Bilde 1 av Sletteløkka 33ABilde 2 av Sletteløkka 33A
Digital salgsoppgave
Sletteløkka 33A

0597 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Prisantydning

Objektet er solgt!

Romslig og praktisk 2-roms med flott markterrasse - Bad 2018 - Trappefri - VV og fyring ink - Nær marka - Ingen forkjøp!
icon

Unngå doble renteutgifter

Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Borettslag
Antall soverom
1 soverom
Internt bruksareal (BRA-i)
51 m²
Bruksareal (BRA)
51 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
4 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
11 m²
Fellesutgifter
kr 4 308 / Mnd
Prisantydning
kr 3 090 000
Omkostninger
kr 9 450
Fellesgjeld
kr 194 000
Totalpris
kr 3 293 450
Fellesformue
kr 23 887
Byggeår
1958
Tomt
Festet tomt m²
Oppdragsnummer
75240070
card-default

Henrik Holst Wang

Eiendomsmeglerfullmektig
Les om Henrik
card-default

Camilla Therese Schrøder

Eiendomsmegler / Partner
Les om Camilla
Prisantydningkr 3 090 000,-
Fellesgjeldkr 194 000,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 8 250,-
Pantattest kjøperkr 200,-
Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverkkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverkkr 500,-
  
Totalpris kr 3 293 450
Eiendom
Sletteløkka 33A, 0597 OSLO

Matrikkel
Andelsnr. 59 Orgnr. 946462829 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Borettslag

Arealer
Totalt BRA 55 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 51 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal): 4 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 11 kvm

Areal
Primærrom: 51 kvm, Bruksareal: 51 kvm, BRA-i: 51 kvm , BRA-e: 4 kvm , TBA: 11 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1958

Tomt
Festet tomt kvm

Tomten er festet med Kirke- og undervisningsdepartementet som bortfester. Reguleres 01.01.2017 og hvert 20. år. Leiepris satt til 400 900,- pr. april 2017

Prisantydning
3 090 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Øystein Solberg Takstdato: 11.04.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 194 000,- pr. 01.04.24
Andel fellesformue: kr. 23 887,- pr. 01.04.24

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 3 090 000,- (Prisantydning)
kr 194 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 284 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
--------------------------------------------------------
kr 1 200,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 285 200,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 293 450,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 4 308,- pr. mnd.

Lån på kr 53 millioner - rehabilitering av rør og bad.

Sikringsordning fellesgjeld
Borettslaget er ikke tilknyttet sikringsordning.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget.

Eier
Zsofia Ebert

Beskrivelse
- Romslig og praktisk 2-roms
- Sydøstvendt platting på ca. 11m2
- Gjennomgående
- Meget romslig stue med god plass til møblering
- Separat kjøkken med god skap- og benkeplass
- Flislagt bad med varmekabler fra 2018, rehabilitert i regi av borettslaget
- Lys entré med plass til oppbevaring av sko og yttertøy
- Soverom av god størrelse
- INGEN FORKJØPSRETT
- Varmtvann og fyring inkludert i felleskostnadene
- 2 boder
- Fellesvaskeri
- Ingen dok.avg.
- Tilbaketrukket beliggenhet i stille omgivelser
- Kort vei til marka
- Veldrevet borettslag
- Sentral beliggenhet med kort vei til "alt"
- Gangavstand til kollektivtransport

Parkering
Askelia borettslag har ca. 60 oppmerkede parkeringsplasser for biler, bl.a. på stikkveier og ved enkelte blokker. Disse plassene kan leies av andelseiere som besitter personbil, bebor seksjonen og ikke har garasje i Askelia garasjelag.
Søknad sendes/leveres skriftlig til Askelia borettslag v/vaktmester, Sletteløkka 33 B eller per mail: vaktmesteraskelia@gmail.com
Parkeringsplasser tildeles etter søknadsdato men pga knapphet av plasser kan det bli en del ventetid. Det påløper administrasjonskostnader til forretningsfører ved tildeling av plass etter gjeldende priser.

Beliggenhet
Boligen ligger i et hyggelig boligområde med nærhet til skoler, barnehager, kollektivtransport, marka og daglige servicetilbud.  Dine matinnkjøp kan gjøres ved blant annet Kiwi på Tonsenhagen som ligger i nærområdet. For ytterligere servicetilbud har Linderud senter et variert utvalg med blant annet Coop og Kiwi matbutikk, post og bank i butikk, minibank, apotek, helsekost, klær, interiør, vinmonopol, kafé/restaurant, frisør, lege og tannlege etc. Oslo sentrum ligger også godt innen rekkevidde via offentlig kommunikasjon og bil med alt det innebærer av hovedstadens fasiliteter.

For den tur- og treningsglede er det kort vei til marka med turstier på sommeren og fine skiløyper på vinterstid. I området vil du også finne fotballbaner, lekeplasser, idrettshaller, golfbane, treningssenter m.m. og det er kort vei til Oslo skisenter Grefsenkollen med supre skibakker. Med Lillomarka som nærmeste nabo finnes det milevis med tur- og skiløyper og flere idylliske badevann, noe som gir gode rekreasjonsmuligheter både sommer og vinter

Bjerkedalen park ligger i gangavstand fra eiendommen, med fine promenader, paviljong, sandstrand og dam med bademuligheter. Parken er svært pent beplantet, og en av parkens hovedattraksjoner er Hovinbekken med fossefall.

Det er flere barnehager og skoler i området med blant annet Linderud Gård barnehage og Madamløkken Barnehage kun 5 min gåtur fra boligen. Av skoler vil du finne Linderud barne- og ungdomsskole under 10 min fra boligen.

I nærområdet vil du finne et godt utvalgt av kollektivtransport med både t-bane og flere bussavganger. Nærmeste bussholdeplass ligger kun tre-fire minutters gange fra boligen. På Linderud T-banestasjon kan en ta linje 4 og linje 4, kun 10 minutters gange fra boligen

Bebyggelse
Området består i hovedsak av boligblokker.

Tomt
Festet tomt, kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Henrik Wang og Camilla Schrøder ved EIE eiendomsmegling har gleden av å presentere Sletteløkka 33A!

Dette er en romslig og praktisk 2-roms andelsleilighet med tilbaketrukket beliggenhet på populære Linderud!
Trappefri adkomst til boligen. Når du kommer inn i boligen blir du møtt av en romslig entre med nisje for oppheng av yttertøy og plassering av sko. Videre inn finner du et flislagt bad med varmekabler fra 2018, rehabilitert i regi av borettslaget. Soverom av god størrelse med god plass til dobbeltseng med tilhørende nattbord, samt god lagringsplass i tilhørende garderobeskap. Praktisk kjøkken med god skap- og benkeplass samt plass til hyggelig spisegruppe. Fra kjøkkenet kommer du ut til en stor sydøstvest markterrasse med god plass til møblering. Stor stue med god plass til møblering i ulike soner.
Boligen holder en normalt god standard, og modernisering på enkelte områder må påregnes.

Boligen har en tilbaketrukket beliggenhet i et populært område på Linderud med nærhet til "alt" en trenger i hverdagen!

INGEN FORKJØPSRETT!

Boligen ligger i 1. etasje og inneholder:
Entré, bad, soverom, stue og kjøkken med adkomst til en stor markterrasse.

Byggemåte
Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

Boligbygg over 5.etasjer samt kjeller. Bygningen har støpt gulv mot grunn av betongkonstruksjoner. Etasjeskillere og bærende konstruksjoner av betongkonstruksjoner. Yttervegger utvendig forblendet med fasadeplater. Saltak av trekonstruksjoner tekket med takplater (taket er ikke besiktiget). Leiligheten har Swedoor profilerte entrédør med brannklasse B30 og lydklasse 35db. Balkongdør og vinduer med karmer av tre samt to-lags og trelags glass. Balkongdør fra ukjent årstall. Vinduer fra 1983 og ukjent årstall. Tilknyttet felles varmtvann/oppvarming. Sentralvarme til radiatorer.

For ytterligere informasjon om byggemåte se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Bruksareal
Bruksareal: 51 kvm

Boder
Leiligheten disponerer to boder i kjeller. En bod på 3 m2 (BRA-e) og en bod på 1 m2 (BRA-e).

Standard
Entre
Trappefri adkomst til boligen. Når du kommer inn i boligen blir du møtt av en hyggelig entre med plass for sko og yttertøy i egen nisje. Her er det godt å komme hjem samt å ønske gjester velkommen.
Malte veggoverflater og laminatgulv.

Bad
Flislagt bad med varmekabler og opplegg for vaskemaskin i praktisk utforming.
Badet er pusset opp i regi av borettslaget i 2018.
Innredningen består av servant med underskap, belyst speilskap, dusjsone med innfellbare dusjdører av herdet glass, vegghengt WC.

Kjøkken
Praktisk kjøkken med god skap- og benkeplass.
Innredningen består av glatte fronter, heltre benkeplate med nedfelt oppvaskkum. Av hvitevarer finner du stekeovn, ventilator, kombiskap og oppvaskmaskin.
Kjøkkenet har plass for en hyggelig spisegruppe.
Lysmalte veggoverflater og linoleumsgulv.
Hvitevarer medfølger.

Soverom
Soverom av god størrelse med plass til dobbeltseng med tilhørende nattbord. Et stort garderobeskap byr på god lagringsplass. Det store vinduet sørger for godt med lysinnslipp.
Malte veggoverflater og laminatgulv.

Stue
Stue med god plass til møblering i flere soner. God plass til møblering av sofakrok med plass til hjørnesofa og medievegg. Resten av stuen byr på god plass til møblering av spisegruppe samt øvrig stuemøblement. Store vinduer i stuen sørger for godt med lysinnslipp og en luftig følelse.
Malte veggoverflater og parkettgulv.

Platting
Fra kjøkkenet kommer du ut til en hyggelig terrasseplatting på hele 11m2. Plattingen er sydøstvendt. Den gode størrelsen gjør det enkelt å møblere med sittegruppe, lounge og grill.
Her kan lange sommerdager nytes i hyggelige omgivelser!

For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Vannbåren oppvarming gjennom radiatorer og elektriske varmekabler på bad.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter G

Eiendomsskatt
Eiendomsskatt er beregnet til: 0,-
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 4 308,- pr.mnd.

Faste løpende kostnader
Strøm, felleskostnader og innboforsikring. Denne listen er ikke uttømmende.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenr.: OBBK01-98207693413
Restgjeld: 45.410.017,-
Restløpetid: 24 år 5 md.
Rentekostnader: Flyt 5,64%

Lånenummer: OBBK01-98207693413
Restsaldo: 193.319,-
Kapitalkostnader: 1.217,-

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
KOMMENTARER TIL ÅRSREGNSKAPET FOR 2022
Styret mener at årsregnskapet gir et riktig bilde av borettslagets eiendeler og gjeld, finansielle stilling og resultat. Informasjon om borettslagets forventede økonomiske utvikling er omtalt i årsrapportens punkt om budsjett for 2023.

Forutsetningen om fortsatt drift er til stede, og årsregnskapet for 2022 er satt opp under denne forutsetning.

Vesentlig avvik
Driftskostnadene er høyere enn budsjettert og skyldes i hovedsak reparasjon av vann og avløp som ikke lå inne i budsjettet.
Finanskostnader er høyere enn budsjettert og skyldes renteøkning i 2022.

Resultat
Årets resultat vises i resultatregnskapet og foreslås ført mot egenkapital. Eventuelt avdrag
på langsiktig gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til.

Forsikring med polisenummer
Tryg Forsikring Polisenummer: 6650014

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 986 390,- Som sekundærbolig Kr. 3 748 282,-

Borettslag
Borettslag: Askelia Borettslag, Orgnr: 946462829

Forretningsfører
OBOS.

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Forkjøpsrett
Foreligger ikke forkjøpsrett.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Dyrehold kan bare skje etter samtykke fra styret.

Diverse
Vannmålere
På fjorårets generalforsamling ble det vedtatt å installere målere for varme og varmtvann. Saken ble fremmet av styret og styret argumenterte med å spare energi og sørge for en rettferdig fordeling av kostnader, noe som er rett og rimelig. Slik som saken ble presentert for andelseiere så er det bare fordeler med målere, noe enhver av oss ikke kan takke nei til. Men dessverre er det ikke slik. Løsningen med målere har ikke bare fordeler, men ulemper også. Den største av dem er økonomisk. Å ta i bruk en slik løsning krever leie av måleutstyr som vil koste 1578.- kroner i året inkludert moms per andel selv om man skrur av både varme og varmtvann helt. Kostnader for vedlikehold og liknende kommer i tillegg. Vi vil fort lande på større summer enn planlagt. Ca. 281.024.- kr i året inkludert moms er kun for leie, montering og avregning. Fra prosjektet startet til nå har prosjektet økt med ca. 20% +konsumprisindeks. De har hatt prøvemontering, og fant ut at dette var mer komplisert enn først antatt. Slik som saken ble presentert så var det Borettslaget som skulle ta denne kostnaden for få den gjennom. Det er lett å tenke at man vil spare store summer når man bruker minimalt med varme og varmtvann mens borettslaget betaler for målere. Her det veldig viktig å
huske på at borettslaget ikke er ett AS som driver med profitt. Borettslaget er VI, andelseiere. Og dets eneste inntektskilde er våre lommer. Borettslaget selger hverken varer eller tjenester for å tjene inn de ekstra kostnadene så de må hentes fra et sted. Hver
ekstra kostnad vi pådrar oss vil uten tvil resultere i økning av felleskostnadene, noe som ikke er ønskelig da de allerede er på et høyt nivå. Så spørsmålet er: Hva sparer vi med denne løsningen når vi uansett må betale?

Må også informere om at borettslaget har hatt vannmålere før. Dette ble avviklet da det kostet mer enn det smakte.
Dette er en bindende avtale på 10 år som ikke kan reverseres hvis vi først går inn for det før leieavtalen går ut. På bakgrunn av disse opplysningene har styret besluttet å reversere vedtaket. Dette for å sette lys på begge sidene av saken, og ikke gå imot generalforsmalingens vedtekter. Det er ingen av oss som ikke ønsker å dra nytte og fordel av løsninger som vil komme enhver
av oss til gode. Men denne løsningen, med vannmålere, har dessverre flere ulemper enn fordeler.

Som alle er kjent med så har ikke Borettslaget en økonomi som tåler ekstra kostnader, og vi jobber så godt vi kan for spare der vi kan for å unngå unødvendige kostnader. Borettslaget har større behov for nye vinduer, nye fasader og fine felles arealer. Så er det
noe som bør prioriteres, er det DETTE. Jfr. forslag til vedtak.

Parkeringsavtale med NorKontroll
Parkeringsavtalen med firmaet NorKontroll ble inngått sommer 2021. En avtale som skulle
være en null-avtale, som betyr at borettslaget ikke skulle belastes for noe av kostnadene
NorKontroll skulle få for drifte parkering hos oss. Men i ettertid mente de at løsningen ikke
lønte seg for dem, og borettslaget må betale minst 12000 kroner i året for å sikre videre
drift av parkeringen. Dette anså vi som avtalebrudd og valgte avslutte avtalen. NorKontroll
får fortsette å kontrollere våre parkeringsplasser ut året.
Styret jobber med å finne et parkeringsselskap som kan tilby bedre vilkår.

Vaskeri
Avvikling av vaskerier hvor det står igjen 4 fellesvaskerier som befinner seg i nr.27,32, 33
og 43. Disse skal være plassert så alle beboere har tilnærmet like lang vei. Beboere har
adgang med elektronisk nøkkel. Det er nå betaling med bankkort. Grunnen til dette er stort
svinn og uriktig bruk. Styret ser også at antall brukere er mer enn halvert etter
baderomsrehabiliteringen og at beboerne har mulighet til å installere vaskemaskin i egen
leilighet. Borettslaget har ikke økonomi til å fortsette med vaskeri i hver blokk.

Orienteringssaker:
Garasjelaget opphører
Garasjelaget opphører og borettslaget vil overta driften av garasjeanleggene fra dato
01.07.23
Det vil bli vurdert om vedtekter skal gjøres om for å øke inntekter da flere garasjer nå står
tomme. Vi vil prøve å få inn betalingen gjennom felleskostnadene, så vi slipper å
produsere en ekstra faktura for innbetaling av garasjene. Mer info vil bli gitt etter vurdering
og vedtak i styret.

Skifte vinduer
Det er mye råttent treverk og vinduer er i generelt dårlig stand her i borettslaget. Styret vil
innhente pristilbud for bytte av vinduer og se på om det kan deles opp i flere bolker. Det er
mulig å ta en side om gangen, for å kunne slippe å ta opp lån som øker felleskostnader
ytterligere. Dette vil bli et langsiktig prosjekt fordi vi må kunne ha mulighet til å spare inn
penger til dette vedlikeholdet.

Styrets forslag iht. vedtak i 2022 om installasjon av individuelle målere på radiator og varmtvann.
Individuell måling gir en mulighet til å påvirke eget energiforbruk, og dermed også kostnadsnivået. Men utstyret har en kostnad pr år som må betales i tillegg til forbruket. Med økte priser pr. Desember i fjor ligger kostnaden på ca. 1578.- inkl. Moms pr husstand
for montering, leie og avlesning av utstyret. Dette er ca. 132.- inkl. Moms pr. mnd. pr husstand. Prisen kan øke enda mer da dette var ett tilbud som vi fikk i fjor, så dette er ikke den reelle sluttsummen.

Kostnadene for prosjektet vil spise opp fortjenesten borettslaget får ved den rettferdige fordelingen av overforbruket. Det vil også øke kostnadene borettslaget har da det koster mer totalt for målerutstyr enn selve overforbruket. Dette vil medføre en økning i
felleskostnadene da vi ikke har økonomi til vanlig vedlikehold som må utføres. Det samles målerdata ved hjelp av fjernavlesning. Fjernavlesning gjøres via en innebygget radiosender i måleren. Målerverdier sendes så automatisk til en sikker server via trådløs kommunikasjon.

Styrets innstilling:
Styret har nå belyst fordeler og ulemper av individuelle målerutstyr. Selv om dette er en mer rettferdig fordeling av kostnader for overforbruk, vil borettslaget i sin helhet betale mer for målere enn for overforbruk. Derfor ser ikke styret det som hensiktsmessig at dette innføres

Forslag til vedtak:
Alternativ 1:
Det installeres ikke individuelle målere på dette tidspunkt.

Alternativ 2:
For at den enkelte skal selv skal kunne påvirke sitt strømforbruk skal det installeres egne målere i hver bolig og avtale med Techem via Obos inngås. OBOS (på vegne av boligselskapene) fakturerer den enkelte boenhet à konto energiutgifter på vegne av
Techem via ordinær innkreving av felleskostnader. Total kostnad for borettslaget ved innstallering av målere og avtale med Techem kr ca. 281000,- per år inkludert moms belastes borettslaget. Denne kostnaden kan øke som følge av at dette var et tilbud vi fikk i fjor. Felleskostnadene økes tilsvarende for å finansiere installering av målere og avtalen med Techem.


Større vedlikehold og rehabilitering
2019 - 2020 Våtromsrehabilitering AF gruppen har rehabilitert alle
baderom.
2016 - 2017 Skifte av branndører loft og kjeller
2011 Maling av vinduer
2010 Renovere takene på spissblokkene
2010 Elektrisk arbeid I kjeller og på loft i de blokkene det ikke
var gjennomfør tidligere

Annet
Høyskap på bad og bokhyller i stue medfølger ikke ved salg.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.


Festeavtale
Eierform: Festet tomt

Utleie
Iht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf. borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det. Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved spørsmål.

Vei/vann/kloakk
Offentlig.

Regulering
Området er midlertidig regulert til byggeområde for boliger. S-2864.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 3 090 000,- (Prisantydning)
kr 194 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 284 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 200,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
--------------------------------------------------------
kr 1 200,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 285 200,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 8 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 293 450,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Foto (Kr.3 250)

Grunnpakke borettslag (Kr.16 500)

Henvendelse til finansinstitusjon (Kr.1 000)

Kostnad for utsatt betaling (Factoring) (Kr.4 900)

Markedspakke (Kr.21 900)

Oppgjør (Kr.6 000)

Visningshonorar (Kr.2 900)

Tilrettelegging (Kr.20 900)

Provisjon (1,5%)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
75-24-0070

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Novum Eiendomsmegling AS
EIE Stovner
Org. nr: 990224463
Stovner senter 3
0913 Oslo
Tlf: 22 30 18 00

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler / Partner Camilla Therese Schrøder

Saksbehandlere
Henrik Holst Wang
EIE Stovner
Eiendomsmeglerfullmektig
Mob: 95 90 38 90 / E-post: hwa@eie.no

Camilla Therese Schrøder
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 99 35 61 00
[/ E-post: csc@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Sletteløkka 33A
For mer om objektet
Sletteløkka 33A

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: