Bilde 1 av Fernanda Nissens gate 5BBilde 2 av Fernanda Nissens gate 5B
Digital salgsoppgave
Fernanda Nissens gate 5B

0484 Oslo • Oslo kommune

Vi gjør oppmerksom på at denne tjenesten kan gjøre feil

Tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med dette, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Aia Eie profilbildeHei! Jeg er AIA, vår virtuelle meglerassistent ✨

Spør meg om det du lurer på, og jeg skal forsøke å finne svarene for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvordan er utsikten?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er KI-drevet med blant annet OpenAI sin GPT-motor, og kan derfor gi ufullstendige svar. Tjenesten er ment for å gi korte svar på de fleste spørsmål om boligen, men feil/uklarheter kan dessverre oppstå. Tjenesten kan ikke foreta skjønnsmessige og/eller rettslige vurderinger. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

kr 5 840 000

Omkostninger: kr 147 500Totalpris: kr 5 987 500
3-roms endeleilighet fra 2014 | Fransk balkong | Heis | Garasjeplass* | Fyring/v.v. ink. | Sentralt og barnevennlig
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
17
Antall soverom
2 soverom
Etasje
2
Internt bruksareal (BRA-i)
57 m²
Bruksareal (BRA)
57 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
5 m²
Fellesutgifter
kr 2 684 / Mnd
Prisantydning
kr 5 840 000
Omkostninger
kr 147 500
Totalpris
kr 5 987 500
Fellesformue
kr 15 975
Byggeår
2014
Tomt
Eiet tomt 4851 m²
Oppdragsnummer
92240199
card-default

Siamak Ebrahimi

Eiendomsmegler MNEF / Partner
Les om Siamak
card-default

Sturla Trudvang

Eiendomsmeglerfullmektig
Les om Sturla
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 5 840 000,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 5 840 000,-)kr 146 000,-
  
Totalpris kr 5 987 500
Eiendom
Fernanda Nissens gate 5B, 0484 OSLO, Etasje: 2

Matrikkel
Gnr. 77 Bnr. 126 Snr. 17 og Gnr. 377 Bnr. 4 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 62 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 57 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 5 kvm

Areal
Primærrom: 57 kvm, Bruksareal: 57 kvm, BRA-i: 57 kvm , BRA-e: 5 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
2014

Tomt
Eiet tomt 4851 kvm

Prisantydning
5 840 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Robert Wilhelmsen Takstdato: 26.09.24 16:11

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 0,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 15 975,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. omkostninger
kr 5 840 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 146 000,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 5 840 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 147 500,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 987 500,- (Totalpris inkl omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 2 684,- pr. mnd.

Eier
Lise Bjørnrud

Parkering
Mulighet for kjøp/leie av biloppstillingsplass i lukket garasjeanlegg. Ta kontakt med megler for nærmere informasjon.

Garasjeanlegget ligger under Fernanda Nissens gate 2-4-6. Forøvrig gateparkering etter gjeldende bestemmelser.

Beliggenhet
Området har flere populære spisesteder og kafeer som Nydalen Spiseri og Bryggeri, Lille Ó, Åpent bakeri og Kompis ved Lillo Gård. Det er også nærhet til ulike matbutikker, blant annet Kiwi, Rema 1000, Meny og Coop Mega i kort avstand.

Storo Storsenter ligger i kort avstand fra leiligheten med et godt utvalg av butikker og restauranter. Området rundt kan friste med servicetilbud som blant annet SF Kino - ODEON, samt flere kafeer og spisesteder som blant annet Red Sun, Sumo, Kaffebrenneriet .

Det er gangavstand til Grünerløkka, Sandaker, Torshov, Sagene og Bjølsen som kan friste med utallige nisjebutikker og urbant byliv. Det er mangfoldig og spennende kulturtilbud i området med blant annet "Nieu Scene" og Soria Moria på Torshov med store oppsetninger, og "Det Andre Teatret" på Lilleborg med førsteklasses improteater og Villa Paradiso.

For den treningsglade er det gode trenings- og rekreasjonsmuligheter i området. Det er blant annet fine turmuligheter langs Akerselva like utenfor døren. Akerselva tar deg ned til Oslo sentrum eller opp til marka og Maridalen. Gangavstand til populære badeplasser i Akerselva, som for eksempel Nydalsdammen, samt nærhet til Brekkedammen ved Frysja og Maridalsvannet.
Det er flere parkområder i nærområdet, som blant annet benyttes til grilling, sommerleker, soling, piknik og aking om vinteren. Voldsløkka Idrettspark tilbyr blant annet flere volleyballbaner, fotballbaner og skiløype og skøytebane om vinteren.

Dersom man ønsker å trekke innendørs for å trene, er det kort vei til flere treningssentre som SATS Storo og Nydalen, Evo, Fresh Fitness, Athletica på BI og CrossFit-senter i Nydalen.

Tomt
Eiet tomt, 4851 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

BRA 57 m²
- BRA-i 57 m²: (Entrè/gang, bad, 2 soverom og stue/kjøkken)

Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Fundamentert med støpt såle på antatt fast grunn. Konstruksjon oppført i stål og betong. Fasader med teglstein og stående kledning. Flatt tak tekket med papp/membran. Vinduer og balkongdører med trekarmer og isolerglass. Felles trappegang med betongtrapp. Personheis i oppgang. Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) i tilstandsrapport:
Vinduer og dører - Oppsummering
Entredør med bruksslitasje. For øvrig ble ingen negative avvik observert/registrert på befaringsdagen. Oppgitt avvik gis TG-2. Vinduer og balkongdør gis TG-1.

Anbefalte tiltak:
Overflatebehandlinger.

Kjøkken - Oppsummering av overflater og innredning
Marbodal kjøkkeninnredning med malte glatte fronter, laminat benkeplate, underlimt oppvaskkum, ventilator, fliser over benk, belysning under overskap, integrert kjøl/fryseskap, oppvaskmaskin, stekeovn og induksjon platetopp. Komfyrvakt og lekkasjestopp er montert.
Eier opplyser at nytt blandebatteri er montert i 2024. Lekkasje tilknyttet avløp ble utbedret samtidig.
Kjøkkeninnredning med bruksslitasje. Silikonfuge bak oppvaskkum med svertesopp. 1 fryseskuff mangler.
Oppgitte avvik gis TG-2. Kjøkkeninnredningen gis TG-1 og TG-2.

Anbefalte tiltak overflater og innredning:
Utbedre overnevnte avvik.

Elektrisk - Oppsummering
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst.
1 løs og 1 skadet stikk over benk på kjøkken. 1 løs stikk i entrè/gang.
TG-2 gis grunnet oppgitte avvik.

Anbefalte tiltak:
Utbedre overnevnte avvik. Med bakgrunn i de registrerte avvik bør det gjennomføres en utvidet el-kontroll av en kvalifisert elektrofaglig person.

Våtrom: Bad/Vaskerom
Oppsummering av overflater:
Silikonfuger i dusjsone med svertesopp. Høydeforskjell fra topp sluk til tettesjikt ved dør er mindre enn 25 mm med risiko for at vann renner ut gjennom døråpning. 17 mm er målt. Oppgitte avvik gis TG-2.

Anbefalte tiltak overflater:
Utskifting av dårlige silikonfuger.

Oppsummering av sanitærutstyr:
Servant har sprukket, samt krakelert i overflate.
Oppgitte avvik gis TG-2.

Anbefalte tiltak sanitærutstyr:
Utskifting av servant.

Øvrig: Vegger - Oppsummering
Flere vegger med bruksslitasje. Vegger gis TG-1 og TG-2.

Anbefalte tiltak:
Overflatebehandlinger.

Øvrig: Innerdører - Oppsummering
Innerdører med noe bruksslitasje. Flere dørblad "subber" i karm. Liten skade i baderomsdør. Oppgitte avvik gis TG-2.

Anbefalte tiltak:
Justering og overflatebehandlinger.

Følgende har fått tilstandsgrad ikke undersøkt (TG-IU) i tilstandsrapport:
Vannbåren varme - Oppsummering
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Ingen lekkasjer ble observert/registrert på befaringsdagen.

Ventilasjon - Oppsummering
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Ingen negative avvik ble observert på befaringsdagen.

Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Sammendrag selgers egenerklæringsskjema:
1. Kjenner du til om det er/har vært feil ved våtrommene, f. eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader?
Vet ikke.

3. Kjenner du til om det er/har vært feil på vann/avløp, herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller lignende?
Ja. januar 2024.

4. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Ja, kun faglært. Firmanavn: Martinsen & Brodahl AS.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Skiftet blandebatterier på kjøkken og bad/rep. Lekk kjøkkenavløp januar 2024.

6. Kjenner du til om det er/har vært problemer med ildsted/skorstein/pipe, f. eks dårlig trekk, sprekker, pålegg etter tilsyn, fyringsforbud eller lignende?
Har ikke ildsted.

26. Kjenner du til om sameie/laget/selskapet er involvert i tvister av noe slag?
Vet ikke.

Boder
Egen bod i kjeller.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest datert 2015 som omhandler Fernanda_Nissens gate 5-7 oppføring to boligblokker med underjordisk parkeringsanlegg.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Fjernvarmeanlegg med radiatorer. Felles varmtvann for sameiet.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter C

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 2 684,- pr.mnd.
Bredbånd,fyring, varmtvann, kommunale avgifter, drift, forretningsførsel, felles bygningsforsikring m.m.

Felleskostnader: 1 806,-
Felleskostnader 2: 578,-
Bredbånd: 250,-
Garasjeplass: 350,-

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene.
Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Faste løpende kostnader
Kjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Det er ikke registrert lån for selskapet.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Sameiet har et positivt årsresultat for 2023 på kr. 145 489,-

Forsikring med polisenummer
If Skadeforsikring NUF Polisenummer: SP5436186

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 559 321,- Som sekundærbolig Kr. 5 925 419,-

Sameie
Sameie: Sameiet Elvelunden, Orgnr: 914485126

Sameiet Elvelunden består av 115 boliger.

Bredbånd:
Internett er inkludert i felleskostnader. Wifipakke 1000/1000 mbit.
Beboer tegner selv abonnement med global Connect som er fiberleverandør. 

Styrets arbeid:
Styret har fulgt opp forliksavtalen som ble inngått 18.august 2021. Det ble utført arbeid på fasade for å reparere sprekker i fasadepussen våren 2022. Arbeidet ble ikke utført tilfredsstillende. JM Norge utførte en dronefotografering av bygget som bekreftet dette.
Vår/høst 2023 ble arbeidet gjenopptatt. JM, sammen med sine leverandører, avgjorde at det var tilstrekkelig å komme til alle sprekkene med lift. Dette viste seg å være feil, og arbeidene ble dermed ikke ferdigstilt i 2023. Arbeidet fullføres etter planen i 2024 med stillas på de gjenværende sprekkene. JM skal iht. forliksavtalen sørge for at bygget er i forskriftsmessig stand iht. gjeldende brannkonsept. Dette har ikke JM utført på en tilfredsstillende måte, og vil fullføre arbeidene i 2024. Dette innebærer enkelte utbedringer på sprinkelanlegget i U1 og U2.
Det er blitt avdekket 3 sprukne varmebatterier tilknyttet ventilasjonsanlegget som følge av feil utførelse. JM har erkjent feilen og har i 23/24 arbeidet med å utbedre dette. Dette vil bli ferdigstilt i 2024.
Samarbeidet med JM Norge er fremdeles utfordrende, og krever mye purring og oppfølging. Styret holder fremdeles igjen midler iht. forliksavtalen.

Vedlikehold:
I 2023 ble det utført inspeksjon av alle avløpsrør og ventilasjonskanaler i bygget. Alle rør og kanaler ble renset høsten 2023. Etter rens har flere seksjoner opplevd redusert kvalitet på ventilasjon. Firmaet som utførte rensen gikk deretter over alle spjeld som kunne vært påvirket av dem. Det er fremdeles noen seksjoner som opplever redusert ventilasjon - arbeidet med dette fortsetter. Seksjoner som er påvirket er kartlagt, og teknikker vil foreta en justering av spjeld knyttet til tilhørende ventilasjonssjakter. Dette innebærer justering av tilluft- og avtrekksspjeld slik at eventuell ubalanse i anlegget blir utjevnet.

I tillegg til rutinemessig service av ventilasjonsanlegg er det utført større utbedringer av hele anlegget. Ventilasjonsaggregatene - i kjelleren under 5 og 7 - er grundig gjennomgått der begge aggregatene er overhalt. Anlegget med viftemotorer på taket som styrer kjøkkenavtrekk er grundig gjennomgått og enkelte er byttet. Kanaler på taket knyttet til disse er byttet.

I forrige styreperiode ble det tilrettelagt for rens og bytte av pumper i pumpekummen i bodareal i U2. Disse har fungert dårlig og har hatt lite ettersyn. Pumpekummen og tilknyttede rør i U2 er renset og lensepumpene i pumpekummen er i sin helhet byttet. Det er lagt inn årlig ettersyn i serviceavtale.
Luftutskilleren som skiller ut luft fra fjernvarmeanlegget som forsyner radiatorer med varmtvann er renset da den trolig ikke har vært renset i sin levetid. Det er lagt inn årlig service av denne for å forsikre tilfredsstillende funksjon. Dette skal bidra til mer effektiv varme og mindre luft i anlegget.

Det er utarbeidet en vedlikeholdsplan av USBL som skal sikre et forutsigbart vedlikehold av sameiets bygningsdeler og elementer i en 10 års periode. I hovedsak er tiltak vurdert i forhold til tilstand avdekket på befaring, samt levetidsbetraktninger for de ulike bygningsdelene. Dette blir et nyttig hjelpemiddel for styret i tiden fremover.

Det er utarbeidet en HMS-plan - Bevar-HMS - for styret som er et internkontrollsystem for sameiet. Denne planen er et hjelpemiddel for styret slik at sameiet blir driftet på en forsvarlig måte i forbindelse med HMS og funksjon.

Styreleder opplyster at sameiet har en reklamasjonssak mot JM som innebærer noe fasadearbeid, men at dette stort sett er ferdigstilt.

Forretningsfører
USBL.

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Dyrehold til sjenanse for andre beboere er ikke tillatt. Ved lufting skal det tilstrebes at det ikke forekommer avføring på sameiets eiendom.

Annet
Integrerte hvitevarer på kjøkken medfølger.
Boligen vasket og rengjort ifm. visning og det blir ikke utført ytterligere utvask til overtagelse.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

1941/5949-1/105  Bestemmelse om bebyggelse  
11.06.1941 
Bestemmelse om vann/kloakkledning
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere

1943/3950-1/105  Bestemmelse om veg  
20.05.1943
Bestemmelse om gjerde
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1943/5342-1/105  Bestemmelse om bebyggelse  
03.07.1943 
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1943/9172-1/105  Bestemmelse om bebyggelse  
04.12.1943 
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1967/6739-1/105  Erklæring/avtale  
22.05.1967 
Vedtak av Oslo kommunes vann- og kloakkreglement
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1967/6740-1/105  Erklæring/avtale  
22.05.1967 
Bestemmelse om kloakkledning
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1967/12174-1/105  Elektriske kraftlinjer  
13.09.1967 
Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1983/10646-1/105  Erklæring/avtale  
18.04.1983 
Bestemmelse om kloakkledning
Med flere bestemmelser
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2009/685991-1/200  Erklæring/avtale  
16.09.2009 
Bestemmelse om fellesområde gangvei mellom Fernanda Nissensgt og friområde langs Akerselva skal være tilgjengelig for allmennheten.
Gjelder også senere utskilte parseller fra d.e.
Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten.
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2013/349808-1/200  Bestemmelse om veg  
02.05.2013 
Midlertidig dispensasjon fra Bygningsloven
Kristoffer Aamots godkjennes inntil i sin nåværende bredde
Plikt til fremtidig vederlagsfri avståelse av veggrunn til Oslo kommune.
Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune.
Overført fra: 0301-77/126
Gjelder denne registerenheten med flere
 
2021/1498244-1/200  Jordskifte  
29.11.2021 21:00 
Sak: 20-012215REN-JOOV/JLST Fernanda Nissens gate
Gjelder denne registerenheten med flere

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Seksjonseier har plikt til å melde bortleie av seksjonen skriftlig til sameiets forretningsfører om hvem som er leietaker. Eventuelt registreringsgebyr til forretningsfører for utleie dekkes av seksjonseier.
Kortidsutleie begrenses til 60 døgn, uten forhåndsgodkjennelse fra styret. Styret kan
unntaksvis og ved særlige behov godkjenne utleie i ytterligere 30 døgn årlig. Med kortidsutleie menes utleie i inntil 30 sammenhengende døgn, jf. Eierseksjonsloven §24. Ved kortidsutleie skal utleier melde ifra til styret og forretningsfører når, hvor lenge og hvem som skal leie den enkelte boligen. Ved korttidsleie tillates det ikke å dele sameiets adgangskoder eller lignende, uten forhåndsgodkjennelse fra styret.


Ved utleie av bolig skal eier påse at leietaker skriftlig forplikter seg til å følge sameiets vedtekter, husordensregler og andre vedtak i årsmøter og styremøter.

Vei/vann/kloakk
Offentlig.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg i reguleringsplan.

Pågånde saker i området:

Saksnummer 202457321: Fernanda Nissens gate 10 - Bestilling av oppstartsmøte - Friområde og turvei til Akerselva fra Lillo gård. Kommunen ønsker å eie deler av friområdet innenfor gnr./bnr. 77/147 av hensyn til drift og vedlikehold, og for å sikre allmenn tilgjengelighet til friområdet og turveien som er opparbeidet. Drift og vedlikehold av turveien er overtatt av Oslo kommune ved BYM.

Saksnummer 201914124: Nydalsveien 15 - Bestilling av oppstartsmøte - Utvikling av eiendommer og grøntområder.

Saksnummer 201918859: Sandakerveien 114 - Planforslag til politisk behandling - Næring og kontor. Sandakerveien 114 ANS foreslår å omregulere Sandakerveien 114 fra industri til kontor. Hensikten med planen er å bygge to nye kontorbygg på 6-8 etasjer med utadrettet virksomhet på gateplan, i tillegg til å sikre gode forbindelser for gående gjennom planområdet. Ny bebyggelse skal omkranse et diagonalt gårdsrom/passasje. Det tillates et maksimalt bruksareal på 18 500 m² BRA.

Saksnummer 201816207: Vitaminveien - Opparbeidelse av gate - Detaljregulering.
Bymiljøetaten foreslår å omregulere Vitaminveien og deler av Nydalen allé, Gunnar Schjelderups vei og Sandakerveien fra offentlige og fellesprivate samferdselsformål og forretning/kontor/industri til offentlige samferdselsformål (bl.a. kjøreveg, fortau sykkelanlegg, torg) og annen veigrunn (grøntareal). Plan- og bygningsetaten anbefaler planforslaget.

Saksnummer 202209898: Nycoveien 1 og 1 B - Detaljregulering tilbygg til næringsbygg - saken pauses til 2025.
GE Healthcare AS ønsker å forbli i byen. De har behov for å utvikle aktuelle eiendommer og øke bygningsmassen for å kunne tilrettelegge
for en fremtidsrettet virksomhet. Det vil vurderes hvor vidt det kan være aktuelt å anlegge arealer for parkering under bakken og redusere areal for overflateparkering. Her er det ønskelig å utforske mulighetene for å ta i bruk planlagt rampe ifm. p-kjeller for Vitaminveien 6.

Saksnummer 202205180: Storokrysset fra Grefsenveien 48 til Disen - Storokrysset - Detaljregulering.
Hensikten med prosjektet er å bedre fremkommelighet og trafikksikkerhet for syklister i Sandakerveien og Grefsenveien på strekningen mellom Åsengata og Disen vendesløyfe. Gående skal også oppleve bedre trafikksikkerhet og fremkommelighet ved at gater og byrom rustes opp langs trikketraseen. I tillegg skal fremkommelighet for kollektivtrafikk ivaretas. Det er ønskelig å utvikle Storokrysset til et mer attraktivt byrom og et effektivt trafikknutepunkt.

Saksnummer 202212601: Grefsenveien/Sandakerveien mellom Åsengata og Grefsenveien 48 - Detaljergulering.
Hensikten med prosjektet er å bedre fremkommelighet og trafikksikkerhet for syklister i Sandakerveien og Grefsenveien på strekningen mellom Åsengata og Disen vendesløyfe. Gående skal også oppleve bedre trafikksikkerhet og fremkommelighet ved at gater og byrom rustes opp langs trikketraseen. I tillegg skal fremkommelighet for kollektivtrafikk ivaretas. Det er ønskelig å utvikle Storokrysset til et mer attraktivt byrom og et effektivt trafikknutepunkt.

Store deler av Oslo er omfattet av reguleringsplan S-4220, vedtatt 15.03.2006, revidert 12.06.2013 og 17.3.2015, "Småhusplanen". Småhusplanene er under revisjon, og i påvente av ny regulering er det også vedtatt et midlertidig tiltaksforbud på eiendommene som er omfattet av denne planen. Selv om Småhusplanen og tiltaksforbudet ikke gjelder denne eiendommen, kan det være av interesse å kjenne til revisjonen og du kan lese mer om dette her: https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/revisjon-av-smahusplanen/

Området og Oslo by er stadig under endring/utvikling, bygg settes opp, rehabiliteres og rives ned. Vi anbefaler derfor alle budgivere å sette seg inn i gjeldende reguleringsbestemmelser.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 5 840 000,- (Prisantydning)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 146 000,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 5 840 000,-))
--------------------------------------------------------
kr 147 500,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 5 987 500,- (Totalpris inkl omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Grunnpakke brl/sameie (Kr.14 500)
Foto (Kr.5 000)
Visnings-/overtagelseshonorar pr. stk. (Kr.3 000)
Provisjon (forutsatt salgssum: 5 840 000,-) (Kr.58 400)
Tilrettelegging (Kr.15 000)
Markedspakke (Kr.21 900)
Oppgjør (Kr.7 900)
Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Totalt kr. (Kr.134 200)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0199

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Uautorisert kopiering eller gjenbruk av all tekst og alle bilder i denne annonse/salgsoppgave er ikke tillatt.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner Siamak Ebrahimi

Saksbehandlere
Siamak Ebrahimi
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 91 72 47 25 / E-post: se@eie.no

Sturla Trudvang
Eiendomsmeglerfullmektig
Mob: 91 00 51 80
[/ E-post: stu@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Fernanda Nissens gate 5B
For mer om objektet
Fernanda Nissens gate 5B

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: