EiendomBrobekkveien 55 A, 0598 Oslo
MatrikkelGnr. 123 Bnr. 179 Snr. 22 og Gnr. 123 Bnr. 179 Snr. 1 i Oslo kommune
BoligtypeLeilighet
EierformEierseksjon
ArealerTotalt BRA 88 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 84 kvm
- BRA-b (innglasset balkong):
- BRA-e (eksternt bruksareal): 4 kvm
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 10 kvm
ArealPrimærrom: 84 kvm, Bruksareal: 88 kvm, BRA-i: 84 kvm , BRA-e: 4 kvm , TBA: 10 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle
betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos
bygningsmyndighetene.
Antall soverom3
Byggeår1981
TomtFestet tomt 10955 kvm
Prisantydning6 300 000
TilstandsrapportTakstmann: Tony André Andersen
Takstdato: 06.05.24
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesgjeld: kr. 17 429,- pr. 28.04.24
Andel fellesformue: kr. 11 154,- pr. 28.04.24
Totalpris inkl. omkostningerkr 6 300 000,- (Prisantydning)
kr 17 429,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 6 317 429,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 167 920,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 169 420,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 486 849,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 496 099,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
FelleskostnadKr. 3 740,- pr. mnd.
EierZuber Ali Khan
BeskrivelseNyoppusset leilighet (2024). Det er brukt materialer av høy kvalitet, og ingenting er overlatt til
tilfeldighetene. Beliggende i blindvei uten gjennomgangstraffikk.
Høydepunkt:
•Stor, lys og gjennomgående 4-roms selveier
•Masterbedroom med eget bad
•1 solrik balkong på ca. 10 kvm
•Saga exclusive èn-stavs eikeparkett m/6 mm underlag (lyddempede)
•Felleskost. inkl. bl.a. kabel-tv/internett og garasjeplass
•HTH kjøkkeninnredning
•Spesialtilpasset garderobeløsninger
•Dokumentasjon på arbeidene foreligger
•Nytt, skjult el-anlegg med utstrakt bruk av Elco pluss
•Nytt sikringsskap
•2 eksklusive bad/WC, et i tilknytning med hovedsoverom
•Parkering i garasjeanlegg med mulighet for el-lader
•Det er umiddelbar nærhet til servicetilbud og offentlig kommunikasjon.
ParkeringBoligen disponerer en garasjeplass i felles garasjeanlegg. Det er mulig å innstallere el-lader, ta kontakt
med styret vedrørende dette
Seksjonseier bekoster installasjon, ladeboks og strømforbruk.
Elektriker firma kan sette opp lader til bil ( mot betaling)
Sameiet har 3 stk. gjesteparkeringer.
Ellers er det gateparkering etter gjeldende bestemmelser.
BeliggenhetBjerke er et meget sentralt, attraktivt og barnevennlig boligområde som inngår i et større pågående
moderniseringsprosjekt kalt Hovinbyen. Prosjektet sikrer framtidig byutvikling og realisering av områdets
store potensiale for bolig og næring.
Leiligheten har umiddelbar nærhet til kollektivtransport, skoler, barnehager, kjøpesenter, idrettsanlegg,
marka og daglige servicetilbud. Fra leiligheten går det en gangsti til vakre Bjerkedalen Park. I 2019 ble
parken kåret til årets grønne park, i 2016 til "Norges beste uterom" og i 2015 vant parken Oslo bys
arkitekturpris, som det første grøntanlegget noensinne! Parken har fasiliteter som ballplass,
volleyballbane, andedam, barnehage, opparbeidede grøntområder samt skøytebane og akebakke på
vinterstid. I hjertet av parken ligger Paviljongen café og bistro med stor uteservering og en sesongbasert
meny med fokus på gode råvarer.
I tillegg til gangavstand til flere barnehager, barne- og ungdomsskoler samt Bjerke videregående skole er
det også kort vei til et bredt utvalg av butikker som Meny, Europris, Floriss, Vitus apotek, Kiwi og Rema
1000. I nærområdet finnes også flere spisesteder som f.eks. EnTilPizza, Canvas Cafè og Bamboo. Det er
dessuten kort vei til kjøpesentrene på Linderud, Alna og Storo.
Gode trenings- og rekreasjonsmuligheter med Fitness24Seven på Bjerke, Sats på Linderud senter samt
idrettsanlegg på Linderud (ny idrettshall 2021) og Årvoll. Sommer som vinter er det supre turmuligheter i
Lillomarka. Fra leiligheten er det ca. tjue minutters gange til skitrekket eller turløypa opp til Grefsenkollen
og en fem minutters busstur til Tonsenhagen skole hvor en av Lillomarkas fineste skiløyper starter.
AdkomstDet vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra
ønsket startsted til den aktuelle boligen.
Skole/barnehageVollebekk skole (1-10 kl.). 2 min. gange. 0,2 km.
Linderud skole (1-10 kl.). 13 min. gange. 1 km.
Refstad skole (1-7 kl.). 21 min. gange. 1,5 km.
Årvoll skole (1-10 kl.). 20 min. gange. 1,6 km.
Wang Ung Oslo (8-10 kl.). 7 min. med bil. 3 km.
Bjerke videregående skole. 15 min. gange. 1,1 km.
Kuben videregående skole. 20 min gange.
Vollebekk barnehage (1-5 år). 6 min. gange. 0,5 km.
Lunden barnehage (1-5 år). 8 min. gange. 0,6 km.
Bjerkedalen barnehage (1-5 år). 9 min. gange. 0,6 km.
Offentlig kommunikasjonGod dekning av offentlig kommunikasjon med buss 58 (Nydalen-Tveita) og 60
(Vippetangen-Tonsenhagen) like i nærheten, samt buss 301 og 321 (grønne busser), 33
(Fillipstad-Ellingsrudåsen), 31 (Fornebu - Grorud t.) og flybussen fra Bjerke. Buss 31 går hele døgnet.
T-bane (linje 4 og 5) fra Vollebekk. Det vil bli skiltet med r
FritidstilbudVollebekkveien skole (ballspill, friidrett). 4 min gang. 0,3 km.
Sverre refstads plass (ballspill). 7 min gange. 0,5 km.
Fitness24Seven Bjerke. 16 min gange.
PDL Center Oslo (Økern). 18 min gange.
InneholderDet totale bruksarealet fordeler seg som følger:
BRA 88 m²
- BRA-i 84 m²: (Entré, bad fra stue, 3 Soverom, kjøkken, bad fra soverom, stue)
- BRA-e 4 m²: (2 boder)
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på
fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport.
Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt
ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.
ByggemåteBoligblokk med bærende konstruksjoner, etasjeskillere og leilighetsskillende vegger i betong/mur
(cellekonstruksjoner). Cellekonstruksjoner i betong. Teglsteinsforblending. Utfyllende bindingsverk med
liggende og stående kledning. Flate takkonstruksjoner, tekket med papp. Innvendig fall til avløp/nedløp.
Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.
Det er en TG3 på gulv:
TG3 gis med bakgrunn i standardens krav på måleavvik. (30 mm)
Det er målt en høydeforskjell på 32 mm igjennom stuen.
TG2:
Vinduer
Vindusglass er hele og det ble ikke observert punkteringer.
Ved befaringen ble det ikke foretatt kontroll på åpne- og lukkemekanismer av alle vinduer.
Det påpekes at de fleste vinduer er over 20 år gamle og har oversteget halvparten av forventet levetid.
Likevel oppfyller bygningsdelene tiltenkt funksjon.
Inngangsdør
Ingen unormale avvik registrert sett ut fra bygningsdelenes alder.
Det påpekes at døren er over 20 år gammel og har oversteget halvparten av forventet levetid.
Likevel oppfyller bygningsdelene tiltenkt funksjon.
Balkong
Rekkverket er for lavt i forhold til dagens krav til rekkverkshøyder.
Det er ikke krav om utbedring av rekkverkshøyden
Radon
Det er ikke foretatt radonmålinger, og bygget er heller ikke utført med radonsperre.
TG-IU
Våtrom
Hulltaking er ikke foretatt da bad, da de er under 5år og det foreligger dokumentasjon på utført arbeid.
Det er i henhold til forskriften.
Badene har ikke vært i bruk etter oppussingen.
For ytterligere informasjon se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg
grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig
godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle
bygningstekniske spørsmål.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema:
2. Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? Hvis nei, gå til punkt 3.
Ja, kun faglært. Firmanavn: SG Elektriker AS, SinusGruppen Eiendom, chahruski bygg as, døgnservice
as, lislegaard bygg og membran.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Begge badene er totalrenovert. Det er lagt ny sveisemembran på gulv, tetti våtromsplater ( i dusj sone ,
smøremembran ihht forskrifter på alle vegger , nye sluk, nytt rør i rør system, nye toalett med sisterne, nye
dusjdører, baderomsmøbler, servantbatteri er, og dusjarmaturer. Alt er nytt og ubrukt som i resten av
boligen.
2.1 Ble tettesjikt/membran/sluk oppgradert/fornyet?
Ja. Firmanavn: Lislegaard Bygg og membran & døgnservice as ( rørlegger ).
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Begge badene har nytt sluk. Det er lagt sveisemembran på gulv.
2.2 Foreligger det dokumentasjon på arbeidene?
Ja. Samsvarerklæringer fra Lislegaard Bygg & membran og døgnservice as.
4. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Ja, kun faglært. Firmanavn: Døgnservice as.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Alt av vannrør fra hovedgren/ledning er nytt. Det er montert nytt rør i rør system, blandebatterier,
dusjarmaturer på begge bad og kjøkken. Det er lagt opplegg til vaskemaskin samt oppkoblet
oppvaskmaskin. Det er montert vannstopper på kjøkken (under benk).
13. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks.
oljetank, sentralfyr, ventilasjon)? Hvis nei, gå til punkt 14.
Ja, kun faglært. Firmanavn: SG ELEKTRIKER AS.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Det elektriske anlegget er nytt og det foreligger full dokumentasjon på alt arbeid s om er utført fra firmaet.
Kjøkken: Nye kurs, og montering av komfyrvakt + stikkontakter til ovn, kombiovn/ mikro, kjøleskap, fryser og
stikkontakter overbenk i kjøkken. - Nye varmekabler i badene. - Nye downlights er montert i stua, gangen
og badet. -Bytting av stikkontakter, brytere og lamper i hele leiligheten. Ny føringsvei fra skap til nytt
sikringsskap i boligen. Alt av kabler er nytt. Det er blitt brukt dimmer, bryter, stikkontakter mm av
høykvalitetsmerket Elko Plus.
13.1Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift
om lavspenningsanlegg)?
Ja. Full dokumentasjon fra elektro firmaet.
14. Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank,
sentralfyr, ventilasjon)?
Ja. Full dokumentasjon fra elektro firmaet-
15. Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?
Nei. Men det er mulighet for å koble opp dette da det er flere som har det.
16. Kjenner du til om ufaglærte har utført arbeider som normalt bør utføres av faglærte personer utover det
som er nevnt tidligere (f.eks. på drenering, murerarbeid, tømrerarbeid etc.)?
Nei. Det er kun fagfolk som har utført arbeidet i hele boligen.
24. Kjenner du til om det foreligger skaderapporter, tilstandsvurderinger, boligsalgsrapporter eller
målinger?
Ja. takstrapport fra takstator.
Tilleggskommentar:
Det presiseres at selger ikke har bebodd eiendommen og har således lite kjennskap til andre forhold
utover renovering som er nevnt i EE skjema.
Interessenter bes lese salgsoppgave, samt vedtekter og annen informasjon som er i den komplette
salgsoppgaven.
Ytterlige informasjon:
-Kjøkken og garderober er fra HTH
-Garanti ihht forbrukerkjøpsloven for hvitevarer
-Spesialbestilte dørhåndtak samt garderobe håndtak
-Elektriker firma kan sette opp lader til bil ( mot betaling)
-Det er ikke endret noe på ventilasjon. Tidligere maskin er brukt på nytt
Ytterligere informasjon ift tilleggstjenester kan prosjektleder svare på.
BruksarealBruksareal: 88 kvm
StandardFor den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.
Ferdigattest / midlertidig brukstillatelseDet foreligger ferdigattest datert 1982 som omhandler Brobekkveien 55 A - E - Blokk A - Boligblokk.
Det foreligger ferdigattest datert 1982 som omhandler Brobekkveien 55 A - E - Blokk A -
Ventilasjonsanlegg.
Deler av kjøkkenet er opprinnelig byggemeldt som bod, og er ikke godkjent som rom for varig opphold.
Endring av bod til kjøkken er ikke omsøkt.
Kjøper overtar risiko og ansvaret for eventuelle pålegg fra kommunen og kostnader forbundet med dette.
Elektrisk anleggDet gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget.
OppvarmingElektrisk oppvarming. Varmekabler på badene.
Dersom det ikke er varmekilder i alle rom, fravikes NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
EnergimerkingEnergiattest med energimerke
Kommunale avgifterDet gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og
eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.
EiendomsskattDet er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for
bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon
se:
https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på
faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg
imellom.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 3 740,-
pr.mnd.
Betales kvaralsvis (kr. 11.290,-) Inkl. bl.a. Garasje, kabel-tv/bredbånd, trappevask m.m.
Herav:
Renter lån 1213.67.11251 (forfall hver 3. md.): 306,-
Felleskostnader drift, kvartal (forfall hver 3. md.): 7207,-
Avdrag lån 1213.67.11251 (forfall hver 3. md.): 887,-
Trappevask (forfall hver 3. md.): 595,-
TV/Bredbånd (forfall hver 3. md.): 1224,-
Objekt: Kv. leie Garasje, 409/116 ( 826 - 16 ) (forfall hver 3. md.): 1000,-
Det gjøres oppmerksom om ar felleskostnadene forfaller til betaling hver 3. måned, totalt kr. 11 219,-
Dette utgjør kr. 3740,- pr måned.
Sameiet har vedtatt rehabilitering av røropplegg/avløpsrør. Se informasjon under "sameiet"
Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i
felleskostnadene og fellesgjeld.
Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.
Faste løpende kostnaderFelleskostnader, strømforbruk, innboforsikring og evnt. valgfrie tilleggstjenester
Spesifikasjon av fellesgjeldSpesifikasjon av selskapets lån:
Lånenummer: 12136711251, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 28.04.2024: 7.2% pa.
Antall terminer til innfrielse: 17
Saldo per 28.04.2024: 1 351 100
Andel av saldo: 17 429
Første termin/første avdrag: 30.12.2021 ( siste termin 30.06.2028 )
Det er ikke vedtatt avtale om individuell nedbetaling av fellesgjeld
Sum andel fellesgjeld kr. 17.429,- er leilighetens andel av borettslagets lån og følger seksjonen.
Kapitalisert festeavgift (festeavgiften x 10) blir tillagt borettslagets gjeld ved beregning av
tredjepartsopplysninger. Dette er årsaken til at andelenes gjeld pr. 31.12. hvert år er høyere enn hva den
er hvis man bare ser på leilighetens andel av borettslagets lån.
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
ÅrsregnskapSameiet har et negativt årsresultat for 2023 på kr. -124 302.
Forsikring med polisenummerIf Skadeforsikring NUF
Polisenummer: SP586999
FormuesverdiFormuesverdi for inntektsåret 2022:
Som primærbolig Kr. 1 424 466,-
Som sekundærbolig Kr. 5 412 972,-
SameieSameie: Boligsameiet Brobekkveien 51-57, Orgnr: 981647939
Grill:
Bruk av kullgrill er ikke tillatt på veranda.
Skilting/nøkler:
Ved eierskifte skal ny sameier gi beskjed til styret, som vil ordne riktig navn på ringetablå.
Det er ikke tillatt å feste egne navnelapper over ringetablåene.
Navneskilt på postkasse ordnes og bekostes av den enkelte sameier. Ved utleie av en seksjon, plikter
seksjonseier å sørge for at skiltingen alltid er oppdatert.
Bestilling av systemnøkler gjøres via styreleder. Bestilte nøkler vil bli sendt rekommandert og fakturert
direkte til sameier.
Bestilling av adgangsbrikke til ytterdører gjøres direkte til Hemer Lås og Dørtelefon AS.
Rehabilitering/vedlikehold planlagt i sameiet:
Undersøkelser har vist at det er høyst nødvendig med en rehabilitering av røropplegget/avløpsrør i
sameiet.
Arbeidene som skal utføres i underetasje/kjeller/garasjen er omfattende, og vil ha en kostnad som gjør at
styret ber det ekstraordinære årsmøte godkjenne å ta opp et tilleggslån på inntil NOK 8.000.000.
Det ble på ekstraordinært årsmøte vedtatt at styret og sameiet skal ta opp tilleggslån på inntil NOK
8.000.000,- som skal benyttes til rehabilitering av røropplegg/avløpsrør i sameiet.
Styreleder opplyser at de trolig vil starte med arbeidet høsten 2024. I forbindelse med arbeidet må vannet
i oppgangen stenges.
Det er ikke planlagt økning i felleskostnader eller fellesgjeld i forbindelse med prosjektet. Kostnader ble
økt for ikke så mange måneder siden med 20%.
Styreleder opplyser videre at sameiet ser på noe enkel fasadejobb som er igangsatt. Brobekkveien 55 er
ferdig.
Styrets arbeid 2023
Det sittende styret har i denne perioden hatt 8 styremøter.
Av alle sakene styret har arbeidet med i året som har gått, kan følgende saker nevnes:
· Oppfølging i forbindelse med «Detaljregulering av Brobekkveien».
· Oppfølging av sameiets forsikringsavtale, herunder direkte forhandling vedrørende forsikringspremien.
Innrapportering og oppfølging av diverse forsikringsskader.
· Oppfølging av avtale om parkeringskontroll og øvrige serviceavtaler.
· Oppfølging og utbedring av mindre skader/ slitasje på bygningsmassen, slik som dørlåser, rørlegger-
og elektrikerarbeid.
· Gjennomført 5 års befaring av prosjektet med betongrehabilitering av bæresøyler i B.vn. 55 (garasjen).
Det fremkom ingen bemerkninger til arbeidet som var utført i 2018. Garantitiden er nå utløpt, og vi har
inngått avtale med ConRehab for overvåking av KB anlegget, for å sikre at anlegget fungerer som det skal
i fremtiden.
· Arbeidet med Usbl Prosjekt om rehabilitering av røropplegg/ avløpsrør i sameiet. Det er avholdt
informasjonsmøte for seksjonseierne, samt ekstraordinært årsmøte.
· Inngått avtale med Usbl Prosjekt om etablering av «Bevar vedlikeholdsplan».
Gjennomført befaring og møter i den forbindelse.
· Generelt vedlikehold, av slik som renhold, grøntområde og tømming av sandfang.
· Gjennomført garasjevask.
· Behandling av diverse henvendelser fra sameiere.
· Gjennomført vår- og høstdugnad.
ForretningsførerBoligbyggelaget USBL.
StyregodkjenningDet er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.
Tekniske installasjonerTV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.
DyreholdDyrehold er i alminnelighet tillatt så lenge dette ikke er til plage for andre beboere eller seksjonsbrukere.
Hunder må føres i bånd på fellesarealet, så vel ute som inne og ekskrementer fjernes.
DiverseJuridiske personer kan ikke erverve seksjoner i sameiet.
AnnetSelger har selv ikke bebodd eiendommen, og sitter derfor med begrenset kjennskap til eiendommens
tilstand. Interessenter oppfordres til å foreta grundige undersøkelser, gjerne sammen med
bygningssakkyndig eller annen fagkyndig.
Boligen vil ikke bli ytterligere vasket til overtagelse.
Taklamper medfølger ikke handelen.
RadonmålingFra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutterKommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd
1919/912280-1/105 Bestemmelse om veg
01.08.1919
Overført fra: 0301-123/179
Gjelder denne registerenheten med flere
1952/3326-1/105 Bestemmelse om veg
19.03.1952
Bestemmelse om gjerde
Bestemmelse om kloakkledning
Overført fra: 0301-123/179
Gjelder denne registerenheten med flere
1952/3327-1/105 Bestemmelse om veg
19.03.1952
Bestemmelse om gjerde
Bestemmelse om kloakkledning
Overført fra: 0301-123/179
Gjelder denne registerenheten med flere
1964/11623-1/105 Best om garasje/parkering
11.09.1964
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
Overført fra gnr 123 bnr 192
Overført fra: 0301-123/179
Gjelder denne registerenheten med flere
1980/5046-1/105 Erklæring/avtale
28.02.1980
Vedtak av visse vilkår vedr. utskillelse/bebyggelse av denne eiendom
Overført fra: 0301-123/179
Gjelder denne registerenheten med flere
1980/23154-1/105 Erklæring/avtale
06.10.1980
Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
Kan ikke slettes uten samtykke fra OSLO LYSVERKER
Overført fra: 0301-123/179
Gjelder denne registerenheten med flere
1980/25064-112/105 Festekontrakt - vilkår
24.10.1980
festetid: 60 år
ÅRLIG AVGIFT NOK 33,750
BESTEMMELSER OM FORLENGELSE
PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT
BESTEMMELSER OM OVERDRAGELSE AV KONTRAKTEN
2010/422933-1/200 Pantedokument
10.06.2010
BELØP: NOK 1.500.000
Panthaver:SILVERTON AS
Org.nr: 977176883
Gjelder denne registerenheten med flere
2010/422933-2/200 Urådighet
10.06.2010
Rettighetshaver:SILVERTON AS
Org.nr: 977176883
Matrikkelenheten kan ikke disponeres over uten samtykke fra rettighetshaver
Gjelder denne registerenheten med flere
Pengeheftelser i festerett
1980/25064-112/105 Festekontrakt - vilkår
24.10.1980
festetid: 60 år
ÅRLIG AVGIFT NOK 33,750
BESTEMMELSER OM FORLENGELSE
PANT FOR FORFALT FESTEAVGIFT
BESTEMMELSER OM OVERDRAGELSE AV KONTRAKTEN
Gjelder feste
1980/30740-64/105 Erklæring/avtale
19.12.1980
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 5,000
MED PRIORITET ETTER 80% AV FØRSTE TINGLYSTE KJØPESUM
Gjelder feste
Gjelder denne registerenheten med flere
Firmaet Silverton har tinglyst en urådgighetserklæring som kun omfatter kjøp/salg angående tomten.
Det dreier seg om en tinglyst sikringsobligasjon på festetomta. Den har ingen betydning for den enkelte
sameier.
FesteavtaleAreal: 10 955 kvm, Eierform: Festet tomt, Festeavgift: 201468
Årlig festeavgift: Kr 201 468
Festekontrakt datert: 14.05.1981.
Bortfester: Silverton AS
Firmaet Silverton har tinglyst en urådgighetserklæring som kun omfatter kjøp/salg angående tomten.
Det dreier seg om en tinglyst sikringsobligasjon på festetomta. Den har ingen betydning for den enkelte
sameier.
Festetid: Festetiden skal være 60 år og regnes fra 03.10.1980 i kontrakt.
Regulering av festeavgift: Hvert 5. år med høyeste lovlige rente og hvert 20. år, hvoretter festeavgiften
omregnes etter den grunnverdi arealet har på omregningstiden og den rentefot som finnes rimelig etter
vanlig rentenivå på denne tid. Festekontrakt følger vedlagt salgsoppgaven.
UtleieSeksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av
sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge,
pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie
i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til
mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene
på årsmøtet.
En sameier kan fritt leie bort sin seksjon. Overdragelsen og bortleie skal av registreringshensyn skriftlig
meddeles sameiets styre ved forretningsfører. Slik meddelelse skal være innkommet senest 14 dager
etter at avtale om overdragelse eller bortleie er inngått.
Det understrekes at kjøper, eventuell leier, er forpliktet til å innrette seg i overensstemmelse med
sameiets vedtekter og husordensregler forøvrig.
Vei/vann/kloakkOffentlig.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.
ReguleringEiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg i reguleringsplan.
Pågående saker:
Saksnummer 202100451: Midtveien - Oppgradering av veinett.
Søknaden gjelder opparbeidelse av vei og vann- og avløpsanlegg, samt landskapsutforming av
tilstøtende arealer av Midtveien og fortau Vollebekkveien. Tiltaket er lokalisert på Vollebekk i Bydel Bjerke.
Igangsettingstillatelse er gitt.
Saksnummer 202305855: Anton Tschudis vei 24 - Tilbygg og påbygg bolig og oppføring og riving av
garasje.
Tiltaket omfatter tilbygg og påbygg av enebolig, samt riving og oppføring av garasje.Igangsettingstillatelse
er gitt.
Saksnummer 201706524: Brobekkveien 62 C og 62 D - Avklaringsfase - Boliger - Stasjonskvartalet.
Forslagsstiller ønsker å transformere Brobekkveien 62 C, 62 D m.fl. fra dagens industri og
næringsvirksomhet til del av et flerfunksjonelt og bymessig boligområde, og på den måten bygge opp
under en helhetlig transformasjon av Nedre Vollebekk.
Saksnummer 202315585: Refstadveien - Bestilling av oppstartsmøte - Oppgradering av Refstadveien til
bygate. Bymiljøetaten ønsker å omregulere Refstadveien mellom Årvollveien og Brobekkveien. Hensikten
med planarbeidet er å sikre en trygg og attraktiv forbindelse for gående og syklende, tilrettelegging for
kollektiv og at Refstadveien utformes med bymessige kvaliteter for å imøtekomme fremtidig utvikling av
byutviklingsområdet Bjerke.
Saksnummer 202119677: Alf Bjerckes vei 18 med flere - Bestilling av oppstartsmøte - Sporbyen ved Alna
stasjon - Bolig og næring.
Sporbyen ønskes utviklet til å bli et levende og attraktivt byområde, med kort vei til Oslo sentrum.
Hensikten er å utvikle boliger, næring og sentrumsformål, samt offentlige rom og grøntarealer av høy
kvalitet.
Saksnummer 201707919: Østre Aker vei 29 - Detaljregulering - Næring og bolig - dialogfase 1
Transformasjon av eksisterende bensinstasjonstomt på Økern til flerfunksjonell by med hovedvekt på
næring, høy grad av utnyttelse og mulighet for utbygging av boliger i tråd med føringer i Strategisk plan for
Hovinbyen og VPOR Haraldrud. Planforslaget søker å koble sammen flere av Hovinbyens akser og
delområder.
Store deler av Oslo er omfattet av reguleringsplan S-4220, vedtatt 15.03.2006, revidert 12.06.2013 og
17.3.2015, "Småhusplanen". Småhusplanene er under revisjon, og i påvente av ny regulering er det også
vedtatt et midlertidig tiltaksforbud på eiendommene som er omfattet av denne planen. Selv om
Småhusplanen og tiltaksforbudet ikke gjelder denne eiendommen, kan det være av interesse å kjenne til
revisjonen og du kan lese mer om dette her:
https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/revisjon-av-smahusplanen/
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 6 300 000,- (Prisantydning)
kr 17 429,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 6 317 429,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 167 920,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 169 420,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 6 486 849,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 6 496 099,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
BoligselgerforsikringDet er ikke tegnet boligselgerforsikring ifbm. salget. Det er likevel utarbeidet en egenerklæring som interessenter bør gjøre seg kjent med før budgivning. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Foto (Kr.4 300)
Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Innhenting av informasjon fra forretningsfører (Kr.4 850)
Markedspakke 2 (Kr.19 900)
Oppgjør (Kr.5 500)
Provisjon (Kr.67 000)
Tilrettelegging (Kr.12 900)
Visnings-/overtagelseshonorar kr. 3000,- pr. stk. (Kr.6 000)
Innhenting av grunnbok (Kr.808)
Direkteutlegg for selger-styling (Kr.22 900)
Fakturagebyr (factoring) (Kr.3 590)
Tilstandsrapport betalt 12.06.24 (Kr.9 550)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)
Totalt kr. (Kr.164 183)
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer92-24-0058
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikringEIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper
bolig gjennom EIE.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a.
husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg
juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også
velge å kun tegne boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med
megler for ytterligere informasjon.
LovanvendelseGenerelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbrukerkjøp - definisjon:
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon:
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
AvdelingSinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86
Ansvarlig meglerEiendomsmegler MNEF / Partner Liv Else Mikkelsen
SaksbehandlereLiv Else Mikkelsen
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 94 80 01 30 / E-post: lemi@eie.no
Kjersti N. Bråthen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 98 49 59 18
[/ E-post: kjno@eie.no