-To små hengere i yttergangen som er formet som dyr

Annet
Det foreligger godkjente og byggemeldte tegninger, men de stemmer ikke med dagens bruk
Oppført nytt soverom i deler av stuen.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside.

Vitaminveien 5 B - Planforslag i avklaringsfase - Boliger og næring
Saksnummer 202007151 - Reguleringssak
Mottatt sak 04.05.2020
Bonum og Avantor tok kontakt med Plan- og bygningsetaten i 2018 for å undersøke mulighetene for å utvikle sine eiendommer i Vitaminveien
5b og Gunnar Schjelderups vei 9 i en felles plan. Aktuelle formål var først og fremst bolig og kontor. I planforhåndskonferanse nr 2 påpekte imidlertid PBE et behov for å ut rede fremt idig skolebehov i planområdet . I etterkant av dette har Avantor varslet ønske om å gå videre med eget forslag, og at man da er inneforstått med at PBE vil utrede skolealternativet.
Forslagstiller er opptatt av å ta ansvar for en bærekraftig utvikling av området . De t o alternative planforslagene foreslår næringsbebyggelse eller kombinert bolig- og næringsbebyggelse og begge inkluderer bevaring av det eksisterende verkstedbygget . Det legges til rette for byliv med utadrettet virksomhet på bakkeplan samt park og møteplasser. Ved å foreslå boliger og kontorer tett på kollektivknutepunkt på Storo og i Nydalen samt nær arbeidsplasser, rekreasjonsområder langs Akerselva, handel og sosialinfrastruktur bidrar planforslaget t il å oppnå Oslo kommunes målsetning om en by der flere går, sykler og benytter kollektivtransport.
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202007151

Gunnar Schjelderups vei 9 - Bestilling av oppstartsmøte - Bolig
Saksnummer 202002121 - Reguleringssak
Mottatt sak 05.02.2020
Bonum og Avantor t ok kont akt med PBE i 2018 for å undersøke mulighet ene for å ut vikle sine eiendommer i felleskap, til henholdsvis bolig, kont or, utadrett et virksomhet m.m. PBE informert e om at Avantors eiendom måt t e vurderes opp mot undervisningsformål, og det ble enighet om at man kunne sende inn egne planforslag for de ulike eiendommene. Bonum er opptatt av å ta ansvar for en bærekraftig ut vikling, og jobber målrettet i alle prosjekt for å bidra t il å bygge opp under felles målsettinger om en klimavennlig by- og stedsutvikling. Planforslaget foreslår boligbebyggelse av høy kvalitet med et sær egent ut rykk og variert e boformer, og legger t il ret t e for byliv med t ilbaket rukket fasadeliv og utadrettet virksomhet på bakkeplan. Ved å foreslå boliger t et t opptil et viktig kollektivknutepunkt på Storo, rekreasjonsområder langs Akerselva, arbeidsplasser, handel og sosial infrastruktur ellers i Nydalen bidrar planforslaget t il å oppnå Oslo kommunes målsetning nullutslippsbyen, hvor flere går, sykler og benytt er kollektivtransport .
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202002121

Vitaminveien 7 - Oppstartsmøte avholdt - Utvikling av Storo storsenter
Saksnummer 202009564 - Reguleringssak
Mottatt sak 12.06.2020
Storo storsenter er utviklet i flere et apper, med ut gangspunkt i konvertering av et industribygg. Området var inntil ganske nylig preget av industri, men har i løpet av de siste 15-20 årene opplevd en betydelig transformasjon fra industriområde til typiske byfunksjoner som boliger, kontor og tjenesteyting. Etablering av T-baneringen har også medført en betydelig økt tilgjengelighet , som innebær er at området har fåt t et tydelig sentrumspreg. Det er derfor naturlig å se for seg at kjøpesenter-eiendommen utvikles til noe mer, i form av supplerende formål som kontor og tjenesteyt ing, og gjennom økt vekt legging på utadrett et virksomhet og bymessig ut forming som kan aktivisere omgivelsene på en helt annen måte enn tilfellet er i dag. Med hensyn til utvikling av knutepunkt et St oro-Nydalen vurderer vi det også som naturlig å vurdere høy utnyttelse, med vekt på kontorformål og tjenesteyting. Det er samtidig viktig å påpeke at storsenteret er en meget velfungerende enhet i dag, så videre ut vikling må skje på en måte som ivaretar senterets behov og forut setninger for rasjonell drift også i fremtiden. Hensikt en med planarbeidet er å ut vikle eiendommen t il å bli et sentralt og urbant sentrum i området , med meget varierte tilbud og godt fungerende, attraktive og aktivisert e byrom.´Ser man tiltaket i sammenheng med det nylig ferdigstilte anlegget / kvartalet i Vitaminveien 11 ser man konturene av et meget interessant sentrumsområde, med et betydelig tjenestetilbud og vikt ge byrom for hele bydelen.
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202009564

Vitaminveien 1 B - Oppstartsmøte avholdt - Kontorbygg
Saksnummer 202017294 - Reguleringssak
Mottatt sak 30.10.2020
Ferd AS v. Vitaminveien 1B AS gjennomførte våren/ sommeren 2020 en arkitektkonkurranse for nytt kontorbygg på sin eiendom i Vitaminveien 1B på Storo. Oslo Works i samarbeid med Bollinger + Grohmann ble utropt som vinnere, og har senere bearbeidet vinnerprosjektet som grunnlag for å igangsette reguleringsarbeid. Hensikten med prosjektet/planinitiativet er å legge til rette for utvikling av eiendommen gjennom etablering av et kontorbygg som skiller seg ut fra mengden - med gjennomgående høye ambisjoner om miljømessige, sosiale og økonomiske bærekraftige løsninger.
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202017294

Sandakerveien 113 - 119 - Planforslag til nytt offentlig ettersyn - Park, boliger og forretning
Saksnummer 201604130 - Reguleringssak
Mottatt sak 18.03.2016
Det planlegges boligformål, kontor og forretning. Det er en videreføring av Nydalen som knutepunkt og en attraktiv og levende bydel. Utvikling av tomten er et viktig grep for å knytte sammen Storo og Nydalen. Prosjektet skiller offentlig og private uterom. Et sentral grep er opparbeidelse av grønne områder og urbane byrom med ulik karakter og funksjoner. Forskjellige typer og skala av byrom skaper diversitet og tilrettelegger for et mangfold av brukere. Over T-banekulverten planlegges et allment tilgjengelig parkdrag. Langs dette etableres mindre oppholdssoner med tydelig program som f. eks. torg/servering eller områder for fysisk aktivitet. Private og fellesprivate uteoppholdsarealer består av indre gårdsrom, takterrasser og balkonger. T-banekulverten skaper en naturlig inndelingen av planområdet i to byggefelt. Bebyggelsen er planlagt å følge omkringliggende gatestruktur, i tillegg til noe mindre boligbebyggelse i diagonalaksen gjennom området. Bebyggelsen er arrangert i ulike høyder og varierer for å markere hjørner og tilpasse seg solforholdene. Bebyggelsen er horisontalt inndelt bestående av en base som komplimenteres med "add-ons".
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201604130

Sandakerveien 121 - Dialogfase før offentlig ettersyn - Oppføring av boliger - Offentlig park
Saksnummer 201619470 - Reguleringssak
Mottatt sak 27.12.2016
Tomten planlegges bygd ut hovedsaklig med boligbebyggelse med høy utnyttelse for å bygge opp under ønsket knutepunktutvikling rundt Nydalen og Storo. Sammen med utbygging av Sandakerveien 113 - 119 er utvikling av tomten et viktig grep for å knytte Nydalen bedre sammen med Storo. Planforslaget tilrettelegger for at det kan etableres et nytt parkstrøk som del av en grønn øst-vest forbindelse mellom Nydalen og Storo i tråd med føringer i Masterplan Nydalen+. Parkstrøket planlegges å inneholde ulike kvaliteter som soner for aktivitet/lek, blågrønne overvannsløsninger og soner for kafé/bevertning. Deler av første etasje planlegges benyttet til butikker, restauranter, caféer og andre utadrettede funksjoner. Mot nord og øst kobler den nye bebyggelsen seg på eksisterende grøntområde som trekkes videre inn mellom bebyggelsen. I vedlagt skisse til hovedgrep er det illustrert en mulig bebyggelsesstruktur med seks bygningsvolumer som omkranser tre større gårdsrom. I tråd med prinsipper fra Nydalen + masterplanen er bebyggelsen bygget opp som oppbrutte bygård-strukturer (base) med høye punkter (add-on) plassert ovenpå.
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201619470

Nycoveien 1 og 1 B - Bestilling av oppstartsmøte - Produksjonsbygg
Saksnummer 202209898 - Reguleringssak
Mottatt sak 30.06.2022
GE Healthcare AS ønsker å forbli i byen. De har behov for å utvikle aktuelle eiendommer og øke bygningsmassen for å kunne tilrettelegge for en fremtidsrettet virksomhet. Det vil vurderes hvor vidt det kan være aktuelt å anlegge arealer for parkering under bakken og redusere areal for overflateparkering. Her er det ønskelig å utforske mulighetene for å ta i bruk planlagt rampe ifm. p-kjeller for Vitaminveien 6.
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202209898

Sandakerveien 114 - Planforslag til offentlig ettersyn - Næring og kontor
Saksnummer 201918859 - Reguleringssak
Mottatt sak 15.11.2019
Bakgrunn for oppstart av arbeidet med omregulering av tomten er ønske om å delta i den store transformeringen av omkring liggende områder i Nydalsbyen, Storo og Lilloområdet. Området transformeres fra et område med industri, lager og kontor, til tett bybebyggelse med større innslag av boligbebyggelse, offentlig- og privat tjenesteyting og annen næringsbebyggelse. Området har en meget høy befolkningsvekst og det er derfor nødvendig med en helhetlig plan for infrastruktur, som trafikk og kollektivløsninger for området.
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201918859

Nydalsveien 36 - 38 - Dialogfase før offentlig ettersyn - Bolig og næring
Saksnummer 201912539 - Reguleringssak
Mottatt sak 09.08.2019
Storebrand ønsker å utvikle eiendommene Nydalsveien 36/38 med fokus på bymessige kvaliteter og samtidig skape et pilotprosjekt for bygg oppført av gjenbrukte materialer.
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201912539

Nydalsveien 15 - Bestilling av oppstartsmøte - Utvikling av eiendommer og grøntområder
Saksnummer 201914124 - Reguleringssak
Mottatt sak 04.09.2019
Utvikling av eiendommen til bolig og utvidelse av grøntområde/park langs Akerselva. Eksisterende bevaringsverdig bebyggelse bevares, mens hall i Nydalsveien 17 rives.
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201914124

Storokrysset fra Grefsenveien 48 til Disen - Bestilling av oppstartsmøte - Detaljregulering - Storokrysset
Saksnummer 202205180 - Reguleringssak
Mottatt sak 01.04.2022
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202205180

Vitaminveien - Detaljregulering - Opparbeidelse av gate
Saksnummer 201816207 - Reguleringssak
Mottatt sak 09.11.2018
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201816207

Gullhaug torg 1 - Planforslag til offentlig ettersyn
Saksnummer 202011062 - Reguleringssak
Mottatt sak 03.07.2020
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202011062

Gullhaug torg 3 - planforslag til offentlig ettersyn
Saksnummer 201813505 - Reguleringssak
Mottatt sak 24.09.2018
Den eksisterende bygningsmasse på tomten består av 4 bygg med felles parkeringsanlegg delvis skjult under terreng som følge av et stort topografisk fall på tomten.
Parkeringsanlegget og den overordnede arkitektoniske utforming byr på visse utfordringer for byggets interne logistikk og inneklima og betyr at en stor del av byggets samlede areal blir brukt som mørke areal.
I tillegg innpasser bygget sig uheldig i den urbane kontekst hvor fasadene mot bakkenivå fremstår som en lukket bakside mot gaten, hvor man kunne ønske seg et levende og aktivt by-gulv med Kafe-liv, uteservering og klar adressering og adkomst.
Passasjen mellom byggene har potensial til å bli en attraktiv og funksjonell tverrforbindelse mellom boligbebyggelsen og Nydalen, men fremstår i dag skjermet som følge av parkeringsanlegget.
Hensikten er å transformere det eksisterende bygg for å få en bedre arealutnytting og fordeling av lyse/mørke areal. I samme ombæring ønsker forslagsstiller med prosjektet å løse de ovennevnte utfordringer for å sikre et bedre innpasset bygg med fokus på by-gulvet og forbindelser i området.
Et sentralt atrium i åpen forbindelse med en åpen 1 etasje mot Gullhaugveien vil utgjøre et sosialt torg/hjerte i bygget og trekke by-gulvet inn i bygget gjennom åpne og imøtekommende fasader.
Forslagsstiller ønsker å øke byggets høyder med tanke på Nydalen øst som et utviklingsområde.
Byggets fotavtrykk vil stort sett være det samme som den eksisterende bygningsmasse. Dog ønskes det en utvidelse av fotavtrykket i tomtens nordvestlige hjørne.
For mer informasjon, https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201813505

Gullhaug torg 1 - Fasadeendring
Saksnummer 201009858 - Byggesak
Mottatt sak 05.08.2010
Status Tillatelse gitt
For mer informasjon, se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201009858

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 6 490 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 162 250,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 6 490 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 163 450,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 653 450,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 662 700,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Provisjon 1%

Markedspakke 21 900

Tilrettelegging 14 900

Visningshonorar per stk. 2 990

Oppgjør 7 500




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
125-24-0064

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Hegdehaugen Eiendomsmegling AS
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Org. nr: 931569082
Hegdehaugsveien 24
0352 Oslo
Tlf:

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner Edvard Ingebrigtsen

Saksbehandlere
Edvard Ingebrigtsen
EIE Majorstuen & St. Hanshaugen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 95 21 19 22 / E-post: ei@eie.no

David Nord
Salgskoordinator
Mob: 92 23 89 09
[/ E-post: dn@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Nydalen allé 5
For mer om objektet
Nydalen allé 5

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: