Bilde 1 av Uelands gate 63B - Beliggende i en ærverdig bygårdBilde 2 av Uelands gate 63B - Beliggende i en ærverdig bygård
Digital salgsoppgave
Uelands gate 63B - Beliggende i en ærverdig bygård

0462 Oslo • Oslo kommune

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er en betaversjon

Tjenesten er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med at dette er en betaversjon som er under utprøving, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Still et spørsmål og jeg skal forsøke å finne svaret for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvor mange soverom er det?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"
  • "Hvordan er utsikten?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 4 500 000

Fellesgjeld: kr 136 000Omkostninger: kr 126 650Totalpris: kr 4 762 650
Gjennomgående 2(3)-roms selveier. Moderniseringsbehov. Pipeløp. Beliggende i en ærverdig bygård på Sagene
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
262
Antall soverom
1 soverom
Internt bruksareal (BRA-i)
47 m²
Bruksareal (BRA)
53 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
6 m²
Fellesutgifter
kr 3 064 / Mnd
Prisantydning
kr 4 500 000
Omkostninger
kr 126 650
Fellesgjeld
kr 136 000
Totalpris
kr 4 762 650
Fellesformue
kr 9 741
Byggeår
1911
Tomt
Fellestomt 29591 m²
Oppdragsnummer
92240050
card-default

Liv Else Mikkelsen

Eiendomsmegler MNEF / Partner
Les om Liv
card-default

Vincent Mabuza

Eiendomsmegler / Partner
Les om Vincent
Visninger
Søndag 28. jul.
13:30 - 14:15
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 4 500 000,-
Fellesgjeldkr 136 000,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 636 000,-)kr 115 900,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
  
Totalpris kr 4 762 650
Eiendom
Uelands gate 63B - Beliggende i en ærverdig bygård, 0462 Oslo

Matrikkel
Gnr. 221 Bnr. 101 Snr. 262 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 53 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 47 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 6 kvm

Areal
Primærrom: 47 kvm, Bruksareal: 53 kvm, BRA-i: 47 kvm , BRA-e: 6 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1911

Tomt
Fellestomt 29591 kvm
Pent opparbeidet tomt med asfalterte gangveier, busker, trær og beplantning og flere plantekasser mellom blokkene. Felles sykkelparkering, barnevognsoppbevaring og moderne avfallssystem. Hyggelig lekeplass og skjermet bakgård innerst på sameiets tomt med gressplen, sittebenker og lekeapparater

Prisantydning
4 500 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Tony André Andersen Takstdato: 14.03.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 136 000,- pr. 20.03.24 18:37
Andel fellesformue: kr. 9 741,- pr. 20.03.24 18:37

Totalpris inkl. omkostninger
kr 4 500 000,- (Prisantydning)
kr 136 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 636 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 115 900,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 636 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 117 400,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 753 400,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 762 650,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 3 064,- pr. mnd.

Felleskostnad fra 01. august:
Felleskostnad: 2.907 ,--
Kabel-Tv: 404, -
Totalt: 3.311,

Felleskostnad inkluderer
Tv-kabel/fiber, trappevask, vaktmestertjenester, kommunale avgifter, forretningsførsel, drift, vedlikehold og betjening av kapitalkostnader

Kommunale avgifter
Inkludert i felleskostnader

Eier
Kristiania byggeselskap for smålei-

Parkering
Beboerparkering etter gjeldende bestemmelser for området.
Følgende priser gjelder for beboerparkering for 2024 i indre by:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5950 kroner for ett år
El-bil: 2000 kroner for ett år
Motorsykkel og moped: 2975 kroner for ett år
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner for ett år

Det tas forbehold om prisendring. For mer informasjon, se Oslo kommune sine hjemmesider: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-privatpersoner/

Beliggenhet
Butikker og servicetilbud:
Det er flere koselige kafeer og restauranter som Sagene lunsjbar, Helt rått, Kaffegram, Kaffebrenneriet m.v. i nærmiljøet. Nærmeste dagligvarebutikk er Coop Extra (rett over gaten). På Sagene Torg finner man det meste av frukt og grønt. Ellers er Rema 1000 og Joker i umiddelbar nærhet, Joker har åpent hele døgnet! Det finnes også klesbutikker, hudpleier, apotek m.m. i området. Nærmeste kjøpesenter er Storo Storsenter som pr. i dag huser 130 butikker.

Utdanning:
Universitetet på Blindern, BI i Nydalen, Tannlegehøyskolen, Veterinærhøyskolen, Sykepleierskolen på Lovisenberg og Arkitekthøyskolen er i nærhet. Ullevål Universitetssykehus ligger noen minutters gange unna.

Treningstilbud:
SATS ligger midt i Sagene Ring et par minutter fra leiligheten. SATS er også på Storo storsenter. Myrens Sportssenter på Torshov er et flott senter med lyse og luftige lokaler i Myrens Verksted. Her har man tilgang til treningssenteret, OsloSquash, Klatreverket og Golfsenteret.

Rekreasjonsmuligheter og parker:
Akerselva er like ved, og her går det en hyggelig tursti langs elvebredden, ned til sentrum og til Maridalen/Nordmarka med sine mange turmuligheter, sommer som vinter. Bydelen kan by på flere fantastiske grøntområder som Akerselva Miljøpark, Myraløkka, Gråbeinsletta, Torshovparken, Bjølsenparken og Voldsløkka. Ved Bjølsenparken ligger idylliske Bjølsen Kolonihage.

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Skoler:
Bjølsen skole (1-10 kl.) 6 min. gange, 0.5 km.
Lilleborg skole (1-7 kl.) 13 min. gange, 1 km.
Sagene skole (1-10 kl.) 12 min gange, 1 km
Vestre Aker skole (8-10 kl.) 18 min. gange, 1.5 km.
Fagerborg skole (8-10 kl.) 22 min gange.
Foss videregående skole 18 min. gange, 1.5 km.
Nydalen videregående skole 24 min. gange, 1.9 km.
Boligen sogner til Sagene Barneskole.

https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/skoleoversikt-og-skolekrets/skolekrets-barneskole/

Barnehager:
Pontoppidan barnehage (0-6 år) 1 min. gange.
Dronning Louises barnehage (1-5 år) 3 min. gange.
Maridalsveien barnehage (1-5 år) 3 min. gange.

I henhold til nabolagsprofil.

Offentlig kommunikasjon
Meget god offentlig kommunikasjon (ca. 950 bussavganger i døgnet) rett ved leiligheten. Som bl.a. busslinje nr. 20 (Galgeberg - Skøyen), 34 (Ekeberg - Tåsen), 37 (Nydalen - Helsfyr) og 54 (Kværnerbyen - Kjelsås). Trikk fra Torshov. Busslinje 54 har også avganger natt til lørdag og søndag. Busslinje 37 med avganger hele døgnet! Flybussen til Gardermoen fra Arkitekt Rivertz' plass. Se rutetider på: trafikanten.no

Inneholder
Leiligheten ligger i høy 1. etg.,og inneholder: Entrè. kjøkken, stue, soverom og bad/wc. Boligen disponererer i tillegg en loftsbod og en kjellerbod.

Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

BRA 53 m²
- BRA-i 47 m²: (Entré, bad, kjøkken, soverom, stue )
- BRA-e 6 m²: (Kjellerbod)

Leiligheten disponerer også en loftsbod. Boden er ikke målt grunnet manglende tilgang på befaring

Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Klassisk bygård over 3 etasjer samt kjeller og loft, oppført i 1913 i kvartalsbebyggelse. Grunnmur i naturstein/tegl. Yttervegger i murverk/tegl, fasader er pusset og malt. Saltak i trekonstruksjon tekket med ny takstein. Etasjeskillere er av trebjelkelag

Følgende har fått tilstandsgrad 3 (TG-3) i tilstandsrapport:
Utvendig > Baderomsvindu
Trevirket i vinduene har stedvis høyt fuktnivå. Listverket rundt vinduet på innsiden er fuktskadet.

Konsekvens/tiltak:
Utskifting av listverk og vedlikehold av vinduet må påberegnes.

Kostnadsestimat:
Under 10 000

Kjøkken > 1.etasje > kjøkken > Overflater og innredning
Det er registrert utettheter eller vannlekkasjer i røropplegg.
Det er påvist skader på overflater/kjøkkeninnredning utover normal slitasjegrad.
Det er lekkasje fra avløpsrøret til kjøkkenvasken.
Det påpekes avskalling i benkeplaten, fronter og slitte skrog.
Sokkelen på kjøkkenet mangler på den ene siden.

Konsekvens/tiltak
Lekkasje må tettes. Strakstiltak nødvendig.
Det må påregnes lokal utbedring/utskiftning.
Oppgradering/vedlikehold av kjøkkeninnredning må påberegnes.
Kostnadsestimatet tar høye for utbedring av lekkasjen.

Kostnadsestimat:
Under 10 000

Tekniske installasjoner > Branntekniske forhold/Elektrisk anlegg
Det mangler røykvarslere i boligen.
Lovpålagte røykvarslere skal følge boligen ved salg.

1. Er det mangler for brannslukningsutstyr i boligen iht. forskriftskrav på søknadstidspunktet, men minst Byggeforskrift 1985?
Ja
2. Er det skader på brannslokkingsutstyr eller er apparatet eldre enn 10 år?
Nei
3. Er det mangler på røykvarsler i boligen iht. forskriftskrav på søknadstidspunktet, men minst Byggeforskrift 1985?
Ja

Det er påvist løse kabler under sokkelen på kjøkkenet som ikke er
tilstrekkelig festet.

Kostnadsestimat:
Under 10 000

Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) - avvik som kan kreve tiltak - i tilstandsrapport:
Våtrom > 1.etasje > Bad > Overflater Gulv
Det er påvist avvik på varmekilde.
Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm.
Tilstandsgrad er i tillegg satt ut ifra alder på de underliggende konstruksjonene.

Konsekvens/tiltak:
Det må gjøres tiltak på varmekilde.

Våtrom > 1.etasje > Bad > Sluk, membran og tettesjikt
Det er påvist mangelfull/feil utførelse rundt rørgjennomføringer e.l. som gir fare for fukt i konstruksjonen i våtsone.
Vurderingen er i tillegg basert på alder. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i at mer enn halvparten av forventet brukstid for membran/tettesjikt er passert. Det er nå ingen symptomer på funksjonssvekkelse, men vær oppmerksom på at dette er en utsatt bygningsdel.

Konsekvens/tiltak:
Løsningen/utførelsen rundt rørgjennomføringer gir fare for fukt inn i konstruksjoner.
Utbedring av rørgjennomføringer under servanten må påberegnes.
Oppgradering vil være naturlig ved evt. modernisering.
Det anbefales at det dusjes i dusjkabinett med kontrollert rørføring til sluk, inntil baderommet moderniseres.

Våtrom > 1.etasje > Bad > Sanitærutstyr og innredning
Det er påvist skader på innredning.
Servanten har krakkelering i borselen. Servanten er funksjonstestet og det er ingen tegn til lekkasje.
Det er registrert noe svelling i servantskapet. Dette skyldes oftest vannsøl som blir stående i bunnen av skroget.
Oppgradering av utstyr på baderommet må påberegnes.

Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) - avvik som ikke krever umiddelbare tiltak - i tilstandsrapport:
Utvendig > Vinduer
Ved befaringen ble det ikke foretatt kontroll på åpne- og lukkemekanismer av alle vinduer.
Det påpekes at de fleste vinduer er over 20 år gamle og har oversteget halvparten av forventet levetid. Likevel oppfyller bygningsdelene tiltenkt funksjon.

TG 2 er gitt som en påpekelse da vinduer har høy alder med høyere sannsynlighet for punktering samt noe redusert isoleringsevne sammenlignet med dagens/nye vinduer.

Konsekvens/tiltak:
Bygningsdelene oppfyller tiltenkt funksjon men utskiftning må påregnes på sikt.

Kostnadsestimat:
Ingen umiddelbar kostnad

Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn
Målt høydeforskjell på over 15 mm gjennom hele rommet.
Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik.
Det er målt en høydeforskjell på 25mm gjennom stuen.

Konsekvens/tiltak:
For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak.
Rommene fungerer med det avvik som er beskrevet.

Kostnadsestimat:
Ingen umiddelbar kostnad

Innvendig > Radon
Det er ikke foretatt radonmålinger, og bygget er heller ikke utført med radonsperre.

Konsekvens/tiltak:
Det bør gjennomføres radonmålinger.
Radon målinger blir anbefalt de fleste plasser for å danne seg et bilde av situasjonen angående risiko knyttet til eventuelt radon eksponering. Det kan ikke utelukkes at det kan finnes forhøyede verdier. Målinger er eneste reelle mulighet for påvisninger.
I borettslag og sameier pleier dette å gjøres som et felles tiltak.

Kostnadsestimat:
Ingen umiddelbar kostnad

Våtrom > 1.etasje > Bad > Overflater vegger og himling
Det er påvist at flisfuger har riss/sprekker.
Tilstandsgrad er i tillegg satt ut ifra alder på de underliggende konstruksjonene.

Konsekvens/tiltak:
Slike riss/sprekker kan indikere bakenforliggende fuktskader, og konstruksjonen bør observeres jevnlig for å vurdere utvikling.
Bygningsdelen fungerer med dette avviket.
Oppgradering vil være naturlig ved modernisering av baderommet.

Kostnadsestimat:
Ingen umiddelbar kostnad

Tekniske installasjoner > Vannledninger
Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige vannledninger.
Enkelte rørføringer på kjøkkenet er av eldre type.

Konsekvens/tiltak:
Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg.
I forbindelse med oppgradering av våtrom vil det være naturlig med utskiftning av rør.
Bygningsdelen fungerer med dette avviket.

Kostnadsestimat:
Ingen umiddelbar kostnad

Følgende har fått tilstandsgrad ikke undersøkt (TG-IU) i tilstandsrapport:
Våtrom > 1.etasje > Bad > Fukt i tilliggende konstruksjoner
Det er ikke utført hulltaking da dusjsonen grenser til murvegg/yttervegg og fast innredning.
Dette er i henhold til gjeldende forskrift.

Det ble rutinemessig søkt etter fukt i dusjsonens vegger med fuktindikator (Protimeter SM) på befaringen, og det var ingen indikasjoner på fukt.
Fuktsøk gir kun en indikasjon og må ikke oppfattes som en garanti for baderommet. Gulv måles ikke.

For ytterligere informasjon se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Bruksareal
Bruksareal: 53 kvm

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Elektrisk oppvarming med panelovner.

Energimerking
Boligen er ikke energimerket. Interessenter gjøres oppmerksom på at de på selgers regning kan få laget energiattest innen ett år etter at avtalen om salg av eiendom er inngått. Det kan bety at eiendommen har dårligste energiklasse som tilsvarer rød G.

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg i mellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 3 064,- pr.mnd.

Herav:
Felleskostnader: 2.575,-
Trappevask: 85,-
Kabel-tv: 404,-

Etter kjente fremtidige endringer, blir summen av de totale felleskostnadene kr. 3.322,-

Felleskostnadene øker med 10% fra 01.07.2024.

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene.
Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Faste løpende kostnader
Kjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Lånenr.: OBOS05-98208093096
Restgjeld for sameiet: 51.807.046,-
Restgjeld for denne leiligheten: 135.947,-
Restløpetid: 29 år 2 md.
Rentekostnader: 6,95% (04.03.24)
Term pr. år: 12

Sum andel fellesgjeld kr 136.000,- pr. 01.03.2024 følger seksjonen.

På årsmøtet i 2023 ble det framlagt et forslag om at styret skulle finne alternativer for at seksjonseierne skulle kunne nedbetale sin andel av fellesgjelden. Dette har også vært motivasjonen bak forslaget styret nå legger fram.

Styret ønsker å nedbetale halvparten av sameiets lån gjennom innhenting av kapital fra sameiere. Dette ønsker vi å gjøre over en periode på to år, med fire avdrag i året, og totalt åtte avdrag til sammen.

Eksempel på seksjonen:
En seksjon på 67 kvm har en fellesgjeld på ca. 135 834 kr. Det foreslås at beløpet som skal nedbetales er ca. 96 821 kr. og terminbeløpene vil bli på ca. 8 490 kr. Merk at dettte er eksempel forslag og avvik kan forekomme.

Det ble vedatt på årets generalforsmaling at alle seksjonseiere i Det Rivertzske Sameiet skal i løpet av 2025 og 2026 nedbetale 50% av egen seksjons andel av sameiets felles lån pr. 31.12.2024. Nedbetalingen skal innbetales over 8 like store terminer fordelt jevnt over toårsperioden. Styret krever inn pengene med hjelp av OBOS Eiendomsforvaltning. Manglende eller for sen innbetaling av terminbeløp vil belastes seksjonseier med morarenter fra forfall og til betaling skjer.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Forsikring med polisenummer
Gjensidige Forsikring Polisenummer: 76464003

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 190 544,- Som sekundærbolig Kr. 4 524 067,-

Sameie
Sameie: Det Rivertzske Sameiet, Orgnr: 993529346

Sameie: Det Rivertzske Sameie, Orgnr: 993529346
I 2009 ble det Rivertzske Sameiet opprettet og består av 311 boligseksjoner og 7 næringsseksjoner.
www.rivern.no
Sameiet har egen driftsleder: Espen Bergan, post@rivern.no.
Sameiet benytter Vibbo.
Dugnad må påregnes.

River´n har en god vedlikeholds- og rehabiliteringshistorikk.

Drift:
Sameiet har i dag en person ansatt på fulltid, driftsleder Espen Bergan. Han er ansvarlig for den daglige driften av Det Rivertzske Sameiet. Han planlegger, igangsetter og koordinerer prosjekter i sameiet, han følger opp eksterne leverandører, og besvarer henvendelser fra seksjonseiere og beboere. Han kan kontaktes på: post@rivern.no

Sameiet benytter seg av forskjellige spesialiserte leverandører av tjenester. Vi presiserer at seksjonseiere ikke skal kontakte disse leverandørene selv, og anmoder om at alle henvendelser skal gå til driftsleder.

Rudolfsen vaktmestertjenester tar seg av enkelte vedlikeholdsoppgaver ved behov. De tar seg også av bortkjøring av hensatte gjenstander på sameiets område. Dessverre er dette tidvis en stor utgiftspost for fellesskapet.

Gårdreform står for snømåking og strøing.

En hjelpende Hånd er en ny leverandør i sameiet, og skal stå for plenklipping, beskjæring av busker og trær, samt fjerning av løv.

Absolutt Rent er også en ny leverandør, og blir ansvarlig for trappevask og matter i oppgangene.

Sameiet har nylig inngått rammeavtale med henholdsvis rørlegger og elektriker, med rabatterte priser som også skal komme seksjonseiere til gode ved privat oppussing. Mer informasjon om dette vil komme på hjemmesidene våre.

Dyrkingskassene på fellesområdet:
Dersom man ønsker å være med i dyrkingsgruppa og kanskje sikre seg en kasse på sikt, finner man informasjon her: www.facebook.com/groups/riverndyrking

Barnevognsoppbevaring:
Styret mener det er viktig å kunne tilrettelegge for at de som får barn kan bli boende i River'n. Barnevognskurene har blitt tatt godt imot av flere, og ønsker du tilgang til skuret kan du kontakte driftsleder.

Inngangsdører:
Individuell utskifting av inngangsdører til leilighetene: Styret opplyser at ingenting kan gjøres med inngangsdørene til leilighetene uten at det er forhåndsgodkjent av styret. I utgangspunktet er det lagt til rette for at alle dørene skal være like / har samme utforming. Der enkelte sameiere opplever problem tilknyttet sin dør, må det sendes en søknad til styret, hvis eventuell utskifting ønskes.

Ta kontakt med driftsleder vedrørende utskiftning av vinduer, arbeider som påvirker ventilasjonsanlegget og en del oppussingsarbeid. Husk at du må gjøre deg kjent med sameiets vedtekter og ordensregler. Driftsleder har fullmakt fra styret til å godkjenne søknader fortløpende. Mer info finnes på www.rivern.no/soknader/

Følgende ble vedtatt på årets generalforsamling:
•Tak- og piperehabilitering:
I forbindelse med renovering av sameiets tak og piper har sameiet opparbeidet seg et lån i OBOS-banken på  i underkant av 52 millioner kroner. Et sameie har dårligere rentebetingelser en privatkunder og borettslag, og  vi har i dag en rente på omtrent 7 %. Lånets størrelse gjør at sameiets økonomi og spillrom for daglig drift, nødvendige utbedringer og  oppgraderinger begrenses. Store deler av innbetalte felleskostnader går med til nedbetaling av renter og  avdrag på lån, og sameiet står dårlig rustet dersom det blir behov for utbedringer av bygningsmassen. Noe som er sannsynlig med tanke på byggenes alder.

På årsmøtet i 2023 ble det framlagt et forslag om at styret skulle finne alternativer for at seksjonseierne skulle kunne nedbetale sin andel av fellesgjelden. Dette har også vært motivasjonen bak forslaget styret nå legger fram.

Styret ønsker å nedbetale halvparten av sameiets lån gjennom innhenting av kapital fra sameiere. Dette ønsker vi å gjøre over en periode på to år, med fire avdrag i året, og totalt åtte avdrag til sammen.

Eksempel på seksjonen:
En seksjon på 67 kvm har en fellesgjeld på ca. 193 641 kr. Det foreslås at beløpet som skal nedbetales er ca. 96 821 kr. og terminbeløpene vil bli på ca. 12 103 kr. Merk at dettte er eksempel forslag og avvik kan forekomme.

Det ble vedatt på årets generalforsmaling at alle seksjonseiere i Det Rivertzske Sameiet skal i løpet av 2025 og 2026 nedbetale 50% av egen seksjons andel av sameiets felles lån pr. 31.12.2024. Nedbetalingen skal innbetales over 8 like store terminer fordelt jevnt over toårsperioden. Styret krever inn pengene med hjelp av OBOS Eiendomsforvaltning. Manglende eller for sen innbetaling av terminbeløp vil belastes seksjonseier med morarenter fra forfall og til betaling skjer.
 
•Omfordeling av kostnader ved trappevask:
Det ble vedtatt at utgifter til trappevask skal fordeles mellom seksjonseierne i tråd med den enkelte seksjonseiers sameiebrøk. Egen post for trappevask fjernes fra husleiegiroene og bakes inn i sameiets felleskostnader på lik linje med  øvrige driftskostnader.Dette vil medføre en liten økning i felleskostnadene. Denne økningen løper fra 1. august og er tatt høyde for i opplyste felleskostnader på seksjonen.

Styrets arbeid - vedlikehold:
Tak- og piperehabiliteringen:
I 2023 ble vi endelig ferdig med rehabiliteringen av de siste takene i sameiet. Prosjektet har tatt 10  år, og det er trygt og godt at vi nå er i havn med et så omfattende prosjekt.

Utearealer
Vi er stolte over sameiets utearealer, og at de blir finere år for år. Dyrkekassene for 2024 er  fordelt, men man kan stille seg på venteliste på facebook.com/groups/riverndyrking  Denne sommeren setter vi i gang med et lite prøveprosjekt med å anlegge blomstereng på et lite område rett ved Espen sitt kontor. Vi håper det skal kunne være et lite bidrag i jobben med å tilrettelegge for flere insekter.

Oppussing av ganger:
Resterende oppganger har blitt satt på pause grunnet økte kostnader i forbindelse med tak- og piperehabiliteringen. Styret vil i løpet av året vurdere om det er mulig å fortsette oppussingen i 2024, og om det da vil gjøres en ny vurdering i prioriteringen av oppgangene

Internkontroll elektro:
I desember 2022 gjennomførte Elvia tilsyn i 9 av våre 49 oppganger. Det ble totalt avdekket 38 avvik som vi ble pålagt å utbedre. I tillegg ble vi pålagt å etablere et internkontrollsystem. Sofienberg elektro har nå utbedret og lukket alle avvikene, gjennomgått de resterende 40 oppgangene hvor Elvia ikke hadde tilsyn, og etablert et veldig godt system for internkontroll som driftsleder nå benytter seg av.

Rensing av ventilasjon:
Vinteren 2016 ble ventilasjonsanlegget renset. Det er 11 oppganger, da inkludert denne, med utfordringer med trekkproblemer som i tillegg til rensing også har fått regulert ventilasjonen

Utskiftning av varmtvannsberedere
I januar sendte vi ut informasjon om økning i egenandel fra 10 000 til 12 000 ved bruk av  sameiets forsikring hos Gjensidige. Økningen skyldes i hovedsak alle skadene vi har hatt som følge  av lekkasje fra varmtvannsbereder, og vi anmodet alle som har varmtvannsbereder i benkeskap på  kjøkkenet om å skifte ut denne. Styret er glade for at 24 seksjoner så langt har benyttet seg av tilbudet vi hentet inn, dette vil bidra til å redusere antallet skadesaker i fremtiden.

Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning AS.

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Dyrehold er ikke tillatt uten skriftlig samtykke fra styret. Hunder må ikke luftes på selskapets grøntområde. Husdyr skal føres i bånd på selskapets område. iht. husordensreglene. Søknad sendes styret.

Annet
Selger har selv ikke bebodd eiendommen, og sitter derfor med begrenset kjennskap til eiendommens tilstand. Interessenter oppfordres til å foreta grundige undersøkelser, gjerne sammen med bygningssakkyndig eller annen fagkyndig.
Peisen er ikke funksjonstest av selger, da boligen har vært utleid
Boligen vil ikke bli ytterligere vasket til overtagelse

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

1924/993507-1/105  Erklæring/avtale  
11.10.1924 
Bestemmelser om brannvegg/-dør
Overført fra: 0301-221/101
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1969/522591-1/105  Erklæring/avtale  
01.12.1969 
Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
Med flere bestemmelser
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra: 0301-221/101
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1969/522595-1/105  Erklæring/avtale  
01.12.1969 
Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo Lysverker.
Overført fra: 0301-221/101
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2008/794385-1/200  Best. om adkomstrett  
01.10.2008 
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:221 Bnr:230  
Gjelder denne registerenheten med flere

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Eier av leilighet skal påse at eventuell leier er kjent med husordensregler og vedtekter før kontrakt for utleie opprettes. Styret skal godkjenne all utleie eller utlån av leiligheten (jfr. selskapets vedtekter).

Vei/vann/kloakk
Offentlig.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg i reguleringsplan.

Bygningen står på byantikvarens liste over bevaringsverdige bygninger (gul liste)

Pågående saker i området:

Saksnummer 202112293: Kristiansands gate 1 - Oppføring av balkonger.

Saksnummer 202317686: Arkitekt Rivertz Plass - Oppgradering av baner for basketball samt etablering av ny padelbane og lekeplass.

Saksnummer 202112578: Kierschows gate 17 - Oppføring av midlertidig besøksdrivhus - Geitmyra skolehager.

Saksnummer 201711927: Lovisenberggata 15 med flere - Dialogfase etter offentlig ettersyn - Tjenesteyting - Helse, pleie, omsorg med mere. Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg (SDL) foreslår å omregulere Lovisenberggt. 15 m.fl. fra allmennyttigeformål, institusjon, sykehus, administrasjon, bolig og friområde til sykehus- og omsorgsformål, undervisning og administrasjon, boliger og bevaring av kultur- og naturmiljø m.m. Hensikten er åsikre funksjonelle utbyggingsvolumer for Lovisenberg iet lengre tidsperspektiv. Planforslagets tørrelseog utnyttelse har utløst kravtil planprogram med konsekvensutredning. Hovedtyngden av ny bebyggelse legges i nord med forbindelser til tilliggende gater og strøk.

Saksnummer 201719253: Stavangergata og Lisa Kristoffersens plass - Endring av trafikkmønster - Detaljregulering. Bymiljøetaten foreslår å oppgradere Stavangergata med bredere fortau og opphøyde sykkelfelt.

Saksnummer 201814722: Voldsløkka idrettspark - Dialogfase - Idrettsanlegg.
Oslobygg KF foreslår å omregulere sørvestre del av Voldsløkka fra friområde til idrettsanlegg med et nytt bygg med tre store haller, en oppgradert 11-erbane og en ny 7- erbane. Forslaget sikrer ikke fullverdig erstatningsareal iht. Rikspolitiske retningslinjer for å styrke barn og unges interesser i planleggingen (RPR). Det nye bygget kan være inntil 28 m høyt, 116 meter langt og 38 meter bredt. Planen sikrer ikke bevaring av eksisterende trær eller annen vegetasjon.

Store deler av Oslo er omfattet av reguleringsplan S-4220, vedtatt 15.03.2006, revidert 12.06.2013 og 17.3.2015, "Småhusplanen". Småhusplanene er under revisjon, og i påvente av ny regulering er det også vedtatt et midlertidig tiltaksforbud på eiendommene som er omfattet av denne planen. Selv om Småhusplanen og tiltaksforbudet ikke gjelder denne eiendommen, kan det være av interesse å kjenne til revisjonen og du kan lese mer om dette her: https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/revisjon-av-smahusplanen/

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 4 500 000,- (Prisantydning)
kr 136 000,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 636 000,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 115 900,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 636 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 117 400,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 753 400,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 4 762 650,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Det er ikke tegnet boligselgerforsikring ifbm. salget. Det er likevel utarbeidet en egenerklæring som interessenter bør gjøre seg kjent med før budgivning. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Foto betalt 09.06.24 (Kr.4 000)
Tilrettelegging (Kr.12 900)
Tilstandsrapport (Kr.9 550)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.585)
Visnings-/overtagelseshonorar kr. 2.950,- pr. stk. (Kr.2 950)
Innhenting av grunnbok (Kr.808)
Innhenting av informasjon fra forretningsfører. kan variere (Kr.3 500)
Markedspakke (Kr.21 500)
Oppgjør (Kr.7 500)
Provisjon (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 4 636 000,-) (Kr.42 500)
Totalt kr. (Kr.112 178)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0050

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner Liv Else Mikkelsen

Saksbehandlere
Liv Else Mikkelsen
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 94 80 01 30 / E-post: lemi@eie.no

Vincent Mabuza
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 94 30 30 95
[/ E-post: vima@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Uelands gate 63B - Beliggende i en ærverdig bygård
For mer om objektet
Uelands gate 63B - Beliggende i en ærverdig bygård

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: