EiendomKantarellen terrasse 14, 1286 OSLO, Etasje: 1
MatrikkelAndelsnr. 249 Orgnr. 947138081 i Oslo kommune
BoligtypeLeilighet
EierformBorettslag
ArealerTotalt BRA 66 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 63 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 3 kvm
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 10 kvm
ArealPrimærrom: 63 kvm, Bruksareal: 66 kvm, BRA-i: 63 kvm , BRA-e: 3 kvm , TBA: 10 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle
betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos
bygningsmyndighetene.
Antall soverom1
Byggeår1990
TomtEiet tomt 42301 kvm
Prisantydning3 250 000
TilstandsrapportTakstmann: Robert Wilhelmsen
Takstdato: 25.04.24
Andel fellesgjeld/FellesformueAndel fellesgjeld: kr. 146 821,- pr.
Andel fellesformue kr. 0,-
Totalpris inkl. fellesgjeldkr 3 250 000,- (Prisantydning)
kr 146 821,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 396 821,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 882,- (Forhåndsavklaring forkjøpsrett)
--------------------------------------------------------
kr 9 382,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 406 203,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 7 150,- (Boligkjøperforsikring (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 413 353,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
FelleskostnadKr. 7 409,- pr. mnd.
Sikringsordning fellesgjeldBorettslaget er sikret mot tap av felleskostnader i Klare Finans AS. Borettslaget er, etter gjeldende
bestemmelser fastsatt av finansieringsselskapet, sikret mot tap som følge av at en andelseier unnlater å
betale sine felleskostnader. Avtalen om sikring er gyldig til avtalen sies opp av en av partene.
Oppsigelsesfrist er 1. desember med gyldighet fra førstkommende årsskifte.
Kommunale avgifterKommunale avgifter dekkes gjennom fellesutgiftene i borettslaget/aksjelaget.
EierWilliam Noah Lied
ParkeringBruksrett på en garasjeplass i felles garasjeanlegg følger bolig (parkeringsplass nr. 121).
Det er 36 tregarasjer i borettslaget. Garasje nr. 13 eies av borettslaget. I tillegg har borettslaget en del
bilplasser til utleie. Kontakt styret
for mer informasjon.
Som utgangspunkt kan hver andel disponere en parkerings/garasjeplass. Ved ellers ledige plasser kan
det inngås flere leieforhold for samme andel. Den som disponerer mer enn en plass må frigi disse
dersom andel uten plass til disposisjon søker om leie av plass. Parkerings-/garasjeplass skal frigis med
3 måneders varsel.
Det er kun tillatt å bruke motorvarmer med tidsur, maks 3 timer i døgnet.
Det er ikke tillatt å lade elektriske biler i garasjeanlegget i vanlige stikkontakter på grunn av brannfare og
belastningen på det elektriske nettet. Det skal benyttes egne ladepunkter til dette. Disse installeres av
styret på bestilling, og kostnadene dekkes av andelseier. Der hvor man finner at elektriske biler lades i
vanlige stikkontakter vil disse bli koblet fra.
Det skal monteres ladere med separate målere, slik at alle blir fakturert den strøm som bruker. Dette
faktureres over husleia.
Det er ikke tillatt å bruke leiet p-plass i garasjeanlegg eller p-plass som leies av borettslaget til
opplagsplass for avskiltede biler, tilhengere og lignende over lengre tid.
Biler uten registreringsnummer som hensettes i garasjeanlegget eller på leid p-plass ute, kan etter at
beboer som disponerer p-plassen er varslet 3 ganger, taues bort for beboers regning. Ved spesielle
tilfeller må eier av bil søke styret om dispensasjon.
BeliggenhetLeiligheten ligger i et etablert boligområde på Mortensrud. Her bor man med kort vei til flere
fritidsaktiviteter som blant annet lekeplasser, fotballbane, idrettshall, svømmehall og treningssenter.
Østmarka ligger også i næromtådet og byr på gode turmuligheter hele året. Østmarka byr også på flere
populære utfartsområder. Idylliske Stensrudtjern og Hvervenbukta er begge populære badeplasser.
Dagligvarehandelen kan gjøres på Kiwi og Extra for å nevne noen butikker i nærområdet. Senter Syd
Mortensrud har et godt utvalg av servicetilbud inkludert vinmonopol, interiørbutikk, klesbutikker,
jernvarehandel, bokhandel og legesenter. Hauketo er også i nærområdet og her er det flere
serveringssteder, treningssentre og idrettsanlegg.
Fra leiligheten er det gangavstand til bussholdeplass. Bussholdeplass med bussrute til både Mortensrud
og Hauketo/Holmlia med korresponderende bane og tog til Sentrum. Videre er det kort vei til Senter
Syd/Mortensrud torg som er et knutepunkt for offentlig kommunikasjon. Her finner man T-bane, lokale
busser, samt flybuss til Oslo lufthavn.
TomtEiet tomt, 42301 kvm
AdkomstDet vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra
ønsket startsted til den aktuelle boligen.
Skole/barnehageDersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med
barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.
InneholderDet totale bruksarealet fordeler seg som følger:
BRA 66 m²
- BRA-i 63 m²: (Entrè/gang, bad, soverom, stue, innvendig bod og kjøkken)
- BRA-e 3 m²: (Kjellerbod)
Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på
fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.
Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport.
Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt
ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.
ByggemåteBetongkonstruksjon med innfelte fasader i trebindingsverk. Fasader med fasadeplater og teglstein.
Saltak tekket med profilerte stålplater. Snøfangere, renner, nedløp og beslag i stål. Felles trapp i støpt
betong. Vinduer og balkongdører med 2-lags glass og trekarmer.
Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.
Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) i tilstandsrapport:
Balkong, terrasse, platting - Oppsummering
Rekkverket tilfredsstiller krav til høyde på oppføringstidspunktet, men er lavere enn dagens forskriftskrav
på 100 cm. Ingen tiltak er påkrevd.
Balkong preget av elde og slitasje. Synlig armering i områder med betongskader.
Oppgitte avvik gis TG-2
Anbefalte tiltak:
Balkongen er moden for rehabilitering.
Vinduer og dører - Oppsummering
Ytterdør og 1 vindu er fra byggeår. Øvrige vinduer og balkongdører er datert 2023. Normal elde og slitasje,
alder tatt i betraktning.
Ytterdør og vindu fra byggeår gis TG-2 grunnet elde og slitasje. Nyere vinduer og balkongdører gis TG-0.
Etasjeskille og gulv på grunn - Oppsummering
Etasjeskiller fremstår i normal forventet stand på bakgrunn av visuelle observasjoner og bruk av
niveleringsutstyr. Det er ikke registrert forhold som tyder på svekkelser i konstruksjonen. Skjevheter og
ujevnheter ble registrert.
Lokalt avvik er målt opp til 13 mm. Totalt avvik er målt opp til 15 mm.
Oppgitte skjevheter gis TG-2. Dekke gis TG-1 og TG-2.
Avløpsrør - Oppsummering
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse. Det
er ikke påvist noen stakeluke i boenheten. Staking kan utføres via sluk eller andre installasjoner med
avløp.
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved sluket/etasjeskille. Ingen negative avvik
ble observert på befaringsdagen. Innvendige avløpsrør i støpejern fra byggeår har nådd en høy alder og
gir økt risiko for skader.
Avløpsrør fra byggeår gis TG-2 grunnet alder. Avløpsrør fra 2023 gis TG-1 grunnet alder.
Vannledninger - Oppsummering
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse.
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved veggjennomføringer. Adkomst til
fordelerskap via luke i vegg i bod. Rør-i-rør system fra 2023. Innvendige kobberrør fra byggeår har nådd en
høy alder og gir økt risiko for skader. Ingen lekkasjer ble avdekket ved befaringen.
Vannrør fra byggeår gis TG-2 gis grunnet alder. Rør-i-rør system fra 2023 gis TG-1 grunnet alder.
Vannbåren varme - Oppsummering
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Ingen lekkasjer ble
observert/registrert på befaringsdagen.
TG-2 gis grunnet alder på røropplegg og radiatorer.
Øvrig: Gulv - Oppsummering
Overflater med normal elde og slitasje. TG-1. "Bom" bak flere gulvfliser i entrè/gang gis TG-2 (ref.
NS3600).
Følgende har fått tilstandsgrad ikke undersøkt (TG-IU) i tilstandsrapport:
Elektrisk - Oppsummering
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom
ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst.
For ytterligere informasjon se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg
grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig
godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle
bygningstekniske spørsmål.
Sammendrag selgers egenerklæringsskjema:
1. Kjenner du til om det er/har vært feil ved våtrommene, f. eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller
soppskader?
Nei. Nytt bad.
2. Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? Hvis nei, gå til punkt 3.
Ja, både av faglært og ufaglært / egeninnsats.
Firmanavn: Strømmen Keramiske, VVS gruppen, meg selv.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Strømmen Keramiske har støpt med fall, smørt membrann på vegger og flislagt. VVS gruppen har gjort alt
av opplegg til vann rør på badet.
VVS gruppen har gjort alt ved legging av nye vannrør, nytt sluk, tilkobling av dursj og vask.
Montering av vegghengt toalett.
Jeg har lektet ut nødvendige vegger. Montert OSB plater og våtromsplater. Jeg har gjort alt det elektriske
ved kabling og montering av elektrisk utstyr (stikkontakter, lys etc.)
2.1 Ble tettesjikt/membran/sluk oppgradert/fornyet?
Ja. Firmanavn: Strømmen Keramiske, VVS gruppen.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Strømmen Keramiske har smørt membran. Nytt sluk er lagt av VVS gruppen.
2.2 Foreligger det dokumentasjon på arbeidene?
Ja. Ligger vedlagt i Boligmappa.
4. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Ja, kun faglært. Firmanavn: VVS gruppen.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Lagt opp nye vannrør ved renovering av bad og kjøkken.
9. Kjenner du til om det er/har vært insekter/skadedyr i boligen som f.eks. rotter, mus, maur eller
lignende?
Ja. Sett en sølvkre på bad.
13. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks.
oljetank, sentralfyr, ventilasjon)? Hvis nei, gå til punkt 14.
Ja, kun faglært. Firmanavn: Comfort Elektro.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når:
Alt av det elektriske er fornyet.
13.1Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift
om lavspenningsanlegg)?
Ja. Finnes i boligmappa.
BruksarealBruksareal: 66 kvm
BoderEgen bod i kjeller på ca. 3 kvm.
StandardFor den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.
Ferdigattest / midlertidig brukstillatelseDet foreligger ferdigattest datert 10.03.1992 vedrørende boligblokk.
Elektrisk anleggDet gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske
anlegget.
OppvarmingFjernvarmeanlegg med radiatorer. Gulvvarme (elektrisk) i entrè/gang og bad.
Oppvarming og varmtvann: Fjernvarme. Det betales et eget brenselstillegg på giroene. Det er individuell
måling og avregning av oppvarming. Styret foretar årlige avregninger i samarbeid med ISTA, som
beregner forbruk. Det foretas ikke egen avregning ved flytting.
Fjernvarmemålere:
Av hensyn til fjernvarmeregnskap skal ikke fjernvarmemålere på radiatorer og tappevann fjernes eller
åpnes. Radiatorer skal heller ikke fjernes uten at styret er informert om det.
EnergimerkingEnergiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter D
EiendomsskattDet er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for
bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon
se:
https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på
faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg
imellom.
Boligselskapet mottar eiendomsskatteseddel fra Eiendomsskattekontoret og blir fakturert eiendomsskatt
sammen med de kommunale avgiftene til Oslo kommune. Andelene som faller inn under kriteriene for
eiendomsskatt blir viderefakturert av Usbl medio mai og medio oktober.
Fordeling felleskostnaderFellesutgifter: kr 7 409,-
pr.mnd.
Betjening andel fellesgjeld, kommunale avgifter, drift, felles bygningsforsikring, forretningsførsel, brensel,
Herav;
Renter IN-lån 4: 66,-
Brensel 740,-
Avdrag IN-lån 3: 158,-
Avdrag IN-lån 2: 2265,-
Felleskostnader: 3561,-
Renter felleslån 2: 34,-
Avdrag IN-lån 4: 38,-
Renter IN-lån 3: 102,-
Renter IN-lån 2: 138,-
Avdrag felleslån 2: 25,-
Renter felleslån: 282,-
Styret er i gang med et større forarbeid i forbindelse med nødvendig rehabilitering av fasader og skifte av
vinduer. Se informasjon under "sameie" i salgsoppgave. Styreleder opplyser at prosjektet vil bli
lånefinansiert, som dermed vil føre til økning i felleskostnader og fellesgjeld. Prosjektet er ikke ferdig
beregnet og styreleder opplyser at de pr i dag ikke vet hvor mye dette vil utgjør i låneandel/økning i
felleskostnader og fellesgjeld, for andelene.
Det gjøres oppmerksom på at en eventuell renteøkning, vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som
iverksettes av borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene. Borettslaget kan endre
felleskostnadene med 1 måneds skriftlig varsel.
Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.
Boligselskapet har felles lån hvor andel renter og avdrag på fellesgjelden reguleres månedlig i henhold til
gjeldende rente i banken. Det sendes ikke ut spesielt varsel ved endring av lånekostnadene.
Faste løpende kostnaderKjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring
samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.
Spesifikasjon av fellesgjeldSpesifikasjon av lån:
Lånenummer: 114427057, Den Norske Stats Husbank
Annuitetslån, 12 terminer per år.
Rentesats per 28.04.2024: 4.45% pa.
Antall terminer til innfrielse: 19
Saldo per 28.04.2024: 9 454 082
Andel av saldo: 44 246
Første termin/første avdrag: 01.01.2006 ( siste termin 01.11.2025 )
IN-lån
Lånenummer: 90417159427, Handelsbanken
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 28.04.2024: 5.74% pa.
Antall terminer til innfrielse: 32
Saldo per 28.04.2024: 2 410 963
Andel av saldo: 0
Første termin/første avdrag: 30.09.2014 ( siste termin 31.03.2032 )
Lånenummer: 90417170056, Handelsbanken
Annuitetslån, 12 terminer per år.
Rentesats per 28.04.2024: 5.74% pa.
Antall terminer til innfrielse: 108
Saldo per 28.04.2024: 8 298 202
Andel av saldo: 21 733
Første termin/første avdrag: 30.01.2022 ( siste termin 30.03.2033 )
IN-lån
Lånenummer: 90417207073, Handelsbanken
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 28.04.2024: 5.74% pa.
Antall terminer til innfrielse: 61
Saldo per 28.04.2024: 4 835 087
Andel av saldo: 7 182
Første termin/første avdrag: 30.09.2014 ( siste termin 30.06.2039 )
Lånenummer: 12136348246, DNB Boligkreditt AS v/DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 28.04.2024: 5.65% pa.
Antall terminer til innfrielse: 96
Saldo per 28.04.2024: 20 000 000
Andel av saldo: 59 622
Første termin: 30.06.2018Neste avdrag: 30.06.2026 ( siste termin 31.03.2048 )
Ut i fra dagens lånebetingelser vil neste avdrag som forfaller til betaling 30.06.2026 utgjøre ca kr
115,00 per måned for denne boligen.
Lånenummer: 16365677623, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 28.04.2024: 5.65% pa.
Antall terminer til innfrielse: 72
Saldo per 28.04.2024: 4 276 834
Andel av saldo: 14 038
Første termin/første avdrag: 30.09.2022 ( siste termin 31.03.2042 )
Det er anledning til å nedbetale på lånet den 15. mars og 15. september, forutsatt flytende rente. Usbl
må kontaktes senest to uker før nedbetaling.
Borettslagets felleslån med nr. 9041.71.70056 i Handelsbanken, nr. 114427057 i Husbanken og nr
1636.56.77623 i DNB Bank ASA er omfattet av en IN - ordning. Resterende lån er ikke IN, og kan derfor
ikke betales ned ekstra på.
Sum andel fellesgjeld kr. 146 821,- pr. 28.04.2024 følger andelen.
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.
ÅrsregnskapBorettslaget har et positivt årsresultat for 2022 på kr. 8 963 176,-
Forsikring med polisenummerFremtind Forsikring AS
Polisenummer: 20508038
FormuesverdiFormuesverdi for inntektsåret 2022:
Som primærbolig Kr. 892 324,-
Som sekundærbolig Kr. 3 390 831,-
BorettslagBorettslag: Kantarellen Borettslag, Orgnr: 947138081
Kantarellen Borettslag består av 267 boliger.
-Det er kun tillatt med elektrisk- og gassgrill på balkong.
-Det er ikke tillatt å spyle balkonggulv. All rengjøring skal skje ved bruk av fuktig skureklut.
-Borettslaget har godkjent kameraovervåkning på borettslagets fellesområder.
-Borettslagets hjemmeside: https://www.kantarellen.no/
-Styrekontoret i G2 er åpent mandager kl. 19.00-20.00. Styrekontoret er stengt den siste mandagen i
måneden og i skolens ferier.
-Borettslaget har ikke noe tlf nr styret kan nåes på. Styret ønsker å bli kontaktet på mail:
kantarellen@borettslag.net.
-Global Connect er borettslagets bredbåndsleverandør. Dette er ikke inkludert i felleskostnadene. Alle
bestiller og betaler selv for bredbånd og TV.
Bruk av grendehus:
Grendehus G3 er til utleie for borettslagets andelseiere og beboere i de perioder, etter de retningslinjer
og for den pris styret fastsetter. Ved bruk av G3 gjelder borettslagets øvrige regler hva gjelder avfall,
uteområder, rotid o.a. Ved brudd på regler, hærverk og uakseptabel oppførsel fra leietaker eller andre
som benytter lokalet, kan leietaker nektes videre utleie i en periode fastsatt av styret.
Fasaderehabilitering:
Styret er i gang med et større forarbeid i forbindelse med nødvendig rehabilitering av fasader og skifte av
vinduer.
Det kommer nye krav til isolering av bygg og vi innhenter derfor også løsninger på isolering og evt
utskiftning av alle dører og vinduer. Beslutning ang et slikt prosjekt vil kreve en godkjenning fra
generalforsamling.
Generalforsamling 2024 skal avholdes 21. mai 2024.
Styreleder opplyser at prosjektet vil bli lånefinansiert, som dermed vil føre til økning i felleskostnader og
fellesgjeld.
Prosjektet er ikke ferdig beregnet og styreleder opplyser at de pr i dag ikke vet hvor mye dette vil utgjør i
låneandel/økning i felleskostnader og fellesgjeld, for andelene.
Styreleder opplyser videre at de håper på å starte prosjektet i løpet av 2024.
Det gjøres oppmerksom på at eventuelle vedlikeholdsarbeid eller andre tiltak som iverksettes av
borettslaget kan medføre økning i felleskostnadene og fellesgjeld.
Styrets arbeid 2022
Styret har i 2022 fulgt nøye økte utgifter på energi. Kostnadene for fjernvarme var i 2022 litt under
kostnadene i 2021, dette bl a på grunn av økt energistøtte.
Sommeren 2022 ble det utført utbedring på balkonger som har meldt inn lekkasjer. Det er kommet noen
flere meldinger om lekkasjer etter det og dette vil bli utbedret sommeren 2023.
I løpet av 2022 har alle innganger, også bodinnganger fått elektroniske låser og porten til fellesgarasjen
er også nå på samme system, slik at alle trenger kan bruke samme låsebrikke på alle innganger de har
tilgang til.
Det er klargjort for elbillading i tregarasjene og alle som ønsker elbillading der kan nå bestille det. Det er
også mulighet for å bestille lader utendørs for de med parkering inn til tregarasjene.
Det har også vært utskifting av en del vinduer og dører pga slitasje. Styret ser at dette er et økende
problem.
Det er mange forsikringssaker som skyldes at det utføres ufaglærte jobber i forbindelse med
rehabilitering av kjøkken og bad. Dette har igjen ført til økt forsikringspremie og høyere kostnader for oss
alle.
Antall lekkasjer fra radiatorer er rimelig stabilt.
Montering av fotocellefelt, beskyttelseslister og magnetfølere, som er pålagt av heiskontrollen, ble sluttført
i 2022. Pr i dag har ingen pålagte utbedring av heisene.
I 2022 hadde vi store tekniske problemer med borettslagets hjemmeside. Det ble satt i gang arbeid med
å finne en stabil og trygg leverandør av hjemmeside, som er enkelt for styremedlemmer å kunne bruke
aktivt og med service hvis noe skulle oppstå. Vi har nå en ny og oppdatert hjemmeside, med den samme
informasjonen fra tidligere. Adressen er fortsatt den samme, kantarellen.no. I forbindelse med overgang
til ny hjemmeside, samt behov for å kunne sende e-poster til mange mottakere har styret også skiftet til at
e-post nå leveres via USBL egen løsning, e-postadressen til styret er fortsatt den samme,
styret@kantarellen.no.
Styret vil også i år takke vaktmester for den jobben han gjør. Han er viktig for styret i kommunikasjonene
med andelseiere og beboere.
Styret får av og til henvendelser ang at andelseier ønsker at det blir leid inn container til borettslaget.
Styrets erfaring er at dette benyttes av få personer i borettslaget og at det blir kastet usortert søppel i
containerne, noe som gjør tømmingen uforholdsmessig dyr.
Styret har derfor en avtale med vaktmester om at han er behjelpelig med å ta med søppel fra andelseiere
som ikke har mulighet til selv å levere på Grønmo. Gjennom året er vaktmester behjelpelig med levering
av det som tilsvarer flere containere og dette gir ikke noen ekstrautgift for borettslaget.
Styret vil også takke de som klarte å holde skøytebane åpen før jul. Det ble ikke veldig lenge, men den ble
flittig brukt mens den var åpen.
Styrets faste oppgaver gjennom året:
• Treffe beslutning om bruk av midler til vedlikehold, bomiljøtiltak og andre driftsoppgaver
• Forvalte og vedlikeholde selskapets fellesarealer og bygningsmasse
• Inngå driftsavtaler
• Godkjenne nye eiere og eventuelt behandle søknader om bruksoverlating/utleie
• Besvare henvendelser fra eiendomsmeglere
• Påse at vedtekter og husordensregler overholdes
• Behandle klagesaker
• Ivareta henvendelser fra beboere
• Sørge for at styremøter avholdes så ofte som nødvendig, og at det føres protokoll fra styremøtene •
Ivareta selskapets HMS-ansvar og brannsikkerhet
• Oppfølging av vaktmestertjenesten
• Administrere utleie av G3, skrive kontrakter, ivareta betalinger kontroll før og etter utleie.
ForretningsførerBoligbyggelaget Usbl.
StyregodkjenningKjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan
ikke nektes uten saklig grunn.
Bare andelseiere i boligbyggelaget og bare fysiske personer (enkeltpersoner) kan være andelseiere i
borettslaget. Ingen fysiske personer kan eie mer enn en andel.
Bare personer som bor eller skal bo i boligen kan bli sameier i andel.
Boligen vil først kunne bli registrert på kjøper(e) etter at medlemskap er betalt. Iht. borettslagsloven av
6.6.2003 § 5-2, (4) skal alle som er medeiere i en andelsbolig ha egne medlemskap i boligbyggelaget
(USBL).
ForkjøpsrettDet foreligger forkjøpsrett for borettslagets/ boligaksjeselskapets medlemmer. Forhåndsavklaring er
igangsatt. Ta kontakt med megler eller forretningsfører for ytterligere opplysninger om meldefristen.
DyreholdHusdyr kan først anskaffes eller medbringes etter at søknad om det er innvilget fra styret. Det gjelder også
eventuell gjenanskaffelse. Det er båndtvang for hund. Det er tillatt med innekatter. Kattene må luftes i
bånd.
AnnetAlle integrerte hvitevarer følger med boligen(vaskemaskin, kjøleskap, ovn, platetopp og oppvaskmaskin).
Alle fastmonterte lamper i tak følger med boligen.
RadonmålingFra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne
fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de
som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen
bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.
Forpliktelser, rettigheter og servitutter Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad. For
servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne
matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen
servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
På borettslagets eiendom gnr. 179 bnr. 24 er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger
eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver:
1987/51452-2/105 Erklæring/avtale
11.08.1987
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v.
Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
Med flere bestemmelser
1989/15134-1/105 Best om garasje/parkering
09.03.1989
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:179 Bnr:32
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
1989/15134-2/105 Erklæring/avtale
09.03.1989
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:179 Bnr:28
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:179 Bnr:29
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:179 Bnr:30
Bestemmelser om rettigheter/plikter til fellesareal
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
Overført fra gnr 179 bnr 26
1991/7840-1/105 Fellesobl. for bor.innsk.
13.02.1991
BELØP: NOK 139.366.700
Panthaver:Bbl Ungdommens Selvbyggerlag
Lnr: 1087042
1991/7840-2/105 ** Prioritetsbestemmelse
13.02.1991
Prioritet etter obligasjon til Husbanken, som til enhver tid hviler på eiendommen og evt andre lån
1994/29124-1/105 ** Nedkvittering
06.06.1994
Beløpet er nedkvittert til:
Beløp: NOK 120.989.877
1997/69656-1/105 Obligasjon
07.11.1997
BELØP: NOK 152.750.000
Panthaver:HUSBANKEN
Org.nr: 942114184
1998/2019-1/105 Bruksrett
14.01.1998
Rettighetshaver: Oslo kommune
Bruksrett til areal ca. 100 m2
Rettigheter på 0301-179/33
Rettigheter i eiendomsrett
1989/15134-6/105 Erklæring/avtale
09.03.1989
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:179 Bnr:24
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:179 Bnr:28
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:179 Bnr:29
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:179 Bnr:30
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
Rettigheter på 0301-179/104/0/1-24, 0301-179/148/0/1-41
Rettigheter i eiendomsrett
2009/251735-2/200 Erklæring/avtale
07.04.2009
rettighetshaver:Knr:0301 Gnr:179 Bnr:24
Bestemmelse om lekeareal
Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten
Gjelder denne registerenheten med flere
UtleieIht. brl. § 5-4 (2) har andelseieren mulighet til korttidsutleie i opptil 30 dager i løpet av året. Andelseier kan
ikke uten samtykke fra styret i borettslaget overlate bruken av boligen til andre. Andelseier kan overlate
boligen til andre i inntil tre år hvis andelseier har bodd i boligen i minst ett av de to siste årene, jf.
borettslagsloven § 5-5. Godkjenning kan bare nektes dersom brukerens forhold gir saklig grunn til det.
Godkjenning kan nektes dersom brukeren ikke kunne blitt andelseier. Utleie i andre tilfeller kan godtas
ved særlige grunner, jf. borettslagslova § 5-6. Se også borettslagets vedtekter og konferer megler ved
spørsmål.
Vei/vann/kloakkOffentlig.
Borettslaget er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.
ReguleringEiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg i reguleringsplan.
Eiendommen er også regulert til trasé for jernbane og andre sikringssoner etter detaljregulering S-4735
med reguleringsbestemmelser for nytt dobbeltspor Oslo - Ski (Follobanen), datert 28.08.2013
Pågående saker i området:
Bystyret vedtok 28. februar 2024 å endre den gjeldende reguleringsplanen for to områder i Ljabruveien
mellom Hauketo og Klemetsrud. Vedtaket innebærer at det kan etableres kollektivfelt og rundkjøringer i
kryssene ved Mortensrudveien og Slimeveien. Reguleringen medfører også forbedring av gang- og
sykkelforbindelsene.
Saksnummer 201415168: Stenbråtveien 13 - 63 - Planforslag sendt til politisk behandling - Boliger.
OBOS foreslår å omregulere områdenesom omtales som BG Syd og felt 21 i Planprogram for
Mortensrudfra boligområde og allmennyttig tjenesteyting til i hovedsak boligområde og friområde
-grønnstruktur. Planforslaget er i tråd med Planprogram for Mortensrud. Innenfor dagens
grøntområdeskaldettilrettelegges for 9 nye boligblokker og møteplassfunksjonerog rekreasjonsområder
for allmennheten
Saksnummer 201817933: Oslobygg KF foreslår å omregulere Klemetsrudveien 41 mfl. fra friområde og
bebyggelse og anlegg til idrett, skole, fritidsklubb, bibliotek, friområde mfl. Planen inneholder ny skole
med flerbrukshall for 840 elever, bibliotek og fritidsklubb, som ligger sammen med sykehjem for 129
beboere og 40 omsorgsboliger. 11er og 7er fotballbane, landhockeybane, cricketbane og mange andre
utendørs idrettsfasiliteter. Det sentrale gangstrøket binder sammen funksjonene med mange nye
offentlige møteplasser av ulik karakter i tilknytning til seg. Det er gjort endringer i saken etter forrige høring
som krever at saken legges ut på et nytt offentlig ettersyn.
Saksnummer 201905048: Eiendoms- og byfornyelsesetaten foreslår å omregulere Mortensrud felt 18.
Området er i dag uregulert, men det er angitt med boligformål i kommuneplan, VPOR og Planprogram for
Mortensrud. Planområdet foreslås omregulert til boligbebyggelse, forsamlingslokale/bevertning/kultur,
kjørevei, fortau, gang- og sykkelvei, torg, naturområde, park og blågrønn struktur. Hensikten med
planforslaget er å legge rammene for et boligprosjekt med ca. 100-130 boenheter med innslag av
sosiale boformer og høy grad av sambruk og deling ved å tilrettelegge for ulike fellesfunksjoner. Maks
BRA er 11.050 m2. Bebyggelsen varierer i høyde fra 3 til 6 etasjer.
Saksnummer 201801656: OBOS Nye Hjem AS i samarbeid med Eiendoms- og byfornyelsesetaten i Oslo
kommune foreslår å omregulere Mortensrud felt 16 fra fremtidig bebyggelse og anlegg til bolig med
innslag av forretning/bevertning/annen offentlig og privat tjenesteyting(frisør, helsetjeneste,
konsulenttjeneste, håndverkstjeneste/systue, skrivestue/bevertning). Planforslaget bidrar med nytt
offentlig torg, oppgradering av Mortensrudveien, offentlig gatetun i tillegg til allment tilgjengelig lekeplass,
torg og forbindelser gjennom planområdet.
Saksnummer 201806467: Hauketoveien 16 A-B - Planforslag til offentlig ettersyn - Oppføring av boliger.
Saksnummer 201006489: Nytt dobbeltspor Oslo - Ski, Follobanen - Detaljregulering med
konsekvensutredning - Follobanen - S-4735.
Området foreslås regulert til samferdselsanlegg og teknisk infrastruktur- trasé for jernbane, annen
banegrunn - teknisk anlegg, kjøreveg, gang- og sykkelveg, annen veggrunn - teknisk anlegg, bebyggelse
og anlegg - bebyggelse og anlegg, institusjon (museum), grønnstruktur - park, hensynssoner -
restriksjonssone (frisikt), sikringssone for anlegg i grunnen, faresone (høgspenningsanlegg), bevaring
kulturmiljø, båndleggingssone etter lov om kulturminner, samt midlertidige rigg- og anleggsområder.
Store deler av Oslo er omfattet av reguleringsplan S-4220, vedtatt 15.03.2006, revidert 12.06.2013 og
17.3.2015, "Småhusplanen". Småhusplanene er under revisjon, og i påvente av ny regulering er det også
vedtatt et midlertidig tiltaksforbud på eiendommene som er omfattet av denne planen. Selv om
Småhusplanen og tiltaksforbudet ikke gjelder denne eiendommen, kan det være av interesse å kjenne til
revisjonen og du kan lese mer om dette her:
https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/revisjon-av-smahusplanen/
Området og Oslo by er stadig under endring/utvikling, bygg settes opp, rehabiliteres og rives ned. Vi
anbefaler derfor alle budgivere å sette seg inn i gjeldende reguleringsbestemmelser.
OvertagelseOvertagelse etter avtale med selger.
Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeldkr 3 250 000,- (Prisantydning)
kr 146 821,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 3 396 821,- (Pris inkl. fellesgjeld)
Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
kr 7 882,- (Forhåndsavklaring forkjøpsrett)
--------------------------------------------------------
kr 9 382,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 3 406 203,- (Totalpris inkl omkostninger)
Valgfrie omkostninger:
kr 7 150,- (Boligkjøperforsikring (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 3 413 353,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)
BoligselgerforsikringSelger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.
BetalingsbetingelserFullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for
overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk
finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i
norsk finansinstitusjon.
VederlagetFølgende er avtalt om meglers vederlag:
Provisjon (Kr.51 852)
Oppgjør (Kr.7 000)
Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Visnings-/overtagelseshonorar pr. stk. (Kr.3 000)
Boligselgerforsikring / boligselgerpakke (Kr.8 539,80)
Tilrettelegging (Kr.15 000)
Foto (Kr.5 500)
Grunnpakke brl (Kr.14 500)
Markedspakke (Kr.21 900)
Totalt kr. (Kr.135 791,80)
Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.
Oppdragsnummer92-24-0043
BudgivningEiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.
Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.
Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikringEIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper
bolig gjennom EIE.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a.
husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg
juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også
velge å kun tegne boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med
megler for ytterligere informasjon.
LovanvendelseGenerelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges «som den er». Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbrukerkjøp - definisjon:
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon:
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker - avtalevilkår:
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
HvitvaskingEiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger
megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får
gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket
misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å
heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller
der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget
må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser,
og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og
forsinkelse.
Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen
eller foreta oppgjør.
PersonvernSom interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret. Som
eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf.
eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet
personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår
personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering
AvdelingSinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86
Ansvarlig meglerEiendomsmegler MNEF / Partner Siamak Ebrahimi
SaksbehandlereSiamak Ebrahimi
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 91 72 47 25 / E-post: se@eie.no