Bilde 1 av Ekebergveien 208Bilde 2 av Ekebergveien 208
Digital salgsoppgave
Ekebergveien 208

1162 Oslo • Oslo kommune

Prisantydning

kr 2 800 000

Fellesgjeld: kr 44 679Omkostninger: kr 81 850Totalpris: kr 2 926 529
Seniorleilighet (60+) - Lys og pen 2-roms leilighet - Balkong med hyggelig utsyn - Heis - Kafé og allsenter
icon

Unngå doble renteutgifter

Se bladbar salgsoppgaveLast ned denne salgsoppgavenVis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
61
Antall soverom
1 soverom
Etasje
2
Internt bruksareal (BRA-i)
37 m²
Bruksareal (BRA)
41 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
4 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
3 m²
Fellesutgifter
kr 8 077 / Mnd
Prisantydning
kr 2 800 000
Omkostninger
kr 81 850
Fellesgjeld
kr 44 679
Totalpris
kr 2 926 529
Fellesformue
kr 12 406
Byggeår
1980
Tomt
Festet tomt 6260 m²
Oppdragsnummer
15240058
card-default

Gard Peder Kopstad

Daglig leder I Eiendomsmegler I Partner
Les om Gard
Meld interesse

Få informasjon og oppdatering om denne boligen

Meld interesse
Prisantydningkr 2 800 000,-
Fellesgjeldkr 44 679,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 2 844 679,-)kr 71 100,-
Boligkjøperpakke (valgfritt)kr 9 250,-
  
Totalpris kr 2 926 529
Eiendom
Ekebergveien 208, 1162 Oslo, Etasje: 2

Matrikkel
Gnr. 183 Bnr. 508 Snr. 61 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 41 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 37 kvm

Følgende rom inngår i innvendig areal: Entré, baderom, soverom og åpen stue-kjøkkenløsning.

- BRA-e (eksternt bruksareal): 4 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 3 kvm

Areal
Primærrom: 37 kvm, Bruksareal: 41 kvm, BRA-i: 37 kvm , BRA-e: 4 kvm , TBA: 3 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
1

Byggeår
1980

Tomt
Festet tomt 6260 kvm.

Tomten er festet. Bortfester er Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo. Festekontrakten er inngått i 1981 og utløper i 2081.

Prisantydning
2 800 000

Tilstandsrapport
Tilstandsrapport avholdt av Anders Jørgen Bryhn datert 12.03.2024.

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 44 679,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 12 406,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. omkostninger
kr 2 800 000,- (Prisantydning)
kr 44 679,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 2 844 679,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 71 100,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 2 844 679,-))
--------------------------------------------------------
kr 72 600,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 2 917 279,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 2 926 529,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 8 077,- pr. mnd.

Det er vedtatt en økning i fellesutgiftene på 10% fra 01.06.2024.

Felleskostnad inkluderer
Varmtvann og drift av allsenteret, i tillegg til sameiets løpende kostnader som blant annet forretningsførsel, kommunale avgifter, Telenor fiber (TV og internett), vask av fellesareal, vaktmestertjeneste, betjening av felles lån, vedlikehold og forsikring.

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter er inkludert i felleskostnadene.

Eier
Britt Os

Beskrivelse
Velkommen til denne lyse og flotte leiligheten!

Skovheim Eldreboliger ligger sentralt til med få minutters gange til dagligvarebutikk, trikk og lokal buss til Lambertseter og Sæter senter. Allsenteret ligger i byggets første plan, og her kan beboere og gjester nyte godt av et variert kulturtilbud, gode måltider og sosiale møtesteder.

Leiligheten fremstår som lys og pen, med hyggelig utsyn mot grøntområder og beplantning. Boligen har egen balkong, med plass til utemøbler og blomster. Leiligheten disponerer en bod på ca. 3,7 kvm i byggets kjeller. Enkel tilgang til resepsjonsområde, kafé og Allsenter. Leiligheten består av entré, stue med åpen kjøkkenløsning, soverom og bad. Boligen har dørtelefon med åpner til ytterdør. Resepsjonstjeneste med direktelinje til hver leilighet.

Parkering
Det følger ikke parkering med leiligheten. Det er gjesteparkering ved oppkjørsel fra Ekebergveien.

Biloppstillingsplass på anviste områder. Mulighet for å leie garasje-/parkeringsplass i Skovheim Garasjeanlegg. Kontakt Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo for opplysning om det for tiden er ledige plasser.


Beliggenhet
Skovheim Eldreboliger ligger sentralt på Nordstrand, med få minutters gange til dagligvarebutikk, trikk og lokal buss til blant annet Lambertseter kjøpesenter. Kort vei til Sæter handlesenter med et variert butikk- og servicetilbud, med blant annet bank, lege, apotek, konditori, restauranter, dagligvare, interiør, garn, helsekost, og bokhandel. Skovheim Eldreboliger består av 84 leiligheter. Allsenteret ligger i bygningens 1. etasje. Her er du velkommen for å spise lunsj og middag, bruke dine ressurser i ulike aktiviteter, få kulturelt påfyll og delta i et sosialt fellesskap. Allsenteret og eldreboligene skal gi beboerne støtte til å mestre tilværelsen i eget hjem på en verdig måte. Gjennom Allsenteret kan beboere og gjester nyte godt av et variert kulturtilbud, gode måltider og delta i et sosialt fellesskap.

Skovheim Eldreboliger er en del av Skovheimområdet, som i tillegg til eldreboligene, blant annet består av Nanna Maries Hjem, Villa Skovheim og Skovheim Barnehage. Området danner et miljø med tilbud til aldersgrupper som representerer ulike stadier i livsløpet. Allsenteret ved Skovheim Eldreboliger ønsker å legge til rette for gode generasjonsmøter og samarbeider med Skovheim Barnehage om felles lunsj i kaféen hver måned og generasjonssang hver annen torsdag.

Bebyggelse
Det er primært leilighets-/gårdsbebyggelse i området.


Tomt
Festet tomt, 6260 kvm.

Tomten er festet. Bortfester er Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo. Festekontrakten er inngått i 1981 og utløper i 2081.

Adkomst
Se vedlagte kart. Det vil bli satt opp visningsskilt ved fellesvisninger.


Offentlig kommunikasjon
Fra Skovheim bussholdeplass har du tilgang til buss nr. 75 (Nordstrand ring) og fra Bråten holdeplass trikkeholdeplass går linje nr. 19 (Ljabru - Jernbanetorget).

Inneholder
Entré:
Entréen er romslig og har god plass til oppbevaring. Det er mulig å sette inn en skyvedørsgarderobe om man ønsker mer oppbevaringsplass. Leiligheten har i tillegg en tilhørende bod på ca. 3,7 kvm i byggets kjeller.

Stue:
Leilighetens naturlige oppholdsrom kan by på store vindusflater, som gir godt med lysinnslipp. I stuen er det plass til både spisebord og sofagruppe. Det er verdt å nevne at felleskostnadene inkluderer blant annet varmtvann og TV og internett.

Kjøkken:
Leiligheten har en praktisk og sosial åpen stuekjøkken løsning. Boligen har et koselig kjøkken i bakkant av stuen. Kjøkkeninnredning består av profilerte fronter med håndtak, stålkum med blandebatteri og laminat benkeplate. Det er plass til et frittstående kjøleskap.

Soverom:
Soverommet har adgang fra stuen, og har plass til både seng og nattbord. Det er plass til garderobeskap i nisje. Fra soverommet har man tilgang til balkongen.

Bad:
Fra entréen finner vi leilighetens baderom. Badet er innredet med dusjkabinett, servant med underskap, speil over vask, toalett og vegghengt skap.

Balkong:
Balkongen er på ca. 2,5 m2 og har god plass til utemøbler og blomster.


Byggemåte
Se vedlagte tilstandsrapport for teknisk beskrivelse av eiendommen.


Primærrom
Primærrom: 37 kvm

Bruksareal
Bruksareal: 41 kvm

Boder
I tillegg til leilighetens arealer disponerer boligen en bod i kjeller/u.etasje på 4 kvm.

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

TG3 STORE ELLER ALVORLIE AVVIK
Branntekniske forhold
Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål som fremkommer under. Tilstandsgraden er basert på retningslinjer til disse spørsmålene i bransjestandarden NS3600. Dette kan ikke sammenlignes med en fullstendig kontroll av branntekniske forhold av offentlig myndighet, eller en vurdering av boligens branntekniske forhold eller prosjektering fra en rådgiver med spesialkompetanse. En bygningssakkyndig har verken kompetanse til å gi slik veiledning eller lov til å foreta en slik kontroll.

Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen. Det kan være feil og mangler om branntekniske forhold som en slik forenklet undersøkelse ikke vil avdekke. Vær derfor oppmerksom på denne risikoen, og søk videre veiledning eller rådgivning.
Det må installeres tilfredstillende brannalarm/røykvarslere.

Forskrift om brannforebygging stilles det følgende krav til utstyr: Eier av boliger og fritidsboliger skal sørge for at byggverkene har brannalarmanlegg eller et tilstrekkelig antall røykvarslere. Det skal være minst én detektor eller røykvarsler i hver etasje, som skal dekke kjøkken, stue, sone utenfor soverom og sone utenfor tekniske rom når dørene mellom rommene er lukket.
Eieren skal sørge for at boliger og fritidseiendommer er utstyrt med minst ett av følgende slukkeutstyr som kan brukes i alle rom:
A) Formfast brannslange med innvendig diameter på minst 10 mm fast tilkoblet vannforsyningsnett
B) Pulverapparat på minst 6 kg med ABC-pulver(Eller ABE pulver som har hatt ti-års service med halsring) C) Skum- eller vannapparat på minst 9 liter( A eller AB merking)
D) Skum- eller vannapparat på minst 6 liter med effektivitetsklasse på minst 21 A(A eller AB merking).

1. Er det skader på brannslokkingsutstyr eller er apparatet eldre enn 10 år?
- Ukjent
2. Er det mangler for brannslukningsutstyr i boligen iht. forskriftskrav på søknadstidspunktet, men minst Byggeforskrift 1985?
- Ja
3. Er det skader på røykvarslere?
- Ukjent
4. Er det mangler på røykvarsler i boligen iht. forskriftskrav på søknadstidspunktet, men minst Byggeforskrift 1985?
- Ukjent
Kostnadsestimat: Under 10 000.

TG2 AVVIK SOM KAN KREVE TILTAK
Innvendige dører
Slagdør med glatt dørblad til baderom. Skyvedør til soverom.
Vurdering av avvik:
- Skyvedøren er betydelig bruksslitt og er tung å betjene.
Konsekvens/tiltak
- Det må påregnes enten utbedring eller utskifting av skyvedøren.
Kostnadsestimat: Under 10 000.

Overflater vegger og himling
Malte plater på vegger. Malt betong i himling.
Vurdering av avvik:
- Generell elde og slitasje.
Konsekvens/tiltak
- Oppussing bør påregnes. Kostnadsestimat: 50 000 - 100 000.

Overflater Gulv
Vinylbelegg på gulv. Fall rundt sluk på rom: BADEROM. Følgende målinger av fall i retning sluk (høydeforskjeller) ble gjort i rommet: Fra gulvbelegg ved dørterskel til topp slukrist: 24 mm, ikke tilfredstillende mht. dagens forskrift. Målt med krysslaser. Det er fall til sluk rundt sluk der det var mulig å måle fall. Det er ikke tilfredstillende fall på gulv ved dørterskel i retning sluk. Det er ikke tilfredstillende fall på gulvet for øvrig målt på noen tilfeldig valgte steder. Fall nevnt over er målt med håndholdt vater og krysslaser. Oppmålingen er gjort ved tilfeldig valgte steder på baderomsgulvet.
Vurdering av avvik:
- Det er påvist at høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig topp membran ved dørterskel er mindre enn 25 mm.
Konsekvens/tiltak
- Det må foretas utbedring av fallforhold.
- Vær klar over ikke tilfredstillende fallforhold. Ved en evt. lekkasjesituasjon vil lekkasjevann kunne renne ut fra baderommet. Kostnadsestimat: 50 000 - 100 000.

Sluk, membran og tettesjikt
Type sluk: Plastsluk.
Type membran: Dersom vinylbelegget er et godkjent produkt til bruk som vanntett sjikt vil det ansees som en type membran. Men pga. alder ansees den som ikke tilfredstillende.
Levetidsbetraktning:
Levetid | Smøremembran over 15 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2
Levetid | Banemembran over 20 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2
Vurdering av avvik:
- Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på slukløsningen.
- Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på membranløsningen.
Konsekvens/tiltak
- Sluket må sjekkes og rengjøres jevnlig.
- Ikke tilfredstillende membranløsninger. Ved en evt. lekkasjesituasjon vil lekkasjevann kunne renne ut fra baderommet.
Kostnadsestimat: 50 000 - 100 000.

Sanitærutstyr og innredning
Servant. Toalett. Dusjkabinett, nyere type. Ukjent alder.
Vurdering av avvik:
- Generell bruksslitasje.
Konsekvens/tiltak
- Oppgradering av sanitærutstyr bør påregnes. Kostnadsestimat: 10 000 - 50 000.

Avløpsrør
Originalt avløpsrør. Ikke besiktiget da det er innkasset/skjult i konstruksjoner.
Vurdering av avvik:
- Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige avløpsledninger.
Konsekvens/tiltak
- Tidspunkt for utskiftning av avløpsrør nærmer seg.
- Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg.

TG2 AVVIK SOM IKKE KREVER UMIDDELBARE TILTAK
Balkong
Balkong med adkomst fra soverom. Bygget med støpt dekke og rekkverk i treverk. Overbygget med plattak. Ved nedbør er det avrenning til over kanten. Rekkverk høyde: 90cm Det er under 10m til bakken. Høyde på rekkverk ved balkonger, tribuner, passasjer og lignende skal være minimum 1,0 m. Der nivåforskjellen er mer enn 10,0 m, skal rekkverk ha en høyde på minimum 1,2 m.
Vurdering av avvik:
- Rekkverket er for lavt i forhold til dagens krav til rekkverkshøyder. Gulvbelegget er delvis løsnet fra betongdekket under. En del malingsavskalling og grønske, noe råte i treverket. Generell oppussing må påregnes innen rimelig tid. Balkongen er fullt brukbar men vær klar over avvikene. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Overflater
Gulvflater består av: Parkett. Eldre gulvbelegg på bad.
Veggflater består av: Malte plater. Malt betong. Fliser på bad.
Himlinger består av: Malt betong.
Samtlige overflater er fullt brukbare, avvikene ansees å ikke ha betydning for ordinær bruk.
Vurdering av avvik:
- Enkelte glipper/sprekker i overflater og parkett. Generell brukslitasje.
Konsekvens/tiltak
- Ingen umiddelbare tiltak ansees som nødvendig men vær klar over avvikene/slitasje/elde. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Overflater og innredning
Kjøkkeninnredning består av profilerte fronter med håndtak, stålkum med blandebatteri og laminat benkeplate. Alder på innredningen er ukjent for takstmann. Det er plass til frittstående kjøleskap. Det benyttes frittstående hybelkomfyr oppå benkeplaten.
Vurdering av avvik:
- Generell bruksslitasje.
Konsekvens/tiltak
- Ingen umiddelbare tiltak men det bør påregnes oppgraderinger. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Avtrekk
Ventilator med kullfilter i overskapet til venstre har kun "omluft" dvs. avtrekksluften kommer tilbake til rommet. Det er ikke plass til frittstående komfyr under ventilatoren dersom den plasseres oppå benkeplaten. For å kunne benytte komfyr under ventilatoren må det gjøres endringer i innredningen.
Vurdering av avvik:
- Det er kun kullfilterventilator på kjøkkenet og heller ikke andre forserte/mekaniske avtrekksløsninger fra kokesonen. Bruksslitasje. Må renses evt. byttes.
Konsekvens/tiltak
- Om mulig bør det etableres mekanisk/forsert avtrekk ut fra kokesonen. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Vannledninger
Type rør: Synlige kobberrør.
Fordelerskap: Nei. Evt. lekkasjevann fra rør blir ikke ledet til drensspalte e.l. til sluk.
Hovedstoppekran for leiligheten: I felles område 1.etg.
Lekkasjestopper: Nei, anbefales på kjøkken og baderom.
Levetidsbetraktninger:
Levetid | Vannrør av kobber over 25 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2
Levetid | Rør i rør system over 25 år - "Mer enn halvparten av forventet brukstid er oppbrukt" = TG 2
Evt. dokumentasjon på utførte rørarbeider i leiligheten er ikke kjent for takstmann utover det som evt. nevnes i rapporten. Dette gis TG2 på bakgrunn av NS3600:2018 "Valg av tilstandsgrader".
Vurdering av avvik:
- Mer enn halvparten av forventet brukstid er passert på innvendige vannledninger.
Manglende dokumentasjon for rørarbeider.
Konsekvens/tiltak
- I forbindelse med oppgradering av våtrom vil det være naturlig med utskiftning av rør.
- Det er ikke behov for utbedringstiltak siden anlegget fungerer i dag, men ut ifra alder kan skader plutselig oppstå på eldre anlegg. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Ventilasjon
Det er mekanisk avtrekk fra baderom og kjøkken.
Det er kun én luftespalte for tilluft (over balkongdør) i leiligheten for øvrig.
Vurdering av avvik:
- Ingen lufteventiler i yttervegger. Kun én lufteventil over balkongdør.
Konsekvens/tiltak
- Det bør etableres veggventiler/vindusventiler i stuen. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Elektrisk anlegg
Dette er en forenklet kontroll begrenset til de spørsmål og undersøkelser som forskrift til avhendingslova (tryggere bolighandel) § 2-18 inneholder. Dette kan ikke sammenlignes med en kontroll utført av offentlig myndighet (Det lokale eltilsyn) eller registrert elektrovirksomhet, og en bygningssakkyndig har verken kompetanse eller lov til å foreta en slik kontroll.
Tilstandsgraden er vurdert ut fra den forenklede og begrensede kontrollen som forskriften inneholder. El-anlegget kan ha feil og mangler som en slik forenklet undersøkelse ikke vil avdekke. Vær derfor oppmerksom på denne risikoen, og søk videre veiledning eller få en fullstendig kontroll utført av registrert elektrovirksomhet.

Det ble observert følgende på befaring:
-Automatsikringer og skrusikringer i felles el.skap med forbruksmåler er plassert i fellesgang like bortenfor leiligheten.
-Inntaksledning/stigeledning, alder: Trolig fra byggeåret
-Hovedsikring: Trolig 35 Amp iflg. kursanvisningen (men leilighetsnummer stemmer ikke overens med kursanvisningen).
-Utenpåliggende / skjult ledningsnett.

El.anlegg er ikke takstmannens kompetanseområde og nærmere undersøkelse er ikke foretatt.

Evt. dokumentasjon på utførte elektroarbeider i leiligheten er ikke kjent for takstmann utover det som evt. nevnes i rapporten.

1. Foreligger det eltilsynsrapport de siste 5 år, og det er ikke foretatt arbeid på anlegget etter denne, utenom retting av eventuelle avvik i eltilsynsrapport
(dvs en el-tilsynsrapport uten avvik)?
- Nei.

2. Når ble det elektriske anlegget installert eller sist gang totalt rehabilitert (årstall)? Med totalt rehabilitert menes fullstendig utskiftet anlegg fra
inntakssikring og videre.
- Ukjent.

Spørsmål til eier
3. Er alle elektriske arbeider/anlegg i boligen utført av en registrert elektroinstallasjonsvirksomhet?
- Ukjent.

4. Er det elektriske anlegget utført eller er det foretatt tilleggsarbeider på det elektriske anlegget etter 1.1.1999?
- Ukjent.

5. Foreligger det kontrollrapport fra offentlig myndighet – Det Lokale Eltilsyn (DLE) eller eventuelt andre tilsvarende kontrollinstanser med avvik som ikke
er utbedret eller kontrollen er over 5 år?
- Nei.

6. Forekommer det ofte at sikringene løses ut?
- Ukjent.

7. Har det vært brann, branntilløp eller varmgang (for eksempel termiske skader på deksler, kontaktpunkter eller lignende) i boligens elektriske anlegg?
- Nei.

8. Er det tegn til at det har vært termiske skader (tegn på varmgang) på kabler, brytere, downlights, stikkontakter og elektrisk utstyr? Sjekk samtidig
tilstanden på elektrisk tilkobling av varmtvannsbereder, jamfør eget punkt under varmtvannstank
- Ukjent.

Generelt om anlegget
9. Er der synlig defekter på kabler eller er disse ikke tilstrekkelig festet?
- Ukjent.

10. Er det tegn på at kabelinnføringer og hull i inntak og sikringsskap ikke er tette, så langt dette er mulig å sjekke uten å fjerne kapslinger?
- Ukjent.

Inntak og sikringsskap
11. Finnes det kursfortegnelse, og er den i samsvar med antall sikringer?
- Ukjent.

12. Foreta en helhetsvurdering av det elektriske anlegget, dets alder, allmenne tilstand og fare for liv og helse. Bør det elektriske anlegget ha en utvidet elkontroll?
- Ja. Det anbefales å få utført en uavhengig el-kontroll da det ikke har vært gjort de siste 5 år. Evt. behov for oppgraderinger/utbedringer må
vurderes av elektriker/el-takstmann. Kostnadsestimat: Ingen umiddelbar kostnad.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest på bygget, datert 20.04.1983.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.

Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Leiligheten blir oppvarmet via panelovn og gulvvarme på baderom.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter F

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter er inkludert i felleskostnadene.
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er innført eiendomsskatt i Oslo. Det betales i dag ikke eiendomsskatt på denne boligen, men ved en endring i formuesverdien kan det utløse eiendomsskatt. Vi gjør oppmerksom på at satsen for eiendomsskatt blir fastsatt årlig av bystyret. Eiendomsskatten vil derfor kunne variere fra år til år.


Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 8 077,- pr.mnd.
Varmtvann, drift av allsenteret tillegg til sameiets løpende kostnader som blant annet forretningsførsel, kommunale avgifter, Telenor fiber (TV og internett), vask av fellesareal, vaktmestertjeneste, betjening av felles lån, vedlikehold og forsikring.

I dialog med forretningsfører den 12.03.2024 opplyser de om trolig økning av felleskostnader den 01.07.2024. Dette skyldes generell økning i sameiets kostnader på bakgrunn av den generelle prisutviklingen i samfunnet. Det påfølgende årsmøtet vil ta stilling til hvor mye felleskostnadene eventuelt skal økes med. 

Faste løpende kostnader
Felleskostnader, innboforsikring og strøm.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Bank: DNB
Restgjeld kr: 3.588.219,-
Andel fellesgjeld kr: 45.697,-
Restgjeld pr.: 31.12.2022
Flytende rente
Annuitetslån med flytende rente over 10 år med innfrielse i 2031.
Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Regnskapet for 2022 viser et underskudd på kr. 497.065 mot et budsjettert underskudd kr. 416.000. Underskuddet er dekket ved tidligere låneopptak i DnB. Driftsinntekter for 2022 er på kr. 8 387 585 og driftskostnadene på kr. 8 715 079.

Forsikring med polisenummer
KNIF Trygghet Polisenummer: 305880

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 867 175,- Som sekundærbolig Kr. 3 295 266,-

Sameie
Sameie: Sameiet Skovheim Eldreboliger,

Sameiet Skovheim eldreboliger består av 125 seksjoner. Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet, eierseksjonsloven og disse vedtektene. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon, men med unntak av seksjonene 1-4 kan de ikke selges eller leies ut til personer under 60 år.

VAKTMESTER
Utføres av Stiftelsen Kirkenes Bymisjon for sameier. Den enkelte beboer må selv sørge for hjelp til vedlikeholdsoppgaver i sin boenhet.

STYRETS ARBEID
- Det er skiftet nødlys og belysning i fellesarealene med sensorstyrte armaturer med led-pærer. Dette vil redusere sameiers kostnader til strøm og vedlikehold av armaturer i årene fremover.

- I forbindelse med legging av nytt taktekke i 2021, ble det konstatert at det katodiske anlegget (forhindrer rust i armeringsjern) måtte skiftes. Dette har medført en overskridelse av budsjettet for prosjekt. 

- Sameiet har renset ventilasjonsanlegg, og alle beboere som har vifte med egen motor er pålagt å bytte ut denne. Rens av ventilasjonsanlegget, og utskifting av de ventilatorer som var montert med vifte, har medført at ventilasjonsanlegget har fått bedre kapasitet og fungerer bedre.

ALLSENTERTJENESTER
Leiligheten er en del av Skovheim eldreboliger. Allsenteret ligger i tilknytning til eldreboligene, med åpen gjennomgang. Senteret gjennomfører fellesarrangementer og andre kulturtilbud. Her er det også kafeteria hvor beboerne kan få kjøpt rimelige måltider. Det er også fotpleie, frisør, naturterapi. Det er inngått avtale med Kirkens bymisjon om drift og bruk av Allsenteret.

I vestfløyen i førsteetasje er det et flott, nyoppusset bibliotek med et rikholdig utvalg bøker som man kan låne med seg, eller lese i ro og fred på stedet. I kaféen er det to datamaskiner og trådløst nettverk. I resepsjonsområdet kan man lese dagens aviser: Aftenposten, Dagsavisen og Nordstrand Blad.

I korridorene er det vestvendte fellesstuer med balkong, trimrom, hobbyrom og vaskerier til fri bruk for beboerne. I tillegg har hver leilighet en bod. Fellesrom i underetasjen for oppbevaring av rullestoler med utkjøring via automatiske dører til terreng.

For mer informasjon se: https://kirkensbymisjon.no/skovheim-allsenter/.

Sameiet har inngått avtale med Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo om drift av Allsenteret som ligger på naboeiendommen (eiendomsgrensen går gjennom bygningen). Beboerne bestemmer hvilke tjenester som skal tilbys gjennom Allsenteret. Gjennom felleskostnadene dekker sameierene etter fordelingsbrøk underskudd fra Allsenteret. Det avsettes et fast beløp hver mnd., som en del av seksjonenes felleskostnader. Budsjettert driftstilskudd fra sameiet for 2023 utgjør kr. 4 700 000.

Skovheim Allsenter er åpent for alle og ligger i byggets 1. etasje. Her ligger den populære kaféen. Hvert halvår utarbeider Allsenteret et variert og skreddersydd kulturprogram.

Faste aktiviteter:
- Allmøte
- Allsang til kaffen
- Andakt med lystenning
- Nattverd
- Bingo, spill og moro
- Barnehagebesøk
- Quiz
- Håndarbeidsgruppe
- Kunst til kaffen
- Skrivekurs
- Trim

Se Skovheim allsenter sin hjemmeside for mer informasjon: https://kirkensbymisjon.no/skovheim-allsenter/


Forretningsfører
Advokatfirmaet Kopstad AS


Styregodkjenning
Det kreves styregodkjenning ved erverv eller utleie av seksjonene. Overdragelse av seksjon kan bare skje til personer over 60 år.


Tekniske installasjoner
Sameiet har avtale med Telenor fiber om levering av TV og internett. Dette betales gjennom de felleskostnadene.

TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Dyrehold er ikke tillatt.


Diverse
I følge vedtektene må man være fylt 60 år for å kunne bebo leiligheten. Det er fritt å leie ut leiligheten, men leietaker må være fylt 60 år.

Leiligheten er vasket av City Maid før visning og kommer ikke til å bli ytterligere vask før overtagelse.

Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligen selges for et dødsbo. Megler gjør særlig oppmerksom på at selger ikke har bebodd den eiendom som legges ut for salg. Selger har derfor ikke spesifikk kunnskap om eiendommen, og har i begrenset grad kunnet supplere og/eller kontrollere opplysningene i denne salgsoppgaven. Det kan i denne sammenheng eksistere feil og skader på eiendommen som ikke er spesifikt opplyst. Kjøper oppfordres til å foreta en særlig grundig besiktigelse, gjerne med bistand av teknisk sakkyndig.
 

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Festeavtale
Areal: 6 260 kvm, Eierform: Festet tomt, Utløpsår feste: 2061, Tomten er festet. Bortfester er Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo. Festekontrakten er inngått i 1981 og utløper i 2061. Årlig festeavgift er kr 189 005,- Nærmere opplysninger om festeforholdet kan innhentes fra megler.

Utleie
Det er ikke kjent at det foreligger regler som er til hinder for at eiendommen leies ut. Kan ikke leies ut til personer under 60 år.

Kortidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet. Merk imidlertid at begrensningen ikke gjelder for sameier hvor alle bruksenhetene brukes som fritidsboliger.

Vei/vann/kloakk
Offentlig vei, vann og avløp.


Regulering
Eiendommen er regulert til byggeområde for boliger, S-2161, 30.8.76.

Oslo kommune vedtok 23.09.2015 kommuneplanen «Oslo mot 2030: Smart, trygg og grønn». Planen legger opp til fortetting av indre by og utvikling rundt Oslos sentrale knutepunkter. Fortetting av dagens bebyggelse kan bli aktuelt i disse områdene. Mer informasjon finnes på kommunens hjemmeside: https://www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/politikk/kommuneplan/ Vi oppfordrer alle interessenter til å sette seg inn i kommuneplan og hvilken betydning denne har for eiendommen.

Byggesak - 201401983: Ekebergveien 200 A - Montasje av digital kunstinstallasjon - Nordseter skole
Søknaden omfatter montering av en digital kunstinstallasjon på veggen til eksisterende Nordseter skole. Skjermen har format 2,88 x 1,7 m og er planlagt hengt i høyde ca 2,7 m fra bakken. For nærmere informasjon, se plan- og bygg sine hjemmesider: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=201401983

Byggesak - 202117124: ved Ekebergveien 201C til 221 A-B - Utblokking av vannledning, punktoppgravinger, bygging av nye og rehabilitering av eksisterende kummer. Tiltaket omfatter punktgraving i forbindelse med utblokking av hovedvannledninger ø250VL til
ø315VL PE på en strekning av ca. 240 meter mellom Ekebergveien 201C til og med Ekebergveien 221A-B, samt bygging av en ny vannkum og ombygging av 7 eksisterende kummer. For nærmere informasjon, se plan- og bygg sine hjemmesider: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202117124

Byggesak - 202112343: Ekebergveien 203 A-E - Riving av eksisterende bebyggelse og oppføring av en tomannsbolig og tre eneboliger
Det er søkt om å rive eksisterende bolig og garasje og oppføre en tomannsbolig (hus D) og tre eneboliger (hus A, B og C) på eiendom i bydel Nordstrand. De nye boligene oppføres med saltak og fasadebekledning i tre med vekslende retning på trepanelene. Det er i tillegg søkt om å oppføre en støyskjerm ut fra nordvestfasaden til hus C med en høyde på ca. 3 meter og en lengde på ca. 2 meter. Det er også søkt om å felle tre trær. For nærmere informasjon, se plan- og bygg sine hjemmesider: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?caseno=202112343

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 2 800 000,- (Prisantydning)
kr 44 679,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 2 844 679,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 71 100,- (Dokumentavgift (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 2 844 679,-))
--------------------------------------------------------
kr 72 600,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 2 917 279,- (Totalpris inkl omkostninger)

Valgfrie omkostninger:
kr 9 250,- (Boligkjøperpakke (valgfritt))
--------------------------------------------------------
kr 2 926 529,- (Totalpris inkl omk og valgfrie omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Foto (Kr.5 500)
Visningshonorar (Kr.2 900)
Eierskiftegebyr trekkes i oppgjør - SELGER (Kr.5 995)
Tingl. hjemmelserklæring - Statens Kartverk (Kr.500)
Tilrettelegging (Kr.14 900)
Innhenting av informasjon fra forretningsfører (Kr.4 900)
Innhenting av offentlige opplysninger (Kr.1 750)
Markedspakke (Kr.19 900)
Oppgjør (Kr.6 500)
Provisjon (forutsatt salgssum inkl f.gjeld: 2 844 679,-) (Kr.64 400)
Totalt kr. (Kr.127 245)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
15-24-0058

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sagene & Bjølsen Eiendomsmegling AS
EIE Ullevål & Sagene
Org. nr: 989734598
Maridalsveien 154 A
0461 Oslo
Tlf: 22 02 11 60

Ansvarlig megler
Daglig leder I Eiendomsmegler I Partner Gard Peder Kopstad

Saksbehandlere
Gard Peder Kopstad
EIE Ullevål & Sagene
Daglig leder I Eiendomsmegler I Partner
Mob: 40 44 10 07 / E-post: gpk@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.


Gå til budgivning
Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Ekebergveien 208
For mer om objektet
Ekebergveien 208

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: