Bilde 1 av Bjerregaards gate 68DBilde 2 av Bjerregaards gate 68D
Digital salgsoppgave
Bjerregaards gate 68D

0174 Oslo • Oslo kommune

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 5 650 000

Fellesgjeld: kr 96 127Omkostninger: kr 26 143Totalpris: kr 5 772 270
Klassisk og pen 2-roms med vestvendt balkong - Rolig beliggenhet i indre gård - Bad 2019 - Peisovn - Originale detaljer
Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Aksje
Antall soverom
1 soverom
Etasje
3
Internt bruksareal (BRA-i)
54 m²
Bruksareal (BRA)
60 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
6 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
3 m²
Fellesutgifter
kr 2 735 / Mnd
Prisantydning
kr 5 650 000
Omkostninger
kr 26 143
Fellesgjeld
kr 96 127
Totalpris
kr 5 772 270
Fellesformue
kr 15 614
Byggeår
1875
Tomt
Fellestomt 694 m²
Oppdragsnummer
15240307
card-default

Jacob Santiago Salvesen

Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner
Les om Jacob
Visninger
Søndag 12. jan.
14:00 - 14:45
Mandag 13. jan.
17:00 - 17:45
Meld deg på visning
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 5 650 000,-
Fellesgjeldkr 96 127,-
Transportgebyrkr 10 043,-
Noteringsgebyr forretningsførerkr 4 150,-
Innflyttingsgebyrkr 2 000,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 950,-
  
Totalpris kr 5 772 270
Eiendom
Bjerregaards gate 68D, 0174 Oslo, Etasje: 3

Matrikkel
Aksjebrevnr. 24 Orgnr. 929564979 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Aksje

Arealer
Totalt BRA 60 kvm

- BRA-i (internt bruksareal): 54 kvm

Følgende rom er inkludert i innvendig bruksareal: Entré, baderom, kjøkken, stue og soverom.

- BRA-e (eksternt bruksareal): 6 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 3 kvm

Areal
Primærrom: 54 kvm, Bruksareal: 60 kvm, BRA-i: 54 kvm , BRA-e: 6 kvm , TBA: 3 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1875

Tomt
Fellestomt 694 kvm

Prisantydning
5 650 000

Tilstandsrapport
Tilstandsrapporten er avholdt av Anders J. Bryhn datert 19.12.2024.

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 96 127,- pr. 18.12.2024
Andel fellesformue: kr. 15 614,- pr. 31.12.2023

Totalpris inkl. fellesgjeld
kr 5 650 000,- (Prisantydning)
kr 96 127,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 746 127,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 2 000,- (Innflyttingsgebyr)
kr 4 150,- (Noteringsgebyr forretningsfører)
kr 10 043,- (Transportgebyr)
--------------------------------------------------------
kr 16 193,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 762 320,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 5 772 270,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 2 735,- pr. mnd.

Felleskostnad inkluderer
Betjening av andel fellesgjeld, drift og vedlikehold, felles bygningsforsikring, trappevask, internett og kabel-TV og kommunale avgifter.

Styret informerer i en e-psot den 03.01.2025:
Det har nylig vært innbetalinga av felleskostnader ifm fasaderehabilitering. På grunn av økte kommunale kostnader neste år er det varslet mulig økning i fellekostnader i løpet av første halvdel av 2025, men ikke besluttet i styret enda og heller ikke vedtatt hvor høy økning.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i aksjelaget.

Eier
Hilde Wasteson Sondre Pudelewicz Drangevåg

Beskrivelse
Velkommen til det beste av to verdener!

Dette er en nydelig lys 2-roms, med svært god beliggenhet i indre bakgårdsrom. Det gjør at du bor svært stille og rolig, samtidig som det kollektive knutepunktet Alexander Kiellands plass ligger et lite kvartal unna. Selve leiligheten holder en gjennomgående moderne standard, i god harmoni med de klassiske detaljene. Det er takhøyde på nesten tre meter, originale tregulv, rosett og stukkatur, i tillegg til store vindusflater. Sistnevnte var nye i 2024, badet ble renovert i 2019 og flere overflater helsparklet i 2020.

Høydepunkter:
- Vendt i sin helhet mot bakgårdsrom
- Store vinduer (nye i 2024)
- Vestvendt balkong
- Peisovn i stue
- Bad fra 2019 med opplegg for vaskemaskin
- Generøs takhøyde (målt til 2,92 m), originale tregulv, rosett og stukkatur
- Lave felleskostnade

Parkering
Det er beboerparkering i området. Ved anskaffelse av beboerparkering kan man parkere døgnet rundt – også utover det som er maksimal parkeringstid - på parkeringsplasser regulert til beboerparkering. Priser for beboerparkering i bydel Frogner, St. Hanshaugen, Gamle Oslo, Grünerløkka og Sagene:
- Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5 940 kroner for ett år
- Motorsykkel og moped: 2 975 kroner for ett år
- El-bil : 2 000 kroner for ett år
- El-motorsykkel og el-moped: 1 000 kroner for ett år
 
Det tas forbehold om prisendringer. For mer informasjon
se: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-ogparkering/parkering/beboerparkering/.


Beliggenhet
Velkommen til et populært, idyllisk og sentralt sted å bo! Meget attraktiv og sentral beliggenhet ved Alexander Kiellands plass. Dette er et koselig og unikt område plassert midt mellom Alexander Kiellands plass, St. Hanshaugen, Sagene, Torshov og Grünerløkka.

Avstanden er kort til alt av urbane fasiliteter. Kvelds- og søndagsåpen matbutikk finnes like i nærheten og dekker de fleste enkle og hverdagslige behov. I umiddelbar nærhet finnes Kiellands Hus med matbutikk, vinmonopol, apotek, kafé, bokhandel, frisør og kiosk, samt flere restauranter som gamle Tranen som er Åpent Bakeri på dagtid og Colonel Mustard etc.

Både St. Hanshaugen senter og Ringnes Park senter med blant annet Ringen Kino er kun en kort spasertur unna. For øvrig kan sentrum, Majorstuen og Storo Storsenter enkelt nåes med kollektivtilbudet i området.

For den aktivitetslystne er tilbudet bredt og treningsmulighetene mange: aktivitetspark i Ilaparken, SATS treningssenter på Sagene Ring, SATS på Ringnes Park og Myrens Sportssenter på Torshov med Oslo Squash, Klatreverket og Golfsenteret i Myrens Verksted, Sagene squash, samt. SiO Athletica Vulka. . Kubaområdet sør for Kiellands plass kan blant annet friste med Smelteverket og Nedre Foss Gård. og populære Mathallen. Sjarmerende trehusbebyggelse og flere fantastiske grøntområder som Iladalen, parken på St. Hanshaugen, Akerselva Miljøpark, Myraløkka m.fl. finnes like ved.

Langs Akerselva er turmulighetene flotte, enten du velger å bevege deg i retning sentrum eller nordover, gjennom Nydalen og Maridalen, inn i Nordmarka. Utdanningsinstitusjoner som OsloMet, UiO (Blindern), BI i Nydalen, Tannlegehøyskolen, Sykepleierskolen på Lovisenberg, Kunsthøyskolen og Arkitektur- og Designhøyskolen, Høyskolen Kristiania (Campus Vulkan) er alle godt innenfor rekkevidde.

Bebyggelse
Det er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.

Tomt
Fellestomt, 694 kvm

Adkomst
Se vedlagte kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger.

Offentlig kommunikasjon
Kollektivtilbudet er godt, og mulighetene mange: Fra Alexander Kiellands plass går bussnr. 21 (Tjuvholmen - Helsfyr), 34 (Tåsen - Ekeberg Hageby) og nr. 54 (Kværnerbyen - Kjelsås). I tillegg går Flybussen FB5A til Oslo Lufthavn herfra.

Byggemåte
Se vedlagte tilstandsrapport for teknisk beskrivelse av eiendommen.

Boder
I tillegg til leilighetens arealer disponerer boligen 1 bod:
- Kjellerbod på ca. 6 m² i felles kjeller.

Standard
Eiendommen er gjennomgått av en bygningskyndig og det er utarbeidet en tilstandsrapport. For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport. Nedenfor følger informasjon om forhold som har fått TG 2:

TG2 AVVIK SOM KAN KREVE TILTAK
Avløpsrør
Trolig originalt avløpsrør.
Vurdering av avvik:
- Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige avløpsledninger.
Tiltak:
- Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg.

TG2 AVVIK SOM IKKE KREVER UMIDDELBARE TILTAK
Felles konstruksjoner
Gjelder felles konstruksjoner ihht. NS3600. Boligselskapets vedlikeholdsoversikt (utførte eller planlagte arbeider) er ikke kjent for takstmann. Hovedkonstruksjoner er fra byggeåret med den slitasje og elde/utidsmessighet dette medfører.
Vurdering av avvik:
- Det er ikke utarbeidet Tilstandsanalyserapport, vedlikeholdsplan e.l. for fellesdeler i bygget.
Tiltak:
- For å lukke avviket ihht NS 3600.2018 må det utarbeides en Tilstandsanalyserapport/vedlikeholdsplan for fellesdeler i bygget. Da dette er opp til borettslag/sameie å rekvirere er kostnadsestimat ikke satt. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Overflater
- Gulvflater består av: Originale tregulv. Fliser på baderom.
- Veggflater består av: Malt panel. Fliser på baderom. Malte plater.
- Himlinger består av: Malt pusshimling. Malt panel. Malte plater.
Det er både originale og nyere overflater. Samtlige overflater er fullt brukbare. Originale overflater er preget av generell elde og slitasje.
Vurdering av avvik:
- Sprekkdannelser i original pusshimling.
- Originale tregulv med elde, slitasje og sår/merker.
Tiltak:
- Ingen umiddelbare tiltak ansees som nødvendig men vær klar over avvikene/slitasje/elde. Det må påregnes jevnlig vedlikehold av originale konstruksjoner. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Etasjeskille
Originalt trebjelkelag som etasjeskillere.
Måling av høydeforskjeller med laser gjort i rom: STUE OG KJØKKEN
- Lokalt avvik måles med laser (5 punkter) innenfor 2 m: Størst avvik: 20 mm på 2m avstand
- Totalt avvik målt med ett punkt ved hver vegg i rommet, samt et punkt midt på gulvet: Størst avvik: 20 mm
Tilfeldig valgte målesteder i rommene.
Vurdering av avvik:
- Det er målt høydeforskjell på mellom 15-30 mm gjennom hele rommet. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik.
- Målt høydeforskjell på mellom 10 - 20 mm innenfor en lengde på 2 meter. Tilstandsgrad 2 gis med bakgrunn i standardens krav til godkjente måleavvik.
Tiltak:
- For å få tilstandsgrad 0 eller 1 må høydeforskjeller rettes opp. Det vil imidlertid sjelden være økonomisk rasjonelt som et enkeltstående tiltak i en bolig som dette. Dersom boligen en gang skal renoveres, kan man vurdere slike tiltak. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Pipe og ildsted
- Ildsted: Nyere peisovn med glassfront
- Type pipeløp: Mursteinspipe. Evt. piperehabilitering i regi av borettslaget er ukjent for takstmann.
- Ikke brennbar plate på gulv: ja
- Synlige sider av pipeløp: 3 av 3 mulige
- Avstand til brennbart materiale: Tilfredstillende
Pipe over tak er ikke besiktiget da det krever sikringstiltak mht. adkomst og opphold på yttertaket.
Vurdering av avvik:
- Generell elde og slitasje.
- Noe sprekkdannelser i pipeløpet.
Tiltak:
- Det anbefales på generelt grunnlag en kontroll av pipeløp og ildsted utført av Brann- og Redningsetaten i Oslo kommune mht. sikkerhet dersom det ikke har vært gjort nylig. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Innvendige dører
Én original og én nyere.
Vurdering av avvik:
- Generell elde og slitasje.
Tiltak:
- Ingen umiddelbare tiltak er nødvendig men vær klar over elde og slitasje. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Ventilasjon - baderom
Det er naturlig oppdriftsventilasjon i baderommet. Luftespalte under dørbladet. Årstall: 2019.
Vurdering av avvik:
- Rommet har kun naturlig ventilasjon.
Tiltak:
- Elektrisk avtrekksvifte bør monteres for å lukke avviket. Dersom tillatt i boligselskapet og teknisk mulig anbefales det montering av elektrisk avtrekksvifte. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Overflater og innredning - Kjøkken
Kjøkkeninnredning består av malte glatte fronter med knotter, heltre benkeplater, stålkum med blandebatteri, integrert komfyr med koketopp og stekeovn. Integrert kjøl/frys. Fliser er fra 2022.
Vurdering av avvik:
- Generell bruksslitasje.
- Skjolder/misfarging i benkeplate.
Tiltak:
- Ingen umiddelbare tiltak ansees som nødvendig. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Avtrekk
Ventilator med kullfilter. Det er en spirokanal (avtrekkskanal) over ventilatoren som er ført inn i bakveggen. Det er ukjent for takstmann hvor denne avtrekkskanalen evt. er ført videre.
Vurdering av avvik:
- Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen. Ukjent hvor avtrekksluften blir ført, trolig blendet mot veggen.
Tiltak:
- Om mulig bør det etableres mekanisk/forsert avtrekk ut fra kokesonen. Dersom tillatt i sameiet og teknisk mulig anbefales det å lede avtrekksluften fra ventilatoren til yttervegg eller felles kanal i bygningen. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Vannledninger
Type rør: Kobberrør med plastkappe og rør-i-rør.
Rør-i-rør er fra 2019.
Kobberrør med plastkappe: Ukjent alder.
Det er fremvist dokumentasjon fra Amundsen Bad & Flis.

Fordelerskap: Ja, i vegg på soverommet mot baderommet. Evt. lekkasjevann fra fordelerskap blir ledet til drensspalte i vegg på baderommet. Synlig drensspalte i veggen på baderommet.
Røranvisning: Ja.

Hovedstoppekran for leiligheten: I felles kjeller. Stoppekraner i fordelerskapet stanser kun vannforsyningen til baderommet.
Lekkasjestopper: Nei, anbefales på kjøkken.

Levetidsbetraktninger:
- Levetid | Vannrør av kobber over 25 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2.
- Levetid | Rør i rør system over 25 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2.

TEK10
Der bygningens vanninstallasjon er uten overløp, må det være montert automatisk lekkasjestopper. Med automatisk lekkasjestopper menes en fuktføler som gir signal til en ventil som stenger vanntilførselen når den mottar signal.

TEK17
Teknisk forskrift fra 2017 (TEK17) krever at installasjoner med vann i rom uten sluk i gulv skal sikres med lekkasjestoppere.
Vurdering av avvik:
- Stoppekran for kjøkken er ikke inni leiligheten.
- Stoppekran på kjøkken sitter fast.
Tiltak:
- Stoppekran på kjøkken må utbedres av rørlegger.
- Stoppekran for hele leiligheten er i felles kjeller.
- Ukjent alder på kobberrør med plastkappe. Ingen dokumentasjon på rørarbeider med kobberrør. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Ventilasjon
Det er naturlig oppdriftsventilasjon i leiligheten.
Vurdering av avvik:
- Det er påvist mangelfull ventilasjon på ett eller flere rom i boligen.
Det er hverken luftespalter over vinduer eller lufteluker i yttervegger.
Tiltak:
- Det bør etableres veggventiler/vindusventiler i alle oppholdsrom som ikke har det. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger attestert "ekspedisjonsdokument" på bygget datert 1898.
 
Et ekspedisjonsdokument er forgjengeren til ferdigattest. Dette dokumentet er førstesiden på byggesaken, hvor alle godkjennelser blir stemplet på (oppmålingssjefen, brannsjefen, helseråd, etc). Ved eldre bygårder er det som oftest dette dokumentet som vedlegges (attestert eller uattestert) for bekreftelse på at bygningen ble lovlig satt opp.

Det er utstedt ferdigattest for oppføring av balkonger fra 2021.

Det foreligger godkjente byggetegninger, men disse er fra 1898. Det er dermed vanskelig å antyde hva rommene ble innmeldt som på byggetidspunktet.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Leiligheten varmes opp med varmekabler på baderom, panelovner og ildsted.

Selger opplyser om årlig strømforbruk på ca. 6 500 kWh.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Oransje - Energikarakter G

Eiendomsskatt
Det er innført eiendomsskatt i Oslo. Det betales i dag ikke eiendomsskatt på denne boligen, men ved en endring i formuesverdien kan det utløse eiendomsskatt. Vi gjør oppmerksom på at satsen for eiendomsskatt blir fastsatt årlig av bystyret. Eiendomsskatten vil derfor kunne variere fra år til år.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 2 735,- pr.mnd.
Betjening av andel fellesgjeld, drift og vedlikehold, felles bygningsforsikring, trappevask, internett og kabel-TV og kommunale avgifter.

Faste løpende kostnader
Felleskostnader, strøm og innboforsikring. 
 

Spesifikasjon av fellesgjeld
Aksjelaget har følgende lån:

Bank: Handelsbanken
Lånenr.: 94927079172
Lånetype: Annuitetslån
Rentesats per 18.12.2024: 6,85%
Restsaldo: 4 639 399 kr
Innfrielsesdato: 30.07.2039
Type rente: Flytende rente

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Årets resultat vises i resultatregnskapet og foreslås ført mot egenkapital. Eventuelt avdrag på langsiktig gjeld (lån) er ikke tatt hensyn til. Driftsinntekter for 2023 er på kr. 1 301 144,- og driftskostnader på kr. 1 311 021,-. Årsresultat endte med underskudd på kr. 177 833,-.

Forsikring med polisenummer
Gjensidige Forsikring Polisenummer: 82741113

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 413 475,- Som sekundærbolig Kr. 5 653 900,-

Aksjelag
Aksjelag: As Bjerregaards Gate 68, Orgnr: 929564979

Boligen er en aksjeleilighet, og selve eiendommen eies av et aksjeselskap (Boligaksjeselskapet). Et boligaksjeselskap har flere likhetstrekk med borettslag. Kjøp av en aksjeleilighet innebærer at man kjøper en aksje i boligaksjeselskapet som gir borett til en bestemt bolig i eiendommen. Det påløper ikke dokumentavgift når man kjøper en aksjeleilighet, og leiligheten tinglyses ikke i Grunnboken. Din rettighet som eier registreres i stedet i aksjeeierboken. Boligaksjeselskaper reguleres av aksjeloven og deler av borettslagsloven, der §§ 1-5, 4-2, kapittel 5 samt § 13-5 gjelder tilsvarende for boligaksjeselskaper, jf. borettslagsloven § 1-4. Eierne av aksjene får medbestemmelsesrett i boligaksjeselskapet sammen med de øvrige aksjonærene, innenfor rammene av aksjeloven, selskapets vedtekter og borettslagsloven.
Selve kjøpsavtalen er regulert av kjøpsloven, men en forutsetning for salget er at avhendingsloven gjelder så langt den passer. Interessenter oppfordres til å sette seg inn i boligaksjeselskapets vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning som kan fås ved henvendelse til megler.

Aksjeselskapet består av 36 leiligheter knyttet til aksjer. AS Bjerregaards Gate 68 er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund med organisasjonsnummer 929564979, og ligger i bydel St.Hanshaugen i Oslo kommune

KONTAKTINFORMASJON
Styret kan kontaktes per e-post på Bjerregaardsgate68@live.com.

INNFLYTTINGSGEBYR
Boligselskapet har et servicebidrag ved innflytting på kr. 2000,- for nye beboere grunnet vedlikehold og slitasje ved inn/utflytting. Det kommer et tillegg på kroner 94,- som administrasjonskostnader.

STYRETS ARBEID
Vindusprosjektet
Styret har i lengre tid jobbet med planlegging og innhenting av tilbud vedrørende utskiftning av beboernes vinduer. Styret endte med å engasjere arkitekt Astad Arkitektur AS og ingeniør K. Apeland AS for bistand til dette. De utformet prosjektbeskrivelse og utførte befaring med relevante entreprenører. Styret fikk tilbud fra 5 entreprenører som i detalj ble gjennomgått av K. Apeland AS. Apeland anbefalte Bjerkes vinduer AS på bakgrunn av den mest komplette tilbudsbeskrivelsen samt konkurransedyktig pris. Styret fulgte denne anbefalingen og engasjerte høsten 2023 Bjerkes vinduer, som senere har utført befaringer og avtaler med den enkelte beboer som ønsker å skifte vinduer. Vinduene er spesialtilpassede og lik originale slik at utskiftning ikke har medført søknadsprosess til plan- og bygningsetaten. Arbeidene startet primo 2024 og er fullført første kvartal 2024. Styret har i prosessen også erfart at vinduer i trappeoppgangene trenger rehabilitering og vi planlegger å bruke Bjerke vinduer også for dette etter at arbeidene hos den enkelte beboer er utført.

Installert ny luftavfukter i B/D og etablert ny serviceavtale
Primo 2023 fikk vi installert tilsvarende type luftavfukter i B/D som den i A/C og vi inngikk serviceavtale på begge luftavfukterne med Tørt Bygg AS. Tørt Bygg leverte også den avfukteren vi allerede hadde i A/C.

Kontroll av felles el-skap (hovedtavler)
På bakgrunn av el-sjekk utført av Elsjekk as i desember 2022 utførte Elektriker Gruppen AS utbedringer i felles hovedtavler og inntaksskap i april 2023. I november byttet samme firma 7 vegglamper til nye i LED i trappehus A, B og C. Det anbefales el-kontroll hvert 5. år, også for leilighetene. Dette må den enkelte selv bestille og prisen ligger på 2-3 tusen kroner.

Brannvarslingsanlegg
I februar 2023 inngikk vi en ny vedlikeholdsavtale med Siemens for ettersyn av brannvarslingsanlegg og vi byttet batterier fire batterier i begge våre to brannvarslingssentraler (batteriene har ca. 5 års levetid). Om 5 år vil det være behov for å erstatte dagens brannvarslingsanlegg.

Befaring av avløpsrør mm
Olimb AS foretok befaring av avløpsrør med tanke på behov for rørfornying/utbedring i 2023. I følge Olimb AS er avløpsrør fra etter år 2000 og noen av eierne bekrefter at nye avløpsrør er fra ca. 2008. Olimb mener at vannrørene holder lenge.

Rehabilitering av fasader
Begge blokkene har behov for utbedring av fasader på “baksiden” av byggene. Styret har innhentet tilbud på fasadeutbedring og fortsatte denne prosessen i 2024. Dette anslås kostnadsmessig til 1,5-2 MNOK.

Eierskap/merking av boder i kjellere
Styret har jobbet med å klargjøre eierskap/bruk av boder i kjellere. Det er viktig med god merking av bodene og at styret har mulighet for rask tilgang til de boder der dette kreves for vedlikehold og utbedring av rør og tekniske installasjoner. Vi ber aksjonærene bidra til å etablere en fullstendig oversikt over boder og nødvendig tilgang til disse.

Eierskap og disponering av trappeboder (tidl. toaletter i trappeoppgangene)
Styret har gjennom det siste året arbeidet med å klargjøre og formalisere bruken av trappebodene (opprinnelig toaletter). Dette tiltaket ble igangsatt som en respons på behovet for en klarere forståelse og organisering av bruksretten til fellesarealene som benyttes som trappeboder. Initiativet omfattet en omfattende gjennomgang av den eksisterende bruken og fordelingen av bodene samt dokumentasjon av strømtilførsel til de bodene som er i bruk som vaskerom.

For å sikre en rettferdig og gjennomsiktig håndtering, engasjerte det tidligere styret allerede i 2021 juridisk ekspertise fra Brækhus Advokatfirma DA. Advokatfirmaet bidro med en juridisk vurdering som understreket at trappebodene, i fravær av formell dokumentasjon på eksklusiv bruksrett, skal betraktes som fellesareal. Basert på denne vurderingen har styret utformet et forslag til nye vedtekter.

Forslaget til nye vedtekter inkluderer retningslinjer for tildeling av bruksrett, krav til dokumentasjon og godkjenning av strømtilførsel og prosedyrer for hvordan endringer i disponering kan foretas. Disse vedtektene er laget for å sikre en enhetlig og rettferdig tilnærming til forvaltningen av trappebodene, samt tilrettelegge for en ryddig prosess når nye eiere skal overta bruksretten til en trappebod.

Styret vil legge frem dette forslaget til vedtektsendring på årsmøtet og det er planlagt at endelige vedtekter skal vedtas og tre i kraft etter godkjenning av generalforsamlingen. Målet er at alle eksisterende og fremtidige aksjeeiere skal ha en klar og forutsigbar forståelse av sine rettigheter og forpliktelser knyttet til bruk av trappebodene og at dette vil bidra til å opprettholde et godt og harmonisk bomiljø i AS Bjerregaards gate 68.

Ny avtale om internett med GlobalConnect fra mars 2025
Styret har inngått avtale med GlobalConnect til kr 289/mnd for 1000/1000 som vil erstatte dagens avtale med Telia når den utgår 1. mars 2025. Vi får eiendomsretten til fiberlinjene når avtaleperioden på 60 mnd utløper. Fordi vi har gitt GlobalConnectanledning anledning til å trekke kabler via vår eiendom til nabotomtene har vi kunnet forhandle frem en god pris/avtale.

Omgjøring til sameie/borettslag
Styret har fulgt opp vedtak på generalforsamlingen i 2023 om omgjøring av as til BRL/sameie og har formidlet juridiske betraktninger fra Huseiernes Landsforbund og OBOS på Vibbo slik at denne saken kan diskuteres på generalforsamlingen.

Evakuering ved brann/redningsstiger
Styret har fulgt opp vedtak på generalforsamlingen i 2023 gjennom innhenting av tilbud på redningsstige og har fått tilbud på opp under 200 000 kr for å etablere faste stiger på baksidene av A/C og B/D. Styret ønsker å vente med å etablere redningsstiger til etter utbedring av fasade på baksiden av begge byggene.

I dialog med styret per e-post den 03.01.2025 informerer styret:
Ved styremøte i oktober ble det diskutert følgende: Styret undersøker behov for reparasjoner av takrenner og skal innhente tilbud på dette i løpet av 2025, men det er uavklart om det er behov for dette umiddelbart. Styret utarbeider også plan om vedlikehold de neste 5 årene, bl.a. regelmessig rørinspeksjon.

ÅRSMØTE 2024
Følgende sak ble vedtatt på årsmøtet avholdt den 29. april 2024:
Evakueringsmidler/redningsstiger
GF vedtok i fjor: "Styret skal se på løsninger som kan bedre brannsikkerheten ved forbedret evne til evakuering, herunder brannstiger".Styret har innhentet tilbud på montering av redningsstiger. Kostnaden kommer på ca. 150 000 kr for 4 stk. stiger a 13 m. I lys av behov for å rehabilitere fasadene foreslår styret å avvente montering av redningsstiger til etter fasaderehabiliteringen.
Styrets innstilling: Montering av redningsstiger utsettes til etter rehabilitering av fasade.
Forslag til vedtak: Montering av redningsstiger utsettes til etter rehabilitering av fasade. Vedtatt.

Forretningsfører
OBOS Eiendomsforvaltning AS

Styregodkjenning
Det foreligger krav om styregodkjennelse av ny erverver i aksjelagets vedtekter. Kun fysiske personer kan eie aksje. Kjøper skal godkjennes av aksjetlagets styre for at ervervet skal bli gyldig. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn. Kjøper er forpliktet til å gjennomføre handelen uavhengig av om kjøper på overtakelsestidspunktet er godkjent av aksjelaget som ny aksjeeier. Risikoen for å bli godkjent som ny eier påhviler kjøper.

Forkjøpsrett
Ingen forkjøpsrett!

Tekniske installasjoner
Aksjelaget har en avtale med Telia, som er aksjelagets leverandør av internett. Man kan velge å øke hastigheten på internett mot TV-tilgang.

Det er planlagt overgang til fiberinternett i løpet av 2025 (GlobalConnect) når avtalen med Telia utløper.

TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Normalt dyrehold er ikke søknadspliktig. Med normalt dyrehold menes her hund, katt og fugl.

Dersom dyrehold oppleves som en ulempe eller sjenanse for andre aksjonærer, andre brukere av leiligheter i selskapet eller selskapet, kan styre nekte dyrehold. Dette gjelder i særdeleshet lukt, lyd og utagerende dyrehold. Brudd på denne bestemmelse er å betrakte som vesentlig mislighold.

Diverse
Bransjens liste over løsøre og tilbehør legges til grunn for salget dersom ikke annet fremkommer av salgsoppgaven. Listen følger vedlagt salgsoppgaven. Det er full avtalefrihet om hva som skal følge med bolig og fritidsbolig ved salg. Hvis hvitevarer og/eller annet teknisk utstyr medfølger, gis det ingen garantier i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid på disse.

Følgende kan medfølger etter avtale med selger:
- Taklamper i gang, kjøkken og soverom
- Hvitevarer
- Garderobeskap på soverom
- Hyller i kjellerbod
- Skjenk i stue
- Utemøbler på balkong

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver:
2000/60171-3/105 Erklæring/avtale
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:218 Bnr:221
Rett til bruk av grunn for rep. og vedlikehold
Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo Kommune v/Plan- og bygningsetaten
Gjelder denne registerenheten med flere

2006/579364-1/200 PANTEDOKUMENT 
BELØP: NOK 5.750.000
PANTHAVER:SVENSKA HANDELSBANKEN AB NUF
Org.nr: 971171324

2007/746219-1/200 PANTEDOKUMENT
BELØP: NOK 250.000
PANTHAVER:SVENSKA HANDELSBANKEN AB NUF
Org.nr: 971171324

Utleie
Aksjonæren kan ikke uten samtykke fra styret overlate bruken av leiligheten til andre.
Med styrets godkjenning kan aksjonæren overlate bruken av hele leiligheten til andre for en periode av inntil tre år under forutsetning av at aksjonæren selv, aksjonærens ektefelle eller slektning i rett opp- eller nedstigende linje, fosterbarn av aksjonæren eller ektefellen har bodd i leiligheten i minst et av de siste to årene.

Med styrets godkjenning kan aksjonæren overlate bruken av leiligheten til andre når:
- Aksjonæren er en juridisk person
- Aksjonæren skal være midlertidig borte som følge av arbeid, utdanning, militærtjeneste,
sykdom eller andre tungtveiende grunner
- Et medlem av den husstand som bruken skal overlates til er aksjonærens ektefelle eller
slektning i rett opp- eller nedstigende linje eller fosterbarn av andelseieren eller
ektefellen.
- Bruken skal overlates til noen som har bruksrett etter ekteskapsloven §68 eller lov om
husstandsfellesskap § 3 andre ledd.
Godkjenning kan i alle tilfeller bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det.

Vei/vann/kloakk
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann- og avløpsnett.

Regulering
Eiendommen ligger i et byggeområde for boliger. Kopi av reguleringskart og reguleringsbestemmelser S-2255 kan sees hos megler.
 
Reguleringsbestemmelser S-2255 er helt eller delvis opphevet som følge av bystyrets vedtak 23.09.2015, sak 262 (kommuneplan 2015 - Oslo mot 2030 - Smart, trygg og grønn. Informasjon om ny kommuneplan med lenke til kartinnsynsløsning finner du på http://www.kommuneplan.oslo.kommune.no.

Vernestatus for Bjerregaards gate 68D: Kommunalt listeført (tidligere kjent som Gul liste).
Gul liste gir en oversikt over erkjente og prioriterte kulturminner og kulturmiljøer i Oslo, og er Byantikvarens verktøy i arbeidet med å kartlegge og verne et utvalg av byens historie. Dersom en eiendom er registrert i Gul liste, vil Plan- og bygnings- etaten oversende byggesaker som berører eiendommen til Byantikvaren for rådgivende uttalelse. Saken returneres deretter fra Byantikvaren til Plan- og bygningsetaten for sluttbehandling.

Pågående byggesaker:
* Bjerregaards gate 64A - Nytt taktekke - etterisolering. Saksnummer: 202458403. Søknaden gjelder nytt taktekke og oppbygging av tak på en bygård i Bjerregaards gate 64 A, i bydel St. Hanshaugen. Det etableres to-trinns lufting og isolering av taket medfører en heving på 129 mm. Plan- og bygningsetaten godkjenner søknaden om nytt taktekke og oppbygging av tak, den 03.10.2024.

* Waldemar Thranes gate 51 D - Bruksendring av lager/garasje til enebolig og fasadeendringer. Saksnummer: 202216828. Waldemar Thranes gate 51A er en tradisjonell murgård i 5 etasjer samt loft og kjeller, beliggende ved St. Hanshaugen. Eiendommen omfatter også en stallbygning oppført samtidig med bygården. Søknaden omfatter fasadeendringer og bruksendring av stallbygningen (sist godkjent til bruk som garasje) til boligformål med én bruksenhet. Rammetillatelse er gitt den 03.02.2023. Igangsettingstillatelse er gitt den 29.03.2023.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 5 650 000,- (Prisantydning)
kr 96 127,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 5 746 127,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 2 000,- (Innflyttingsgebyr)
kr 4 150,- (Noteringsgebyr forretningsfører)
kr 10 043,- (Transportgebyr)
--------------------------------------------------------
kr 16 193,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 762 320,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 950,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 5 772 270,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Foto (Kr.6 400)
Visningshonorar (Kr.3 500)
Tilrettelegging (Kr.14 900)
Grunnpakke aksje (Kr.9 900)
Kostnad for utsatt betaling (Factoring) (Kr.2 900)
Markedspakke (Kr.22 900)
Oppgjør (Kr.6 500)
Provisjon (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 5 746 127,-) (Kr.56 500)
Totalt kr. (Kr.123 500)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
15-24-0307

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

EIE vekst
EIE AS, og i noen tilfeller eiendomsmeglerforetak som er tilknyttet kjeden EIE eiendomsmegling, har eierinteresser i selskaper som leverer produkter og tjenester som våre kunder tilbys i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Les mer om dette på https://eie.no/eiendom/eie-investerer

Avdeling
Sagene & Bjølsen Eiendomsmegling AS
EIE Ullevål & Sagene
Org. nr: 989734598
Maridalsveien 154 A
0461 Oslo
Tlf: 22 02 11 60

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner Jacob Santiago Salvesen

Saksbehandlere
Jacob Santiago Salvesen
EIE Ullevål & Sagene
Eiendomsmegler | Salgsleder | Partner
Mob: 45 51 23 55 / E-post: jsa@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Bjerregaards gate 68D
For mer om objektet
Bjerregaards gate 68D

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: