Bilde 1 av Linderudveien 17Bilde 2 av Linderudveien 17
Digital salgsoppgave
Linderudveien 17

0594 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er en betaversjon

Tjenesten er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil.

Ved å velge å benytte tjenesten bekrefter du å være kjent med at dette er en betaversjon som er under utprøving, og at opplysningene som fremkommer ikke er tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.

Still et spørsmål og jeg skal forsøke å finne svaret for deg.

Du kan bruke et naturlig språk, og stille spørsmål som:

  • "Hvor mange soverom er det?"
  • "Er det noe i tilstandsrapporten jeg bør merke meg?"
  • "Hvordan er utsikten?"

Takk for tilbakemeldingen!

Det gjøres oppmerksom på at tjenesten «Spør om boligen» er AI-drevet med OpenAI sin GPT-motor, og den kan derfor gi ufullstendige svar og gjøre feil. Opplysningene som fremkommer ved bruk av denne tjenesten er ikke tilstrekkelig til å inngi bud eller inngå avtale om kjøp. Som interessent/budgiver er du selv ansvarlig for å gjøre deg kjent med opplysningene om boligen som gis i salgsdokumentene slik som bla. tilstandsrapport, salgsoppgave og egenerklæring.
Prisantydning

Objektet er solgt!

Romslig og pen 4-roms selveier med P-plass. Solrik balkong. Kjøkken fra 2015. Varmtvann og fyring inkl.
icon

Unngå doble renteutgifter

Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
56
Antall soverom
3 soverom
Etasje
2
Internt bruksareal (BRA-i)
70 m²
Bruksareal (BRA)
75 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
5 m²
Balkong/Terrasse (TBA)
5 m²
Fellesutgifter
kr 5 293 / Mnd
Prisantydning
kr 4 300 000
Omkostninger
kr 114 700
Fellesgjeld
kr 128 607
Totalpris
kr 4 543 307
Fellesformue
kr 26 105
Byggeår
1969
Tomt
Eiet tomt 60901 m²
Oppdragsnummer
92220167
card-default

Siamak Ebrahimi

Eiendomsmegler MNEF / Partner
Les om Siamak
card-default

Harold Mufoncol

Eiendomsmegler / Partner
Les om Harold
Prisantydningkr 4 300 000,-
Fellesgjeldkr 128 607,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
Dokumentavgiftkr 113 200,-
  
Totalpris kr 4 543 307
Eiendom
Linderudveien 17, 0594 Oslo, Etasje: 2

Matrikkel
Gnr. 88 Bnr. 284 Snr. 56 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 75 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 70 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 5 kvm

I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 5 kvm

Areal
Primærrom: 70 kvm, Bruksareal: 75 kvm, BRA-i: 70 kvm , BRA-e: 5 kvm , TBA: 5 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Arealene er hentet fra tilstandsrapport. Areal og rom er angitt og definert etter dagens faktiske bruk, uavhengig av hva som er godkjent fra bygningsmyndighetene.

Antall soverom
3

Byggeår
1969

Tomt
Eiet tomt 60901 kvm

Prisantydning
4 300 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Robert Wilhelmsen Takstdato: 24.04.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 128 607,- pr. 31.12.23
Andel fellesformue: kr. 26 105,- pr. 31.12.23

Totalpris inkl. omkostninger
kr 4 300 000,- (Prisantydning)
kr 128 607,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 428 607,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 113 200,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 114 700,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 543 307,- (Totalpris inkl omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 5 293,- pr. mnd.

Eier
Salah Abdulla Ost Faraj

Beskrivelse
4-roms selveier i byggets 2. etasje. Leiligheten har en gjennomgående planløsning med romslige rom og store vindusflater som slipper inn rikelig med naturlig lys og skaper en hyggelig atmosfære.

Boligen består av praktisk entré med plass til garderobeskap, pent bad, 3 soverom, stue og kjøkken fra 2015 i eget separat rom. Fra stuen er det utgang til solrik sydvestvendt balkong på ca. 5 m². med hyggelig utsikt. Boligen disponerer i tillegg parkeringsplass, egen bod i kjeller, fellesvaskeri og felles sykkelbod.

Kort fortalt:
•4-roms selveier - Opprinnelig 3-roms
•Gjennomgående planløsning
•Balkong på ca. 5 m²
•Parkeringsplass
•Moderne kjøkken fra 2015
•Kjellerbod på 5 m²

Parkering
Seksjonen disponerer en parkeringsplass som lånes av sameiet. Plassen er merket med leilighetens seksjonsnummer (56).
Parkeringsplassene eies av Linderudveien BS, og kan ikke selges.
Det er heller ikke lov å leie ut denne plassen mot penger, men ellers greit å låne ut om de ikke har bil.

På biloppstillingsplasser skal det ikke stå annet enn personbiler.
Hensetting av biler uten registreringsskilt, tillates ikke.
Tilhengere, camping/bobiler, lastebiler, minibusser, kassebiler og liknende skal ikke parkeres på sameiets eiendom.
Grensen på størrelse kjøretøy er satt ved max. lengde 4,80 m og bredde max.1.90 m
Beboere innen sameiet som har 2 biler kan spørre om å få låne en parkerings plass nr. 2 dersom blokken har noen ledige (eller låne fra en naboblokk). En plass nr. 2 må man imidlertid være forberedt på å gi fra seg på kort varsel om noen skal ha plassen.

El-billading:
Dersom eier av leiligheten har bil kan de koble seg opp mot Aneo og sameiets elbillader system.
Oppkobling  for å få tilgang til ladeboks koster i følge styreleder ca kr. 4800,- 
Sameiet har avtale med Aneo, hvor eier selv må tegne abonnement og betale for forbruk og abbonoment.

Beliggenhet
Leiligheten ligger i et etablert og attraktivt boligområde på Linderud. Det er nærhet til skoler, barnehage og offentlig kommunikasjon med hyppige avganger inn til sentrum.

Her bor du i kort avstand til marka som byr på flotte turstier/skiløyper både sommer som vinter. Omgivelsene kan også friste med en rekke aktivitetstilbud som fotballbane, lekeplass, idrettshall, skøytebane, svømmehall og treningssenter. Linderud senter med et bredt utvalg av servicetilbud som spisesteder, butikker m.m. En kort kjøretur unna ligger blant annet også Storo senter, IKEA og Kalbakken shopping.

Det er kort avstand til skoler for alle alderstrinn, flere barnehager, god offentlig kommunikasjon og kjøpesenter. For alpine utfordringer er det en kort kjøretur til Oslo skisenter Grefsenkollen. Bjerkedalen park ligger i gangavstand fra eiendommen, med fine rekreasjonsmuligheter og bademuligheter. Parken er svært pent beplantet, og en av parkens hovedattraksjoner er Hovinbekkenmed fossefall.

Tomt
Eiet tomt, 60901 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

2.etasje:
BRA 75 m²
- BRA-i 70 m²: (Entrè/gang, bad, 3 soverom, stue og kjøkken)
- BRA-e 5 m²: (Kjellerbod)

Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Hovedbærekonstruksjon i betong. Fasader oppført i teglstein. Flatt tak tekket med papp/membran. Vinduer og balkongdør med 2-lags glass og trekarmer. Felles trappegang med trapp i støpt terrazzo.
Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

Følgende har fått tilstandsgrad 3 (TG-3) i tilstandsrapport:
Våtrom: Bad - Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk:
Sluket er et støpejernsluk fra byggeår uten klemring for god tetting av membran i sluket. Gulvet kan derfor være utsatt for lekkasjer. Rørgjennomføringer i delevegg med manglende bruk av mansjetter.
TG-3 gis grunnet manglende tettesjikt.

Anbefalte tiltak membran, tettesjikt og sluk:
Baderommet er modent for rehabilitering. Det anbefales å installere et dusjkabinett for å spare overflater for belastning med fritt vann.

Utbedringskostnader membran, tettesjikt og sluk:
150 000 - 300 000

Øvrig: Innerdører - Oppsummering
Dørblad tilknyttet 1 soverom "subber" noe i karm. Glassdør "subber" noe i terskel. Oppgitte avvik gis TG-2.
Dørblad tilknyttet bad med svelleskader. Oppgitt avvik gis TG-3.

Anbefalte tiltak:
Justering av innerdører. Utskifting av skadet dørblad.

Utbedringskostnader:
Under 10 000

Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) i tilstandsrapport:
Balkong, terrasse, platting - Oppsummering
Eldre balkong preget av elde og slitasje. Oppgitte avvik gis TG-2. Rekkverket tilfredsstiller krav til høyde på oppføringstidspunktet, men er lavere enn dagens forskriftskrav på 100 cm. Ingen tiltak er påkrevd.

Vinduer og dører - Oppsummering
Vinduer og balkongdør er datert 1987. Entredør med ukjent alder. Normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. Punktering er påregnelig som følge av vanlig slitasje.
TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

Etasjeskille og gulv på grunn - Oppsummering
Etasjeskiller fremstår i normal forventet stand på bakgrunn av visuelle observasjoner og bruk av niveleringsutstyr. Det er ikke registrert forhold som tyder på svekkelser i konstruksjonen. Skjevheter og ujevnheter ble registrert.
Lokalt avvik er målt opp til 11 mm. Totalt avvik er målt opp til 16 mm.
Oppgitte skjevheter gis TG-2. Nivåforskjeller mellom flere rom gis TG-2.

Kjøkken - Oppsummering av avtrekk
Avtrekk med kullfiltervifte gis TG-2 (ref. NS3600).

Avløpsrør - Oppsummering
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse. Det er ikke påvist noen stakeluke i boenheten. Staking kan utføres via sluk eller andre installasjoner med avløp.
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved sluket/etasjeskille. Innvendige avløpsrør fra byggeår har nådd en høy alder og gir økt risiko for skader.
Avløpsrør gis TG-2 grunnet alder.

Anbefalte tiltak:
Sluk/avløpsanlegg bør pga alder oppgraderes sammen med eventuelle oppgraderinger av våtrom/kjøkken.

Vannledninger - Oppsummering
Undertegnede har ikke vurdert røranlegget av den grunn at det kreves spesielt utstyr og kompetanse.
Kontrollen er avgrenset til innvendig i leiligheten og stopper ved veggjennomføringer. Innvendige kobberrør har nådd en høy alder og gir økt risiko for skader. Ingen lekkasjer ble avdekket ved befaringen.
TG-2 gis grunnet alder.

Anbefalte tiltak:
Vannrør bør pga alder oppgraderes sammen med eventuelle oppgraderinger av våtrom.

Elektrisk - Oppsummering
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom
ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst.
TG-2 gis grunnet manglende dokumentasjon på el-anlegget, samt manglende el-kontroll de siste 5 år.

Anbefalte tiltak:
Det anbefales en utvidet el-kontroll.

Vannbåren varme Oppsummering
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse.
Radiatorer og røropplegg gis TG-2 grunnet alder.

Våtrom: Bad
Oppsummering av overflater:
Det ble observert svertesopp i vegg-/silikonfuger i dusjsonen. Borehull i flere veggliser.
Oppgitte avvik gis TG-2.

Anbefalte tiltak overflater:
Rengjøring og utskifting av flere silikonfuger. Det anbefales å installere et dusjkabinett for å spare overflater for belastning med fritt vann.

Oppsummering av sanitærutstyr:
Sanitærutstyr og innredninger med normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning. Baderomsinnredning med svelleskader.
TG-2 gis grunnet elde, slitasje og oppgitt avvik.

Oppsummering av ventilasjon:
TG-2 er satt pga naturlig avtrekk selv om løsningen tilfredsstiller forskriften ved byggeåret.

Oppsummering av fukt:
Hulltaking er ikke mulig da tilstøtende konstruksjon til våtsonen er oppført i mur.
Måling med fuktindikator påviste forhøyede verdier i dusjsonen. Dette antas å ikke være noe problem så lenge gulv/vegg er riktig oppbygd med membran.
Fuktmåling gis TG-2.

Anbefalte tiltak fukt:
Grunnet usikkerhet rundt tetthet, bør det installeres et dusjkabinett for å spare overflater for belastning med fritt vann.

Øvrig: Gulv - Oppsummering
Bruksslitasje i flere rom, samt at flere skjøter har svellet. Flere fotlister mangler. Mangelfulle avslutninger av gulv ved kjøkkeninnredning, dører og røropplegg for radiatorer. Legging av gulv fremstår som ufagmessig.
Oppgitte avvik gis TG-2. Gulvoverflater gis TG-1 og TG-2.

Anbefalte tiltak:
Utbedring av overnevnte avvik.

Øvrig: Vegger - Oppsummering
Flere vegger med bruksslitasje. Flere løse veggfliser på kjøkken.
Oppgitte avvik gis TG-2. Vegger gis TG-1 og TG-2.

Anbefalte tiltak:
Overflatebehandlinger.

Øvrig: Utvendig solavskjerming - Oppsummering
Markise med værslitasje.
TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

For ytterligere informasjon se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Informasjon fra selgers egenerklæringsskjema:
1. Kjenner du til om det er/har vært feil ved våtrommene, f. eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader?
Ja. Oppdaget veggdyr i leiligheten i 2022. Dette ble meldt inn til forsikringsselskapet gjennom sameiet som satt oss i kontakt med skadedyrfirma. Sanering bestilt gjennom sameiets forsikring, hvor firma har vært på 2 behandlinger og saneringer. Etter endt sanering har skadedyrfirma vært på 3 kontroller totalt i 2022 og kunne konstatere at problemene med veggdyr var tatt hånd om. Det er ikke blitt observert veggdyr siden den gang.

9. Kjenner du til om det er/har vært insekter/skadedyr i boligen som f.eks. rotter, mus, maur eller lignende?
Oppdaget veggdyr i leiligheten i 2022. Dette ble meldt inn til forsikringsselskapet gjennom sameiet som satt oss i kontakt med skadedyrfirma. Sanering bestilt gjennom sameiets forsikring, hvor firma har vært på 2 behandlinger og saneringer. Etter endt sanering har skadedyrfirma vært på 3 kontroller totalt i 2022 og kunne konstatere at problemene med veggdyr var tatt hånd om. Det er ikke blitt observert veggdyr siden den gang.

Bruksareal
Bruksareal: 75 kvm

Standard
For utfyllende tekniske standard for øvrig henvises det til vedlagt takstrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for boligblokken datert 23.04.1975.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Fjernvarmeanlegg med radiatorer.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Rød - Energikarakter G

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 5 293,- pr.mnd.
Fyring, varmtvann, internett, kommunale avgifter, drift, vedlikeholdsfond, forretningsførsel, felles bygningsforsikring mm.

I forbindelse med planlagte prosjekter i sameiet opplyser styreleder at felleskostnadene vil øke fra januar 2025. De vet foreløpig ikke hva økningen vil være på. De har ikke planer om økning av felleskostnader i 2024, med mindre det skulle oppstå noe spesielt som gjør at felleskostnadene må settes opp.
Se informasjon om planlagte prosjekter under "sameie" i salgsoppgaven.

Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene.
Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Faste løpende kostnader
Kjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Sameiet har totalt tre lån. Spesifikasjon av lån:
Lånenr.: 83987200637
Lånebeløp: 22.015.871,-
Låneform: Annuitet
Rentesats: 6,840%%
Effektiv rente: 7,060%
Løpetid: 17 år 3 mnd
Innfrielsesdato: 30.04.2041

Lånenr.: 83987213232
Lånebeløp: 11.581.240,-
Låneform: Annuitet
Rentesats: 6,840%
Effektiv rente: 7,060% Løpetid: 23 år 4 mnd
Innfrielsesdato: 30.05.2047

Lånenr: 83987222223
Lånebeløp: 5.466.399
Låneform: Annuitet
Rentesats: 6,840%
Effektiv rente: 7,070%
Løpetid: 14 år 4 mnd
Innfrielses dato: 30.05.2038

Sum andel fellesgjeld pr. 31.12.2023 kr. 128 607,-  følger seksjonen.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Sameiet har et negativt årsresultat for 2023 på kr. -6 706 417

Forsikring med polisenummer
Gjensidige Polisenummer: 91736638

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 339 060,- Som sekundærbolig Kr. 5 088 429,-

Sameie
Sameie: Linderudveien Boligsameie, Orgnr: 971285885

- Det er kun tillatt med elektrisk grill på balkongene.
- Sameierne plikter å delta i organisert dugnadsarbeid. Blokkmøte gis anledning til å ilegge sameiere, som ikke deltar, et gebyr.
- Det er forbudt mot fjerning av radiatorer/tilknyttet rørføring.
- Det er forbudt å øke kapasitet på strøm av hovedsikring inn til leilighet. For ytterligere informasjon se sameiets vedtekter.
- Alle eiere må signere avtale for bruk av internett i Linderudveien boligsameie. Se skjema abonnementsavtale som ligger på sameiets hjemmeside.
- Sameiets hjemmeside: www.linderudveienboligsameie.com
- Hver blokk skal ha minst en blokk kontakt. Det er hver enkelt sameiers ansvar å se til at blokkontaktordningen i blokken fungerer.

Hva vil skje i styreåret 2024-25.
Følgende prosjekter vil bli gjennomført og er hensyntatt i budsjettet for 2024:

A) Utvendig vedlikehold.
Vi ønsker å male alle vinduene så det blir lik farge/fuge/skifte lister rundt vinduene.
Vi har mange dårlige behandlede vinduer/lister osv.

Nye vann brett blir satt opp. Vann brettene er vedlikeholdsfrie.
De gamle vann brettene er montert på en slik måte at de pga. alder lett kan føre vann inn i isolasjonen og i vegg.
Vi vil sette opp vedlikeholdsfrie plater i brystningen under de store vinduene og sette opp vedlikeholdsfrie plater på gesims tak. Og det blir satt opp vedlikeholdsfrie lister rundt vinduene i brunfarge.
Alle gelendre/søyler til trapper utenfor inngangsdørene vil også bli pusset/rustbehandlet og lakkert.

Vann brett /plater brystningsparti/gesims vil bli i samme rødfarge som over inngangspartiene våre.

Asbest blir fjernet i gamle vinduer og feltene under stuevinduene utvendig.

Utskifting av verandaplanke, blir utført der den er ødelagt og råtten.
Dette vil styret ta regress for av eier, noe vi har hatt praksis på fra tidligere.

Rett Bygg AS starter opp i april med de 3 siste blokkene i Lvn. 2-4-6, 8-10-12 og 14-16-18.
Rett Bygg A/S har samlet opp bestillingene av vinduer, ca. 30 best. og 7 entredører i 2023 og til nå. De vil bestille dette og installere vinduene/entredørene til våren. Om Rett Bygg AS oppdager råtne vinduer under rehabilitering av de tre siste blokkene, vil styret sende brev og pålegge eierne å bytte til nye.
Utskifting av gamle vinduer/inngangsdører går på eiers regning som tidligere.

B) Bytte til nye fiberterminaler.
Siden det ikke finnes nye deler til de vi har i dag, valgte styret å kjøpe nye fra ATM Com AS.
Demontering av gammel mediekonverter, montering av ny ONT rengjøring av eksisterende ODF samt kontroll med mikroskop og patching i leilighet. Felleshastigheten med nytt utstyr vil være 2500Mbps. Info om oppstart og gjennomføring ble sendt ut til beboeren/eiere i begynnelsen av januar. Netconnect Norge AS, via ATM Com startet opp i slutten av januar og ble ferdig 18. februar 2024. Det var 6 beboere de ikke fikk kontakt med, de ringte beboerne flere ganger og styret sendte e-post, hvor det ble informert om at de som ikke tok kontakt i løpet av helgen ble stengt av. De må bet. kr. 2000 for å få installert fiberterminalen senere. Og må henvende seg til Netconnect Norge AS.

C) Utskifting av hoved pumper i Lvn. 36
Dette er nødvendig å skifte, siden de er dårlige og vi risikerer ned stenging av varmen på vinteren. Lagt inn i budsjettet 2024 vedlikehold VVS kr. 250.000.

D) Bytte til nytt parkeringskontroll system selskap VestPark AS.
Styret inngikk avtale med InterPark AS 19.10.2006. De byttet i senere tid til navnet Apcoa. Vi har 3 måneders oppsigelsestid til denne avtalen.
Styret har fått tips fra flere beboere ang. ønske om en enklere registrering via app til våre parkeringsplasser. Vi har hatt møte med VestPark AS. De tilbyr parkeringskontroll, som de vil drifte og sette opp skilter gratis. De vil ha service telefon åpen hele døgnet, hvor alle beboere kan ringe inn.

I forbindelse med ovennevnte prosjekter opplyser styreleder at de ikke har planer om å øke felleskostnadene i 2024, med mindre det dukket opp noe spesielt, men at at de fra januar 2025 må øke felleskostnadene. Det vet foreløpig ikke hvor stor økningen vil være på.

Balkonger:
Styret bestilte dybdeundersøkelse av balkongene fra Opak AS som ble utført 6. juni. 12 balkonger ble kontrollert med prøvetaking, slik at vi fikk en vurdering av tilstanden. Denne ble oversendt styret 20.06.2023. Denne sier at skader varierer fra balkong til balkong, men generelt finnes betongskader av varierende omfang på nesten alle balkongene. Balkongkonstruksjon er infisert med salter (balkongdekke), og generelt store deler av armering ligger i karbonisert betong (brystning og balkongdekke). Det vurderes som meget omfattende å utbedre balkongkonstruksjon. OPAK vurderer at den eneste måte som vil gi en bestandig løsning er å montere katodisk beskyttelse på balkongdekke, og realkalisere brystning. Dette er et meget omfattende arbeid.
Et grovt anslag tilsier at kostnader ifm. rehabilitering av balkonger vil være i samme størrelsesorden som å etablere nye balkonger.
Styret har vært klar over at tilstanden til våre balkonger er dårlig, noe rapporten underbygget. Med bakgrunn i tilstandsvurderingen, vedlikeholdsplanen og dybdekontrollen av balkonger, fremkommer det et større behov for rehabilitering av balkonger enn først antatt, pga. karbonisert og kloridinfisert
betong.

Styret la frem orienteringspunkt om balkonger på årsmøte 2024:
Styret engasjerte Opak og Arkitektene AS i februar i forbindelse med søknad til plan- og bygningsetaten PBE, om mulighetene for utvidelse, 80 cm av våre balkonger. Søknad er sendt, det forventes at saken blir behandlet dette året. Viser til dybdeundersøkelse fra Opak oversendt i juni 2023. Rehabilitering av balkonger vil anslagsvis ligge på fra kr. 350.000 til 500.000 pr. balkong ifølge dem.

Styreleder opplyser:
Vi har en søknad til plan og bygningsetatn om hvor mye vi kan utvide balkongene med.
Vi må rehabilitere disse, men vi har ikke fått svar på søknaden, så det vil nok ta et par år til før det settes i gang. Da må vi se på mulige løsninger for nedbetaling av dette.

Økning i felleskostnader/fellesgjeld eller kapitalinnkreving må påregnes.

Sameiets økonomi:
Vi setter av i kr. 1.047.000,- pr. år i fast avsetning til vedlikeholdsfond. Som medfører til at vi får styrket egenkapitalen til fremtidige vedlikeholdskostnader.

Fjernvarmen, regjeringen har lovet at strømstøtte ordningen vil bli videreført dette året også pga. økte energiutgifter. Vi setter av kr. 6.000.000 til fjernvarme under driftskostnader for 2024. Vi landet på kr. 5.467.259 i fjor.

Vi har renteutgifter på kr. 2.694.000 i år pga. våre lån.

Sameiet tok opp lån på kr. 12.000.000 i 2022 pga. utvendig rehabiliteringsprosjektet, BVR, utvendig gårdsbelysning og nytt gjerde.

Kr. 1.925.000 i 2022 gikk til BVR hoved pumper + filter, fyringsanlegget vårt, LED gårdsbelysning + nytt gjerde. BVR og fyringsanlegget gikk ca. kr. 1.000.000 over budsjett, BVR kom med en forbedret løsning for anlegget vårt, som styret sa ja til.

01.04.2023 Startet Rett Bygg AS opp utvendig rehabiliteringsprosjektet. De ble ferdig med 10 blokker. De siste 3 blokkene skal tas til våren, de starter opp i april 2024. Styret + vaktmester vil ha møte hver 14 dag i forbindelse med plan for sikkerhet, helse og arbeidsmiljø på arbeidsplassen, følge SHA plan.
Det er igjen en hovedsum å betale til Rett Bygg AS, når prosjektet er ferdig på kr. 2.311.112 inkl. mva. + endringsmeldinger for 6 blokker, ca. kr. 750.000. Vi fjerner all asbest i vinduer + i feltet under stuevinduene, utvendig. Vi setter da kr. 3.100.000 til utvendig rehabilitering under budsjett 2024.

Vi installerte nye fiberterminaler til kr. 1.101.134 i år, pga. de gamle hadde gått ut. Og vi vil få et raskere nett.

Budsjett 2024 for sameiet har et forventet årsresultat på minus kr. 5.255.000

Underskuddet skyldes bl.a. økte utgifter generelt i år, renovasjon øker med 10%, vann og avløp 21,2%. Og økte utgifter til utvendig rehabiliteringen.

For å balansere dette underskudd så må vi regne med å bruke kr. 2.076.789 av disponible midler. I tillegg ser vi oss i midlertidig nødt til å bruke av vedlikeholdsfondet for å komme i null på budsjett 2024. Dette innebærer at vi disponerer kr. 3.178.211 fra vedlikeholdsfondet.
Fondet vil da ha igjen kr. 1.670.217 + avsetningen med kr. 1.047.000 for 2024.

Styret vil jobbe for å redusere kostnader der vi kan i 2024 og vil ta kun nødvendige kostnader.

I denne forbindelse vil styret si opp avtalen for vedlikehold ute-/grøntanlegg. Og ta kun nødvendige oppgaver. Vi klippet hekken langs t- banelinjen i fjor og hekker rundt blokkene. Vi oppfordrer beboerne til evt. å klippe osv. litt rundt sin blokk på vårdugnaden.

Forretningsfører
Nordberg Eiendom

Styregodkjenning
Kjøper skal godkjennes av styret og har selv risikoen for at godkjennelse blir gitt. Styregodkjennelse kan ikke nektes uten saklig grunn.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Før man går til anskaffelse av dyr skal styrets godkjennelse foreligge.
Anskaffelse av dyr før styrets godkjennelse foreligger, vil bli avvist.
Styret kan pålegge at ulovlig eller sjenerende dyrehold bringes til opphør.
Hvis gjentatte pålegg ikke følges opp ansees dette som vesentlig mislighold.
Vedr. hundehold vises til egne regler, vedlagt salgsoppgaven.

Diverse
Sameieren er ansvarlig for vedlikehold, reparasjon og utskifting av vinduer, inngangs- og verandadør.
Før utskifting finner sted, kontakt styret slik at riktig fabrikat og riktig fabrikat dvs. fra NORDAN blir brukt og at riktig utførelse blir valgt.
Sameieren er ansvarlig for vedlikehold, reparasjon og utskifting av sluk.


Eier skal sørge for at dør, postkasse og ringetablå har skilt med riktig navn som stemmer overens med den som til enhver tid bebor leiligheten. Skiltene skal ikke være i papir/dymotape. Postkasseskilter skal være hvite med gravert, sort skrift og i riktig størrelse til lommen på innsiden av postkassen.
Jernia Linderud har de riktige målene utfra adressen du bor i.
Skilter til ringetablå bestilles hos vaktmesteren.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

Utleie
Det er i vedtektene fastsatt at styret skal godkjenne ny seksjonseier eller leietaker av en seksjon. Styret kan kun nekte godkjenning dersom det foreligger saklig grunn, jf. eierseksjonsloven § 24, tredje ledd.

Søknad om utleie, må sendes inn til styreleder i forkant, for godkjenning av utleie.
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Vei/vann/kloakk
Vei: offentlig.
Vann: offentlig.
Avløp: offentlig.

Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig med tilhørende anlegg.

Pågående plansaker i området:

Saksnummer 201708150: Østre Aker vei 90 - Detaljregulering til politisk behandling - Omregulering fra næring til bolig.
Stor-Oslo eiendom foreslår å omregulere Østre Aker vei 90 med flere (Siemenstomta på Linderud) fra kontor- og industriområde til bolig, kontor, barnehage, torg og varehandel m.m. Totalt bruksareal som planen tillater over bakken, er 126.000 m². Av dette er nærmere 90 000 m² ny bebyggelse. Det skal bygges ca. 800 nye boliger og det åpnes for boliger i den bevaringsverdige høyblokka. Ny bebyggelse har i hovedsak høyder på 5-8 etasjer. I vest foreslås det næringsbebyggelse, og de to kontorbyggene øst for høyblokka beholdes.

Saksnummer 200805218: Linderud stasjon - Oppgradering av stasjonsområde.

Saksnummer 202454743: Erich Mogensøns vei 9-31 - Forespørsel om søknadsplikt for ny parkering.

Saksnummer 202118081: ved Statsråd Mathiesens vei - Etablering av ladeinfrastruktur for elbusser ved endeholdeplasser i Oslo.

Saksnummer 202000978: Erich Mogensøns vei 38 - Planforslag til offentlig ettersyn - Linderud senter.
Citycon Linderud Eiendom AS ønsker å omregulere Linderud senter og tilliggende områder som i dag er regulert til lokalsenter, forretning, kontor, barnehage og garasjer. Hensikten med planarbeidet er å oppgradere Linderud senter til et mer moderne bydelssenter med et bredere servicetilbud samt legge til rette for nye boliger rundt og på senteret. Et enetasjes garasjeanlegg foreslås erstattet med bolig, publikumsrettet virksomhet og parkering i kjeller. Det vurderes høyder på mellom 3-12 etasjer.

Saksnummer 202452124: Marka - Bestilling av oppstartsmøte - Årvollbassenget.
Vann- og avløpsetaten har behov for å utvide og rense Årvollbassenget. Det er kritisk for leveranse til Groruddalen, og det har ikke vært mulig å drive vedlikehold av eksisterende basseng siden etableringen tidlig på 1970-tallet.
Årvollbassenget ble opprinnelig planlagt som to bassenger og én servicetunnel, men kun det ene bassenget og ingen servicetunnel ble bygd. Nå ønskes det å etablere en ny tunnel med forbikoblingsmulighet forbi eksisterende basseng. Dette vil sikre mulighet for vedlikehold uten at anlegget tas ut av drift. Tunnelen vil muligens utformes slik at den også vil fungere som et ekstra vannbasseng.

Store deler av Oslo er omfattet av reguleringsplan S-4220, vedtatt 15.03.2006, revidert 12.06.2013 og 17.3.2015, "Småhusplanen". Småhusplanene er under revisjon, og i påvente av ny regulering er det også vedtatt et midlertidig tiltaksforbud på eiendommene som er omfattet av denne planen. Selv om Småhusplanen og tiltaksforbudet ikke gjelder denne eiendommen, kan det være av interesse å kjenne til revisjonen og du kan lese mer om dette her: https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/revisjon-av-smahusplanen/

Omårdet og Oslo by er stadig under endring/utvikling, bygg settes opp, rehabiliteres og rives ned. Vi anbefaler derfor alle budgivere å sette seg inn i gjeldende reguleringsbestemmelser.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 4 300 000,- (Prisantydning)
kr 128 607,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 428 607,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 113 200,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 114 700,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 543 307,- (Totalpris inkl omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Tinglysning sikringspant selveier (Kr.500)
Visnings-/overtagelseshonorar pr. stk. (Kr.2 500)
Eierskiftegebyr forretningsfører (Kr.6 385)
Innhenting av informasjon fra forretningsfører (Kr.4 850)
Boligselgerforsikring / boligselgerpakke (Kr.19 448)
Innhenting av lovpålagte opplysninger fra forettningsfører (Kr.4 300)
Foto (Kr.5 500)
Innhenting av offentlige opplysninger (Kr.3 500)
Markedspakke (Kr.17 900)
Oppgjør (Kr.6 000)
Provisjon 1,25 (Kr.56 607)
Tilrettelegging (Kr.13 900)
Totalt kr. (Kr.149 890)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-22-0167

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven. Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakkyndig før det legges inn bud.

Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut i fra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil opplysninger ikke ble rettet i tide på en tydelig måte. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel). Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 1. ledd 2. pktm. Avhendingsloven § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt en innendørs arealsvikt karakteriseres som en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr:922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner Siamak Ebrahimi

Saksbehandlere
Siamak Ebrahimi
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 91 72 47 25 / E-post: se@eie.no

Harold Mufoncol
Eiendomsmegler / Partner
Mob: 97 03 17 34 / E-post: hm@eie.no

Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Linderudveien 17
For mer om objektet
Linderudveien 17

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: